Allianz Direct reviews

1.3
PeriodeLaatste 12 maanden2020
Hen
10-10-2021

Had mijn autoverzekering bij Allianz.Na aanschaf andere auto kon ik deze niet verzekeren omdat er op mijn adres mijn bedrijf zou zijn ingeschreven.Dat was door Allianz gezien bij de site www.kvk.nl/zoeken/handelsregister.Als men echter niet te belabberd geweest om alles goed te lezen had men daar kunnen lezen dat ik al een eeuwigheid geleden was uitgeschreven.Na chatcontact met Amir en Joanne van Allianz ben ik zeer incorrect behandeld.Verzekering inmiddels elders afgesoten. Ze zijn zeer klantonvriendelijkheid.

Heinz
05-10-2021

Na de beëindiging van mijn leasecontract 5 jaren heb ik een auto gekocht en bij Allianz verzekerd. De vooraf opgebouwde schadevrije jaren, aantoonbaar via vorige polissen werden achteraf niet geaccepteerd. Men beriep zich op Roydata. Zelfs de leasemaatschappij had 5 schadevrije jaren vermeld maar ik werd met mijn 40 jaren schadevrije rijden op 0 gezet. Gelijk overgestapt naar een van mijn vorige verzekeraars. Had ik gelijk moeten doen. Dat Allianz avontuur heeft mij alleen maar zenuwen gekost. Zeer slecht en af te raden.

Tim
31-08-2021

Autoverzekering opgezegd

Na 3 jaar lang betaald te hebben via automatisch incasso is het Allianz is het afgelopen maand niet gelukt. Mijn autoverzekering is direct stopgezet met een CIS-registratie. Toen ik ze opbelde waarom de incasso niet gelukt was, bleek het dat ergens op de website een vinkje had moeten aanklikken. De afgelopen 3 jaar nergens last van gehad, en nu moet ik ineens een vinkje aanklikken. Mijn verhaal uitgelegd aan hen, maar zonder succes. Het was blijkbaar mijn eigen schuld en ze kunnen niks meer voor me betekenen. Verzekeringen afsluiten lukt alleen nog tegen een premie die 3x zo hoog is.

Steven
25-08-2021

Afsluiten wel! Maar opzeggen niet!

Autoverzekering afsluiten ging vlot maar opzeggen via de site/mijn account? Tientallen keren : “Oeps! Er ging iets mis! Probeer het later nog eens!” Dat later is na tientallen keren nog steeds: “Oeps er ging iets mis”

En dat voor een “wereldwijd bedrijf”

Chatten lukt wel, maar een beloofde reactie blijft ook uit.

Steven.

27-07-2021

Opzegging niet doorvoeren

Nooit verzekeren bij deze verzekeraar! Ondanks 2x opzeggen dien ze niets en proberen premie te incasseren. Telefonisch onbereikbaar.

Rob
03-07-2021

Wat een ellendige verzekeraar

Na het kopen van een 2e auto werd deze verzekerd als eerste auto. Na een brief dat ik onverzekerd rondreed, heb ik gebeld en zou het worden opgelost. 3 jaar later wil ik overstappen naar een andere verzekeraar, heb ik maar 2 schadevrije jaren terwijl dat er dertig waren. Daardoor bij de nieuwe verzekering een torenhoge premie. Alianz kan er niets aan doen zeggen ze! (ze willen er gewoon niets aan doen) de oplossing was simpel, gewoon de andere auto ook weghalen bij die sukkel. Wat een slecht bedrijf!

Alex
03-07-2021

Harde en onsympathieke verzekeraar die 'Direct' vertelt niets uit te keren.

2 jaar geleden een barst in een raam op de 2e verdieping. Okay: netjes gerepareerd, maar de glaslatten e.d. waren er af geweest: bijschilderen kon ik zelf doen. Eeeh . op de 2e? Nou ja: einde verhaal: ruit gerepareerd, maar ik kon 'barsten'.

Kort geleden: keuken onder water door defect vaatwasser. Veel schede aan laminaat. Uiteraard, waterschade, de verzekeraar aangesproken. Krijg ik, tot mijn stomme verbazing, te horen dat ik geen inboedelverzekering heb. Ik was 2 1/2 jaar gelden overgestapt: in (alle) welkomst mail stond 'Woonverzekering', maar blijkbaar in de roes overgang AllSecur/Allianz Direct was het fout gegaan, en had ik alleen een opstalverzekering.

Allianz Direct trekt dan 'Direct' z'n handen van je af, geen enkele vorm van meedenken of hulp. Ook mijn rechtsbijstand verzekering doet niets: woonverzekering is geen juridische term (alleen ook bij A.D is een Woonverzekering een inboedel + opstal verzekering . dus . hoe moeilijk is het? ). Duidelijk dus 2 1/2 jaar premie voor niets betaald.

Nico
21-03-2021

Fatsoenlijke communicatie met Allianz is onmogelijk!

