Dela reviews

PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Sander
01-08-2021

Wat een onbeschofte reactie

In het bezit van een Dela Coöperatiespaarplan. Afgelopen week het Jaaroverzicht 2020 per post ontvangen. Dela gaf aan dat besloten was dat er niét tot winstuitkering over 2020 zou worden overgegaan. En dat kan natuurlijk, dat aanvaard ik. Maar de uitleg was warrig. Er stond in het overzicht dat er wél ruimte voor was, maar dat besloten was het niet te doen. Ook stond er dat deze winstdeling afhankelijk was van de dekkingsgraad van de organisatie. Bij 3 gegeven scenario's respectievelijk: wél, gedeeltelijk of geen winstdeling (De dekkingsgraad zelf was niet vermeld). Dan ga je nadenken, omdat er niet tot winstdeling wordt overgegaan, óf het bedrijf financieel gezond is.

Gebeld: nee, ik had het verkeerd gezien. Ik vroeg door, maar hij kon me echt niet helpen. Nog een keer doorgevraagd want ik wilde een overtuigende uitleg. Maar toen werd het contact van zijn kant verbroken.

Ik wil niet dat ik over 10-15 jaar, wanneer ik een paar 1000 euro heb betaald aan inleg, mijn geld kwijt ben, omdat Dela niet meer bestaat. Ben geschrokken van deze reactie en je kunt rustig spreken van een gebrekkige zorgplicht!

Johan
25-06-2021

Zeer gecompliceerd inloggen

Ik ben een bestaande klant bij Dela, al meer dan 30 jaar. Vrouw en kinderen daar ook verzekerd.

Sinds vorige week gedwongen op andere wijze te gaan inloggen met als gevolg dat ik voor alle gezinsleden aparte emailadressen moet aanmaken en aparte telefoonnumers moet hanteren. Gevolg: niets meer centraal voor het hele gezin te regelen en nog erger; de overstap naar nieuwe emailadressen lukt ook nog niet eens.

Support per telefoon waardeloos want ivm privacy mag mijn mij niet helpen. Oplossing: stturt u maar voor ieder gezinslid een email naar de klantenservice.

Mij niet meer gezien, ik verklaar Dela de dood, zoek wel een ander.

San
12-04-2021

Mooie uitvaart ism met Cordatis.

Mijn vader is begin april overleden en we werden keurig via teams te woord gestaan door Linda van Dela. Aan alles hangt een prijskaartje, maar je bepaalt uiteindelijk zelf.

Zij wees ons op Cordatis om de uitvaart te begeleiden. Een heel goed advies want Cindy van Cordatis heeft bijna 2 uur via teams met ons gesproken en er een prachtig levensverhaal van onze vader (en familie) van gemaakt. In combinatie met 82 foto’s en 5 x muziek hebben wij een mooie warme herinnering om op terug te kijken. Dit hadden we zelf niet gekund en maakt het verdriet en gemis beter te accepteren. Mijn vader en wij hebben samen een mooi leven gehad, kijken er met trots op terug.

Een usb stick van de dienst was een van de mogelijkheden, en dit moet je er echt bij kopen. Heb het al paar keer terug gekeken, met een lach en een traan.

Zowel Linda als Cindy zijn warme mensen, niets was teveel en goed en regelmatig contact gehad. Wij zijn louter tevreden ?

Jean
Jean
16-03-2021

Geld achter gehouden !

“DELA”

Zijn schoonbroer spaarde 5600 euro voor zijn overlijden . bij uitvaart verzekering DELA.

Enkele dagen na de begrafenis , die 5600 euro koste.

bezoek van de verzekering thuis Ontvangen , om te helpen alles te regelen .

ik vertelde dat we (overwogen ) om afstand te doen van erfrecht.

Schoonbroer was vrijgezel en leefde er oplos .

Dela stort 4000 euro naar begrafenisondernemer, en …? 1500 euro naar de notaris? die belast was , Met de betaling van schoonbroer zijn schulden .

dat was wettelijk zij ze .

ze hadden pas afstand van erfrecht gedaan , 30/01/2019 daar hij in 24/08/2018 overleden is .

had Dela 5 maand tijd om de volledige som 5600 euro door te storten .

de begrafenis ondernemer. die daagde ons voor het gerecht . om de som van 1500 euro , die nog bij Dela stond zelf te betalen .

de rechter . vond dat begrafenis ondernemer . contact moet nemen met Dela.

ondertussen,

Dela betaalde toen wel de volledige uitvaart kosten . maar de gerechts kosten (3x voorkomen)+- 800 euro? zou ten onze last zijn . of word gedeeld met begrafenis ondernemer . word nog uitgesproken .

daar de begrafenisondernemer ons voor de rechtbank daagde ipv de uitvaartverzekering Dela .

dus Dela blijft buiten schot of ik moet een proces beginnen tegen de Advocaten van Dela .

mooi hé .

gedupeerde familie.

