DAS Rechtsbijstand167 ervaringen

Maria
Maria
17-03-2020

Rechtsbijstand kan niet slechter

Ik ben nu een jaar bezig/ ik stuur constant de zaak aan / ik lever iedere keer bewijs aan. dasrechtsbijstand doet uit zichzelf niets deskundigheid is zeer ver benedenpeil. fout op fout op fout

Kees
14-03-2020

Gewetenloos , manipulatief, laks en tergend langzaam.

Misbruiken mij voor zelfverrijking door benodigde acties niet uit te voeren, termijnen niet op tijd te willen borgen en bij dreigende inzet van hun kant het dossier meerdere malen eenzijdig te sluiten op onterechte gronden. Een klacht indienen helpt ook niet. Van mijn 8 ernstige klachten is er slechts op 1 gereageerd en die is niet naar waarheid “afgehandeld”. DAS is voor mij een grote smet binnen ons rechtssysteem. Voor het aantasten van je gezondheid scoort DAS bij mij een dikke +10; voor rechtshulp een dikke -10! Tip voor degene die nog vertrouwen heeft in rechtshulp van de DAS: laat je eerste medisch en psychologisch testen of je de jarenlange stress (bij mij 6 jaar) wel kan verdragen teneinde geen enkel resultaat te bereiken. En als blijkt dat je beschikt over een voldoende gezondheid laat je dan alsnog adviseren door een onafhankelijke advocaat tijdens de behandeling van je dossier door de DAS. Mijn dossier is weer eenzijdig door DAS gesloten.

09-03-2020

Betaald niet uit

Verzekering tegenpartij heeft alles snel opgelost vervolgens geld over gemaakt naar DAS nu al 2 weken aan wachten voor DAS naar mijn over maak tegen partij heb zaak gesloten geld overgemaakt nu 2 weken bezig met dat om me geld te krijg WAARDELOZ

Yvette
02-03-2020

Telefoniste doet het werk van de jurist!

Hier heerst een doorschuif mentaliteit, Je krijgt nooit de jurist zelf te pakken,

Simone
02-03-2020

Nooit aan deze verzekeraar beginnen waardeloze verzekering.

Geen goed woord voor over.
Je wordt er letterlijk overspannen van.
Je zaak wordt steeds overgezet naar een ander als die te ingewikkeld wordt voor je het weet loopt je zaak al een jaar en nog niet afgehandeld.
Zeer onprofessioneel bedrijf. Ze staan hier bij heel veel andere verzekeraars bekend om.
Ik heb helaas mijn geld en energie verspild zou het iedereen willen besparen.

Sander
28-02-2020

Ik betaal ca. € 650, per jaar aan DAS rechtsbijstand.

Ik dacht laat ik eens kijken naar ervaringen van anderen met de rechtsbijstandsverzekeraar DAS.

Ik ben daar erg van geschrokken wat ik allemaal aan (helaas veel herkenbare) negatieve ervaringen heb gelezen. echt bizar.
Ik herken mij dus helaas veel in de eerdere hier vermelde negatieve ervaringen met DAS rechtsbijstand.
Ik betaal dus ca. € 650, per jaar aan DAS.

Ik ben absoluut geen problemen zoeker (probeer dat ten alle tijden zo mogelijk te voorkomen, voor te zijn, want conflicten kosten héél veel energie).
Het probleem is nu met een lopende zaak.

Nadat er jaren geleden al eerder een zaak door een juriste van DAS vergeten was, wat wel meteen eerlijk door haar toegegeven werd, maar we hebben deze zaak wel moeten afblazen omdat het ongeloofwaardig werd naar de tegenpartij.

- Nu zit ik thans in een slepende zaak met een grote bekende CV installateur, waarbij DAS mijn zaken 'behartigd'
Nu ben ik wederom (Na een goede start door DAS) al 2x in deze zaak. eerst ca. 3 a 4 weken en nu 2 maanden ‘vergeten’ en ben ik na beide keren er zo goed als zeker van overtuigd dat ik nog niets gehoord zou hebben als ik niet aan de bel getrokken had.
Ondanks mijn vele e-mails in die 2 maanden met de vermelding URGENT en SPOED bleef het 2 maanden stil en geen enkele reactie. Toen weer excuses door de leidinggevende, maar daar neem ik nu geen genoegen meer mee. Ik wil een gesprek over mijn klachten met de directie en overweeg als er geen significante verbetering plaats vind, naar een andere maatschappij over te stappen.
Dit mede ingegeven door….; Dat mijn ontstane twijfels over de inzet en deskundigheid van DAS, niet uniek zijn, maar hier bevestigd worden door de vele negatieve ervaringen van anderen.

