Verzekeruzelf.nl reviews

6.6
René
05-02-2024

Enkele jaren geleden bij Verzekeruzelf.nl een Woonzekerpakket afgesloten met opstal-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering. Per 1/2/24 wordt de premie zonder voorafgaande aankondiging met 20% verhoogd. Ik ga uit van een fout, maar krijg als antwoord dat het niet "noodzakelijk" is om de klant hierover te informeren. Het blijkt dat de verzekeringen inmiddels bij een ander tussenpersoon zijn ondergebracht. Dit kantoor brengt voor elke verzekering afzonderlijk een "servicebijdrage" in rekening. Dus het pakket is gesplitst in 3 afzonderlijke, duurdere verzekeringen. Mijn verdere vragen werden niet meer beantwoord. Het Woonzekerpakket wordt nog steeds op de website aangeboden maar bij aanklikken krijg je een foutmelding. Geen enkele premieberekening werkt meer op de website. Volgens mij is Verzekeruzelf.nl op sterven na dood. Ik ga snel overstappen naar een gerenommeerde verzekeraar, is nog goedkoper ook!

26-03-2023

Site werkt slecht/niet bij het melden van een schade. Via de chat wordt tot tweemaal toe een reactie beloofd binnen twee werkdagen. We zijn nu 4 dagen verder en nog steeds niets. Uiteraard in het weekend niet te bereiken.

Sanne
20-03-2023

Geprobeerd een autoverzekering af te sluiten, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Daarna Whatsapp bericht hierover verzonden; na 3 dagen nog geen reactie. Vervolgens klantenservice gemaild: automatisch antwoord dat men gaat proberen binnen 2 weken (!) het bericht te beantwoorden.Heb per direct een verzekering nodig en weet nu dus niet of dit gelukt is of niet. Ga dus nu maar bij andere maatschappij verzekeren, in de hoop dat dit niet dubbel is. Maar wat een slecht bereik!

Marita
30-09-2021

Zolang men niets heeft, geen service verwacht van hun klantenservice geen wijziging of beëindiging heeft, lijkt het prima. Ik heb met een vaste einddatum opgezegd. Men weigert de vooraf te berekenen periode aan te passen, ik moet het hele halfjaar vooruit betalen en pas na 2 weken na dit had jaar ontvang ik restitutie. Belachelijk. Volgens hun eigen voorwaarden is dit niet akkoord en na mijn 3 klacht hierover, kiest men ervoor om niet meer te antwoorden. Slecht, heel slecht. Het volgende pand zeker niet bij hun!

Aleksandra
16-08-2021

Geen dekking of service en zeer slechte communicatie

Na 1,5 jaar maandelijks een woonverzekering premie te hebben betaald, hebben wij laatst de eerste lekkage melding moeten doen door gat in dakpannen en deels lekkage schoorsteen. Nergens een fatsoenlijke telefoonnummer vindbaar, ze zijn alleen via de mail en chat te 'bereiken', dit alleen al is zeer onprofessioneel en niet verzekeraar waardig! Schademelding dient digitaal te gebeuren via inloggen op hun website, na melding ontving ik een kort standaard mailtje dat alleen de vervolgschade gedekt is en NIET het dak! Ik was toch echt in de veronderstelling dat ik 1,5 jaar lang een fatsoenlijk woonverzekering had die juist dit soort schade denkt indien nodig, Ik heb vele berichten terug gestuurd met evenzo prinsscreen bewijzen van google, overige verzekeraars en consumentenbond die allemaal zeggen dat een woonverzekering een opstalverzekering (standaard) is en schade aan het dak daarmee gedekt is. Maar NIET bij Verzekeruzelf! Elke reacties duurt ook minstens een week en dan kreeg ik een copy paste mail van de week ervoor! Wij hebben dus 1,5 jaar voor niks betaald, een ware flutverzekering gezien ze nu het nodig is niet thuisgeven! Een huiseigenaar neemt juist een woonverzekering om tegen dit soort grote uitgaven gedekt te zijn (dak is het duurst), maar daar begrijp verzekeruzelf helemaal niks van en neemt niet haar verantwoordelijkheid als verzekeraar! Wij zijn per direct overgestapt naar een fatsoenlijke verzekeraar MET dagdekking EN telefonische bereikbaarheid klantenservice zoals het hoort!

