08-12-2017

Onbeschoft te woord gestaan naar klacht

Ik hen onlangs een autoverzekering afgesloten bij unive. Hierbij is foute informatie aan mij doorgegeven waardoor ik recent een flinke naverrekening ontving. Klacht ingediend hierover. Reactie van Unive dat ik deze moet betalen anders wordt de verzekering stop gezet. Compensatie gevraagd, reactie unive is dat zij geen filantropische instelling zijn en als het mij niet aanstaat dat ik dan maar moet weggaan als klant. Lijkt helemaal nergens op, onbeschofte respectloze reactie.

07-12-2017

Schade aan voorruit

Door een steentje is er een barst in de voorruit van mijn auto gekomen. Daar ben ik voor verzekerd bij unive. Alleen ik moest naar de kwik fit om een ruit te vervangen. Ik ga altijd naar mijn vw dealer dus altijd originele onderdelen. En dan naar z'n . Bedrijf om aan mijn auto te laten sleutelen? dacht het niet!. Dan maar zelf de kosten opdragen van 600,- Ik heb zelf een voorstel gedaan dat ik 200 euro meebetaal aan de reparatie. Maar de klantenservice is heel stug hier in. Toen ik vertelde dat in naar een andere verzekeringmaatschappij ga kijken. Was het geen probleem u kunt zo bij ons opzeggen. Met andere woorden, na een aantal jaren klant zonder iets te claimen hebben we je graag niet meer als klant. Dus advies zoek een andere, maar geen unive!

05-12-2017

10 Sterren Service

Onlangs bezocht ik het unive kantoor in barendracht met een klacht over mijn schadevrije jaren. Ik kreeg een heel uitgebreid antwoord en mevrouw ging zelfs voor mij bellen naar mijn oude verzekering om te achterhalen waar het mis is gegaan. TOPSERVICE!

27-11-2017

Geen hand in eigen boezem

Door een fout van unive en mijzelf laat unive een trouwe klant voor alle kosten opdraaien. Door niet volledige informatie als klant verzekering afgesloten die duurder is dan wanneer zij mij beter hadden geïnformeerd. Ze erkennen niet dat zij fout zitten en leggen alles bij de klant neer. Geen unive meer voor mij. Jammer dat zo'n groot bedrijf zo met hun klanten omgaat.

26-11-2017

Waarom, waarom, waarom ?

Ik zie telkens hetzelfde verhaal en helaas het klopt denk ik allemaal wel. Elke verzekeringsmaatschappij zal er alles aan doen om niet o zo weinig mogelijk uit te keren bij een schade. Wij hebben alles verzekerd bij Univé helaas met ons een camper schade opgelopen van buitenaf, boel hiermee we kunnen er niets aan doen. Alles All-Riks verzekerd de extra's ook verzekerd hier betaald je premie voor prima hier kiezen we voor. Nu is er iets en wil men maar 50 % van de schade betalen. Redenen ja je hebt het al gebruikt. Bestse mensen van Univé de meeste mensen met een camper gebruiken deze om ermee op vakantie te gaan laten we zeggen dat een gemiddelde camper intensief 4 / 6 weken per jaar gebruikt wordt, natuurlijk uitzondering da gelaten. Nu is er een schade zelf de meeste schade al herstel onderdelen gekocht en dit zelf gerepareerd, maar bij thuiskomst blijkt er toch iets belangrijkst kapot te zijn, naar een vakbekwaam bedrijf begroten de schade. Hier krijg ik een afschrift van, maar helaas. Wel alle respect voor de medewerkers op het regio kantoor die begrijpen er ook niets van. Maar goed hier krijg ik mijn schade niet vergoed.

Wat nu: slikken en stikken, overstappen, rechtshulp maar ik het de Sur dit gaat hem dus ook niet worden. Is overstappen een optie of is het overal hetzelfde, blijven is denk ik ook geen optie.

15-11-2017

Unive doet werkelijk NIKS voor je! GEEN aanrader

Ongeluk gehad in Duitsland, man reed vol achteruit in mijn nieuwe auto. Camerabeelden zijn 2 weken door het tanks!ation beschikbaar gesteld. 2 getuigen tegen de man die het ongeluk veroorzaakte. Unive doet werkelijk niks, gaven aan dat we mooi zelf de schade mogen betalen ook al is het niet onze schuld. Werd ook nog eens zeer onprofessioneel en respectloos behandeld aan de telefoon! "Want als klant moet je je mond houden en leren luisteren" werd er letterlijk gezegd! Ongelofelijk, nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt! AANRADER: WORD GEEN KLANT!

