30-01-2017

Klantenservice serviceverlenend?

Ik belde over een vraagje over iets waarvan ik dacht dat er niet iets niet klopte in de module. Zonder dat er in eerste instantie werd meegekeken en goed geluisterd werd, werd de fout min of meer al naar mij gewezen. Na wat aandringen van mijn kant wilde de mevrouw van de klantenservice wel meekijken. Ze klonk geirritteerd en onvriendelijk,waardoor ik daar geen zin meer in had en me ongemakkelijk voelde. Vorig jaar werd ik met een vraag wel heel vriendelijk geholpen. En zo hoort het ook! Maar helaas 1 ervaring voor mij zoals dit is een reden om eind van het jaar over te stappen naar een andere verzekering.

27-01-2017

De afschrijving klopt niet

Bij mijn fbto, de site waarin ik kan zien waarvoor ik verzekerd ben en wat ik er voor moet betalen komt niet overeen met de bankafschrijving. FBTO komt met allerlei doorzichtige smoesjes (ik zou het niet goed berekenen, maar de berekening maakt FBTO) de reisverzekering zou een dagprijs zijn en aan de hand daarvan berekend worden (maar elke maand halen ze 3 euro teveel van mijn rekening. Als ik er over bel wordt ik arrogant behandeld en per mail ronduit onbeschoft. Nee, voor ons geen FBTO meer

20-01-2017

Sommige medewerkers van FBTO verzieken hun klanttevredenheid

Bewust gekozen voor FBTO auto verzekering vanwege hun klantvriendelijkheid.

Onlangs mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht. Ik zag dat ik online makkelijk over kon zetten.

Dit heb ik online gedaan. Om er zeker van te zijn heb ik telefonisch contact opgenomen met FBTO klantenservice.

Telefonisch kreeg ik een meneer aan de lijn van FBTO die letterlijk boos werd omdat ik bevestiging wou telefonisch.

"Ja meneer dubbelwerk he" "Nu moet ik weer voor je gaan uitzoeken hoe of wat" "Had je net zo goed niet kunnen doen"

Kom op zeg waarvoor zit je achter klantenservice desk als je geen zin hebt om je klanten te woord te staan. ik vond het echt belachelijk en heb hem laten weten dat hij wat vriendelijker mag zijn tegen FBTO klanten.

Lachen antwoorde hij

"Ja hehe meneer"

Totaal niet professioneel en ben niet na tevredenheid geholpen en zit met onbeantwoorde vragen.

02-01-2017

Ik raad FBTO sterk af

Ik ben ik 2016 overgestapt naar FBTO zorgverzekering. Sinds dag 1 heb ik alleen ellende met FBTO gehad. Eerst waren ze veel te laat met afschreven van mijn premie waardoor ik een achterstand hebt opgelopen. Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat daar aan de hand was en kreeg ik antwoord dat het geld al lang afgeschreven was en geen zorgen maken. In maart nog geen geld van mijn bank afgeschreven. Weer gebeld en ja idd daar was een fout opgetreden waardoor ik gevraagd hebt over een acceptgiro. Nee dat kon niet daarom waren ze zo goedkoop en door de achterstand moest ik 10 euro extra betalen door de fouten van FBTO. Ik zei dat kom 2017 stap ik naar een ander. Jammer zei ze. Augustus 2016 heb ik een gezamenlijkerekening met mijn man. Ik gaaf dit door en alles ging goed dacht ik. Ik had ook een betaalregeling over mijn eigenrisco en dat was ook geen probleem. Daarna schreven ze mijn premie af via mijn nieuwe rekening maar niet de bedrag van mijn eigenrisico. Vreemd vond ik. De maand daarna wel 15 euro en ook mijn premie. November kreeg ik in eens een brief dat is moest alles in een keer betalen omdat ik niet aan mijn belofte hield en dat ze het geld niet konden afschreven. Huh? Oké. December ging ik naar mijn oude zorgverzekering terug CZ had nooit moet weg gaan daar. CZ zeggen mijn verzekering op bij FBTO. Ok goed dan. Nu vandaag is er ineens geld van mijn bank afgeschreven van FBTO en zonder iets te zeggen of mij op de hoogte te brengen dat daar ook ineens 10 euro bovenop is gekomen op mijn premie. Bij alle andere verzekeringen kreeg je netjes een brief met de medeling dat jouw premie is om hoog gegaan. Niet FBTO ze denken alleen aan geld en geen brieven of geen email om u als klant op te hoogte te brengen als daar een verandering. Helemaal niks! Slechte bedrijf en ik zie meer klachten dan goede dingen over FBTO en ze zijn trots op zichzelf. Jullie moeten schamen over jullie gedrag en jullie verdienen geen beste zorgverzekering of zo echt niet. Bah! Ik ben woeden op FBTO. De klant is niet eerste plaats bij FBTO. Jullie moet naar een klantenservice training. Dat meen ik echt.

