ZEKUR Zorgverzekering reviews

3.3
Annie
26-02-2024

Waardeloos bedrijf! ze hebben in december 2023 al het bedrag eraf gehaald wat eigenlijk in januari zou beginnen! je betaald premie en nog steeds je medicatie! nooit aan beginnen mensen ga hier klacht over indienen bij de juiste instanties. als iedereen dat gaat doen staan we sterk! oplichters zeker verzekeringen! als ik 0 kon geven hadden ze 0 gehad graaivolk

Werner
13-11-2023

Lekkere premieverhoging van 30 euro per maand voor de basisverzekering in 2024. 😏 Het management bij Zekur dacht we plakken een nieuw labeltje op onze polis, dan kunnen we mooi een absurde premieverhoging doorvoeren?

Hier Zekur niet in ieder geval!

We zijn inmiddels al op zoek naar een andere verzekeraar.

Vanavond rond 23:55 zullen we laten weten welke het is geworden. Gek genoeg houden we er niet van om een soort van opgelicht te worden. Belachelijk Zekur!

29-06-2023

Vorig jaar op zoek naar een goedkope ziektekostenverzekering. Zoekmachine Independer ingeschakeld. Kwam uit op ZEKUR (en niet op ZEKUR Vrij, mevrouw de klantenservice!).
Gekeken of mijn ziekenhuis OLVG A’dam, geen fancy kliniek of zo, was aangesloten en 100 % vergoed werd. Was zo.
Nu helaas krijg ik de ene rekening na de andere want maar 80 % volgens ZEKUR. “Had ZEKUR Vrij moeten aanklikken en had ‘zeker’ de verkeerde gekozen”, kreeg ik te horen. Alsof ik één of andere demente bejaarde was, werd ik langs een hele andere aanvliegroute geleid door ‘t menu van 2023. Ik weet zeker wat ik in 2022 aanklikte en uitgezocht heb, maar ZEKUR onvermurwbaar en arrogant. Dit is je reinste misleiding. Nooit meer ZEKUR!

Md
06-03-2023

Medewerkers kunnen de meest simpele vragen niet beantwoorden. Ze kletsen vooral om de inhoud heen en daar zijn ze gek genoeg dan wel weer heel goed in.

Roos
15-09-2022

Normaal tevreden over de zorgverzekering maar dan heb ik ook weinig van doen.

Nu had ik wat vragen en werd de chat gewoon afgesloten zonder mij een goed antwoord te geven. Blijkbaar een lastige vraag… niet de manier hoe je behandeld wil worden.

Thijs
02-02-2022

Goedkoop, maar daar krijg je dan ook de slechtste klantenservice ooit voor.

30-12-2021

Opzeggen verzekering kan alleen per telefoon, normaal kan er niets per telefoon en moet alles digitaal. Ergste is dat mensen zo massaal opzeggen, dat de wachttijd bijna 40 minuten bedroeg, 40 minuten! Dat is toch echt niet meer normaal! Als je dit op hun facebookpagina zet gooien ze er direct weer af. Censuur dus ten top.

Shamana
03-10-2017

Slechtste zorg verzekering !

Hele slechte zorgverzekeraar! Heb een all- pakket betaal 120€ per maand. Toch word er meer afgeschreven!

Yasin
29-09-2017

Slechtste verzekering ooit

Nou sinds 1 januari 2016 zit ik al bij deze verzekering en sinds die dag elke keer dat ik naar de dokter of watdan ook ging er is nog NOOIT iets vergoed niet eens 1 cent dus ik snap heel de reden van deze verzekering maatschappij niet enige wat ik wil is dat iedereen die een slechte ervaring heeft gehad dien een klacht in of open een rechtzaak of watdan ook want ik vind het een schande dat hun nog bestaan beste verzekering voor jongeren/studenten zeggen ze maar enige wat ze doen is ons kaalplukken. Raad het NIEMAND aan om daar nog iets aftesluiten auto huis zorg verzekering niks.

Darko
16-09-2017

Buitenlandse kosten kniniek zorg

Onlangs spoedeisende zorg gekregen in het buitenland, zelf zijn we extra zekur verzekerd. Contact opgenomen met de alarmcentrale deze heeft ons verder niks verteld dat de nota;s in het engels moeten zijn. Vervolgens € 850,- kosten gemaakt en Unive Zekur vergoedt € 8,- van dit hele bedrag! Uiteraard even gebeld met Unive zekur en krijg te horen dat niks vergoed wordt en dat de notas in het engels moeten zijn en we met het ziekenhuiscontact moeten opnemen en dat zij de nota;s in het Engels moeten aanpassen. Kortom wij met 4 personen gaan ons per direct uitschrijven bij Unive zekur en raden dan ook niemand maar niemand aan om zich in te schrijven bij Unive Zekur zorg. Want in februri zijn er ook kosten gemaakt en toen was het eigen risico er nog niet doorheen ook de notas waren niet in het Engels en dat werd WEL vergoed. Uiteraard omdat het eigen risico niet was verbruikt hebben ze dit in mindering genomen van het eigen risico. Nu het eigen risico erdoorheen is in juli 2017 worden de notas niet vergoed? Dit gaat niet volgens de regels en staat ook niet vermeld in de algemene voorwaarden van UNIVE Zekur, dus mensen een sterke afrader Unive Zekur. Wees gewaarschuwd!

