DAS Rechtsbijstand129 ervaringen

Christel
15-08-2019

48 min wachten aan de telefoon

Ik sta al bijna een uur in de wacht bij Das!
Das toch niet normaal?
Ik zou er geen verzekering afsluiten.
Gr Christel

Bas
12-08-2019

Waardeloze maatschappij!

Superslecht in communicatie en bereikbaarheid! Ronduit belachelijk!

Ali
Ali
08-08-2019

Goed geregeld

Professionele en kundige jurist die een verkeersgeschil snel heeft opgelost. De tegenpartij had een valse getuige en toch ging meneer Groot er achteraan en hij heeft de zaak voor me gewonnen. Jurist kon goed levelen en hield alles zo duidelijk mogelijk. Communicatie ging vlot en ik hoefde me nergens zorgen om te maken. Van begin tot eind heel goed geholpen. Privé verzekering zal ik ook bij hen afsluiten want mijn ervaring is heel goed.

Mike
08-08-2019

Echt slecht

Heb jaren bij SUR gezeten en de zeldzame keren dat ik ze nodig had geen probleem. Na aanvraag hypotheek kreeg ik DAS in mijn pakket, in 10 jaar tijd 3 x nodig gehad, 2x als stok achter de deur en eenmaal echt om een bedrag van 850 euro. Tot 3 maal na zeer langzaam werken te horen gekregen dat het niet onder de dekking viel. De laatste keer zij de helpdesk van wel maar de jurist later van niet maar wel stappen ondernomen welke door DAS geadviseerd werden met alle kosten van dien. Uiteraard wou DAS zag DAS wel aanknopingspunten als ik betaalde hulp van ze wilde afnemen. Mijn laatste geschil was die van als leek tegen een professional die aantoonbaar een reparatie niet had uitgevoerd. Dit klopte maar het bedrijf zat niet aangesloten bij de door DAS gewilde instellingen. Waardeloos, hadden ze direct moeten melden, de verhoudingen zijn door het advies van DAS op standje oorlog gezet en ze laten je er gewoon mee zitten.

Liesbeth
04-08-2019

Ongeïnteresserde, klungelende advocaat.

Bij Das terecht gekomen in verband met conflict met aannemer.
Vanaf het eerste contact problemen, belde niet terug, moest er steeds achteraan bellen, klacht ingediend bij Das zelf, opgepakt door leidinggevende, zou nu echt beter gaan, zou zijn beste werknemer zijn.
Dat heeft niet gewerkt, steeds stukken sturen die ik allang gestuurd had, las zijn stukken niet, in principe heb ik al zijn stukken naar tegenpartij zelf geschreven.
De rechtzaak was beschamend, hij klungelde daar doorheen, steeds in de papieren kijken, naar mij kijken, aarzelen. Niet voorbereid, niet de goede vragen, antwoorden.
De advocaat van de tegenpartij was goed, zat er boven op, vocht voor haar cliënt.
Dat heeft mijn advocaat absoluut niet gedaan, hij klungelde onvoorbereid, ongeïnteresseerd de rechtzaak door.
De uitspraak is nog niet geweest, maar hij heeft mijn zaak geen goed gedaan, eerder het tegenovergestelde.
E.M. Kuilboer

Onbereikbaar
Langzaam werken
Per onderdeel nieuwe zaak
Geen kennis van zaken
De client als vijand zien
Niet voor belangen van client opkomen
Waardeloze kennis van jurisprudentie
Onbeschoft
Klachten worden niet behandeld
Keren geld uit aan derden zonder toestemming

En ga zo maar door
Waardeloos en zonde van je geld

Ben
06-07-2019

Das incasso zo slecht.

Geen feedback op vorderingen van de incasso die ik uit handen heb gegeven aan das incasso.
Ze doen werkelijk geen barst. Pas na lang zeuren werd er een deurwaarder ingezet.
Uiteindelijk is er drie weken geleden betaald kreeg ik te horen. Het door de klant aan Das betaalde geld hebben ze nog steeds niet naar mij overgemaakt. Wat een prutsers!
Ben direct overgestapt!

Alex
01-07-2019

Je maken er zich met een Jantje-van-Leiden van af.

