TopRC reviews

PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Rino
20-07-2021

Snelle jongens

Verdienen geld als water.

Je mag alleen geld komen brengen en verder nier zeuren.

Willem
Willem
14-07-2021

Klantvriendelijkheid?

Dat woord kennen we niet.

Excuses. Dat woord kennen we heel goed.

Waardeloos personeel dat alleen vriendelijk is als je wat wil kopen.

Flip
10-06-2021

Waardeloze kiet.

Het is dat het voor mij erg dichtbij is.

Maar de gebruikelijke ervaringen die je hier leest heb ook ik meegemaakt. Geluk was dan wel dat ik maar op 15 min rijden woon van deze winkel en dan alles ophaal.

- Geen voorraad aangeven, wel in de winkel.

- Wel voorraad aangegeven, niks in de winkel.

- Geen duidelijke antwoorden als je naar levertijden vraagt.

- Geen tamiya als merk, maar die hebben denk ik de reviews hier gelezen :D

- Verkeerde informatie (zit al 20 jaar in de hobby, had er meerdere medewerkers getest).

- Dropshipping praktijken

- Gehaaste attitude, schiet op er zijn nog meer klanten gevoel bekruipt je.

- Proberen je het product te verkopen met de meeste marge, nou snap ik dat ansich wel. Maar een futabu voor rommel uitmaken en een aliexpress zender (met 300% marge) voor het ultieme gaat wat ver.

- Mooiste was nog wel toen ik op belde of iets op voorraad was "dat er geen tijd was want de winkel staat vol met klanten". Vat dan niet op koekert.

Na het laatste voorval heb ik besloten nooit meer daar iets te kopen. Al is het een onderdeel van een euro. Heb ik liever dat de auto 2 maanden stil staat.

Will
26-05-2021

Ze staan niet achter hun produkt

Als je iets gekocht hebt en er zijn problemen, dan begint het kastje naar de muur spel

Andrew
28-04-2021

Slechtste klantenservice ooit! Koop/bestel hier niet!

Ik heb bijna twee wekem geleden een startbox gekocht voor 70 euro, echter na paar keer testen ging hij al kapot (dag na ontvangst). Ik heb di toen gelijk gemeld. Echter zeiden ze dat ze het niet retour konden nemen, aangezien ik het reeds in gebruik had genomen. Uhmm, ik zal het toch moeten testen om er achter te komen of het product het doet. als het al na paar keer kapot gaat en na 1 dag, dan is het product gewoon niet goed (ondeugdelijk) vanaf het begin. Na veel berichten heen en weer, zeiden ze dat ze het een reparatie kunnen aanbieden, echter moet ik wel de verzendkostem betalen. wat is dit voor onzin, het product is na paar keer testen al kapot (één dag na ontvangst!). Daarom koop/bestel hier nooit.

Naast de slechtste klantenservice ooit, duurt het erg lang voordat de bestelling verzonden wordt.

Update van 26/05/2021:
EDIT: Na weken tot een maand over en weer emailen eindelijk gratis retour. Na bijna 3 weken eindelijk reactie dat gemaakt is, maar dat eigenlijk niet in garantie zat omdat mij schuld zou zijn. Echter was het al kapot na 1 dag, na paar keer testen. Of ik dan even de verzendkosten kan betalen, want ze waren zo aardig om het toch gratis te maken, omdat service zo hoog in vaandel staat. Nou weet niet wat ze onder service verstaan, maar dit is geen service, niet gara ntie respecteren en klant schuld geven. Zag achteraf veel klachten hierover.

Frits
16-03-2021

Bestelling #000040579

Bestelling geplaatst bij toprc uden."op voorraad razend snel in huis". Pas na aankoop krijg ik bericht: artikel niet op voorrad moet wachten op levering. Dergelijke praktijken grenzen aan bedrog!

Conclusie: nooit meer toprc uden

frits 16-03-2021

Raf
26-02-2021

Blijf hier weg

Dit is geen gevraagde review zoals er hier wel bij zijn om als bedrijf zo hoog mogelijk in de punten blijven te staan.

Ik schrijf niet snel een negatieve review tenzij er iets is wat niet door de beugel kan.

Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren, dus onbewust een fout maken kan, echter bewust iets fout zeggen/doen of meegeven is gewoon boerenbedrog.

Ik dacht dat ik bij deze rc winkel met een gerust hart kon bestellen.

Hoe dom kon ik zijn, had ik maar eerst de reviews gelezen, ondanks het kleine bedrag, ben ik toch aan het kijken om stappen te ondernemen naar deze toch dubieuze winkel.

Ondertussen zijn we een klacht aan het voorbereiden naar de producent toe van het item en dit wegens misleidende foto's en beschrijving van het item door een van hun resellers + ook een klacht naar ECC.

