Allianz Direct41 ervaringen

Marco
22-09-2020

Wat een kneuzen

Ik probeer mijn volgende auto te verzekeren. was eerder tot tevredenheid allsecur. na een uur zoeken in een loop door de website van AD kon ik mijn volgende auto invullen.Telefoon nog chat gaven enige reactie meteen maar betaald met ideal. nu meer dan 24 uur later staat t nog als niet betaald. Ik ga morgen gewoon rijden met de toezegging van AD en de kopie van de betaling van de bank. Maar als dit zo blijft zoek ik toch een andere maatschappij. Iedere starter beveel ik dat bij deze aan. grtz

Monique
Monique
16-09-2020

Teveel premie geind al een paar maanden

Sinds april autoverzekering afgesloten en sinds de eerste dag 84 euro afgeschreven terwijl de premie 56 euro zou moeten zijn. Meerdere malen hier over gebeld/ gechat maar geen oplossing. Ik sta op een lijst in Duitsland om dit op te lossen. Net weer gechat en ik stap over.

Sengul
08-09-2020

Niet bereikbaar

Niet bereikbaar per tel noch chat functie! Zat eerst bij Allsecur welke helaas is overgegaan naar Allianz. Nooit eerder gehad zo. Wat slecht. Ik ga opstappen

Rene
03-09-2020

Onbereikbaar

Sinds 2 maanden een opstal en inboedelverzekering afgesloten.
Helaas kreeg ik ruitschade dus ik wilde hier graag melding van maken.
Dinsdag na 40 minuten in de wacht (ook de chat is onbereikbaar) verbinding verbroken evenals woensdag en vandaag ma 30 minuten allebei de verzekeringen beëindigd.
Moet er niet aan denken dat er brand uitbreekt ofzo.
Vreselijke maatschappij!

Roger
03-09-2020

Moeilijk bereikbaar

“Vergeten verzekering auto’s dior tegeven aan RDW” . tja tis dat ze heldt goedkoper zijn dan alle andere waardoor ik toch mijn twijfels blijf houden wat het gaat worden allemaal. Probeer je ze tebereiken? Ik adviseer: beller is sneller want app kun je jaar op wachten maar neem optie 3 “verzekering afsluiten” dan heb je zo iemand te pakken ;-)

Jesse
31-08-2020

Onbereikbaar en passief

Bij schade wordt je zeer slecht geholpen. Contact via telefoon is praktisch onmogelijk. Na lang in de wacht te staan wordt je als nog doorgeschakeld naar een bandje. Hier zou je een bericht achter moeten kunnen late, dit werkt echter niet, je blijft vast zitten in keuzemenu.

Ook de schadeafhandeling verloopt zeer moeizaam. Wanneer er afgeweken wordt van de standaard route is er niemand die met je meedenkt. Je moet zelf vervolgens alle partijen bellen. Ook bij verhaalbare schade waarbij de verzekering van de wederpartij medewerking wil verlenen geeft Allianz niet thuis.

Margreet
24-08-2020

Volslagen onbegrijpelijk

Was tevreden verzekerd bij All Secure.
Dit merk is opgeheven. Nu te maken met Allianze Direct. Organisatie die de digitaliseringsslag gemist lijkt te hebben qua klantenservice/klantcontact.
Digitaal bestaat mijn verzekering nl niet☹️.
Gebeld, verzekering opgezegd. Bevestiging laat op zich wachten.
Zou mijn vrienden en kennissen deze partij afraden vanwege gebrek aan communicatie. Jammer.

Jeroen
21-08-2020

Volledig onbereikbaar

Volledig onbereikbaar per telefoon, mail en chat. Dramatisch.

Joram
17-08-2020

Meest verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij

Wat een verschrikkelijke verzekeringsmaatschappij. Ben nu al weken bezig met een probleem m.b.t inloggen op Allianz Direct. Dit lukt niet. Het probleem is verstuurd naar het hoofdkantoor om het op te lossen. 3 weken later nog steeds niets opgelost en krijgt ook niks te horen. Vervolgens weer contact opgezocht. Komt er een Maya op de chat en vraagt wat ze voor mij kan doen, wordt ik compleet genegeerd en wordt de chat opeens afgesloten. En dan hebben we het nog niet over de achterlijke wachttijden van 45 minuten of langer.

Echt waar, ga nooit naar deze verschrikkelijke onkundige amateurs.

Ben
28-07-2020

Opzeggen ALLSecur/Allianz gaat niet

Via chat opgezegd, auto-polis zou beeindigd worden Maar nu wordt er toch weer geld afgeschreven. Probeer te chatten maar krijg geen antwoord

Desi
27-07-2020

Telefonisch niet te bereiken

Mega lang in de wacht.
Je krijgt ze niet te pakken.

Eernst
09-07-2020

Afrader, niet bereikbaar, slechte service

Na AllSecur verder is gegaan als Allianz Direct lijkt alles in het honderd gelopen te zijn. Online is niets meer te regelen en ze zijn telefonisch en via de chat niet bereikbaar. Computersystemen zijn niet samengevoegd waardoor het lastig werken is voor de mensen op de klantenservice. Maar ook de service is niet altijd goed: op het maken van een schademelding na aangereden te zijn kreeg ik te horen dat ik het zelf bij de tegenpartij moest gaan verhalen. Er werd ook pas na weken wachttijd zeer kortaf op mails gereageerd. Hierdoor is de behandeltijd maanden lang en is de schade nooit goed afgehandeld en moet ik daar maar genoegen mee nemen.