Brian
27-05-2017

Slechtste verzekering ooit

Slechtste verzekering ooit. Uit het niets een gecontracteerd ziekenhuis laten vallen. Daardoor flink in de kosten geduwd.

Suzan
20-05-2017

Slechte vergoedingen

Zekur is de slechtste zorgverzekering die ik in de laatste 6 jaar gehad heb. Slechte vergoedingen en zeer beperkt aanbod gecontracteerde zorgaanbieders. Ik kreeg zelfs nog geen kraampakket toegestuurd! Voor mij nooit meer!

Stefan
29-01-2017

Pas Op!

Zekur gaat dit jaar ineens zelf incassobureautje spelen. Ergens heeft iemand verzonnen dat de klanten nog meer uitgezogen moeten worden op het moment da je moeite met betalen hebt!

Constructieve oplossingen worden niet gezocht door de klantenservice, diverse afdelingen werken langs elkaar heen.

snel overstappen wanneer het kan!

Mustafa
09-12-2016

Dezelfde zorg, minder kosten!

Ik ben net overgestapt naar Zekur. Nadat ik de negatieve ervaringen van mensen hier heb gelezen, heb ik toch besloten om over te stappen naar Zekur. Al de negatieve reacties hier zijn eigen schuld. Zekur heeft alles duidelijk op de website staan. Mensen moeten gewoon meer lezen en dan zitten ze altijd goed.

Dingen wat je moet checken voordat je ooit naar een zorgverzekering overstapt: 1. Check gecontracteerde ziekenhuizen. 2. Check gecontracteerde apotheken. 2. Check gecontracteerde tandartsen.

Zolang je dit check, kan er helemaal niks fout gaan. Maar als je naar een non-gecontracteerd ziekenhuis gaat en dan wil je 100% vergoeding, nou dat is dan niet echt logisch.

Ik heb ook een vraag per e-mail gesteld, en twee dagen later (terwijl het op dit moment erg druk is) werd ik gebeld door een hele vriendelijke mevrouw om ervoor te zorgen dat mijn probleem verder opgelost was.

Betaal minder voor hetzelfde. Stap over naar Zekur. :)

Luuk
29-11-2016

Zekur

Zeer goede zorgverzekering tegen een lage prijs!

Jeanneke
21-09-2016

Slechte informatie over het niet hebben van contracten met ziekenhuizen

Tot onze verbazing moest ik 20% van de kosten van een foto zelf betalen. Na contact met zekur kregen we te horen dat de basispolis met enkele ziekenhuis een contract heeft en dat Zekur in mei, 5 maanden nadat je verzekering is afgesloten aangeeft dat je kan over stappen naar een duurdere polis om de kosten wel vergoed te krijgen. De bewuste brief hebben wij echter nooit ontvangen. zekur biedt dus een product aan en zodra je voor een jaar vast zit aan je contract komen ze met een tegen voorstel voor een duurdere polis om toch verzekert te zijn. Volgens mij valt dit onder misleiding van de consument. Voor 2017 let op met Zekur

Moniek
07-07-2016

Te lage vergoedingen

Ik krijg standaard de bedragen van mijn declaraties excl btw uitbetaald. Moet hierdoor dus na elke declaratie nabellen zodat het juiste bedrag uitgekeerd wordt. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen bij mijn nota's gebeurd. Er werken daar dus echt super domme mensen die nota's moeten behandelen terwijl ze niet eens weten wat btw is of ze proberen op deze manier geld te besparen want veel mensen zullen het niet eens in de gaten hebben...

Rohiet
01-07-2016

Raad het niemand aan om hier te overstappen!

ik stap in DECEMBER snel over naar een ander

03-06-2016

Gecontracteerd ziekenhuis wijzigt, geen melding va Zekur.nl

Overgestapt naar Zekur.nl. Ben op basis van 2 controles per jaar een zeer regelmatig ziekenhuisbezoeker. Was eerst onder behandeling bij ziekenhuis A, hier had Zekur.nl geen afspraken/contract mee en ben overgestapt naar ziekenhuis B waar wel een contract mee was. Af en toe een nieuwsberichtje gelezen waar alleen positieve dingen in staan. Zoals het aantal beschikbare (gecontracteerde) apotheken is uitgebreid, ook bij u in de buurt. Leuk, fijn om te weten. De online apotheek voldoet ondertussen redelijk voldoende, dus wijzigen? Liever niet.

