DAS Rechtsbijstand reviews

31-03-2021

Stroperige dienstverlening

Dik 4 maanden geleden zaak aangemeld inzake een lijkt mij simpele kwestie .

Buurman heeft een muurgemetseld inc fundering 7 cm op mijn grondgebied zonder overleg.simpele eis , alles op mijn grond gebied wil ik weg hebben, geen concessies niks. Duidelijker kan niet lijkt mij.

Na 4 maanden flinter dun dossier van welgeteld 2 brieven die de deurvuit zijn gegaan richting tegenpartij . Steeds heeftcde jurist vakantie, vrijdagen weet ik wat allemaal .als ze reageren is het vrijdag middag om 17 uur????WAAAAARDELOOS.

Overal moet je achteraan gaan om ze wakker te houden.

Marchel
20-03-2021

Glasvezel

Heel lang verhaal, contract glasvezel in 2010 maar in februari 2021 is de kabel gelegd Kpn bedonderd je en DAS is erg, erg traag om door te pakken in de zaak!

Alb
19-03-2021

Ik was zelf de jurist!

Ik heb geen steun, hulp gehad van de jurist van DAS! Zij vond het niet nodig dat de tegenpartij foto's en video's van de werkelijke schade kreeg! Heel vreemd. Hier heb ik zelf voor moeten zorgen. Zij kwam al vrij snel met een afkoopbedrag, ipv een gang naar de rechter. Ik heb gekozen voor het afkoopbedrag, omdat ik ook al geen steun voelde voor de gang naar de rechter. De jurist liet me weten dat de gang naar de rechter goedkoper zou zijn, dan het afkoopbedrag! Ik heb mijn twijfels! Nogmaals ik heb geen steun, hulp ervaren van de jurist van DAS. Ik vraag me af of er niet meer uit te halen was geweest van de tegenpartij. De rechtsbijstandverzekering van DAS ga ik opzeggen!

Monki
18-03-2021

De verzekerde bijstand is een farce. DAS is meer een "verdienmodel" dan dat er "bijstand" wordt geleverd. De toegewezen juristen zeggen maar wat, lezen niet, bellen niet terug. Er wordt de schijn opgehouden van juridische hulp maar inhoudelijk is het nul, waardeloos. Met DAS bijstand verlies je zeker. En Ja. er wordt opeens teruggebeld 10 minuten nadat ik de verzekering heb opgezegd met iemand van klantenservice die mij gaat vertellen dat het mijn schuld is. Das goed waardeloos.

Nouar
07-03-2021

Beloftes heel anders dan werkelijkheid

Zij laten mij in halverwege in de steek, zij beloven meer dan wat zij vergoeden, mijn advocaat heeft voor een prive reden gestopt met verdedeging van mijn zaak tegen de gemeente, dus ik moest verder met een andere advocaat verder, en darrom willen mij niet meer helpen, terwijl zij hebben belooft dat deze zaak wordt vergoed zo lang nodig is.

06-03-2021

Ze lossen het op !

Meerdere zaken succesvol opgelost door DAS.

Ik begrijp dat de tegenpartijen hier niet blij mee zijn en al te graag slechte reviews plaatsen!

Dus de slechte waardering laat eigenlijk zien hoe goed ze zijn!

Ape
26-02-2021

Bagger!

Veel moeite gedaan het probleem uit te leggen. Tal van stukken meegestuurd. Betaal al ruim 10 jaar premie bij OHRA die zich ingekocht heeft bij DAS. Nooit eerder beroep gedaan op deze rechtsbijstandverzekering. Op de site van Ohra staat duidelijk dat je ook verzekerd bent als je conflicten hebt bij de aan- en verkoop van aandelen, in casu het geval, maar nee DAS neemt mijn zaak niet eens in behandeling omdat dit volgens hen buiten de dekking valt. Dat is lekker snel en gemakkelijk geld verdienen. Beste mensen, DAS is een absolute afrader/ afknapper!

