Rooming.nl reviews

2.7
Periode2021

Linda
17-12-2021

Dit zijn oplichters. Woningen worden al jaren niet meer aangeboden - staan desondanks op “nieuw” - en er wordt niet gereageerd en bedrijf is niet bereikbaar.

Joey
28-07-2021

Leuke woning gevonden

Het vinden van een woning is nooit gemakkelijk, je krijgt helaas vaak te maken met fraude en oplichting. Het feit dat Rooming dit tegengaat door middel van verificaties, trok mij aan tot het platform. Ik heb uiteindelijk een passende woning gevonden met leuke huisgenoten.

Beity
28-07-2021

Sneller dan verwacht

Ook al zijn er veel lage recensies geplaatst over deze site ben ik toch op zoek gegaan, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waar ze vandaan komen.

Ik vind het gebruik van de site erg makkelijk, na het aanschaffen van een pakketje in contact gekomen met een verhuurder en zo de perfecte woning voor mij gevonden! en dat binnen 2 weken.

Collin
08-03-2021

Binnen twee dagen een bezichtiging gepland

Via Rooming zag ik het aanbod in Breda van CS wonen voorbij komen. Ik had een account aangemaakt en het goedkoopste reactietegoed pakketje aangeschaft, vervolgens op het aanbod gereageerd en na twee dagen kon ik langskomen voor een bezichtiging. Mijn volgende bezichtiging heb ik ook al via Rooming gevonden.

Odette
08-03-2021

Werkt goed, wel wat duur

Ik las alle negatieve reactie van Rooming.nl en bezocht de website eigenlijk direct met een vooroordeel. Na wat rond gekeken te hebben zag ik dat er veel aanbod was. Wel was veel van het aanbod erg duur.

Olaf
22-02-2021

Veel aanbod en goede communicatie

Snel een kamer gevonden in Haarlem. Na een bericht gestuurd te hebben met een vraag kreeg ik binnen 24 uur reactie, top!

Thierry
10-12-2020

Aanbod is niet geweldig

Website werkt goed en is snel, kan er makkelijk doorheen. Account aanmaken ging makkelijk. Ik zag niet echt iets. Toen ik probeerde te reageren op een woning in Utrecht kwam ik erachter dat het betaald was. Als er beter aanbod op zou staan had ik het reactietegoed aangeschaft. Ik sta wel aangemeld om notificaties te krijgen van huuraanbod dat aan mijn zoekwens voldoet voor als er wel aanbod op komt te staan dat aan mijn wensen voldoet. Voor nu geen aankoop gedaan.

Ferry
13-11-2020

Geen fraude, wel erg duur

Heb een account op Rooming maar toch geen reactietegoed aangeschaft. Het aanbod is vooral afkomstig van makelaars en hier zat niet echt iets voor mij tussen. Ik kan mij verder niet vinden in de zeer negatieve reviews die hieronder zijn geplaatst. Ik ben enkel aanbod van makelaars tegengekomen en particuliere verhuur/fraudeurs staan er niet.

19-03-2020

Dezelfde foto's circuleren in alle steden

In Weert stonden op de driesveldlaan 2 appartementen te huur compleet gemeubileerd en met wasmachine droger etc en 2 slaapkamers voor 475 euro. Alle foto's die op deze site staan worden ook in andere gemeentes getoond met een Engels verhuur lulverhaal.

als je in contact wil komen met de verhuurder moet je eerst 14,95 euro storten want dan wordt je verder doorgelinkt. Deze site valt onder de Trovit site dus snap ik niet dat Trovit hier geen actie onderneemt want alle mensen die via Trovit verhuur advertenties krijgen worden bij Trovit ook door deze nepverhuur site getoond.

Nicole
08-03-2020

SCAM!

