TopRC13 ervaringen

Danny
28-11-2018

Goeie service

Als nieuweling in de hobby van rc gestapt en top rc heeft me bijgestaan bij alle vragen die ik had enz. ondertussen al voor paar k besteld bij top rc en moet zeggen alles is tot nu toe heel goed verlopen. zeker een aanrader

Bernard
17-10-2018

Vreselijke service en garantie-afhandeling

In het kort: Ik beveel iedereen aan om NIET bij Toprc te winkelen, het zal u een hoop ellende besparen.

Het hele verhaal: Toprc is helemaal niet zo top als de naam u wil laten geloven. Ik heb in 2017 een lipo-lader besteld en heb niks anders dan problemen gehad. De eerste keer dat ik hem terugstuurde heb ik drie maanden moeten wachten tot ik hem, na er veel achteraan gebeld te hebben, weer terug kreeg. Wat bleek, de lader lag al een maand klaar bij Toprc, maar ze waren 'vergeten' om hem naar me op te sturen. Helaas was de lader niet/niet goed gerepareerd en kon ik hem weer terugsturen, dit keer heb ik minimaal twee maanden moeten wachten. Na de reparatie heb ik me door het personeel laten vertellen dat zij de lader hebben getest en geen probleem hebben geconstateerd. Uiteraard vertoonde hij bij de eerste keer gebruiken weer hetzelfde probleem, dus goed testen heeft het personeel niet gedaan. Dit betekende dat ik de lader weer terug kon sturen, als ze hem goed hadden getest was dit niet nodig geweest. Toen kreeg ik, na ruim anderhalve maand een nieuw exemplaar opgestuurd, die jammer genoeg dezelfde problemen vertoonde, die moest ik dus ook retourneren. Omdat ik intussen het vertrouwen in het merk van de lader had verloren, wilde ik graag een ander merk lader opgestuurd krijgen. Die betreffende lader is €10 duurder, maar ondanks dat ik meer dan een half jaar zonder lader heb gezeten, mede door grove fouten van Toprc, wilden ze mij de lader niet opsturen zonder bijbetaling. Ik heb Toprc gebeld en de situatie uitgelegd, maar dit is nogal een gevoelig onderwerp bij Toprc: ik moest of bijbetalen of ik zou een lader van het verkeerde merk krijgen. Ook heb ik verteld dat ik graag de door mij gemaakte retourkosten terug wil hebben, omdat dit mijn recht is: een garantieafhandeling hoort voor de consument kosteloos te zijn, daarbij heb ik hem op de website consuwijzer.nl gewezen, maar het maakt hem niet uit wat de wet hem voorschrijft. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij Roy, één van de eigenaars van Toprc, hij vertelde me het volgende: "Jij lijkt op een klein kind dat bij de snoepwinkel om twee gratis lolly's gaat vragen. En als de eigenaar dan zegt dat dat je die niet krijgt, zeg je dat je er dan in plaats van twee, één wilt hebben." Met andere woorden: je bent iemand die nergens genoegen mee neemt. Toen was ik helemaal klaar met dat bedrijf en ben ik naar het Juridisch Loket gegaan. Daar heb ik de situatie uitgelegd en ze wisten niet wat ze hoorden. Ze vertelden me daar dat ik volledig gelijk heb, maar of ik mijn gelijk ook zal krijgen was een tweede. Toprc is namelijk niet aangesloten bij een geschillencommissie, dat betekent dat je voor iedere klacht alleen bij het bedrijf zelf terecht kan. Het Juridisch Loket heeft mij geadviseerd een aangetekende brief te sturen, met daarin mijn eisen vermeld. Dat heeft op zekere hoogte gewerkt, enkele dagen later had ik een nieuwe lader, van een ander merk, maar ze zijn niet van plan om de door mij gemaakte kosten over te maken, ook negeren ze me nu compleet. Al met al vind ik het schandalig hoe ze met hun klanten omgaan.

Donny
06-09-2018

Toppunt van kleine letterjes misbruiken

Op 20 juli dit jaar een bestelling geplaatst voor wat connectoren, krimkoussetje en een kill switch.

Zoals ik bijna altijd doe, dit laten bezorgen op mijn werk adres. Ik ben nou eenmaal vaker op de zaak dan thuis. Ik voer daarom mijn adres in (als factuur adres, een mega cruciaal punt voor Top-RC) en als verzend adres gebruik ik hetzelfde als factuur adres.

Uiteraard betaal ik de order privé.

Vervolgens begint DHL de boel te verkloten. Die zeggen doodleuk 3x dat er niemand aanwezig is tijdens de bezorgpogingen. Ondanks dat het tijdens winkeluren is en er dan minimaal 3 man aanwezig zijn in m'n zaak. Sterker nog, bij de 3e poging, hang ik aan de telefoon met TopRC om melding te maken van de DHL problemen en terwijl ik met hun aan het bellen ben, even uit m'n hoofd met Wesley, vanuit mijn werk adres, update DHL de bezorgpogingen dat er weer niemand aanwezig was. Was allemaal natuurlijk erg vervelend en als de spullen retour kwamen zou het bedrag retour gestort worden.

