Allianz Direct reviews

1.5
Positief2%
Neutraal1%
Negatief97%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid
Marco
14-04-2024

Super snel en handig een autoverzekering afgesloten.

Wettelijke bedenktijd verstreken en pas veel later een bericht ontvangen dat ze niet akkoord waren en zonder verder overleg of persoonlijk contact premie verhoogd.

Zelf contact proberen te leggen maar telefonisch niet bereikbaar of mega lange wachttijd. Via chat niet fatsoenlijk te woord gestaan of geholpen. 3x een officiële klacht ingediend maar totaal geen reacties binnen hun eigen gestelde termijn.

Maar wel via mail mij bestoken met onterechte herinneringen en je kunt niet eens fatsoenlijk op de mail reageren want dat wordt niet toegestaan.

Al met al; kom bij Allianz want we zijn goedkoop maar uiteindelijk waardeloze, irritante verzekeringmaatschappij en geeft daardoor alleen maar frustraties. Ben inmiddels overgestapt en wel goed en correct geholpen plus ook fatsoenlijk voorstel gehad.

Arjun
20-03-2024

Al een jaar bezig om een niet te kloppen schade jaren!

Heb in mijn leven geen schade gemeld maar sta opeens in de -4?!

Nu betaal ik bij de nieuwe verzekeraar een godsvermogen!

En Allianz stuurd me van het kastje naar de muur.

Colin
06-02-2024

Via independer een woonverzekering afgesloten. Na 2 uur ineens een mailtje dat ik afgewezen was. Telefonisch contact wordt zo moeilijk mogelijk gemaakt, die chatrobot van ze is een maandagochtend model. Helaas moet je daar doorheen om een persoon aan de lijn te krijgen.

Daar kreeg ik te horen dat ik geweigerd was omdat ik onder bewind zou staan, wat niet klopt. Als ze nu al zulke fouten maken wil ik al niks meer met ze te maken hebben. Je zult ze maar nodig hebben als je huis is afgebrand.

Daarna Unive gebeld, binnen 2 minuten een echt persoon aan de lijn, en alles kunnen regelen. En uiteraard wel geaccepteerd, omdat zij wel kunnen lezen.

Janneke
28-01-2024

Ruim vier maanden geleden betrokken geraakt bij een kettingbotsing. Veroorzaker betrof auto met een buitenlandse verzekering. Kennelijk doet allianz dan meteen niks meer, zelfs niet je informeren dat ze dan niks doen.bij navraag gaven ze aan dat we zelf maar met de andere verzekeraar contact op moesten nemen om de schade te verhalen. Die wisten uiteraard niet wat ze overkwam, verzekerde particulieren die zelf contact op gingen nemen. Werden we dus weer terug verwezen. Uiteindelijk via een omweg doorverwezen naar rechtshulp, goddank loopt die van ons via een betrouwbare verzekeraar en wordt nu, na vier maanden, eindelijk alles opgepakt en hopelijk binnenkort netjes afgehandeld. Heb de autoverzekering uiteraard zsm opgezegd. Weggegooid geld. Zo zie je maar weer: goedkoop is.

Demelza
21-01-2024

Allianz direct is het grootste oplichters bedrijf dat ik ooit gekend heb. Er is door Allianz direct een verzekering op mijn naam afgesloten voor een auto die niet in mijn bezit is. Ook op een vals woon adres. Daarna willen ze niet de valse machtiging die hun zeggen dat ik zou afgegeven hebben verstrekken.

In april 2023 is er op mijn naam (maar valse adres gegevens) een auto verzekering afgesloten via hun website zoals hun dat aangeven. Ik kwam er 2 januari achter en heb de dag erna direct actie ondernomen. Toen waren er al 10 onrechtmatige afschrijvingen van mijn rekening afgeschreven. Toen ik de heer sprak gaf hij aan dat ik met mijn RDW gegevens kon aantonen dat de auto niet op mijn naam stond en hun zouden dan overgaan tot terugbetaling. Ook heb ik direct verzocht om deze verzekering stop te zetten. Dit is niet gebeurd dit hebben ze pas 2 weken later gedaan nadat de politie mij vertelden dat de verzekering nog steeds op mijn naam stond en doorliep.