02-04-2021

Waardeloos en schande dat Eigen Huis hier zaken mee doet

Tja ineens heb je een lekkage in de badkamer, het water druipt van het plafond beneden. Geprobeerd een schademelding te doen bij intrasurance maar ja die website werkt niet. Ha gelukkig je kunt wel met iemand chatten en vervolgens kun je via een andere manier toch nog de schade melden. Vervolgens hoor je niks meer, ook niet na verschillende replies, op mijn verzoek om contact. Lekker belabberd vooral als al moeilijk is een loodgieter te vinden. Nog steeds niks gehoord van intrasurance dus ik ga maar vrolijk door met het proberen te herstellen van de schade en het grote ongemak als je de badkamer niet kunt gebruiken. Ik zie nu al aankomen dat ik straks gedoe krijg over de hoogte van de schade, hopelijk werkt mijn rechtsbijstand verzekering wel. Ik ben via Eigen Huis met intrasurance in zee gegaan maar ook Eigen Huis moet zich schamen met een dergelijke partij goede sier te maken voor de beste voorwaarden. Vergeten wordt dat ze qua klantvriendelijkheid een 0 scoren.

IH
14-09-2020

Slechte bereikbaarheid, totaal gebrek aan klantenservice, onverschilligheid

Sinds een maand probeer ik, tevergeefs, mijn Rechtsbijstandsverzekeringspolis bij Verzekeruzelf te laten wijzigen, door gewijzigde gezinssamenstelling per 31-8-2020 (van alleenstaand naar samenwonend). Na vele verrichte pogingen om ze te contacteren, werd ik (op mijn verzoek) één keer door een aardige medewerkster op 28-8-2020 hierover gebeld. Er werd mij verteld dat ik niets kon laten wijzigen in deze polis ("verouderd" werd er gezegd!) en moest ik deze maar opzeggen en een nieuwe verzekering met andere polisvoorwaarden(!) voor ons tweeën afsluiten.

Ik heb met haar afgesproken dat ik dezelfde dag nog een e-mail van Verzekeruzelf zou ontvangen met de oude en de nieuwe polisvoorwaarden (om die met elkaar te kunnen vergelijken) én met een bevestiging dat deze twee polissen naadloos op elkaar zouden aansluiten, zodat ik mijn rechten m.b.t. reeds bestaande geschillen met derden zou bewaren. Maar ze moest het eerst intern overleggen. Ondanks herhaalde verzoeken (per e-mail en WhatsApp) en ondanks een klacht hierover gericht aan de directie van Verzekeruzelf, heb ik tot vandaag alleen één van de twee polisvoorwaarden ontvangen en GEEN bevestiging. Waarschijnlijk sprak deze aardige medewerkster voor haar beurt en had ze niets mogen beloven.

Op mijn klacht reageert de directie helemaal niet. Dit betekent dat ik mijn partner niet mee kan verzekeren! Onacceptabel!

Een simpele speurtocht op het internet naar ervaringen van andere Verzekeruzelf-klanten, heeft mijn woede alleen maar gevoed. Het web staat sinds 2011 (!, of eerder?) vol met klachten over dit bedrijf. Blijkbaar is er totaal NIETS verbeterd.

Hele slechte, of helemaal geen bereikbaarheid:

* Telefoon: als je hun nummer 085-0761401 belt, dan krijg je een bandje te horen met de mededeling dat ze een "online aanbieder zijn en geen telefoonnummer hebben", maar "ze zijn op werkdagen tussen 8-17 bereikbaar" en reageren "direct" op chatberichten en "binnen 2 werkdagen" op e-mails".

* Op hun website staat dat ze op werkdagen alleen maar tussen 10-15 bereikbaar zijn.

* Hun "chat-service" is de laatste 30 dagen geen enkele keer actief geweest.

* Op hun standaard no-reply e-mail staat dat ze binnen 5 werkdagen reageren op algemene vragen en binnen (maar liefst) 10 werkdagen(!) op vragen over schade.

* Verstuurde berichten naar hun (nog) beschikbaar WhatsApp-nummer lezen ze niet niet eens, laat staan dat ze er op reageren.

* Op hun website is een voor het oog "keurige" klachtenprocedure beschreven, waaronder een reactie "binnen 5 werkdagen" op een klacht.

Dit alles zijn PURE LEUGENS. De werkelijkheid is dat ze domweg onbereikbaar zijn. Toeval? Ordeelt u maar zelf.

Dit heeft NIETS met de Corona-crisis te maken. Kijkt u maar zelf op het internet. Dan zult u snel zien dat de massale klachten over hun bereikbaarheid al minstens 10 jaar bestaan.

Mijn conclusie: dit is een gekozen beleid. Het hoofddoel is om zoveel mogelijk premie te innen, deze jaarlijks onredelijk te verhogen (leest u maar de vele klachten daarover) en voor de rest er alles aan doen om je bedrijf te "beschermen" tegen je boze klanten. En dit bereik je simpelweg door niet bereikbaar te zijn.

