10-06-2017

Adreswijziging

In februari ben ik verhuisd. Natuurlijk heb ik dit doorgegeven aan Unive. Mijn vrouw is langs geweest op het kantoor in Almelo omdat de wijziging niet goed was verlopen en wij nog geen kraampakket hadden ontvangen dus het is nogmaals op de kantoor doorgegeven. Zodoende hebben wij het kraampakket ontvangen op ons nieuwe adres. Op 10 juni krijgen wij een bericht van de incassobureau dat maand februari niet is betaald aan Unive en dat zij het factuur hebben ontvangen. Na telefonisch contact met Unive is door een medewerker bevestigd dat het adres nog niet is gewijzigd en wij daarom geen berichten hebben ontvangen over de betalingsachterstand. Excuses blablabla maar geen oplossing. Nu zit ik bij de incasso natuurlijk met rente bovenop het huidige bedrag door een fout van Unive.

13-05-2017

Adreswijziging

Vier keer, op diverse manieren, een adreswijziging doorgegeven aan Univé. Helaas vergeten ze deze door te voeren. Als dank krijg ik dus een incassobureau op mijn af gestuurd omdat ik wanbetaler ben. Ook is er zonder vorm van enig overleg mijn verzekeringen beëindigd. Hulde voor Univé dat ze zo met klanten omgaan. Advies, doe geen zaken meer met Univé.

09-05-2017

Bereikbaarheid

Na 30 minuten aan de lijn hebben gehangen, kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn, maar na 2 sec werd de verbinding verbroken. Daarna nog weer een paar minuten aan de lijn met 3 personen voor me.heb ik een voicemail ingesproken. Die zouden me terug bellen. Dus niet. Daarna nog geprobeerd, weer 4 mensen voor me. Dus die bereikbaarheid is echt heel slecht. Dus voor mij zeker geen Univé meer.:-( k bedrijf)

05-05-2017

Na 2 weken nog steeds geen advies gekregen op een simpele vraag.

Unive rechtsbijstandverzekering heeft het op dit moment toch wel zooo druk dat op mijn verzoek om advies na 2 weken nog steeds geen reactie is gegeven. Wel zijn ze intern erg druk met aanmaken van dossiernummers en doorschuiven van mijn simpele vraag naar het externe bureau USG. Ik vermoed dat mijn premie alleen daar al aan volledig opgaat aan deze interne bureaucratie en dat daarom er bij Unive geen geld meer over blijft om ook nog mijn simpele vraag te beantwoorden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en overweeg al mijn verzekeringen binnenkort bij Unive de deur uit te doen.

04-05-2017

Reis- annuleringsverzekeringsschade

Vandaag bedacht ik dat je meestal niet de moeite neemt om een waardering te geven als alles goed gaat, vandaar dat ik even inlogde om dat nu eens wel te doen. Ik schrik van de vele negatieve posts hier. Mijn ervaringen zijn heel anders. (en nee ik werk niet bij Univé :-) ) Zie hieronder. Voor een tweede maal kwam ik in het buitenland in het ziekenhuis terecht en net als in het eerste geval werd de schade telefonisch supervlot afgehandeld. Daar waar het kon gaven ze zelfs nog een coulancevergoeding. Ooit, ik geloof in 2010 hebben we 5 schades binnen een jaar gehad. Je zou toch zeggen dat een verzekering je dan argwanend bekijkt maar daar hebben we niets van gemerkt. Ook toen zat er een reisverzekeringsschade tussen. Een tas met vnl kleding was gestolen. De ontwaarding van kleding is, heel begrijpelijk, erg groot. Ook toen kwam er door de coulante opstelling van Univé een keurig bedrag ter vergoeding uit. In dat zelfde jaar ook bij de uitkering van brandschade ook coulant uitbetaald. w.b. Autoverzekering heb ik ook eens een grote terugval in tredes gehad vanwege een kleine schade. Maar als dat wettelijk is dan houdt het op natuurlijk.