De winkel maakt een duidelijke fout en geeft verkeerde info bij een eenvoudige vraag die ik stelde, hier werd belooft dat het item zou geleverd worden zoals op hun website getoonde foto.

Surprise, bij levering was het item waarnaar ik duidelijk gevraagd had niet bij de bestelling.

Na verschillende mails kreeg ik te horen dat dit niet meer wordt meegeleverd, deze info staat niet op hun website en was ook niet voor de koop aan mij meegegeven.

Ik kon het geleverde item altijd terugsturen, maar dan moet je wel zelf voor de verzendkosten opdraaien, terwijl de fout bij hun ligt wegens de foute info die ze gemaild hadden.

Dus hier weet de winkel al meteen dat een retour niet gaat gebeuren, wegens de retour kosten.

Hier had de winkel als service een gratis retour moeten doen, wat ze dus niet deden.

Had ik dit geweten dan had ik dit item niet bij hun besteld.

Als laatste antwoord geven ze bot mee dat dit bij geen enkele winkel meer bij inbegrepen is en volgens hun : elders bestellen heeft dan ook geen enkele nut.

Hier gaat een winkel voor mij beslissen of ik ergens dit ga bestellen of niet?

Eigenlijk het komt hier op neer ; Je hebt ons al betaald en bekijk het dus maar.

Met de vraag voor een oplossing, daar na het afspeuren op het net, is dit item ook nog eens veel te duur betaald vergeleken met andere winkels, prijs item + verzendkosten is bij hun duurder dan andere winkels met het gevraagde item , maar de mail blijft al meer als een week onbeantwoord.

Via telefoon de winkel contacteren heeft geen zin, krijg je gewoon te horen dat support dit zal behandelen, wat dus niet gebeurt.

Duidelijk dat de klant gewoon een melkkoe is voor deze heren.

Tja, aankopen zien ze graag komen, maar als het over een retour zending gaat en dit wegens verkeerde info van hun kant, oh boy, dan klappen ze toe, geen reactie, geen service.

Ik kan mij totaal aansluiten bij de andere negatieve ervaringen bij deze winkel en waarom moeten wij een ster geven, deze winkel verdiend niet eens een ster.

Blijf hier weg, gun deze winkel niet het snelle geld, in de EU zijn er genoeg rc winkels die wel service geven na aankoop en zelfs goedkoper zijn, geloof niet de marketing praatjes van goedkoopste, deskundig advies, grootste, service.

Ike
22-02-2021

Gangsters !

Slechtste winkel die ik ooit heb meegemaakt,iets besteld (body) kwam zeer beschadigd aan.fotos genomen en doorgemaild.

geretourneerd en andere opsgestuurd,zeer zeer lang onderweg geweest,ondertussen gemaild dat het niet meer nodig was en dat ik ergens anders ging bestellen.body na lange tijd toch aangekomen,ik onmiddelijk teruggestuurd en mn geld teruggevraagd.

nu zeiden ze dat dat niet mogelijk was omdat de

body beschadigd was (de 1e) terwijl deze zo vanuit de winkel bij mij is aangekomen(niet gebeurd tijdens transport) willen ze in mijn schoenen schuiven dat ik achter deze beschadigingen zit.resultaat ze willen de beschadigde body terugsturen naar me maae me niet terugbetalen hiervoor.ik koop nooit meer iets bij deze oplichters,ik noem dat gangsterpraktijken,dus degene die iets bij toprc uit uden wil kopen wees gewaarschuwd want het zijn foefelaars.

Stefan
11-02-2021

Misleidend voorraadstatus en geen service en garantie

Binnen vijf minuten een reactie als je iets wilt kopen!

Maar is weinig empathisch gedrag bij garantie en service.

En als iets staat op 5-7 dagen levertijd dan is dat gemiddeld eerder een maand.En beperkt op voorraad betekent eigenlijk niet op voorraad.

En zelfs "op voorraad" geeft je als klant geen enkele garantie.

Jammer alles valt of staat met service, garantie, een goed werkend voorraadsysteem en klantbeleving.

Enige vorm van zelfreflectie zou deze ondernemer niet misstaan, helaas zoekt men de schuld bij de klant die ongeduldig zou zijn.Misschien komt dat omdat men gouden bergen wordt beloofd dit door middel van de misleidende voorraadstatus.

En dan komt nog de matige afhandeling van garantie en service daarbij.

Het beeld wat ik hier schets schijnt bedrijfscultuur te zijn bij TopRC!

Karol
08-02-2021

De slechtste service die ik heb

De slechtste service die ik heb meegemaakt producten verkopen die niet hebben als ik op een dag om vervanging vraag, zeggen ze dat ze dat niet hebben als ik op de website zie dat het beschikbaar is in e-mails Ik antwoord één keer per dag ik raad ten zeerste af de verspilling van tijd

Liekje
06-02-2021

Goed!