Voor verzekeraars (let op. in het algemeen bedoeld) geldt toch wel vaak dat ze inderdaad traag zijn met het in actie te komen en nogal eens proberen onder hun plichten uit te komen.
Ik verwacht/ hoop echt dat dit NIET voor DAS rechtsbijstand gaat gelden.
En dat ze alsnog nu geen tijd meer verspillen en
'mijn zaak' adequaat en deskundig wederom oppakken. Ik wel daar constructief, zoals al deed, in bijdragen. en hoop later een positiever beeld van DAS hier te kunnen plaatsen.

Vooral verzekeraars die klip en klaar een schade moeten uitkeren, proberen nogal eens de zaak te stagneren. en je ziet mensen daaraan onder doorgaan. Het kan dan soms onnodig jaren duren. De verzekeraars hebben de macht.
en hebben nogal eens de neiging om die te misbruiken.
Dan richten mensen uit pure wanhoop als laatste zich soms tot de media in de hoop dat deze het wel oppakken.
Daarom is het héél goed dat de programma's er zijn zoals bijvoorbeeld 'RADAR' of 'Het kan niet waar zijn'. Als deze op de stoep staan, dan blijkt er meestal ineens wel wat te kunnen. Dan komen er vaak ineens excuses. Maar dat zijn dan wel 'fake-excuses'.
En dat vind ik een trieste zaak!

20-02-2020

Verborgen gebrek aankaarten

Direct na de aanschaf van ons (bijna nieuwe - 4 jaar oud) appartement kwamen we water tegen onder het laminaat. In de naast gelegen badkamer bleek een lekkage onder de betonnen vloer te zitten. Dit was niet gemeld bij ons door de verkoper, bleek achteraf. Met DAS hebben we de verkoper met veel geduld (prima DAS) uiteindelijk "schaakmat" kunnen zetten en is hij overgegaan tot schadevergoeding - zonder dat we tot een gerechtelijk proces moesten overgaan.
Zakelijk en snel - goed geregeld DAS!

Pieter
17-02-2020

Niets dan lof

Bijgestaan bij het verhalen van een schadebedrag veroorzaakt door een garagebedrijf.
Mijn eerste ervaring met een rechtsbijstandverzekering op een auto.
Tot mijn verbazing lees ik hier veel negatieve ervaringen.
Over de bemiddeling door DAS kan ik niets anders zeggen dan dat ik van begin tot einde (in mijn geval met positieve afloop) geholpen ben en uiterst tevreden ben zoals een en ander aangepakt is door de behandelende jurist.
Niets dan lof.

Jarno
07-02-2020

Trieste, zieke mensen

Ik heb afgelopen week een zaak aangemeld bij DAS Rechtsbijstand en kreeg binnen paar dagen bericht dat "deze zaak niet onder de dekking valt" en dat ik het zelf maar moet uitzoeken in principe. Zo te zien aan deze reacties doen ze dit dus bij iedereen. Wel kon ik een advocaat inhuren en als ik de zaak won zou ik "redelijk gemaakte kosten" MISSCHIEN terug krijgen. Maar dan moest dit wel absoluut binnen een korte termijn aangegeven worden anders zou het vervallen. Vervolgens naar DAS rechtsbijstand gebeld maar je word alleen maar doorverbonden van de ene medewerker naar de andere, dan is er ene is ziek, een ander die is net wandelen en weer iemand anders is afwezig. Zo word je aan het lijntje gehouden en kom je 0% verder

Beste DAS, ik ben al een jaartje of 6 klant van jullie en ik betaal IEDERE maand 30 euro. Ik heb nog nooit wat van jullie gevraagd en eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat precies in mijn polis staat. Een tussenpersoon heeft hem toendertijd namens mij afgesloten. En wat ik vreemd vind, op "mijn DAS" jullie pagina, kan ik mijn polis niet inzien. Ook in mijn papieren, die ik al die jaren bewaar, staat niets waaruit blijk wat bij jullie wel of niet onder "de dekking valt"

Buiten dit allemaal vind ik het ontzettend triest, zielig en kansloos dat DAS rechtsbijstand zo met de mensen omgaat die hun iedere maand een redelijk bedrag overmaken, soms al jaren lang, in de hoop dat mocht er ooit iets zijn dat DAS rechtsbijstand met hun juridische kennis achter hun staat en hun verdedigd. Daar betalen we ook voor. Jullie moeten je kapotschamen.

