Allianz Direct30 ervaringen

Eernst
09-07-2020

Afrader, niet bereikbaar, slechte service

Na AllSecur verder is gegaan als Allianz Direct lijkt alles in het honderd gelopen te zijn. Online is niets meer te regelen en ze zijn telefonisch en via de chat niet bereikbaar. Computersystemen zijn niet samengevoegd waardoor het lastig werken is voor de mensen op de klantenservice. Maar ook de service is niet altijd goed: op het maken van een schademelding na aangereden te zijn kreeg ik te horen dat ik het zelf bij de tegenpartij moest gaan verhalen. Er werd ook pas na weken wachttijd zeer kortaf op mails gereageerd. Hierdoor is de behandeltijd maanden lang en is de schade nooit goed afgehandeld en moet ik daar maar genoegen mee nemen.

Cato
03-07-2020

Gegochel met Nederlands

Opgezegd PER 1 juni begin mei via de chat. Bevestiging per mail gevraagd. Kreeg ik niet, maar pas per datum opzegging. Dat was al raar. Nu blijkt uit de mail op 1 juni dat mijn autoverzekering van Allianz Direct loopt tot 1 juni 23.59u, dus voor deze dag moet ik nog betalen, terwijl ik PER deze dag al bij een ander verzekerd ben. Dubbel verzekerd. Ach, ik heb klein leed met dit bedrijf als ik de andere ervaringen lees en het gaat om een paar euro. Het gaat mij dus meer om het principe. Sinds wanneer is 'per' inclusief de dag dat de opzegging ingaat? Dit riekt naar geldklopperij en creatief boekhouden.

Rene
01-06-2020

Zo slecht niks werkt!

Nooit iets afsluiten niet bereikbaar!

Anton
27-05-2020

Woonhuis en Inboedelverzekering

Ik had een woonhuis en inboedelverzekering via independer aangevraagt van Allianz Direct maar omdat er eternit platen onder mijn pannendak liggen
is de verzekering geweigert.
Geen wonder dat ze met een lage premie komen.

Ron
21-04-2020

DRAMA

Dit is de enige verzekering welke een schriftelijke beëindiging per mail NIET accepteert! Netjes onze autoverzekering opgezegd, maar ze blijven gewoon incasseren. Echter, wanneer Allianz zelf schade moet uitbetalen, moet je 8 WEKEN wachten op je geld. Zoek een andere verzekering als je waar wil voor je geld!

Fabienne
04-04-2020

Laten je in de kou staan.

Maak momenteel door de corona lange dagen en weken. Daardoor is de betaling erbij ingeschoten. Herinnering moest voor 3 april betaald worden. 3 april de betaling gedaan, ok officieel niet handig maar goed met zo een vermoeidheid en veel werk. Vandaag 4 april vroeg in de ochtend een mail dat mijn verzekeringen per direct beëindigd zijn. Gelijk contact gezocht, maar antwoord was dit zijn de regels en kunnen we niet veranderen. Ondanks dat er altijd netjes betaald is, altijd op tijd nu zo hals starrig. En dat hun dan nog beëindigen ok als je niet wil meedenken met je klanten. Maar gelijk een registratie van 8 jaar waardoor ik me bijna nergens meer kan laten verzekeren! Als 25 jaar betaal ik netjes al mijn verzekeringen en op tijd en nu door omstandigheden 1x op de verval dag en hop gelijk dit! Echt schandalig.

Nicole
31-03-2020

Autoverzekering wordt ineens stopgezet

We hebben een autoverzekering afgesloten bij Allianz direct. We wilden dit per automatische incasso betalen, maar dat konden we niet aanvinken door problemen met de site. We kregen een bericht om de premie te betalen via een link, deze link werkte niet. We hebben toen de premie overgemaakt naar de rekening van Allianz met de bijbehorende code. Krijgen wij vervolgens een mail van Allianz dat de premie nog steeds niet is betaald en dat de autoverzekering direct wordt stopgezet en dat we maar naar een andere verzekering moeten gaan. Dit zonder een fatsoenlijk telefoontje waarin we onze uitleg kunnen doen. Ze waren ook niet bereikbaar via de chat en telefoon. Wat een slechte service! Wij gaan wel naar een andere verzekeraar. Zo ga je niet met mensen om.

Al
26-03-2020

Onbeschoft

Nadat ik een schade had gemeld hoorde ik niets weer. Binnen 4 weken zelf al 6 keer gebeld, 3 keer is er een nieuw dossier aangemaakt omdat het elke keer niet goed was gegaan (voor mij nog steeds vraagtekens hoe dit kan?). Ook na veelvuldig vragen wanneer ik mijn schadegeld zou ontvangen was het elke keer een week later. Net weer gebeld. Ik toon mijn frustratie, geef bij de desbetreffende vrouw aan de lijn nog aan dat het niet haar schuld is maar zij moet kunnen begrijpen dat ik nogal veel frustratie over Allianz heb. Nadat ik 1 keer door haar heen spreek, slaat zij een onbeschofte grove toon tegen mij aan, alsof ik een kleuter van 5 ben. Ook in mijn omgeving hoor ik veel ontevredenheid over Allianz. Schadegeld waar je heeeeeeeeeel lang op moet wachten, slechte communicatie en continue aangeven dat er iets weer niet klopt. Ik en velen met mij zijn hier heel erg moe van. Sluit nooit je verzekering af bij Allianz!

