Unive reviews

1.9
Positief5%
Neutraal5%
Negatief90%
Laatste 12 maanden202320222021
Lid

Recente Unive ervaringen

Martina
25-07-2024

Onze dochter moest in Zuid Afrika een schouder operatie ondergaan welke zij niet aandurfde door de gebrekkige informatie en slechte reputatie van het ziekenhuis. Terugreis naar Nederland werd niet vergoed. Geen van onze vragen hoe het dan verder moest werd door de alarmcentrale beantwoord. Sterker nog ze moest in een hotel maar vragen wat een goed ziekenhuis zou zijn en met een beetje oefening zou ze zo weer op de been zijn. Ben blij dat we haar terug hebben gehaald naar Nederland. Breuk blijkt toch complexer dan gedacht en er is veel fysiotherapie noodzakelijk voor volledig herstel. In de vele gesprekken met de alarmcentrale en Unive schade zijn we geen stap verder gekomen. Unive blijft bij hun standpunt, namelijk geen medische noodzaak voor terugkeer.

Voor ons geen Unive reisverzekering meer!

Kor
23-07-2024

De Unive veilig op weg app.

De Unive app geeft bij elke rit aan, dat ik mijn telefoon gebruik.

Wat dus absoluut niet zo is.

Bovendien hebben wij handsfree in de auto.

Ik ben helemaal klaar met de app wat betreft telefoongebruik.

Inmiddels heb ik een nieuwe telefoon, maar bij dit toestel doet de app hetzelfde.

Het kan er bij mij niet in dat het aan mijn toestel ligt.

Herman
19-07-2024

Doorlopende reisverzekering met pechhulp afgesloten. Daar sta ik dan met pech aan de kant van de weg. Alarmlijn gebeld en ben NIET geholpen. Was volgens medewerker niet juist verzekerd en moest maar bellen met hoofdkantoor. Tsja, op dat moment heb je de prioriteit om geholpen te worden en niet staan bakkelijen over je verzekering (als het al binnen kantoortijden is). Probleem met auto is met hulp van omstanders gelukkig opgelost. 's Avonds in alle rust nog eens gebeld met dezelfde (schijn)melding. bleek alles wel in orde te zijn met mijn verzekering. Dankjewel Univé-medewerker, met je totaal geen inlevingsvermogen over het feit dat ik aan de kant van de weg sta met pech. ga heel snel deze verzekering opzeggen. Kan er gewoonweg niet van op aan als ik je nodig heb.

Jimmy
15-07-2024

Wat zijn dit oplichters! Bij elk andere auto verzekering buitenland pechhulp is buitensluiting verzekerd. Bij deze oplichters dus niet!

Leo
05-07-2024

Unive reisverzekering zijn vriendelijk als je om hulp belt echter als ze beloven terug te bellen of te s.m.s.en kan je het vergeten en wordt je aan je lot over gelaten!

Dit in maart en april vaak meegemaakt in Spanje ivm pech van onze auto!

Edward
28-06-2024

Waardeloze service als je met pech komt te staan en zo'n mooie pechhulp verzekering hebt afgesloten.

Alles moet je zelf regelen, vervangend vervoer ben je voor verzekerd maar moet je allemaal zelf regelen ook als je in the middle of nowhere staat en er niks te regelen valt.

De sleepdienst zou er met 45 min zijn maar na een uur gebeld en hoorde dat ze wat ertussen gekregen hadden dus nog een uur wachten.

Na dat uur gewacht te hebben nogmaals gebeld om te horen sorry meneer kan nog een uur duren.

Ongelofelijk waardeloze service, ik ga al mijn verzekeringen bij Unive opzeggen en naar een maatschappij die wel servicegericht werkt.

Willem
17-04-2024

Ik had de Unive Veilig op weg app maar altijd problemen volgens Unive was mijn Telefoon verouderd nu heb ik een nieuwe telefoon gekocht een SAMSUNG Galaxy A 15 nieuw type nu heb ik niks meer nu zecht Unive dat SAMSUNG de app niet ondersteunl

Jules
11-03-2024

Heb in januari 2024 problemen op gezondheidsgebied gehad tijdens een verblijf in Spanje. Ben door Mevrouw Lont van de reisverzekering zeer goed en correct geholpen . Zowel tijdens mijn verblijf in Spanje alsook toen wij terugkwamen in Nederland.

