Unive reviews

3.1
Lid
Dennis
16-03-2022

Ze schreven bedragen af voor een autoverzekering van een oud rekening nummer, kan gebeuren. Rekeningnummer aangepast maar moest nog een openstaand bedrag overmaken, direct gedaan.

Kreeg brief thuis dat de auto weer was aangemeld bij het rdw en dat mijn verzekeringpakket weer actief was, er stond ook dat de verzekering niet altijd verder gaat maar daarna stond er dat alles weer actief was. 2 maanden onverzekerd rondgereden en als wan betaler te boek. Slechte dubbelzinnige brieven die je ook nog in gevaar brengen en moeilijk aan een andere verzekering kan laten komen. NIET DOEN

Ivo
11-03-2022

Heb al jaren een doorlopende reisverzekering, en nooit problemen gehad. Zijn uitstekend bereikbaar via zowel email, telefonisch als whatsapp, en altijd zoals verwacht (binnen redelijke normen) uitgekeerd. Gisteren mijn portemonnee verloren, via whatsapp contact opgenomen, en zonder problemen de vandaag al het hele bedrag uitgekeerd gekregen. Topervaring, ik ga niet meer weg!

Johan
02-03-2022

Al tientallen jaren alle verzekeringen m.u.v. zorgverzekering bij Univé. Nooit problemen of gezeur gehad bij claims. Recent trouwring verloren tijdens lang weekend, ook nu weer keurig geregeld zonder onredelijke eisen van Univé kant. Gewoon heel goed al erg lang dus.

Familie Koning Volendam

André
22-02-2022

Bij mijn veel te dure zorgverzekering werd een declaratie zonder motivatie afgewezen wordt.

Toen ik telefonisch om uitleg vroeg werd ik bijzonder onbeschoft te woord gestaan.

Er werd niet geluisterd, ik werd telkens onderbroken en toen ik hierop reageerde werd de verbinding verbroken.

Jelle
11-02-2022

Ging prima om om adreswijziging door te geven

Nathalie
10-01-2022

Slechtste service ooit. Zal never nooit iemand Univé aanraden en zeker nooit meer zelf iets verzekeren. Als ze iets moeten uitbetalen gaat Univé hele rare fratsen uithalen om dit niet te hoeven doen. Nooit en nooit meer Univé.

Chris
04-01-2022

Slecht bereikbaar , bureaucratisch en regelen niks

01-01-2022

Heb een offerte van de unive zorgverzekering.

Volgens de offerte heb je 14 dagen bedenktijd.

Maar het lukt niet de offerte via de website te annuleren ook niet per email want de zorgverzekering heeft "bewust" geen emailadres, en per telefoon weten de medewerkers niet hoe dat moet. Schriftelijk lukt ook niet want er staat ook geen postadres op de offerte.

Verder staat dat tijdens get invullen van de aanvraag dat alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd. Maar dat is dus ook niet waar.

Pieter
14-12-2021

Na brand geen enkele hulp politie twee bureaus achterhalen de oorzaak helaas niet maar als je bij unive 7maanden vooraf verzekerd bent dan ben je verdacht zeggen ze? Vervangende woonruimte nadat je alles wat je lief was verloren bent door een vreselijke ervaring brand. Sta je er alleen voor je krijgt geen hulp twee maanden verder nog niets geen voorschot geen opvang je zal er maar staan met je kleine kinderen

! Je wordt onder druk gezet manipuleren speculeren en de behandelaar behandeld je als dader inplaats van slachtoffer gewoon zoeken om onder betaling uit te komen

A u b mensen denk 10x na voor u denkt de vruchten te plukken want mijn ervaring krijg je rotte appels Univee.daar plukt u niets van mee

Schandalige onderneming onmenselijk en geen medeleven veel beloven weinig geven doet unive in vreugde leven

Herben
29-11-2021

Vroeger was ik lid van Univé maar ben daar weggegaan omdat ze mij bijna niet helpen wilden bij een schadegeval omdat ik geen rechtsbijstandverzekering had. Nu had ik wel een ingevuld schadeformulier dus is het toch nog goed gekomen. De manier waarop ik in eerste instantie weggestuurd vond ik belachelijk. Heb na het afhandelen van de schade afscheid genomen van Univé en heb daar zeker geen spijt van.

Jacob
26-10-2021

Super fijn en snel geholpen!

Ing
19-10-2021

Unive Zorgverzekering

In begin juli een operatie gehad bij een niet gecontracteerde zorgverlener. Unive zou hier 65% van vergoeden.

Tot op de dag van vandaag na tientallen belletjes/mailtjes/winkel bezoeken over en weer nog geen steek verder!

Klantenservice staat je niet vriendelijk te woord en elke keer mist er wat anders op de declaratie. Nu tot 3x toe hebben zij zelfs de telefoon opgehangen! Waardeloos!

Wij hebben alle verzekeringen bij Unive en alles ga ik verkassen. Ze krijgen van mij geen cent meer.

Milan
15-10-2021

Slechtste autoverzekering ooit.

All-Risk verzekerd, schade aan de auto en dan word er een expertise en technisch rapport opgemaakt waar je zelf niets van afweet of wat je zelf ingezien hebt. De helft wat ze aangeven in het technisch rapport over de staat van de auto ontbreekt en vervolgens komt er een behandelaar (die zeer dreigend overkomt) met je in gesprek en word je bestempeld als een fraudeur en oplichter. Univé houd je nergens van op de hoogte en laat je in de kou staan puur voor hun eigen gewin. Inmiddels al 7 weken bezig om de schade op te lossen.

