22-11-2017

Onbereikbaarheid

Om gek van te worden. De systemen van de fbto liggen er voordurend uit. Geen reactie via app (zoals de site beloofd), geen mail optie op de site, telefonisch is de afdeling verkoop onbereikbaar vanwege technische problemen. Het uitzetten van een module voordat het jaar voorbij is begint een onmogelijke opgave te worden. FBTO denkt dat ik niets anders te doen heb dan dagelijks pogingen te doen om mijn verzekering aan te passen. En dat nadat de FBTO eerst maandenlang (geen grap) technische problemen had mbt het uploaden van declaraties.

17-11-2017

Top reisverzekering

In de vakantie in Frans ziekenhuis op intensive care beland. Werkelijk alles perfect geregeld door Eurocross alarmcentrale van FBTO. Vervangend verblijf voor mijn vrouw en kinderen dichter bij het ziekenhuis, vlucht naar Nederland, auto terug laten brengen, ziekenhuiscommunicatie, financieel regelen met ziekenhuis enz. Ik ga nooit meer zonder FBTO reisverzekering de grens over!

15-11-2017

Ze doen maar waar ze zelf zin in hebben.

Ondanks dat je niet schuldig bent vinden zij dat toch anders. Kost je heel veel schade vrije jaren. Wij zijn weggegaan en hebben nu een voordeliger autoverzekering.

08-11-2017

Onbeschoft (niet klantvriendelijk.) behandeld.!

Zojuist contact gehad met FBTO waar ik anders altijd netjes wordt behandeld en er in oplossingen word meegedacht is het dit keer tegenovergesteld.

Het probleem is het volgende ik heb wegens omstandigheden een stono op de zorgkosten van mijn vrouw en mij nu vraag ik om met mij mee te denken en vraag of ze de tweede poging na de 15 willen afschrijven maar meneer kan niks beloven zo zijn de regels .ben al jaren klant en heb al vele familie leden deze zorgaanbieder aanbevolen.bij alles wat ik zij wist hij me wel het tegenovergestelde te zeggen wat een naar persoon.

06-11-2017

Autoverzekering was een drama

Eind 2015 heb ik een autoverzekering afgesloten bij FBTO. Wat een spijt heb ik nog elke dag daarvan. Ik heb in Januari 2016 een kleine schade bij mijn buurman gereden wat uiteindelijk 1.300,- euro kostte. Ik heb het aangegeven bij mijn verzekeraar. Daarna heb ik NIKS meer gehoord. Ik heb ze ongeveer 10x gebeld en verschillende mails gestuurd waar ik nooit reactie op heb ontvangen. Uiteindelijk heb ik het in Oktober 2016 nog een keer gevraagd en pas toen kreeg ik een reactie op mijn mail dat de schade voldaan was. Zij hebben mij nooit de mogelijkheid geboden om de schade zelf te betalen, ze hebben mij 9 maanden lang niet eens verteld hoe hoog het schadebedrag was. Inmiddels sta ik op -5 schadevrije jaren en nu ik weer een nieuwe auto wil kopen kan dat niet omdat geen verzekeraar mij wil hebben en/of het gigantisch duur is. FBTO, jullie gaan echt gigantisch slecht met jullie klanten om en dat zal ik iedereen vertellen die het maar wil horen!

Met niet zo'n vriendelijke groet, Claudia

16-10-2017

2 jaar verzekerd met hele pakket, was 2 jaar teveel

Enkele keren dat ik schade had, werd het meteen afgescheept met "Uw schade wordt niet uitbetaald" Waarvoor betaal je nog premie ? ? Had je een klacht kon je dit zg. op hun vernieuwde website digitaal ingeven met daarop meteen een melding (Oeps, er is iets fout gegaan). Goedgelovig dat ik ben, proberen we het op de PC van mijn werk. Maar ik krijg de dezelfde melding. Dan maar de klacht per mail, ook geen bevestiging ? ? Dan maar per telefoon, er zijn nog 6 wachtenden voor u ? ? Sorry hoor, maar ben helemaal voor de digitale wereld, maar een beetje persoonlijk mag toch nog wel.

Voor mij één grote onbereikbare poppenkast.

Ik zeg FBTO, het is goed zo.

Voor mij nooit meer ! Fijn dank u

16-08-2017

Doorlopende reisverzekering

Door een onverwachte ziekenhuisopname heb ik een reis moeten annuleren. Door de helpdesk goed geholpen en de reissom is snel vergoed. Heel tevreden!

06-08-2017

Duurt het lang? Zaak gesloten

Beroofd in het buitenland. 'Verzekerd' bij FBTO. Ik bel ze direct. ' O ja, meneer, dit is uw eigen risico. En van cash geld vergoeden we niets' . Dank voor de instant hulp na een beroving, FBTO 'hulpdienst'.

Nu een aantal maanden verder, hebben ze de case automatisch laten sluiten omdat het kennelijk wat te lang duurt om alle bonnetjes en overheidsdiensten tijdig te laten reageren. En zonder mij daarvan te verwittigen.