E.e.a. is zeer correct en naar redelijkheid afgehandeld. Alle lof voor Unive.

Ian
08-03-2024

Zonder mij op de hoogte te stellen heeft unive de vergoedingen voor alternatieve zorg uit de aanvullende zorgverzekering geschrapt. Ik had graag een persoonlijke email of bericht gehad over deze wijziging. Nu ga ik als trouwe klant van 25jaar op zoek naar een andere verzekeraar.

Edwin
29-02-2024

29 febr 2024. Jammer Unive, mijn vrouw ligt nu al 11 dagen in het ziekenhuis in Oostenrijk vanwege ernstig ski ongeval en nog steeds geen passende oplossing van jullie vernomen. Als haar man zou ik 1e contactpersoon zijn, echter NIETS van jullie vernomen in 11 dagen tijd. Zeer slechte communicatie vanuit de alarm centrale en helaas lees ik dat vaker bij deze ervaringen.

Na mijn boze telefoontje van vandaag, niet zo gek toch?, ook niets meer van jullie vernomen. I.p.v. een luisterend oor, hebben wij te maken met zelfingenomen personen, die slechts een standaard tekst voorlezen. En ja, ik ben boos, omdat jullie de toestand totaal verkeerd hebben ingeschat. Na 11 dagen moeten jullie nog vervoer terug regelen. Dit is werkelijk ongelofelijk. Jullie hebben vandaag toegezegd om contact op te nemen, maar helaas. Morgen verder naar dag 12. Ik weet helaas geen andere weg om mijn beklag te doen. Het dossier is bij Unive bekend en anders voeg ik het toe op dit bericht.

Emma
21-02-2024

Zeer slechte dienstverlening gekregen na ongewild onverzekerd te zijn( door een administratieve fout vanuit hen)

Klachtenformulier ingevuld, echter geen passende compensatie gekregen voor alle stress en ongewilde tijd die ik hierin moest steken. Alle rekeningen komen binnen deze zal ik zelf moeten indienen en voorschieten.

Maar te wachten of ik écht alles volledig vergoed ga krijgen.

Rik gesproken na het klachtenformulier ingevuld te hebben, welke overduidelijk goed geschoold is in slecht nieuws gesprekken en communicatieve vaardigheden, maar enkel een bloemetje van 30 euro toegekend gekregen.

Volgend jaar absoluut een andere verzekeraar! Alertheid als je hier jezelf aanmeld

GJR
19-02-2024

Sluit nooit een verzekering af bij Unive daar Unive alleen uw hard verdiende centen wil ontvangen, maar niets wil uitgeven van centen die hun ontvangen, ik had een woon, aansprakelijkheid en bijna alle modules rechtsbijstand verzekering, als je een vraag stelt bij hun rechtsbijstand afd,wordt dat gezien als claim, als je maandelijks betaald wordt je overgezet naar kwartaal betalingen zonder toestemming, je zou maar bv een uitkering hebben.

En als je een betalings overzicht van begin tot eind verzekerings jaren vraag en verzoek dan krijg je 0 op request daar Unive verbergt dat je geld tegoed heb, maar je mag wel betalen aan hun, ik heb mijn verzekering beëindigd op 11 december 2023 maar daar een maand 28/30/31 dagen heeft krijg ik rekeningen dat ik tot 13 januari 2024 moet betalen

Unive stuur een incassobureau op mij af voor 8 euro nog iets en dankzij Unive sta ik nu bekend als wanbetaler terwijl Unive fouten maakt en geen overzicht stuurt en niet kan rekenen/tellen.

