22-03-2017

5 treden terug dus 30% minder korting

Vandaag kom ik bij mijn auto en zie dat er iemand een 30x30 badkamertegeltje op de motorkap heeft gedeponeerd. Gevolg is een sjoelbak achtige kras van rechts naar links en een flinke pit/deuk dwars door het lakwerk heen. Het vervelende is dat dergelijke schades niet makkelijk te herstellen zijn omdat de motorkap het grootste paneel is van de auto. Los van het dak natuurlijk. In mijn woede die die boven mijn persoonlijkheid uitstak vanwege het feit mijn mercedes van 1 maand auto een dermate schade heeft opgelopen, tel ik tot 10 en bel direct met Unive.

Wat blijkt is dat dit mijn allereerste schade melding is in bijna 7 jaar en niet eens mijn schuld. Wordt mij verteld dat ik hiermee onmin nabij 33 procent korting verlies en van 1000 euro per jaar naar 1700 euro per jaar ga. Dan heb ik nog wel de allrisk plus optimaal polis. Dus 3 jaar nieuwwaarde en vrijwel alles gedekt.

Verongelijkt als dat ik ben en wetende dat Mercedes Benz mij een maand geleden betere voorwaarden had geboden, Vraag ik aan mevrouw waarom dit niet gemeld is in het advies gesprek. Als ik dit had geweten had ik vriendelijk bedankt. Mevrouw heeft mijn opname teruggeluisterd van tijdens het afsluiten en concludeerde dat er inderdaad niks is gemeld door haar collega. Vervolgens meld de medewerker mij dat hier totaal geen speelruimte is en dat ik dan maar zelf de schade moet betalen. Hmm oke. Ja want u gaat automatisch akkoord met wettelijk bindende voorwaarden. Maar mevrouw; Waarom heeft u collega mij dit niet gemeld even los van het feit ik uiteraard telefonisch akkoord heb gegeven voor de ingang van de verzekering vind ik dit niet getuigen van meedenkend vermogen. Tenslotte is het toch de consument die een miljarden instantie als die van u levend houdt. Stel je ook even voor dat je bij de dealer zit en je de verzekering per direct moet laten ingaan. Hoe kan ik dan in godsnaam de algemene voorwaarden lezen die uw collega verzuimd heeft te vertellen.

De pest is dat je het niet gaat winnen van dit soort bedrijven. Nul inlevingsvermogen. Nul.

Ik ga mijn Inboedel, Zorg, Wa, Overlijdensrisico/uitvaart, vakantie en autoverzekering allemaal opzeggen bij Unive.

Hopelijk heeft u wat u wilt en bent u blij met die paar euro die u heeft gewonnen. Wetende dat deze klant door de jaren heen duizenden had betaald voor een klein beetje service.

Barry

20-03-2017

Contract met valse voorwaarden + onkundig personeel

Inschrijving van echtgenoot vanuit buitenland is absoluut niet zonder kleerscheuren geweest. Valse beloftes over inschrijfperiode, ineens een flinke rekening op de mat met kosten met terugwerkende kracht (terwijl telefonisch is besproken dat dit niet zou gebeuren), niet in staat om klacht per formulier te versturen door foutmelding, onkundig personeel aan de telefoon en zelfs een dame die uit haar slof schoot tijdens een wederzijds respectvol gesprek. Ik weet waar ik mijn verzekering weg ga halen als mijn ingestuurde klacht niet heel serieus bekeken gaat worden.

15-03-2017

Na 10 jaar klandizie haal ik alles weg bij Univé, dankzij SUR

Stichting Univé rechtshulp.

10 jaar verzekerd geweest waarvan 8 jaar schadevrij. In de laatste 2 jaar 2 schades gehad die beide niet mijn schuld waren.

Bij de eerste schade werd ik door Univé schade afgepoeierd met een bedragje waar ik nog geen kwart motor voor terug kon kopen. Toen SUR ingeschakeld (is toch ook Univé?) en die wisten het bedrag omhoog te krijgen naar ongeveer 65% van de vervangingswaarde van mijn motor (dit is geen grap).

