Reaal reviews

Dhr. R
07-09-2020

Slechte service bij Reaal

Wee zaken waar reaal sterk in tekort schiet. Gaat het om openheid van zaken bij het afkopen van een overlijdensrisicoverzekering dan wenst men maar ten dele tegemoet te komen aan het verzoek om o.a. De rekenmodules beschikbaar te stellen. Je bent als klant dan niet in staat om het uit te keren bedrag na te rekenen. Reaal gebruikt hierbij als argument dat dit alleen maar meer vragen oproept. Een antwoord dat suggereert dat reaal overduidelijk niet eerlijk met haar klanten omgaat en kennelijk iets te verbergen heeft waarmee ze een cliënt niet het correcte bedrag uitkeren. Met een dergelijke verzekeraar moet je niet in zee willen gaan!

Daarnaast is bij alle gevoerde correspondentie niet aan de toegezegde termijn van afhandelen/beantwoorden voldaan. Conclusie: bij reaal moet je niet zijn wanneer je een zaak tijdig afgehandeld wilt zien.

Muss
18-08-2020

Reaal erg slecht

Mijn ouders hebben ooit een overlijdens polis afgesloten op mijn naam.

Nu blijkt na de scheiding dat ze door ergens een fout deze polis op mijn ex zijn naam te hebben gezet.

Mijn geboortedatum is in een ander jaar dan mijn ex hij was nog niet eens geboren toen die polis is afgesloten.

Nu moet ik bewijzen dat het mijn polis is terwijl er een fout bij hun is gemaakt.

Door de vechtscheiding heb ik helaas geen beschikking over de papieren.

En reaal zegt niks te kunnen doen.

Ze steken het liever in hun eigen kas.

Michel
03-08-2020

Wat een bagger verzekering is dit

Fouten maken kan gebeuren maar het na een half jaar nog niet rechtgezet hebben is echt te gek voor woorden, schrijven ten onrechte een bedrag naast mijn autoverzekering af, en als ik de volgende afschrijving blokkeer schakelen ze een Incassobureau in. Degene die hier werken hebben de hersencapaciteit van een eekhoorn

Dick
14-04-2020

Zakkenvullen of geen verstand van beleggen.

Onlangs viel te lezen dat bij beleggingsfondsen top

rendementen van zo'n 18 % gehaald waren. En ieder jaar krijg ik van reaal bericht dat er "helaas" geen

winst voor m'n verzekering is gemaakt. Bij het afsluiten

van de verzekering bij hooge huis werd "verzekerd dat

er altijd minimaal 2,5 % rente bij geschreven zou worden zodat het verzekeringsbedrag mee zou stijgen met

de kosten.

Reaal heeft of geen kaas gegeten van beleggen

of de zakken worden eerst weer gevuld.

Voelen ons flink belazerd door reaal .

Stefan
10-03-2020

Levensverzekering niet beëindigen

Al meer dan 2,5 maand bezig om mijn levensverzekering te beëindigen.

Alle documenten al meerdere keren verstuurd maar hoor niks.

Zelf gebeld en krijg te horen dat er al een mail is verstuurd, misschien in je spam. Ik heb niks ontvangen maar goed zou kunnen?

Alles nog een keer verstuurd en hoor weer niks.

Weer gebeld, medewerker nu aan de lijn vond het raar dat ik die betreffende documenten moest invullen, maar welke ik dan moest invullen dat kon hij mij niet vertellen?

Via mij Reaal alles netjes ingestuurd en ingevuld en word al 2,5 maand van kastje naar de muur gestuurd. Wel gewoon premie afschrijven van me rekening? Betaling terug gehaald en dag later gelijk een email.

Dan kan het wel. Moet me echt inhouden maar wat gr. ty . Bedrijf is dat Reaal. Zit er ook met me honden verzekering,. Premie ineens met 10 euro per maand verhoogd?

Overstappen kan niet want me hond is te oud nu. Uitgekookte honden bij reaal

Sawatdee
05-03-2020

Teleurstellende service

Iemand had schade gereden op mijn voertuig.

En met veel pijn en moeite contact kunnen krijgen met Reaal.

Er werd mij toen versteld dat de schade mijn fout was ,dat ik niet verzekerd ben en dat ik geen rechtsbijstand bij mijn auto verzekering had. Echter kon ik middels mij polis aantonen dat het tegendeel waar was.

Ik heb nooit meer wat van Reaal gehoord en heb ondanks mij hulp vraag via de rechtbijstandsverzekering alles zelf op moeten lossen.

half jaar later wil ik een motor komen en verzekeren en de meneer aan de telefoon zegt prima geregeld u motor is verzekerd. Een dag later bel ik ter controle gezien mijn vertrouwen wel een beetje geschaad is en krijg ik te horen dat de motor helemaal niet is verzekerd!?

Mijn advies

Meer betalen voor je verzekeringen maar dan wel bij een goede maatschappij aansluiten!