Bij de transitie van All Secur naar Allianz is er met mijn opzegging iets fout gegaan bij Allianz. All secur bevestigt

correct op datum mijn opzegging. Allianz 7 dagen later.Nu krijg ik voor die 7 niet terechte dagen rekeningen en brutale aanmaningen met dreiging van incasso bureau etc. Je bent er maar weer druk mee! Mijn advies doe geen zaken met Allianz, want communicatie is ondoenlijk.

Denise
Denise
15-03-2021

1 betaling gemist en je bent niet meer welkom

4 jaar klant, altijd netjes betaald. 1 betaling gemist en de betreffende mails waren in de spam terecht gekomen. Bellen met de klantenservice om te vragen of ik z.s.m de betaling alsnog kan doen. Krijg ik te horen dat ik niet betaald heb en dus geen klant meer ben, kan niks voor me gedaan worden en ben ook niet meer welkom als toekomstige klant. Als ik 1 telefoontje had gekregen had dit voorkomen kunnen worden, maar helaas allianz direct doet alleen contact per mail. klantonvriendelijk. Wil je mijn geld niet? Prima, doei!

Rutger
10-03-2021

Onterecht en onprofessioneel

Ik had een paar maanden terug mijn verhuizing doorgegeven via de telefoon. Dit was verders goed gegaan en mijn auto verzekering zal weer verder lopen. Toen had ik een simpele vraag over mijn verzekering. Vervolgens kwam er tot het licht dat mijn autoverzekering niet actief is en zomaar gestopt is vanaf december door een fout waarvan ik niks wist. Ook heb ik helemaal niks afgezegd of wat dan ook. Of te wel ik heb ongeveer ander halve maand zonder verzekering rondgereden. Dus weer teruggebeld en ze hebben mijn autoverzekering weer geactiveerd. Maar ik moet nu met terugwerkende kracht mijn premie betalen namelijk van december en januari terwijl ik in december niet eens verzekerd was en het is ook nog eens hun fout. Waarschijnlijk als ik in die periode auto schade had opgelopen hadden zij waarschijnlijk gezegd van je bent niet verzekerd dus wij vergoeden niks (=mijn vermoede). Ik denk dat als Allianz dit bericht leest het hun geen moer uit maakt wat er gebeurt is maar het bericht is ook meer een waarschuwing voor eventuele andere mensen die opzoek zijn naar een autoverzekering.

Dus weer gewaarschuwd voordat je in zee gaat met dit bedrijf!

Ik zit er nu ook sterk aan te denken om over te stappen naar een andere verzekering.

Melisa
07-01-2021

Geen verzekering meer bij Allianz!

Nooit weer een verzekering bij Allianz! Hele slechte ervaring mee. Wij hadden een nieuwe auto gekocht die we wilden gaan verzekeren. De oude auto liep bij allsecur wat natuurlijik is overgenomen door Allianz, uit goed vertrouwen bij deze verzekering gebleven en daarom de keuze gemaakt om telefonisch de auto's om te wisselen wat betreft de vezekering. Maar dit ging mis! Eerste tijd beide auto's verzekerd geweest en dubbel betaald! Ruim een jaar later kwamen wij er via de RDW achter dat onze huidige auto niet meer verzekerd was. na een ellendig telefoongesprek met de klantenservice bleek dat door één maandbedrag anderhalf week later betaald was de automatische incasso was stopgezet. Wij gingen er van uit nog gewoon verzekerd te zijn aangezien wij een jaar later nog steeds premie aan het betalen waren, maar dit bleek voor de vorige auto nog te zijn! doordat de automatische incasso zonder doorgeven aan ons was stopgezet, is de verzekering een maand later ook stopgezet. Wij hebben dus drie kwart jaar in een onverzekerde auto rondgereden door het toedoen van Allianz. Wij zijn niet op de hoogte gebracht van deze situatie en daarom zijn wij niet te spreken over Allianz. Wanneer er wel contact (telefonisch) te krijgen is, zijn de medewerkers niet bereidt om te overleggen hoe we dit nu kunnen oplossen, totaal niet klantvriendelijk!

Het gevolg hiervan is dat wij nu bij de autoverzekering bekend staan als wanbetalers, terwijl wij netjes iedere maand een premie betaald hebben. Nu uit nood een jaar vooruit betaald, zodat de auto toch weer verzekerd kon worden, bij gelukkig een veel betere verzekering!

Bedankt Allianz!

Matthijs
27-11-2020

Alles behalve direct

Geen service

Inbraak schade aan de auto heel slecht afgehandeld ten eerste niet te bereiken wat echt een Schande is iemand is geschrokken en zit met een compleet leeg geroofde auto dan verwacht ik medewerking en meeleven. Overal zelf achteraan moeten gaan anders was de auto totaal los verklaard stond bij een aangesloten hersteller Nooit doen altijd zelf een bedrijf kiezen levert alleen gezeur op nu ruim 2 maanden verder geld gehad maar de auto word nog gemaakt. Uiteindelijk gaan bellen waar het geld bleef bleek dat het dossier überhaupt nog niet geopend was en dat na ruim een maand en de toezegging dat ik gebeld zou worden. Opeens was het dossier geopend na dat ik gebeld had en kon het opeens geregeld worden. Van hun kant geen enkele excuses of iets dergelijks voor de slechte service en slechte afhandeling.ook nog 80 euro extra bel kosten moeten maken omdat hun niet te bereiken zijn en ik dagen in de wacht sta