Dutch
25-02-2021

Zeer, zeer slechte rechtsbijstandverzekering

Communicatie is uitermate slecht. Men belooft terug te bellen na een geschil met dit bedrijf. Helaas blijft men in gebreke. Dus steeds weer terugbellen om een opgezegde verzekering, waar zij na 5 maanden na beëindiging nog steeds een incasso opeisen, te stoppen. Men weet van elkaar niet waar men mee bezig is. Een grote puinhoop is het bij DAS. Ik heb één zaak laten behandelen. Eens maar nooit meer! Wat een verschrikking. Weinig moeite doet men voor je. Ook communicatie naar een derde partij, degene alwaar we een zaak tegen is opgestart, verloopt amateuristisch. Ik heb bijna rechtsbijstand nodig om DAS iets duidelijk te maken. De juriste die mijn zaak behandelde is niet ervaren maar een studerende leerling. Ze was wel vriendelijk maar te zwak (fouten) om mijn zaak te behandelen. Ik ga op zoek naar een andere rechtsbijstandverzekering waar men wel het klappen van de zweep kent.

Ferdi
18-02-2021

Waardeloze verzekering

Ze hebben de voorwaarde gemaakt zo dat ze bijna niks hoeven te dekken je hebt er niks aan, je krijgt niks gedenkt alleen de simpele zaken .

dit heb ik meegemaakt en vriend en nog me broer

je krijgt overal op de antwoord dat het niet binnen de polis voorwaarde valt

jammer van het geld ga snel overstappen. Jammer NationaleNederlanden was een slechte keuze geweest dat ze overstappen naar DAS.

hoop dat ze snel die contract beëindigen met DAS.

Yvonne
14-02-2021

Je hebt er helemaal niks aan

Ik had een conflict met DUO waarbij ik snel een advocaat nodig had. Ik ben verzekerd bij Zekur en voor rechtsbijstand stond met koeienletters op de site dat ik bij DAS moet zijn. Zaak aangemeld bij DAS, daarna een aantal keer zelf erachteraan moeten bellen omdat ik maar niks hoorde binnen de beloofde tijd. Vrouw aan de telefoon wist het ook allemaal niet en beloofd me dan de volgende dag terug te bellen, wat niet gebeurd. Duurt allemaal veel te lang! Dus ik heb er zelf achter aan blijven vellen, iedere keer kreeg ik totaal iemand anders aan de lijn, en moest ik het hele verhaal opnieuw uitleggen. Niemand kon mij vertellen of het gedekt was via de verzekering ja/nee. Terwijl ik denk, hoe moeilijk kan dat zijn. Zij horen dat uit te zoeken, daar is rechtsbijstand voor lijkt me. Een aantal medewerkers van DAS zijn gewoon zeer incapabel voor dit werk, want ze noteren de informatie ook niet goed. Beloven je dan terug te bellen en vervolgens hoor je weer niks. Na 2 weken er mee bezig te zijn word ik opeens gebeld door een medewerker dat mijn rechtsbijstandverzekering (Zekur) niet via DAS zou lopen, dat ik ergens anders moest zijn dus dat ze het dossier sluiten. Ik weer naar Zekur gebeld, die zeggen gewoon dat het via DAS loopt en zij mijn zaak op horen te pakken. Want sinds januari zat Zekur bij DAS. Slaat toch nergens op dat die medewerkers daar niet eens van op de hoogte zijn? En ook zelf niet ff daar achteraan bellen. Dat moest ik dus allemaal zelf uitzoeken. Dus ik kon weer helemaal overnieuw mijn zaak aanmelden. Vervolgens ging er natuurlijk weer een week overheen, waarbij ik veel erachteraan heb gebeld omdat de termijn voor bezwaar ondertussen bijna verliep, tot mij verteld werd dat mijn zaak niet gedekt werd door de verzekering. Ik begrijp echt niet dat zij zo veel tijd nodig hebben om gewoon te beoordelen of het gedekt is ja/nee. Gelukkig heb ik zelf een goede advocaat geregeld die me helpt. Hierdoor zeg ik per direct mijn verzekering op bij Zekur en ik begin nooit meer aan DAS. Want hier heb je dus helemaal niks aan! echt waardeloos

Sergio Feldman
10-02-2021

Ben heel tevreden

Ik had een groot geschill met een instantie, en heb beroep gedan op mijn DAS rectbijstand.

In een MUM van tijd heb ik al een bevestiging ontvangen met de naam van de behandelde persoon.

Kontact liep snel. Mijn 'probleem' was opgelost. Fine ervaring, en deskundige mensen. Ik lees te negatieve reacties, en ik kan best begrijpen dat niet alles loopt als 'plug en play', maar geduuld! Ik geef DAS een +10!

