Dela reviews

3.4
Ad
16-04-2024

Dela, ooit opgericht door een Eindhovenaar die al die zwendelende begrafenis ondernemers beu was.

Dela stond voor "Deel Elkaars LAsten", zonder winstoogmerk.

Die kassa met schijn van vereniging bestaat nog steeds, maar tevens vele Dela BV's waar flink winst wordt gemaakt.

Voor mij is het te laat, als ik die bende opzeg dan word ik afgescheept met een schijntje terwijl al vele tientallen jaren volop premie is betaald. Maar voor wie twijfelt: Begin er niet aan.

Begin dan een spaarrekeningetje waar je periodiek de premie op stort die lijkenpikkers zoals Dela ook rekenen.

Rosanna
13-03-2024

Mijn vriend overleden op 22 januari 2024.

Ze luisteren goed naar onze wensen, was een mooie crematie vooral kreeg ik heel veel steun en liefde voor en tijdens crematie, lieve Petra van Mil dankjewel 🙏

Ina
03-03-2024

Het is inmiddels ruim een half jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Er kwam geen rekening. Klachten indienen, Bellen, mailen. Appen. Inmiddels ruim 6 maanden en nog steeds is er niets binnen gekomen. Mijn vader, 90 jaar, snapt er niets van waarom dit zolang duurt. Kinderen regelen het maar nog even wachten en we kunnen de rekening van m'n vader, 90 jaar, erbij doen. Vreselijk wat een puinhoop daar.

GJR
19-02-2024

Dela Ze verdienen geen sterren

Beste Mensen dit is een advies koop uw verzekering af, ga weg bij deze verzekeringsmaatschappij en naar een ander verzekerings maatschappij aub ,

want Dela verzekeringsbedrijf zijn oplichters en dieven en leugenaars

Want u betaald voor een ander zijn begrafenis/crematie en een ander Betaald uw begrafenis/crematie, plus een maand.heeft bij Dela 34 dagen ipv 28/30/31 ik heb mijn verzekering op 29 december 2023 opgezegd plus een maand later kom ik uit op 29 januari 2024, Dela komt vanaf 29 December 2023 met een maand later uit op 1 februari 2024.Dela is super tegenstrijdig zo hebben hun op 3-1-2024 je bankrekeningnr om geld op te storten en op 2-2-2024 is Dela plotseling je bankrekeningnr kwijt .Zo zegt Dela dat je binnen 10 werkdagen je geld krijgt na 56 dagen na je laatste betaling ,daar mijn laatste betaling in november 2023 (kwartaal = oktober tm December 2023 ) heb betaald in november 2023 dan zijn de 56 dagen allang verstreken

Ineke
05-02-2024

Bijna 10 maanden na het overlijden van mijn moeder en een door DELA georganiseerde begrafenis, heeft zowel Dela, als de 'opdrachtgever' (bewindvoerder van 'ons' gezin) zich uitsluitend bezig gehouden met het schoonvegen van het eigen straatje. Ik wordt niet gehoord in de voorbereiding van de begrafenis. Sterker nog ik wordt tijdens de afscheidsdienst publiekelijk onderbroken in de woorden die ik wil uitspreken over mijn moeder. Ik zal alle generationele conflicten die hier onder zitten vermijden. Echter, beide partijen (je zit niet voor niets onder een 'bewindvoerder' denk ik dan) blijven wijzen naar elkaar. Schuiven het op procedures en geen van beide partijen: noch DELA, noch de bewindvoerder is verantwoordelijk. Ook voelen ze zich niet geroepen het mij aangedane leed bespreekbaar te maken. Indekken van eigen verantwoordelijkheid over een zo'n fout, ziekmakend, traumatisch afscheid van je moeder is volstrekt tegen iedere, nu zeer actuele (5 febr 2024) televisie reclame van DELA in.

Joost
18-09-2023

Kleinkinderspaarplan is een slechte keuze. Je ontvangt veel te weinig rente, en ook nog eens zonder zekerheid en ook star over een hele lange periode.