Snelle levering. Verkeerd onderdeel, zonder problemen omgeruild.

Marcel
05-02-2021

Wees gewaarschuwd!

Waardeloos bedrijf. na de verkoop houdt het op,. garantie is een lang en ingewikkeld traject met papieren en codes, en de klant moet zelf verzendingen betalen, geheel tegen de wet in, Koop hier dus nooit iets. Grote kans dat je je spullen nooit meer terug ziet!

Hassan
Hassan
04-02-2021

Arrma big rock kapot en niet compleet

Ik bestel big rock v3 bij aankomst zit het in een vuilniszak met ducktape niet eens in zijn originele armma doos bij testen wobbelen de linkerachter wiel en linkervoorwiel bij nadere inspectie zijn de drifeshafts

Niet recht bij rijden gaat auto steeds naar links of naar recht en opgelet ik krijg ook een a arm linksvoor dat bijna half stuk is bij meerdere bewijsstukken sturen foto en filmpjes komen ze met oplossing alleen een a arm te sturen daar betaal ik 360 en ik heb garantie van 1 of 2 jaar pas op oplichters

Ricardo
28-12-2020

Accu al kapot na 10 minuten en garantie tot de deur.

Smoesverhaal na storing oplader. Ik zou een nieuwe batterij moeten kopen, net nieuw uit de doos! Ik word afgescheept met iets wat ze dan wel vooraf duidelijk hadden moeten aangeven. Ik beschouw het als een smoes. Dus koop hier niet je spullen, geen service maar afscheperij.

Robbert
22-12-2020

Pas op! pas op! verschrikkelijk bedrijf!

Wanneer je aankoop is gedaan is er ook geen enkele service meer. het geld is binnen bij Ricky en de problemen die zich voor gaan doen met je "aankoop" is altijd de schuld van de klant! zie mijn ervaringen met dit verschrikkelijke bedrijf in onderstaand overzicht. u bent gewaarschuwd voor de mooie praatjes aan de voorkant en de (niet) afhandeling na de aankoop.

- Boot aangeschaft op 26 mei

- Bij ontvangst één maal met de boot gevaren

- Vanaf 10 juni tot 3 juli probleem met acculader. Deze heeft éénmaal gewerkt bij ontvangst van de boot uiteindelijk na veel mail/telefoon door toprc onder garantie upgrade uitgevoerd.

- Accu en accu oplader ontvangen op 6 juli maar boot vaart niet.

- 2 opties: weer opsturen en weken wachten of langs gaan.

- Donderdag 9 juli bezoek aan toprc Uden. Probleem de controller en ontvanger communiceren niet met elkaar. Ontvangertje werd uit een nieuwe boot gehaald en op dat moment deed de boot het weer

- Boot stuurt één kant op. Weer de boot opgestuurd. Deze zou met 2 weken weer terug zijn. (wordt ontkend door toprc maar is wel degelijk telefonisch bevestigd) 15-7 opgestuurd.

- 31-7 constatering vanuit toprc. De servo is kapot en dit kan alleen door de klant zijn veroorzaakt. (net als de defecte accuoplader, de ontvanger en de servo hebben wij daar niet aangezeten)

- 2 weken geen communicatie vanuit rc. Weer gebeld. Waren het vergeten. Boot ontvangen op 14-8

- 14-8 mail en filmpje naar toprc. Er zit een “tik” in op het moment van sturen.

- telefonische terugkoppeling vanuit toprc: waarschijnlijk de servo.

- Optie was boot weer opsturen of brengen.

- Mail van 18-8 aangegeven dat we bij een ander bedrijf zijn geweest en deze bevestigt dat het aan de servo ligt.

- Zowel telefonisch als per mail (korte samenvatting van het gesprek) dat de servo ongeveer met anderhalve week geleverd zou gaan worden.

- Tussen 18-8 en 29-10 diverse keren gebeld met de vraag waar de servo blijft.

- 29-10 maar weer eens een mail gestuurd. In deze mail wordt er in eerste instantie ontkend dat de servo opgestuurd zou gaan worden.

- 30 oktober zouden we terug gebeld worden. Mail ontvangen dat we “even” de reactie van de distributeur afwachten

- wederom geen reactie verder vanaf dat moment

- 16 november aangetekende als ook per post verstuurde brief laatste mogelijkheid het netjes met me op te lossen

- Geen reactie

- beweren zelfs de brieven niet ontvangen te hebben.

nog nooit te maken gehad met zo'n slecht bedrijf.

nogmaals pas op! als het geld binnen is daalt het serviceniveau tot onder het vriespunt!

er zijn voldoende bedrijven die het zelfde product leveren en het belang van hun klanten voorop stellen.