S.F. uit Amsterdam

Michael
29-01-2021

Flexx van DAS is buitengewoon slecht

Flexx van DAS is de rechtshulp on demand dienstverlening van DAS. Zelden heb ik een dienstverlener meegemaakt die op zoveel fronten faalt. Het is werkelijk ronduit beschamend. Er zijn juristen werkzaam die materieel inhoudelijk onvoldoende kennis hebben van het Nederlands recht, ze zijn niet responsief, onnauwkeurig, zullen niet even de telefoon pakken. Totaal geen adequate opvolging en de schriftelijke vaardigheden zijn bedroevend slecht. Wellicht zijn hier juristen werkzaam die nog te onervaren zijn of een gebrek aan deskundigheid hebben (of is dit het niveau van de toestroom hbo-juristen?). Heb nu 2 keer een beroep gedaan op FlexxvanDAS rechtshulp. De eerste keer dacht ik dat ik gewoon pech had met de behandelaar maar na een tweede maal te zijn geholpen door een zeer ondeskundige dame kan ik niet anders concluderen dat de kwaliteit van Flexx buitengewoon slecht is. Niet doen dus!

Anita
29-01-2021

Slechtste incassobureau van NL

Wij hebben zeer slechte ervaringen met das als zogenaamd incassobureau.

Gelokt door hun zogenaamde no-cure-no-pay aanpak, hebben we een vordering aan hen overgedragen.

Het enige dat das vervolgens heeft gedaan, deed is af en toe een soft mailtje sturen en een telefoontje plegen en in hun digitale volgdossier registeren dat ze een telefoontje gepleegd hadden, maar dat er niet werd opgenomen.

Uiteindelijk hebben we het heft terug in handen genomen en zelf de druk op de debiteur opgevoerd, waardoor we op het nippertje - net voordat de debiteur failliet ging - het openstaande bedrag rechtstreeks hebben ontvangen.

Vol ongeloof ontvingen we ruim een jaar later ineens een factuur via email van das voor hun niet verleende diensten.

Toen wij weigerden te betalen, schakelde das, die nota bene zelf beweert dat hun vak en competitie het incasseren van vordering is, zelf een incassobureau in om de kosten van hun niet verleende diensten bij ons in te vorderen.

Wij zijn een ervaring rijker. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ed
26-01-2021

Incapabele juristen

Eerste versie was al niet best maar met deze versie wil ik aangeven dat ondanks verzoek om mijn dossiernummer ter behandeling door te geven, ik 3 weken later nog geen letter of telefoontje heb gekregen. Uitermate triest bedrijf. Zijn in 4 mnd tijd nog geen spat verder. Hoe kan zo n bedrijf nog bestaan?

GSss
21-01-2021

Zeer slecht

Word al maanden aan het lijntje gehouden door hun zogenaamde advocaat. Is voortdurend op vakantie. Zij wil alleen acteren als er een duur rapport komt, dat door mij betaald moet worden, ondanks dat er voldoende bewijs is, over mijn klacht. Zij gaat dan pas beslissen of ik die dan vergoed krijg. Zij wil niet eens een brief schrijven. Nee ik moet een brief zelf schrijven en dan wil zij uit coulance dan er naar kijken. Wat voor advocaat is dit dan? Ik ben verdomme all risk verzekerd. Heb al een jaar overlast. Ik kan net zo goed een onpartijdige advocaat inhuren en een de rechtsbijstand opzeggen als het op deze wijze moet.

Miep
14-01-2021

2 keer hulp geweigerd ondanks verzekering

Das heeft tot 2 keer toe hulp geweigerd ondanks dat ik verzekerd ben, het betrof 2 verschillende zaken. Ik heb helaas een jaarcontract afgesloten met LANCYR en zij schuiven de hulp door naar DAS Rechtsbistand. Dus wat je ook doet , ga NIET in zee met LANCYR óf DAS. Waardeloos k**bedrijf, dankzij hun heb ik geen toekomst meer en heb ik besloten dat het hier ophoudt!

Guus
30-12-2020

Uitermate slecht.