Jappie
21-08-2023

Probeer al maanden informatie te krijgen over de door Dela overgenomen uitvaart- en kapitaal verzekeringen. Zowel per mail als telefonisch wordt niet gereageerd. Hopeloos die club. Zeker als je met een overlijden te maken krijgt.

Cees
09-05-2023

Positief is dat het lichaam van de overledene er goed verzorgd erbij lag. Ook lieten ze verschillende sprekers aan het woord. De begrafenisondernemer zorgde voor een goede structuur tijdens de begrafenis. Alles als geheel verliep netjes.

Tegelijkertijd kan ik DELA niet aanbevelen als begrafenisondernemersorganisatie. Een van de sprekers werd indirect gedwongen om zijn speech te verkorten (de begrafenisondernemer ging staan en liep even later naar voren, al zei hij niets). Het leek erop dat tijd belangrijker is dan de familie. Ook zag de kist er wel netjes uit, maar ik kreeg niet het idee dat deze van de beste kwaliteit is geweest. Daarnaast ging de begrafenis, naar mijn gevoel, wel volgens de regeltjes, maar was er vanuit de begrafenisondernemer weinig echt gevoel en inleving. Wellicht is DELA een goede oplossing voor hen die een goedkope en volledig betaalde begrafenis willen, maar niet als iemand een waardige begrafenis wil.

Tineke
20-01-2023

Telefoon werd door stagair opgenomen. Geen idee waar ze voor werkte. Niet gecondoleerd. Vervolgens moesten we niet bij haar zijn maar bij een andere organisatie.niet dus.gelukkig hadden we iemand thuis gehad en dus aanknooppunt. Via teams de uitvaart regelen, je moet er maar verstand van hebben. 3,5 uur wachten omdat ze het adres niet konden vinden voor het aankleden en zo kan ik nog wel doorgaan. Jammer dat ze na al die klachten het maar niet willen leren. En.het is hun vak.gelukkig weten ze wel het adres voor de factuur.

Katarina
23-12-2022

Jarenlang betaal je premie en dan hoop je dat alles netjes geregeld wordt. Niets van dat alles. Dela is gewoon een tussenpersoon/callcenter/dozenschuiver die andere bedrijven in huren. Geen persoonlijk contact. 10 uur eerste contact om 1700 uur nog geen contact. Op de overlijdens dag uren wachten tot je gebeld wordt. Uiteindelijk om een Privé persoon geregeld uitermate teleurstellend

FD
06-12-2022

Zondag avond overlijdt de echtgenote van mijn vader thuis. Er is niets geregeld. De schouwarts geeft aan dat we een uitvaartcentrum kunnen bellen die ons gaat helpen. Mijn vader en zijn kinderen ( waaronder ik) zijn verzekerd bij Dela, dus dat is het enige welke hij kent. Ontredderd belt hij op, zijn vrouw is dus net twee uur geleden overleden en vraagt of zij de uitvaart kunnen regelen. Antwoord van Dela: hij moet eerst contact opnemen met de uitvaartkostenverzekering of Dela wel vergoed zal worden. Maar 20.00 in de avond kunnen zij niet gebeld worden! Ja dat is jammer, zegt Dela, dan kunnen we u niet helpen. Ten eerste kon er nog geen condoleance vanaf. Ten tweede, als jullie de uitvaart niet kunnen verzorgen, heb dan het fatsoen om een verdrietig iemand die niet weet wat hij moet doen op weg te helpen, geef bijvoorbeeld aan dat er andere uitvaartcentra zijn die wel kunnen helpen zonder dat eerst de verzekering gebeld moet worden.

Bah, wat jammer dat wij aan jullie vast zitten.

Ano niem
05-10-2022

Enorm onprofessioneel, zegt afspraken af op een onsmakelijke manier via de telefoon.

Ans
19-09-2022

Complimenten aan Genio Douwes. Zeer profesioneel en super begeleiding!

