Gi
18-05-2018

KlantONvriendelijk

Goedemorgen,

Het slot van mijn tuindeur ging van de één op andere dag niet meer open. Slotenspecialist laten komen die het vreemd vond dat het slot van 13 jaar oud vast was komen te zitten en wees mij op het feit dat dit wel door mijn opstalverzekering gedekt zou worden. Ik moest volgens hem wel een meerpuntssluiting met kerntrekbeveiliging laten plaatsen omdat de verzekering dat vereist. Op 18 maart digitaal schade gemeld, omschrijving schade, factuur en foto’s en verzonden. Direct ontvangstbevestiging ontvangen.

Na 10 dagen nog niets gehoord. Dus bellen. Mijn melding was nooit binnen gekomen?! Kreeg wel direct te horen dat mijn schade niet gedekt is. Maar de jongeman kon wel een coulanceregeling aanvragen en heeft dat direct gedaan. Hij had daar erg weinig informatie voor nodig dus leek al op zoethoudertje.

Twee weken later nog steeds niets gehoord. Dus bellen. Ik zou al een dag na mijn vorige telefoongesprek een afwijzing hebben moeten ontvangen. Niet dus. De dame kon me wel vertellen dat er alleen een coulanceregeling wordt aangeboden bij een calamiteit. Ik moest bijvoorbeeld binnen opgesloten zitten en de sleutelmaker had mij dan moeten “bevrijden”!

Twee klachten: 1. Rommelig, slordig en klantonvriendelijke behandeling van de schademelding. 2. Vreemde afwijzing en ook zeer klantonvriendelijk voor een trouwe klant die ook nog eens een zeer duur slot laat plaatsen omdat de verzekering dat vereist!

29-01-2018

Polissen worden aangepast door CB, zodat zij gevrijwaard zijd zijn

Blijkt CB opeens een tuinverzekering gelanceerd te hebben. In de oude voorwaarden (premie betaald vanaf 1989) was schade aan de tuin wel gedekt ( het gaat hier om een omgewaaide stenen muur), maar de tuin wordt niet meer gedekt, omdat je daar een TUINverzekering voor had moeten afsluiten. (Ooit van een tuinverzekekring gehoord?) Nu wordt de schade niet vergoed. De polisvoorwaarden worden naar het bedrijf toe geïnterpreteerd en als klant sta je met lege handen.

Klaas
18-01-2018

Heeft schade door de buren scw

Vandaag door de storm stuk dak af gewaaid in mijn tuin schade dus bel scw in tiel waar het huis van is en het dak word er gezegd daar doen wij niks mee mijn verzekering gebeld waar ik al heel al mijn verzekeringen heb zo als mijn eigen huis mijn auto.s en inboedel zeggen ze je heb geen opstal verzekering waar ik in de 25 niks van hun gehoord dus u bend er niet voor verzeker terwijl ze de schade bij scw woning bouw in tiel de schade kan verhalen volgens mij en dat was het was geen goed en leuk gesprek maar ik ben er zeker van dat ik al mijn verzekeringen weg haal bij hun ze haden dit toch wel kunne doen en de schade was denk 1000 euro en dat dit voor het eerst in 15 jaar dat ik schade meld door storm en nog ik ga hier zeker mee verder dit slaat nergens op

Marieke
24-10-2017

Klantvriendelijk en service gericht

We hebben te kampen met waterlekkage, ergens in de vloer van de badkamer. Na de derde loodgieter gehad te hebben die de vorige tegensprak was bij mij de maat vol en ik belde de verzekering. Alles werd me uit handen genomen, er is een aannemer ingeschakeld die rechtstreeks met Centraal Beheer Achmea in contact staat (dus hoef ik ook geen rekeningen meer voor te schieten) en wanneer mij iets niet duidelijk is word ik vriendelijk te woord gestaan door de medewerksters. Er wordt meegedacht en er wordt oprecht meegeleefd. Binnen vijf werkdagen kreeg ik de eerste rekening al vergoed, geweldig geregeld.

Nooit eerder heb ik aanspraak hoeven maken en nu het zo ver is kan ik alleen maar ontzettend blij en dankbaar zijn met deze verzekeraar. Daarom een wel verdiende 10!

Laurina
17-07-2017

Schade wordt niet vergoed omdat het geen windkracht 7 was!

