Jaren ben ik klant van FBTO. onder nr 001629309. Omdat ik veel in het buitenland buiten Europa werkzaam ben, kon ik vaak niet op tijd hun papieren facturen inzien. Ik was dus blij dat ze overgingen op het versturen van de facturen naar mijn emailadres. Zodoende kon ik iedere maand op tijd betalen met vermelding van het betaalkenmerk, wat alleen op de factuur is te zien. Daar is men bij FBTO mee gestopt en zodoende kreeg ik de papieren factuur niet op tijd in handen. Een half jaar geleden heb ik verzocht om dit weer te gaan doen via email. Op 9 Oktober is mij verzekerd dat het geregeld was. Ik zou alles per email krijgen. Tot op heden geen enkele factuur per email ontvangen. Wel herinneringen met 10 of 25 euro verhoging. En nu de klap op de vuurpijl - hoewel alles net betaald was - een brief met de vermelding dat ik een wanbetaler ben omdat ik 2 maanden achter zou zijn met betalen. Wat niet correct is want de factuur van Januari mag betaald worden tot 15 Januari. En de brief was van 8 Januari. Maar de eigenlijke oorzaak van de late betaling is, dat ik de factuur niet op tijd krijg via de email. En ook de herinneringen niet. Maar daar doen ze dus niets aan , want dan kunnen ze extra blijven incasseren bij een latere betaling.
Dus nu ben ik een wanbetaler. En in al die jaren is FBTO geen cent aan mij tekort gekomen. Integendeel, ik heb facturen in het buitenland uit eigen zak betaald.
Dit doet mij erg denken aan de mentaliteit van de incasseerders in de toeslag affaire , die zoveel politieke stof heeft doen opwaaien.
Ik zou 31 Maart 2020 terugkeren uit het buitenland naar Nederland, maar dat ging niet door door de uitbraak van het Corona virus. Op voorhand had ik een afspraak gemaakt bij een neuroloog, omdat ik af en toe last kreeg van epileptische aanvallen en dat wilde ik laten onderzoeken. Ik kon dus niet naar de nederlandse neuroloog, maar kreeg wel een rekening te betalen aan het FBTO omdat mijn eigen risico niet verbruikt was. Ik was zelfs niet in Nederland geweest! en toch een rekening ontvangen! Zo misbruikt FBTO zijn klanten terwijl ze zelf intern hun zaken niet afhandelen zoals met de klant afgesproken is.
Dacht dat ik eindelijk van ze af was en had mijn zorgverzekering bij een ander bedrijf geregeld. werd er alsnog geld van mn rekening afgeschreven. maar de site is zo onduidelijk dat ik nergens kon terug zien waarvoor dat was. Dus heb hierover navraag gedaan. maar kreeg in een gesprek contact met meerdere personen en hij ging een discussie aan over het feit dat ik hun site onduidelijk vond. hij had mij ook netjes mjin gegevens kunnen vragen en vertellen waarvoor ik had betaald. maar inplaats daarvan heeft hij mij geen uitleg gegeven en alleen gediscussierd. terwijl ik duidelijk aangaf dat ik niet meer verzekerd wilde zijn omdat ik niet tevreden was. nu ben ik nog veel minder tevreden dan dat ik al was.
Per ongeluk een gaat geboord in de waterleiding om een lamp op te hangen bij mijn moeder van 87 ,de schade was 450 ,00 euro ,doorgegeven aan Fbto ,maar wimpelde me eerst af om mijn moeder van 87 jaar maar aansprakelijk te stellen ,niet gedaan en nu zeggen ze dat ze niet uitbetalen omdat ik het niet expres heb gedaan ,kon niet weten dat er een waterleiding liep ,verzekeringen hebben 2 doelen veel geld verdienen en zo min mogelijk uitbetalen ,wat een drama dat Fbto ,heel heel erg slecht ,en daar hebben ze 2 maanden over gedaan ,een hele slechte verzekeringsmaatschappij,
Slecht klantenservice, medewerkers schreeuwt naar telefoon/ mensen, kan helemaal niks regelen met hun.
