Kleinkinderspaarplan is een slechte keuze. Je ontvangt veel te weinig rente, en ook nog eens zonder zekerheid en ook star over een hele lange periode.
Probeer al maanden informatie te krijgen over de door Dela overgenomen uitvaart- en kapitaal verzekeringen. Zowel per mail als telefonisch wordt niet gereageerd. Hopeloos die club. Zeker als je met een overlijden te maken krijgt.
Positief is dat het lichaam van de overledene er goed verzorgd erbij lag. Ook lieten ze verschillende sprekers aan het woord. De begrafenisondernemer zorgde voor een goede structuur tijdens de begrafenis. Alles als geheel verliep netjes.
Tegelijkertijd kan ik DELA niet aanbevelen als begrafenisondernemersorganisatie. Een van de sprekers werd indirect gedwongen om zijn speech te verkorten (de begrafenisondernemer ging staan en liep even later naar voren, al zei hij niets). Het leek erop dat tijd belangrijker is dan de familie. Ook zag de kist er wel netjes uit, maar ik kreeg niet het idee dat deze van de beste kwaliteit is geweest. Daarnaast ging de begrafenis, naar mijn gevoel, wel volgens de regeltjes, maar was er vanuit de begrafenisondernemer weinig echt gevoel en inleving. Wellicht is DELA een goede oplossing voor hen die een goedkope en volledig betaalde begrafenis willen, maar niet als iemand een waardige begrafenis wil.
Telefoon werd door stagair opgenomen. Geen idee waar ze voor werkte. Niet gecondoleerd. Vervolgens moesten we niet bij haar zijn maar bij een andere organisatie.niet dus.gelukkig hadden we iemand thuis gehad en dus aanknooppunt. Via teams de uitvaart regelen, je moet er maar verstand van hebben. 3,5 uur wachten omdat ze het adres niet konden vinden voor het aankleden en zo kan ik nog wel doorgaan. Jammer dat ze na al die klachten het maar niet willen leren. En.het is hun vak.gelukkig weten ze wel het adres voor de factuur.
Jarenlang betaal je premie en dan hoop je dat alles netjes geregeld wordt. Niets van dat alles. Dela is gewoon een tussenpersoon/callcenter/dozenschuiver die andere bedrijven in huren. Geen persoonlijk contact. 10 uur eerste contact om 1700 uur nog geen contact. Op de overlijdens dag uren wachten tot je gebeld wordt. Uiteindelijk om een Privé persoon geregeld uitermate teleurstellend
Zondag avond overlijdt de echtgenote van mijn vader thuis. Er is niets geregeld. De schouwarts geeft aan dat we een uitvaartcentrum kunnen bellen die ons gaat helpen. Mijn vader en zijn kinderen ( waaronder ik) zijn verzekerd bij Dela, dus dat is het enige welke hij kent. Ontredderd belt hij op, zijn vrouw is dus net twee uur geleden overleden en vraagt of zij de uitvaart kunnen regelen. Antwoord van Dela: hij moet eerst contact opnemen met de uitvaartkostenverzekering of Dela wel vergoed zal worden. Maar 20.00 in de avond kunnen zij niet gebeld worden! Ja dat is jammer, zegt Dela, dan kunnen we u niet helpen. Ten eerste kon er nog geen condoleance vanaf. Ten tweede, als jullie de uitvaart niet kunnen verzorgen, heb dan het fatsoen om een verdrietig iemand die niet weet wat hij moet doen op weg te helpen, geef bijvoorbeeld aan dat er andere uitvaartcentra zijn die wel kunnen helpen zonder dat eerst de verzekering gebeld moet worden.
Bah, wat jammer dat wij aan jullie vast zitten.
Enorm onprofessioneel, zegt afspraken af op een onsmakelijke manier via de telefoon.
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Complimenten aan Genio Douwes. Zeer profesioneel en super begeleiding!
Waardeloos bedrijf. Bureaucratie ten top. Klantenservicemedewerkers weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan liever niets. Het uitkeren van de verzekeringsgelden blijkt zeer lastig te zijn voor ze. Er wordt een brief gestuurd met daarin informatie wanneer je mag verwachten dat het bedrag op je rekening staat. Uiteraard gaat dit mis en staat het niet op je rekening binnen het door hun zelf gestelde termijn. Geld overmaken kan zo moeilijk niet zijn toch zou je denken, echter, voor Dela wel. Kortom; we wachten nog altijd op ons geld en telkens zijn er fouten bij de bank of is de financiële afdeling met pauze.
Vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met een mw. van de Klantenservice van Dela. Vanwege privacy en niet officieel mogen adviseren (wat ik begrijp), heeft ze mij zeer keurig te woord gestaan en al mijn vragen beantwoord. Ik kan verder nu, weet hoe ik verzekerd ben en ga al mijn wensen opschrijven voor mijn nabestaanden later. Ze gaat me een boekje toesturen waarin ik alles kan noteren.
Een compliment voor Mw M :) .
Dela betekent 'Draagt Elkanders LAsten'.wij hebben onze eigen lasten gedragen, bij het regelen van mijn moeders begrafenis! Waardeloos bedrijf! Ze zijn 'vergeten' door te geven dat mijn moeder uit het mortuarium opgehaald moest worden, waardoor ze pas de volgende dag thuis kon komen.er is geen controle op de verzorging van het lichaam, maar je kunt altijd contact opnemen.alleen krijg je geen antwoord! Je moet er zelf weer even achteraan.
Op de 1-na-laatste avond het bericht dat een free-lancer de uitvaart gaat doen, ipv de Dela-contactpersoon. Tot op de laatste dag geen draaiboek gezien.Dinsdag om16.00 uur kennis gemaakt met de free-lancer (die het overigens prima heeft gedaan!), waarbij we eindelijk te horen kregen hoe laat mijn moeder de volgende dag opgehaald zou worden.ze zou te laat komen op haar eigen begrafenis!