Wij hebben een woongarantverzekering, all risk, waarin een tuin verzekering, een opstal verzekering, een inboedel verzekering en een glas verzekering zit. Nu is onze partytent van 6x5 meter die vast stond met spanbanden om de garage en over een hek gevlogen. Gevolg partytent kapot, schade aan kozijnen, muur en buitenlamp. Dit wordt niet vergoed omdat het geen windkracht 7 was! En omdat wij wind als oorzaak hebben opgegeven. We waren er niet bij, werden op ons werk gebeld door iemand die langsreed en de partytent op de oprit zag liggen. We kunnen ons niet anders voorstellen dan dat het door de wind komt. Wij wonen buitenaf, vrij en open, dus ja bij ons waait het soms hard. Schadepost van ca 1500 € maar ze willen niets betalen en gaan ook geen expert sturen. Belachelijk! Wij gaan op zoek naar een andere verzekering!

Jacky
26-10-2016

Wat is er met Centraal Beheer gebeurd?

Al meer dan 20 jaar verzekerd bij CB; nooit geen problemen mee gehad. Tot nu: lekkage via het dak in de badkamer. Er moeten plafonddelen vervangen worden, maar eerst moest er een reparatie op het dak plaatsvinden. Er komt een ingehuurd bedrijf met de vraag: "mag ik even kijken op het dak?'. Voordat ik het weet wordt er het e.e.a. gerepareerd(ondanks dat dit volgens CB niet vergode wordt!). Ik heb geen opdracht gegeven en toch voeren ze dat uit. Lekkage verholpen, zou je denken. Nee hoor, bij de eerste de beste regenbui is er nog lekkage. Voor het verdere herstel van de plafonddelen horen we verder ook helemaal niks. Kortom: 3 maanden verder en nog geen oplossing. Daarnaast is er lekkage geweest in de gang, waardoor het laminaat is gebold. Dit krijgen wij ook niet vergoed, omdat het volgens een 'lekkagedokter' - via CB- komt door een slechte afdichting van een drain in de douche. Ik heb verteld, dat deze lekkage al voor de verbouwing van onze badkamer is gekomen, door een wasmachine die daar nog stond. Denk maar niet dat ze luisteren. Ik kan er nog wel iemand naar laten kijken, maar dan is dat op eigen kosten. Onze vorige schade(ook lekkage) is een paar jaar geleden zonder morren verholpen, naar volle tevredenheid. Nu dus niet. Wat is er gebeurd met Centraal Beheer? Er zijn allemaal mensen ontslagen in de afgelopen jaren.de dienstverlening is er echt slecht door geworden! Ik ga echt op zoek naar een andere verzekeraar.

10-08-2016

Eenvoudig

vanwege een verhuizing heb ik verschillende keren contact gezocht met Centraal beheer. Mijn ervaringen hieromtrent zijn meer dan positief. Op een zeer correcte en constructieve manier werd ik geholpen.

Ook werd er een oplossing gezocht voor de periode dat ik in een tijdelijke woning zou moeten doorbrengen.

Edwin
22-07-2016

Wel premie betalen, maar o wee als je schade hebt

Jaren klant en dan over een schade van € 250 euro moeilijk doen ( terwijl bij de buren gewoon betaald wordt). Daarnaast de zakelijke mantelovereenkomst eenzijdig opzeggen. Datvis gewoon arrogantie. Beseffen niet dat klanten hun bedrijf maken. Alles ( incl. mijn klanten die bij CB zitten) overzetten naar de concurrent.

Moneymagnet
14-07-2016

Ik raad ze aan.

Mijn telefoon was stuk en ik werd met alle genoegen behandeld. Ik kreeg binnen een week het bedrag voor mijn telefoon.

Ook was mijn tuin door mijn buren met olie bevlekt op de tegels. Expert en politie waren langs gekomen en ik kreeg ook geld binnen een week.

Ik snap niet hoe het dat verkeerd gaat bij andere mensen.

MK
08-07-2016

Polis interpreteren een sport

Drie Schade meldingen de 1e komen kijken de 2e afgemeld. Waarom wist niemand. Uiteindelijk na bellen en nog eens bellen de juiste persoon aan de lijn, welke wel e.e.a. kon corrigeren. 3e telefonisch afgewezen.

Uiteindelijk geen cent gekregen, ondanks het gegeven dat ik nooit de schade had kunnen voorkomen, gooien ze het op het uiteindelijke gevolg en betitelen dit als oorzaak. Ja, in de polis staat dat dit niet verzekerd is.

Hollend terug naar Interpolis die waren idd glashelder.

Het moet haast wel dat men aldaar vaker telefoontjes krijgt van klanten met de mededeling dat het een ontzettend slecht bedrijf is, aangezien de mensen aan de telefoon geinstrueerd zijn (de-esculatie) het hiermee eens te zijn.