02-05-2017

Unive bepaalt de regel, de verzekerde moet gehoorzamen.

Univé zit nog steeds vast in haar regeltjes en heeft alle menselijkheid afgezworen. Het versturen van een zorgoverzicht kost bij hen vier werkdagen maar het incasseren van de nota is dan al geregeld. Dat is nu eenmaal ons systeem is de reactie. In plaats van vruchten kun je bij Univé volop frustraties plukken.

01-05-2017

Voorraam schade

Voorraamschade opgelost door Univé nieuwe ruit gehad geen probleem. Waterschade door wasmachine ook gedeelt vergoed. Mag tevreden zijn

24-04-2017

Waardeloos bedrijf

Mijn zoon is met zijn vespa snorscooter aangereden op het fietspad. Tegenpartij beweerde dat hij stil stond,politie erbij deze zei geen enkele twijfel over het feit dat automobilist fout was. Maar unive beweerd dat ik door ondertekening van het schadeformulier aansprakelijkheid erken. Er staat toch duidelijk op het schadeformulier dat ondertekening geen aansprakelijkheid betekent,maar unive zegt dat dat regeltje helemaal nergens op slaat want je tekent WEL voor aansprakelijkheid volgens hun. In eerste instantie wilde ze ookal bewijs of mijn zoon wel op het fietspad mocht.(het is een snorscooter en mag dus nergens anders)vraag me dus af hoeveel verstand je er dan van hebt. De scooter was totalloss dus zei de verzekering op,meteen daarna kreeg ik mailtje dat ik aansprakelijk was erg vreemd. Mijn advies sluit never nooit niet een verzekering af bij unive

22-03-2017

5 treden terug dus 30% minder korting

Vandaag kom ik bij mijn auto en zie dat er iemand een 30x30 badkamertegeltje op de motorkap heeft gedeponeerd. Gevolg is een sjoelbak achtige kras van rechts naar links en een flinke pit/deuk dwars door het lakwerk heen. Het vervelende is dat dergelijke schades niet makkelijk te herstellen zijn omdat de motorkap het grootste paneel is van de auto. Los van het dak natuurlijk. In mijn woede die die boven mijn persoonlijkheid uitstak vanwege het feit mijn mercedes van 1 maand auto een dermate schade heeft opgelopen, tel ik tot 10 en bel direct met Unive.

Wat blijkt is dat dit mijn allereerste schade melding is in bijna 7 jaar en niet eens mijn schuld. Wordt mij verteld dat ik hiermee onmin nabij 33 procent korting verlies en van 1000 euro per jaar naar 1700 euro per jaar ga. Dan heb ik nog wel de allrisk plus optimaal polis. Dus 3 jaar nieuwwaarde en vrijwel alles gedekt.

Verongelijkt als dat ik ben en wetende dat Mercedes Benz mij een maand geleden betere voorwaarden had geboden, Vraag ik aan mevrouw waarom dit niet gemeld is in het advies gesprek. Als ik dit had geweten had ik vriendelijk bedankt. Mevrouw heeft mijn opname teruggeluisterd van tijdens het afsluiten en concludeerde dat er inderdaad niks is gemeld door haar collega. Vervolgens meld de medewerker mij dat hier totaal geen speelruimte is en dat ik dan maar zelf de schade moet betalen. Hmm oke. Ja want u gaat automatisch akkoord met wettelijk bindende voorwaarden. Maar mevrouw; Waarom heeft u collega mij dit niet gemeld even los van het feit ik uiteraard telefonisch akkoord heb gegeven voor de ingang van de verzekering vind ik dit niet getuigen van meedenkend vermogen. Tenslotte is het toch de consument die een miljarden instantie als die van u levend houdt. Stel je ook even voor dat je bij de dealer zit en je de verzekering per direct moet laten ingaan. Hoe kan ik dan in godsnaam de algemene voorwaarden lezen die uw collega verzuimd heeft te vertellen.