Ps/:

je spaarcentjes beter in een potje steken .

Linda
23-02-2021

Zeer slecht

Er worden zaken in rekening gebracht die nooit uitgevoerd zijn, geen reactie op mail en telefonisch onmogelijk te bereiken. Om over de begeleiding nog maar te zwijgen

Ingrid
23-02-2021

Tennaamstelling ineens op ex-partner

Hallo. Ik ben nu 36 jaar klant van dela en wordt als stront behandeld als 'loyale' klant. Kort en dominant. Ik heb de polis in 1985 afgesloten, ik ben de hoofdverzekerde. In 1987 de oudste geboren en in 1994 de jongste. In 1992 wettelijk getrouwd en in 1998 tafel en bed gescheiden. Ik liet ondanks me ex niet lief ik geweest hem op de polis voor als er iets gebeurd met de vader van de zonen, anders neemt gemeente hem. Ik snap nog steeds niet hoe dela het nu zo ver heeft laten komen dat mijn gewelddadige ex-man(wraak naar mij en de kids) de tenaamstelling als hoofdverzekerde heeft verkregen, daar kwam ik tijdens verhuizing achter in 2011 toen ik koophuis kocht en heb dit al jaren kenbaar gemaakt waarom ex-man tenaamstelling hij woont niet hier! Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en ik betaal 36 jaar lang voor heel het gezin via IBAN. Ik heb hard gewerkt in me leven voor p.p. €4000 x 4 = 16.000 en betaalde jaarlijks nu probeert mijn ex-man deels te incasseren en zaken achter mij rug te doen. Ik vind dit niet leuk, voor wat heb ik gewerkt? Zodat me ex-man nu mij en me kinderen uit wraak uit de polis heeft verwijderd en wij nu niets maar dan ook niets meer hebben qua uitvaartverzekering? Medewerker zegt dat ik fraudeer? Pardon? Dus 36 jaar lang betalen en ex-man als hoofdverzekerde is ineens frauderen? Wat een slechte bende, onderzoek dit. Ik ben al bezig met een advocaat en ben bezig om alle ingekomen stukken zoals scheidingspapieren en bankafschriften aan te tonen als dit herstelt is, fiscale waarde van de oude polis op mij en kinderen op nieuwe polis en ex-man apart ga ik weg bij dela en de waarde ergens anders onderbrengen Ik ben loyaal naar dela, dela niet naar mij. Ik hoop op en goed einde maar dit wordt geheid een juridische stap met gevolgen

Fred
30-12-2020

Veel te duur

Dragers van de kist 336 euro voor 4 dragers. Dit is flessentrekkerij. Dan heb ik het nog niet over de kosten van bezoek aan de overledene en huur van de aula. Ik kan niet begrijpen dat dit in deze tijd nog mag.

Jack
21-12-2020

Te slecht dat je het geloven kunt. Schandalig!

Vanzelfsprekend wordt Dela op eigen site de hemel in geprezen, maar in de praktijk - na een verbijsterend sterfgeval van wie decennia te veel premie betaald heeft - te maken met beneden alle peil houding en werk. Je krijgt direct na het overlijden een kluns van een uitvaartverzorger toebedeeld die veel blunders begaat tot ongehoord ernstig toe. Dan blijkt Dela, terwijl de polis slechts maanden voor het overlijden geupdate is met hun buitendienst medewerker, ineens een naheffing na meer dan een jaar na overlijden van ruim 1000 euro in te dienen. Bedenkt eer u hier ooit aan begint, ik ga ze deze club veel publiciteit bezorgen. Wordt juridisch vervolgd. Schandalig.

Ila
12-12-2020

Slechte zorg en service

Teleurstelling na teleurstelling in coronatijd. Ook niet meedenken met compensatie wat dan eventueel wel zou kunnen. Bijna alles zelf moeten regelen en het weinige wat ze dan hoefden te doen ging ook nog eens fout. De laatste zorg was ook om te huilen. Echt slecht. Daar betaal je dan je hele leven voor zeer triest.

Alfons
26-11-2020

Keurt zijn eigen vlees bij een klacht.

Voor Copd en hartinfarct vanaf1993 bleef na een half de gezondheidtoestand stabiel.

Gebruikte alleen nog medicatie.

In 2007 uitvaartverzekering afgesloten na acceptatie tegen een verhoogde premie.

