DAS Rechtsbijstand154 ervaringen

Raymond
18-01-2020

Hele slechte juridische bijstand

Als zzp-er verzekerd voor Rechtsbijstand bij ASR. Deze heeft de juridische ondersteuning ondergebracht bij DAS rechtsbijstand.
Conflict met opdrachtgever en er wordt om raad gevraagd, wat uiteindelijk door de juridisch medewerkster ontaarde in een rechtszaak, wat in eerste instantie niet de bedoeling was. Halverwege de aanloop naar de rechtszaak, wordt deze case overgedragen aan een extern advocatenkantoor omdat juriste van DAS met zwangerschapsverlof gaat. Na de uitspraak die een nadelig resultaat had van dik €8000,- wat betaald moet worden aan de opdrachtgever. Er bestaat na de rechtspraak een termijn van 3 maanden om in hoger beroep te gaan. Binnen deze termijn werd het ontbrekend bewijs gevonden om de zaak middels een hoger beroep alsnog te kunnen winnen volgens de advocaat van het externe bureau. Deze dient een verzoek in bij DAS om in hoger beroep te gaan omdat er nog ruim voldoende over is om juridische kosten hiervan af te dekken.
DAS laat ondanks diverse mailtjes en telefoontjes de externe advocaat in de kou staan, door totaal niet te reageren en vertoont een vertraging tactiek. Hierdoor werd de termijn van 3 maanden voorbij gegaan, waardoor ik als cliënt van DAS niet meer in hoger beroep kan gaan en m’n €8000,- gewoon kwijt ben.
Nu vraag ik me af wat een bijstand er verleent wordt, want ik voel me behoorlijk benadeeld.
Ben hier nog niet mee klaar en wil DAS juridisch aanpakken door ze eventueel voor de rechtbank te dagen.

DAS Rechtsbijstand heeft Raymond een privebericht gestuurd.
Sylvio
13-01-2020

Totaal gebrek aan interesse

"Bijstand" van DAS bij autoschade. Eerste brief, aanhef: Janssen, i.p.v. Jansen. En: "Uit de beschikbare informatie blijkt dat de aanrijding is ontstaan op het moment dat u achteruit reed uit parkeerstand.", terwijl uit 3 rubrieken op het schadeformulier (en meegestuurde foto's!) blijkt dat ik vooruit reed.

DAS Rechtsbijstand heeft Sylvio een privebericht gestuurd.
Abel
Abel
10-01-2020

Nja het is en blijft een verzekering die liefst kosten vermijd

Ik heb over 1j Spuitschade gehad ik mijn boomkwekerij van een collega. Maar das heeft te lang gewacht met het dossier te erkennen waardoor ik geen bladstalen meer kon nemen door een expert. En waardoor ik geen schadeclaim meer op de tegenpartij kon vorderen.

Feiten. Gebuur sproeit aardappelen. Door drift heb ik schade aan mijn planten.
Echter door bladstalen te nemen binnen de 3 maand na de bespuiting kan je de restanten van die stof nog terugvinden.

Maar als je wacht tot de winter of bladval gekomen is om het te erkennen als rechtsbijstand gaat de bewijslast verloren.

Mijn advies is, meld het zo snel mogelijk bij DAS en begin op eigen houtje desnoods. Of laat de advocaat aandringen bij DAS. Soms werkt dit beter.

Mijn advocaat werkt zelf niet graag met rechtsbijstandverzekeringen. Ze doen moeilijk over de uitbetaling en ze wimpelen heel graag dossiers af.

Ze hebben er tot slot alle baat bij om je te doen afzien van je rechtsclaim. En dat gaan ze ook doen. De boodschap is een goede verzekeraar onder de arm nemen die aandringt bij die mannen. Tot slot maak je er aanspraak op.