Ik heb mijn gevoel jammer genoeg niet gevolgd. Zoals anderen ook beschrijven. Duidelijk nep, want te lage prijzen voor mooie woningen. Ik vond het al heel raar hoe het contactgeven werd gepubliceerd. Ipv @ stond er (AT). dat doe je meestal als je niet wilt dat wordt er herkent dat je een email adres wordt gebruikt. Een andere advertentie vroeg veel te opdringerig naar je contactgegevens. Toch al mijn contactgegevens gegeven en zelfs waar ik woon. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, want al mijn licchaamscellen vertelden mij dat het niet klopte. Uiteindelijk ben ik gaan googlen op "Pas op voor rooming" en ben heel blij dat mensen hun ervaringen hebben gedeeld. Welk gevaar er nu voor mij dreigt weet ik niet, maar zeker weten zal ik geen rode cent aan hen uitgeven, dankzij het delen van jullie ervaringen. Alleen had ik ervaringen.nl liever eerst opgezocht voordat ik mijn contactgegevens aan Rooming gaf.

Spyke
01-03-2020

Duidelijk nep

Op het moment dat je binnenkomt ziet het er nep uit. Alles voor veel te lage prijzen, na wat research zijn de appartementen natuurlijk niet te huur of juist veel duurder. Ze willen je die 30 euro laten betalen zodat je kan reageren op fake advertenties. Ik ben blij dat ik er niet ben ingetrapt.

19-02-2020

Weggeooid geld

20 euro betaald om in contact te komen met een verhuurder, maar bleek gewoon nep te zijn. Verhuurder bij rooming.nl gerapporteerd, maar ze doen er niets mee, de advertenties worden niet verwijderd. De site is zelf kennelijk ook alleen maar uit op mijn geld.

Andreas
30-01-2020

Fake site

Two Times Fall Down in fake money is lost

Daniëlle
20-01-2020

Deze site is waardeloos. Een groot deel van het aanbod is nep. Er is blijkbaar geen enkele controle op aanbieder, adres, foto's, of wat dan ook.

Deze site helpt oplichters meer dan mensen die een kamer of woning zoeken.

11-01-2020

Scam !

Absoluut scam site

Elzo
06-01-2020

Grotendeels fake

Rooming,nl geeft veel ruimte voor oplichters. profielen worden niet gecontroleerd en aangeboden kamers worden op geen enkele manier gecheckt. Bovendien staan veel kamers er meerdere malen op waardoor het aanbod veel groter lijkt.

In mijn eigen stad heb ik enkele betaalbare apartementen bekeken en in 7 van de 8 gevallen bleken de foto's fake. Meestal was dat te zien aan het uitzicht, zoals een grasveld of een hoge flat waar die niet hoort.

Especially for international students: too many frauds on this website. 7 of the 8 apartments I checked in my own hometown were posted with fake photo's by totally unreliable Facebook profiles. This website is a sure way to get scammed.

Denise
04-12-2019

Opgelicht

Het klonk ook te mooi om waar te zijn 350 eur alles inclusief. Nu 20 euro lichter, omdat ik graag wilde reageren op een aangeboden woning, en dat anders niet zou kunnen. Na enig mail verkeer las ik dat ik eerst via Airbnb 1400 moest overmaken en dan de sleutel zou krijgen en het contract kon tekenen zonder dat ik überhaupt de woning had gezien. Mensen trap er NIET in! En die 20 eur had ik ook heel goed ergens anders voor kunnen gebruiken i.p.v. te reageren op oplichters!

Ben
01-12-2019

Onbetrouwbaar.

De bewoners van de woning stonden vol verbazing te luisteren waarom ik daar kwam kijken. Niets bekend van verhuur, advertentie klopte helemaal niet.

Bedriegers zijn het.

Sjoerd
28-11-2019

Scam site

Rooming.nl is simpelweg een scam site. ben je heirdoor getroffen? maak dan een melding bij mollie payments zodat deze oplichters geen transactie meer kunnen krijgen.

Floor
22-11-2019

Vol nep verhuurders!

Na een dag kwam ik er al achter dat deze site vol nep verhuurder bezit. Je hebt helemaal niks aan deze site.

Meer Rooming.nl reviews