Reaal reviews

1.8
Positief3%
Neutraal2%
Negatief95%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Hanuma
07-12-2016

Zeerr slecht!

In juni 2016 aanrijding gehad. Nu 6 maanden later nog geen oplossing van proteq. Aan de telefoon krijg je een onervaren klantenservice medewerker en per mail moet je 3/4 weken wachten op een reactie van proteq. Schande dat dit bedrijf uberhaupt nog bestaat!

Bloesemm
17-11-2016

Klantenrespect verdwenen

Ik ben al 25 jaar klant bij Proteq. Ik ben TEGENWOORDIG zeer ontstemd over het feit dat ik als klant zo onbeleefd toegesproken wordt. Deze leverancier van de verzekering, presteert het bijvoorbeeld in de allereerste alinea van een brief (een alinea van maar drie regels), om mij 6 x aan te spreken met JE!

IK VOEL ME als betalende klant BELEDIGD!

Ook hier op de website gebruikt Proteq voortdurend het woord "je". Dit is ook storend.

Gelukkig gebruikt uw telefoonstem op het antwoordapparaat nog respectvol "u".

Ik wil me nog steeds klant voelen, ik betaal toch>>>>>>>

Robin
12-08-2016

Klant centraal stellen ho maar! scha(n)denummer 201620971

Schadedatum is 21 mei 2016 en keer op keer moet ik contact zoeken waarbij een half uur in de wacht heel normaal is om verder te komen in de besluitvorming.

Na 2 maanden behandeling excuus voor de vertraging is de claim afgewezen op mijn inziens onterechte gronden dus wederom allerlei redenen aangedragen waarom de afwijzing onterecht is, 2 weken later nog geen enkele reactie ontvangen dus wederom gebeld afgelopen dinsdag en gesproken met de heer ... (zal zijn naam niet noemen, hij kan er ook niets aan doen waarschijnlijk)Mijn verweer ligt bij de behandelaar en ik zou deze week bericht krijgen uiterlijk vandaag dus ik ben benieuwd.

Maar de klant centraal stellen ho maar, niets geleert van het verleden!

Laatste kans, indien er vandaag geen positieve reactie komt gaat er volgende week een brief naar de directie van Proteq en 14 dagen later naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.

Jammer dat je als klant zoveel energie moet stoppen om gehoord te worden terwijl je toch verzekerd bent om je deze zorg uit handen te nemen.

Het is inmiddels 12-8-2016 (bijna 3 maanden na schade)en de gedupeerde zit nog steeds op een uitkering te wachten; Proteq schaam je!

Meghan
20-06-2016

Huilen met de pet op

Bij telefonisch indienen van een verzoek tot uitkeren van een uitvaart, werd mij verteld dat polissen van 'Reaal' niet in behandeling werden genomen, ondanks het feit dat deze twee bedrijven gefuseerd zijn.

Enfin, polissen op verzoek van Proteq apart ingediend via mail, maar na ruim vier weken helaas nog geen stuiver hebben mogen ontvangen.

Opnieuw telefonisch contact gezocht en na 18:32 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk iemand te spreken die mij wist te vertellen dat ze geen tijd voor mij hadden en ik het op een later tijdstip nog maar eens moest proberen. Of.. u gaat het niet geloven.. ik mocht ook een terugbelafspraak maken, maar dan niet voor vandaag, maar voor overmorgen. En dan wel tussen 12 en 6 in de middag.

Mijn advies: blijf weg bij deze amateuristische verzekeringsmaatschappij.

Marlia
30-04-2016

Hopeloos bedrijf

Veel pogingen om antwoord te krijgen op vragen maar krijg geen fatsoenlijk antwoord, veel email-verkeer maar het heeft geen nut. Verder belachelijke eisen stellen aan uitvaartverzekering van tante van 93 jaar. Ze willen de daadwerkelijke factuur van de uitvaart hebben. Hoezo? Je bent toch gewoon voor een vast bedrag verzekerd? Verder nog allerlei papieren nodig die het uitvaartbedrijf moet invullen. Ik begrijp dat je bewijs wilt of iemand overleden is (in dit geval mijn tante van 93) maar de rest gaat de verzekering niks aan. Ze hebben me dunkt voldoende premie ontvangen!