Ik had afgelopen November advies nodig m.b.t. de extra garantie welke ik had afgesloten bij de aankoop van een dure TV. "DAS" was niet telefonisch bereikbaar, moest via hun website contact opnemen en invullen waarom ik hen nodig dacht te hebben en de benodigde documenten uploaden. Ik kreeg een medewerker toegewezen en werd na enkele dagen opgebeld door een andere medewerker. Zij zei mij dat sommige documenten niet goed leesbaar waren en ik moest maar kopieën maken en deze per post opsturen naar hun postkamer. Via mail verzenden was niet mogelijk! Telefonisch contact met haar opnemen was niet mogelijk! Na geruime tijd werd ik door haar gebeld, ze las enkele bepalingen uit de garantievoorwaarden op en ze zei me dat ik zelf maar moest besluiten hoe verder te handelen. Toen ik opmerkte dat ik juist de hulp van DAS hiervoor had ingeschakeld werd mij op bitse toon gezegd dat ze mijn dossier zou sluiten! Nadat ik een enquête van DAS had ingevuld werd ik nog wel gebeld door een zeer vriendelijke meneer die mijn frustratie wel begreep, excuses aanbood en "hoopte" dat deze kwestie mij niet zou doen besluiten mijn rechtsbijstandverzekering op te zeggen en dat DAS in de toekomst, indien nodig voor mij klaar zou staan.(ik moet er niet aan denken!)

In mijn beleving is DAS een club "juristen" die over de rug van de "normale, goedgelovige persoon" een premie innen en hier nauwelijks iets voor willen doen. Bij enige twijfel of kritiek kapt men op enigszins intimiderende wijze het gesprek af en zegt het dossier te zullen sluiten!

Mijn advies; trap er niet in en probeer een eerlijke objectieve rechtsbijstand-verzekeraar te vinden.

René
23-12-2020

Er zich vlug van af maken door een voorstel,

Schade aan wagen door bosmaaier die steentjes hebben gekatapulteerd, en blazer om alles proper te maken, bij de buren.Getuigen en foto's zat maar dat heeft blijkbaar geen waarde.Uitvoerder zegt het onkruid bij de buren en opdrachtgever met de hand te hebben uitgetrokken.Van mijn makelaar, verzekering en rechtsbijstand heb ik niemand gezien.De offerte voor de herstelling trekt men ook in twijfel.Om verder discussies te vermijden en de duurtijd van het proces krijg ik de raad om het voorstel, de helft van de kosten, aan te nemen en verder mijn plan te trekken.Ondertussen heb ik schade opgelopen door renovatiewerken aan de andere kant van mijn woning, PU schuim op mijn wagen dat in de lak is gevreten. Onnodig te zeggen dat ik met deze rechtsbijstand er maar alleen op kan verliezen.Ook onnodig om een aparte rechtsbijstand er bij te nemen.Kiezen ook voor de goedkoopste oplossing.Als leugenaar en fraudeur weggezet worden is er iets teveel aan geweest.Waarschijnlijk zal het op een ander niet beter zijn, edoch, uit principe zal ik wel op een ander gaan.Grote maatschappijen en een garnaal, wie wint?

Gepko
17-12-2020

Jaren bij das verzekerd

Hallo jaren verzekerd bij das rechtsbijstand twee keer geprobeerd juridische hulp te krijgen.eerste keer was binnen familie( kleine lettertjes in polis) van hun was niet gedekt.enige dagen terug wederom aanmelding gedaan moet je ze alles vertellen over zus en zo komt er uit de bus niet gedekt deze module zit er niet in( konden ze toch vooraf ook bekijken)krijgt geen juridische info over hoe je het wel kan aanpakken.

ook geen info hunner zijde om na jarenlange premie te hebben betaald, om te zeggen je kunt deze module alsnog erbij nemen, dan proberen we wat te regelen nee niks van dit alles .

het enige juridisch loket,ja dat weet ik zelf ook wel nee heb per direct opgezegd voor mij geen das meer

Lambert
17-12-2020

Geschil met woningstichting Heemwonen

Nou ik wil even kwijt dat mr d.a.b cox mij zeer goed heeft geholpen .eerst liep het stroef bij de d.a.s. Toen heb ik met een vriendelijke dame gechat toe werd ik gebeld door mr cox die heeft me heel goed bijgestaan in deze kwestie .ik beveel daarom de d a s rechtsbijstand bij iedereen van harte aan.