Chris
21-10-2020

Bouwdoos Airfrix

Begin juli een Airfrix bouwdoos besteld. Volgens bestel pagina "op voorraad dus snel geleverd ". Is dus een fabeltje en niet op voorraad. Niet op voorraad en ook niet leverbaar door Airfrix.UK. Airfrix.UK levert sinds begin september weer betreffende bouwdoos. Helaas bijna eind oktober maar van TopRC te Uden taal nog teken. Een alternatieve bouwdoos is ook niet leverbaar. Slechte webwinkel met vage bestel informatie welke niet klopt dus niet aan te raden om er iets te bestellen. Inmiddels bijna 4 maanden verder maar taal nog teken.

Remco
15-10-2020

Slechte service foute onderdelen

Onderdelen besteld zeer lange levertijden, geen info moet je zelf achteraan bellen mailen,

Vervolgens leveren ze een verkeerd artikel en in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen moet je ook dit maar weer zelf oplossen!

Nou dit was eens maar nooit meer!

14-09-2020

Nooit meer

Net een accu opgehaald die 6 weken terug al besteld was.wil je n nieuwe x maxx kopen hebben ze gewoon geen tijd.gaan de zaken zo goed .

Katrien
04-09-2020

Koop niet bij Top RC

Voor alle potentiële kopers die overwegen om een product aan te kopen bij top rc uit uden; doe dit niet!

Een poos geleden hebben we bij toprc een op afstand bestuurbare boot gekocht voor mijn zoon. De communicatie rondom aankoop en levering ging goed. Na ontvangst bleek de boot defect en voldeed deze niet aan de verwachting.

We hebben het product netjes in de verpakking gedaan en geretourneerd. Echter is top rc niet bereid een nieuw en goed functionerend product op te sturen, laat staan het aankoopbedrag terug te storten.

We kunnen tegen betaling de boot laten maken (?) door toprc en de verzendkosten zijn ook voor onze rekening.

We hebben eindeloos veel contact gezocht met het bedrijf, telefonisch, per e-mail en via aangetekende brieven. Hieraan wordt nauwelijks gehoor gegeven en als we een reactie ontvangen krijgen we te horen dat ze geen nieuw product opsturen, laat staan het aankoopbedrag terug storten.

De klantenservice is erg slecht, koop dus geen producten bij top rc (flop rc).

Aschwin
01-09-2020

U bent gewaarschuwd

Rode draad in de reviews van TopRC:

Positief: goed advies, nemen de tijd voor je, prettige showroom.

Negatief: passief in communicatie, slechte garantie afhandeling, verschrikkelijke aftersales.

En dit klopt. Ook mijn zoontje is slachtoffer geworden van deze club hobbyisten. Ze hebben veel verstand van hun RC-hobby maar hebben totaal niet begrepen wat klantenservice is en/of hoe je met klachten/garantie om moet gaan die tot een positieve ‘customer experience’ leiden.

In december 2019 werd als verjaardagscadeau een Arrma Granite 4x4 ter waarde van 249,00 Eur voor mijn zoontje gekocht. Na slechts enkele keren de auto te hebben gebruikt, vertoonde deze ‘uitval’ verschijnselen. Product terug naar de winkel, enkele maanden wachten, telkens zelf informeren naar de stand van zaken en uiteindelijk de mededeling van TopRC gekregen: “Ligt aan jullie zelf. Doen wij niks mee.”

Om mijn zoontje niet de dupe te laten worden van deze zeer onprofessionele en op pertinent onjuiste gronden gebaseerde opstelling van TopRC, onder protest een nieuw motorsetje aangeschaft ter waarde van 99,95 Eur.

Na inbouw bleek ook dit niet tot de gewenste en bedoelde werking van de auto te leiden. Vanuit het Westen van het land de reis naar Uden gemaakt om daar tot een oplossing te komen. "Moeilijk, lastig, lag weer aan ons maar laat de auto maar hier, dan zullen wij een nieuw setje bestellen en inbouwen."

Inmiddels is het september 2020 en na telkens zelf te hebben moeten informeren naar de stand van zaken (druk, COVID-19, leveranciers, etc.) werd ons deze week medegedeeld dat ‘nader onderzoek heeft uitgewezen dat dit toch niet onder de garantie valt' en -u raad het al- het wederom aan ons zelf lag. Weg 249,- en 99,95.

Mijn zoontje heeft nu dus nog steeds geen plezier kunnen beleven van zijn verjaardagscadeau en TopRC weigert om tot vervanging over te gaan en hem een normaal en goed functionerend product te leveren.

Lieve mensen, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Besteed je zuurverdiende centjes alsjeblieft niet bij deze hobbyisten. Als je onverhoopt een beroep moet doen op hun klantenservice, aftersales of garantiebepalingen, geven zij namelijk niet thuis.

Lees de reviews er allemaal nogmaals maar eens goed op na. Hadden wij dat namelijk ook maar gedaan….

Meer TopRC reviews