BudgetEnergie reviews

Jac
04-11-2022

Nu mijn 'overstap' na de fusie met NLE een feit is zie ik in MijnBudget dat de tarieven die zij hanteren hoger zijn dan die ik in een mail van NLE kreeg over de komende periode December. Bellen met klantenservice was het antwoord dat de klantenservice niet beschikbaar is. Het wicht zat er alleen voor nieuwe klanten. Ik heb het idee dat dit een lang staartje gaat krijgen .

04-11-2022

Budget energie hanteert niet de prijzen van in mail aangekondigde prijzen. De nota van 3-11-2022 wijkt af de prijzen zijn aanzienlijk hoger voor oktober dan in de vooraf gestuurde mail. In contact proberen te treden is volstrekt zinloos, mail en telefonisch benaderen niet mogelijk. De telefonische wachttijd is vanaf 9.00 8 uur.

Je krijgt geen enkel antwoord op de vraag waarom er een prijs gehanteerd wordt die hoger is dan aangekondigd.

Elise
03-11-2022

Totale puinhoop bij administratie Budget Energie. Niet mee in zee gaan.

- Door persoonsverwisseling kreeg ik een waarborgsom van €400,- opgelegd

-Moest dat zelf maar oplossen met Incassobureau (die meteen het regelde én excuses aanbood, top EDR!).

-In mijnbudgetenergie staat nog steeds, na wekenlang aandringen, dat ik die waarborgsom moet betalen

- In de app kan ik mijn contract niet terugvinden, dus ik ben als de dood dat ik straks geen energie geleverd krijg.

- web en app melden verschillende gegevens, wat nogal zorgwekkend is. Kan mijn klantnummer niet zien in de app.

- Je kan chatten en bellen tot je erbij neervalt, maar er wordt gewoon niets aangepast in hun systemen.

02-11-2022

Schandalig wat budget energie met de klanten doen . ze laten je het gas van mei juni julli augustus in september betalen tegen de hoofdprijs Heb gebeld Duurde 20 minuten voordat ik iemand aan de lijn had Die zou het regelen Tot nu toe niks. Ze gooien ook zomaar de telefoon op als je klachten hebt Budget is de grootste mafia en boeven bedrijf Ga nooit met dit bedrijf in zee

Arnold
02-11-2022

Maandelijks salderen is schandalig.

Heeft men soms liquiditeitstekorten en staan ze op omvallen?

Anders niet te verklaren: vele klanten met zonnepanelen zullen gaan overstappen: met prijsplafond maakt het ook niet veel uit waar je zit komend jaar.

Mijn advies : onmiddellijk overstappen anders ben je voorschotten ook nog kwijt als ze omvallen.

Arno
31-10-2022

Door de maandsaldering ben ik weg per 1 oktober.

Van 4 mei tot 1 oktober krijg ik nog geld terug vanwege mijn zonnepanelen. Tot 1 juli 2022 was de terugleververgoeding incl btw.

Op mijn eindnota was die niet vergoedt.

Dus gebeld. Na 10 minuten aan de beurt. Na uitgelegd te hebben gingen ze het nakijken. Plots werd de verbinding verbroken. Bij terugbellen was de wachttijd plots 20 minuten. Dan maar chatten. Na 10 wachtenden eindelijk aan de beurt. Mijn berekening klopte gaf medewerker Vera aan maar de btw wilde ze niet terug betalen. Toen ik daar over doorvroeg, werd plots ook de chat beëindigd.

Wat een service!

25-10-2022

Volgens de wet mag het salderen per maand niet, Budget Energie zoekt de grenzen op en doet het gewoon. Hiermee wordt ik met mijn goede gedrag mét zonnepanelen opgezadeld met ruim 800 EUR extra kosten per jaar (want die vallen ineens volgens hen niet meer onder de salderingsregeling). Sterker nog, zij verkopen deze door mij opgewekte energie voor de volle prijs aan een ander). Treurig en vooral zeer onfatsoenlijk. Geld verdienen naar eer en geweten over de rug van een ander. Wat een boevenbende. Zie ook Tros Radar uitzending gisteren.

Justinterested
24-10-2022

Ze leveren 100% groene stroom maar verhogen de energie tarieven elke maand omdat gas duurder is geworden. Ze salderen maandelijks terwijl de regels zijn dat dit per jaar moet gebeuren met als resultaat dat je goedkoop 50% van het normale tarief teruglevert en duur in de winter terug moet kopen ondanks dat de minister zegt dat dit niet de bedoeling is. Helaas handhaaft de acm niet.

Tony
24-10-2022

Deze energie maatschappij moet je de rest van je leven links laten liggen, volgens Radar een zeer onbetrouwbaar bedrijf.

Al
13-10-2022

Eindnota 12 augustus opgemaakt en automatisch afgehouden. Voor het gas wat ik in de maanden januari februari maart gebruikt heb wordt de prijs van augustus gebruikt!

Pure diefstal door deze criminele energie Maatschappij

Roel
29-09-2022

Als ik zie wat kennissen van mij betalen bij Oxxio en Vattenfal.

Een schijntje nog geen euro per m3.

Ik zit al op Euro 3,- per m2!

Gasprijs daalde maar zit al vanaf mei met dit tarief!

23-08-2022

Salderen ineens per maand i.p.v. op jaarbasis.

En zij hebben niet eens het fatsoen om hun klanten hiervan op de hoogte te stellen, die zien ineens het teruglevertarief gehalveerd worden naar 50% op maandbasis.

