PJE
29-03-2021

Discussie over schadevrije jaren

Ivm verhuizing buitenland gaat de overdracht van schadevrije jaren niet automatisch. Ik verzand daardoor in een bureaucratie van regels. Lang verhaal kort, Centraal beheer betwist de helft van mijn schadevrije jaren en verhoogt verzekering met 100%. Na meermaals bellen en mailen, is er nog geen oplossing geboden. Ondertussen blijven de betaalverzoeken en automatische mailings uit systemen binnen stromen. Klantenservice medewerkers vertellen vanuit hun belscript dat ze begrip hebben voor het probleem maar verzaken om met oplossingen te komen. Ik moet maar zelf met mijn oude verzekeraars contact opnemen. Enfin, om moedeloos van te worden!

De tijd van even Apeldoorn bellen en het wordt geregeld ligt ver achter ons helaas.

Wesley
Wesley
20-02-2021

Prima verzekering

Wij zijn al jaren trouwe klant en hebben al onze verzekeringen bij Centraal Beheer lopen. Ook bij schade worden we altijd keurig en snel geholpen en er wordt nooit moeilijk gedaan over het uitkeren van schade. Wel is de premie behoorlijk aan de hoge kant. Om deze reden, en omdat er bij CB geen oldtimerverzekering bestaat, ga ik mijn 3 oldtimers elders verzekeren.

Yasin
23-01-2021
Deze klacht is opgelost

Kortaf met je

Heb al mijn verzekering bij cba lopen. Mijn auto had ik geschorst en wilde hem weer op weg hebben. Bel ik ze op met de mededeling of mijn auto in een film scene mag gebruikt worden. Krijg ik te horen na overleg met zijn collega dat de auto niet verzekerd kan worden. Heb duidelijk gezegd dat de producent een overeenkomst heeft gestuurd en de auto zelf ook gaat verzekeren en ALLE eventuele schades op zich neemt. De verzekering was bedoeld dat ik met de auto naar de filmset te kunnen rijden en terug naad huis te kunnen rijden. Zeggen ze dat ik de auto op hun naam moet zetten en zo door de film producent moet verzekeren. Dus me auto moet dan 3 eigenaren bij hebben om hem ff uit te lenen. Vind dit wel absurt. Niet reëel meedenkend en kort door de bocht. Helaas heb ik me andere verzekering ook opgezegd. Was tevreden tot vandaag contact te hebben gehad.

Johan
24-07-2020

Altijd goed, wel duur

Al jarenlang hier een autoverzekering en rechtsbijstand. Diverse schades gehad, altijd snel en goed geholpen, ook bij wat complexere zaken. Zeker niet de goedkoopste, maar dan heb je ook wat.

Len
Len
Deze klacht is opgelost
08-07-2020

Centraal Beheer All-risk autoverzekering is nutteloos

16 december 2019 heb ik een aanrijding gehad met een bestelbusje. Mijn voorganger stond ineens stil en ik zat iets te dicht op hem om op tijd stil te staan. Ik ben toen met Max 10 km per uur (als het niet minder is) tegen zijn trekhaak aangereden. We zijn gelijk gestopt en hebben schadeformulieren ingevuld. Bij mij was vooral de grill van mijn auto beschadigd en het nummerbord wat verbogen. Bij mijn tegenpartij was geen zichtbare schade. Ik heb mijn schade zelf betaald en bij tegenpartij geïnformeerd of er schade was. Tegenpartij had het over een beschadigde bumper maar wenste verder geen contact meer. Hij zei dat de verzekeringsagenten het onderling zouden regelen. Ik heb vanaf dec 2019 contact gezocht met mijn eigen verzekering (Centraal Beheer Achmea) maar kreeg steeds te horen dat de persoon die mijn schade behandelde niet aanwezig was en ik haar het beste kon mailen. Na meerdere mails en telefoontjes kreeg ik te horen dat ik inmiddels een andere contactpersoon had. Hierbij hetzelfde verhaal. Na nog een aantal keer bellen had ik eindelijk de persoon aan de lijn die nu over de schade ging. Hij vertelde mij dat de materiële schade zou worden toegekend maar letselschade nog onderzocht werd. Rechtsbijstand inschakelen was volgens hem nog niet nodig.Als ik in sept 2020 nog eens terug zou bellen zou er vast meer bekend zijn.

