Wim
15-08-2017

Super hulp geboden

Wij waren met onze camper op vakantie in Italië, helaas kregen wij pech met de camper, op dat moment met Univé Nederland gebeld, zij kwamen gelijk in actie voor ons, binnen 1 uur was er hulp, de hulp kon het probleem niet gelijk verhelpen, maar maakte duidelijke afspraken met ons, daarna heeft Univé meerdere malen gebeld met ons om te vragen hoe het verloop was, en of het probleem opgelost was super. Kortom een verzekering die er is voor de klant als het nodig is. Complimenten voor de medewerkers van Univé die ons te woord stonden. Klasse.

11-08-2017

Onzorgvuldig en onprofessioneel

Om heel eerlijk te zijn is het voor mij de laatste keer dat ik met Univé zaken wens te doen. De eerste keer werden de poststukken op mijn oude adres afgegeven. Dit resulteerde erin dat ik een boete kreeg opgelegd dat ik niet verzekerd zou zijn met mijn auto. Ik heb bij Univé aangegeven wat dit was of kon zijn? Dit bleek dus een foutief adres te zijn. Ze konden niet meer in het systeem vinden dat ik dit had aangegeven. Degene die ik aan de lijn had zou er een aantekening van maken dat ik het nu wel door had gegeven. Enige tijd later, zelfde kwestie, nogmaals gebeld, was het weer niet doorgevoerd, nu konden ze wel achterhalen dat een medewerker het cijfer verkeerd had ingevuld. Snap niet dat als er zo onzorgvuldig met gegevens wordt omgegaan en er niet naar een oplossing wordt gezocht, ze überhaupt nog mensen verzekeren. Voor mij de laatste keer.

09-08-2017

Slechte service niet verwacht van Unive!

Ik herken heel veel verhalen van de andere ervaringen. Bijzonder lange afhandelingstijd, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen. Naar mijn mening onzorgvuldige afhandeling, waarbij ik het gevoel krijg dat het belang van mij als verzekerde niet voorop staat. (bromfietsverzekering). Ik had dit niet verwacht van een maatschappij zoals Unive met een bekende naam. Medewerkers waren overigens bijzonder vriendelijk, en gaven zelf ook toe dat ze veel achterstanden hadden in afwikkeling.

Martin
09-08-2017

Laptop

Laptop valt van tafel, scherm kapot, hoe oud is ie? meer dan 3 jaar? vergoeden wij niet meer. Kan toch niet elke 3 jaar nieuwe laptop gaan kopen?, wel elke 3 maanden premie innnen maar uit willen betalen homaar, ga wel over naar een andere inboedelverzekering. Unive, daar plukt u niet de vruchten van

08-08-2017

Waardeloze verzekeringsmaatschappij UNIVÉ

Ruim 20 jaar mijn verzekeringen en nu ben ik Univé meer dan spuugzat. Gisteravond een eenzijdig ongevall gehad waarbij een kat de weg overschoot en ik met de scooter onderuit ben gegaan. Zojuist naar ziekenhuis geweest en de schade is een gebroken hak. Daarnaast is de scooter goed beschadigd. Op 2 juni jl had ik een verzekering afgesloten voor de scooter. Telefonisch geregeld waarbij ik specifiek had gevraagd dat de ongevallen verzekering ook geldt voor andere personen behalve ik. De verzekering was geregeld en ik kon de scooter ophalen en mee wegrijden. Vandaag, 08-08-2017 heb ik Univé gebeld mbt schade aan de scooter. De onpersoonlijke muts eerste klas vertelde mij dat ik alleen WA verzekerd ben en zodoende geen aanspraak kan maken op Univé. Ik was ten stomste verbaasd, omdat ik er van uit ben gegaan dat ik niet WA verzekerd was. Dit is niet eens ten sprake geweest tijdens de afsluiting van de vezzekering op 2 juni jl. De onpersoonlijke muts vertelde mij dat dit wel gebeurd was, dit kon ze namelijk inzien in de computer. ik vertelde haar dat dit niet had plaatsgevonden. Onpersoonlijke muts deelde mij vervolgens mede dat Univé niks voor mij kan betekenen, maar toch wenste ze me sterkte met de letsel. Ik ben helemaal klaar met Univé, heb al mijn verzekeringen daar lopen. Auto, rechtsbijstand, reis, WA, scooter, inboedel, zorg. Ik heb huiswerk te doen om te kijken naar welke maatschappij ik ga overstappen. ZSM zal dit vaan gebeuren. Voor mij nooit UNIVÉ meer! Ik heb de polis er op nagekeken en nergens staat of ik WA (+), all risk verzekerd ben. Geld vangen is Univé goed in aan premies, maar uitkeren? Ik vind het meer dan schandalig hoe Univé zich profileert en zeker zijn er werknemers niet capabel en menselijk ingesteld. Het draait allemaal om zoveel mogelijk geld binnen te houden.