Te triest voor woorden.

Ronny
30-08-2021

Slechte klantenservice en afhandeling declaraties

Vakkundigheid van klantenservice laat te wensen over. Medewerkers spreken elkaar tegen en de houding naar haar klanten laat te wensen over. Gesprekken die worden opgenomen voor trainings doeleinden merk ik weinig van. Na jaren klant te zijn geweest ben ik dit niet gewend van Univé. Je wordt met het kluitje het riet ingestuurd.

Univé daar plukt u uw vruchten van. Het begint eerder op rotte appels te lijken.

Richard
27-07-2021

Univé steekt klanten de gek aan.

Mijn moeder (74jaar) had lekkage van haar badkamer.

Haar verzekering gebeld en deze stuurt na 2 weken een expert. De expert stuurt na 2 weken een bedrijf met camera voor de afvoer. 4 weken later een email om de bonnetjes op te sturen van de reparatie. Mijn moeder heeft dus 4 weken niet kunnen douchen. Inmiddels alle verzekeringen opgezegd bij Univé.

Dit is een asociaal bedrijf en plukken alleen zelf de vruchten.

Erik
29-06-2021

Al 50 jaar een prima verzekeringspartij voor ons

Al sinds 50 jaar -op onze zorgverzekering na- ALLE verzekeringen "lopen" bij Unive!

Kunnen alleen maar zeggen een prima en betrouwbare verzekeringspartij voor ons.

We zeggen wel eens dat je je geld van een schade al krijgt uitgekeerd voordat de schade is ontstaan (gemeld).

Dank voor het team van Unive Zwolle.

Ook beide keren van oversluiten van onze hypotheek door bemiddeling van Unive Zwolle is prima verlopen. Een pluim voor Unive Zwolle (Roy bedankt!).

Wij kunnen ons totaal NIET vinden in de talrijke negatieve beoordelingen van anderen.

Ga zo door mensen!

Elly en Erik Jansen

Zwolle

Olaf
09-06-2021

Verzekering goedgekeurd en weken later plots afgekeurd

Ik heb een autoverzekering goedgekeurd gekregen, zelfs nog aparte notities laten in hun dossier maken voor de volledigheid. Weken later word ik vanuit het niets teruggebeld om doodleuk te vertellen dat de verzekering toch retrospectief afgekeurd wordt. Wáárdeloos.

Andre
14-04-2021

Rechtsbijstand

In 2020 hadden wij, in eigen beheer, een reis geboekt. Wij hadden afspraken gemaakt met verschillende vliegtuigmaatschappijen, hotels en B&B's. Naar aanleiding van de Covid 19 maatregelen werd onze reis geannuleerd. En toen begon de strijd om de reeds betaalde kosten van vluchten en reserveringen terug te krijgen. Toen dit niet naar wens verliep hebben we een beroep gedaan op onze rechtsbijstandsverzekering bij Univé.

Vanaf het eerste contact hadden we meteen het gevoel dat onze hulpvraag serieus werd behandeld.

Wij hadden een vast contactpersoon bij Univé en deze mevrouw was zéér betrokken, ter zake kundig, reageerde snel en heeft alles in het werk gesteld om ons zo goed mogelijk te helpen. Wij voelden ons serieus behandeld en hebben over een periode van meer dan een jaar contact met deze mevrouw gehad. Altijd perfect behandeld. Voor ons een rede om met Univé in zee te blijven gaan en deze verzekeringsmaatschappij bij anderen aan te bevelen. Met vriendelijke groet André en Dorien.

Jwana
12-04-2021

Waardeloze klantenservice

Door fout van Univé veel te dure medicijnen gekregen van de apotheek met een hoge factuur bleek achteraf.

Univé heeft in januari aan de apotheek doorgegeven dat dit de fout van Univé is en dat de gehele factuur die ik heb gekregen onterecht was, endat ze dit binnen twee weken zelf met de klant oplossen.

Nou netjes een paar weken afgewacht en toen maar weer gebeld, nou het zou alsnog snel opgelost worden met me of ik nog 1-2 weken geduld wou hebben. Weer netjes gewacht een aantal weken maar nog steeds niets van Univé gehoord.

Weer gebeld en ik kwam wederom geen steek verder want er was nog niets gedaan. Uiteindelijk een paar weken geleden maar een klachtenformulier ingediend maar ook daar heb ik nog niets over gehoord en we zitten al op halverwege april.

Onterecht geld afschrijven kunnen ze wel, alleen hun fout oplossen kunnen ze niet, ze hebben nog niet eens het fatsoen om contact op te nemen met de klant. Binnen twee weken zouden ze het oplossen maar inmiddels drie maanden later hebben ze nog niet eens contact opgenomen over de oplossing.

Dennis
24-03-2021

Gewaarschuwd consument

Al 25 jaar klant maar de afgelopen 3 jaar 2 keer naar het KiFid gestapt en duizenden euro’s meer gekregen dan ze wilde uitkeren. Het loont om naar het kifid te stappen beste consument. Ik heb ook de bestuurder de heer Bavelaar meerdere keren aangeschreven maar die steekt zijn kop in het zand als het gaat om de wantoestanden bij Univé. Ook deze klacht maar even bij de AFM neergelegd. Samen staan we sterk beste consument. Dien uw klachten in.

Meer Unive reviews