De pest is dat je het niet gaat winnen van dit soort bedrijven. Nul inlevingsvermogen. Nul.

Ik ga mijn Inboedel, Zorg, Wa, Overlijdensrisico/uitvaart, vakantie en autoverzekering allemaal opzeggen bij Unive.

Hopelijk heeft u wat u wilt en bent u blij met die paar euro die u heeft gewonnen. Wetende dat deze klant door de jaren heen duizenden had betaald voor een klein beetje service.

Barry

20-03-2017

Contract met valse voorwaarden + onkundig personeel

Inschrijving van echtgenoot vanuit buitenland is absoluut niet zonder kleerscheuren geweest. Valse beloftes over inschrijfperiode, ineens een flinke rekening op de mat met kosten met terugwerkende kracht (terwijl telefonisch is besproken dat dit niet zou gebeuren), niet in staat om klacht per formulier te versturen door foutmelding, onkundig personeel aan de telefoon en zelfs een dame die uit haar slof schoot tijdens een wederzijds respectvol gesprek. Ik weet waar ik mijn verzekering weg ga halen als mijn ingestuurde klacht niet heel serieus bekeken gaat worden.

15-03-2017

Na 10 jaar klandizie haal ik alles weg bij Univé, dankzij SUR

Stichting Univé rechtshulp.

10 jaar verzekerd geweest waarvan 8 jaar schadevrij. In de laatste 2 jaar 2 schades gehad die beide niet mijn schuld waren.

Bij de eerste schade werd ik door Univé schade afgepoeierd met een bedragje waar ik nog geen kwart motor voor terug kon kopen. Toen SUR ingeschakeld (is toch ook Univé?) en die wisten het bedrag omhoog te krijgen naar ongeveer 65% van de vervangingswaarde van mijn motor (dit is geen grap).

Ongeval 2: Ik had voorrang en wordt aangereden. Meteen SUR ingeschakeld die een verklaring (keihard bewijs) van Gemeente en politie wist te bemachtigen, waaruit bleek dat ik voorrang had. Maar omdat men niet voor de klant op komt ben ik na maanden rijden met een opgevouwen deur afgepoeierd met 50% van het schade bedrag. Jawel, de tegenpartij krijgt óók 50% vergoed terwijl het ongeluk 100% zijn schuld was. En dan mocht ik nog bedelen om mijn no claim te behouden. Nogmaals: Ik had gewoon voorrang.

Ik kan iedereen adviseren om een goede verzekering af te sluiten en dan schade te rijden bij iemand die bij Univé zit. Ze betalen zelfs de veroorzaker van de schade, als dat ze wat moeite scheelt.

09-03-2017

Ongelooflijk slecht!

Ik heb veel te veel klachten om ze hier uit te typen. Dus ik houd het lekker kort. NIET DOEN, Slechte service en zeer onbetrouwbaar. Zodra je schade hebt ben je als klant niet meer geliefd, zelfs niet als je al jaren trouwe klant bent geweest>

Joop
04-03-2017

Autoscadeherstel

Ben goed geholpen en een goede hersteller gegeven

20-02-2017

NOOIT problemen!

Het moet toch een keer gezegd. Ik zie zoveel slechte ervaringen. Ik ben al 30 jaar bij Univé en nooit problemen gehad. Alle schades en andere problemen altijd naar volle tevredenheid opgelost.

16-02-2017

Ga nooit in zee met UNIVE

Bij het afsluiten van verzekering alles prima geregeld en erg vriendelijk , maar als er iets gebeurd of schade dan wordt je al snel afgepoeierd en eerst 3 keer doorverbonden. Daarna kan je 10 keer bellen voor de afwikkeling van schade , maar dan kan je nog 3 of 4 maanden wachten ,want unive wilt eerst uitzoeken of ze onder de schadedekking uit kunnen komen. Alleen met rekeningen en premie incasseren zijn ze wel vlug.

