FBTO reviews

4.1
16-03-2024

Als er in een maand het saldo niet toereikend is word je zo maar uit de verzekering gegooid terwijl ze het geld wel afboeken 2 dagen later

en het mooiste is je krijgt van RDW een brief met vermelding dat de auto niet is verzekerd sinds 16 februari en dus 4 week zonder verzekering gereden terwijl wel is betaald.

In mijn ogen zijn het oplichters telefonisch niet te bereiken en dat is een slechte zaak

ROBIN
26-01-2024

Ik heb verzekering gedaan voor tandarts krijg declaratie binnen staat op dat ik 248 euro moet betalen FBTO heeft alleen 40 betaald wat voor gierige mensen zijn ze ook wel niet beter had ik geen verzekering aangevraagd ik betaalde eerder ook zoveel

Anieta
07-12-2023

Nieuwe auto gekocht, geprobeerd te verzekeren. Kon op geen enkele manier inloggen, of contact krijgen met fbto. Word zeer slecht gereageerd, sowieso krijg je niemand aan de lijn. Uiteindelijk autoverzekering bij een andere maatschappij afgesloten, om toch verzekerd naar huis te kunnen rijden.

Rok
29-11-2023

Zeer slecht! Ze zijn onbereikbaar, onbehulpzaam en brutaal. Ze zijn zeer star en weigeren ook maar ergens mee te helpen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ook met opzeggen binnen opzegtermijn van 14 dagen geven ze je geld niet terug. Je moet dan eerst nog nog weken lang mailen.

Een verzekering afsluiten hier is weggegooid geld want je zal nergens mee geholpen worden.

09-10-2023

Ik ben al.10 jaar klant en ik heb nog nooit een schade ingediend. Nu valt de apiegel in de badkamer vam de muur en raakt het handdoekrek de kraan en badmeubel beschadigd.

Wordt NIET vergoed want dan had je de allrisk verzekering moeten nemen.

Stelletje boeven zijn het! Als je een keer wchade hebt buiten je wchuld om dekken ze niks. Je kam beter liegen .maar dat zit niet in mijn aard

Nine
25-09-2023

Aangereden in Zuid-Frankrijk, alarmcentrale gebeld en een half uur in de wacht voor er iemand aan de lijn kwam.auto weggespeeld en kon geen leenauto krijgen was niet door ons meeverzekerd.vind dit niet iets voor onze all risk verzekering maar voor de tegenpartij die tegen mijn geparkeerde auto is gereden.Eerder vakantie afgebroken en thuis 3 dagen aan het bellen geweest met FBTO voor verdere hulp zoals vervangende auto en afhandeling beschadigde auto. Mijn behandelaar was er niet en diverse mensen gesproken die amper Nederlands spraken en lacherig over de klacht deden en geen oplossing boden. Nu een leenauto geregeld met veel pijn en moeite maar eerst alles zelf voorschieten en onze vakantie over 3 weken sis nu niet zeker omdat de auto nog uit Zuid-Frankrijk moet komen en dan nog gerepareerd moet worden en toen dacht de lacherige medewerkster mee dan huur je daar toch een auto en vlieg je naar Spanje.mijn auto is aangereden door iemand anders 😡😡😡😡

Manfred
05-06-2023

Ze zijn niet in staat om de meest simpele dingen van een autoverzekering zoals uit- en inschrijven te verwerken.

Met de zorgverzekering ziet het er ook niet beter uit. Ze verkopen een aanvullende vakantieverzekering maar weigeren met belachelijke argumenten te betalen bij schade.

Sab
02-06-2023

Super service! Na pech te hebben gehad met mijn auto ben ik super goed en snel geholpen door FBTO pechhulp! Ook heb ik hier altijd mijn verzekering van de auto lopen! Je betaald voor pechhulp maar een paar euro wat vele malen goedkoper is dan ANWB en de service is ook vele malen beter dan ANWB!

Debby
04-04-2023

Hilda de jong zeer onvriendelijke mevrouw. Ze gooit zomaar de telefoon op. En is niet netjes en zeker niet aardig.

Buddy
08-02-2023

OPLICHTING! Opgepast!

verzekeraar FBTO zegt dat een vogel mijn paneel kapot heeft gemaakt. Durven ze zonder aantonen met 100% te beweren.

11-01-2023

Slechte communicatie. Verwijzen meerdere keren naar een verkeerd artikel uit hun voorwaarden.

Doorlopende annuleringsverzekering doet niks voor je. We wilden geboekte excursies claimen die door geannuleerde vlucht niet door konden gaan. Dat leggen ze gelijk terug bij de vliegtuigmaatschappij die het maar onder EU regelgeving moet vergoeden.

Dat valt helemaal niet onder die regelgeving.

Tis
28-10-2022

Het moment van de waarheid waar FBTO voor staat, gebeurt wanneer een verzekerde overlijdt. Je MOET een afspraak maken met de Nabestaandendesk. Je kunt alleen de klantenservice hiervoor bellen en dan word je teruggebeld voor de afspraak. Alleen, ze mogen geen buitenlands nummer bellen, dus sturen ze een e-mail. Daarin stellen ze een aantal vragen en geven ze aan dat ze een bevestiging naar een fysiek postadres sturen. Dat kan blijkbaar niet per e-mail. Vergeleken met andere bedrijven v.w.b. de melding van een overlijden en het afhandelen van de zakelijke consequenties, scoort FBTO een dikke onvoldoende. Bereikbaarheid: nul. Innovatie: nul. Jammer, vooral omdat ze je een 'fijne dag' wensen terwijl je het verdriet van een overleden dierbare ervaart.