Klaas
13-02-2020

Autoverzekering

Als je staat te wachten (stil staat) en er rijd iemand tegen je aan , dan moet je van reaal aantonen dat je niets gedaan heb en stil gestaan heb, er word makkelijk met de vinger gewezen. en zodra je om uitleg van de situatie vraagt word je letterlijk uitgescholden door een van de dames van reaal.

mensen neem absoluut geen autoverzekering hier

Iris
03-02-2020

UITKERING UITVAART

Ik heb eeb uitvaartverzekering afgesloten voor mijn oma en ze ligt in een kritieke toestand. Ik ben de begunstigde van de polis dus niemand anders. Om op alles voorbereid te zijn dacht ik om met de klantenservice contact op te nemen om te informeren hoe en wat. Wat bleek? de rente wat mijn grootmoeder vanaf 1-9-1987 opgebouwd heeft zullen ze in hun eigen zak stoppen. Totale bedrag wordt niet uitgekeerd bij overlijden, alleen de inleg. Stelletjes boeven. Geen wonder dat ze rijker en rijker worden! maar ik laat het hierbij niet zitten. Desnoods ga ik naar het media om dit te vermelden want bewijzen genoeg, stelletjes oplichters! vrouw van

93 jaar oplichten, hoe durven jullie!

Carlo
07-01-2020

Aansprakelijkheidsverzekering en ze keren niks uit!

Wat een verschrikkelijke organisatie is Reaal! OPLICHTERS.!

Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering en keren niks uit! En nu moet ik de schade die ik heb gemaakt betalen.

Ze bepalen zelf wat er aan de hand is en trekken hun eigen conclusies!

Mw. A. Sloof die bepaalt alle situaties zelf en trekt eigen conclusies en geeft aan dat de zaak niet behandelt gaat worden en dat de zaak gesloten wordt. Zonder enige reden!

Iedereen vertrek bij Reaal.! Ze zijn de grootste OPLICHTERS!

Roel
23-12-2019

Na aanschaf andere auto verzekering ineens geweigerd !

Mijn zoon heeft onlangs zijn renault Clio ingeruild voor een Golf occasion. Melding door de telefoon doorgegeven, was allemaal in orde. Kreeg hij een kleine week later een briefje dat hij niet geaccepteerd was : Reden , te snelle auto/ leeftijd Betreft hier een diesel met 150 pk motor.Na tig telefoontjes met uiteindelijk een manager komt de aap uit de mouw : Hij heeft 1 schademelding gehad ( met de clio)waardoor zijn malus in de negatief staat en hij niet wordt geaccepteerd. Na de schade heeft hij nog een tijd in de clio gereden en is hiervan nooit op de hoogte gesteld. Uiteindelijk heeft hij na overleg besloten de schade over te maken aan Reaal. Ook heeft hij de Golf met 150 pk kunnen omruilen voor een Audi A3 met 125 pk en nu is het nog niet goed. Hij blijft geweigerd worden. Grove schande! Wordt behandeld als een crimineel omdat hij 1x een schade heeft gehad van € 2400,00 in drie jaar tijd. Hij rijdt dagelijks ruim 100 km naar zijn werk en kan niet zonder vervoer. WE zijn er nog mee bezig, maar tot op heden komt hij elders ook niet onder dak , bedankt REAAL!

RF
12-09-2019

Slecht bedrijf zeg!

Echt een bedrijf dat anno 2019 nog steeds niet snapt dat alleen het aanbieden van een product, zonder enige zorg, niet meer kan. Ongeintresseerde medewerkers, verschuilen achter smoesjes en na vele contactmomenten, pas na ruim twee maanden melden dat de schade niet in behandeling genomen kan worden en zoek het verder maar uit! Op de vraag waarom het antwoord ruim twee maanden moest duren, kunnen ze geen antwoord op geven . belachelijk bedrijf!

Robin
29-07-2019

Ze ontvangen zogenaamd 5 maal geen schadeformulier!

Wij hebben een inbraak gehad en zijn al enig tijd met reaal in gesprek.

Reaal meld dat je een bevestigingsmail moet ontvangen als de schadeformulier goed is ingevuld, maar die heb ik nooit ontvangen terwijl hun site zegt dat alles correct is ingevuld en verzonden is, zo hebben wij contact gehad via messenger en hebben hun aangegeven het te versturen naar een interne mail adress met brand.schaderegeling nogwat, zogezegt 2 maal gedaan. ook hier ging alles fout en konden wij het naar een persoonlijk adres sturen van een medewerkster, ook hier kwam niets binnen!

je krijgt wel een bevestigingsmail van een ingediende klacht!

Reaal is alles behalve reaal, ga hier niet mee in zee!

Nino
19-07-2019

Te sportieve motor en te jong

Wil je een leuke sportieve motor rijden? En ben je nog rond je 24? Dan zeker NIET bij Reaal gaan want je krijgt het toch niet. Je moet 5 jaar ervaring hebben, en oja geen sportieve motor. Zeer slechte klanten service. Ze hebben mij op een nette mannier vertelt dat het hem niks scheelt en maar een gewone motor moet kopen. En ben vriendelijk verzocht op te rotten. Verschrikkelijk bedrijf.