De spulletjes dus weer niet binnen gehad. Vervolgens probeert DHL avondleveringen op tijden dat m'n winkel gesloten is.

Spullen gaan uiteindelijk retour Top-RC. En vervolgens is het een tijdje stil. Op 11-8 dan de melding dat TopRC de spullen retour heeft. En of ik even 7,50 wil overmaken zodat het nog eens verstuurd kan worden. (ondanks dat ik telefonisch al had aangegeven dat de spullen te laat zouden zijn en daarom de bestelling te annuleren.)

Dus geantwoord naar Roy dat ik eea al had besproken met een collega van hem en dat DHL de bal heeft laten vallen. Vervelend voor zowel mij als TopRC. Maar de collega ad telefoon had eerder gezegd dat het bedrag retour gestort zou worden dus dat verwachtte ik ook.

Na een paar dagen, op de 15e, antwoord Roy het volgende: "Er is me niets bekent over het feit dat u dit telefonisch aangegeven heeft. Ik zie daarnaast dat u een zakelijke bestelling heeft geplaatst. In dat geval zijn we niet verplicht om het bedrag te retourneren aangezien het consumentenrecht niet van toepassing is. We hebben tevens op onze site vermeld dat voor zakelijke bestellingen andere regels gelden, zie:

https://www.toprc.nl/retouren/Zie ook artikel 13.1 van onze algemene voorwaarden waarmee u akkoord gegaan bent:

https://www.toprc.nl/algemene-voorwaarden/Ik wil u tegemoet komen door de bestelling opnieuw te versturen of het bedrag van uw bestelling in te setllen als winkelkrediet zodat u dit bij een volgende bestelling in mindering kunt brengen. Ik verneem graag wat uw wensen zijn."

Prettig om de klant dus bijkans als leugenaar neer te zetten, scoor je veel punten en goodwill mee! Daarnaast omdat ik het pakket dus op mijn werk heb laten bezorgen (factuur + verzendadres) is dit volgens hun een zakelijke bestelling en dat is meteen de kans om een potje moeilijk te doen over een retour. Deze manier van klantcontact en 'service' is van een zeldzaam niveau. Dan nog durven zeggen dat ie me tegemoet wil komen :S Zelfs het retour storten van de aankoopsom exclusief verzendkosten is dus geen optie.

Op de 15e antwoord ik Roy dat mijn winkel een BEDDENwinkel betreft, hoe zakelijk denken ze dat RC spullen dan zijn? Daarnaast is de order ook vanaf mijn PRIVÉ rekening voldaan. Ik wijs hem ook nog even terug op hun eigen voorwaarden, immers in 13.2 staat dat TopRC mij op de hoogte had moeten houden van uitlopende leveringen en vertragingen en dat de klant, indien zij dat niet doen, eenzijdig de overeenkomst kan ontbinden waarbij de betaalde bedragen binnen 14 dagen retour gestort dienen te worden.

Hier komt echter geen antwoord op. Dus op 26-8 mail ik nogmaals, maar weer geen reactie. TopService staat blijkbaar niet zo hoog in het vaandel bij TopRC.

Vandaag op 6-9 was ik het wachten wel zat. Dus ik bel zelf maar even naar TopRC om te vragen wat de status is. Zelden zo een stukje kastje- muur pogingen meegemaakt.

Wederom Wesley aan de telefoon. Die zegt eea even na te vragen bij een collega en antwoord vervolgens dat het een zakelijke bestelling was dus zij kunnen helaas niets doen. Ik antwoord hem dat het geen kwestie van kunnen maar van willen is. Na wat heen en weer praten gevraagd naar degene die wel over die beslissingen gaat, maar toen moest Wesley inene kijken of die wel aanwezig was. Waarop ik antwoord: Je zegt 10 seconden geleden nog dat je hem hebt gesproken!? Hoezo moet je kijken of hij aanwezig is? Beetje stamelend antwoordde hij dat ze ook 'n winkel hadden en misschien was hij daar.

Vervolgens krijg ik Ricky (als ik het goed heb verstaan) aan de telefoon. Even samengevat: 'geloven niet dat je kan zien of ze zijn geweest of niet' 'Ja, wij gaan uit van wat DHL zegt, niet wat de klant zegt.' 'Die bestelling kan hartstikke zakelijk zijn als stekkers en een kill switch' 'wij kunnen niet zien of iemand het zakelijk inzet of niet' 'Zodra het factuur en verzendadres naar een bedrijf zijn is het zakelijk, wat de klant ook zegt'

Al met al. Zelfs na meerdere malen te melden en dat ik kan aantonen dat het privé goederen zijn, trekt TopRC zich daar niets van aan. Service wil men ook totaal niet aan doen. Als men de gang van zaken van DHL kenbaar maakt word men als een leugenaar weggezet.

Toppunt van mierenneukerij op deze manier. Laatste keer voor mij geweest en een waarschuwing voor anderen.

Gefeliciteerd heren van TopRC, dit heeft jullie nu al minimaal € 1450,- gekost, de Mavic2 koop ik wel elders.