Ondanks een verbeterde gezondheid was het niet mogelijk de premie omlaag te krijgen.

Men hield voet bij stuk dat er een verhoogde risicofactor aanwezig was voor complicaties.

Jammer! Voor mijn klacht moest ik een brief sturen naar dezelfde afdeling.De slager keurt zijn eigen vlees.

Ik pleit daarom voor alle uitvaartondernemingen een onafhankelijke commissie om dergelijke klachten te beoordelen.

Dank u voor uw aandacht.

Lisette
26-11-2020

Slechte bereikbaarheid en schimmige zaken!

Meerdere e-mails naar de klantenservice van dela verstuurd en ook telefonisch contact gehad. Telefonisch wordt altijd aangegeven dat zulke kwesties schriftelijk afgehandeld moeten worden en dat zij telefonisch niks voor mij kunnen betekenen.

Goed, dan verstuur je een e-mail. Meerdere zelfs.

Ik ontving na al mijn e-mails wel een geautomatiseerde ontvangstbevestiging van dela, maar een inhoudelijk antwoord laat inmiddels meer dan 11 maanden op zich wachten.

Ik zie ze in de rechtbank.

Nooit aan beginnen!

Celine
25-11-2020

Premie incasseren maar niets regelen

Mijn tante betaalde sinds 1 april 1992 premie aan Dela voor een zgn basispakket uitvaartdiensten. Dit pakket voorzien in een goede basisuitvaart. Nu mijn tante vorige week is overleden, laat Dela weten dat mijn overleden tante alleen haar crematie vergoedt krijgt als die via Dela wordt gecoördineerd. Nu had mijn tante de grote wens om via een bekende uitvaartondernemer (wiens kinderjuf ze was geweest) haar uitvaart te laten verzorgen. Dela geeft aan dat dit NIET tot de mogelijkheden behoort. Niks begrip, niets medeleven, niets souplesse. Dela zorgt, is de slogan. Ja, voor de eigen portemonnee! Mijn tante heeft in totaal een kleine 5.500 euro ingelegd aan premie en Dela laat ijskoud weten dat de zelf gekozen uitvaartverzorger voor max 3.500 euro mag declareren. De rest verdwijnt in de (grote) binnenzak van Dela. Ik heb er geen goed woord voor over. Wij zijn teleurgesteld en voelen ons in de kou gezet. Mijn advies: annuleer je polis bij Dela nu het nog kan. Het bespaart je een hoop ellende. Boeven zijn het.

Nelleke
19-11-2020

Goede en prettige communicatie

Goede, open en prettige communicatie met de uitvaartbegeleidster. Ze dacht mee, plande en was altijd bereikbaar voor vragen of overleg.

Wij kijken terug op een mooie dienst van onze dierbare.

Enig minpuntje was dat onze dierbare s nachts overleed en we direct overspoeld werden met teveel vragen. Dat hebben we besproken en dat is prima opgepakt.

Si
10-11-2020

Niet te bereiken.

Online uitvaart uitzending was abrupt gestopt. Volgens de FAQ moet je dan verversen. Gedaan, maar haalde niets uit. Dan maar bellen met de klantenservices. Zonder een keuzemenu of iemand te spreken, hoor je een muziekje dat je na 10 minuten nog steeds hoort. Vervolgens maar online contact zoeken via de chatbox. De chatbox werkt op robot die je vraag niet snapt en je doorverwijst naar de telefonische klantenservices en/of aanraad om een contactformulier in te vullen wat weer zoveel dagen kost voordat je antwoord krijgt. Vervolgens nog via Facebook geprobeerd contact te leggen. Duurt wederom lang voordat je reactie hebt en de reactie luidt dat je moet bellen. Maar bellen werkt niet, als die persoon het bericht goed gelezen had. Al met al uitvaart gemist en 0 resultaten van de klantenservice contact punten. En om het verhaal nog leuker te maken kun je online alleen een klacht indienen als je een verzekerde bent. En dat met de slogan: Voor elkaar.

Problemen kunnen voorkomen en daar is alle begrip voor, maar een klantenservice die niet bereikbaar is en niet zorgt voor een oplossing is schandalig voor een nabestaande.

Donald Dekker
07-11-2020

Grote dievenbende

Een uitvaart regelen is helemaal niet moeilijk. DELA doet alsof een uitvaart 7 tot 8 duizend euro kost. In werkelijkheid keren ze maar 3 duizend uit. Ze doen alsof ze de prijzen voor begraven willen drukken maar zelf trekken ze de nabestaanden het vel over de oren. Wij wensten onze uitvaart zelf te regelen en liepen tegen verschillende barrières op die door DELA werden opgeworpen. Beter zelf een bedrag sparen dan uitgeknepen te worden met een nietszeggende naturapolis.