Philip
16-09-2022

Waardeloos bedrijf. Bureaucratie ten top. Klantenservicemedewerkers weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan liever niets. Het uitkeren van de verzekeringsgelden blijkt zeer lastig te zijn voor ze. Er wordt een brief gestuurd met daarin informatie wanneer je mag verwachten dat het bedrag op je rekening staat. Uiteraard gaat dit mis en staat het niet op je rekening binnen het door hun zelf gestelde termijn. Geld overmaken kan zo moeilijk niet zijn toch zou je denken, echter, voor Dela wel. Kortom; we wachten nog altijd op ons geld en telkens zijn er fouten bij de bank of is de financiële afdeling met pauze.

Annelies.
16-08-2022

Vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met een mw. van de Klantenservice van Dela. Vanwege privacy en niet officieel mogen adviseren (wat ik begrijp), heeft ze mij zeer keurig te woord gestaan en al mijn vragen beantwoord. Ik kan verder nu, weet hoe ik verzekerd ben en ga al mijn wensen opschrijven voor mijn nabestaanden later. Ze gaat me een boekje toesturen waarin ik alles kan noteren.

Een compliment voor Mw M :) .

Heidy
27-07-2022

Dela betekent 'Draagt Elkanders LAsten'.wij hebben onze eigen lasten gedragen, bij het regelen van mijn moeders begrafenis! Waardeloos bedrijf! Ze zijn 'vergeten' door te geven dat mijn moeder uit het mortuarium opgehaald moest worden, waardoor ze pas de volgende dag thuis kon komen.er is geen controle op de verzorging van het lichaam, maar je kunt altijd contact opnemen.alleen krijg je geen antwoord! Je moet er zelf weer even achteraan.

Op de 1-na-laatste avond het bericht dat een free-lancer de uitvaart gaat doen, ipv de Dela-contactpersoon. Tot op de laatste dag geen draaiboek gezien.Dinsdag om16.00 uur kennis gemaakt met de free-lancer (die het overigens prima heeft gedaan!), waarbij we eindelijk te horen kregen hoe laat mijn moeder de volgende dag opgehaald zou worden.ze zou te laat komen op haar eigen begrafenis!

Ik ben het eens met de woorden van mijn broer; hij zei "Het lijkt wel of we een 'doe-het-zelf-pakket' bij de Gamma bij de Gamma gekocht hebben".

Lobke
16-07-2022

Verschrikkelijk slecht geholpen, nemen de telefoon ook niet op

Jj
30-06-2022

Je eindigd een overeenkomst en ze blijven al 7 maanden lang je treiteren met aanmalingen. Maar verder gasn ze niet. Namelijk dan hadden jullie allang een incassobureau gestuurd. Schaam jullie. En dat noemen ze klant vriendelijk.

Ineke
22-06-2022

8 weken geleden is mijn zwager plotseling overleden. Hij was ver-zekerebij Yarden, echter overgenomen door Dela, ook het innen van de premie sinds september 2021. Een medewerker van Dela kwam langs die haar achternaam eer aan deed; zo hard als een …. Totaal gebrek aan empathie! Mijn zus moest blij zijn dat Dela de polis had overgenomen! Wat een uitspraak tegen iemand die net haar man plotseling heeft verloren! Er werd door mevrouw o.a. gevraagd of er behoefte was aan nazorg over een week of zes, niets meer van gehoord! Omdat mijn zus financieel erg slecht zit, heb ik via de mail aan haar gevraagd om, als er onverwacht nog bijbetaald moest worden mij een seintje te geven, maar dat kon alleen als ik de hele machtiging overnam! De polis die een geldbedrag uitkeert heeft ze beweerd contact met Yarden te hebben opgenomen (geen enkel bewijs), terwijl de premie al vanaf september 2021 wordt geïnd door Dela. V.w.b. de as, moet mijn zus zelf maar achtereen. Nog nooit zoiets meegemaakt!

Hella
02-06-2022

Zeer ombeschofte mensen bij de klanten service.Heb vanochtend contact gehad met een dame van de klanten service over het uitkeren van het verzekerde bedrag dat na 6 maanden nog steeds niet op mijn rekening staat!Werdt door de klantenservice dame die mij zeer ombeschoft tewoord stond niet prettig EVAREN.Andere reviews laten zien dat ik niet een uitzondering ben van ombeschofte mensen die nabestanden onprettig te woord

staan!

Meer Dela reviews