Eelco
04-09-2018

Waardeloze service en niet klant vriendelijk

Online bestellen is een ramp en ik ben bijjna 2 maanden bezig geweest voordat ik alles had. Geen melding of excuses of wat dan ook. Waardeloos en niet klantvriendelijk. Op mijn vraag na 2 weken of we a.u.b. de order konden cancellen omdat het mij veels te lang duurde kreeg ik negatief antwoord, zij hoefde niet terug te betalen omdat ik als bedrijf besteld had. Zij krijgen dus voor 80 euro handel een slechte naam en geen tevreden klant, nou dan snap je het echt niet. Niet kopen bij deze mensen.

Kees
30-08-2018

Service en garantie tot de deur!

Een jaar geleden een dure auto gekocht. Mijn zoontje na een week ook. Na aanraden van het personeel bleek deze na 1 keer rijden al de nodige defecten te hebben. Terug naar de winkel. Geen service! toch maar weer een andere motor gekocht op aanraden van personeel. Bleek na een aantal weken ( nadat de auto inmiddels al bijna het dubbele qua kosten was) ook weer stuk! geen service! je wordt afgescheept met het verhaal dat je dan zelf ergens tegenaan hebt gereden of dat er iets tussen heeft gezeten?! na de vraag voor een tegemoetkoming geen reactie meer. Dusss. Koop hier niet! Oja en bestellen duurt soms weken terwijl ze zeggen dat hij er binnen een week is.

12-07-2018

Top rc en garantie? Gaat niet samen

Moet toch even vermelden dat ze niet aan de wettelijke garantie willen meewerken. Slechte ervaring,en je staat machteloos,tenzij je wilt een advocaat inschakelen.

Jeffrey
05-07-2018

Erg lange levertijd?

Nadat ik wielmoertjes vesteld had waar de status stond, op vooraad te bestellen,. wat tog vertelt dat ze er zijn ipv dat ze niet op booraad zijn.

1 week geleden zouden ze bij hun aankomen maar je hoort er niks meer van wacht nu al ruim een maand op een zakje wielnoertjes. lijkt erop dat deze zaak net zulke oplichters zijn als toemen

Rens
08-05-2018

Niet verzonden door slordig magazijn

Bij plaatsen van mijn bestelling opgelet dat alle onderdelen op voorraad waren zodat ze alles konden verzenden, omdat ik het snel nodig had. Nog bij de opmerking aangegeven dat wat er op voorraad is die onderdelen verzenden. Ik kreeg die middag geen bevestiging dat het verzonden was dus de volgende ochtend gebeld en bleek dat ze op 1 onderdeeltje wachten en niks hebben verzonden doordat ze het niet 2x willen verzenden. Als ze met contact hadden genomen had ik graag 2x verzendkosten betaalt. Terwijl er op de site staat dat alle onderdelen op voorraad zijn die ik nodig had. Erg slordig.

Jelle
06-10-2017

Misleidende product informatie

De foto's en titel van het product komt niet overheen met het daadwerkelijk geleverde product, dit voelde voor mij erg misleidend. Uiteindelijk contact opgenomen om ze te informeren dat ik de foto's en titels erg misleidend vind, dit werd uiteindelijk niet serieus genomen en waren niet bereid om het product kosteloos voor mij te laten retourneren. Slechte service en erg onprofessioneel ik zou hier nooit meer wat kopen.

Leroen
16-09-2017

Goede winkel, snelle levering

Prachtige winkel, snelle levering & zeer vriendelijk personeel!

07-09-2017

Prima service

Heb met TopRC totaal geen problemen gehad. Had een drone, Xiro V gekocht alleen toen ik alles uitpakte was de camera gebroken. Ik heb ze gebled en werd keurig geholpen. Ik kon alles terug sturen een paar dagen later had ik alles weer terug met een nieuwe camera erbij. Prima service en o ja de bestelling verliep ook prima binnen twee dagen had ik me drone binnen.

Frits
20-02-2017

Geen levering!

Begin oktober 2016 een order van DJI Mavic gedaan. Ondanks de langere leertijd door productie problemen hebben meerdere mensen in mijn omgeving hun Mavic ondertussen binnen. De lieven mensen van TopRC geven geen info! Ziet er zeer slecht uit!

Als je wil annuleren doen ze daar moeilijk over en niet aan mee!

06-02-2017

Na 4 maanden nog geen drone

In oktober bracht DJI de nieuwe drone Mavic Pro uit. Met een deze besteld bij TopRC. Dat bleek een grote vergissing. Natuurlijk had DJI een productie/leveringsprobleem, maar terwijl overal langzaam maar zeker meer drones uitgeleverd werden, bleef het bij TopRC stil. Wel 1500 euro vooraf incasseren, maar geen info willen geven over plaats in wachtrij en hoeveel ze ondertussen geleverd hebben. Lijkt iets weg te hebben van een scam. 4 maanden later hebben allerlei vrienden binnen 2 tot 4 weken hun drone ontvangen (besteldatum: dec en jan) maar TopRC leverd maar niet uit en geeft ook geen informatie. Mijn advies: bestel bij een andere partij!

Welk cijfer geef jij TopRC?