Let op Algemene Voorwaarden bij Spoedaanvraag (Monteur zelfde dag). Deze Aanvraag kun je niet annuleren ontbinden. Je betaald 75%. Toelichting; door uitlopen van andere klus kon Klushulp monteur niet binnen afgesproken tijdslot komen. (17-18u) Geen punt. Aangegeven dat ik op zoek ging naar andere monteur. netjes geannuleerd. Klushulp rekening: 106.-
Zowel telefonisch als op mails geen of een late reactie. "we hebben het druk" (te weinig mensen, Corona, veel schadegevallen), is elke keer het antwoord van de telefoniste. Meerdere keren tot meer dan een uur in de wachtrij gestaan en nog niemand anders dan de telefoniste gesproken. "U wordt binnen 5 tot 10 werkdagen teruggebeld." Daar schiet ik natuurlijk niets mee op als ik een dringend probleem heb.
Wij stappen binnenkort over naar een andere partij. We hebben 15 jaar betaald, nooit aanspraak gemaakt op rechtsbijstand en nu staan we in de kou.
Ik heb 2 keer gebruik gemaakt van de service. De eerste keer was de kwaliteit redelijk. De tweede keer is de persoon niet op komen dagen. Ik ben niet gebeld geen bevestiging gekregen maar wel naderhand een rekening van 37,50 makkelijk verdienen zo! Oplichterij
Vandaag tussen 8 en 9 uur afspraak via klushulp. De betreffende klusser is echter niet komen opdagen, en bleek later ook niet bereikbaar.
Twee sterren omdat de klantenservice vriendelijk was en later netjes volgens afspraak heeft teruggebeld. Omdat het niet lukte op dezelfde dag iemand anders te sturen (vooruit, het is oudjaarsdag) en ik ondertussen andere reacties had gelezen op deze website (mn geschrokken over het gebrek aan kennis en kunde, al vertelde degene van de klantenservice mij dat alle klussers diploma's moeten overleggen), besloten de klus te annuleren.
Mijn eerste ervaringen met Centraal Beheer is dat aanvragen pas worden opgelost na klachten.
Vanwege lekkage in de meterkast, en ik op het werk zat, heeft mijn vrouw de klushulp met spoed ingeschakeld. Die zou om 16 uur komen maar om 15.30 uur gaf hij telefonisch door dat hij om 19 uur zou komen. Toen ik thuis kwam zag ik dat het zelf was op te lossen dus de klushulp geannuleerd.
Kregen wij daarna een factuur van 84,34 omdat men vind dat er kosten zijn gemaakt voor het bemiddelen van een monteur. De monteur liep toch al ruim drie uur uit zijn tijd, dus het is niet dat hij derving heeft aan inkomsten. Toch vind Centraal Beheer dat er kosten zijn gemaakt voor bemiddeling. Bijna 85 euro voor een telefoontje die Centraal Beheer met de monteur heeft gepleegd vind ik meer een vorm van chantage dan vergoeding van inkomstenderving!
En als de monteur belt met de mededeling dat hij drie uur uit zijn tijd loopt dan zou ik de annulering eerder als een bedankje willen zien dan ook nog eens 85 euro te moeten betalen. Wat een vervelende houding neem je dan aan naar je klant, en dan omschrijf ik het maar netjes! 85 euro om niets te hoeven doen!
Flinke schade gevolgschade opgelopen wegens defecte cv ketel. 35 jaar lang zo stom geweest om ieder jaar veel geld te betalen aan die geldwolven met de gedachte goed verzekerd te zijn. Niet dus. Geen cent gekregen. Sterker nog mijn e-mail werd geblokkeerd. Blijf er aub weg. Het is echt geen prettige firma als er wat opdoet.
Twee amateur klussers kwamen mijn wasemkap monteren en een lamp ophangen.
De wasemkap is met plastic en al scheef aan de muur geboord, en de lamp is opgehangen nadat er eerst een enorme kortsluiting werd veroorzaakt.
Deze klushulp zou ik op geen enkele manier aan iemand willen adviseren, want de schade wordt nu vervolgens ook niet vergoed!
