DAS Rechtsbijstand120 ervaringen

Mehmet
12-06-2019

Das rechtsbijstand Bussinessclub

Wij zijn lid geworden van DAS BUSINESSCLUB (rechtsbijstand). Ik kan het iedereen ze gaan nergens achteraan. Je kant het beter zelf regelen gaat het misschien nog sneller en beter! vertrouw niet op deze clubje:)

Groetjes!

Suzan
11-06-2019

Prima advies, hulp en afhandeling

Na conflict de schade van opgeslagen inboedel, dankzij zeer kundig juridisch advies en afhandeling van Mw.Wilms, snel en met maximaal resultaat afgehandeld.
Uitstekende communicatie!
Dikke 10👍

Jolanda
08-06-2019

In de kou laten staan

DAS ingeschakeld voor hulp bij arbeidsconflict. Advies was alleen telefonisch en via mail. Persoonlijke ondersteuning bij gesprekken werd niet op gereageerd. Voorstel dat DAS heeft gedaan was absoluut niet realistisch. Heb gelukkig tijdig een andere adviseur ingeschakeld om de problemen op te lossen. Helaas moest ik die wel zelf betalen. Jammer, DAS was me juist aangeraden omdat zij beter zijn dan ondersteuning via Vakbond. Was ik maar lid gebleven, dan had ik waarschijnlijk meer en betere hulp gekregen.

Tom
06-06-2019

Blijf weg van deze partij als je hart hebt voor de zaak!

Nu ongeveer 8 maanden verzekerd voor de zakelijke rechtsbijstand van DAS. Het klinkt leuk,
- Een incasso service;
- Juridisch advies;
- Binnen 48 uur geholpen;
- Juridische hulp bij problemen.

Maar in werkelijkheid wordt iedere zaak afgekeurd. Het factuurbedrag is te laag, we kunnen alleen advies geven via de telefoon dus je kunt niet mailen, het valt niet binnen de verzekering, de zaak moet eerst voor de rechter komen voordat wij iets doen en nog vele bakken met ellende.

Een tip voor iedere ondernemer die om zijn zaak geeft: “Zoek een rechtsbijstand verzekering die preventief en samen met jouw onderneming werkt”. Bij DAS moet je het namelijk eerst tot een zaak laten komen voordat er iets aan gedaan wordt.

Er is op dit moment 1 zaak behandeld van een niet betalende klant en deze is afgekocht voor een fractie van de prijs. Om dit te bereiken moest ik wel een extern incasso bureau inschakelen, allerlei rare regeltjes accepteren van DAS en uiteindelijk de klant laten gaan. Deze klant lacht zicht kapot natuurlijk, want die komt weg met het niet betalen van facturen.

Als je alle pluspunten bij elkaar optelt kom ik uit op een 1. Eigenlijk een 0,1 maar zo laag cijfer kan ik op deze website niet geven. Ondernemers pas op!

Monique
31-05-2019

Kijk uit met deze malafide partij

We zijn bestolen door DAS! De DAS jurist die onze zaak in behandeling had, heeft ons voorgelogen en bedrogen over de grootte van het smartengeld dat we zouden krijgen van de schuldige tegenpartij. Een aanzienlijk deel van ons smartengeld heeft DAS stiekem achterovergedrukt. Daar zijn we pas achteraf achtergekomen en er klacht over ingediend maar DAS heeft het gestolen bedrag, niet terugbetaald aan ons. Hun enige reactie op onze klacht was dat ze er niks meer aan konden doen. We hebben hier geen goed woord voor over. Hoe zielig, schaamteloos, hypocriet en vals moet je zijn om je eigen cliënt op zo'n smerige wijze op te lichten. Mocht DAS dit ontkennen, hebben we hier nog al het bewijs van liggen. Weet wat je te wachten staat als je met deze gewetenloze bende in zee gaat. Dieven verdienen meer respect dan DAS.

Herre
03-05-2019

Wat een hummels

Totale prutsers en extreem klantonvriendelijkheid, DAS moet je echt mijden als de pest.

Simone
02-05-2019

Vertegenwoordigen tegenpartij

Woningcorporatie begon illegale verbouwing. DAS-advocaat was eerst met vakantie en toen het al te laat was schreef hij een briefje en communiceerde vervolgens met tegenpartij.