21-12-2016

Reisverzekering

Na diefstal uit onze auto (personenbus, zonder de mogelijkheid van bagage opbergen in afgesloten bagageruimte, net te horen gekregen dat FBTO niets gaat vergoeden. Jaren lang (meer dan 20 jaar)een groot deel van onze verzekeringen bij FBTO ondergebracht, en behalve door overlijdensgeval en een val nooit iets hoeven te claimen, nu zo reactie! Iedereen zal snappen dat wij op zoek gaan naar een verzekeringsmaatschappij die meer biedt.

15-12-2016

Je hebt extra schade, dus krijgt minder dekking. Goed verhaal!

Lange tijd tevreden geweest, maar intussen teleurgesteld in deze verzekeraar. Geval wil dat mijn voorruit gesneuveld is door een gevallen rotte tak uit een boom, zonder dat er sprake was van storm. Was naar ik dacht verzekerd voor dergelijke ruitschade met de WA-plus polis. Helaas zat er door de gevallen tak ook kleine schade op sommige delen van de carrosserie, die ik overigens niet wilde claimen. Doordat er méér schade is dan de ruit alleen, wordt niet alleen (de dus niet geclaimde) carrosserieschade niet vergoed, maar vervalt ook de ruitverzekering. Zonder de deukjes zou de ruit prima vergoed zijn (!), weliswaar met eigen risico van €150, maar m.i. prima en fair. E.e.a. valt allemaal keurig na te lezen in de polis, maar die lees je zoals wel vaker pas te laat. Gevolg is dat je dubbel pech hebt en dat er 0 wordt uitgekeerd. FBTO zal blij zijn met de extra deukjes, die als extra schade worden gezien, waardoor de dekking vervalt. Of ik misschien extra dekking wilde? Of korting bij de FBTO gerelateerde schadeafhandelaar voor vervanging van de ruit op eigen kosten? Kosten nagevraagd bij de FBTO schadeafhandelaar: €610. Eigen vakgarage: €405 (incl begrip voor verhaal en 10% korting). Ik weet genoeg en ben weg bij FBTO.

13-12-2016

Gewoon goed

Ik heb al mijn verzekeringen looen via de FBTO en nooit hinder ondervonden. Schade is goed en snel beoordeeld en behandeld, declaraties gaan snel via de app. Ook ik had me een 2 jaar terug niet goed ingelezen ovet de voorwaarden van het aan en uit zetten van modules maar dat heb ik toch echt zelf verkeerd gedaan. Vind dat er veel mensen klagen over feiten die ze zelf van te voren konden weten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een zorgverzekering die bij je past en ook de voorwaarden. Zaken die buiten je aanvullende verzekeringen gaan betaal je bijna altijd eigen risico. Dus als je van de tandarts doorgestuurd wordt naar de kaakchirurg betekent dat eigen bijdrage. Dat is nou eenmaal niet anders.

09-12-2016

Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn zorgverzekering

Ik ben serieus nog nooit zo blij geweest met mijn zorgverzekering. Je kan hem zelf passend maken door pakketten aan of uit te zetten. Ik word altijd heel goed geholpen als ik telefonisch contact heb wat niet bij ieder bedrijf het geval is. Ik zou iedereen fbto aanraden!

03-12-2016

FBTO is duur, onpersoonlijk en vergoed niet alles!

Ik heb een zorgverzekering al 2 jaar bij FBTO gehad. Mijn ervaring is niet positief, omdat niet alles vergoed wordt bij hun. Pas geleden had ik een behandeling nodig, die door de chirurg uitgevoerd moest worden. FBTO wil dit niet vergoeden. Ook al had ik een verwijsbrief van de huisarts willen zij dit niet vergoeden. Ik heb bezwaar gemaakt tegen de beslissing maar FBTO wil de behandeling niet vergoeden!