Contact opgenomen betreft hinder van boom buren welke bijna het gehele dak in de schaduw brengt waar zonnepanelen op gelegd gaan worden, zaak aangekaart bij Centr. beh. zaak ook aangenomen en na in contact met juridische afdeling krijg ik te horen dat ik bewijs moet leveren dat ik aangeleverd hebt doormiddel van foto's waar schaduw veroorzaakt door bewuste boom, nu willen ze meer bewijs aangeleverd hebben? wat kan ik meer doen dan bewijs d.m.v foto's waar duidelijk schaduw op te zien is veroorzaakt door bewuste boom, kortom nu meer een strijdt met mijn verzekering welke ik inmiddels al meer dan 40 jaar hebt dan met buren, wat heb je aan een verzekering welke niet voor je zaak opkomt? de boom staat binnen de 2 meter van de erfgrens wat wettelijk bepaald is, wimpelen de zaak simpelweg van de hand, waardeloos!
Een aantal maanden onderweg nu om ervoor te strijden om mijn eigen rechtsbijstand, waarvoor ik al jaren netjes mijn premie betaal (ik kom mijn verplichtingen namelijk wel na), te claimen en mij bij te staan in een juridisch geschil.
Door fouten bij de andere partij sta ik niet op een overeenkomst (terwijl deze partij dat in latere communicatie toegeeft, erkent dat dit foutief is gegaan en mijn naam derhalve wel op de overeenkomst had moeten staan). Dit wordt door Achmea gebruikt als ontsnappingsclausule om mij niet bij te hoeven staan om mij bij mij te staan.
Voor mijn gevoel heb ik de betaalde premie dus jarenlang in een bodemloze put gegooid. Op moment dat ik hen nodig heb, geven ze niet thuis.
Zeer teleurstellend en neigt richting het asociale om op deze manier onder hun verplichting uit te komen.
Zeker geen rechtsbijstandsverzekering bij afsluiten want je gooit je geld weg in deze.
We hebben een opdracht geplaatst voor het vervangen van een kraan. Binnen een dag een bevestiging wanneer hij komt. Vrije middag voor opgenomen. Op het moment zelf blijkt de betreffende man er niet te zijn. Na afloop van de afgesproken klutsei Centraal Beheer gebeld. Klusser die gereageerd had blijkt niet meer voor hun te mogen klussen. Ze beloven het dezelfde dag nog op te lossen of mij te bellen, mocht dat toch niet lukken. Niets meer gehoord. Ik ga een factuur sturen voor de opgenomen vrije dag. Centraal Beheer onwaardig dit.
Op vrijdag zou een vakman plinten plaatsen. Helaas geen vakman. Na heen en weer bellen zou er zaterdag tussen 8 en 9 een vakman komen. Om 9 uur belt de"vakman" dat hij eerst naar de bouwmarkt moet voor gereedschap en dat hij rond 11 uur aanwezig is. Helaas dus niet voor de verhuizing zoals afgesproken. Hij is er om 12 uur, maar is geen vakman want hij heeft nog nooit plinten gelegd, alleen bij vrienden. Hij is eigenlijk elektricien. De eerste plint kon hij pas na 3 kwartier plaatsen, echter deed hij de lijm aan de goede kant. Na een uur was het een groot drama met tekort aan plinten en niet strak geplaatst. Heb hem maar weggestuurd. Klacht ingediend bij centraal beheer, maar nooit geen reactie ontvangen.
Ga nooit in zee met centraal beheer!
De electricien smste mij op zondag. Op die maandag (morgen dus) zou hij niet kunnen (wij hadden voor die maandag aangegeven). Aanvankelijk dachten wij okee, dan de zaterdag erop. Er volgde een tweede sms van een electricien dat hij de maandag kon komen. Bleek dit dus dezelfde electricien te zijn! Wij besloten toch de zaterdag niet te doen en hij zei prima en maandagavond annuleerde ik de opdracht. De maandag was immers voorbij. CB stuurt doodleuk een factuur voor het ophangen van een lamp die dus nooit is opgehangen. Dat wil ik niet betalen en nu zijn de rapen gaar. Vrij agressieve mail terug dat ik dit moet betalen: "U annuleerde uw klus minder dan 24 uur van tevoren
Tot 24 uur van tevoren kunt u uw klusafspraak gratis annuleren. U annuleerde uw klus minder dan 24 uur van tevoren. Wij hebben kosten gemaakt om een vakman te vinden. En de vakman heeft in zijn planning al rekening gehouden met uw klus. Daarom kreeg u van ons een rekening. Dit staat ook in de Algemene voorwaarden waarmee u akkoord ging toen u de klus boekte.
