29-01-2024

Extreem klantonvriendelijk en incompetent bedrijf. Zijn totaal onbereikbaar, zowel per mail als per telefoon. En ja hoor, de chat op hun website werkt ook al niet.

Daarnaast slagen ze er al vele jaren in en rendement te realiseren op mijn aanvullend pensionpotje dat fors lager ligt dan de EAX prestatie. Een domme aap zou zonder meer betere beleggingsresultaten halen.

Hun slogan: Reaal, lekker geregeld. Niet voor de klant in ieder geval. Ik denk wel voor Reaal zelf.

06-12-2023

Polis levensverzekering afgekocht maar Reaal keert ons het geld niet uit. Nadat we ons eerst moest identificeren voordat zij het in behandeling konden nemen wachten we nu - 3 maanden later - nog steeds op ons geld. Moeilijk bereikbaar en steeds dezelfde reacties… het is in behandeling. Tussenpersoon met z’n advies: ‘ blijf het proberen, ze zijn moeilijk te bereiken en ‘ je kunt beter je rekening deblokkeren’ als reactie op onze opmerking dat Reaal geld blijft innen voor een verzekering die wij reeds hebben afgekocht ( maar niet uitgekeerd hebben gekregen). Hoezo deblokkeren? We hebben helemaal niets geblokkeerd! ( Er moet immers nog geld gestort worden door Reaal, dus beter om de rekening niet te blokkeren…zucht!)

Wij zijn nu aan het uitzoeken wat we het beste kunnen doen om deze boeven aan te pakken. In ieder geval aangifte doen bij justitie van diefstal.

Wat een oplichterij zeg!

29-08-2023

5 weken geleden lijfrente overgemaakt. Ik zou bevestiging onvangen. Tot vandaag nog niets vernomen. Ook mijn geld nog niet gehad deze maand. Bellen heeft geen zin, er wordt niet opgenomen. Zelfs na 3 x klachtenformulier gestuurd te hebben nog geen reactie!

Michel
19-07-2023

Mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte een Uitvaartverzekering voor mij bij hun afgesloten (die elk jaar in premie omhoog gaat). Zodoende dat toen ik net ging samenwonen met mijn ex-vrouw inmiddels, dat er zo'n gluiperig mannetje langs kwam om mij van allerlei zinloze en bodemloze verzekeringen aan te smeren. Ik ben er toen ingetrapt voor een lijfrente-polis (tja jong en nog nat achter de oren). Nu wil ik deze na een jaar of twintig afkopen en nu is Reaal niet thuis. Reaal hanteert een "Demotiverend Beleid" waarin ze hun klanten standaard 30 tot 40 minuten in de wacht zetten en daarna zeggen dat ze gaan helpen en vervolgens niet doen (2 x achteraan moeten zitten en bellen), daarna krijg je een mail (op mijn eigen emailadres) waarin je een account voor jezelf aan moet maken anders krijg je nog niet wat je wil. Ik die account aan proberen te maken, moet je je email-adres invullen, zegt dat klereding: emailadres foutief! Terwijl ze net die mail, naar hetzelfde emailadres hebben gemaild

Jane
13-01-2023

Helaas in het bezit van kapitaalverzekering van Reaal gekoppeld aan een hypotheek . Huis is verkocht, overdracht binnenkort. Je wordt van kastje naar de muur gestuurd als je vraagt welke acties je evt zelf moet ondernemen, waardeloos. Ik houd mijn hart vast voor de verwerkingstermijjn tzt.

03-01-2023

Wat een stel dieven!