Een maand later probeert Centraal beheer ineens een premie van 220,- euro te incasseren (80 euro meer). Ik moest zelf gaan bellen om er achter te komen dat ik -5 jaar in schade ben terug gegaan en maandelijks 210 ipv 130,- moet gaan betalen. Zonder mij iets te melden is de letselschade toegekend aan de tegenpartij en laten zij mij opdraaien voor de kosten. De reden:

'' Door het ongeval heeft uw tegenpartij enige tijd klachten met hinder ondervonden. Met gevolg dat er schade / kosten is ontstaan. Gelet op de verstrekte informatie en gegevens is er voor ons geen reden om de geclaimde letselschade in twijfel te trekken.

Wij betaalden aan uw tegenpartij in verband met de letselschade een bedrag van totaal € 2.250,00.''

Terwijl meneer doodleuk zegt ' maakt u zich geen zorgen' u hoeft nog geen rechtsbijstand in te schakelen. Als u in sept een keer belt om te informeren is dat goed.

Centraal beheer doet niks voor je als verzekerde en communiceren niet eens. qua cijfer geef ik ze een 1!

Afz Lenneke Knitel

Frans
06-06-2020

Centraal Beheer, goed geregeld.

Heb positieve ervaringen met Centraal Beheer, zowel met autoschade (zelf veroorzaakt) als bij reisverzekering.

Albert
12-03-2020

Autoverzekering betaald eigen risico niet terwijl schade te verhalen is!

Auto bij onze eigen vaste garage laten repareren vervolgens geven ze aan dat je dan een eigen risico hebt van 750€ maar dat deze verhaald moet worden op de tegenpartij. Aanrijding ruim 2 maanden geleden auto al 1,5 maand geleden gemaakt maar nog geen geld eigen risico en huur vervangende auto gezien. Waarom moet dit zo lang duren terwijl het evident is dat de tegenpartij moet betalen. En dit alleen omdat ik niet naar de garage ga van Centraal Beheer. Kijk dat er een contractpartner is dat snap ik maar een eigen risico hanteren van 750 € belachelijk. Als ik dit op voorhand geweten had dan had ik deze verzekering nooit afgesloten 250 kan ik nog mee leven maa ja. Kleine lettertjes dus!

Geert
20-02-2020

Walgelijk bedrijf

Walgelijke maatschappij, na 30 jaar trouw klant zijn laten ze me totaal in de kou staan. Schadeloos stellen betekent bij het Centraal Beheer dat ze ervoor zorgen dat de verzekering van de tegenpartij, die fout zat, mij zo min mogelijk hoeft te betalen. Smerige regeltjes en onderlinge afspraken tussen verzekeraars die ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk hoeven uit te keren. Ik voel me opgelicht en in de maling genomen door het Centraal Beheer, waar ik al mijn hele leven klant ben.was, want ik ga alles opzeggen hier. Vanaf maandag ben ik autoloos, terwijl ik all risk verzekerd was en niet de schuldige partij was in het ongeluk. Fijn geregeld jongens! Typisch een verzekering die alleen rijke mensen schadeloos stelt, de armere mensen die in auto's van rond de 5000 euro rijden worden bedonderd en leeg getrokken op deze manier.

Marcel
20-12-2019

Uit de brand helpen, echt niet!

Je bent meer dan 20 jaar verzeker bij CB. Dan vat de auto van m'n vrouw vlam, net 3 jaar oud. Gelukkig geen letsel. Gebeurt in Tilburg maar CB laat haar staan, geen recht op vervangend vervoer terwijl eigen garagekeuze bijverzekerd is. Geen inlevingsvermogen en puur slechte hulp als je ze in al die jaren echt eens een keer nodig hebt. Overgestapt naar een kleine verzekeraar, via onze dealer. Zou iedereen moeten doen, geen Apeldoorn meer bellen!

Heiko
Heiko
24-09-2019

Schade

Ik heb nu 2 keer schade gehad en beide keren super geregeld en super snel betaald, de klantenservice op de app is ook super goed.

Ga zo door Centraal beheer

Astrid
09-08-2019

Transparant in voorwaarden en degelijke afhandeling bij schade

Ons gezin heeft meerdere verzekeringen bij Centraal Beheer lopen. Ze zijn transparant in hun voorwaarden, de premie is prima, met name als je collectiviteitskorting krijgt. De afhandeling van schade is altijd zeer zorgvuldig en snel. Ik ben zowel tevreden over de app als over de telefonisten. Of het nu gaat over de autoverzekering en de hulpdienst, de aansprakelijkheidsverzekering of bv waterschade.