Dit soort bedrijven hebben naar mijn mening geen recht van bestaan. Immers, waar blijft hun zorgplicht?

Kifid, waar blijf je?

In mijn speurtocht op het internet kwam ik onderstaande reactie uit 2011(!) van een woedende Verzekeruzelf-klant tegen. Een citaat uit de website van BNNVARA:

"Stelling. Alleen bedrijven die er een sport van maken om consumenten te belazeren hebben een damage-control dienst. Dat is goedkoper. Tegenover die ene die klaagt op een forum staan duizenden klanten die gedupeerd zijn of worden. Eigenlijk zijn het criminelen met een bedrijf als dekmantel. Zo ook verzekeruzelf! Want hoe gaat dat? De klant probeert al tijden tevergeefs contact op te nemen met het bedrijf via email/ Bedrijf reageert niet, totdat de klant gaat klagen op een forum. Dan kan er opeens WEL alles, bang als ze zijn voor reputatie schade, want voor je het weet staat negatief bekend op Google".

Helaas kan ik me na 10 jaar nog identificeren met de boze reactie van deze klant. Ik had het zelf kunnen schrijven. Bijna letterlijk.

Sadaf
25-06-2020

Slechte service en zeer onprofessioneel

Brief ontvangen van de RDW dat mijn auto niet verzekerd is. Tot grote schrik gebeld en kreeg als advies om contact op te nemen met de verzekeraar. Zij geven aan dat de automatische incasso niet is gelukt en dat zij daarom de verzekering hebben stopgezet. Echter heb ik begin juni contact gehad via de e-mail om mijn rekeningnummer te wijzigen gezien ik van bank geswitched ben. Als antwoord kreeg ik: er kan niks meer aan gedaan worden. Op andere vragen geen duidelijk antwoord. Geen idee hoe ik dit nu kan oplossen gezien er ook geen brief is uitgegaan. Ze gaf aan dat er een e-mail is verzonden (naar een compleet verkeerd e-mailadres). Ik mag er vanuit gaan als je een drastische maatregel neemt als deze dat je iemand daarvan op de hoogte brengt en ook iemand in de gelegenheid stelt om het op te lossen. NIET dus. Ik heb een e-mail verstuurd naar de directeur en ik hoop van harte dat deze mij wel op de juiste manier verder helpt, maar ik ben ten zeerste teleurgesteld door deze verzekeringsmaatschappij!

Rene
09-04-2020

Royementsverklaring (nog) niet ontvangen

Nadat vorig jaar mijn scooterverzekering bijna het dubbele moest gaan kosten, deze opgezegd en de scooter geschorst. Toen niet de nodige aandacht aan een royementverklaring gegeven. Wil nu weer een verzekering afsluiten waarbij men vraagt om een royementsverklaring. E-mail gestuurd naar Verzekeruzelf met het verzoek om een royementsverklaring en of deze gegevens in de ROY-database worden vastgelegd. Hun antwoord was dat dit niet in de ROY-database wordt vastgelegd en dat eenmalig een royementverklaring wordt verstrekt.

Wederom een e-mail gestuurd met het verzoek om een royementsverklaring.

Tonny
14-02-2020

Bizarre premie stijging!

2 autoverzekeringen bij deze maatschappij, nu hebben ze beide premies verhoogd met 50%. Iets duurder snap ik, maar dit gaat echt te ver.

Ik ga op zoek naar een nieuwe verzekering!

Jane
18-01-2020

Eerdere ervaringen heel erg goed gemaakt

Ik heb hier een behoorlijk slechte ervaring geplaatst.

Dit is meer dan netjes afgehandeld door de manager/directeur.

Ik ben nog steeds niet te spreken over medewerker Lien maar de rest is allemaal zeer netjes en vakkundig opgelost. Heb zelfs een bloementje mogen ontvangen en excuses erbij.

Top!

16-01-2020

Bizarre prijsverhoging!

Ben al jaren bij deze verzekeraar verzekerd. Eigenlijk nooit problemen gehad. Maar nu presteren ze het om mijn premie van €23,90 te verhogen naar €37,47 vanaf 1-2-2020.

Meer dan 50%. Dit omdat de schadelast is toegenomen.

Ik snap dat er soms iets moet worden aangepast aan een premie. Maar dit is te gek voor woorden.

Ik ga dan ook op zoek naar een andere verzekeraar.