En zelf ook blijven aandringen. En niet mailen maar regelmatig bellen. Tis een beetje als een goede stielman proberen te pakken te krijgen :-)

DAS Rechtsbijstand heeft Abel een privebericht gestuurd.
Anneke
10-01-2020

DAS rechtsbijstand? Zorg voor een advocaat en secretariële ondersteuning

Jaren terug redelijk goede ervaringen gaat met de afdelingen arbeidsrecht en ondernemingsrecht. Nu enkele zaken lopen bij de afdeling Letselschade en wat ik daar mee maak is heel verschrikkelijk. Nadrukkelijk met alle respect en waardering voor de enkele medewerker die zich in positieve zin onderscheidt. Zowel door de wijze waarop je als persoon, klant en betrokkene benaderd wordt als dat je daadwerkelijk schade lijdt als gevolg van de slechte dienstverlening. Het lijkt vooral vestigingsgerelateerd,dat binnen genoemde afdeling van DAS een buitengewoon onaangename bedrijfscultuur heerst. Het inhoudelijk niveau is zeer laag en men is heel duidelijk dat men dat vooral zo wil houden. De professionele attitude is van in en in triest laag niveau en de klantvriendelijkheid is een heel dun laagje vernis. Je terugbelverzoeken worden vriendelijke genoteerd, maar afgehandeld door 1 keer je telefoon over te laten gaan en voordat je op kunt nemen heb je al een e-mail in je mailbox dat ze helaas niet hebben kunnen bereiken. Vaak precies op het moment dat het callcenter sluit, zodat je niet terug kunt bellen. In het systeem staat vervolgens het terugbel verzoek netjes als opgevolgd. Op inhoudelijke vragen krijg je geen antwoord. Je wordt behandeld als verdachte in plaats van belanghebbende of als klant. Het beleid is er vooral opgericht om je te ontmoedigen de claim door te zetten en als de claim daar geen ruimte voor biedt, wordt de aanpak vooral bepaald door wat de minste inspanning is. Op het gebied van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn ze geheel niet bij de tijd. Het wordt hoe dan ook benaderd als medisch inhoudelijk vraagstuk, zelfs als dat het evident niet is. Liever zetten helemaal niets op papier qua analyse en aanpak van de zaak, als je kritische vragen durft te stellen krijg je te maken met intimidatie en krijg je te horen dat je maar naar het Kifid moet gaan of gebruik kan maken van de geschillenregeling. Met wat ze niet op papier zetten dus. Afschriften van dossiers leveren ze niet op, of slechts half. Wanneer je vraagt hoe het kan dat essentiële documenten opeens uit het dossier verdwenen zijn, krijg je alleen stilte terug. Op de klachtenafdeling zijn er nog wel een aantal medewerkers die je serieus nemen en iets proberen te bewerkstelligen op het gebied van dienstverlening en tegenprestatie tegenover de premie die je betaald, maar dat is een lang en moeizaam traject met onzekere resultaten. Bij een rechtsbijstandsverzekering verwacht je, inderdaad, bijstand en juridisch adequate bijstand. In plaats daarvan heb je er in ruil voor je jarenlang betaalde premie, een belasting bij.

DAS Rechtsbijstand heeft Anneke een privebericht gestuurd.
Groene
08-01-2020

DAS dast jou en matst liever de tegenpartij

DAS geeft tegenpartij gelijk omdat hij alles ontkent en zelfs het tegenovergestelde beweert.
Mijn getuige was volgens DAS geen meerwaarde en heeft eenzijdig mij dossier gesloten.

DAS Rechtsbijstand heeft Groene een privebericht gestuurd.
Arie
05-01-2020

Laks en onproffesioneel

Medio september 2019 verzoek ingediend voor rechtshulp. Medio december bleek dit niet onder de dekking te vallen, derhalve drie maanden onnodig en volledig onterecht aan het lijntje gehouden. Klachten betroffen een auto wasrop twee jaar fabriejsgarantie zit en dit had dus als zodanig afgehaldeld moeten worden. DAS meent hier niets meevte willen/kunnen doen, een tweede haars rechtenstudent had meer kunnen bereiken mits tijdig en correct behandeld. Blijf nu zitten met een onderbouwde claim van €12.000,— op een niet meer reparabele nieuwe Skoda Kodiaq. Slechte zaak van DAS om klanten zo in de kou te laten staan.