Mike
05-02-2020

Contractbreuk zonder reden

Je wordt aan het lijntje gehouden, geen hulp, terugbellen doen ze zomaar niet. Niet kiezen voor das!

Joyce
03-02-2020

Verschil met werkgever

Ik vond dat ik geen prettig gesprek had met een telefonische rechtsadviseur van das rechtsbijstand. Zij werd zelfs geïrriteerd door haar stem te verheffen en toonde ook geen enkele begrip voor mijn situatie. Deze dame moet naar een hospitality training. Ook kon ik niet veel met haar advies. Jammer. Hierdoor ben ik mijn vertrouwen in das rechtsbijstand wel een beetje kwijt en overweeg naar een ander verzekering om over te stappen.

Eros
31-01-2020

Je hebt er echt niets aan.

De voorwaarden zijn zo ingericht dat ze bijna overal uit kunnen komen en daar maken ze gebruik van zodra het iets moeilijker wordt dan een belscript.

Ingeborg
28-01-2020

Veel woorden weinig daden

Das, tegenwoordig Cannock beloofd van alles, maar komt niets na.
Reageren niet, bellen niet terug als je hier om vraagt, schuiven alles op elkaar af en als puntje bij paaltje komt is iedereen overspannen of heeft net ontslag genomen.
Ze laten dossiers erg lang liggen waardoor incasseren nagenoeg onmogelijk is gebleken en zijn totaal niet geloofwaardig meer.

DAS Rechtsbijstand heeft Ingeborg een privebericht gestuurd.
Dennis
26-01-2020

Waardeloos.

Wel omzet afhankelijk premie betalen en vervolgens achter over leunen.

DAS Rechtsbijstand heeft Dennis een privebericht gestuurd.
Sylvio
13-01-2020

Totaal gebrek aan interesse

"Bijstand" van DAS bij autoschade. Eerste brief, aanhef: Janssen, i.p.v. Jansen. En: "Uit de beschikbare informatie blijkt dat de aanrijding is ontstaan op het moment dat u achteruit reed uit parkeerstand.", terwijl uit 3 rubrieken op het schadeformulier (en meegestuurde foto's!) blijkt dat ik vooruit reed.

DAS Rechtsbijstand heeft Sylvio een privebericht gestuurd.
Abel
Abel
10-01-2020

Nja het is en blijft een verzekering die liefst kosten vermijd

Ik heb over 1j Spuitschade gehad ik mijn boomkwekerij van een collega. Maar das heeft te lang gewacht met het dossier te erkennen waardoor ik geen bladstalen meer kon nemen door een expert. En waardoor ik geen schadeclaim meer op de tegenpartij kon vorderen.

Feiten. Gebuur sproeit aardappelen. Door drift heb ik schade aan mijn planten.
Echter door bladstalen te nemen binnen de 3 maand na de bespuiting kan je de restanten van die stof nog terugvinden.

Maar als je wacht tot de winter of bladval gekomen is om het te erkennen als rechtsbijstand gaat de bewijslast verloren.

Mijn advies is, meld het zo snel mogelijk bij DAS en begin op eigen houtje desnoods. Of laat de advocaat aandringen bij DAS. Soms werkt dit beter.

Mijn advocaat werkt zelf niet graag met rechtsbijstandverzekeringen. Ze doen moeilijk over de uitbetaling en ze wimpelen heel graag dossiers af.

Ze hebben er tot slot alle baat bij om je te doen afzien van je rechtsclaim. En dat gaan ze ook doen. De boodschap is een goede verzekeraar onder de arm nemen die aandringt bij die mannen. Tot slot maak je er aanspraak op.

En zelf ook blijven aandringen. En niet mailen maar regelmatig bellen. Tis een beetje als een goede stielman proberen te pakken te krijgen :-)