03-08-2017

Slechte auto verzekering

Ik heb een autoverzekering All risk plus. Auto total los verklaard. Ik wik mijn auto behouden maar krijg net te horen dat het niet mogelijk is terwijl het wel mijn auto is. Slechtste verzekering ooit ik ben weg bij unive nooit meer voor mij.

28-07-2017

Zeer slechte service!

Nooit wat gehad en toevallig in 1 maand 2 keer. Zeer slecht geholpen en Unive wil niks betalen. Voor niks verzekerd dus.

27-07-2017

Verkeerde informatie

Ik Krijg keer op keer te horen als ik ergens mee zit…dit zit niet in het pakket en daar moet weer een andere verzekering voor afgesloten worden. Dit is bij mijn zorg verzekering en nu ook bij de rechtsbijstand verzekering al zo. Ik had beter mijn rechtsbijstand bij iemand anders kunnen afsluiten…want ja Univé is Univé, één en dezelfde partij. Ik was altijd zeer tevreden over Univé maar heb nu alle vertrouwen in Univé verloren. Zoals ik het laatste jaar wordt behandeld doet voor mij de deur dicht. Verzekeringetje hier, verzekeringetje daar waardoor deze kosten voor de particulier alleen maar hoger en hoger worden. De burger met een middeninkomen wordt tot op het bot kaal geplukt. Maar als men echt hulp nodig heeft ,krijgt men deze NIET en wordt er geprobeerd om wederom weer een nieuwe verzekering af te sluiten. Zorg eerst maar eens dat jullie er echt voor de mensen zijn in plaats van ze helemaal kaal te plukken en ze te overspoelen met de bureaucratische rompslomp waar jullie nu mee bezig zijn. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt want er zijn enorm veel klachten over Univé. ( internet staat er vol mee) Univé komt zijn afspraken slecht of niet na. Vele herkenbare klachten waar ik nu ook tegen aanloop. Univé noteert blijkbaar alleen telefoongespreken die zij zelf nodig achten en laat een boel achterwege, ook daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Univé als verzekeraar is er niet om de mensen te helpen maar laat de mensen aan hun lot over en zelfs helemaal stikken. Ik betaal mij scheel aan de zorg, zorg die ik geeneens krijg maar waar ik zeer zeker recht op heb omdat ik er voor betaal. Waar mijn probleem om gaat is inmiddels al een hele lange tijd bekend bij univé, maar men grijpt niet in. Ik krijg het laatste jaar tot 3 keer toe de verkeerde informatie en kom mede daardoor steeds meer voor hogere kosten te staan en beland daardoor in de financiële problemen. Ik die nog nooit een wanbetaler ben geweest, keurig mijn rekeningen op tijd betaal en als ik voor onverwachte kosten kom te staan, tref ik daar een betalingsregeling voor die ik vervolgens ook weer netjes nakom. Mijn man en ik hebben diverse verzekeringen bij Univé lopen en denken er heel hard over na om deze allemaal stop te zetten en over te stappen naar een andere maatschappij.

Tevredenheidonderzoekjes na telefoongesprekken en de vragenlijst die jullie sturen doe ik niet aan mee, omdat ik dat gewoon flauwekul en onnodige bureaucratie vind! Ook de herinnering die daarna volgt vul ik wederom niet in. Val mij hier niet mee lastig! Ik zelf ben daar niet mee geholpen. Jullie hebben al jaren zo een systeem met vragenlijsten, en telefonisch tevredenheid onderzoeken maar verbetering heb ik nog nooit voorbij zien komen. Chronisch ziek zijn wordt zwaar bestraft door torenhoge rekeningen (aanvullende pakketten) en nog veel meer extra kosten die niet onder de verzekeringen vallen en dan noem ik alleen nog maar de medicatie waar ik van afhankelijk van ben. Ik ben het inmiddels zo spuug zat allemaal dat ik nu ook mijn verhaal hier neer. Univé is gewoon niet goed bezig. Jaja je plukt er de vruchten van, MAAR WEL DE ROTTE !

26-07-2017

Trouwe klant gaat na ruim 30 jaar (!) Unive verlaten

Ik heb ze bijna nooit nodig en heb er al mijn verzekeringen ondergebracht. Dit jaar onverwachts 2 x nodig maar de bereikbaarheid is een regelrechte ramp geworden. Van het eerdere lokale vriendelijke en klantgerichte bedrijf is het een waardeloze onpersoonlijke verzekeraar geworden. Allemaal keuzemenu`s, 1/2 uur wachten aan de telefoon en een website die dusdanig is opgebouwd dat je er zelf echt niet meer uit kunt komen. Op mail wordt binnen 3 dagen gereageerd. Dan maar naar het kantoor waar meneer eerst nog 5 minuten werk heeft achter z`n computer. Ik ben er klaar mee en ga binnenkort de boel overzetten naar een verzekeraar die wel kan ontzorgen.

