Rooming.nl26 ervaringen

19-03-2020

Dezelfde foto's circuleren in alle steden

In Weert stonden op de driesveldlaan 2 appartementen te huur compleet gemeubileerd en met wasmachine droger etc en 2 slaapkamers voor 475 euro. Alle foto's die op deze site staan worden ook in andere gemeentes getoond met een Engels verhuur lulverhaal.
als je in contact wil komen met de verhuurder moet je eerst 14,95 euro storten want dan wordt je verder doorgelinkt. Deze site valt onder de Trovit site dus snap ik niet dat Trovit hier geen actie onderneemt want alle mensen die via Trovit verhuur advertenties krijgen worden bij Trovit ook door deze nepverhuur site getoond.

Nicole
Nicole
08-03-2020

SCAM!

Ik heb mijn gevoel jammer genoeg niet gevolgd. Zoals anderen ook beschrijven. Duidelijk nep, want te lage prijzen voor mooie woningen. Ik vond het al heel raar hoe het contactgeven werd gepubliceerd. Ipv @ stond er (AT). dat doe je meestal als je niet wilt dat wordt er herkent dat je een email adres wordt gebruikt. Een andere advertentie vroeg veel te opdringerig naar je contactgegevens. Toch al mijn contactgegevens gegeven en zelfs waar ik woon. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, want al mijn licchaamscellen vertelden mij dat het niet klopte. Uiteindelijk ben ik gaan googlen op "Pas op voor rooming" en ben heel blij dat mensen hun ervaringen hebben gedeeld. Welk gevaar er nu voor mij dreigt weet ik niet, maar zeker weten zal ik geen rode cent aan hen uitgeven, dankzij het delen van jullie ervaringen. Alleen had ik ervaringen.nl liever eerst opgezocht voordat ik mijn contactgegevens aan Rooming gaf.

Spyke
01-03-2020

Duidelijk nep

Op het moment dat je binnenkomt ziet het er nep uit. Alles voor veel te lage prijzen, na wat research zijn de appartementen natuurlijk niet te huur of juist veel duurder. Ze willen je die 30 euro laten betalen zodat je kan reageren op fake advertenties. Ik ben blij dat ik er niet ben ingetrapt.

Paul
Paul
19-02-2020

Weggeooid geld

20 euro betaald om in contact te komen met een verhuurder, maar bleek gewoon nep te zijn. Verhuurder bij rooming.nl gerapporteerd, maar ze doen er niets mee, de advertenties worden niet verwijderd. De site is zelf kennelijk ook alleen maar uit op mijn geld.

Andreas
Andreas
30-01-2020

Fake site

Two Times Fall Down in fake money is lost

Daniëlle
20-01-2020

Deze site is waardeloos. Een groot deel van het aanbod is nep. Er is blijkbaar geen enkele controle op aanbieder, adres, foto's, of wat dan ook.
Deze site helpt oplichters meer dan mensen die een kamer of woning zoeken.

Frans
11-01-2020

Scam !

Absoluut scam site

Elzo
Elzo
06-01-2020

Grotendeels fake

Rooming,nl geeft veel ruimte voor oplichters. profielen worden niet gecontroleerd en aangeboden kamers worden op geen enkele manier gecheckt. Bovendien staan veel kamers er meerdere malen op waardoor het aanbod veel groter lijkt.
In mijn eigen stad heb ik enkele betaalbare apartementen bekeken en in 7 van de 8 gevallen bleken de foto's fake. Meestal was dat te zien aan het uitzicht, zoals een grasveld of een hoge flat waar die niet hoort.
Especially for international students: too many frauds on this website. 7 of the 8 apartments I checked in my own hometown were posted with fake photo's by totally unreliable Facebook profiles. This website is a sure way to get scammed.

Denise
04-12-2019

Opgelicht

Het klonk ook te mooi om waar te zijn 350 eur alles inclusief. Nu 20 euro lichter, omdat ik graag wilde reageren op een aangeboden woning, en dat anders niet zou kunnen. Na enig mail verkeer las ik dat ik eerst via Airbnb 1400 moest overmaken en dan de sleutel zou krijgen en het contract kon tekenen zonder dat ik überhaupt de woning had gezien. Mensen trap er NIET in! En die 20 eur had ik ook heel goed ergens anders voor kunnen gebruiken i.p.v. te reageren op oplichters!

Ben
01-12-2019

Onbetrouwbaar.

De bewoners van de woning stonden vol verbazing te luisteren waarom ik daar kwam kijken. Niets bekend van verhuur, advertentie klopte helemaal niet.