Kristine
04-01-2020

Das rechtsbijstand

Ronduit slecht! Ik diende als contact persoon voor mijn moeder, die reeds als voetganger is aangereden. In mijn eerste gesprek met de advocaat liet ze meteen vallen dat we niet moesten uitgaan van 100% vergoeding. Mevrouw wist toen niet eens wat er was gebeurd. In de 3 weken tijd heeft ze geen contact met ons gezocht, moest allemaal van onze kant komen. Als we dan eindelijk iemand te woord kregen, hoorden we dat de papieren onvolledig waren (de week ervoor gestuurd) Heel onpersoonlijk en totaal geen gevoel van vertrouwen gehad bij deze mensen!

DAS Rechtsbijstand heeft Kristine een privebericht gestuurd.
Andrea
24-12-2019

Arbeids conflicten

Door een arbeids conflict, wat buiten mijn schuld lag heb ik contact gezocht met de d.a.s.anja theunissen mijn jurist heeft me geweldig geholpen en door haar wist ik wat ik wel en niet moest doen en stond ik sterker in mijn recht en is het conflict opgelost ik raad daarom ook aan neem een rechtsbijstand verzekering ik dacht ook dat ik het nooit nodig zou hebben maar je ziet wel weer Anja bedankt voor je expertise

DAS Rechtsbijstand heeft Andrea een privebericht gestuurd.
Paul
16-12-2019

Gewoon slecht

Het lijkt wel of er juristen in dienst zijn die de zaak beoordelen op "Hoe kunnen wij deze zaak het snelst afschuiven".
Totaal geen betrokkenheid bij de zaak.
Voor mij een zware tegenvaller.

DAS Rechtsbijstand heeft Paul een privebericht gestuurd.
Frederik
15-12-2019

Schrijnende service

Als het enigszins moeilijk is dan stellen ze alles zoveel mogelijk uit en bieden geenszins enige hulp. Je zult alles zelf moeten doen en wordt continue afgepoeierd door wat lijkt op pas afgestudeerde onwetende juristen.

DAS Rechtsbijstand heeft Frederik een privebericht gestuurd.
Johan
15-12-2019

Zeer slechte service

Traag
Onverschillig
Niet bereikbaar
Behandelaar vaak niet aanwezig.

Zonde van uw geld.

Das : wassen neus

DAS Rechtsbijstand heeft Johan een privebericht gestuurd.
Par
11-12-2019

DA'S jammer

Ik heb onlangs een aanrijding gehad met tegenligger, waarvan ik geen voorrang kreeg bij een voorrangsbord en ik nota bene stil stond. (alle voorrangsborden stonden gewoon heel duidelijk aangegeven) Ik had zelfs een getuige naast mij zitten en heb de getuigenverklaring ook doorgegeven bij DAS rechtsbijstand.

Tegenpartij bleef van begin af aan alles ontkennen en ook totaal tegenspreken (tegenovergestelde vertellen)
Er wordt van alles beweerd door tegenpartij, zelfs dat ik in stilstaande toestand hem geraakt zou hebben.haha, hoe dan? Dus terwijl ik moest stoppen/stilstaan om te wachten tot tegenpartij voorbij was.hij blokkeerde mijn weg namelijk.
Volgens DAS is mijn getuigenverklaring niet genoeg bewijs en door het steeds blijven ontkennen van tegenpartij kunnen ze niets meer doen dan tegenpartij gelijk te geven.

conclusie:

Mocht je ooit een aanrijding maken en heb je er zelf dikke schuld aan (net als mijn tegenpartij) en jouw tegenpartij heeft een DAS rechtsbijstand dan gewoon altijd en te nimmer alles ontkennen! En gewoon alles precies het tegenovergestelde vertellen van wat er gebeurd is. Daar neemt DAS rechtsbijstand genoegen mee en win je altijd tegen DAS rechtsbijstand. Ook al heeft tegenpartij een getuigenverklaring, die is bij DAS rechtsbijstand niet wettelijk geldig, aldus DAS rechtsbijstand. Zo werkt de wet niet zeggen ze dan letterlijk.

Dus bij DAS word je dus mooi gedast en gedist ;o)
DA'S mooi jammer dus daar.nooit bij gaan!
Zonde geld en ze helpen je totaal niet, het liefst doen ze zo min mogelijk voor je.sterker nog, ze sluiten zonder jouw toestemming gewoon ineens jouw dossier omdat ze denken dat ze alles gedaan hebben.