25-11-2020

Onbereikbaar

Zolang er niets aan de hand gaat alles goed. Daarmee bedoel ik het incasseren van de jaarpremie. Maar probeer nu niet om je schade door te geven. Ze doen voorkomen dat je dat zeer eenvoudig doet via internet. Ik kan stellen dat ik geen digibeet ben, maar dit programma is door iemand geschreven die de opdracht heeft gehad het zo onduidelijk mogelijk te maken. Die moest er voor zorgen dat mensen niet zelf iets in kunnen vullen maar alleen antwoord kunnen geven op wat wij (Allianz) vragen. En dan maar even bellen, ik heb totaal 2 uur in de wacht gestaan met een vreselijk melodietje en een stem die steeds weer zei dat alles ook op de website te vinden is. Nou ho maar, zelfs geen e-mail adres. Maw zoek het maar uit. En dat is precies wat ik ga doen, per direct op/ overstappen.

Louis
03-11-2020

Nooit autoverzekering aangaan bij Allianz Direct

De prijs was voor mij zeker niet het belangrijkste motief voor het aangaan van een autoverzekering, had ook ronduit meerdere slechte ervaringen met Allianz Direct - ronduit bagger! Ging ten rade bij mijn eigen tussenpersoon, hij bleek ook te werken voor Allianz Nederland en zij tegen mij het volgende : "Als ik geloof dat een bepaald product niet goed is voor de belangen van mijn (toekomstige) cliënten zal ik dit zeker niet regelen, zelfs als een cliënt hier expliciet opdracht voor geeft" Dit zegt mij genoeg. Deze tussenpersoon heeft voor mij de verzekering geregeld bij een andere (intermediair) maatschappij. De toegevoegde waarde zit hem voor mij in persoonlijk advies/contact en bijstand waarbij ik denk aan het regelen van een schade. Meer consumenten zouden hier een bij stil moeten staan, maar velen kijken in eerste instantie naar de prijs van het product .

Louis

Jordy
09-10-2020

Ongelofelijk slechte service

Inmiddels al de derde keer in 2 maanden dat ik Allianz probeer te bereiken. Sta gelijktijdig telefonisch en in de chat in de wacht. Inmiddels 35 minuten telefonisch en in de chat al 25 minuten lang geen enkel teken van leven.

Bij beide ingangen geen enkele signaal van hoe lang het eventueel nog kan duren, hoeveel wachtenden er voor me zijn. Dit is de vorige 2 keer dat ik contact probeerde op te nemen niet anders geweest.

Werk zelf in een service-organisatie en ken het klappen van de zweep, maar dit is echt ongehoord slecht.

Marco
22-09-2020

\wat een kneuzen

Ik probeer mijn volgende auto te verzekeren. was eerder tot tevredenheid allsecur. na een uur zoeken in een loop door de website van AD kon ik mijn volgende auto invullen.Telefoon nog chat gaven enige reactie meteen maar betaald met ideal. nu meer dan 24 uur later staat t nog als niet betaald. Ik ga morgen gewoon rijden met de toezegging van AD en de kopie van de betaling van de bank. Maar als dit zo blijft zoek ik toch een andere maatschappij. Iedere starter beveel ik dat bij deze aan. grtz

Monique
Monique
16-09-2020

Teveel premie geind al een paar maanden

Sinds april autoverzekering afgesloten en sinds de eerste dag 84 euro afgeschreven terwijl de premie 56 euro zou moeten zijn. Meerdere malen hier over gebeld/ gechat maar geen oplossing. Ik sta op een lijst in Duitsland om dit op te lossen. Net weer gechat en ik stap over.

Sengul
08-09-2020

Niet bereikbaar

Niet bereikbaar per tel noch chat functie! Zat eerst bij Allsecur welke helaas is overgegaan naar Allianz. Nooit eerder gehad zo. Wat slecht. Ik ga opstappen

Rene
03-09-2020

Onbereikbaar

Sinds 2 maanden een opstal en inboedelverzekering afgesloten.

Helaas kreeg ik ruitschade dus ik wilde hier graag melding van maken.

Dinsdag na 40 minuten in de wacht (ook de chat is onbereikbaar) verbinding verbroken evenals woensdag en vandaag ma 30 minuten allebei de verzekeringen beëindigd.

Moet er niet aan denken dat er brand uitbreekt ofzo.

Vreselijke maatschappij!

Roger
03-09-2020

Moeilijk bereikbaar

“Vergeten verzekering auto’s dior tegeven aan RDW” . tja tis dat ze heldt goedkoper zijn dan alle andere waardoor ik toch mijn twijfels blijf houden wat het gaat worden allemaal. Probeer je ze tebereiken? Ik adviseer: beller is sneller want app kun je jaar op wachten maar neem optie 3 “verzekering afsluiten” dan heb je zo iemand te pakken ;-)

Meer Allianz Direct reviews