Christiaan
05-05-2019

Auto inbraak niet vergoed: "had je maar niks in je auto moeten laten liggen

Afgelopen week is er bij mijn auto ingebroken, twee straten van mijn huis verwijderd. Een doodnormale Clio met geblindeerde ramen was ingetikt om buit te maken door mensen die voor een pakje boter nog binnen komen. Gelukkig laat ik nooit laptops, telefoons of andere kostbaarheden achter, dus de schade valt nog mee dacht ik toen ik het zag. Tot het ging regenen en ik mijn jas zocht. Ik reis veel en daarom ligt er vaak een jas in mijn auto, net als wat andere praktische dingen. Uiteindelijke schade: 2 jassen en een colbertje.

Gelukkig ben ik goed verzekerd dacht ik! Met een doorlopende reisverzekering, een kostbaarheden verzekering buitenhuis, rechtsbijstand, kortom het hele pakket wat Centraal Beheer kan bieden, ging ik ervan uit dat iets vervelends als een autoinbraak wel gedekt zou zijn, zeker omdat er niks in de auto lag met echte waarde voor de dieven.

Het antwoord van Centraal Beheer bleek anders. "volgens onze kleine lettertjes bent u niet gedekt voor inbraak in uw auto zodra u een veiligere plek heeft om uw spullen op te bergen". Wat ik eigenlijk te horen krijg is dat ik gewoon een extra weekendtas mee moet nemen om al mijn spullen in te doen, die moet ik dan altijd uit de auto halen, want zelfs in een restaurant is het nog veiliger om mijn spullen onder tafel te schuiven tijdens het eten dan in de auto achter te laten. Ik probeer de medewerker vervolgens uit te leggen dat dit zo'n brede definitie betreft dat ik praktisch nooit verzekerd ben als het Centraal Beheer uitkomt, dat ik me juist verzeker voor onverwachte gebeurtenissen als een inbraak, dat ik daarom het meest uitgebreide pakket heb, en dat met de bijna een rug die ik voor deze dienst elk jaar neerleg, ik voor ongeveer een half jaar aan premie probeer te claimen, iets wat ik al zeer sporadisch doe.

Het antwoord blijft echter onverminderd duidelijk, alsof je een rechtszaak probeert aan te spannen tegen Shell, "U Bent Niet Verzekerd".

Goh denk ik, ligt het dan misschien aan mij, en is elke verzekering zo? Daarom besluit ik eens een andere verzekering te bellen. Univé is de eerste die ik zie en na 2 minuten bellen, 4 minuten overleg met collega's, vertelt de medewerker mij heel duidelijk dat dit bij hen gewoon verzekerd zou zijn. "Tenslotte kon u hier niets aan doen en daarom bent u ook verzekerd toch?" Sterker nog, ik zou niet eens een eigen risico hebben bij zo'n incident!

Voor mij zit er niks anders op da over te gaan stappen zodra dit allemaal is afgerond. Ik ga nog proberen de rechtsbijstand verzekering die ik ook bij Centraal Beheer heb in te zetten - al lijkt mij dat bij elkaar een stuk duurder worden voor Centraal Beheer dan gewoon hun werk doen waarvoor ze royaal betaald worden - en daarna heel hard naar de buren rennen, want blijkbaar is een klant die jarenlang premie betaald voor het uitgebreidste pakket zonder een euro te claimen, niet een klant die je moet hebben zodra hem/haar ineens wat overkomt.

Aan iedereen het advies: "Even Apeldoorn bellen, opzeggen is zo gepiept"

Rick
Rick
23-04-2019

2e auto verzekeren

Onvoorstelbaar . wil ik mijn privé auto verzekeren krijg ik een wachttijd voor acceptatie van ruim een week . voorheen de werkauto verzekert en dit was binnen 5 min geregeld . paar dagen gewacht en een bericht gestuurd . antwoord : afdeling acceptatie wil je spreken maar kan pas over 7 werkdagen ongeveer ergens volgende week . wtf . nooit wat gehad met hun of ergens anders . ik ga toch geen dikke week wachten . dan zeg je dat en hoppakee je aanvraag is bij deze geannuleerd . onvoorstelbaar gedrag . je begrijpt dat mijn andere auto ook vertrekt daar . en ik zou notabene net met alles overstappen naar hun . dikke doei zo gaan we niet om met de mensen . voor mij geen centraal beheer . best jammer was er goed over te spreken .