Jasmijn
01-04-2016

Chaos bij proteq

Constant gezeur over betalingen herinnerings facturen die niet kloppen terug storten van betalingen er staat dan bij onbekende betaling s.v.p storten op IBAN....en dat is dan hetzelfde nummer .en soms staan er twee verschillende nummers

Ik word er helemaal gek van heb toestemming gegeven voor automatische incasso zelfs dat wordt niet geregeld .

Wat een klojos daar !

Simon
21-03-2016

Proteq communiceert niet

Autoverzekering.

Premiebetaling 2016 zou in Januari betaald moeten worden. Maar geen nota gekregen. Wel na 2 maanden een aanmaning (op een nota die niet verstuurd is) met een vreemd bedrag erop: 25% premieverhoging. Dat lijkt mij een onwaarschijnlijke verhoging.

Daarvoor per mail en telefonisch een verklaring gevraagd. Die zou op een polisaanhangsel staan bij de nota. Maar die dus nooit ontvangen. Telefonisch wordt mij medegedeeld dat het sturen van een kopienota (normaliter een electronische acceptgiro) niet meer mogelijk is vanwege een 'afgeschermd systeem'. Dan gevraagd om het polisaanhangsel of een brief waarin de premieverhoging wordt uitgelegd. Die zou ik per mail krijgen. Nooit ontvangen. Wel wordt er gedreigd met schorsing van mijn verzekering.

Na drie maanden getob met Proteq ben ik het zat, ik heb de verzekering per mail en per brief opgezegd, ook omdat ik intussen ontdekt heb dat een andere verzekeraar dezelfde en nog uitgebreider dekking geeft voor E 200.- (!) minder. Reactie van Proteq: geen.

Ook nog geen royementsverklaring ontvangen, zodat ik niet overstappen kan naar andere verzekering.

Proteq heeft haar zaakjes niet op orde. Mensen, weest gewaarschuwd, zoek een andere verzekeraar.

Ik heb inmiddels mijn advocaat ingeschakeld.

Keizer
29-02-2016

Autoverzekering opzeggen

Per 1 januari 2016 heb ik mijn autoverzekering opgezegd. Ik krijg een keurige email waarin staat dat ik binnen enkele dagen mijn teveel betaald premie terugkrijg. Als ik 3 weken later per mail vraag wanneer de premie wordt teruggestort, het gaat om een bedrag van ruim 200 euro, krijg ik een mail waarin ze zich beroepen op de wettelijke termijn van 56 dagen! En ook dat ze het erg druk hebben! Als ik na het verstrijken van de wettelijke termijn weer mail hoor ik niks. Nu heb ik ze gebeld, eerst stond ik een kwartier in de wacht met 3 wachtenden voor mij, daarna werd mijn klacht opgenomen en eigenlijk direct gemeld dat er iets fout was gegaan in het systeem, kwam mij heel vreemd over dat zij dit zo snel wist. Het zou direct aan de betreffende afdeling worden gemeld en dan zou ik mijn geld zeker binnen 2 weken hebben. In ieder geval kan ik iedereen afraden de premie een jaar vooruit te betalen.

Lottie
26-02-2016

Opeens 150 euro duurder

Ik vind het wel bijzonder veel dat een autoverzekering in 2016 opeens 151 euro meer gaat kosten dan in 2016.

Van een bedrag van 283 naar 434 euro.(precies dezelfde verzekering, niets veranderd)

Dát vind ik bij de beesten af. Maar liefst 50% verhoging!

Dat duurder gaat worden, begrijp ik maar dit is wel een extreme verhoging.

Is er nog geen leegloop bij jullie?

Irene
12-01-2016

Ontbreken van polis

ik ben al 3 maanden bezig om een overlijdens polis te krijgen van Proteq. ze sturen wel een offerte om een polis af te kopen die al premie vrij is ? ik hoop dat het dit jaar gaat lukken. Het is geen aanrader om een verzekering af te sluiten bij Proteq.!