14-11-2017

Zeer slechte voorlichting

Geen aandacht voor klanten en bij callamiteiten niet thuisgeven . Druk met innen van premies anders niks Oh ja geld verkwisten aan sponsoring.

14-11-2017

Werkelijk waardeloze rechtshulp!

Jarenlang klant, consumentenzaak gemeld, zaak aangenomen, zaak na 1,5 jaar totaal niets opgeschoten. Houden opeens alles af. Onbegrijpelijk. Toon van het gesprek zeer vervelend, zelfs beledigend. Zijn in de behandeling van de zaak niet kundig, niet accuraat, niet klantvriendelijk, houden zich niet aan afgesproken contactmoment, en ga zo maar door. Mensen, wees gewaarschuwd. Unive Rechtsbijstandsverzekering kost geld, en je plukt er GEEN vruchten van! Unive levert je geen fatsoenlijke rechtshulp!

T.l.
13-11-2017

Rechtbijstand adviseert onvolledig

Hoe voorkom je een beslissing die je schade berokkent en niet meer teruggedraaid wordt? Niet bij SUR dus

11-11-2017

Eenzijdig ongeval

Ongeluk met scooter gehad,scooter beschadigd,jas beschadigd en bril helemaal kapot.Die beste man van unive vroeg of ik nog meer kleding kapot had waarop ik zei dat er al een scheur in mijn broekzat en daarom niet wou declareren.Ik had meer belang bij het vergoeden van mijn bril(750€).Die was ondanks inboedel en aansprakelijkheidverzekering die we ook bij unive hebben niet verzekerd.Ik moest die broek maar als schade opgeven zodat ik dat geld bij mijn brilkosten kon leggen.Kortom de verzekering zegt in mijn ogen zelf tegen de klant om de boel te gaan beduvelen om aan meer geld te komen.Wacht na 12 dagen nog steeds op bericht dat ik de scooter kan laten maken,heb nog een mail gestuurd maar het kan 10 dagen duren voordat je bericht terug krijgt????

06-11-2017

Onbereikbaar, verkeerd advies en niet nakomen van afspraken.

Nooit gebruik hoeven te maken van een Unive verzekering, totdat ik moest verhuizen en de autoverzekering moest opzeggen + royementsverklaring ontvangen. Dan zie je hoe Unive het voor elkaar heeft. Belachelijk lange wachttijden (lees: half uur tot drie kwartier voordat je er doorheen komt), ongeïnteresseerde medewerkers die halfgare voorlichting geven en afspraken die niet doorgevoerd blijken te zijn, zorgen er uiteindelijk voor dat je in mijn geval meerdere weken onverzekerd rond moet rijden. De Whatsapp dienst lijkt wel redelijk snel en betrouwbaar te zijn, misschien moeten ze de overige communicatiemiddelen maar gewoon platleggen, dan gaan ze daar ook niet nat op.

04-11-2017

Alles opgezegd.

Verkeerde voorlichting, de een zegt de ander zegt dat, je kunt er geen touw aan vast knopen. Unive is een weg ingeslagen waar alleen unive de vruchten van plukt. We zullen het voor u uitzoeken en je hoort er niks meer van terug, erg proffesioneel. Na 30 alle verzekeringen stopgezet.

10-10-2017

Schade door een ander.

Iemand reed achteruit tegen onze auto aan, 400 euro schad. Tegenpartij wou snel de papieren ingevuld hebben deze is ook bij Univé verzekerd. Wij hebben vergeten te vermelden dat onze auto stil stond. Helaas zegt Univé nu jullie hebben allebei schuld, dus kost me dit eigen risico en no claiim. Dit terwijl er iemand anders achteruit tegen onze auto aanrijdt. Je kunt het uitleggen maar Univé geeft niet thuis en zegt je hebt het schade formulier ondertekend en daar is de kous mee af. Ik heb 4 verzekeringen lopen bij Univé maar die ga ik allemaal opzeggen en dat na 30 jaar klant te zijn geweest.

10-10-2017

Komen afspraken niet na. Geven verkeerde informatie.

