Reaal reviews

Ben
28-02-2024

Zeer slecht bereikbaar en reageren niet op email. Ben al maanden bezig om een afkoop van mijn levensverzekering te regelen. De chat werkt ook voor geen meter. Zeer lange wachttijden en kunnen je eigenlijk nergens mee helpen. Zeggen dan het is in behandeling en kan er niets aan doen en heb geen inzicht.

Lammert
26-02-2024

Ik heb een hele tijd braaf mijn premie betaald voor mijn overlijdensrisicoverzekering bij Reaal. Toen het op uitkeren aankwam ging dat "niet zo vlot". Steeds maar langwachten in de wachtrij (telefoon), loze beloften etc, etc. Ik wil er verder geen energie in steken; ben ik al genoeg verloren door deze club; 1 advies : ga niet met deze klote club in zee!

Tanja
12-02-2024

Ik wil graag mijn polis online bekijken maar met geen mogelijkheid kan ik inloggen. Ik heb nu 6 x gebeld ( 15 minuten in de wacht) inlogcodes gekregen maar nog steeds niks.email al bekent en email staat niet in systeem.

Walchelijk tis mijn geld maar kan niks.

Wesley
29-01-2024

Nooit aan beginnen oplichters.

Schrijven telkens geld af ook na opzegging met een bevestigingsmail.

Ze zijn niet tot nauwelijks bereikbaar!

Doe het niet, nooit meer reaal.

29-01-2024

Extreem klantonvriendelijk en incompetent bedrijf. Zijn totaal onbereikbaar, zowel per mail als per telefoon. En ja hoor, de chat op hun website werkt ook al niet.

Daarnaast slagen ze er al vele jaren in en rendement te realiseren op mijn aanvullend pensionpotje dat fors lager ligt dan de EAX prestatie. Een domme aap zou zonder meer betere beleggingsresultaten halen.

Hun slogan: Reaal, lekker geregeld. Niet voor de klant in ieder geval. Ik denk wel voor Reaal zelf.

15-01-2024

Waardeloos maanden wachten op je geld.

nooit meer bij Reaal wat een waardeloos bedrijf .

personeel ook waardeloos en daar voor moeten wij betalen.

ik kan hier een boek over schrijven

hoop dat nooit iemand nog een verzekering bij Reaal neemt.

Sindy
09-01-2024

Bizar slechte service!

Probeer ze al weken aan de lijn te krijgen en na 30 min. in de wacht opgehangen.

Chat op website werkt nooit (verschillende dagen en tijden gedaan).

Levensverzekering opgezegd en staat al 10 weken als ´in behandeling´ en gebeurt niks. Betekent dat ik mijn geld niet krijg! Schandalig!

06-12-2023

Polis levensverzekering afgekocht maar Reaal keert ons het geld niet uit. Nadat we ons eerst moest identificeren voordat zij het in behandeling konden nemen wachten we nu - 3 maanden later - nog steeds op ons geld. Moeilijk bereikbaar en steeds dezelfde reacties… het is in behandeling. Tussenpersoon met z’n advies: ‘ blijf het proberen, ze zijn moeilijk te bereiken en ‘ je kunt beter je rekening deblokkeren’ als reactie op onze opmerking dat Reaal geld blijft innen voor een verzekering die wij reeds hebben afgekocht ( maar niet uitgekeerd hebben gekregen). Hoezo deblokkeren? We hebben helemaal niets geblokkeerd! ( Er moet immers nog geld gestort worden door Reaal, dus beter om de rekening niet te blokkeren…zucht!)

Wij zijn nu aan het uitzoeken wat we het beste kunnen doen om deze boeven aan te pakken. In ieder geval aangifte doen bij justitie van diefstal.

Wat een oplichterij zeg!

29-08-2023

5 weken geleden lijfrente overgemaakt. Ik zou bevestiging onvangen. Tot vandaag nog niets vernomen. Ook mijn geld nog niet gehad deze maand. Bellen heeft geen zin, er wordt niet opgenomen. Zelfs na 3 x klachtenformulier gestuurd te hebben nog geen reactie!

Michel
19-07-2023

Mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte een Uitvaartverzekering voor mij bij hun afgesloten (die elk jaar in premie omhoog gaat). Zodoende dat toen ik net ging samenwonen met mijn ex-vrouw inmiddels, dat er zo'n gluiperig mannetje langs kwam om mij van allerlei zinloze en bodemloze verzekeringen aan te smeren. Ik ben er toen ingetrapt voor een lijfrente-polis (tja jong en nog nat achter de oren). Nu wil ik deze na een jaar of twintig afkopen en nu is Reaal niet thuis. Reaal hanteert een "Demotiverend Beleid" waarin ze hun klanten standaard 30 tot 40 minuten in de wacht zetten en daarna zeggen dat ze gaan helpen en vervolgens niet doen (2 x achteraan moeten zitten en bellen), daarna krijg je een mail (op mijn eigen emailadres) waarin je een account voor jezelf aan moet maken anders krijg je nog niet wat je wil. Ik die account aan proberen te maken, moet je je email-adres invullen, zegt dat klereding: emailadres foutief! Terwijl ze net die mail, naar hetzelfde emailadres hebben gemaild

Wil
07-06-2023

Op 28 juli 2022 is mijn moeder overleden.de uitvaart keurig geregeld door een plaatselijk uitvaart bedrijf,deze ging ook de begrafenis polissen innen bij de verzekeringen. Alle verzekeringen zijn uitbetaald behalve van Reaal deze doen zo moeilijk zodat er nog steeds niet is uitbetaald aan het uitvaart bedrijf.