1e ervaring:
Er rijdt een auto achteruitrijdend tegen mijn stilstaande auto aan. Tegenpartij betaalt slechts de helft van mijn schade. DAS doet helemaal niets anders dan de rest van mijn schade te betalen
2e ervaring:
Ik koop een splinternieuwe auto uit de showroom. Die blijkt echter niet te zijn voorzien een optie die wel deel uitmaakte van de verkoop. Ik wil de verkoop terugdraaien omdat de optie achteraf niet op de auto was aan te brengen: was alleen mogelijk bij de assemblage in de fabriek. DAS doet helemaal niets anders dan mij de waarde van de op de auto ontbrekende optie uit te betalen.
3e ervaring:
Ik neem voor € 5.500,- deel aan een zonnepanelen project op het dak van de Euroborg (FC Groningen). Door allerlei problemen draait dat uit op een fiasco waardoor de panelen niet de helft opbrengen van wat ze zouden moeten opbrengen. DAS weigert voor mij op te komen omdat ze stellen dat de opbrengst van die panelen als inkomen wordt gezien en daardoor niet is gedekt. je verzint het niet.

KOEKENBAKKERS zijn het

Michel
26-06-2019

Afspraken met tegenpartijen worden verzet, en nog eens verzet en nog. niet dat ze het dan ook nog even laten weten, dat is ook te moeilijk. Wij gaan in ieder geval weg bij deze kliek. Als je iets snel geregeld wil hebben moet je ZEKER NIET bij das zijn.

Mehmet
12-06-2019

Das rechtsbijstand Bussinessclub

Wij zijn lid geworden van DAS BUSINESSCLUB (rechtsbijstand). Ik kan het iedereen ze gaan nergens achteraan. Je kant het beter zelf regelen gaat het misschien nog sneller en beter! vertrouw niet op deze clubje:)

Groetjes!

Suzan
11-06-2019

Prima advies, hulp en afhandeling

Na conflict de schade van opgeslagen inboedel, dankzij zeer kundig juridisch advies en afhandeling van Mw.Wilms, snel en met maximaal resultaat afgehandeld.
Uitstekende communicatie!
Dikke 10👍

Jolanda
08-06-2019

In de kou laten staan

DAS ingeschakeld voor hulp bij arbeidsconflict. Advies was alleen telefonisch en via mail. Persoonlijke ondersteuning bij gesprekken werd niet op gereageerd. Voorstel dat DAS heeft gedaan was absoluut niet realistisch. Heb gelukkig tijdig een andere adviseur ingeschakeld om de problemen op te lossen. Helaas moest ik die wel zelf betalen. Jammer, DAS was me juist aangeraden omdat zij beter zijn dan ondersteuning via Vakbond. Was ik maar lid gebleven, dan had ik waarschijnlijk meer en betere hulp gekregen.

Tom
06-06-2019

Blijf weg van deze partij als je hart hebt voor de zaak!

Nu ongeveer 8 maanden verzekerd voor de zakelijke rechtsbijstand van DAS. Het klinkt leuk,
- Een incasso service;
- Juridisch advies;
- Binnen 48 uur geholpen;
- Juridische hulp bij problemen.

Maar in werkelijkheid wordt iedere zaak afgekeurd. Het factuurbedrag is te laag, we kunnen alleen advies geven via de telefoon dus je kunt niet mailen, het valt niet binnen de verzekering, de zaak moet eerst voor de rechter komen voordat wij iets doen en nog vele bakken met ellende.

Een tip voor iedere ondernemer die om zijn zaak geeft: “Zoek een rechtsbijstand verzekering die preventief en samen met jouw onderneming werkt”. Bij DAS moet je het namelijk eerst tot een zaak laten komen voordat er iets aan gedaan wordt.

Er is op dit moment 1 zaak behandeld van een niet betalende klant en deze is afgekocht voor een fractie van de prijs. Om dit te bereiken moest ik wel een extern incasso bureau inschakelen, allerlei rare regeltjes accepteren van DAS en uiteindelijk de klant laten gaan. Deze klant lacht zicht kapot natuurlijk, want die komt weg met het niet betalen van facturen.

Als je alle pluspunten bij elkaar optelt kom ik uit op een 1. Eigenlijk een 0,1 maar zo laag cijfer kan ik op deze website niet geven. Ondernemers pas op!

