Centraal Beheer reviews

Lid

Recente Centraal Beheer reviews

Roos
18-09-2021

Mijn hele leven nooit een rechtsbijstand nodig gehad. Nu met afwikkeling van een nalatenschap blijkt er helaas hulp nodig te zijn.

Centraal beheer is niet bereikbaar, van het kastje naar de muur, willen de opdracht niet nemen etc. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld want het kon niet zonder hulp en een klacht ingediend. Toen bleek dat zij fout zaten werd er gedramd om de casus over te nemen. Uiteraard niet gedaan omdat zij fout zaten. Gemaakte kosten door mij zijn niet vergoed. Ze wilde het graag zelf doen om de kosten te drukken. Advocaat bevestigde dit als bekende werkwijze. Uiteindelijk nog kosten gemaakt gewoon waar iemand voor werkt en zij besloten niet meer te betalen. Bizar dat je iemand zo afscheept die zijn werk doet. Klachtafwikkeling idem dito. Zij hebben gelijk de wereld is gek. Het imago van even Apeldoorn bellen en betrouwbaar kan ik niet meer onderschrijven. Het enige wat ze doen is hun kosten en dus ook winst willen beheersen. Gaat niet om de mens.

Willem
18-09-2021

Sanibroyeur monteur van Centraal Beheer. De monteur had geen verstand van zaken. Het advies van de monteur was om de hele Sanibroyeur te vervangen. Kosten rond de 1200 euro.

Via de fabriekant van Sanibroyeur gezocht naar een ander bedrijf. Die hebben het probleem kunnen oplossen zonder nieuwe Sanibroyeur.

Dat scheelde ons meer dan 1000 euro.

WP
10-09-2021

Klushulp

Mijn advies: Geen gebruik maken van deze service!

Vakman komt tot twee keer toe niet opdagen. Voor 77 euro mag je een professionele aanpak verwachten maar helaas.

Dilek
Dilek
Deze klacht is opgelost
20-08-2021

Alles behalve behulpzaam

Nog nooit in mijn leven zo’n slecht bedrijf meegemaakt. Nooit een verzekering afsluiten hier. Strooien met persoonlijke gegevens en sturen deze naar de verkeerde persoon. Dit bedrijf doet alles behalve jou helpen. Ooit een krijg bedrag van €7 vergeten te betalen. Nu heb ik een CIS melding waardoor ik nergens een verzekering kan afsluiten omdat er in de melding niet benoemt wordt om wat en hoeveel het gaat. Alles is altijd optijd betaald maar door dit karige bedragje heb ik een mega groot probleem! Wees jezelf lief en vermijdt dit bedrijf en achmea over het algemeen!

Ook zal ik overal een slechte review achterlaten waar kan!

Melanie
20-08-2021

Vriendelijke klantenservice

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meerdere keren zeer vriendelijk en snel ben geholpen door de medewerkers van Centraal Beheer, zelfs ook teruggebeld zoals beloofd de dag erna en alles geregeld en zeer snel werd ik geholpen, daar kunnen menige klantenservice desks nog echt wat van leren.

Ad
29-07-2021

Bij schade geen uitkering

Jammer dat dit soort geldkloppers nog bestaan. Incasseren iedere maand veel geld van hardwerkende mensen die denken dat ze goed verzekerd zijn bij CB. Niet dus. Ontlopen hun verplichtingen indien er sprake is van gevolgschade. Als je klaagt wordt je e-mail geblokkeerd. Wordt er nooit klant want het kost alleen maar geld en je krijgt er niets voor terug. Ben zo stom geweest om 30 jaar aan deze geldwolven te betalen.

Nathalie
28-07-2021

Scooter ongeluk

Wij krijgen een bedrag door wat we zouden krijgen voor het scooter ongeluk van mijn dochter. Na 2 maanden nog niks ontvangen. Wij bellen maar elke keer is de vrouw in kwestie of de hele dag in gesprek of niet aanwezig. eindelijk wij haar aan de telefoon en wat denk je. Het is niet duidelijk wie de schuldige is volgens CB. Mijn dochter is zwaar afgesneden op een fietspad en veel schade en verdriet, en nu opeens is het niet duidelijk. Of we een getuige hebben? Nou heel toevallig heeft ze een getuige. Dus wij weer bellen met CB en de betreffende mevrouw die de zaak behandeld. andere week zijn we nu al aan het bellen en krijgen deze mevrouw maar niet aan de telefoon. Echt ook degenen die opneemt bij CB is een arrogante kwal! een de mevrouw die onze zaak behandeld is wederom de hele dag in gesprek. Super irritant dit! Verzeker je nooit bij CB!