Rick
20-07-2017

Administratieve rotzooi

Helaas ben ik niet blij met de afwikkeling van een schade door Univé.

Na een schade heb ik een schadeformulier persoonlijk naar het Univé kantoor in mijn woonplaats gebracht zodat ik zeker zou weten dat de afwikkeling goed zou gaan.

Helaas ging het mis en waren de papieren niet duidelijk en of verloren gegaan. Ik heb toen een brief van Univé gekregen en heb opnieuw de papieren persoonlijk ingeleverd en gevraagd of het dit keer goed is gegaan. Dit werd bevestigd.

Na een aantal keer een e-mail te hebben ontvangen dat er nog steeds werd gewacht op de tegenpartij ontving ik anderhalve maand later een e-mail met als bijlage een brief dat de tegenpartij geen papieren heeft ingeleverd en de schade ontkent. Ik schrok gigantisch, mede omdat ik ten tijde van de aanrijding, midden in het winkelcentrum, geen getuigeverklaringen heb genoteerd. Ik ben letterlijk door dit bericht ziek naar huis gegaan waarna ik het centrum ben in gegaan op zoek naar winkelpersoneel die de aanrijding heeft zien gebeuren en destijds geholpen heeft. Tevens ben ik op zoek gegaan naar camerabeelden van winkels die wellicht de aanrijding hebben opgenomen. Ik heb met m'n hart in de keel contact opgenomen met de tegenpartij om verhaal te halen. De tegenpartij gaf aan netjes de papieren te hebben ingeleverd. Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met Univé bleek dat Univé de verkeerde papieren, van een andere persoon, in mijn dossier heeft gehangen. Kennelijk waren alle acties van Univé omtrent mijn aanrijding met een verkeerde tegenpartij gecorrespondeerd. Tevens waren mijn papieren (opnieuw!) zoek. Deze heb ik voor de derde (!) maal opgestuurd waarna het pas werd opgelost.

Na een mail naar Univé omtrent de gang van zaken kreeg ik een mail terug dat ze dit 'vervelend' vonden. Geen excuses. Niks.

07-07-2017

Willen niet uitbetalen ondanks dat tegenpartij fout toegeeft

Zeer slecht. Betaal meer dan €5000,- per jaar aan verzekering aan hun. Rijdt iemand tegen mijn auto aan terwijl ik geparkeerd stond moet ik het met mijn eigen verzekering Univé regelen omdat ik all risk verzekerd ben en Univé wil niet uitbetalen terwijl de verzekering van de tegenpartij de fout al heeft toegegeven. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn geld! Mensen Univé probeert je af te wimpelen met smoesjes en telkens uitstellen. Ik zet alles over naar een andere vezekering. Waardeloos bedrijf!

07-07-2017

3mnd wachten op antwoort ben allris vez hun bepalen waar ik heen moet

Was erg goed maar door de dure leiding 3 ton per jaar is uitkeren er niet meer bij allen de premie kan je nog betalen rekken en hopen dat je zeg laat maar zitten nog net geen boeven maar hangt er tegen aan

01-07-2017

Inboedel verzekering

Voor het eerst sinds meer dan 20 jaar een beroep gedaan op de Univé inboedel verzekering. In februari een lekkage gemeld en nu eind juni eindelijk afgewerkt. Het is te triest voor woorden, na een offerte van de kosten voor herstel moest er een gespecificeerde offerte komen waar elk detail in moest staan. Je raad het al, ze konden wat vinden wat niet vergoed wordt door de verzekering namelijk de isolatie welke wel vervangen moest worden. Daar was het tijd rekken nog niet mee afgedaan er moest ook een bedrijf door mij ingehuurd worden om de oorzaak vast te stellen en te verhelpen, dat werd natuurlijk niet vergoed door Univé. Het contact met Univé verliep erg moeizaam. Omdat we geen 5 maanden konden wachten op vergoeding de klus zelf maar gedaan en ja hoor nu had Univé weer een aftrek post en werd er uiteindelijk minder dan 50% van de geleden schade vergoed. Het valt me op dat ik over deze verzekringsclub veel negatieve geluiden hoor, maar daar gaan ze zelf "de vruchten van plukken" ik ben er klaar mee.

27-06-2017

Inboedelverzekering

Onlangs is er in mijn kelderbox ontbroken, een forse schade van €3500,00. Univé weigert te betalen, omdat er in de kleine lettertjes staat dat de deur van mijn kelderbox aan een bepaald keurmerk moet voldoen.

De twee toegangsdeuren hebben beide een politiekeurmerk, maar dat is helaas niet voldoende voor Univé.

Ze doen echt alles om onder een vergoeding uit te komen en zijn zeer onvriendelijk.