Is ook niet klopt dat jouw autoverzekering is binnen 5 minuten afgesluiten, moet jij zo wie zo wachten tot 5 werkdagen en na deze tijd hoor jij dat jij kan toch niet bei hun verzekering afsluiten.
Goed koopste is alleen voor jij vraag maar niet voor kopen.
Door een lekkende radiator kraan heeft m’n laminaat waterschade. Omdat het laminaat 7 jaar ligt is het bij FBTO al afgeschreven. Een nieuwe vloer, incl onder vloer en plinten bedraagt ruim 900Euro. Kon 180 Euro krijgen. Ik ben ruim 24 jaar verzekerd en nog nooit ergens aanspraak op gemaakt en dat dit. Echt zo teleurgesteld, zit nu met beschadigde vloer maar kan niks. Echt zo teleurgesteld. Alleen geld innen maar niks terug naar een trouwe klant.
Plus punten geen
minpunten te duur!
zeer slechte afhandeling declaratie werd onterecht afgewezen
Klantenservice zeer slecht
aanbeveling niet doen zoek verder!
Van het kastje naar de muur gestuurd met mijn lekkage. Uiteindelijk niks vergoed gekregen omdat het scheurtje in de muur zat en niet in het dak. Ben heel slecht geholpen en ze lieten me eerst alles aanleveren terwijl ze al wisten dat dit blijkbaar niet onder de premie viel. Heb uiteindelijk niks vergoed gekregen terwijl ik al
jaren hier een verzekering heb en nooit eerder iets heb geclaimd.
Het is een verzekeraar met een negatieve tendentie: ben je iemand die schoon is en veel van jou kunnen profiteren of moeten we jou eerst bloot stellen om jou als klant te kunnen accepteren. Je voelt gelijk de negatieve gevoelens die zij hebben als je hun belt.
Reken maar 1 weet uit voordat je binnen kunt komen en als je binnen bent en je hebt ze nodig dan ben je 3 weken verder totdat ze alles hebben uitgezocht en komen direct met een negatieve verhaal.
Je zult zeker je geld kwijt zijn voor niets. Bij hun beheerst een bureaucratie.
Had een blokkade op incasso (beveiliging) betaal ik alsnog 1 dag erna, krijg ik het geld weer terug gestort, kunnen ze het niet zien. Nou ik screenshot van betaling gestuurd via App, drama drama allemaal
Sinds 1962 had ik bij Algemene Bank Nederland 4 rekeningen. 2 private, een spaar, en een deposito. Na overname door ABN van de Amsterdamse en Rotterdamse Bank werd het ABN Amro Bank en ging en gaat het steeds slechter.
Sinds 2003 maak ik in Nederland gebruik van een officieel brief en postadres omdat ik op een ambassade in Marokko werk en al meer dan 30 jaar getrouwd ben met een Marokkaanse vrouw derhalve ik ook dus ook domicilie heb in dit land. Begin van 2018 kreeg ik de eerste aanzegging dat mijn bankrekeningen per direct nochtans uiterlijk 2019 eenzijdig beëindigd wordt ook omdat mijn partner niet de Nederlandse nationaliteit heeft.
Bij KNAB en bij SNS Bank was ik welkom. Bij de KNAB kreeg ik ook een VISA Creditcard omdat ik via de ANWB tot 2003 een VISA kaart en bij de ABN Amro een Mastercard had. International Card Services, eigendom van ABN Amro Bank werd ik zonder opgaaf van een goede reden afgewezen met aantekening dat mijn partner Marokkaanse is.