Rick
27-07-2021

Bij verlies geeft reisverzekering opeens niet thuis

In de metro ben ik op reis in het buitenland mijn headset verloren (duur dingetje). Ik geef al mijn gegevens en situatiebeschrijving door aan de telefoniste/supportmedewerker. Na 3 keer mailcontact en een telefoongesprek komt de telefoniste tot de conclusie dat ik het niet verloren ben maar heb laten liggen in de metro. Ze heeft suggestief vragen gesteld waarna ze deze conclusie trok. Ik voelde woede en kon niet echt meer iets terugzeggen en voel me totaal in de steek gelaten door deze verzekering. Het ging om 350 euro. Ik heb geen ervaring met andere reisverzekeringen, maar ik weet dat ik totaal versteld stond van deze handelswijze. Ik raad Centraal Beheer bij niemand aan.

Niels
26-06-2021

Een verzekeringsmaatschappij waarvan de reclamespotjes het enige goede zijn.

Het melden van mijn schade begon op 8 maart 2021 via de app van Centraal Beheer. Vrij kort daarna sprak ik telefonisch een medewerker. Toen heb ik de oorzaak van de schade al duidelijk toegelicht. Maar er ging flink wat tijd overheen en ik moest ook nog de oorzaak van de waterschade zelf oplossen (wat ik bijzonder vindt, omdat ik ervaringen van andere woonverzekeringen heb gehoord, waar ook de oorzaak van de schade kosteloos wordt verholpen, omdat het gaat om een oorzaak die buiten mijn schuld ligt: een constructiefout waar ik zelf niets aan kan doen). Maar naast dat Centraal Beheer het repareren van de oorzaak niet vergoedt, wordt ook de gevolgschade niet vergoed. Dit zou dan zogenaamd komen doordat het door achterstallig onderhoud komt en 'gewoon' om slecht kitwerk gaat. Dit terwijl een lekdetectie-expert een vakkundig rapport aanlevert, waarin nota bene wordt beschreven dat de badkamer in goede staat van onderhoud verkeert. Maar wat doet Centraal Beheer? Je wordt als trouwe klant lekker lang aan het lijntje gehouden, terwijl je steeds eerlijk en transparant vertelt over de schade en problemen en ook allerlei taken moet uitvoeren (zoals het opmeten van je vloer, onderzoek doen naar de herkomst van je inboedel) waar je uren mee bezig bent. Je deelt steeds meer en blijft eerlijk zaken delen totdat je één klein dingetje noemt (wat ik veel eerder ook al had genoemd), waar Centraal Beheer zich dan opeens volledig in vastbijt, omdat dat ene dingetje dan opeens de volledige oorzaak is van je schade en dat vergoeden ze dan niet. In mijn geval gaat het om een constructiefout onder de douchebak, waar ik zelf helemaal niets aan kan doen. Door deze constructiefout is de douchebak in gaan zakken, wat niet supermerkbaar gebeurt en daardoor is de douchebak los gaan laten van de kitrand. En dat laatste is waar Centraal Beheer dan zijn tanden in vastbijt. Want dan is de oorzaak zomaar opeens achterstallig kitwerk. Het is volgensmij 100% duidelijk dat de oorzaak NIET achterstallig kitwerk is en dat de oorzaak ergens anders ligt. Hoewel ik dit meerdere malen duidelijk heb toegelicht, is het maar één keer tot een medewerker doorgedrongen. Die gaf aan dat het dan opeens weer niet wordt vergoed, omdat constructiefouten na 5 jaar verjaren. Waarvoor ben je dan bij Centraal Beheer nog wel verzekerd? Moet Hans Klok via een goocheltruc op magische wijze allemaal water in je vloer en muur goochelen? Of moet je, in plaats van dat je zoals ik gewoon eerlijk bent over je schade, waarvan de oorzaak volledig buiten jezelf ligt, dan maar liegen zodat je wel vergoeding ontvangt? Ze zeggen dat 'eerlijk het langst duurt', maar dat klopt dan bij Centraal Beheer eigenlijk alleen omdat je dan veel langer aan het lijntje wordt gehouden, met lange tijd de goede hoop dat zolang je alle taken en toelichtingen voor Centraal Beheer netjes uitvoert je schade vergoedt wordt, om uiteindelijk de deur op je neus te krijgen. Want dit alles wordt me niet meteen verteld aan het begin, zodat ik in ieder geval meteen de slechte voorwaarden van Centraal beheer weet. Dit alles heeft ruim drie maanden geduurd! En dat terwijl we o.a. met zwarte schimmelplekken te maken hadden.

