Wil
07-06-2023

Op 28 juli 2022 is mijn moeder overleden.de uitvaart keurig geregeld door een plaatselijk uitvaart bedrijf,deze ging ook de begrafenis polissen innen bij de verzekeringen. Alle verzekeringen zijn uitbetaald behalve van Reaal deze doen zo moeilijk zodat er nog steeds niet is uitbetaald aan het uitvaart bedrijf.

Neem dus nooit Reaal want die maken het heel moeilijk voor de nabestaanden

Ray
25-11-2022

3 maanden wachten op een uitkering, klacht ingediend via hun formulier, geen reactie, ga je ze bellen nemen ze gewoon niet op, heb een een vermoeden dat Reaal hun financiële buffer niet op orde is, daarom doen ze zolang mogelijk met uitbetalen. Nationale Nederlanden is ook zo bedrijf die maar regels verzinnen om niet uit betalen. Hier moet de financiële diensten ingrijpen. Ik ga iedergeval mijn verzekeringen opzeggen en helaas heb ik ook een Sns bank, dat overweeg ik ook naar een ander bedrijf te gaan.

Zo ga je niet met je klanten om zeker als het om een uitkering gaat na overlijden, nabestaanden kunnen zo niet rouwen.

Meghan
20-06-2016

Huilen met de pet op

Bij telefonisch indienen van een verzoek tot uitkeren van een uitvaart, werd mij verteld dat polissen van 'Reaal' niet in behandeling werden genomen, ondanks het feit dat deze twee bedrijven gefuseerd zijn.

Enfin, polissen op verzoek van Proteq apart ingediend via mail, maar na ruim vier weken helaas nog geen stuiver hebben mogen ontvangen.

Opnieuw telefonisch contact gezocht en na 18:32 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk iemand te spreken die mij wist te vertellen dat ze geen tijd voor mij hadden en ik het op een later tijdstip nog maar eens moest proberen. Of.. u gaat het niet geloven.. ik mocht ook een terugbelafspraak maken, maar dan niet voor vandaag, maar voor overmorgen. En dan wel tussen 12 en 6 in de middag.

Mijn advies: blijf weg bij deze amateuristische verzekeringsmaatschappij.

Marlia
30-04-2016

Hopeloos bedrijf

Veel pogingen om antwoord te krijgen op vragen maar krijg geen fatsoenlijk antwoord, veel email-verkeer maar het heeft geen nut. Verder belachelijke eisen stellen aan uitvaartverzekering van tante van 93 jaar. Ze willen de daadwerkelijke factuur van de uitvaart hebben. Hoezo? Je bent toch gewoon voor een vast bedrag verzekerd? Verder nog allerlei papieren nodig die het uitvaartbedrijf moet invullen. Ik begrijp dat je bewijs wilt of iemand overleden is (in dit geval mijn tante van 93) maar de rest gaat de verzekering niks aan. Ze hebben me dunkt voldoende premie ontvangen!

Leo.groenendijk
13-03-2014

Zeer slechte communicatie.

Slechte communicatie Post adres onduidelijk

Terug bellen probleem. Directe telefoon nummers van Contactpersonen worden wel opgegeven

Maar bestaan niet .

alleen direct nummer om je status van je Dossier op te vragen telkens nieuwe personen

Bij vragen over een uitvaart verzekering in mijn geval alles te moeten regelen

Krijg je de afd Dieren verzekering kortom een slecht georganiseerd bedrijf

Helaas Proteq maak het voor na bestaande makkelijker ze hebben het al moeilijk genoeg !

L.f. O.plaat

Andrea Eschler
01-08-2013

Slechte ervaringen met Proteq.

Bereikbaarheid en afhandeling is zeer slecht.

Wijzigingsformulieren (van Proteq) worden slecht verwerkt.

Proteq gaf diverse keren aan om zelf terug te bellen, echter zonder resultaat.

Polis zou uitbetaald zijn, maar ik heb niets ontvangen.

Het geheel komt klungelig over, een dikke onvoldoende voor Proteq

30-10-2012

Er is vanuit Proteq weinig begrip als een dierbare overleden is. Ik maak het volgende mee met het overlijden van mijn moeder.

Toen ik de melding maakte aan de verzekeraar Proteq dat mijn moeder was overleden werd ik eerst te woord gestaan door een medewerker dat hij de polissen niet kon vinden van mijn moeder. Na veel vijven en zessen komt die persoon erachter dat ik op de verkeerde afdeling terecht ben gekomen. Namelijk voor dierenverzekeringen.

Uiteindelijk word ik doorverbonden met de juiste afdeling, ze hadden voor het gemak de telefoon doorgeschakeld naar de dierenafhandeling? Vandaar dat ik op de verkeerde afdeling terecht was gekomen. Dus je maakt melding van een overleden persoon en je komt terecht bij de dierenafhandeling. Echter daar zou ik nu goed geholpen worden, ik kreeg te horen wat wij moesten opsturen om alles rond te maken.

Ik heb een brief gemaakt, inclusief de overlijdensactie, bankafschriften en een kopie van een ID kaart van mijn vader. Twee weken na het opsturen van de gevraagde spullen krijgen wij een brief met een bedankje dat de brief is ontvangen die mijn moeder zou hebben opgestuurd Een condoleance richting mijn vader zou beter op zijn plaats zijn geweest.

In het brievenhoofd en de aanhef staan haar naam, de brief is dus aan haar gericht, terwijl zij juist de overleden persoon is. Ook hebben ze in de aanhef van de brief twee namen door elkaar gebruikt. Dus voor ons ook nog van een totaal onbekend persoon? Dit is zo onzorgvuldig en pijnlijk voor de mensen die achterblijven.

En wij worden erop gewezen dat ze pas over een drie weken tijd hebben om de stukken in behandeling te nemen. De aanvraag hebben wij 9 oktober 2012 gedaan, en we krijgen uiterlijk 19 november 2012 een reactie.

Volgens mij denken ze bij Proteq dat de wereld stil staat, en dat een crematie niet op korte termijn betaald hoeft te worden. En dan heb ik het nog niet over het begrip, en de fouten die zij maken als ze een brief sturen. Want dat begrip is ver te zoeken is als iemand overleden is.

Op deze manier van werken van een verzekeraar, zal ik Proteq nooit bij vrienden en kennissen als verzekeraar aanbevelen.