Eigenlijk is het er mee eens zijn, op basis van protocol al voldoende reden deze verzekeraar te mijden.

Gert
22-04-2016

4 mail = minimaal 80 dagen wachten!

Centraal Beheer beloofd een mail binnen 10 werkdagen in behandeling te nemen. Als ik bel, wordt er steeds gezegd dat er achterstanden zijn. Als de mail dan uiteindelijk "in behandeling" wordt genomen, blijkt deze alleen nog maar vluchtig doorgelezen. De inhoudelijke behandeling neemt vervolgens weer erg veel tij in beslag!

Oftewel onze schademelding van 2 februari moet nu op 22 april nog steeds in behandeling worden genomen!

13-04-2016

Trage verzekering en schuift alles zoveel mogelijk af

Na forse waterschade door lekkende koppeling in de vloer bij de bovenburen. Is nu bijna een jaar geleden en nog steeds niet opgelost.

Ten einde raad contra-expert benaderd, deze is zeer intensief bezig. Door complete tegenwerking van Achmea lopen we constant tegen afwijzingen af. Er zit nog steeds water in het plafond en muren. We zijn nu genoodzaakt een procedure te starten. De experts van de claim afdeling, vinden nog steeds dat het geen van buitenkomend onheil is en dreigen de contra-expert met stopzetten. De expert van Achmea staat bij de voordeur en zegt (na 4 maanden aandringen) ik zie geen waterschade en loopt zonder meten en nooit gekregen rapportage weg.

We moeten door de laksheid van de CB nu 4 maanden in een hotel "logeren" De claim expert moeten eens leren wat klantvriendelijkheid is.

Wilma
29-12-2015

Onverzekerd leegstaand huis

nu bijna jaar geleden is er ingebroken in ons te koop staande huis. Alles wat los en vast zat was gestript uit de woning. alleen al schade aan opstal 12.000 euro. altijd op tijd premie betaald dus even apeldoorn bellen ..toen bleek dat een leegstaand pand niet verzekerd is tegen inbraak na 3 maanden leegstand dus geen vergoeding. een aantal punten maken me ook bijna na een jaar nog steeds pissig: mijn broer heeft vanwege priveproblemen binnen die periode nog in ons huis gewoond. Ondanks dat ik dat kon bewijzen werd dat niet gezien als bewoning, kon daar niets over vinden in de voorwaarden. 2e punt de premie is in die tijd niet verlaagd. Dus wel volledig bedrag innen maar bijna geen dekking, 3e punt geen waarschuwing toen we uit ons pand gingen en ons nieuwe pand ook gingen verzekeren. alle verzekeringen bij CB inmiddels opgezegd en gaan daar ook nooit weer heen

Fernando
28-07-2015

Zeer asosiaal

mijn woning is vorig jaar augustus afgebrand, oorzaak na een lang proces onbekend. nu wilt centraal beheer achmea niet uitbetalen omdat zij denken dat ik het zelf gedaan zou hebben, terwijl dat na een lang onderzoek van de politie duidelijk is dat niet het geval is. we zijn inmiddels een jaar aan rente, verzekering, advocaat, rechtbank kosten verder en nog steeds geen stap verder in een uitbetaling. zeer ontevreden dus met achmea ben al 24 jaar klant en je wordt gewoon aan de straat gezet.

Maarten
26-07-2015

Uitstekend geholpen met zware stormschade

Grote schade aan dak tijdens zware storm van 25 juli 2015. Centraal Beheer heeft meteen aannemer geregeld die het dak de volgende dag hersteld heeft. Zeer goede service!

07-05-2015

Zeer slecht

Schade door storm schutting geheel om geblazen en afgebroken

Online schade aangemeld kreeg bevestiging per mail dat het binnen 15 dagen in behandeling genomen zou worden, dat huh duurt lang ga maar even bellen.

Toen ik iemand aan de lijn kreeg situatie uit gelegd dat ik het wel heel lang vond duren. zei de medewerkster ik kan het ook gelijk even regelen met u graag zei ik.

Nou dat werd kort maar krachtig dat valt niet onder u inboedel verzekering u krijgt niks, ik zei krijg ik niks waarom niet ben toch goed verzekerd zelfs all risk ze zei ja da wel maar een schutting valt er niet onder dus helaas voor u.