Aghyad.s
28-12-2023

Ik was een jaar lang klant bij Allianz Direct voor mijn autoverzekering. Gedurende dat jaar heb ik nooit contact met hen hoeven opnemen. Echter, een jaar nadat ik naar een nieuwe verzekeraar ben overgestapt, kwam ik erachter dat Allianz Direct een fout had gemaakt bij het registreren van mijn schadevrije jaren: er ontbrak een jaar in hun systeem. Na contact met de klantenservice gaven ze toe dat het een fout betrof en corrigeerden ze de gegevens. Desondanks blijft de vraag openstaan wie verantwoordelijk is voor de extra kosten die ik hierdoor heb moeten betalen. Een goede administratie had dit probleem kunnen voorkomen. Op basis van mijn ervaring zou ik enige voorzichtigheid adviseren bij het overwegen van deze verzekeraar.

Ad
20-12-2023

Premie van mijn autoverzekering was 20 euro en wordt per 1 januari 2024 verhoogd met 5 euro per maand. Dezelfde verzekering afsluiten via independer kost je 16 euro. Als je belt hierover krijg je als antwoord, jammer meneer dat geldt alleen voor nieuwe klanten. Je verzekering opzeggen en opnieuw verzekeren kan niet zonder eerst een wachttijd van twee maanden.

Terry
04-12-2023

Alliantz weigert een schadeclaim onder de aansprakelijkheidsverzekering onder de voorwaarde dat een gehuurd object zoals een huisje op Landahl met een hottub niet onder de WA verzekering valt. Ook electronica niet. Zij hebben tegenstrijdige voorwaarden, maar je verliest het altijd.

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze organisatie die zich verzekeringsmaatschappij noemt.

Bruno
25-10-2023

Nooit aan beginnen!

Zijn bij schade niet thuis!

Premie innen gaat prima!

Jet
08-07-2023

Spijt spijt spijt. Wat een ellende. Voor het eerst in mijn leven een ongeluk gehad (ik ben 59 en rijd sinds mijn 18e auto). De schuld lag bij de tegenpartij, die op een rotonde tegen de achterkant van mijn auto botste. Inmiddels weken verder, mijn schadedossier is onvindbaar op de website en ze blijven maar om informatie vragen (alles wat ingevuld was in het schadedossier, natuurlijk). Ik wilde dat ik nooooooit naar deze club was overgestapt en zodra dit afgehandeld is (als dat ooit nog gaat gebeuren) dan ben ik weg. Wat je ook doet, sluit hier geen autoverzekering af.

Ton
20-06-2023

Echt afgrijselijk, zo lang word ik aan het lijntje gehouden na mijn waterlekkage!

Ik wil graag dat mijn schade adequaat wordt opgepakt maar Allianz reageert amper op e-mails, terugbelafspraken worden niet nagekomen en ze schuiven hun verantwoordelijkheid af op een extreem dubieus en niet te bereiken taxatie bedrijf genaamd "CED", dat ook telefonisch niet te bereiken is in de praktijk. Echt extreem onredelijk en er komt nergens wat van terecht. Ik zit al tijden met doorweekte en beschadigde spullen in onduidelijkheid door Allianz! SCHANDE!

Kees
05-05-2023

Vandaag telefonisch contact mbt wijziging IBAN nummer: Zeer vriendelijk te woord gestaan door Ramesh en tevens voordeel gehaald uit poliswijziging. Deze man denkt mee met de klant!

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Michelle
19-12-2022

Ik zat bij allsecur wat werd overgenomen door allianz.deed mijn betaling altijd via de link die ik via sms kreeg. Door de overname kreeg ik de sms niet en was ik (2!) week te laat met betalen, waarop ik vervolgens werd afgesloten. Heb nog gevraagd of ik aan alle betalingen had voldaan, dat had ik. Wettelijk gezien mag je iemand na 2 week niet al afsluiten waarop ik een half jaar na dato nog een rekening van 4 euro te weinig betaalde rekening kreeg. Door dit nutteloze voorval sta ik nu 8 jaar als wanbetaler geregistreerd. Belachelijk! Geen verzekering meer te krijgen terwijl ik altijd netjes betaal.