Als klant ben ik zeer teleurgesteld met FBTO en vindt dat ze heel onvriendelijk en onpersoonlijk zijn tegen de klant. Het enige wat ze wel vergoeden zijn mijn tandarts kosten met aanvulde tand verzekering, maar dit vind ik niet genoeg.

In 2017, vervalt mijn collectiviteitskorting en moet ik €117 euro gaan betaling voor mijn premie. Dit vind ik te duur voor een zorgverzekering, die niet alles wil dekken en dus stap ik over!

30-11-2016

PAS OP!

Pas op als je met het hele gezin op een polis staat, als je een aanvullende verzekering aanzet voor een persoom bv orthodontie voor een van je kinderen. Dan betaal je daarvoor dubbele premie! (Ze rekenen voor twee volwassenen). Je kan beter zorgen dat je je gezin splitst op twee polissen. Bv vader een polis en moeder met de kinderen op een andere. Ik ben hier per ongeluk achter gekomen. FBTO Maakt liever geen slapende honden wakker, onze zoon heeft 3 jaar beugel gehad en daarna andere dochter nu ook al 2 jaar. op een gezins polis kostte dat 40 euro per maand extra. Als we twee polissen hadden zou het maar 20 euro per maand zijn geweest. Voor exact dezelfde dekking dus. Heb het even uitgerekend en ben voor ruim 1400 euro opgelicht. (Sorry Kan het niet anders noemen!) mensen pas dus op! FBTO maakt nergens melding van dit feit, is niet in de polis of op internet terug te vinden. Echt schandalig!

13-09-2016

Zeer traag met uitbetalen!

Als je een declaratie indient krijg je een mail waarin staat dat de nota is ontvangen en fbto deze binnen 7 werkdagen betaald. NOT, na 7 werkdagen krijg je een 2e mail waarin staat dat de nota is verwerkt en ze binnen 7 dagen uitbetalen. Kortom je zit bijna 2 weken op je geld te wachten en zo is dit de afgelopen 6x bij mij verlopen. Bij anderen verzekeraars staat het binnen een paar dagen op je rekening. Ze beloven iets en maken het niet waar. ik stap over zodra het kan!

08-08-2016

Tot nu toe goed

Ik heb FBTo zorgverzekering. Ik had aangegeven dat ik per jaar wenste te betalen. In eerste instantie hadden ze de maandelijks bedrag geincasseerd, maar na 1 telefoontje werd dit snel opgelost. Nog niks hoeven te claimen, dus weet niet hoe dit afgehandeld wordt.

25-07-2016

Rechtsbijstand slecht

We hebben 20 jaar premie betaald, en als we hulp nodig hebben blijkt dat ze ons niet kunnen helpen omdat het dan weer niet onder hun voorwaarden valt,... we hebben per direct opgezegd,... zonde van alle nutteloos betaalde premie

24-07-2016

Fbto

in principe ben ik wel tevreden, ook wat de prijs betreft ze zijn een van de goedkoopste zorgverzekeringen die er zijn, maar met verschillende dingen moet je toch uit kijken want soms moet je toch bij betalen.

19-07-2016

Zeer slecht behandeld

Vandaag geïnformeerd waarom een digitaal ingediende declaratie niet is vergoed. Daarbij werd ik onbeschoft behandeld door een medewerkster die maar bleef praten en mij niet de gelegenheid gaf om een en ander toe te lichten. Ik ben zeer kwaad op notabene mijn werkgever en ben van plan om alle verzekeringen op te zeggen.

16-07-2016

Erg jammer dat ze je in de kou laten staan.......

Ik ben al jaren klant bij de FBTO en nog nooit problemen gehad, echter nu wel. Ik heb 3 jaar geleden een auto van 3 jaar oud gekocht bij een BOVAG en RDW erkende garage. Uiteraard direct all-risk verzekerd bij FBTO. Afgelopen maand ontving ik een brief van de RDW dat mijn auto onderzocht diende te worden op gestolen onderdelen en veiligheid. Helaas was de uitslag dat een gedeelte van de auto niet identificeerbaar is en het dak onveilig vanwege gelaste dakstijlen, de auto wordt door de RDW onveilig verklaard en mag nooit meer de weg op, total loss dus.

In deze zaak wijst iedereen naar elkaar maar dedupeerde ben ik. Ook FBTO wil van niets weten omdat de auto niet op de weg total loss is geraakt, niet gestolen is en niet in uit is gebrand. Erg jammer, want je verzekerd je toch niet voor niets........