Monique
31-05-2019

Kijk uit met deze malafide partij

We zijn bestolen door DAS! De DAS jurist die onze zaak in behandeling had, heeft ons voorgelogen en bedrogen over de grootte van het smartengeld dat we zouden krijgen van de schuldige tegenpartij. Een aanzienlijk deel van ons smartengeld heeft DAS stiekem achterovergedrukt. Daar zijn we pas achteraf achtergekomen en er klacht over ingediend maar DAS heeft het gestolen bedrag, niet terugbetaald aan ons. Hun enige reactie op onze klacht was dat ze er niks meer aan konden doen. We hebben hier geen goed woord voor over. Hoe zielig, schaamteloos, hypocriet en vals moet je zijn om je eigen cliënt op zo'n smerige wijze op te lichten. Mocht DAS dit ontkennen, hebben we hier nog al het bewijs van liggen. Weet wat je te wachten staat als je met deze gewetenloze bende in zee gaat. Dieven verdienen meer respect dan DAS.

Herre
03-05-2019

Wat een hummels

Totale prutsers en extreem klantonvriendelijkheid, DAS moet je echt mijden als de pest.

Simone
02-05-2019

Vertegenwoordigen tegenpartij

Woningcorporatie begon illegale verbouwing. DAS-advocaat was eerst met vakantie en toen het al te laat was schreef hij een briefje en communiceerde vervolgens met tegenpartij.

Stond geheel aan hun kant en begon zelfs mijn gezondheid (de advocaat had mij nog nooit gezien noch persoonlijk gesproken) te bespreken met tegenpartij. Waardeloze advocaten. Nooit DAS inschakelen als u een zaak heeft, want die gaat u zeker verliezen.

Geert
17-04-2019

Los het zelf maar op!

Ook slechte ervaring. Alle zaken moet ik ze overtuigen dat mij onrecht wordt aangedaan. Dan vragen ze mij zelf bezwaar en beroep aan te tekenen. Of ze geven aan dat zij vinden dat de zaak geen kans heeft en jij mag dan aantonen dat dat wel zo is. Hun verdienmodel: laat de klant het zelf oplossen wij doen niets. Neemt de klant zelf een externe advocaat en wint alsnog dan zullen wij op basis van de coulance regeling een deel van de kosten restitueren! Verliest de klant dan heeft híj/zij pech en kost het ons niets!

Janse
13-04-2019

Laat mensen totaal in de kou staan

Advocaten hebben er geen zin in totaal niet geïnteresseerd in bijstand te leveren klanten van das verzekeringen

Marianne
12-04-2019

Slechte service

We wilden samen met buren een externe jurist om een zienswijze in te dienen tegen een bestemmingsplan. De adviesdesk gaf de mogelijkheden aan. Prima. Maar toen de uitvoering. In de aanmeldbrief vragen gesteld over een collectief. Kreeg mail terug dat ik de punten voor een zienswijze kon indienen, een jurist van DAS zou de zienswijze opstellen! DAS bijna iedere dag gebeld door buren of door mij. Telefonistes zeer vriendelijk, maar terugbellen gebeurde niet. Uiteindelijk vandaag akkoord over externe jurist, die pas aan de slag kan als er ook schriftelijke bevestiging is. 2 werkdagen voor indienen zienswijze is het geregeld.
Veel stress! Weken verloren.

Cor
11-04-2019

Das had schade moeten behandelen maar beroepen nu op verjaring

Een paar jaar geleden een zaak aangemeld bij Das, Das heeft deze onterecht afgewezen want had wel onder mijn dekking moeten vallen. Laatste half jaar weer 2 zaken afgewezen, nu paar duizend betaald omdat na te laten kijken door een advocaat, beide zaken toegewezen. Daardoor eerdere zaak ook laten beoordelen. Verjaring is 3 jaar ipv 5 jaar om de verzekeraar te beschermen? Ik voel mij bedrogen ga nu een klacht neerleggen bij Kifid, kennelijk licht je mensen op en wordt je daar ook nog eens voor beloond.

Meer DAS reviews
Welk cijfer geef jij DAS Rechtsbijstand?