Vragenformulier via we site ingevuld. Zou binnen 2 werkdagen antwoord krijgen. Niet ontvangen. Moest er zelf achteraan. Vraag over declaratie. Geven verkeerde informatie. Na excuus vraag ik of ze de uitleg/voorwaarde wil mailen. Nee, ze kunnen niet mailen! ( we leven in 2017). Gevraagd of ze me terug wil bellen en de voicemail wil inspreken als ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen. Nee, dat mogen ze niet! Het lijkt wel of ze zich overal voor willen indekken!

Bezwaar ingediend. Hier zou ik ook over terug gebeld worden. Wordt gewoon niet gedaan. Andere verzekeringen al ongeveer 25 jaar bij Unive lopen. Was altijd heel tevreden, maar de service bij de zorg is heel erg ver te zoeken. Daar plukken ze zelf de vruchten en niet de klant.

29-09-2017

Premieverhoging van 60% ! Geen fatsoenlijke klachtbehandeling.

Univé maakt reclame dat ze dichtbij de mensen staan, maar uiteindelijk blijkt dat ze alleen aan hunzelf denken. Ik ben 8 jaar klant geweest bij unive. Van het ene op andere moment hebben ze de premie met meer dan 60% verhoogd! Zonder verklaring o.i.d. De ingediende klacht werd beantwoord met feitelijke onwaarheden, die we ook makkelijk kunnen weerleggen. Hier wordt heel erg ontwijkend op geantwoord. Ze willen geen verantwoordelijkheid nemen. Zelfs de manager klant en kwaliteit wil niet hun eigen fouten erkennen en valt ons alleen met opmerkingen als 'wat wilt u met uw klacht bereiken' en 'de premie zal hoe dan ook niet veranderen'. Een echte slikken of stikken mentaliteit van Univé dus. Het enige wat ze denken is zichzelf verkopen als zogenaamd sociaal en dat ze er voor de mensen zijn. Mensen let op als u hier een verzekering afsluit!

28-09-2017

Annuleren reis

Doordat mijn man onverwachts een week voor onze vakantie geopereerd moest worden moesten we een reis annuleren. Van Unive het complete bedrag terug gehad van de annuleringskosten. Prima service.

28-09-2017

Prima service, mooie prijs

Jarenlang verzekerd bij Unive en nooit problemen gehad, op welke wijze dan ook.

WA, inboedelverzekering voor een nette prijs, altijd bereikbaar en informatief volledig.

20-09-2017

Annuleringsverzekering dekt alleen dood en ziekte

Onze airline heeft eenzijdig ivm surseance van betaling besloten de vlucht te annuleren, waardoor wij onze accommodatie op Curacao niet kunnen bereiken. Ivm de surseance kunnen wij niets vergoed krijgen van de airline. Echter: ook niet bij Unive, ondanks een doorlopende reis- en annuleringsverzekering! Idioot!

13-09-2017

Rechtsbijstandsverzekering

Vele jaren verzekerd bij Univé,alles weggehaald, de rechtsbijstandsverzekering is waardeloos, men doet vrijwel niets, maken een dossier aan,alleen al bij telefonische info. Zo heb je als je pech hebt teveel zaken om over te kunnen stappen naar een andere verzekeraar. Deze kijken alleen naar de laatste drie jaar en laten die nu net de reden zijn dat we weg gegaan zijn. Nu dus verplicht zonder rechtsbijstandsverzekering verder. Klachten worden door degene waar je een klacht tegen hebt zelf behandeld, dan is de uitkomst duidelijk.

Een officiele klacht indienen moet bij Univé zelf, weer de beruchte slager, de keurslager dus en als je dat traject hebt doorlopen, eventueel de Kifid, daar hebben we geen zin in, deze methode werkt sneller.

01-09-2017

Afwijzen declaratie om format factuur

Ik heb erg slechte ervaring met unive. We zijn bezig met een heel zwaar traject in Amerika om kinderen te kunnen krijgen. Dit heb ik van te voren met unive besproken en deze hebben aangegeven dat het bedrag dat in Nederland een ivf behandeling kost ook in dit geval zou worden uitgekeerd. Helaas blijkt dit niet het geval. Ik krijg nu niets terug omdat volgens unive de factuur er niet uit ziet zoals zij hem willen hebben. In plaats van te helpen schepen ze me af met een melding over de layout van het document. Als ik hierover een gesprek probeer te voeren krijg ik geen response. Ik moet dit volgens unive maar accepteren. Het is ( en dit was letterlijk wat er gezegt werd) niet hun probleem.

Meer Unive reviews
Welk cijfer geef jij Unive?