09-02-2017

Neem geen unive verzekering

Bij het afsluiten van een verzekering uiterst vriendelijk en behulpzaam , maar als er iets aan de hand is wordt je eerst van kastje naar de muur gestuurd. Vervolgens moet je 3 maanden wachten op antwoord en daarna wordt claim afgewezen . Maar wel de premie opeisen . Waardeloze verzekering

04-02-2017

Nooit meer Unive!

Omdat onze dochter 4 maanden naar Costa Rica ging, en wij haar zouden bezoeken, besloten we op zoek te gaan naar een complete reis- en annuleringsverzekering voor het hele gezin. Vantevoren hadden wij een complete rondreis geboekt en onze dochter zou ook een paar dagen meereizen. Helaas werd Costa Rica getroffen door een orkaan en werd de noodtoestand zelfs uitgeroepen waardoor wij onze route moesten aanpassen en onze dochter niet naar haar "huis/gastgezin" terug kon reizen. Wij hebben verschillende malen het noodnummer van Unive gebeld om dit te melden en hun advies te vragen. Niemand kon ons vertellen of dit verzekerd was, maar we moesten het na de reis maar declareren voor beoordeling, veiligheid voorop. We hadden extra onkosten door wijziging van hotels, transportkosten, belkostenwijzer en excursies die niet geannuleerd konden worden. Dit hebben we ook braaf gedeclareerd. Maar voor dit alles blijk je dus niet verzekerd bij Unive. Ook ontdekten we dat de reizen die onze dochter vanuit Costa Rica boekte niet onder de annuleringsverzekering vallen, alleen de heen en de terugreis vanuit Nederland valt hieronder. De voorwaarden zijn zo divers en onduidelijk en ze verwijzen van het ene artikel naar het andere zodat Unive altijd wel onder hun verplichting uit weet te komen. Nul service! We hebben geen enkele euro vergoed gekregen! Dus mensen die gaan rondreizen/backpacken zijn gewaarschuwd, GEEN UNIVE NEMEN!

Annelieke
03-02-2017

Schade altijd perfect afgehandeld

Nu 2 keer schade aan mijn inboedel gehad. Echt superservice! Snel geregeld en geen moeilijkheden. Vriendelijk personeel. Voor mij geen andere verzekering meer! Erg blij!

27-01-2017

Waardeloze bedrijf

Vanaf mijn 19de alle verzekeringen bij Unive gehad. Door een verandering in hun beleid kun je autoverzekering niet meer opschorten. Kun klanten worden hiervan niet persoonlijk op de hoogte gesteld. Je dient als klant de kleine letters van hun voorwaarden maar te kennen. Als je contact met hun opneemt wordt je dit als trouwe klant ook niet verteld waardoor je al je opgebouwde premie korting verliest. Dus als je later weer een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten ga je dus honderden euro's op jaarbasis meer betalen. Hun personeel geeft dus niet de juiste informatie aan de telefoon en hun administratie is een puinhoop. Zou iedereen daarom ook afraden om bij Unive een verzekering af te sluiten.

11-01-2017

Schade verhalen haast onmogelijk gemaakt

Helaas hebben we na 15 jaar trouwe klant geweest te zijn een beroep moeten doen op de verzekering. Er was insluiping geweest waarbij zaken ontvreemd zijn. Wat heeft Unive haar best gedaan om niet te hoeven uitkeren zeg. Slecht bereikbaar, slecht advies, vertellen dat juist in ons geval uitkering niet van toepassing is. Echt waardeloos. Uiteindelijk na veel zeuren, brieven schrijven naar de directie, klachtencommissie enzovoorts maar voor een klein gedeelte vergoed gekregen. Walgelijke tent, dus ook meteen opgezegd.

Meer Unive reviews
Welk cijfer geef jij Unive?
12345
67
8910

AfradenAanraden