Bedriegers zijn het.

Sjoerd
28-11-2019

Scam site

Rooming.nl is simpelweg een scam site. ben je heirdoor getroffen? maak dan een melding bij mollie payments zodat deze oplichters geen transactie meer kunnen krijgen.

Floor
Floor
22-11-2019

Vol nep verhuurders!

Na een dag kwam ik er al achter dat deze site vol nep verhuurder bezit. Je hebt helemaal niks aan deze site.

Jay
17-11-2019

PAS OP VOOR SCAMMERS

Waardeloze site, zit vol met scammers. Zojuist ben ik 20 euro armer geworden omdat ik zo enthousiast was om naar een verhuurder te reageren. Maar na een kleine google research kwam ik achter dat de afbeeldingen van het appartement gekopieerd zijn van een 1 of ander hotel uit praag. Anyways het appartement leek ook te mooi om waar te zijn voor een spotgoedkope prijs (stom van me dat ik niet eerst research heb gedaan). Dus doe eerst je research je kan makkelijk de afbeeldingen opzoeken in google, waarschijnlijk kom je dan ook op een site van een hotel! wees de scammers te slim af a.u.b. Beter is gewoon geen rooming.nl gebruiken.

Joyce
01-11-2019

Rooming is een waardeloze en onbetrouwbare site

Onbetrouwbaar! Allemaal oplichters.
Betaald voor niks.
Geen cent aan uitgeven want je krijgt er niks voor terug.

EE
17-10-2019

Total scam

Do not give any money or details to these people, they are scammers and thieves.

Most users would see that the people are scammers when they ask for money before offering a viewing, but I'm sure some people are desperate enough to trust them, and lose hundreds or even thousands of euros. One of the creatures asked me for 1600 euros before offering a viewing! Are you crazy?

I lost 19 euros to Rooming.nl but if you trust them you can lose a lot more.

Eric
09-10-2019

Onveilig website

De website lijkt me onveilig. Ik heb op een woning opgereageerd en kreeg ik Jenifer die in Engeland woont. Zij heeft mij haar whatsapp nummer gegeven en ik heb het op google opgezocht en kreeg ik veel hits een daarvan is: https://scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=39&p=392010

Widagdo
Widagdo
09-10-2019

The number of scammers in this site is overwhelmingly high.

Sending 12 messages, five of them are clear fraud, the rest did not reply to my messages. This sites should be annihilated.

Tony
Tony
07-10-2019

Airbnb rental services

Elke verhuurder is een buitenlander die net terug verhuist is. De woning wordt verhuurd via Airbnb rental services. Het probleem is dat Airbnb die service helemaal niet levert en het dus een scam is. Op 56 woningen gereageerd en allemaal dit verhaal. Het enige verschil was dat vrijwel alle verhuurders zogenaamd Engels zouden zijn. En slechts 1 verhuurder Duits. Echter stuk voor stuk komen ze met de scam dat je vooraf betaald en nadat die transactie is goedgekeurd. Dan komt een medewerker van Airbnb je de sleutel brengen van de woning. Een dienst die Airbnb helemaal niet levert. Dus pas op en vermijd Rooming. Ik zou graag screenshots willen plaatsen. Zowel rooming als de zogenaamde verhuurders zijn oplichters

Matth
30-09-2019

Huis was te huur stond was bewoont!

Al een langere tijd op zoek naar een woning. Op rooming.nl zagen de woningen er aantrekkelijk uit, dus ik heb ingelogd en betaald voor een aantal weken.
Ik ben erachter gekomen dat de hele site is opgericht door oplichters! Stuk voor stuk vragen ze geld voordat je het huis hebt bezichtigd. Ik ben zelf langs een huis gereden wat te huur stond, en ja hoor het was gewoon bewoont!
Ik heb dit gemeld bij Rooming en bij de verhuurder en na 2 uur was opeens de advertentie verwijderd van de site.
Nooit jezelf aanmelden op deze site! Het geld wat je betaald gaat gelijk naar de oplichters toe!

Naam
24-09-2019

Geen flauw idee

Ik heb op heleboel woningen gereageerd. Alle foto´s die erop staan zien er uiteraard aantrekkelijk uit. Toch mn twijfels. Ik heb dus ook al betaald. Ik heb wel wat mailtjes ontvangen, alleen vreemd dat er eerst wat nodige `details´ van mij nodig zijn voor er een bezichtiging ingepland kan worden. Ik hou jullie hiervan op de hoogte.

Meer Rooming.nl reviews
Welk cijfer geef jij Rooming.nl?