Cato
03-07-2020

Gegochel met Nederlands

Opgezegd PER 1 juni begin mei via de chat. Bevestiging per mail gevraagd. Kreeg ik niet, maar pas per datum opzegging. Dat was al raar. Nu blijkt uit de mail op 1 juni dat mijn autoverzekering van Allianz Direct loopt tot 1 juni 23.59u, dus voor deze dag moet ik nog betalen, terwijl ik PER deze dag al bij een ander verzekerd ben. Dubbel verzekerd. Ach, ik heb klein leed met dit bedrijf als ik de andere ervaringen lees en het gaat om een paar euro. Het gaat mij dus meer om het principe. Sinds wanneer is 'per' inclusief de dag dat de opzegging ingaat? Dit riekt naar geldklopperij en creatief boekhouden.

Rene
01-06-2020

Zo slecht niks werkt!

Nooit iets afsluiten niet bereikbaar!

Anton
27-05-2020

Woonhuis en Inboedelverzekering

Ik had een woonhuis en inboedelverzekering via independer aangevraagt van Allianz Direct maar omdat er eternit platen onder mijn pannendak liggen
is de verzekering geweigert.
Geen wonder dat ze met een lage premie komen.

Ron
21-04-2020

DRAMA

Dit is de enige verzekering welke een schriftelijke beëindiging per mail NIET accepteert! Netjes onze autoverzekering opgezegd, maar ze blijven gewoon incasseren. Echter, wanneer Allianz zelf schade moet uitbetalen, moet je 8 WEKEN wachten op je geld. Zoek een andere verzekering als je waar wil voor je geld!

Fabienne
04-04-2020

Laten je in de kou staan.

Maak momenteel door de corona lange dagen en weken. Daardoor is de betaling erbij ingeschoten. Herinnering moest voor 3 april betaald worden. 3 april de betaling gedaan, ok officieel niet handig maar goed met zo een vermoeidheid en veel werk. Vandaag 4 april vroeg in de ochtend een mail dat mijn verzekeringen per direct beëindigd zijn. Gelijk contact gezocht, maar antwoord was dit zijn de regels en kunnen we niet veranderen. Ondanks dat er altijd netjes betaald is, altijd op tijd nu zo hals starrig. En dat hun dan nog beëindigen ok als je niet wil meedenken met je klanten. Maar gelijk een registratie van 8 jaar waardoor ik me bijna nergens meer kan laten verzekeren! Als 25 jaar betaal ik netjes al mijn verzekeringen en op tijd en nu door omstandigheden 1x op de verval dag en hop gelijk dit! Echt schandalig.

Nicole
31-03-2020

Autoverzekering wordt ineens stopgezet

We hebben een autoverzekering afgesloten bij Allianz direct. We wilden dit per automatische incasso betalen, maar dat konden we niet aanvinken door problemen met de site. We kregen een bericht om de premie te betalen via een link, deze link werkte niet. We hebben toen de premie overgemaakt naar de rekening van Allianz met de bijbehorende code. Krijgen wij vervolgens een mail van Allianz dat de premie nog steeds niet is betaald en dat de autoverzekering direct wordt stopgezet en dat we maar naar een andere verzekering moeten gaan. Dit zonder een fatsoenlijk telefoontje waarin we onze uitleg kunnen doen. Ze waren ook niet bereikbaar via de chat en telefoon. Wat een slechte service! Wij gaan wel naar een andere verzekeraar. Zo ga je niet met mensen om.

Al
26-03-2020

Onbeschoft

Nadat ik een schade had gemeld hoorde ik niets weer. Binnen 4 weken zelf al 6 keer gebeld, 3 keer is er een nieuw dossier aangemaakt omdat het elke keer niet goed was gegaan (voor mij nog steeds vraagtekens hoe dit kan?). Ook na veelvuldig vragen wanneer ik mijn schadegeld zou ontvangen was het elke keer een week later. Net weer gebeld. Ik toon mijn frustratie, geef bij de desbetreffende vrouw aan de lijn nog aan dat het niet haar schuld is maar zij moet kunnen begrijpen dat ik nogal veel frustratie over Allianz heb. Nadat ik 1 keer door haar heen spreek, slaat zij een onbeschofte grove toon tegen mij aan, alsof ik een kleuter van 5 ben. Ook in mijn omgeving hoor ik veel ontevredenheid over Allianz. Schadegeld waar je heeeeeeeeeel lang op moet wachten, slechte communicatie en continue aangeven dat er iets weer niet klopt. Ik en velen met mij zijn hier heel erg moe van. Sluit nooit je verzekering af bij Allianz!

Bert
12-03-2020

In 20 seconde je premie berekenen? Vergeet het maar

Ik heb een aantal keren geprobeerd om een opstalverzekering te sluiten plus inboedel en aansprakelijkheid en glas. Telkens wordt bij het 2 e scherm alleen de aansprakelijkheidsverzekering met de premie getoond. De opstal en inboedel kan je niet aanvinken!
Een mail geschreven maar geen reactie. Ongeveer 10 minuten gebeld en gewacht, weer geen reactie.
Al met al zeker geen aanbeveling om daar je verzekeringen onder te brengen. Als het nu al zo moeilijk gaat, hoe moet het dan met schade.
Kortom, bezint eer ge begint!

Meer Allianz Direct reviews
Welk cijfer geef jij Allianz Direct?