Ps. Afkopen mag en dreigen met naar de rechter te stappen helpt. Zelfs dan krijg je ook de rente terug.

Gerdine
16-10-2020

Overlijdensrisicoverzekering na verkoop woning niet stopgezet

DELA had geen info van mij, behalve de NAW gegevens van de oude, oude woning (waarvoor de overlijdensrisicoverzekering niet was aangegaan). Nooit inloggegevens gekregen. DELA incasseerde de polis dubbel. Via hun e-mailadres die online en in de alg. voorwaarden staat, gaven ze geen reactie. Na een paar weken contact opgenomen met hun klantenservice. Volgens hun ligt alle schuld bij de hypotheekadviseur/tussenpersoon destijds. Ondanks dat de verzekering rechtstreeks met mij was aangegaan. De opzegging wilden ze sturen naar mijn oude, oude adres. Dankjewel DELA, zeer behulpzaam **kuch, kuch**. Ik kan mij niet voorstellen wat er in een geval van overlijden zou gebeuren. Zouden mijn nabestaanden dan te horen krijgen dat ze alles via de tussenpersoon/hypotheekadviseur moeten spelen, om vervolgens alle post van DELA niet te ontvangen omdat het naar mijn oude, oude adres gestuurd wordt?

DELA, krijg je zaakjes op orde! Neem verantwoordelijkheid! Stuur inloggegevens! Hou op met dubbel incasseren! En zorg ervoor dat het e-mailadres correct is. Thanks!

Gerarda
14-09-2020

Dank u DELA!

Bij het plotseling overlijden van mijn partner vorige maand was de shock groot en heeft DELA mij alles uit handen genomen. Gelukkig hadden mijn partner en ik 2 jaar geleden besproken wat onze wensen waren mocht er iets gebeuren. Dat heb ik uitgevoerd met de professionele hulp van de Dela begeleidster die mij was toegewezen. Wat ik niet gebruikte werd als min-post genoteerd en wat ik extra wilde als +post.

De uitgezochte muziek was geen enkel probleem en alles was tot in de puntjes verzorgd tot en met de livestream. Communicatie verliep vlot en als ik toch iets wilde toevoegen was dat geen enkel probleem.

Ik herken gewoon helemaal niets van de klachten die hier worden beschreven. Op geen enkele manier. Wij waren voldoende verzekerd en hebben gekregen wat gevraagd werd. Dank u voor het respectvolle afscheid Dela.

Sylvie
21-08-2020

Livestream Dela

Ik heb zojuist een afscheid gevolgd via een live stream van Dela, perfect geregeld totdat na precies1 uur de livestream abrupt stopte. De dienst was net niet klaar, je zit nog vol emoties en je wil dit graag afsluiten, maar nee: 1 uur is 1 uur en geen 5 minuten langer. Onmenselijk!

Ad
18-08-2020

Graaicultuur

In corona-tijd de uitvaart van mijn moeder gehad.

Voor 28 mensen de uitvaart gekregen waarbij we alles zelf hebben moeten regelen maar waar wel kosten voor berekend werden. Geen broodjes of koffie wat makkelijk, door catering van buitenaf, geregeld had kunnen worden. Te schandalig voor woorden dat mijn moeder 68 jaar lang betaald heeft en er op haar uitvaart niks voor terug heeft gekregen (alleen maar bijbetalen). Dit vindt ik vallen onder graaicultuur terwijl DELA dit afdoet als " overmacht". Nou Dela, je kan mensen misschien een urntje of iets dergelijks aanbieden ten compensatie voor dingen die ze NIET gekregen hebben. Nog te zwijgen over de afrekening waarin kosten worden berekend die niet gemaakt zijn, of door ons zelf zijn uitgevoerd. Wel een gesprek gehad met DELA. Maar als je daar dan voor het menselijke gedeelte zit en DELA wil het zakelijk (erachter verschuilen) oplossen dan kom je nooit tot een gesprek op 1 lijn. Ga maar lekker door met graaien bij mensen tot " karma" bij jullie zelf voor de deur staat.

Vorderman
24-07-2020

Met grote Spijt.

Het is allemaal achteraf, denk je het is goed geregeld bij Dela.

Het zijn Stelletje Oplichters, niet alleen Dela, maar meerdere uitvaartverzekeraars uit bekende kring.

Gewoon zelf het geld bij elkaar sparen, en niet meer via een ander persoon of bedrijf.

Het gaat je meer geld kosten dan je denkt.

Meer Dela reviews