Ik ben kortgezegd zeer ontevreden over Centraal Beheer en ben mijn vertrouwen in deze organisatie helemaal kwijt. Het mag duidelijk zijn waarom ik jullie zeker niet zou aanraden bij anderen. Ik zou anderen eigenlijk moeten beschermen tegen jullie en jullie eigenlijk zelfs moeten AFraden om bij jullie een verzekering af te sluiten.

Wellicht dat het vertrouwen nog hersteld kan worden als ik met terugwerkende kracht toch nog wat kan terugkrijgen voor alle moeite en uren tijd die ik in dit probleem heb gestoken, want ik heb uiteindelijk de oorzaak en de gevolgschade zelf moeten oplossen, een grapje dat me een paar duizend euro en ook flink wat tijd en stress heeft gekost. Maar ik ben er eigenlijk al bang voor dat dit toch niet gaat gebeuren en dat ik op zo kort mogelijke termijn ga overstappen naar een woonverzekering met meer fatsoen voor klanten en betere (of eigenlijk normale) voorwaarden.

Thomas
19-06-2021

Pure oplichting geen enkele service

Neem nooit een verzekering (voor pechhulp) bij centraal beheer. De alarmcentrale is amper bereikbaar. Telefoniste legt gewoon in. Ze sturen geen servicemechanieker maar laten gewoon afslepen op uw kosten. Zelf uw garage bellen en alles regelen is stukken goedkoper en makkelijker.

Lya
16-06-2021

Bereikbaarheid, accuratesse en rechtsbijstand hulp

Bereikbaarheid: héél lange wachttijden voor contact ( 15 tot 25 min.) soms nog langer of helemaal niet.

Accuratesse: tot drie maal toe verkeerde naam op polis.

Rechtsbijstandhulp: in drie gevallen afgepoeierd. Twee gevallen uiteindelijk zelf geregeld en wel vergoed gekregen. Met huidige probleem bezig het zelf opgelost te krijgen. Dus zonde van het geld!

Ook is de voorlichting bij wijzigen verzekering ver beneden maat. Kortom tijd, na jaren, alle verzekeringen op te zeggen.

Me
09-06-2021

Klushulp?

Loodgieter is een half uur geweest, waarbij een uur werd gerekend + 'servicekosten'. Daarnaast werd aangegeven dat er geen reparatie meer mogelijk was, maar het gehele duoblok vervangen moest worden. Als ik zelf voor een nieuwe toiletpot zou zorgen, konden zij deze wel plaatsen . Hierna een echte loodgieter laten komen, die had in een half uurtje de vlotter vervangen, plus het afdichtingsprofiel. Klus geklaard. Voor ons geen centraal beheer meer, dat is duidelijk.

Ingrid
19-05-2021

Verkeerd voorgelicht door C.B.

In 2020 woonden wij tijdelijk in een chalet ivm woningnood. Hiervoor had ik het adres veranderd, om te voorkomen dat wij niet verzekerd waren ingeval van brand of lekkage. In oktober kregen wij een vast adres en toen heb ik het adres gewijzigd uiteraard. Nu blijkt dat wij vanaf oktober tm heden, mei 2021, premie betaald hebben voor het chalet en dat het nieuwe huis dus al die tijd niet verzekerd is geweest.! Alleen het post adres is veranderd. Dit had ik graag willen weten, lijkt me toch logisch dat je huidige inboedel is verzekerd en niet de inboedel van je vorige adres. Ik heb per vandaag deze woonverzekering stopgezet. Ik ben ontzettend kwaad, tevens hadden wij een slechte ervaring met de afhandeling van schade aan een auto. Auto stond stil op een parkeerplaats, andere auto rijdt achteruit, tegen onze auto aan. Afhandeling: allebei voor de helft schuldig omdat we vergeten waren 1 kruisje aan te vinken. Kortom, zodra we weg kunnen gaan we weg bij Centraal Beheer.