Ehsan
27-11-2019

De slechtste rechtsbijstand ooit!

Wij hebben namens het bedrijf een incasso traject gestart richting een andere partij. DAS presteert het gewoon om er 4 maanden over te doen en er dan ook nog eens niks uit te halen. Nu moet het eindelijk naar de gerechtsdeurwaarder weet DAS het weer uit te stellen. Dit terwijl ik het dossier niet eens meer door hun behandelt wil hebben.echt één advies mensen: ga nooit in zee met deze mensen. Ze kunnen niks en doen ook niks.

Jos
Jos
19-11-2019

Veel beter dan andere rechtsbijstand

Hoop mensen klagen hier over das maar ik weet uit ervaring dat ze veel beter werken dan mijn vorige rechtsbijstand.

DAS Rechtsbijstand heeft Jos een privebericht gestuurd.
Bas
18-11-2019

Hele kleine lettertjes

Je denkt verzekerd te zijn voor familie recht, nu blijkt uit de polis dat je 3 jaar verzekerd moet zijn om recht te hebben op bijstand in een alimentatie geschil. Ik vind dit wel hele kleine lettertjes, die ik niet gezien heb. Maar zo draaien ze zich altijd en overal uit. Helemaal klaar met deze club.

DAS Rechtsbijstand heeft Bas een privebericht gestuurd.
Pim
16-11-2019

DAS echte criminelen

DAS is de grootste oplichter die er bestaat.

jaar geleden heb ik een rechtsbijstandverzekering afgesloten zakelijk omdat we een bedrijf hadden waar we mee samenwerkte ons niet betaalde en wij dus een vordering moesten gaan starten.

We kregen van DAS een brief dat ze bij ons een vordering gingen doen met het genoemde bedrag en dat is hun eerste fout, want deze brief was voor de tegenpartij bestemd.

Nu afgelopen week is de tegenpartij failliet gegaan en heb ik nog steeds mijn geld niet. Het ergste van alles is dat DAS geen reet heeft uitgevoerd en ik nu dus een factuur van €600 ontvang die ik leuk aardig even moet betalen.

Allereerst heb ik nooit een reactie of een update ontvangen van DAS over deze vordering.

Ik noem in dit bericht geen namen, maar dat gaat wel gebeuren in een volgende mening als deze zaak niet netjes opgelost wordt.

In dat volgende bericht zal ik alle inhoudt en namen vermelden zodat iedereen weet wat voor een criminelen deze organisatie zijn.

De tip voor nu >> ga nooit in zee met DAS rechtsbijstandverzekering.

DAS Rechtsbijstand heeft Pim een privebericht gestuurd.
Truus
06-11-2019

Laffe juristen

Google en ik weten meer van het recht dan de gemiddelde jurist. Meedenken en eens een stapje extra zetten zit er niet in. Hoop dat je tegenpartij DAS heeft, dan heb je de zaak al bijna gewonnen. Tot 2 keer toe een tweede mening bij een advokaat gehaald en die zei dat de jurist zich er wel heel makkelijk vanaf maakte. "Schouder eronder mevrouwtje, u geeft het wel heel makkelijk op" stond er letterlijk in zijn schrijven.

DAS Rechtsbijstand heeft Truus een privebericht gestuurd.
Corne
19-10-2019

Slechte rechtsbijstand

Een rechtsbijstand verzekering bij DAS is waardeloos , alle commentaar die ik hieronder lees heb ik ook meegemaakt

DAS Rechtsbijstand heeft Corne een privebericht gestuurd.
Richard
Richard
11-10-2019

Traag en willen niets voor je doen.

Altijd tevreden geweest maar nu is het hopeloos, willen niets voor je doen, jurist heeft 5 dagen om te reageren en maakt daar ook gebruik van. Ze gaan er vanuit dat je zelf op geeft en de zaak stop zet. Stop er geen geld meer in en wil me premie terug.

DAS Rechtsbijstand heeft Richard een privebericht gestuurd.
Johan
11-10-2019

Misleidend

Modules waarmee ze adverteren op website blijken niet onder de dekking te vallen. Op zijn zachts gezegd, misleidend.

Meer DAS reviews
Welk cijfer geef jij DAS Rechtsbijstand?