Ongeval 2: Ik had voorrang en wordt aangereden. Meteen SUR ingeschakeld die een verklaring (keihard bewijs) van Gemeente en politie wist te bemachtigen, waaruit bleek dat ik voorrang had. Maar omdat men niet voor de klant op komt ben ik na maanden rijden met een opgevouwen deur afgepoeierd met 50% van het schade bedrag. Jawel, de tegenpartij krijgt óók 50% vergoed terwijl het ongeluk 100% zijn schuld was. En dan mocht ik nog bedelen om mijn no claim te behouden. Nogmaals: Ik had gewoon voorrang.

Ik kan iedereen adviseren om een goede verzekering af te sluiten en dan schade te rijden bij iemand die bij Univé zit. Ze betalen zelfs de veroorzaker van de schade, als dat ze wat moeite scheelt.

09-03-2017

Ongelooflijk slecht!

Ik heb veel te veel klachten om ze hier uit te typen. Dus ik houd het lekker kort. NIET DOEN, Slechte service en zeer onbetrouwbaar. Zodra je schade hebt ben je als klant niet meer geliefd, zelfs niet als je al jaren trouwe klant bent geweest>

Joop
04-03-2017

Autoscadeherstel

Ben goed geholpen en een goede hersteller gegeven

20-02-2017

NOOIT problemen!

Het moet toch een keer gezegd. Ik zie zoveel slechte ervaringen. Ik ben al 30 jaar bij Univé en nooit problemen gehad. Alle schades en andere problemen altijd naar volle tevredenheid opgelost.

16-02-2017

Ga nooit in zee met UNIVE

Bij het afsluiten van verzekering alles prima geregeld en erg vriendelijk , maar als er iets gebeurd of schade dan wordt je al snel afgepoeierd en eerst 3 keer doorverbonden. Daarna kan je 10 keer bellen voor de afwikkeling van schade , maar dan kan je nog 3 of 4 maanden wachten ,want unive wilt eerst uitzoeken of ze onder de schadedekking uit kunnen komen. Alleen met rekeningen en premie incasseren zijn ze wel vlug.

09-02-2017

Neem geen unive verzekering

Bij het afsluiten van een verzekering uiterst vriendelijk en behulpzaam , maar als er iets aan de hand is wordt je eerst van kastje naar de muur gestuurd. Vervolgens moet je 3 maanden wachten op antwoord en daarna wordt claim afgewezen . Maar wel de premie opeisen . Waardeloze verzekering

04-02-2017

Nooit meer Unive!

Omdat onze dochter 4 maanden naar Costa Rica ging, en wij haar zouden bezoeken, besloten we op zoek te gaan naar een complete reis- en annuleringsverzekering voor het hele gezin. Vantevoren hadden wij een complete rondreis geboekt en onze dochter zou ook een paar dagen meereizen. Helaas werd Costa Rica getroffen door een orkaan en werd de noodtoestand zelfs uitgeroepen waardoor wij onze route moesten aanpassen en onze dochter niet naar haar "huis/gastgezin" terug kon reizen. Wij hebben verschillende malen het noodnummer van Unive gebeld om dit te melden en hun advies te vragen. Niemand kon ons vertellen of dit verzekerd was, maar we moesten het na de reis maar declareren voor beoordeling, veiligheid voorop. We hadden extra onkosten door wijziging van hotels, transportkosten, belkostenwijzer en excursies die niet geannuleerd konden worden. Dit hebben we ook braaf gedeclareerd. Maar voor dit alles blijk je dus niet verzekerd bij Unive. Ook ontdekten we dat de reizen die onze dochter vanuit Costa Rica boekte niet onder de annuleringsverzekering vallen, alleen de heen en de terugreis vanuit Nederland valt hieronder. De voorwaarden zijn zo divers en onduidelijk en ze verwijzen van het ene artikel naar het andere zodat Unive altijd wel onder hun verplichting uit weet te komen. Nul service! We hebben geen enkele euro vergoed gekregen! Dus mensen die gaan rondreizen/backpacken zijn gewaarschuwd, GEEN UNIVE NEMEN!

Annelieke
03-02-2017

Schade altijd perfect afgehandeld

Nu 2 keer schade aan mijn inboedel gehad. Echt superservice! Snel geregeld en geen moeilijkheden. Vriendelijk personeel. Voor mij geen andere verzekering meer! Erg blij!