Yvette
27-07-2022

Kinderwagen uit reistas (gehaald?) op schiphol. De reiswieg lag los op de bagage band. Flinke beschadigingen zoals de bodem om meerdere plaatsen gebroken en kan niet meer gebruikt worden. Na reis met 4 maanden oude baby geen aangifte gedaan op het vliegveld. Wij waren ons daar niet bewust van en met een baby die overstuur is, denk je daar op dat moment ook niet aan. Na een maand wachten op reactie (en dus geen kinderwagen kunnen gebruiken) een terugkoppeling gekregen dat niks vergoed wordt. In de polis staat NERGENS dat bagage NIET verzekerd is als er geen aangifte is gedaan. Bij werkwijze staat dat er in PIR formulier moet worden ingevuld maar niet als vereiste. Nogmaals, met een kleine baby die overstuur is, denk je daar niet aan. Schandalig dat het zo wordt afgewimpeld.

Emma
02-06-2022

Verschrikkelijk bedrijf. Een aanvraag gedaan voor een verzekering. Bij nader inzien bij een andere verzekeraar een verzekering afgesloten. Om de aanvraag bij FBTO te annuleren heb ik ca. 30 mails moeten sturen voordat ze in actie kwamen. Schandalig, wát een raar volk.

Ed
03-03-2022

WAARDELOZE ZORGVERZEKERING

Na een paar keer bellen en uitleggen over declaraties toch heeft fbto zonder overleeg geld afschrijven van mijn rekening weer gebeld hoop tijd in gestoken gaan ze bedraag weer terug storten! Blijf af mensen hebben momenteel moeilijk mee met alles is durder geworden en fbto denkt aan zakkenvullen ongelijvelijk.

Ze noemen zich ZORGVERZEKERAAR maar op die manier gaan ze mensen nog ziekker maken.

Ik heb geen worden voor alleen zeggen wagelijk.

Waardeloze zorgverzekering!

Ray
03-09-2021

Alarmcentrale , hoezo ?

Auto wilde niet starten maar er zat pechhulp gratis bij mijn autoverzekering bij FBTO.

Dus alarmcentrale gebeld : precies 1 uur en 30 minuten moeten wachten! ( eerst wachten aan de telefoon , later terugbel verzoek gedaan via een menu wat 1000 keer herhaald werd door een automatische beantwoorder ). Dan komt er nog een aanrijtijd bij van minimaal een half uur dus dan duurt het zo'n 2 uur voordat er uiteindelijk iemand is die je hopelijk kan helpen : bagger!

Ik heb dit niet afgewacht en andere hulp ingeschakeld.

Geen wonder dat die pechhulp gratis is , het functioneert van geen kant .

Toch maar weer lid worden bij de ANWB waar ik eerder uitstekende ervaring mee had.

Goedkoop is duurkoop , wegwezen bij FBTO

Jessy
24-08-2021

Ziekelijke communicatie

Fbto communiceert voor geen meter

Je krijgt geen kans om dingen op te lossen

Door fbto kan ik nu mijn auto niet verzekeren

Anton
23-08-2021

Klantenservice onbeschoft

FBTO weigert om een officiële groene kaart op te sturen na vriendelijk verzoek, en dat terwijl de Belgische politie geen zelf geprinte versie accepteert. Dus bij FBTO moet je als je in België komt het risico nemen op een vette bekeuring terwijl het een kleine moeite is voor hun om een originele groene kaart toe te sturen! Klant hoort als koning behandeld te worden en niet als stuk vuil!

Peet
03-06-2021

Fijn contact en goed geholpen

Ik ben al jaren klant en heb regelmatig contact,liefst telefonisch. Dit ivm een auto die we jaarlijks voor een half jaar schorsen. Ik word keer op keer heel vriendelijk geholpen en na mijn laatste contact werd er zelfs een bloemetje bezorgd als dank voor ons jarenlange vertrouwen in FBTO.

Fijn contact met een verzekeraar kan dus ook.

Michiel
27-05-2021

NOOIT MEER

15 jaar klant geweest, ziektekostenverzekering, woon verzekering, autoverzekering, alles. Drie jaar geleden voor mijn werk naar buitenland uitgezonden, huis verhuurd, aan FBTO doorgegeven ivm opstal verzekering, het was geen probleem.

Zojuist per chat contact gezocht omdat ik een polis opgave nodig heb voor de hypotheek verstrekker. Krijg ik te horen dat de voorwaarden zijn gewijzigd en dat voor expats zoals ik het niet meer mogelijk is een verzekering aan te houden. Per direct is de verzekering eenzijdig door FBTO opgezegd.

Ik was met stomheid geslagen.

Lieve mensen, doe met dit bedrijf geen zaken, een bedrijf dat op deze manier met haar klanten omgaat is in mijn opinie diep en diep triest. Ik wil niets meer met FBTO te maken hebben, zo ga je niet met mensen om.

Lieve

Meer FBTO reviews