Tot mijn stomme en grote verbazing heeft ABN Amro mijn Nederlandse brief en postadres misbruikt en 2 prive en een spaarrekening voortgezet terwijl al mijn betaalopdrachten via KNAB en SNS Bank wordt voortgezet. Toen ik dé Bank om uitleg vroeg was hun antwoord simpel. Ach u heeft de rekeningen al zó lang dat wij die ze online laten staan. Met ingang van 1 oktober heeft vraagt € 1.50 voor de rekeningen plus € 1.50 voor betaalpassen voor niet meer bestaande rekeningen. Noodgedwongen heb ik nu zelf een betaalrekening en de spaarrekening eenzijdig opgezegd máár ik moest wél eerst de bedragen betalen zodat die € 0.00 euro is want anders kun je niet opzeggen.
Principaal dwingt de ABN Amro Bank mij op één bankrekening te behouden omdat ik anders mijn Mastercard kwijt raak. Hier komt dan ook nog bij dat ik met de KNAB en SNS bankpassen bij de geldautomaat € 500 of € 800 euro op kan nemen. Met de ABN Amro Bankpas kan ik per dag slechts € 200 ofwel 2000 MAD opnemen. ABN Amro Bank maakt misbruik van haar macht en misbruik van door de bank creëerde omstandigheden want per 31 december 2019 heeft de bank per spoedservice van DHL mij aangezegd dat ik geen cliënt meer was. Godzijdank hebben wij gelukkig nog onze Mastercard van ICS maar ook ICS berekend sinds 1 oktober voor de maand oktober € 15.40 en einde oktober 2x € 1.75 voor de Mastercard terwijl ABN Amro voor 2 bankpassen ook € 1.75 en € 1.50 in rekening brengt als administratieve afhandelingen en kosten.
Dit is misbruik maken van door de bank gemaakte fouten en puur machtsmisbruik als bank.
Overzichtelijke website en heel duidelijk, maar aan de telefoon met de callcenter van de klantenservice zijn wel hele lange wachttijden voor dat je daadwerkelijk iemand aan de telefoon krijgt.
Kastje naar de muur verzekeraar!
We hebben een reisverzekering bij FBTO afgesloten, deze dekt kennelijk niets. Ik heb brandwonden tijdens mijn vakantie op Sicilië opgelopen doordat een thermostaat van de douche niet goed werkte en ik kokend water over me heen kreeg. Aantal uren op EHBO van ziekenhuis verbleven. Medische kosten gemaakt. Ik mag niet meer in de zon of alcohol nuttigen terwijl ik nog 10 dagen hier verblijf. Helemaal niets wordt vergoed. Waarom heb je dan een verzekering afgesloten, vragen wij ons hardop af. Medische kosten? Regel maar met je zorgverzekeraar. Misgelopen vakantieplezier? Had je maar een annuleringsverzekering moeten afsluiten. Aansprakelijk stellen van de lokatie waar we verbleven? Had je maar een rechtsbijstandsverzekering moeten afsluiten. Wat een trieste bende zeg, dat FBTO. Nooit meer dit amateurclubje voor ons.
FBTO is een van de slechtste verzekeraars die ik heb meegemaakt, als je schade hebt wordt je vanaf het begin behandeld als ongedierte die ze willen uitroeien. De volgende keer maar een paar euro extra betalen voor een andere verzekeraar, dan krijg je tenminste mensen aan de lijn die vriendelijk zijn en met je meedenken.
Een coulance regeling of een deel terugbetalen bij een dubbele reisverzekering wordt door bijv CB en Reaal wel gedaan. Bij FBTO heb ik in 1 week tijd meerdere vervelende reacties gekregen op mijn vraag hierover.
Fbto heeft stilzwijgend steeds de verzekering verlengd met een verhoging van 90% in een paar jaar tijd! Tereijl in de eerste mail in 2016 stond dat dit voor 1 jaar werd afgesloten!
Bij het inloggen is onduidelijk dat er eerst een activeringscode moet komen, ook dit maakte dat het onduidelijk was of ik bij fbto verzekerd was. Kortom, er zijn helderdere verzekeringen net meer klantvriendelijkheid.
C h Houten
Schade expert is geweest ivm schade Gol MK1 cabio van 1994. Auto is nul waard. Beetje bijspuitenen klaar. FBTO reageert niet schade expert legde uit auto is niet getaxeerd en is niet all risk verzekerd. Wat dat er meebte maken heeft als de tegenpartij schuld heeft.