27-01-2017

Waardeloze bedrijf

Vanaf mijn 19de alle verzekeringen bij Unive gehad. Door een verandering in hun beleid kun je autoverzekering niet meer opschorten. Kun klanten worden hiervan niet persoonlijk op de hoogte gesteld. Je dient als klant de kleine letters van hun voorwaarden maar te kennen. Als je contact met hun opneemt wordt je dit als trouwe klant ook niet verteld waardoor je al je opgebouwde premie korting verliest. Dus als je later weer een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten ga je dus honderden euro's op jaarbasis meer betalen. Hun personeel geeft dus niet de juiste informatie aan de telefoon en hun administratie is een puinhoop. Zou iedereen daarom ook afraden om bij Unive een verzekering af te sluiten.

11-01-2017

Schade verhalen haast onmogelijk gemaakt

Helaas hebben we na 15 jaar trouwe klant geweest te zijn een beroep moeten doen op de verzekering. Er was insluiping geweest waarbij zaken ontvreemd zijn. Wat heeft Unive haar best gedaan om niet te hoeven uitkeren zeg. Slecht bereikbaar, slecht advies, vertellen dat juist in ons geval uitkering niet van toepassing is. Echt waardeloos. Uiteindelijk na veel zeuren, brieven schrijven naar de directie, klachtencommissie enzovoorts maar voor een klein gedeelte vergoed gekregen. Walgelijke tent, dus ook meteen opgezegd.

09-01-2017

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 !

Ik ben 15 jaar klant geweest bij Univé. Meerdere ervaringen gehad. Univé verbloemd informatie is me meermalen opgevallen. Zo stelt Univé bijvoorbeeld dat als u meent een advocaat nodig te hebben ZIJ zullen bezien of dit nodig is. Zo'n stelling is dus totaal niet meetbaar.Als het gaat om een rechtsbijstandsverzekering voor familierecht dan raad ik Univé ten zeerste af. Dit kan namelijk niet bij Univé. Een adviesje kan er vanaf. Gelukkig is daar tegenwoordig Jurofoon of NuRecht bv voor. Univé hanteert daarnaast een soort doorschuif systeem als het gaat om informatie opvragen. Zo ben ik regelmatig verwezen naar Univé vestigingen. Deze nemen gewoon niet op. De informatie die ik opvraag kunnen ze simpelweg niet opleveren. Op verscheidene vlakken faalt Univé als een gedegen en betrouwbare verzekeringsmaatschapppij. Een afrader dus wat mij betreft. mvg

Karin
15-12-2016

Heb je ze nodig, zijn ze niet thuis

Ze doen er alles maar dan ook echt alles aan om geen dubbeltje uit te keren ook al is het de eerste keer in je leven dat je schade hebt opgelopen. Echt walgelijk.

15-12-2016

Unive is prima. Sur is waardeloos.

Ik ben ongeveer mijn hele leven lang al voor alles verzekerd bij Unive. Doordat een dakdekker tijdens zijn werkzaamheden brand bij mij heeft veroorzaakt. Klopte ik bij hem aan voor een deel van de schade waarvoor ik niet verzekerd bleek. Dit resulteerde in een juridisch geschil. Door geblunder van de wel erg eigenwijze en zelfverzekerde jurist (waar de rechter wel erg snel korte metten mee maakte) werd ik gedwongen/geadviseerd door hem om een schikking te treffen. Tegenpartij vertelde mijn schadeclaim bij zijn verzekeraar (unive) ingediend te hebben. Ik heb hier nooit iets van vernomen. Mijn jurist zou intern bij unive nagaan wat de status hiervan is. Na lang wachten (meer dan een jaar) maar weer eens geïnformeerd. Jurist geeft aan dat het niet duidelijk is hoe de zaak nu afgehandeld is en dat de tegenpartij geen zin meer heeft om te reageren. Dit trouwens ook pas nadat ik zijn collega benaderd heb met de vraag of deze jurist nog wel in dienst was bij de sur aangezien mijn mails onbeantwoord bleven. Dit is een korte samenvatting van veel ellende met de sur.

Mijn advies is om indien mogelijk een onafhankelijke partij in te schakelen en je niet door de juristen van de sur te laten helpen.