Michiel
13-02-2024

Helaas jaren geleden een woonhuisverzekering bij Univé afgesloten . Recent wat onderzoek gedaan en deze opgezegd en elders ondergebracht . Elders is dezelfde woonhuisverzekering de helft goedkoper , tegen dezelfde voorwaarden. Ik raad iedereen af om een woonhuisverzekering bij Univé af te sluiten

Es
21-01-2024

In het buitenland is mijn tas met een kostbare high design portemonnee gestolen. Deze portemonnee was vier jaar oud, maar is juist meer waard geworden. Ik had hiervan een bon, maar niet van mijn tas meer. Wel kon ik foto’s van mijn tas overleggen en prijsopgaven van een vergelijkbare tas. Klacht 1 >>Unive vergoedt niets maar dan ook niets zonder bon. Klacht 2>>bij gestolen goederen van meer dan EUR 500 gaan ze altijd uit van een afschrijving van max 10 jaar, dus 10 per jaar.

Christine
16-01-2024

Klantenservice heel erg slecht. Ze ratelen aan de telefoon aan een stuk. Je krijgt antwoord op een vraag die je niet eens gesteld hebt. Ik kon mijn vraag niet stellen omdat de telefoniste aan een stuk door sprak. Afhandeling schade ging ook moeizaam.

Wij Wilden een nieuwe verzekering afsluiten op chassisnummer (ivm invoering buitenland) ging niet deden ze alleen voor vaste klanten!

Nou duidelijk, voor ons absoluut geen Univé meer!

Vally
03-11-2023

Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en volledig afgekeurd op me 31e, doordat ik ben aan aangereden met veel te hoge snelheid door een oudere dame die zat te appen achter het stuur welke verzekerd bij univé. Ik ben mijn gezin, eigen woning, eigen bedrijf en leven kwijt en zit daar bovenop nog even torenhoge schulden zowel privé als zakelijk. Univé gaat letterlijk over lijken, onmenselijk hoe je word behandeld. Ookal claimen ze dat je de vruchten van hen plukt en ze zonder winstoogmerk werken, ze zijn enkel maar op je geld uit. Al 4 jaar strijd en ellende! dit gun je niemand! een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Aalt
02-11-2023

Drama, geld is alles voor deze verzekeringen, als je problemen hebt met de auto na andermans schuld zeggen ze succes en duurt het beeld te lang en kastje naar de muur gestuurd

Joseph
04-10-2023

Bij Unive een doorlopende reisverzekering afgesloten.

Helaas waren we het nodig tijdens onze reis in Duitsland.

Nou zit ik al 23 jaar bij Unive en echter nog nooit klachten gehad, Maar hoe we zijn behandeld toen we de reisverzekering nodig waren is echt mensonterend.

Gelukkig was ik ook ( nog )verzekerd bij de ANWB.

Hier bieden ze wel de juiste service.

Dus zodra ik kan opstappen bij Unive zal ik dat zeker doen.

Henk
03-10-2023

Ik heb een schade aan mijn camper door blikseminslag op een franse camping. Het duurde 14 dagen voordat Unive een schade expert stuurde, die gelijk zijn afspraak afzegde (Dekra). Ondertussen zijn we 5 weken verder, Unive reageert nergens op, Dekra reageert nergens op. Uiteindelijk verwijst Unive naar Dekra voor een reparatie voorschot en Dekra vertelt dat moet Unive doen. Tussendoor leest een Dekra juffrouw voor uit het dossier en zegt "oh uw voertuig is commercieel total loss" maar ondertussen krijg ik geen formele informatie, alleen dat Unive weet dat eind oktober het schade rapport komt. Maar ik weet van niets. Er wordt niet gecommuniceerd met mij, alleen achterkamertjes communicatie onder elkaar, ik voel mij zo onmachtig. K organisaties, noooooooit mee in zee gaan, ik ga er ook mee stoppen zodra dit afgehandeld is.

Miranda
18-08-2023

Inboedel all risk

Telefoon gevallen van mijn zoon. Kosten 3 jaar geleden ruim 700 euro nu via verzekering dagwaarde 140 euro ( dus blijkbaar bepaald unive de dagwaarde ipv expert) vergoed.reparatie hoger dan dagwaarde dus moet ik zelf betalen.gelijk de all risk van mijn inboedel opgezegd.tevens gelijk maar eens kijken naar mijn overige verzekeringen! geen winstoogmerk toch?

Datum van ervaring: 18 augustus 2023