Achmea mooie beloftes met mensen binnen halen maar als je 1 keer aanklopt zeggen ze nee, nou heb gelijk me oude verzekeringsmaatschappij weer gebeld om alles naar hun over te zetten( GLASHELDER)

26-06-2014

Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheer

Na 4 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Centraal Beheer Achmea hebben ze me nu iets geflikt dat mijn pet ver te boven gaat.

Na te zijn gaan samenwonen heb ik 2 maanden geleden mijn partner laten bijschrijven op mijn behoorlijk brede verzekeringspakket bij Centraal Beheer. Daar moest uiteraard voor bijbetaald worden. €28.

In die 2 maanden heb ik een claim ingediend omdat tijdens mijn vakantie mijn telefoon beschadigd was geraakt en niet meer werkte. De claim werd meteen ingewilligd omdat het werd gedekt door de "kostbaarheden buitenshuis verzekering".

De bijbetaling van €28 voor mijn partner was, door dezelfde vakantiedrukte, ondertussen blijven liggen. Stom natuurlijk. Ook de betalingsherinnering ontglipte aan de aandacht. Nog stommer. Uiteindelijk net op tijd betaald. Dacht ik. Op de 29e het bedrag betaald en in de brief stond de 30e genoemd.

Mijn klomp brak toen ik vorige week een telefoontje kreeg met de melding dat mijn telefoon niet gedekt was omdat de €28 niet op tijd binnen was gekomen. Het had vóór de 30e binnen moeten zijn en het was óp de 30e binnengekomen bij Centraal Beheer.

Misschien volgens de regeltjes gelijk, maar gevoelsmatig klopt dit van geen kanten. Omdat ik iemand anders bíjschrijf op míjn verzekering zou ík opeens niet meer gedekt zijn, terwijl míjn premie allang betaald is? En had de mevrouw aan de telefoon niet nog even kunnen waarschuwen dat mijn claim gevaar liep vanwege die bijbetaling die nog niet binnen was? En omdat een kleine bijbetaling net niet op tijd binnen is ben ik opeens helemaal niet meer gedekt?

Inmiddels heb ik met 3 medewerkers van Centraal Beheer gesproken en het interesseert geen van allen dat ik al 4 jaar klant ben, dat het gevoel niet klopt en blijven ze vasthouden aan de regels. Dat laatst kan ik die medewerkers persoonlijk niet kwalijk nemen. Maar de organisatie van Centraal Beheer neem ik het zeer kwalijk dat er zo met hun klanten wordt omgegaan.

Voor mij als consument zit er nu maar één ding op en dat is mijn complete relatie met Centraal Beheer op te zeggen en mijn complete verzekeringspakket elders onder te brengen. Als er vanuit de organisatie naar de klant geen loyaliteit of enige vorm van clementie uitgaat, dan hoeft dat andersom zeker niet. Zeer teleurstellend en tandenknarsend schandalig.

Met vriendelijke consumenten groet,

Als je korting belooft moet je die ook geven
08-02-2014

Ik raad iedereen af om een verzekering af te sluiten bij Centraal Beheer. Bij een woninginbraak waarbij de daders in eerste instantie verdachten waren en waarbij ik later verzocht werd om mij bij de Politie te melden om de daders te IDENTIFICEREN, werd door Centraal Beheer niets uitgekeerd. Sterker nog ze hebben mij aangemeld bij het incidentenregister, terwijl medewerkers van Centraal Beheer notabene een deal heeft gesloten met de DADERS! Ik heb vervolgens aangifte gedaan bij de Politie tegen de desbetreffende medewerker van Centraal Beheer. Hierna ontving ik dreigbrieven van Centraal Beheer, dat ze niet wilden dat ik hierover iets naar buiten zou brengen. Al mijn reacties hebben ze van internet laten verwijderen. Dus pas op met Centraal Beheer!

Lekkage
16-10-2013

zo verzekering nog nooit mee gemaakt echt een dikke 1 of nog minder na 8 weken een schade te hebben gemeld nog niks bekend niet eens een brief gehad te hebben steeds zeggen we bellen u bellen niet terug steeds zelf bellen en zelfs nu na de nodige mensen al over te vloer te hebben gehad van hun is er nog niks bekend nee nooit een verzekering nemen hier want zodra je een schade heb dan zijn ze niet thuis

Kan weer lachen
22-07-2013

Na een vervelende schade zijn wij uitermate vlot en vriendelijk geholpen door de medewerkers van CBA. Erg fijn dat niet alleen de schade nu opgelost wordt, maar ook dat de communicatie helder en vriendelijk is. Voor ons is dit een prima verzekeraar!