U bent akkoord gegaan met onze voorwaarden
U boekte uw klus via onze website. Hiermee gaat u akkoord met de rechten en plichten van onze voorwaarden."
Denk na voordat je hun benadert!
30 jaar verzekerd geweest bij Centraal Beheer met een uitgebreid verzekeringspakket (8 verzekeringen). Nu bij een reisschade een meningsverschil over een bedrag van € 18.35 (18 euro en 35 cent). Zeer starre, harde, klantonvriendelijke, niet coulante benadering van de afdeling klachtenbehandeling. Men laat je liever al je polissen opzeggen, met een totale premie van ruim € 2400,- per jaar dan dat men overweegt om enige coulance toe te passen voor een bedrag van € 18.35. Men past gewoon een korting op een schadeuitkering toe omdat de leeftijd van een gestolen product, een gewoon gebruiksproduct onvoldoende is bewezen. Er is geen aankoopnota meer aanwezig! Ik ben hierdoor het vertrouwen in Centraal Beheer volledig kwijtgeraakt. Je vraagt je dan af hoe de opstelling van Centraal Beheer zal zijn bij een eventuele volgende schade, als het niet om zo’n flutbedrag gaat. Ik moet er niet aan denken dat ik dan, naast alle ellende die een gebeurtenis met zich meebrengt, weer zo’n discussies zou moeten voeren met iemand die zich niet kan/wil inleven in een situatie. De keuze is aan u of u daar wel op zit te wachten. De slogan van Centraal Beheer “ Hulp nodig, we staan altijd voor u klaar. “ geldt blijkbaar niet voor alle medewerkers van Centraal Beheer.
Even Apeldoorn bellen. misschien liever niet!
Schandalig. Trap hier niet in want je wordt belazerd. De rekening krijg je dubbel want je kan alsnog op zoek naar een betrouwbaar bedrijf.
Het zaakje dat CB voor je inschakelt is anoniem. Dus het maakt de clown ook niet uit hoe je over de ‘service’ denkt. Hit en run.
3 x niet op afspraak verschenen, 1 x wel en 1 x toen hij wist dat we niet thuis waren. Niet passend materiaal gebruikt. Zelf opgelost. Wel betaald, stom dat ik getekend had voor akkoord.
Slechte ervaring met een gestuurde elektricien. De vraag was het verplaatsen van twee stopcontacten naar hoger op de muur. Er moest een contactdoos komen van 4 horizontaal aangesloten eenheden incl een dimmer en aan-uit knop. De man wilde in de muur gaan boren maar ik vroeg: moet dat niet even op waterpas gecontroleerd worden? Hij had geen waterpas, ik haalde de mijne. Er werden 4 gaten geboord op een rij. Die bleken later te ondiep. Met een soort kango boorde hij ze nog verder uit waarbij ik moest assisteren. Achteraf waren de rechter gaten nog steeds niet diep genoeg want de boel zit niet strak tegen de muur. De aan-uit-knop zat verticaal, of ik daarmee kon leven? Nee, dat wil ik wel hebben zoals het hoort. “O, maar dan moet ik het weeer openmaken”. De gaten waren te groot, dus werd de afdekplaat aan de muur gekit (slordig). De dimmer draait niet soepel. De aan-uit-knop gaat wat stroef. Aan de andere kant van de muur (in de meterkast) werden de verplaatste elektriciteitsdraden onafgewerkt en dus onveilig vastgetikt met een klemmetje. Door meerdere gemaakte vergissingen duurde de ingreep lang. Achteraf: “ Ik hoop dat u tevreden bent”. Ik stamelde “ nou uh, nu even niet”. Maar ik was niet standvastig genoeg en tekende toch voor akkoord. Ik ben niet zo assertief. Maar gevoelsmatig wist ik wel dat het niet deugde. Ik had de klus uitbesteed om mijn vriend te ontlasten. Die was heel boos over het resultaat. Uit fatsoen ( ook zoiets) heb ik betaald, een kleine 160 euro. Ik heb een klacht ingediend. De eerste reactie was: we sturen dezelfde klusjesman weer langs. Maar die wil ik niet meer over de vloer en niet meer zien. Ik heb uiteengezet waarom ik de vakman onbekwaam vond en voorgesteld dat er een zeer bekwaam persoon moet komen om de hele boel te herstellen, zodanig dat de set tegen de muur zit hoe het hoort, en de afdekplaat geklikt in plaats van vast gekit. Ze zouden gaan overleggen. Geen duidelijkheid over een tijdsbestek. Inmiddels twee weken geleden. Mijn klus ligt stil: het opknappen van mijn halletje, waartoe het verplaatsen van de stopcontacten de eerste stap was. Nu heb ik niet alleen een klacht over de resultaten van de klus maar ook over de klachtafhandeling. Het is een dramatische ervaring! Noooit meer!