Er is niets menselijks aan dit buraucratische bedrijf dat echt alle schijn van dienstverlening (uit het verleden) heeft laten verslonzen voor oridinair geldbejag. Het wantrouwen zit wederzijds zo diep dat je eigenlijk alleen nog maar kan spreken van potjes geld die heen en weer schuiven tussen consument en apparatsjiks met de heilige missie zo weinig mogelijk uit te keren.

25-07-2017

Ik raad Fbto af

Zeer slechte ervaring

Ik betaalde per jaar 195 euro Voor niets

Inbraak in me schuur dure motorcrosser weg Kreeg het niet uitbetaald Werd gezegd omdat ik geen bon meer van had .Wel had ik van de crosser de sleutels.werd gezegd dat het niet genoeg bewijs was .Werd steeds door de klantenservice aan de lijntje gehouden en niet teruggebeld . Ben op zoek naar een andere inboedelverzekering.

07-07-2017

Alles via Internet is NIET WAAR

FBTO is veranderd in een onbereikbaar bedrijf. Informatie op internet klopt niet.

Ik ga mijn verzekeringen ergens anders onderbrengen. Eens kijken of er ook bedrijven zijn die niet van Achmea zijn.

02-07-2017

Nooit meer

Ik heb een ruime zorgverzekering afgesloten voor behandeling van mijn schouder en bekken. Ik nam het aanvullende pakket 'spieren en gewichten' voor de maximale vergoeding, 1000 euro per jaar. Nu weigert FBTO de behandelingen te betalen, ik ben er nu achter dat FBTO alleen fysiotherapie betaald. Triggerpoint therapie (spieren) en chiropractie (gewrichten) word helemaal niks vergoed. Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij de Friesland. Ik ging naar FBTO omdat de aanvullende verzekering iets goedkoper was, nu blijkt het duurkoop. Wel de premie vol betalen maar een vergoeding hoef je hier niet te verwachten. Zakkenvullers.

28-06-2017

Geen communicatie mogelijk

Persoonlijk vind ik het bizarre dat ik na een 16, 13, en 8 minuten heb gewacht aan de telefoon nog steeds niet met een medewerker kan spreken. Het is ook heel belachelijk dat ik na een terugbelverzoek niet wordt teruggebelt!

Jammer! Goedkoop maar toch. İet aan te raden.

29-05-2017

Voorwaarden fysiotherapie

Ik had twee verschillende blessure's (een bij mijn schouder en en een bij mijn hamstring) hiervoor was ik bij twee fysiotherapeuten onder behandeling. Beiden behandelingen combineerde ik op maandag, omdat dit mijn vrije dag was. Nadat ik dit al 7 keer had gedaan kreeg ik te horen dat er maar max. 1 behandeling per dag vergoed zou worden.

Erg triest!

28-04-2017

Inbraak voorkomen geen vergoeding slot

Heb afgelopen woensdag een inbraak voorkomen bij een buurvrouw. Ik snelde naar buiten en de deur viel achter mij dicht. FBTO vergoed niets in buitensluiting ik voorkom dat de verzekering ergens anders moet vergoeden en ik draai zelf op voor honderden euro's schade. Tijd om een verzekeringsmaatschappij te zoeken die wat coulanter is.

30-01-2017

Klantenservice serviceverlenend?

Ik belde over een vraagje over iets waarvan ik dacht dat er niet iets niet klopte in de module. Zonder dat er in eerste instantie werd meegekeken en goed geluisterd werd, werd de fout min of meer al naar mij gewezen. Na wat aandringen van mijn kant wilde de mevrouw van de klantenservice wel meekijken. Ze klonk geirritteerd en onvriendelijk,waardoor ik daar geen zin meer in had en me ongemakkelijk voelde. Vorig jaar werd ik met een vraag wel heel vriendelijk geholpen. En zo hoort het ook! Maar helaas 1 ervaring voor mij zoals dit is een reden om eind van het jaar over te stappen naar een andere verzekering.

27-01-2017

De afschrijving klopt niet

Bij mijn fbto, de site waarin ik kan zien waarvoor ik verzekerd ben en wat ik er voor moet betalen komt niet overeen met de bankafschrijving. FBTO komt met allerlei doorzichtige smoesjes (ik zou het niet goed berekenen, maar de berekening maakt FBTO) de reisverzekering zou een dagprijs zijn en aan de hand daarvan berekend worden (maar elke maand halen ze 3 euro teveel van mijn rekening. Als ik er over bel wordt ik arrogant behandeld en per mail ronduit onbeschoft. Nee, voor ons geen FBTO meer

20-01-2017

Sommige medewerkers van FBTO verzieken hun klanttevredenheid

Bewust gekozen voor FBTO auto verzekering vanwege hun klantvriendelijkheid.

Onlangs mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht. Ik zag dat ik online makkelijk over kon zetten.

Dit heb ik online gedaan. Om er zeker van te zijn heb ik telefonisch contact opgenomen met FBTO klantenservice.

Telefonisch kreeg ik een meneer aan de lijn van FBTO die letterlijk boos werd omdat ik bevestiging wou telefonisch.