Begriploos en onbeschoft behandeld.
Nu zet ik mijn bedrijfsadvocaat erop.
Geweldig geholpen vandaag, al 23 jaar bij fbto tot nu toe 3 x schade gehad. Vandaag binnen 24 uur geholpen. Dankjewel 👌👌👌
Als sinds 2003 bij FBTO ziektekosten verzekering, van begin af aan altijd goed geweest, bij vragen wordt je duidelijk en terzake kundig te woord gestaan ( geen call-centre waar de basis communicatie niet nederlands is). Een keer vraag gesteld is direct behandeld en per direct opgelost. Altijd duidelijk en correct.
Op 2 juni jl automatisch gegenereerd bericht ontvangen van fbto dat er een document klaar staat in "mijn fbto"
Nav deze mail het email adres opgezocht en mail gestuurd dat ik geen gebruik meer maak van de online service en graag mijn post regulier wil ontvangen.
Geen reactie van fbto!
Nogmaals gemaild dat ik graag reguliere post wil ontvangen en geen mail meer en graag via dit mailadres daar een bevestiging van wil ontvangen.
WÉÉr geen reactie vn fbto!
Nogmaals geprobeerd te bellen, na ruim 5 minuten wordt er pas verteld dat het erg druk is (maar we 5 minuten de klant aan de lijn laten hangen!)
Teruggebeld door fbto, maar op een tijdstip dat voor mij onmogelijk was gezien mijn werk. Tenslotte had ik aangegeven dat ik via de mail iets wilde horen, dus lezen kunnen ze daar ook niet.
Uiteindelijk hier mijn klacht opgeschreven en toen werd er ineens wel gereageerd.bijzonder!
Dit was de reactie van fbto
Antwoord van fbto
4 dagen geleden
Hoi kja,
Wat gek dat je nog geen reactie op je mailtjes hebt gekregen. Heb je inmiddels wel iemand aan de lijn gehad? en gelukkig zijn er meerdere wegen naar fbto. Stuur ons anders even een privé bericht op facebook.com/fbto
Groet,
Fbto webcare
Ik hÉb geen fb en ga ook geen privÉbericht sturen, ik heb namelijk al 4 mailtjes gestuurd! het is nu jullie beurt om iets te doen, maar ja. Er gaat iets mis.
Waarom zoekt niemand mijn mailtjes erbij? waarom wordt er niet doorgepakt? waarom is het onmogelijk mail van de klant te beantwoorden? waarom krijg ik op voorgaande klacht niet een duidelijk email-adres door zodat ik nogmaals mijn mailtjes kan sturen? fbto verstopt zich voor zijn klanten, willen alleen geld zien.
Wat is dit voor onprofessionele toko?
Net toch nog weer een poging gedaan om te bellen. Na ruim 2 minuten (het labyrint van keuzes) kwam ik "op de lijn". Paar minuten later: het is drukker dan normaal. Bla bla bla (dit gaat al weken zo, dus is er te weinig personeel of ze nemen hun klanten in de maling!)
Fbto is de hoofdletters niet waard en zelfs het cijfer 1 niet, maar goed, je moet kiezen wil je je bericht geplaatst hebben.
Ik raad echt iedereen aan om geen verzekering bij fbto af te sluiten, wat een clubje prutsers daar!
Verschuilt zich iedere keer onder voorwaarden
2 maanden geleden verhoging autoverzekering met 25% voor beide auto's. Geen enkele verklaring dus vertrokken naar ander.
Nu 100% verhoging woonverzekering.
Het was een goede maatschappij met goede premies maar ineens moet er blijkbaar extra held binnen komen. Ook niet eerlijk zeggen wat er aan de hand is, nee. Mail sturen met nieuwe bedragen zonder te laten zien hoe veel het verhoogd is. Verzekeraara anno 1995.
Jammer dus ga nu helemaal weg bij FBTO.