Ik heb het nog nooit zo zout gegeten. Door een lekkage was de groepenkast volgelopen en de hoofdzekering eruit geklapt. Klushulp ingeschakeld voor 112 euro! De Klushulp van Centraal Beheer (Roamler Tech) kwam en oordeelde dat de kast en alle automaten vervangen moest worden. Dat kon hij de volgende dag voor ons doen en zou ons een offerte sturen. Later werd ik door hem gebeld dat het 1.100, - ex BTW zou kosten. Met de door mij gewenste uitbreidingen 1.400, - ex. BTW. Ik zei dat ik dat zou overleggen met de verzekering. Die vond het bedrag schandalig hoog ("als hij thuis gaat lunchen en die tijd meerekent, dan kan het maximaal 900, - inclusief BTW zijn). De elektricien gebeld met dat verhaal, maar hij wilde er niet van weten. Hem verteld dat we die avond toch door zouden gaan (want stroom moeten we hebben en veel elektriciens hebben het erg druk. vervolgens kregen we te horen dat hij zou kijken of hij de volgende dag kon, anders werd het vrijdag en toen appte hij dat hij helemaal niet meer kwam!? Je zult maar zonder stroom zitten.
De volgende dag een klacht neergelegd bij Centraal Beheer, de behandelaar was redelijk geschikt over de manier waarop ik was behandeld en nog meer toen ik de appjes had voorgelezen die ik van de elektricien had gekregen toen ik hem had gemeld over de klacht (ik vond dat correct om bij hem te melden).
Vandaag krijg ik een mail dat ik mijn rekening gewoon moet betalen, omdat de elektricien mij had geadviseerd. Over zijn gedrag geen woord.
Een andere elektricien heeft net een nieuwe groepenkast geïnstalleerd. Hij heeft er een uur over gedaan. Met voorrijkosten is dat twee uur = max. 190, -. De volledige kast kost met op internet 405, - Totaal dus 600, - inclusief BTW!
Dat je iets meer betaalt omdat het een spoedklus is begrijp ik, maar meer dan het dubbele heeft veel weg van cowboy-praktijken.
Het zou met niet verbazen als ik niet de enige ben die dergelijke voorstellen heeft gekregen.
Eerste afspraak: monteur niet opkomen dagen halve dag verlof naar de maan.
Tweede afspraak: Monteur van Roamler Tech heft na anderhalf uur kijken probleem niet gevonden en opgelost.
Kosten 129 euro.
Antwoord Centraal beheer over klacht:
Monteur kan niet vantevoren weten dat hij het niet kan oplossen. U moet gewoon betalen 'vakman' en wij hebben kosten gemaakt.
Heel duidelijk en je vind meteen wat je zoekt en goede service
Wij hadden een klushulp gevraagd voor het trekken van een internetkabel.
De klushulp een dag te vroeg op een ongeschikt tijdstip met een vreemd verhaal dat hij op de gewenste dag niet kon en het was onduidelijk hoe lang de klus zou duren. Daarop hebben we de klushulp geannuleerd en kregen we een factuur van 59 euro. Ondanks meermalen contact blijft centraal beheer bij het standpunt, er is een klushulp geweest dus moet je betalen.