"Ja meneer dubbelwerk he" "Nu moet ik weer voor je gaan uitzoeken hoe of wat" "Had je net zo goed niet kunnen doen"

Kom op zeg waarvoor zit je achter klantenservice desk als je geen zin hebt om je klanten te woord te staan. ik vond het echt belachelijk en heb hem laten weten dat hij wat vriendelijker mag zijn tegen FBTO klanten.

Lachen antwoorde hij

"Ja hehe meneer"

Totaal niet professioneel en ben niet na tevredenheid geholpen en zit met onbeantwoorde vragen.

02-01-2017

Ik raad FBTO sterk af

Ik ben ik 2016 overgestapt naar FBTO zorgverzekering. Sinds dag 1 heb ik alleen ellende met FBTO gehad. Eerst waren ze veel te laat met afschreven van mijn premie waardoor ik een achterstand hebt opgelopen. Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat daar aan de hand was en kreeg ik antwoord dat het geld al lang afgeschreven was en geen zorgen maken. In maart nog geen geld van mijn bank afgeschreven. Weer gebeld en ja idd daar was een fout opgetreden waardoor ik gevraagd hebt over een acceptgiro. Nee dat kon niet daarom waren ze zo goedkoop en door de achterstand moest ik 10 euro extra betalen door de fouten van FBTO. Ik zei dat kom 2017 stap ik naar een ander. Jammer zei ze. Augustus 2016 heb ik een gezamenlijkerekening met mijn man. Ik gaaf dit door en alles ging goed dacht ik. Ik had ook een betaalregeling over mijn eigenrisco en dat was ook geen probleem. Daarna schreven ze mijn premie af via mijn nieuwe rekening maar niet de bedrag van mijn eigenrisico. Vreemd vond ik. De maand daarna wel 15 euro en ook mijn premie. November kreeg ik in eens een brief dat is moest alles in een keer betalen omdat ik niet aan mijn belofte hield en dat ze het geld niet konden afschreven. Huh? Oké. December ging ik naar mijn oude zorgverzekering terug CZ had nooit moet weg gaan daar. CZ zeggen mijn verzekering op bij FBTO. Ok goed dan. Nu vandaag is er ineens geld van mijn bank afgeschreven van FBTO en zonder iets te zeggen of mij op de hoogte te brengen dat daar ook ineens 10 euro bovenop is gekomen op mijn premie. Bij alle andere verzekeringen kreeg je netjes een brief met de medeling dat jouw premie is om hoog gegaan. Niet FBTO ze denken alleen aan geld en geen brieven of geen email om u als klant op te hoogte te brengen als daar een verandering. Helemaal niks! Slechte bedrijf en ik zie meer klachten dan goede dingen over FBTO en ze zijn trots op zichzelf. Jullie moeten schamen over jullie gedrag en jullie verdienen geen beste zorgverzekering of zo echt niet. Bah! Ik ben woeden op FBTO. De klant is niet eerste plaats bij FBTO. Jullie moet naar een klantenservice training. Dat meen ik echt.

21-12-2016

Reisverzekering

Na diefstal uit onze auto (personenbus, zonder de mogelijkheid van bagage opbergen in afgesloten bagageruimte, net te horen gekregen dat FBTO niets gaat vergoeden. Jaren lang (meer dan 20 jaar)een groot deel van onze verzekeringen bij FBTO ondergebracht, en behalve door overlijdensgeval en een val nooit iets hoeven te claimen, nu zo reactie! Iedereen zal snappen dat wij op zoek gaan naar een verzekeringsmaatschappij die meer biedt.

15-12-2016

Je hebt extra schade, dus krijgt minder dekking. Goed verhaal!

Lange tijd tevreden geweest, maar intussen teleurgesteld in deze verzekeraar. Geval wil dat mijn voorruit gesneuveld is door een gevallen rotte tak uit een boom, zonder dat er sprake was van storm. Was naar ik dacht verzekerd voor dergelijke ruitschade met de WA-plus polis. Helaas zat er door de gevallen tak ook kleine schade op sommige delen van de carrosserie, die ik overigens niet wilde claimen. Doordat er méér schade is dan de ruit alleen, wordt niet alleen (de dus niet geclaimde) carrosserieschade niet vergoed, maar vervalt ook de ruitverzekering. Zonder de deukjes zou de ruit prima vergoed zijn (!), weliswaar met eigen risico van €150, maar m.i. prima en fair. E.e.a. valt allemaal keurig na te lezen in de polis, maar die lees je zoals wel vaker pas te laat. Gevolg is dat je dubbel pech hebt en dat er 0 wordt uitgekeerd. FBTO zal blij zijn met de extra deukjes, die als extra schade worden gezien, waardoor de dekking vervalt. Of ik misschien extra dekking wilde? Of korting bij de FBTO gerelateerde schadeafhandelaar voor vervanging van de ruit op eigen kosten? Kosten nagevraagd bij de FBTO schadeafhandelaar: €610. Eigen vakgarage: €405 (incl begrip voor verhaal en 10% korting). Ik weet genoeg en ben weg bij FBTO.

Meer FBTO reviews
Welk cijfer geef jij FBTO?