03-01-2020

Nieuwe klanten veel goedkoper uit

Ik heb in 2017 een woonhuis+opstal+aansprakelijkheids verzekering afgesloten. Elke twee jaar kijk ik of de verzekering goedkoper kan. In 2019 was de premie voor de woonhuis verzekering al ca. 100% gestegen. Bij een nieuwe premie berekening bij Verzekeruzelf kom ik op vrijwel hetzelfde bedrag uit als in 2017. Ik heb contact met ze opgenomen en kreeg te horen dat ze een nieuw produkt hebben dat goedkoper is, en dat ik daar niet van de hoogte ben gebracht omdat ze geen advies geven. Wat een reactie. Ik vroeg premie terug en ze konden niets voor mij doen en het gesprek werd afgekapt.

22-12-2019

Premieberekening met gokkast en opzeggen lastig.

Ik krijg op 17 december een email van dit bedrijf dat de autoverzekering per 1-1-2020 wordt verhoogd van 21,45 euro naar 38,41 euro.

Want alles wordt duurder, enz, enz.

Als ik online een nieuwe verzekering aanvraag dan kost dat 25,56 euro per maand.

Online opzeggen werkt niet op android of ios, dus moet je een Windows computer zien te vinden om dit te online zelf te kunnen regelen,

Arjan
21-12-2019

Verzekeruzelf hier niet!

Verzekeruzelf heeft ons al diverse keren niet geholpen. Ieder keer weer “ nee helaas de verzekering dekt uw schade niet”. Ze geven geen verdere info bij welke maatschappij de verzekering is ondergebracht. Verder geen advies en ik vraag mij af wat voor een organisatie Verzekeruzelf is?

Op Google afbeeldingen staan mooie plaatjes maar.

Advies: kies een echte verzekering.

Annemarie
15-11-2019

Alleen maar ellende

Een aantal verzekeringen hier gehad totdat er daadwerkelijk schade was. Eerst toezeggingen gedaan, toen weer terug getrokken. Uiteindelijk de directeur benaderd en die liet het weer door een manager oppakken waardoor de schade alsnog geaccepteerd werd. De boel laten herstellen en 1,5 jaar later ineens een bericht dat ze schade nooit geaccepteerd is en dat ik de rekening zelf mag betalen! Wederom contact gezocht, maar niemand reageerde, zelfs ruim een week later niet. Uiteindelijk werd ik gebeld en is het alsnog betaald. Maar het kost je een hoop tijd en vooral energie. De boel is er werkelijk een puinhoop en ze verschillen zich continu achter medewerkers die anoniem reageren. Voor geen goud sluit ik daar ooit nog een verzekering af.

08-07-2019

Ze weten zelf niet wat ze doen.

Ik heb netjes mijn jaarpremie op tijd betaald wat schets er tot mijn grote verbazing zij halen zomaar een bedrag van €85,90 van mijn rekening dit heb ik terug laten storten en ja nu volgen erg dreigmails als ik niet betaal heb ik geen recht op mijn verzekering.

Het is een eindeloos mailverkeer als ze geld van jou krijgen reageren zij gelijk maar als zij zelf fout zitten dan hebben zij het druk.

GJ
19-06-2019

VERZEKERUZELF NIET!

VERZEKERUZELF NIET bij deze partij. Wat een stelletje amateurs. Netjes de jaarpremie op voorhand betaald echter waren ze niet bij machte om de informatie uit Roydata te halen. Kreeg een brief met de mededeling dat wanneer ik geen bewijs had voor mijn schadevrije jaren ze de premie zouden verhogen. In plaats van een premieverhoging wordt ineens de verzekering zo maar zonder waarschuwing of opzeg termijn van de ene op de andere dag beëindigd. Service kent dit bedrijf niet laat staan klantenservice. Zijn telefonisch niet bereikbaar en alleen via de mail waarbij ze heel selectief zijn in het beantwoorden van de mailtje. M.a.w. je krijgt gewoon niks te horen. Prutsers.

Danny
27-05-2019

Schade afhandeling

Maand geleden waterschade bovenbuurman op gegeven netjes mail gehad binnen twee weken hoort u meer hierover nou nog niets en bel je zeggen ze is in behandeling en dan heb je nog wel all risk verzekering

Mette
21-05-2019

Schandalige organisatie

Wijzigingen doorvoeren lijkt makkelijk, maar als je vervolgens iets terug moet draaien (en er al een premieverhoging aankomt van hun kant), blijkt dat ineens onmogelijk. Men reageert laat op mails, komt met automatische antwoorden die totaal niet ingaan op mijn klacht en leidt hun klanten om de tuin. Heb nu mijn verzekering maar opgezegd maar als ik het hier zo lees is het nog maar de vraag of dit goed gaat en ze niet nog incasso's blijven afschrijven.

Meer Verzekeruzelf.nl reviews