DAS Rechtsbijstand heeft Abel een privebericht gestuurd.
Anneke
10-01-2020

DAS rechtsbijstand? Zorg voor een advocaat en secretariële ondersteuning

Jaren terug redelijk goede ervaringen gaat met de afdelingen arbeidsrecht en ondernemingsrecht. Nu enkele zaken lopen bij de afdeling Letselschade en wat ik daar mee maak is heel verschrikkelijk. Nadrukkelijk met alle respect en waardering voor de enkele medewerker die zich in positieve zin onderscheidt. Zowel door de wijze waarop je als persoon, klant en betrokkene benaderd wordt als dat je daadwerkelijk schade lijdt als gevolg van de slechte dienstverlening. Het lijkt vooral vestigingsgerelateerd,dat binnen genoemde afdeling van DAS een buitengewoon onaangename bedrijfscultuur heerst. Het inhoudelijk niveau is zeer laag en men is heel duidelijk dat men dat vooral zo wil houden. De professionele attitude is van in en in triest laag niveau en de klantvriendelijkheid is een heel dun laagje vernis. Je terugbelverzoeken worden vriendelijke genoteerd, maar afgehandeld door 1 keer je telefoon over te laten gaan en voordat je op kunt nemen heb je al een e-mail in je mailbox dat ze helaas niet hebben kunnen bereiken. Vaak precies op het moment dat het callcenter sluit, zodat je niet terug kunt bellen. In het systeem staat vervolgens het terugbel verzoek netjes als opgevolgd. Op inhoudelijke vragen krijg je geen antwoord. Je wordt behandeld als verdachte in plaats van belanghebbende of als klant. Het beleid is er vooral opgericht om je te ontmoedigen de claim door te zetten en als de claim daar geen ruimte voor biedt, wordt de aanpak vooral bepaald door wat de minste inspanning is. Op het gebied van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn ze geheel niet bij de tijd. Het wordt hoe dan ook benaderd als medisch inhoudelijk vraagstuk, zelfs als dat het evident niet is. Liever zetten helemaal niets op papier qua analyse en aanpak van de zaak, als je kritische vragen durft te stellen krijg je te maken met intimidatie en krijg je te horen dat je maar naar het Kifid moet gaan of gebruik kan maken van de geschillenregeling. Met wat ze niet op papier zetten dus. Afschriften van dossiers leveren ze niet op, of slechts half. Wanneer je vraagt hoe het kan dat essentiële documenten opeens uit het dossier verdwenen zijn, krijg je alleen stilte terug. Op de klachtenafdeling zijn er nog wel een aantal medewerkers die je serieus nemen en iets proberen te bewerkstelligen op het gebied van dienstverlening en tegenprestatie tegenover de premie die je betaald, maar dat is een lang en moeizaam traject met onzekere resultaten. Bij een rechtsbijstandsverzekering verwacht je, inderdaad, bijstand en juridisch adequate bijstand. In plaats daarvan heb je er in ruil voor je jarenlang betaalde premie, een belasting bij.

DAS Rechtsbijstand heeft Anneke een privebericht gestuurd.
Groene
08-01-2020

DAS dast jou en matst liever de tegenpartij

DAS geeft tegenpartij gelijk omdat hij alles ontkent en zelfs het tegenovergestelde beweert.
Mijn getuige was volgens DAS geen meerwaarde en heeft eenzijdig mij dossier gesloten.

DAS Rechtsbijstand heeft Groene een privebericht gestuurd.
Arie
05-01-2020

Laks en onproffesioneel

Medio september 2019 verzoek ingediend voor rechtshulp. Medio december bleek dit niet onder de dekking te vallen, derhalve drie maanden onnodig en volledig onterecht aan het lijntje gehouden. Klachten betroffen een auto wasrop twee jaar fabriejsgarantie zit en dit had dus als zodanig afgehaldeld moeten worden. DAS meent hier niets meevte willen/kunnen doen, een tweede haars rechtenstudent had meer kunnen bereiken mits tijdig en correct behandeld. Blijf nu zitten met een onderbouwde claim van €12.000,— op een niet meer reparabele nieuwe Skoda Kodiaq. Slechte zaak van DAS om klanten zo in de kou te laten staan.

Kristine
04-01-2020

Das rechtsbijstand

Ronduit slecht! Ik diende als contact persoon voor mijn moeder, die reeds als voetganger is aangereden. In mijn eerste gesprek met de advocaat liet ze meteen vallen dat we niet moesten uitgaan van 100% vergoeding. Mevrouw wist toen niet eens wat er was gebeurd. In de 3 weken tijd heeft ze geen contact met ons gezocht, moest allemaal van onze kant komen. Als we dan eindelijk iemand te woord kregen, hoorden we dat de papieren onvolledig waren (de week ervoor gestuurd) Heel onpersoonlijk en totaal geen gevoel van vertrouwen gehad bij deze mensen!

DAS Rechtsbijstand heeft Kristine een privebericht gestuurd.
Meer DAS reviews
Welk cijfer geef jij DAS Rechtsbijstand?