Neem dus nooit Reaal want die maken het heel moeilijk voor de nabestaanden

Mar
15-05-2023

Wat wordt je slecht behandeld bij reaal.

Gelijk na overlijden de overlijdensakte ingestuurd plus de nodige info.

Nu kleine 3 maanden later geen uitbetaling.

Gelukkig kunnen wij het zelf bekostigen

Maar als de begravenis ondernemer er van wilt betalen kan hij heel lang op zijn geld wachten, of je kan aanmaning verwachten.

Verleden maand weer gebeld ze misten mijn e-mail, dus nog geen compleet dossier.

Dan zeggen dat ze weer 4 weken hebben om uit te betalen. Volgende week zijn ze je telefoonnummer kwijt weer 4 weken uitstel.

Wat vreselijk manier van werken.

Je hoofd staat wel ergens na. Ben het eens met review hier onder nooit hier afsluiten.

Eve
21-02-2023

Mijn advies: sluit elders je verzekering af. Ik heb alleen maar gedoe gehad met Reaal, de initiële verwerking van mijn persoonsgegevens ging niet goed, ik heb mijn adres 3x moeten wijzigen voordat het overal goed stond en nu probeer ik al sinds 4 maanden mij te identificeren maar Reaal slaagt er niet in om mij de benodigde email te sturen. Ze slagen er natuurlijk wel in om mij brieven te sturen waar in dreigende toon staat dat ze geen dienstverlening bieden totdat ik geïdentificeerd ben (dus bijvoorbeeld ook geen uitkering uit deze verzekering of mutatie/opzegging ervan) en de premie mag ik ook lekker doorbetalen. Klantenservice personeel is aardig maar kan niet zien waar het probleem ligt, dus waarom ik geen email krijg, en krijgt het dus al maanden niet opgelost. Misschien is dit gewoon onderdeel van “geen dienstverlening” waar in de brief mee wordt gedreigd?

Jane
13-01-2023

Helaas in het bezit van kapitaalverzekering van Reaal gekoppeld aan een hypotheek . Huis is verkocht, overdracht binnenkort. Je wordt van kastje naar de muur gestuurd als je vraagt welke acties je evt zelf moet ondernemen, waardeloos. Ik houd mijn hart vast voor de verwerkingstermijjn tzt.

03-01-2023

Wat een stel dieven!

Ray
25-11-2022

3 maanden wachten op een uitkering, klacht ingediend via hun formulier, geen reactie, ga je ze bellen nemen ze gewoon niet op, heb een een vermoeden dat Reaal hun financiële buffer niet op orde is, daarom doen ze zolang mogelijk met uitbetalen. Nationale Nederlanden is ook zo bedrijf die maar regels verzinnen om niet uit betalen. Hier moet de financiële diensten ingrijpen. Ik ga iedergeval mijn verzekeringen opzeggen en helaas heb ik ook een Sns bank, dat overweeg ik ook naar een ander bedrijf te gaan.

Zo ga je niet met je klanten om zeker als het om een uitkering gaat na overlijden, nabestaanden kunnen zo niet rouwen.

04-12-2021

Onterecht als fraudeur aangemerkt. Het gevolg is dat je in allerlei databanken wordt opgenomen als fraudeur. Ik heb uiteindelijk een rechtszaak moeten aanspannen en net voordat er een rechtzaak zou komen, wilde ze schikken. Nu duizenden euro’s later aan advocaatkosten, maar toch gelijk gekregen. Ze reageren niet op je mailtjes en belletjes, schrijven bij een claim de domste dingen op om maar een reden te hebben om je als fraudeur te bestempelen. Kortom, hier niet verzekeren!

14-07-2021

Neigt sterk naar misleiding of zelfs oplichting

Na het overlijden van mijn vader hebben we dat niet meteen gemeld bij uitkering verantwoordelijke Reaal. dat hebben we na 10 maanden gedaan. Nadat Reaal zelf om een bewijs van leven vroeg. De uitkering per kwartaal was derhalve 10 keer te veel geweest.

Een eenvoudige netto berekening geeft aan dat er 3.400 euro teveel betaald is. Reaal komt met wollige en onduidelijke bruto/belasting/netto blabla uitleg en vordert ruim 10.000 terug. Herhaaldelijk om uitleg en berekening gevraagd, klacht ingediend maar de uitkering wordt gewoon 2,5 jaar geheel stop gezet. Na indienen klacht door derde partij (assurantiekantoor) en verzoek tot uitleg, is nu na 6 weken nog steeds geen teken van leven vernomen. Het handelen en het ontbreken van handelen van Reaal begint sterk te lijken op misleiden en oplichten.

08-10-2020

Levensverzekering

Gisteren ontving ik een brief dat mijn premiedepot onvoldoende is om de premie van de levensverzekering te betalen, na 23 jaar. Dit premiedepot moest voldoende zijn voor 27 jaar. Ze laten mij dit op 7 oktober weten, terwijl het 1 oktober ingaat. Ze geven mij het tussenpersoon als contactpersoon op die van niets weten. Ze willen mij niet doorverbinden. Ik wou dat ik destijds een andere beslissing had genomen, bijv. een lineaire hypotheek. Ik wil niets meer met dit soort verzekeringen te maken hebben. Trouwens de opbrengst is ook fors lager dan voorspeld.

Karel
22-09-2020

Absurde vragen

Probeer er eens achter te komen wat een orv kost bij Reaal. Dan mag je eerst op het belachelijke af gegevens invullen. Zelfs jouw gegevens van de ID. Nergens voor nodig en niet klantvriendelijk

Meer Reaal reviews