Omdat per half jaar een afspraak wordt gemaakt in het ziekenhuis (B) was dit aan de beurt. Gelukkig dat de financiële administratie van het ziekenhuis (MMC) mij een brief stuurt waarin zij mij vertellen dat er geen contract meer is met Zekur.nl. Dit zou voor kosten zorgen (20% die buiten het gewone eigen risico vallen).

Gekeken op site van Zekur.nl en nu is ziekenhuis A weer onder contract. Het zal wel voordelig zijn om patiënten van A naar B en weer terug te laten gaan. Zo blijft het werk (dossieroverdracht, intake, vernieuwde kennismaking) in de wereld. Het meeste stoor ik mij eraan dat ondanks alle compertechnologie Zeker.nl niet in staat is om automatisch een berichtje te sturen als bestaande klanten een ander ziekenhuis moeten kiezen (of apotheek, of fysio, of whatever) omdat er afspraken/contracten zijn gewijzigd. Waarschijnlijk (ik weet het niet) is de wijziging ingegaan per jan. 2016. Wanneer komt de volgende wijziging? (2017? juli 2016? maandag hier, dinsdag daar?). Hoe vaak moet ik checken of een reeds gemaakte afspraak wel vergoed gaat worden?

Noes
31-05-2016

Verandering van polissen 2016

Sinds 2012 ben ik bij Zekur v/h Unive verzekerd. In het begin is het een van de goedkoopste zorgverzekeraar. Nu doet zich het volgende voor: per 1 januari 2016 zijn de polissen veranderd naar: Gewoon Zekur en Gewoon Zekur Vrij. Van deze wijziging kan ik mij niet herinneren dat ik hierover van Zekur een mededeling heb ontvangen. Onlangs kreeg ik een brief, dat de voorwaarden zijn gewijzigd. Daar ik Gewoon Zekur als verzekering heb krijg ik de mededeling, dat wanneer ik naar een niet gecontracteerde Zorginstelling ga ik 20% zelf moet betalen. Begrijpelijk allemaal. Ik ben al langere tijd diabetespatient. Het volgende doet zich voor: sinds 2012 t/m 2015 werden mijn zorgkostenfactuur altijd netjes betaald. Na ontvangst van de laatste brief begreep ik, dat ik na al die jaren dat ik door een diabetesarts en diabetesverpleegkundige onder zorg valt nu ineens naar een andere diabetesarts en diabetesverpleegkundige moet uitkijken, omdat mijn huidige zorgverleners bij het ziekenhuis waar ik momenteel zit geen contract hebben. Dat houd dus in, dat ik de volledige intake betreffende mijn chronische ziekte opnieuw moet herbeleven. Ik heb hierover kontakt gehad met Zekur en werd door een zeer onvriendelijke en brutale klantenservicemedewerkster van Zekur te woord gestaan die maar geen begrip wil tonen voor mijn vraag. Ik heb het gesprek kort gehouden en opgehangen. Opnieuw gebeld en ben toen door een wat vriendelijke mevrouw geholpen. Deze kon mij vertellen, dat Zekur wel met het ziekenhuis een contract heeft voor diabetespatienten, terwijl de (brutale) collega zei van niet. Ik krijg het idee, dat de medewerkers soms niet op de hoogte zijn met welke ziekenhuizen Zekur wel een contract heeft betreffende chronische zieke patienten. Uiteindelijk na het heen en weer bellen, heb ik de medewerkster gevraagd om een bevestiging opdat ik bij mijn huidige Diabetesarts kon blijven en dat deze 100% vergoed word. Na een aantal weken moest ik voor een hartfilm en inspanningstest een afspraak maken bij een gecontracteerde zorginstelling. Ook hier word ik door de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd, omdat geen enkele klantenservicemedewerker mij kon vertellen welke een contract bij Zekur hebben. Na lang aandringen heb ik uiteindelijk via een andere zorginstelling te horen gekregen wie ik wel kan bellen en een contract heeft met Zekur. Bedankt Zekur klantenservice voor jullie slechte kennis ter informatie van klanten van jullie. Ik wil via deze review mensen waarschuwen, dat goedkoop inderdaad duurkoop is en dat Zekur een slechte keuze is voor patienten die aan bepaalde chronischeziekten leiden. Klantenservice is ondergewaardeerd en klantonvriendelijk.

Meer ZEKUR Zorgverzekering reviews