FBTO reviews

4.1
Positief30%
Neutraal6%
Negatief64%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid
Arnold
04-06-2024

Eigenlijk alleen bereikbaar via chatbot of chat, telefonisch lastig om door het keuze menu te komen en daadwerkelijk een medewerker te spreken(tip gebruik de optie betalingsregeling in het menu)

Mireille
27-05-2024

Wij hebben schade aan onze inductiekookplaat.

Er zit een scheur in en we hebben niet gezien how dit ontstaan is.

Dit eerlijk verteld. Daarom wordt het NIET vergoed.

Als we gewoon een reden uit onze duim hadden gezogen zou het MISSCHIEN wel vergoed zijn. Maar ja, dat kunnen ze nu niet meer op het formulier zetten.

Een ding is duidelijk, wij gaan per direct WEG bij FBTO. Wat een oplichters. Daar betaal je tich geen premie voor zeg!

Ronald
18-05-2024

Als ik dit december vorig jaar had geweten was ik nooit naar FBTO gegaan voor €2 meer in de maand kun je naar een zorgverzekeraar die je gewoon kunt bellen. Dus eens Dit jaar ben ik weg. Geen behoefte aan een bedrijf dat te zeikerig is voor een goede klantenservice

Elizabeth
07-05-2024

Vanwege de prijs (want het goedkoopst) overgestapt. Via whats app te contacten. Al jaren autoverzekering zonder gedoe. Maar de zorg app is het traagst en ouderwets ogend en alleen te gebruiken over de 3 laatste maanden. Voor verder terug moet je inloggen bij 'mijn fbto' . Nu besluiten ze dat mensen alleen maar met de digi-d app kunnen inloggen. Ik log in met.digid met extra code. Ik weiger dat. Ik mag toch verdorie zelf nog wel beslissen hoe ik digi-d gebruik? Ik erger me kapot aan dat gerommel gedurende lopende verzekeringsjaren. Zorg dan dat je de boel op orde hebt voor 1 januari.

Peter
02-05-2024

Mijn woonhuisverzekering zou 62% meer premie moeten kosten, terwijl aan de woning niets veranderd is.

Dus contact gezocht met FBTO. Dan kom je in een chat circus terecht, wat uren kan duren . Dan maar gelijk opzeggen.

Ook dat kan alleen via een chat en vergt ook weer een half uur met steeds die domme (automatische) vragen, die nergens op slaan.

Blij dat ik van FBTO verlost ben!

Ben
12-04-2024

Ik wilde een klant van fbto die geen Nederlands en weinig Engels spreekt helpen met zijn vraag maar ze zijn niet telefonisch te bereiken en ook niet behulpzaam. Echt ik heb dit nog nooit zo meegemaakt. Ook dat ze op een doordeweekse dag niet bereikbaar zijn is toch niet te geloven. Ik heb al spijt dat ik de persoon in kwestie heb geholpen om bij fbto een zorgverzekering af te sluiten.

Peter
24-03-2024

Fbto is niet transparant over de kortingsregeling schadevrije jaren. Zij hebben de bonus-malus-tabellen met aangegeven kortings percentages afgeschaft. Ieder jaar krijg je een maand teveren te horen wat je nieuwe premie is. Hoe die tot stand komt zegt men niet. Je hebt geen idee hoeveel korting je krijgt over 5 jaar na schadevrij rijden of na bijvoorbeeld 2 schades in een jaar. Werkt willekeur in de hand.

Telefonisch contact met fbto is vrijwel onmogelijk, alleen na het indienen van een klacht. Zo kreeg ik uiteindelijk de uitleg over deze regeling.

Hans
16-03-2024

Als er in een maand het saldo niet toereikend is word je zo maar uit de verzekering gegooid terwijl ze het geld wel afboeken 2 dagen later

en het mooiste is je krijgt van RDW een brief met vermelding dat de auto niet is verzekerd sinds 16 februari en dus 4 week zonder verzekering gereden terwijl wel is betaald.

In mijn ogen zijn het oplichters telefonisch niet te bereiken en dat is een slechte zaak

ROBIN
26-01-2024

Ik heb verzekering gedaan voor tandarts krijg declaratie binnen staat op dat ik 248 euro moet betalen FBTO heeft alleen 40 betaald wat voor gierige mensen zijn ze ook wel niet beter had ik geen verzekering aangevraagd ik betaalde eerder ook zoveel

Anieta
07-12-2023

Nieuwe auto gekocht, geprobeerd te verzekeren. Kon op geen enkele manier inloggen, of contact krijgen met fbto. Word zeer slecht gereageerd, sowieso krijg je niemand aan de lijn. Uiteindelijk autoverzekering bij een andere maatschappij afgesloten, om toch verzekerd naar huis te kunnen rijden.

Rok
29-11-2023

Zeer slecht! Ze zijn onbereikbaar, onbehulpzaam en brutaal. Ze zijn zeer star en weigeren ook maar ergens mee te helpen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ook met opzeggen binnen opzegtermijn van 14 dagen geven ze je geld niet terug. Je moet dan eerst nog nog weken lang mailen.