Bert
12-03-2020

In 20 seconde je premie berekenen? Vergeet het maar

Ik heb een aantal keren geprobeerd om een opstalverzekering te sluiten plus inboedel en aansprakelijkheid en glas. Telkens wordt bij het 2 e scherm alleen de aansprakelijkheidsverzekering met de premie getoond. De opstal en inboedel kan je niet aanvinken!
Een mail geschreven maar geen reactie. Ongeveer 10 minuten gebeld en gewacht, weer geen reactie.
Al met al zeker geen aanbeveling om daar je verzekeringen onder te brengen. Als het nu al zo moeilijk gaat, hoe moet het dan met schade.
Kortom, bezint eer ge begint!

Fas
25-02-2020

SLECHT TOT NIET BEREIKBAAR

Vandaag mijn verzekering bij Allianz Direct opgezegd. Wat een verschrikkelijk bedrijf. Nooit bereikbaar.
Ik was klant bij All Secur en daar ben ik altijd als koning behandeld. Maar sinds dat All Secur overgenomen is door Allianz Direct. Is het een drama. Je bent soms 20 min in de wacht en via de chat wachten op een reactie is ook geen optie. En bij het opzeggen van mij verzekering kreeg gaf ik netjes aan waarom ik weg ga als klant. Krijg ik een bijdehand antwoord ja even wachten doet toch geen kwaad maar goed het is uw beslissing. Even serieus zo ga je toch niet om met klanten.

Anneke
28-01-2020

Zeer slecht

Niet bereikbaar, zouden mijn huidige verzekering opzeggen iets dat niet gebeurd is nu heb ik er 2 lopen.
Schandalig gewoon. Wil je ze bereiken hihihihih telefonische in de wacht, wacht, wacht via email komt er ook geen antwoord.
Zeker niet aan te raden als je nog moet beslissen ga ergens anders je verzekering afsluiten

Ra
24-01-2020

NIET BEREIKBAAR!

Nieuwe auto opgehaald dus verzekering bellen (Was eerst Allsecur ).
om 15.30uur gebeld niemand neemt op dus blijf wachten.
Ondertussen met een andere telefoon ook bellen naar allianz direct. Nu nr 2 schadeverzekeringen ingetoetst deze name wel op binnen 1 min.
Ik vertelde haar dat er niet opgenomen wordt en dat ik maar onverzekerd naar huis ben gaan rijden na 1uur wachten aan de lijn.(ondertussen bel ik nog steeds met die andere telefoon waar nog steeds niet wordt opgenomen na 1,5uur). Zij ging wel even naar de afdeling lopen en ik zou terug gebeld worden.na 5 min terug gebeld kan dus wel. oude auto eruit gehaald nieuwe verzekeren. Moest ik ineens 20 euro meer gaan betalen voor een wa verzekering! Was geen verklaring voor. Dus andere verzekering gezocht daar ben ik nu hoger verzekerd ben wa+ en heeel veeel goedkoper.

Loes
Loes
21-01-2020

Slechtste autoverzekering OOIT!

Alles wat fout kan gaan is fout gegaan. Niemand kan je helpen, er werken alleen maar pannenkoeken daar. Overal 100 keer achteraan moeten bellen. Nu helemaal niet meer bereikbaar. Schadevrije jaren staan niet genoteerd en Allianz is niet bereikbaar, dus lukt niet om het te veranderen!

Louise
20-01-2020

Kies voor een andere verzekeraar!

Goede premie maar niet bereikbaar. Ik probeer mijn polis op te zeggen. Dat moet via de telefoon of chat. Telefoon wordt niet opgenomen (3 x een uur gewacht) en de chat wordt niet beantwoord.
Dus prijs is goed, maar als er iets is zijn ze onbereikbaar. Kies voor een andere verzekeraar!

Claudia
20-01-2020

Onbereikbaar

Verzekering opzeggen is onmogelijk, ze zijn onbereikbaar via chat en nemen de telefoon niet op. Geen contact mee te krijgen waardoor je verzekering gewoon doorloopt en je dus dubbel betaalt.
Slechte zaak, absolute afrader.

Stefan

Totaal onbereikbaar

Reageren niet op de chat
email sturen is niet mogelijk
telefonisch krijg je ze na ruim 45 minuten niet aan de lijn
Mijn auto is verkocht en kan hem nu niet uit de verzekering halen, zeer slecht!

Niet te bereiken

Een paar keer gebeld om te proberen een autoverzekering af te sluiten. 1x 12 min, 1x 26 min, laatste keer weer 13 minuten. Geen gehoor.
2 x via chat, wordt ook niet op gereageerd dus heb je ook niks aan.

Heb ik maar een andere verzekeringsmaatschappij genomen.

Waardeloos dus

Waardeloze dienstverlening

Wilde auto wisselen in de verzekering. Website (Chat en account), mail of telefonisch: het maakt niet uit: geen enkele vorm van contact kunnen krijgen. Dus maar ouderwets per brief opgezegd

Claudia
16-01-2020

Slecht te bereiken

In november m'n auto verkocht en op de dag zelf gebeld. 18 minuten in de wacht en niemand neemt op. Geprobeerd via chat, geen reactie. Via mijn account. Daar kom ik niet in. Gisteren voor het eerst succes en nu mag ik twee maanden betalen terwijl auto al lang weg is. Ronduit slecht en klant onvriendelijk.

Bianca
14-01-2020

Niet bereikbaar

De klantenservice is niet tot slecht te bereiken. Wij kregen een brief op de mat dat we uit de verzekering zijn gezet wegens niet betalen. Altijd netjes betaald, maar automatische betaling is einde maand een keer niet gelukt, 2 weken later knikkeren ze je eruit. “Meerdere herinneringen” gekregen volgens Allianz, dit klopt absoluut niet. Nooit iets over gehoord. Ze hebben zelf hun zaken totaal niet op orde. Deze organisatie is NIET aan te raden!

Meer Allianz Direct reviews
Welk cijfer geef jij Allianz Direct?