Robert
Robert
14-05-2021

Klushulp: verouderd businessmodel?

Jaren geleden paar keer klushulp naar tevredenheid ingeschakeld. Er waren toen weinig platforms waar vraag en aanbod voor klussen bij elkaar werden gebracht.

Het is nu 2021 en de vraag is of klushulp nog zo relevant is naast de vele andere platforms die beschikbaar zijn.

Had een loodgieter laten komen die voorstelde een follow up actie te doen en terug te komen voor de daadwerkelijke reperatie. Toch krijg je een uur van klushulp voor je kiezen terwijl er een gesprek van 10 minuten heeft plaatsgevonden. Op die manier zijn het veredelde voorrijkosten (en de pitch van klushulp is dat die niet verrekend worden).

Voor klussers lijkt Klushulp niet mij aantrekkelijk. van de 77 per uur voor een loodgieter wordt de helft ingehouden door klushulp; wel raar dat je dan ook nog servicekosten moet betalen bovenop het uurloon. De beste man kwam veel te laat aan omdat hij van de andere kant van het land moest komen: hoezo plaatselijke experts?

En oh ja, de loodgieter gaf mij een totaal verkeerd advies (en daar moest ik zelf achterkomen). Klushulp kan hier niet aansprakelijk voor worden gehouden: ze brengen vraag en aanbod bij elkaar, meer niet.

Ofwel: ooit vooruitstrevend om een dergelijke site te beginnen, maar intussen achterhaald

Els
08-05-2021

Afhandeling schade

Na ruim 20 jaar verzekerd te zijn bij Centraal Beheer hebben we voor de eerste keer een schade die we willen claimen via de WA verzekering. De afhandeling is niet naar tevredenheid verlopen, er is een klein bedrag uitgekeerd wat totaal niet dekkend is! Zij bepalen het bedrag en sluiten direct het dossier. Daarna een mail gestuurd naar Centraal Beheer, maar geen reaktie. Wij hebben nu al onze verzekeringen opgezegd. Zoveel geld uitgeven aan reclame, maar afwikkeling is bijzonder teleurstellend.

Susan
03-05-2021

Teleurgesteld in Centraal Beheer

Al jarenlang is mijn vader klant bij Centraal Beheer en hij is het type dat niets meldt bij de verzekering want dat is toch niet nodig. Nu heeft hij schade waarvan ik hem eindelijk heb kunnen overtuigen om het een keer te melden en wat denk je. nee, daar doen we niets mee. Ik vraag me dan ook ten zeerste af de toegevoegde waarde is van deze verzekering. Ik denk dat ik nu een ander gesprek met mijn vader ga voeren en hem afscheid laat nemen van Centraal Beheer en mijn omgeving laten weten hoe men omgaat met klanten die jarenlang verzekerd zijn en vrijwel nooit iets declareren. De klant staat hier in ieder geval niet centraal.

Sa
02-05-2021

Klushulp - niet doen.

Voor een lekkende buitenkraan afgelopen weekend via klushulp een loodgieter aangevraagd. In de omschrijving gezet dat ik vermoede dat er een onderdeel moest worden vervangen.

Loodgieter kwam om 17:10 opdagen voor een afspraak tussen 8-12uur. Zonder onderdelen voor de buitenkraan. Keek ernaar em stelde dat de gehele kraan vervangen moest worden. Toen wilden wij nog wel een afspraak voor de vervanging regelen, maar dat kon niet ter plekke. Wel een factuur voor 100E ontvangen. Na betaling dan een app gekregen van de loodgieter dat hij het te druk had, met een foto van de website waar de kraan zelf konden bestellen voor 200E ex btw. Dus hebben we effectief voor niets betaald. Ik heb inmiddels het onderdeel wat ik zelf dacht dat ontbrak vervangen, voor 40E. Dus was zijn advies ook nog eens fout. Dus, klushulp gaan wij nooit meer gebruiken.