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING BIJ UNIVE AF

26-06-2017

Puinhoop daar

Oude facturen vanaf 1012 tot heden nu gekregen in 2017 terwijl de premie altijd voldaan is. Oude rekeningen was eerst ruim 400 toen ruim 600 en nog een keer ruim 700 en nu ruim € 1400,- en al deze bedragen zijn in een tijd van 3 maanden zo opgelopen cq verschillen. Misschien komt er nog 1 van 3000 of juist 1 van 0 euro ivm. al hun foute administratie gegevens. Ik zie op m'n afschriften van betalingen dat ik 99% kan weg strepen, maar ik ga absoluut niet hun huiswerk doen. Drama maatschappij en strak nog deurwaarders ook om de deur met een beetje pech

Gerrit
25-06-2017

Wat een slecht bedrijf met zeer slechte service

Ik heb bij unive tandbeter pakket tot dat ik er na de tandarts er achter kwam dat ik niet meer gedekt was vanwege een niet te incasseren polis op me prive rekening en zonder bericht hebben ze mij afgesloten van tand beter pakket die heb ik overigens al 10 jaar en kan me pas weer verzekeren na een half jaar kosten spoed bezoeken tandarts €1200 euro 2 maanden later heb ik een schade geval van een glazen plaat aan de muur die door de hitte was losgeraakt van de bevestiging recht op me computer imac 27 inch scherm aan diggelen. en heb inboedelverzekering met glas ook al 7 jaar schade word wederom niet vergoed kosten € 750 euro weer even later rijd ik met een van me 2 bestelbussen tegen een andere auto ook maar ik dacht ben toch al risk verzekerd geen probleem. de kosten die ik krijg als ik die schade meld van +- rond 900 euro is 1300 euro per jaar dat ik dan meer ga betalen NOU UNIVE ALS JE DIT LEEST WEES COULANT EN DOE WAT WATER BIJ DE WIJN

Verder probeer je te bellen maar je kan net zo goed bellen en eerst boodschappen gaan doen voordat je aan de beurt bent,en laat nou ook nog uitgerekend vandaag mijn unive niet bereikbaar pffff

10-06-2017

Adreswijziging

In februari ben ik verhuisd. Natuurlijk heb ik dit doorgegeven aan Unive. Mijn vrouw is langs geweest op het kantoor in Almelo omdat de wijziging niet goed was verlopen en wij nog geen kraampakket hadden ontvangen dus het is nogmaals op de kantoor doorgegeven. Zodoende hebben wij het kraampakket ontvangen op ons nieuwe adres. Op 10 juni krijgen wij een bericht van de incassobureau dat maand februari niet is betaald aan Unive en dat zij het factuur hebben ontvangen. Na telefonisch contact met Unive is door een medewerker bevestigd dat het adres nog niet is gewijzigd en wij daarom geen berichten hebben ontvangen over de betalingsachterstand. Excuses blablabla maar geen oplossing. Nu zit ik bij de incasso natuurlijk met rente bovenop het huidige bedrag door een fout van Unive.

13-05-2017

Adreswijziging

Vier keer, op diverse manieren, een adreswijziging doorgegeven aan Univé. Helaas vergeten ze deze door te voeren. Als dank krijg ik dus een incassobureau op mijn af gestuurd omdat ik wanbetaler ben. Ook is er zonder vorm van enig overleg mijn verzekeringen beëindigd. Hulde voor Univé dat ze zo met klanten omgaan. Advies, doe geen zaken meer met Univé.

09-05-2017

Bereikbaarheid

Na 30 minuten aan de lijn hebben gehangen, kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn, maar na 2 sec werd de verbinding verbroken. Daarna nog weer een paar minuten aan de lijn met 3 personen voor me.heb ik een voicemail ingesproken. Die zouden me terug bellen. Dus niet. Daarna nog geprobeerd, weer 4 mensen voor me. Dus die bereikbaarheid is echt heel slecht. Dus voor mij zeker geen Univé meer.:-( k bedrijf)

05-05-2017

Na 2 weken nog steeds geen advies gekregen op een simpele vraag.

Unive rechtsbijstandverzekering heeft het op dit moment toch wel zooo druk dat op mijn verzoek om advies na 2 weken nog steeds geen reactie is gegeven. Wel zijn ze intern erg druk met aanmaken van dossiernummers en doorschuiven van mijn simpele vraag naar het externe bureau USG. Ik vermoed dat mijn premie alleen daar al aan volledig opgaat aan deze interne bureaucratie en dat daarom er bij Unive geen geld meer over blijft om ook nog mijn simpele vraag te beantwoorden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en overweeg al mijn verzekeringen binnenkort bij Unive de deur uit te doen.

Meer Unive reviews
Welk cijfer geef jij Unive?
12345
67
8910

AfradenAanraden