Vooral in de zomermaanden wordt er meer energie opgewekt dan er wordt gebruikt, dus is het tijdstip van het aanpassen van zowel de saldeerperiode als het teruglevertarief per 1 juli vooral goed voor hun eigen portemonnee en benadelen ze hun klanten.

18-08-2022

Op 9 augustus 2022 stuurt budget energie de jaaropgave. Hierin wordt ook het nieuwe maand termijnbedrag weergegeven, namelijk € 460,00. (was € 366,00 p/m) En dan op 16 augustus 2022 (een week later, dus) wordt per e-mail bericht kenbaar gemaakt dat het maand termijnbedrag verhoogt zal worden naar € 718,00! Hoe is dit mogelijk? Ter info, dit alles gebaseerd op het huidige energiegebruik.

Harrie
22-07-2022

De vergoeding voor terugleveren is plotsklaps teruggedraaid van 100% naar 50%. Juist in de maanden dat per saldo via de zonnepanelen wordt teruggeleverd. Zij gebruiken dus de door particulieren teruggeleverde stroom voor levering aan gebruikers tegen de huidige hoge tarieven.

Angel
11-05-2022

Oplichters,

Budget Energie heeft klanten bestand van failliete Fenor overgenomen per 30 december 2021 en laat klanten ervoor betalen.

Vanwege de drukte waren ze niet per telefoon bereikbaar gedurende januari 2022. Op mails wordt niet of afwijzend gereageerd.

Eerste rekening werd voor een fictief bedrag uitgeschreven.

Na overleg blijkt correctie is niet mogelijk zelfs als het maand bedrag is aangepast.

Voor alle rekeningen wordt 3.00 factuurkosten in rekening gebracht.

Tegoed voor leveringskosten is deels afgeboekt en wordt ondanks schriftelijke toezegging niet betaald.

Budget rekent direct incasso kosten, bij te late betaling, maar de tegoed van de eindafrekening heeft bijna 7 weken geduurd

Gino
27-04-2022

Dit zijn oplichters. In oktober ging ik overstappen van vattenfall naar een nieuwe energie maatschappij. Dit contract zou april 2022 ingaan. In januari ben ik gebeld door budget energie dat dit contract wordt ontbonden en ik een nieuwe contract moet tekenen. Ik was hierin een leek en ben erin getrapt en een contract getekend. Het getekende contract van oktober is ingegaan (innova) en ik ben opeens een klant meer van budgetenergie. Ik krijg vandaag een email binnen dat ik contractbreuk heb gemaakt en 270e moet betalen. Dit terwijl ik telefonisch heb gemeld dat ik al een nieuw contract had getekend en ze zitten te liegen dat ze bij deze maatschappij zitten. Over 2 week gaat er een automatische incasso af.

Arend
17-01-2022

Verplicht over na faillisement Fenor Energie. 2 weken geleden gevraagd om mij terug te bellen over 2 contracten. Er zou een terugbelverzoek worden gemaakt. Na een week nog niets gehoord. Mail gestuurd, maar na een week wederom geenn reactie. Vamdaag via de chat gevraagd of ik nog gebeld ging worden. Bleek de terugbel afspraak te zijn geannuleerd omdat het zou gaan over verlengen, wat nog niet mogelijk is. Dit was helemaal mijn vraag niet. Als ik iemand spreken wil, moet ik zelf maar bellen. Helder(ziende) lichten daar bij Budget. Zit er sinds begin dit jaar, maar ben nu al helemaal klaar mee. Klantenservice noemen ze dat. Klanten, ja. Service hebben ze nog nooit van gehoord.

Adriaan
06-01-2022

Via het failliete Fenor energiebedrijf dwangmatig aan Budget Energie gekoppeld. Wat een service! Ze reageren niet op de chats. Klantenservice is ook niet telefonisch bereikbaar. Je weet totaal niet waar je aan toe bent. Ik probeer mijn termijnbedrag te verlagen in de app. Je krijgt na een dag nog geen reactie. Waardeloze service. voorlopig een 5. Maar eigenlijk zouden ze een lager cijfer moeten hebben. Ze krijgen voorlopig voordeel van de twijfel.

Ik vraag mij af of ze het bij Budget energie wel op orde hebben. Of is het volgende energiebedrijf wat om gaat vallen. Ik snap niet dat de curatoren van FENOR en ACM dit allemaal laten gebeuren om 35000 klanten zo te laten behandelen.

Of ben ik de enigste die dit overkomt?

Wie houdt hier toezicht?

24-12-2021

Een slechtere service van een energiebedrijf heb ik nog nooit meegemaakt. Ze willen van alles, alleen om van ze af te komen is onmogelijk. Om iets met ze te communiceren per mail willen ze blijkbaar niet. Nergens is een email adres van ze te vinden, en vermelden deze ook nergens. Naar het 0906-8376 kost maar liefst 0,90 Euro per minuut. Dan laten ze je nog extra lang wachten voor je iets zinnigs van e te horen krijgt. Zo vullen ze hun zakken over de rug van de mogelijke klanten. Mij niet gezien, wat een enorm slechte maatschappij is Budget Energie toch. En maar blijven melken over telefonie, waardoor je makkelijker de fout ingaat. Het zou goed zijn als ze op hielden te bestaan. Is voor veel mensen beter dan al die loze beloften.

Ken
14-12-2021

Na het verhuizen heb ik ook gas van BudgetEnergie afgenomen (ik nam al stroom af). Na 1 maand kreeg ik de melding dat mijn 1 jaar vast contract is afgelopen en ik naar variabele tarieven toe moet. Dit is geen manier van zaken doen en het contract heb ik per direct opgezegd