Stond geheel aan hun kant en begon zelfs mijn gezondheid (de advocaat had mij nog nooit gezien noch persoonlijk gesproken) te bespreken met tegenpartij. Waardeloze advocaten. Nooit DAS inschakelen als u een zaak heeft, want die gaat u zeker verliezen.

Geert
17-04-2019

Los het zelf maar op!

Ook slechte ervaring. Alle zaken moet ik ze overtuigen dat mij onrecht wordt aangedaan. Dan vragen ze mij zelf bezwaar en beroep aan te tekenen. Of ze geven aan dat zij vinden dat de zaak geen kans heeft en jij mag dan aantonen dat dat wel zo is. Hun verdienmodel: laat de klant het zelf oplossen wij doen niets. Neemt de klant zelf een externe advocaat en wint alsnog dan zullen wij op basis van de coulance regeling een deel van de kosten restitueren! Verliest de klant dan heeft híj/zij pech en kost het ons niets!

Janse
13-04-2019

Laat mensen totaal in de kou staan

Advocaten hebben er geen zin in totaal niet geïnteresseerd in bijstand te leveren klanten van das verzekeringen

Marianne
12-04-2019

Slechte service

We wilden samen met buren een externe jurist om een zienswijze in te dienen tegen een bestemmingsplan. De adviesdesk gaf de mogelijkheden aan. Prima. Maar toen de uitvoering. In de aanmeldbrief vragen gesteld over een collectief. Kreeg mail terug dat ik de punten voor een zienswijze kon indienen, een jurist van DAS zou de zienswijze opstellen! DAS bijna iedere dag gebeld door buren of door mij. Telefonistes zeer vriendelijk, maar terugbellen gebeurde niet. Uiteindelijk vandaag akkoord over externe jurist, die pas aan de slag kan als er ook schriftelijke bevestiging is. 2 werkdagen voor indienen zienswijze is het geregeld.
Veel stress! Weken verloren.

Cor
11-04-2019

Das had schade moeten behandelen maar beroepen nu op verjaring

Een paar jaar geleden een zaak aangemeld bij Das, Das heeft deze onterecht afgewezen want had wel onder mijn dekking moeten vallen. Laatste half jaar weer 2 zaken afgewezen, nu paar duizend betaald omdat na te laten kijken door een advocaat, beide zaken toegewezen. Daardoor eerdere zaak ook laten beoordelen. Verjaring is 3 jaar ipv 5 jaar om de verzekeraar te beschermen? Ik voel mij bedrogen ga nu een klacht neerleggen bij Kifid, kennelijk licht je mensen op en wordt je daar ook nog eens voor beloond.

Wouter
03-04-2019

DAS en Eneco spannend duo.

Budgetbeheerder betaalt Eneco. Eneco heeft administratie niet op orde. Eneco geeft vordering aan DAS. DAS komt met afwijkende bedragen dan die van Eneco en daar bovenop 2 x €40,- incassokosten in 1 zaak. Mijn overzicht van budgetbeheerder is correct. Zowel DAS als Eneco hebben ieder een ander verhaal. DAS koppelt zomaar extra rekeningen aan vordering zonder 14-dagen brief of onderbouwing van Eneco.Uitspraak van Hoge Raad voor andere zaak is als jurisprudentie in mijn voordeel. Mijn DAS-(inmiddels ex)rechtsbijstand gevraagd om te bemiddelen, maar DAS-RB geeft geen antwoord. Wel premie incasseren. Dus daarom ex-DAS-rechtsbijstand. Afsluitend: DAS incasso is aan zet. Ik fiets met plezier en vertrouwen naar de Rechtbank inclusief mijn onderbouwend dossier. "Ik" is in dit kader een psychiatrisch patient die momenteel niet in staat is om haar eigen zaken te behandelen. Zij heeft leefgeld a €270,- netto per maand.

Kiki
24-02-2019

Premie pakken, cliënt laten zakken

In al die jaren dat ik premie betaal heb ik twee keer om ondersteuning van DAS verzocht in twee verschillende rechtsgebieden. Beide keren had ik het idee dat ik er alleen voor stond: correspondentie stond vol fouten en onjuiste feiten terwijl ik wel de juiste informatie had aangeleverd, ik ontving post die voor andere cliënten bestemd was, de jurist presteerde het om mij allerlei juridische- en wettelijke informatie uit te laten zoeken terwijl je ze daarvoor juist inschakelt, contact verliep traag (niet bereikbaar, niet of laat reageren, etc.). Uiteindelijk ben ik met een kluitje in het riet gestuurd terwijl mijn zaak beide keren heel sterk was. Ik had het gevoel dat ze het minimale voor de premie doen.