Maranke
07-12-2015

Bureaucratische draak, menselijke maat totaal zoek, communicatie zeer slecht.

Heb 15 jaar een rechtsbijstandsverzekering bij proteq gehad, althans ik hoop dat het opzeggen nu gelukt is! In al die 15 jaar 1 keer een beetje hulp gevraagd i.v.m. witgoed ellende, en nee hoor dat kon er niet af, ze hadden allemaal manieren om te stellen dat het toch net niet onder de dekking zou vallen in dat gevallen.

Verder is proteq zelf degene waartegen ik wel juridisch bescherming had willen hebben in al die jaren, iedere keer weer mijn gegevens kwijt raken, en dan boze brieven sturen dat ik mijn rekening niet had betaald, punt is dat een automatische incasso had afgegeven, maar zij er telkens weer in slaagden mijn bankrekeningnummer kwijt te raken... en als je dan belt niet vriendelijk geholpen worden, tis alsof je met een computer te maken hebt.

Ze presteren het gewoon om jaren en jaren op rij je gegevens kwijt te raken.

En als je dan opzegt na 15 jr dan krijg je gerust nog te horen dat je dan wel nog een rekening moet betalen voor die paar laatste weken die ontstaan zijn omdat zij weer mijn gegevens kwijt zijn geraakt! En nee hoor niks bedankt in elk geval ,voor die 15 jaar klandizie, Schurkenbeesten zijn het!

Kortom heb er in al die jaren alleen maar last van gehad... helaas... ben wel erg blij dat ik nu tot dit inzicht gekomen ben.

Tijd voor nieuwe oplossingen op dit vlak, oplossingen op de menselijke maat, wellicht lever ik daar nog eens een bijdrage aan, of zijn er anderen dit oppikken!

Herman
21-09-2015

Ongelooflijk trage afhandeling Caravanschade

Na de schade melding en diverse mails pas na 4 weken een schade expert en vervolgens weer wachten en geen idee hoe verder. Kunnen dus de caravan niet gebruiken omdat men bij Proteq blijkbaar zwaar onderbezet is.

Koning
13-07-2015

Flauw hoor

€9 te weinig premie overgemaakt door een typefout. Na een aantal weken toen wij op vakantie waren een herinneringsbrief gekregen, met daarna vlot een aanmaning waarop werd gesteld dat de verzekering werd opgeschort.

Klacht ingediend over deze klantonvriendelijke benadering, vlot telefonisch benaderd met het verzoek om via mail verbeterpunten aan te dragen.

Dat gedaan en via de mail een reactie teruggekregen dat het verbeterpunt wordt meegenomen. De tip was om bij zo'n klein bedrag de klant telefonisch te benaderen i.p.v. het sturen van een brief na een aantal weken.

Opmerking was nog wel in Proteq's reactie dat ze ons niet weer hoeven te benaderen vanwege het overmaken van een verkeerd bedrag.

Ze kunnen het dus niet laten om het nog even in te wrijven. We gaan op zoek naar een andere reisverzekeraar. Bah!

Jeanny
08-06-2015

Zeer slechte communicatie en service

Alle stappen doorlopen op internet voor een rechtsbijstand verzekering en eerlijk ingevuld. Krijg vervolgens een offerte en een brief hoe ik mijn oude verzekering kan opzeggen, dus dit allemaal in orde gemaakt. Vervolgens krijg ik een medewerker van proteq aan de telefoon die toch nog wat vragen heeft om vervolgens de verzekering niet te accepteren want tja...ik heb meer dan 3 claims ingediend over de afgelopen 12 jaar. Had ze beter even van tevoren een proef kunnen doen voordat ik mijn oude verzekering had opgezegd. Wat een waardeloos bedrijf PTOTEQ!

Frans Schaap
19-07-2014

Zeer slecht bereikbaar

Getracht middels een contact formulier informatie te krijgen, geen antwoord.