De garagehouder, die ook gedupeerde is vanwege de onterechte goedkeuring door de RDW, heeft het autowrak opgekocht tegen twee maal de testwaarde. Ik heb dit FBTO laten weten en hopelijk vergoeden ze nu het resterende bedrag..... wordt vervolgd..........

01-07-2016

Goede verzekeraar.

Wij zijn zeer tevreden over de FBTO en daarom zijn we al 27 jaar klant bij FBTO. Je wordt goed en vriendelijk geholpen. De aan en uit modules zijn ook een pre.

Ingrid
16-05-2016

WAARDELOOS

Heb per abuis een verkeerde module aangevinkt ipv ""Tandzorg"heb ik "Gezichtszorg en Orthodontie" aangezet,kost me ff €200 voor iets waar ik niets aan heb,tussentijds uitzetten gaat niet,had maar beter op moeten letten was hun reactie ,foutje maken is toch menselijk,maar de FBTO is niet te vermurwen ,knap WAARDELOOS en een makkelijke manier om geld binnen te harken

29-03-2016

Na ongeval, toch veel zelf betalen.

Ik ben drie jaar geleden overgestapt naar FBTO, vanwege het modulaire karakter. In de eerste twee jaar heb ik geen gebruik gemaakt van het tussentijds aanzetten van de modules, maar het leek me een mooi concept.

Onlangs (2016) heb ik helaas een ernstig motorongeluk gehad, waarvan ik moet revalideren. Omdat ik me bewust ben van het verhoogd risico van motorrijden heb ik een aantal modules standaard aanstaan.

Even mijn modules langs: Zorg en Herstel; Hoewel de titel anders doet vermoeden, betekent deze module werkelijk helemaal niets voor iemand in een revalidatietraject na een ongeval. Jammer, verkeerde keuze.

Ongevallen; Gelukkig niet nodig gehad. Deze module keert eenmalig een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden.

Tand ongeval - heb ik standaard aanstaan. Tijdens de valpartij is een stuk tand afgebroken, maar hierover heeft het ambulance personeel en het ziekenhuis geen melding gemaakt bij de initiële opname. Ik kwam er zelf ook pas een paar dagen later achter. Bij melding bij FBTO worden er eerst een hoop barrières opgeworpen; aanvankelijk accepteerden ze alleen een rapport van de kaakchirurg. (WTF?!) Er is maar een klein stukje afgebroken, dit kan mijn eigen tandarts tzt ook verzorgen. Maar goed; ik hierover ben nog in overleg, ik zie het echter somber in. Dus deze rekening zal waarschijnlijk voor mezelf komen. (standaard tandverzekering, ik heb een goed gebit).

Spieren & Gewrichten; Dit is een mooie. In deze module valt fysiotherapie. In eerdere jaren (2014/2015) was het mogelijk om tussentijds deze module te activeren. Er was dan wel een limiet op de uitkering. Dit verzekeringsjaar heeft FBTO in al haar gierigheid besloten om tussentijdse activatie niet meer toe te staan. Eindresultaat: Mijn revalidatie heeft een langdurige indicatie. Dit betekent dat vanaf de 20ste fysiotherapie sessie, de verzekering pas uitkeert. De eerste twintig sessies (620,-) komen geheel voor mijn rekening. Zowel de fysiotherapeut als het ziekenhuis waren onaangenaam verrast. In mijn regio zien ze veel VGZ en CZ en deze verzekeraars hebben fysio blijkbaar veel beter geregeld.

Kortom; volgend jaar weer terug naar VGZ of CZ.

Carlijn
15-03-2016

Fbto is ok

Je kunt bij fbto paketten aanzetten. Dit heeft als voordeel dat je nooit betaald voor zorg dat je niet nodig bent. Het nadeel is dat wanneer je bijvoorbeeld plotseling fysiotherapie nodig bent dat je eerst je paket aan moet zetten. Je kunt er dan gebruik van maken in de eerst volgende maand. Dit kan soms erg vervelend zijn. Vervolgens betaal je het hele jaar voor dat paket. In het nieuwe jaar vervalt dit paket weer en betaal je alleen voor het basis paket. Mocht je gebruik maken van bijvoorbeel fysiotherapie dan moet je er goed om denken dat je je paket opnieuw aanzet.

Verder kun je op internet veel informatie vinden over de paketten, de kosten e.d

Meer FBTO reviews
Welk cijfer geef jij FBTO?
12345
67
8910

AfradenAanraden