Tahir
18-03-2019

Autoverzekering

Al meer dan 10 jaar een tevreden klant mbt de autoverzekering. Vaak werd de eigen risico al meteen teruggestort als er blijkt dat de tegenpartij de schuldige is.

Thom
15-03-2019

Kijk aub verder voor een anderen verzekering

Na een aanrijding conact opgenomen met CB, dan denk je ok het word wel geregeld. Nou niet dus. zelf 6x op nieuw een bericht moeten sturen over de schaden van de tegen partij. ongeluk oktober en uit eindelijke schade bedrag melding februari

Te SLECHT voor woorden

Mihai-Gabriel
06-02-2019

Auto verzekering

Ik heb het slechte ervaring gegad met Centraal Beheer , ze zijn een bedrijf van leugenars . Ik ben aan hun met een antal schadevrije jaren met 2 auto’s , prive en zakelijk , en ze heeft gespelt met de jaren tot ik heb 3 jaren van 9 . Echt slechte bedrijf

Alberdien
07-01-2019

Vervangen autoruit niet vergoed

Ik had een ster in mijn voorruit en wilde de ruit laten vervangen. Vervolgens kreeg ik netjes een schadenummer met de namen van firma's waar ik de ruit kon laten vervangen. Omdat de auto toch voor een grote beurt moest wilde ik de ruit bij Autohaas laten vervangen. De verkoper heeft zelfs nog gebeld met CB en kreeg toestemming. Toen alles geregeld was weigerden ze te vergoeden, zelfs niet het bedrag dat ik kwijt zo zijn bij Carglass. Ik vind dat nog steeds een aanfluiting.

Bart
Bart
13-12-2018

Centraal Beheer Achmea heeft een uitermate lakse houding. Ze zijn er niet als je hulp nodig hebt.

Op mijn nieuwe auto kan ik 400,- euro inruilkorting krijgen door mijn oude schade auto in te ruilen namelijk. Hiervoor had ik een "sloop verklaring" van Achmea nodig . Ik heb 2 weken geleden Achmea en hun schade expert gevraagd mij schriftelijk een bewijs van deze "sloopverklaring" te sturen. Niks ontvangen, meerdere keren gebeld. Ook de schade expert reageert niet op telefoontjes, mailtjes en smsjes. Hierdoor loop ik 400 euro inruilkorting op mijn nieuwe auto mis.

Daarnaast loopt de schade afhandeling van mijn oude auto enorm traag. Er wordt niet meegedacht of geholpen. Ik moet alles zelf regelen. Er wordt geen contact opgenomen met de tegenpartijen, alles wordt op mij als klant afgeschoven. Ik heb nergens recht op. Waar betaal ik in godsnaam bijna 2000,- euro per jaar premie voor?

Tom
06-12-2018

Slechte communicatie.

Zeer slechte service bij Centraal beheer.

Ik heb 2 auto's bij hen in de verzekering en zonder dat je er achteraan gaat betaal je veel te veel voor je lopende verzekeringen en passen ze de premie zonder te communiceren aan.

Siem
02-12-2018

Centraal beheer: Crimineel en gevaarlijk

Na een auto inbraak en diefstal van onderdelen met ruim 10,000 euro schade worden wij door cb voor fraudeur aangemerkt resultaat: geen schade uitgekeerd/ op de zwarte lijst, boete en onderzoekskosten worden op ons verhaalt. Gelijk een advocaat erop gezet en contra expertise laten doen door enkele instanties die gespecialiseerd zijn. Allen konden aantonen dat er degelijk sprake was van inbraak en diefstal door uitlezen auto, uitlezen alarmen, getuigen verklaringen en onderzoek mercedes benz nl die ons wilde helpen. Bij de rechter gelijk gekregen en inmiddels weigert cb uit te keren. Gerechtsdeurwaarder erop gezet en inmiddels moeten zij ons 21000 euro uitbetalen.

Cb doet er dus alles aan om niet over te gaan tot uitbetalen. Indien zij weten dat jij niks met de diefstal te maken heb en ze zien een opening dan deinzen zij er niet over dit tegen cliënten te gebruiken. Een walgelijk en smerig spelletje spelen ze bij centraal beheer. Dus mocht u te maken krijgen met medewerker wiekstra en het inderzoeksburo post crash voertuig diagnose; weiger dan deze samenwerking en vraag voor een ander buro. Of sterker nog blijf weg bij achmea!

Mvg

Meer Centraal Beheer Autoverzekering reviews