Rob
29-11-2022

Let op als je een autoverzekering afsluit bij dit bedrijf. Ik heb in 2016 een motorongeluk gehad resulterend in -4 schadevrije jaren voor de motorverzekering in ROYdata, deze verzekering heb ik in 2018 opgezegd. Ik had mijn autoverzekering al geruime tijd bij Mercedes-Benz Insurance (tussenpersoon van Allianz Nederland) lopen met begin dit jaar 11 schadevrije jaren. Begin dit jaar besloot ik die over te sluiten naar Allianz Direct i.v.m. de kosten (100,= ipv 150,=). Na twee maanden kreeg ik ineens een e-mail dat de verzekering was aangepast (geen reden). Meerdere keren contact gehad, het bleek dat zij de premie eenzijdig hadden aangepast naar 200,= (ivm van +11 naar -4 schadevrije jaren) en ook dat zij 5 jaar terugkijken en rücksichtslos gewoon de motorset bij ROYdata gebruiken voor de autoverzekering. ondanks dat de risicoafweging voor auto en motor totaal verschillend is. Allianz Direct kijkt vijf jaar terug naar schades, dat is langer dan andere maatschappijen.

Theo
15-11-2022

Niet bereikbaar via chat en telefoon

Jordey
13-09-2022

Vreselijk slecht bedrijf met een beroerde service. Probeer ze maar niet te bellen want je krijgt ze niet te pakken.

Twee autoverzekeringen aangesloten beiden waren dubbel in hun systeem aangemaakt, na elke maand een afchrijving van de automatische incasso op de bank kreeg ik herinneringen in de email spambox. Na 4 a 5 maanden elke maand uren bezig te zijn ze proberen te bereiken en na tientallen loze beloftes heb ik elders wat afgesloten. Nu bijna drie kwart jaar komen ze in eens met een incasso van nog een openstaande factuur van een maan nadat ik al lang en breed verhuisd was van verzekeraar. Ik betaal de incasso wel maar ze kunnen rekenen dat ik iedereen af zal raden om met deze oplichters in zee te gaan.

Tamara
31-08-2022

Zeer slechte ervaring! Na jaren lang netjes betaald te hebben voor mijn autoverzekering 1 factuur mis gegaan door Allianz zelf. Hierdoor meteen op de zwarte lijst gezet. Nu 1,5 jaar later krijg ik nog een incasso bureau op mij afgestuurd omdat ik nog een factuur niet betaald zou hebben. Ze willen niet aangeven om welke dit gaat en zijn zelf niet te bereiken! Zeer slechte verzekeringsmaatschappij met alleen maar ellende.

Roumaisa
06-06-2022

Slechtste verzekering! Totaal niet klantvriendelijk of klantgericht! Alles draait om geld en niet om service! Ik ben inmiddels al 3 maanden me auto kwijt en bel/mail bijna dagelijks. Bijna geen reactie, telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd! En als je er dan wat over zegt schuiven ze het allemaal op elkaar af!

Ben
03-06-2022

Allrisk verzekerd, premie altijd op tijd betaald; woensdag schade door aanrijding. melding online, alle informatie geüpload. Bevestiging in mijn omgeving. Afspraak voor beoordeling schade en herstel door top schadehersteller (van Allianz Direct). Vandaag staat mijn vrouw bij deze schadehersteller; geen melding vanuit Allianz direct, dus geen actie vanuit schadehersteller, auto niet meer veilig om mee te rijden, geen vervangend vervoer.telefonisch is Allianz Direct niet bereikbaar, chat mogelijkheden vallen halverwege communicatie weg (door thuiswerkers met slechte wifi volgens zeggen). Dan maar de alarmcentrale gebeld; dame heel vriendelijk maar zucht bij het aanhoren van mijn verhaal. Biedt excuses aan maar kan niets (!) betekenen. Chatberichten maar vastgelegd, 6 sessies van gemiddeld 45 minuten zonder resultaat. Ook het in de wacht staan telefonisch met wachttijden tot 87 minuten! nu vrijdag avond, Pinksterweekend voor de deur en geen vervoer. Wat vind u van Alilianz Direct?

Michelle
14-04-2022

Heel slecht. Ook telefonisch volledig onbereikbaar en duurt een maand om via mail reactie te ontvangen.

Meer Allianz Direct reviews