Ik ben het eens met de woorden van mijn broer; hij zei "Het lijkt wel of we een 'doe-het-zelf-pakket' bij de Gamma bij de Gamma gekocht hebben".
Verschrikkelijk slecht geholpen, nemen de telefoon ook niet op
Je eindigd een overeenkomst en ze blijven al 7 maanden lang je treiteren met aanmalingen. Maar verder gasn ze niet. Namelijk dan hadden jullie allang een incassobureau gestuurd. Schaam jullie. En dat noemen ze klant vriendelijk.
8 weken geleden is mijn zwager plotseling overleden. Hij was ver-zekerebij Yarden, echter overgenomen door Dela, ook het innen van de premie sinds september 2021. Een medewerker van Dela kwam langs die haar achternaam eer aan deed; zo hard als een …. Totaal gebrek aan empathie! Mijn zus moest blij zijn dat Dela de polis had overgenomen! Wat een uitspraak tegen iemand die net haar man plotseling heeft verloren! Er werd door mevrouw o.a. gevraagd of er behoefte was aan nazorg over een week of zes, niets meer van gehoord! Omdat mijn zus financieel erg slecht zit, heb ik via de mail aan haar gevraagd om, als er onverwacht nog bijbetaald moest worden mij een seintje te geven, maar dat kon alleen als ik de hele machtiging overnam! De polis die een geldbedrag uitkeert heeft ze beweerd contact met Yarden te hebben opgenomen (geen enkel bewijs), terwijl de premie al vanaf september 2021 wordt geïnd door Dela. V.w.b. de as, moet mijn zus zelf maar achtereen. Nog nooit zoiets meegemaakt!
Zeer ombeschofte mensen bij de klanten service.Heb vanochtend contact gehad met een dame van de klanten service over het uitkeren van het verzekerde bedrag dat na 6 maanden nog steeds niet op mijn rekening staat!Werdt door de klantenservice dame die mij zeer ombeschoft tewoord stond niet prettig EVAREN.Andere reviews laten zien dat ik niet een uitzondering ben van ombeschofte mensen die nabestanden onprettig te woord
staan!
Vanmorgen naar een uitvaart geweest. De collecte werd door Dela gemist werd uiteindelijk door parochianen gedaan . Tijdens de dienst van de tafel gaan ze de Bidprentjes uitdelen? Bidprentjes deel je uit tijdens de collecte maar ja toen was er niemand te bekennen van Dela.
Hi,
Ik ben normaal niet van de reviews schrijven maar ik moet dit even kwijt!
Uitmuntende klantenservice (Nicole V.) heeft voor mij een redelijke moeilijke handeling gedaan die ze eigenlijk niet eens hoeft te doen.
Inmiddels is alles wat er nodig was goed afgerond en ze heeft het maar mooi voor elkaar gekregen.
Groetjes,
Heel naar bedrijf, bij de begrafenis van mijn tante werd niemand een fatsoenlijk laatste afscheid bij de kist gegund. Haar zoon werd na nog niet eens een halve minuut bij de kist gezegd dat men moest opschieten. Gun mensen de tijd zoals het hoort, ik snap dat je niet een half uur per persoon hebt maar dit sloeg dus nergens op. Dus DELA huur fatsoenlijk personeel in, dit kan dus echt niet.
Wij hadden al een voorgesprek gehad. Voor behandeling zijn we uitgeweken naar een ziekenhuis in het buitenland. Helaas is mijn vrouw toch overleden Alles is door Dela top geregeld. Als ik een cijfer van 0 tot 10 moet geven krijgen ze een tien met een griffel. Dela heeft de kaart perfect opgesteld kwam met ideeën om te kiezen voor een 24 uurs kamer en ben blij dat we dat gedaan hadden. Omdat er door vervoer verkleuring optrad werden we opgevangen en werd er gezegd dat het niet meer goed te zien was dus heeft Dela het zo geregeld dat wij toch de kist konden sluiten zonder dat we geconfronteerd werden met deze achteruitgang. Ook hadden ze als extra geregeld dat mijn vrouw met de wagen en mij langs onze woning reed. Tevens werden we gebeld over een extra dat was een trompettist die life speelde. Iedereen die aanwezig was vond dat zo fijn dat de reacties binnen blijven stromen. Ook kreeg ik een prachtig ingelijste foto mee. Alles top geregeld. Het is triest om afscheid te moeten nemen.
DELA ik ben een nabestaande en boos. Mijn man is 1 maart gestorven en in tegenstelling tot jullie belofte is het nog steeds niet afgehandeld. Contact met jullie is een drama, 1e gesprek 45 min wachten, 2e gesprek 18 min en 3e gesprek 32 min wachttijd. Begin maart was door jullie beloofd alles met spoed af te handelen. 2e gesprek bleek dat jullie partner IJmond Uitvaart nog geen rekening had gestuurd, maar alles zou half april geregeld zijn. Blijkbaar is IJmond een partner, maar zijn jullie niet in staat om digitaal zaken uit te wisselen. Hoe moeilijk is het om een rekening die op 8 maart staat genoteerd aan jullie toe te sturen of door jullie op te vragen. 3e gesprek Bleek dat het nog steeds niet is geregeld en mevrouw ze gaan er nu achter aan en dan duurt het nog 2 weken. Rekening digitaal sturen duurt enkele seconden, want hij is er al. dossier aanpassen en teruggave bedrag berekenen, is ook bekend, hooguit 10 tot30 minuten, digitaal aan mij versturen, klaar.