Maarten
Maarten
12-02-2019

Niet mee in zee gaan!

Ik heb ze de opdracht gegeven een incasso te incasseren. Zij maken veel kosten die NIET zijn afgesproken, en het lukt niet om de opdracht stop te zetten omdat er van afdeling van afdeling wordt doorgestuurd. Uiteindelijk is er een bedrag gefactureerd waarvan de werkzaamheden onduidelijk zijn, waarvan geen factuur met BTW wordt verstrekt en waar ook verder geen informatie over op te vragen is. Zeer vervelende partij om mee te werken!

Wim
08-02-2019

Simpele verhaalschade

Das doet ruim 2 maanden over het verhalen van een parkeerschade, terwijl de schuldvraag duidelijk is (stilstaande auto is nummer fout) doen ze er toch 2 maanden over en maken ze zich niet druk immers ze doen er alles aan.…. Omdat de auto gemaakt moest worden zelf even gebeld met de tegenpartij, over de DAS niets bekend daar, deze week ook verzocht of de DAS even wilde bellen met de tegenpartij. Kortom we hebben het zelf opgelost door even te bellen met de tegenpartij, binnen 24 opgelost, niet namens de DAS in ieder geval.

Esther
29-01-2019

Sluit me geheel aan bij de negatieve ervaringen hieronder beschreven. DAS is in één woord waardeloos. Mijn advocaat was een maand afwezig en vond overdracht niet nodig. Ook vond hij het beter het faillissement van de betreffende wanbetaler af te wachten dan een dagvaarding op te stellen. Achteraf gezien logisch voor hem want is veel goedkoper. Nu zit ik na 5 maanden laksheid, treuzelen en trage communicatie van DAS met een schadepost van € 10000. Als je vervolgens een klacht indient en ze prutsers noemt, zijn ze beledigd en gooien de telefoon erop. Dat noemen ze dan uitstekende service. Het is een aanfluiting.

Freek
27-01-2019

Schijnzekerheid

Ook hier dezelfde slechte ervaring. Jarenlang lid en nooit iets nodig gehad. Nu heb ik ze een keer echt nodig en dan blijkt het waardeloos.
De advocaat van DAS wacht af en neemt geen enkel initiatief. Antwoord op mijn vragen kost makkelijk een week en een visie in hoe de zaak aan te pakken ontbreekt. Ik heb DAS opgezegd. Je hebt er niets aan.
Het bedrijfsmodel is gebaseerd op schijnzekerheid.

JT
27-01-2019

Doen echt helemaal niks, kost alleen maar geld

Ik ben zakelijk klant bij DAS en heb een incasso opdracht gegeven voor een vordering van 3k. Ze sturen vervolgens één automatische brief en een automatische e-mail. Na 2 maanden wordt het Dossier ineens automatisch gesloten zonder enig resultaat ivm "kosten risico" welke kosten? Ze maken amper kosten.
Oja, je krijgt voor die automatische rotzooi natuurlijk nog wel een factuur.

Ik kan er wel om lachen maar wauw, ik ben weg daar! Iemand tips?

Michiel
25-01-2019

Al jaren een rechtbijstand verzekering bij DAS en als je dan een keer wat hebt. dan lijken ze eerder tegen je te zijn dan ze je rechtsbijstand verlenen. Voor een schade van 400 euro moest ik eerst op eigen kosten een taxatie van 750 euro laten doen. Alleen als ik in gelijk werd gesteld zou ik die 750 + 400 euro terug krijgen. En dit terwijl taxatie onderdeel is van rechtsbijstand. DAS is echt waardeloos, niet aan beginnen!

Ryan
22-01-2019

Letselschade zaak aanmelding

Meerdere ervaringen gehad met DAS. Ten eerste mijn zoon op zijn fiets was aangereden door een taxi chaufeur die veel te hard reed en gedronken had. Wilde taxibedrijf aansprakelijk stellen. Na drie telefonische verzoeken aan DAS, werd ik benaderd verhaal gedaan, hoorde niets meer.
Vervolgens naar een particuliere letselschade advocaat gegaan, die met groot succes de zaak behandeld heeft. Jammer ik ben verzekerd bij das, laten het liggen zodat ik andere jurist heb moeten inschakelen.

Meer DAS reviews
Welk cijfer geef jij DAS Rechtsbijstand?