Een verzekering afsluiten hier is weggegooid geld want je zal nergens mee geholpen worden.

Marc
09-10-2023

Ik ben al.10 jaar klant en ik heb nog nooit een schade ingediend. Nu valt de apiegel in de badkamer vam de muur en raakt het handdoekrek de kraan en badmeubel beschadigd.

Wordt NIET vergoed want dan had je de allrisk verzekering moeten nemen.

Stelletje boeven zijn het! Als je een keer wchade hebt buiten je wchuld om dekken ze niks. Je kam beter liegen .maar dat zit niet in mijn aard

Nine
25-09-2023

Aangereden in Zuid-Frankrijk, alarmcentrale gebeld en een half uur in de wacht voor er iemand aan de lijn kwam.auto weggespeeld en kon geen leenauto krijgen was niet door ons meeverzekerd.vind dit niet iets voor onze all risk verzekering maar voor de tegenpartij die tegen mijn geparkeerde auto is gereden.Eerder vakantie afgebroken en thuis 3 dagen aan het bellen geweest met FBTO voor verdere hulp zoals vervangende auto en afhandeling beschadigde auto. Mijn behandelaar was er niet en diverse mensen gesproken die amper Nederlands spraken en lacherig over de klacht deden en geen oplossing boden. Nu een leenauto geregeld met veel pijn en moeite maar eerst alles zelf voorschieten en onze vakantie over 3 weken sis nu niet zeker omdat de auto nog uit Zuid-Frankrijk moet komen en dan nog gerepareerd moet worden en toen dacht de lacherige medewerkster mee dan huur je daar toch een auto en vlieg je naar Spanje.mijn auto is aangereden door iemand anders 😡😡😡😡

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Manfred
05-06-2023

Ze zijn niet in staat om de meest simpele dingen van een autoverzekering zoals uit- en inschrijven te verwerken.

Met de zorgverzekering ziet het er ook niet beter uit. Ze verkopen een aanvullende vakantieverzekering maar weigeren met belachelijke argumenten te betalen bij schade.

Sab
02-06-2023

Super service! Na pech te hebben gehad met mijn auto ben ik super goed en snel geholpen door FBTO pechhulp! Ook heb ik hier altijd mijn verzekering van de auto lopen! Je betaald voor pechhulp maar een paar euro wat vele malen goedkoper is dan ANWB en de service is ook vele malen beter dan ANWB!

Debby
04-04-2023

Hilda de jong zeer onvriendelijke mevrouw. Ze gooit zomaar de telefoon op. En is niet netjes en zeker niet aardig.

Buddy
08-02-2023

OPLICHTING! Opgepast!

verzekeraar FBTO zegt dat een vogel mijn paneel kapot heeft gemaakt. Durven ze zonder aantonen met 100% te beweren.

Ronald
11-01-2023

Slechte communicatie. Verwijzen meerdere keren naar een verkeerd artikel uit hun voorwaarden.

Doorlopende annuleringsverzekering doet niks voor je. We wilden geboekte excursies claimen die door geannuleerde vlucht niet door konden gaan. Dat leggen ze gelijk terug bij de vliegtuigmaatschappij die het maar onder EU regelgeving moet vergoeden.

Dat valt helemaal niet onder die regelgeving.

Tis
28-10-2022

Het moment van de waarheid waar FBTO voor staat, gebeurt wanneer een verzekerde overlijdt. Je MOET een afspraak maken met de Nabestaandendesk. Je kunt alleen de klantenservice hiervoor bellen en dan word je teruggebeld voor de afspraak. Alleen, ze mogen geen buitenlands nummer bellen, dus sturen ze een e-mail. Daarin stellen ze een aantal vragen en geven ze aan dat ze een bevestiging naar een fysiek postadres sturen. Dat kan blijkbaar niet per e-mail. Vergeleken met andere bedrijven v.w.b. de melding van een overlijden en het afhandelen van de zakelijke consequenties, scoort FBTO een dikke onvoldoende. Bereikbaarheid: nul. Innovatie: nul. Jammer, vooral omdat ze je een 'fijne dag' wensen terwijl je het verdriet van een overleden dierbare ervaart.

Yvette
27-07-2022

Kinderwagen uit reistas (gehaald?) op schiphol. De reiswieg lag los op de bagage band. Flinke beschadigingen zoals de bodem om meerdere plaatsen gebroken en kan niet meer gebruikt worden. Na reis met 4 maanden oude baby geen aangifte gedaan op het vliegveld. Wij waren ons daar niet bewust van en met een baby die overstuur is, denk je daar op dat moment ook niet aan. Na een maand wachten op reactie (en dus geen kinderwagen kunnen gebruiken) een terugkoppeling gekregen dat niks vergoed wordt. In de polis staat NERGENS dat bagage NIET verzekerd is als er geen aangifte is gedaan. Bij werkwijze staat dat er in PIR formulier moet worden ingevuld maar niet als vereiste. Nogmaals, met een kleine baby die overstuur is, denk je daar niet aan. Schandalig dat het zo wordt afgewimpeld.

Meer FBTO reviews