Joost
01-07-2019

Reaal regelt het allemaal gewoon niet.

Ik betaal nog steeds de levensverzekering van mn ex vrouw.

De overdracht was 9 maanden geleden.

Alle stukken meerdere keren opgestuurd maar helaas weet REAAL van niets.

Ook verzoek van mijn tussenpersoon en bank mochten niet baten.

Na ik weet niet hoeveel telefoontjes en nu mails doen ze nog steeds alsof ik niets heb toegestuurt.

In een van de laatste mails openen ze geen bijlages terwijl het erbij staat dat er een bijlage bij zit.

Ik wil die verzekering niet meer en alle partijen zijn het met elkaar eens behalve Reaal. Die blijft gewoon innen.

Tis een waardeloos bedrijf die wel praat maar niet luisterd.

Elke keer iemand anders en ze proberen je gewoon af te wimpelen met regels die niet kloppen.

Alles is kwijt wat ze van me hebben.

Dus moet ik het maar weer opsturen allemaal.

NIET DUS!

Ik raad hierbij iedereen af om met REAAL in zee te gaan.

Het zijn echt oplichters.

28-03-2019

Mieke van Reaal is een top-werknemer

Zij snapt precies wat iemand met een hypotheek vraagt en heeft begrip voor klanten. Reaal : laat deze werknemer nooit gaan want dit is iemand waarop je winst is gebaseerd!

02-03-2018

Doen helemaal niets

Ik betaal al jaren premie voor rechtsbestand en heb in die jaren 2 maal iets aangemeld en 2 maal hebben ze helemaal niets voor me gedaan. De eerste keer heb ik het zelf in de hand genomen toen Proteq niets deed en heb toen mijn geld van het bedrijf alsnog teruggekregen. En nou ze voor de 2e keer weer niets doen ben ik er klaar mee. Dit is gewoon geldklopperij en anders niets

Rianne
26-02-2018

Ontevreden

Maximum vergoedingen consulten per jaar is 250 EUR. Laatst moesten wij met de hond naar de spoed , kosten consult 150 EUR plus enkele losse consulten a 41,50 en we zitten binnen een termijn van enkele weken over de consult vergoedingen max heen. Waardeloos.

MH
22-11-2017

Veel te duur!

Twee jaar geleden verhuisd en netjes mijn nieuwe adres doorgegeven. Maar alweer een nieuwe polis voor het nieuwe jaar met het oude adres. Dat is dus de 3e keer, dat ik hierover moet gaan bellen. 2 katten verzekerd maar de benodigde zalf (doorlopend) wordt nooit vergoed, wachttijd 90 dagen en dan 85% vergoeding? Oplichters moet nu € 22,- per kat per maand gaan betalen en nog nooit wat vergoed gekregen! Kan het niet meer betalen en zeg dit nu op!

voor het oor van mijn kat wordt niet vergoed

Len
18-11-2017

Altijd alles keurig afgehandeld

Ik heb ons hondje (Westie) vanaf zijn 3e tot 14 jaar bij Proteq verzekerd gehad, oktober jl. heb ik hem laten inslapen. Er zijn steeds veel ziektekosten geweest, de afgelopen 6 jaar overstegen de kosten hiervoor de kosten van de premie ruim. Ik heb mij steeds fair behandeld gevoeld in de afhandeling van declaraties. Deze verliepen supersnel en via online declareren heel gemakkelijk. Ook de allerlaatste afhandeling van de declaratie ivm kosten inslapen is keurig en respectvol gedaan. Ik had even de tijd nodig om de declaratie in te dienen, zodoende liep de premiebetaling langer door. Teveel betaalde premie is nauwkeurig en snel teruggestort. Zou zo weer voor Proteq kiezen. Ik krijg van andere huisdierbaasjes regelmatig te horen dat je beter elke maand wat geld opzij kan zetten i.p.v een verzekering. Dat is prima als je hond goed gezond blijft, maar vergeet niet dat dierenartskosten hoog zijn en dat die dan ook nog vaak steeds terugkomen. Je kunt het je huisdier toch niet aandoen om niet naar de dierenarts te gaan vanwege de kosten! Ik heb mijn auto, inboedel tig jaren verzekerd en nooit schade gedeclareerd. Waarom dan wel je huisdier dat risico laten lopen?

Manon
16-02-2017

Prima

Franse bull verzekerd vanaf pup af aan. Fijn dat dit bij proteq wel kan! Veel verzekeringen weigeren dit ras namelijk al op voorhand.

Hoogste verzekering (59euro p/m) afgesloten. Tot nu toe alles vergoed gekregen (81%). Mn hondje is een pechvogel, epilepsie, onderzoeken en medicijnen.

Na al die negatieve ervaringen en recenties. Warme douche voor proteq dus!