13-12-2016

Administratieve puinzooi en geen medewerking

Wij zijn sinds 2015 bij Unive verzekerd voor zorg (zorgverzekering) de grootste fout die we hadden kunnen maken!

- facturen per post en digitaal komen niet overeen met elkaar! Het is ook erg onoverzichtelijk. - Afspraken die je maakt worden niet nagekomen en na hier 3x over nabellen, excuses krijgen de 4e keer plots zeggen dat het allemaal onze fout is, niks mogelijk en geen medewerking willen verlenen. - Schakelen een deurwaarder in zonder de rekening te hebben gestuurd. Na een boze brief een telefoontje krijgen met nederige excuses, beloven op papier bevestiging te krijgen en een overzicht van de werkelijke bedragen. Na twee maanden slechts van de deurwaarder een email krijgen dat het dossier gesloten is. Na 4 maanden van Unive nog niks gehoord. - Nu over willen sluiten en een weigering krijgen van Unive omdat er nog rekeningen open staan. Wederom een brief gestuurd en gevraagt om een overzicht. Nu reactie terug, een overzicht kunnen ze op dit moment niet laten zien / overhandigen maar als ik over wil stappen moet ik wel voor 1 januari het door hun opgegeven eindbedrag betalen.

Mijn conclusie : Ze maken er een financiele puinzooi, hebben het niet op orde en als je het geregeld wil hebben en vraagt om medewerking om de door HUN ontstane puinzooi kloppend te krijgen en te regelen . dan krijg je mensen aan de telefoon en achter de mail die totaal geen sprankeltje klantvriendelijkheid en respect kunnen opbrengen.

Voor mij is Unive een keiharde no GO!

Spijt als haar op me hoofd dat we ooit bij CZ weg zijn gegaan na 20 jaar.

09-12-2016

Zeker een afrader!

Ze geven keer op keer verkeerde informatie over je vergoeding waardoor je dus met een behandeling begonnen bent en het later helaas tóch niet vergoed krijgt. Ze geven later hun fout wel toe, dat ze niet alle informatie hebben gegeven waaraan ik moest voldoen, maar ik zat met het geld wat ik moest betalen en dat was mijn probleem. Het heeft mij 10 ! maanden gekost en heel veel telefoontjes en geklaag om dat geld terug te krijgen en ik kreeg nog geen eens een bos bloemen voor het op onthoudt. Ook zeggen ze dat je bij een zorg geregeld polis altijd op alle spoedcentra vergoeding krijgt, maar dat werkt niet als je vanuit die spoed opgenomen wordt op een afdeling in een ziekenhuis waar ze geen contract mee hebben. Nadat ze dat tegen mij hadden toegegeven hebben ze die info nog steeds niet aangepast.

Verder hebben ze er nu zo juist weer een potje van gemaakt, ik vroeg of ik iets vergoed kreeg uit de basis en hoeveel procent dit dan was. Dat ik het van uit de basis vergoed zou krijgen was haast al wel zeker, maar toch zeiden zij dat het uit de aanvullende kwam, later zeiden ze dat het uit de basis kwam en dat ik 80% vergoed kreeg omdat ze geen contract hadden met de aanbieder, terwijl ik een zorg vrij polis heb. Bleken ze nooit te hebben gekeken naar mijn polis!

25-11-2016

Unive de beste zorgverzekering voor mij!

Unive heeft mij heel goed geholpen met wat voor zorg dan ook!

19-11-2016

Gewoon goed

Gewoon een goede verzekeringmaatschappij met goede dekking. Vlotte uitbetaling en snelle reacties

Gerda
18-11-2016

Ik kan niet naar ziekenhuis

Ik moet wegens ernstige klachten zsm naar kno arts ziekenhuis Nij smellinghe te drachten Friesland. Ik bel drachten. Kan geen afspraak maken omdat ik bij Univé verzekerd ben. Ik bel Univé. Het klopt ik kan niet naar drachten. Drachten is 15 km van mijn woonplaats. Dus nu kan ik nergens heen. Budget is op in drachten tussen verzekeraar en ziekenhuis. Wat een idioterie. Regel de zaken dan goed. Daar betalen we toch die torenhoge maandelijkse premies voor?

Meer Unive reviews
Welk cijfer geef jij Unive?