Charles
02-05-2021

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar verzekerd bij centraal beheer achmea

Na jaren verzekerd te zijn maak ik hetzelfde mee nu ik de rechtsbijstand nodig heb en komt mij bekend met jullie ervaringen. Ik heb in oktober 2020 gebeld naar mijn rechtbijstand voor hulp en kreeg te horen dat er binnen 7 dagen contact zou worden opgenomen 2 weken gewacht hellemaal geen tellefoontje.

Daarna weer gebeld naar de klantenservice heb haar weer de situatie verteld en weer het zelfde binnen 7 dagen .

Dit keer weer enkle weken gewacht weer hetzelfde en ga maar zo door weer gebeld en weer hetzelfde.

In 2021:

Heb daarna een klacht ingediend ben door de rechtsbijstand verzekering benaderd deze jurist geeft zijn tellefoon nummer maar zijn tellefoon nr doet het niet en heeft mij inmiddels 1 keer gebeld naar mijn opgegeven mobiel nr.

Ik heb toen de stukken opgestuurd waarnaar hij vroeg. na meer dan een maand wachten terugkoppeling ontvangen inmiddels dacht ik de zaak is in behandeling na een paar maanden krijg ik een mail dat hij niks heeft ontvangen ik stuur het zelfde mail die hij als laatst gestuurd had terug van kijk dit en dat wat was uw antwoord op de opgevraagde stukken daarna was het stil en heb 2 maanden niks meer. Heb deze week eind april 2021 een mail ontvangen van ik heb u geprobeerd te bellen met het opgeven nummer jurist mailt de nummer zogenaamd met 1 nummer andersom in plaats van 15 51.

En wilt zeggen dat ik de verkeerde nr heb opgegeven zogenaamde maar vergeet weer dat hij mij eerder op de zelfde nummer heeft gebeld en heb bewijs.

Ik heb zelf een specialist opgezocht en nu betaal ik uit mijn eigen zak en die doet het werk wat centraal beheer achmea zou moeten doen.

Ik denk na al deze ervaringen niet lang meer zal volhouden heb 2 auto s verzekerd en een woonverzekering voor niets.

24-04-2021

Achmea heeft er echt geen zin in:

Ik ben zolang verzekerd dat ik niet eens meer wist dat ik verzekerd was tot ik een akkefietje met een aannemer kreeg en mijn vrouw mij moest herinneren dat ik rechtsbijstand had (om aan te geven dat ik niet elke maand gebruik maak van Achmea).

Eigenlijk werd ik vanaf het begin ontraden om verder te gaan met een procedure, nog voordat ik echt bewijzen had laten zien of alles compleet verteld had. Ik vond dit echt raar.

Niets klopte. Ik heb eea bij een andere advocaat (niet rechtsbijstand) neer gelegd en die ziet er veel heil in en verwacht de zaak zonder veel problemen te kunnen winnen.

Conclusie: je betaalt geld voor een verzekering, maar zodra je dit wil gebruiken, proberen ze je te overtuigen dat niet te doen.

Dirk
12-04-2021

Dramatische ervaring met klushulp

Twee weken geleden hadden wij een E13-storing aan onze CV-ketel. De ingeschakelde klushulp wist zonder de thermostaat te controleren of de CV-ketel grondig te onderzoeken dat een defect expansievat de oorzaak was. Van te voren had ik deze monteur al doorgegeven dat de foutcode E13 was. Hetgeen betekent dat de warmtewisselaar was aangesproken.

De monteur kwam echter zonder materialen bij ons aan. Hij stelde vervolgens voor om het expansievat een volgende keer - via zijn eigen bedrijf, buiten Centraal Beheer om - te komen herstellen. Waardeloos. Ik moest wel aangeven dat de betreffende monteur de "storing had opgelost". De monteur is 10 minuten binnen geweest, wat ons €120 heeft gekost. Hij heeft niets gedaan, behalve een order voor zijn 'eigen bedrijf' binnen proberen te halen. Het probleem is ook nog steeds niet verholpen.

Meer Centraal Beheer reviews