Telefonisch ook niet te bereiken na keuzen program steeds weer het zelfde, alle medewerkers zijn in gesprek probeer het later nog eens. Eenmaal zelfs "u bent de eerst volgende" hierna weer het bekende, al onze medewerkers zijn in gesprek probeer het later nog eens. Alleen voor het afsluiten is er iemand direct beschikbaar.

Harry
21-05-2014

SLECHT

Mijn broer en ik hebben een overlijdenspolis. 15 april de vraag of we de originele polis en id en rekening afschrift op wilden sturen. Dat gedaan. Nooit aangekomen. Wederom opgestuurd en aangetekend. Niet aangekomen! Zeggen ze. 16 mei (dus maand later) middels naar het door hen opgegeven mail adres verzonden. Nu, 21 mei, gebeld of het aangekomen is. Verkeerde mailadres! Ongelooflijk. Wanneer je betalen moet schakelen ze binnen een week een incasso bureau in. Moet je iets ontvangen dan duurt het maanden. En nog een grote smoel terug krijgen van de medewerkster. Een NUL zou ik willen geven maar dat kan niet. Zegt het voort, zegt het voort. NOOIT MET proteq (ze zijn een hoofdletter niet waard) IN ZEE GAAN!

Bob Ouwejan
14-04-2014

Zeer slecht, afdeling klanten niet voor rede vatbaar!

Ik beperk mij tot een korte weergave. Samenvattend is het zo dat ik reeds vanaf december bezig ben om een verzekering te beëindigen. De reden is dat de premie ontzettend is gestegen ten opzichte van de voorgaande jaren. In december 2013 keurig gebeld maar telefonisch geen succes. De terugbelfunctie werkt niet, en op e-mail eveneens geen reactie. Inmiddels 3 maanden verder. Uiteindelijk wel telefonisch contact en dan wordt het verhaal van de klant, voor wat betreft alle pogingen om contact te krijgen, niet voor waar aangenomen maar moeten er allerlei bewijsstukken van mijn pogingen tot contact worden aangeleverd. En! betalen tot aan dat moment, natuurlijk!

Zelfs vandaag (14 april 2014) tweemaal afgebroken en weer opnieuw gebeld.

Tot het schandalige hoogtepunt, zonder vooraankondiging of aanmaning, een incassobureau met een forse rekening. Ik heb de rekening maar betaald. Gewoon, om er vanaf te zijn. Het is werkelijk te schandalig voor woorden. B. Ouwejan

Leo.groenendijk
13-03-2014

Zeer slechte communicatie.

Slechte communicatie Post adres onduidelijk

Terug bellen probleem. Directe telefoon nummers van Contactpersonen worden wel opgegeven

Maar bestaan niet .

alleen direct nummer om je status van je Dossier op te vragen telkens nieuwe personen

Bij vragen over een uitvaart verzekering in mijn geval alles te moeten regelen

Krijg je de afd Dieren verzekering kortom een slecht georganiseerd bedrijf

Helaas Proteq maak het voor na bestaande makkelijker ze hebben het al moeilijk genoeg !

L.f. O.plaat

Andrea Eschler
01-08-2013

Slechte ervaringen met Proteq.

Bereikbaarheid en afhandeling is zeer slecht.

Wijzigingsformulieren (van Proteq) worden slecht verwerkt.

Proteq gaf diverse keren aan om zelf terug te bellen, echter zonder resultaat.

Polis zou uitbetaald zijn, maar ik heb niets ontvangen.

Het geheel komt klungelig over, een dikke onvoldoende voor Proteq

Anoniem
30-10-2012

Er is vanuit Proteq weinig begrip als een dierbare overleden is. Ik maak het volgende mee met het overlijden van mijn moeder.

Toen ik de melding maakte aan de verzekeraar Proteq dat mijn moeder was overleden werd ik eerst te woord gestaan door een medewerker dat hij de polissen niet kon vinden van mijn moeder. Na veel vijven en zessen komt die persoon erachter dat ik op de verkeerde afdeling terecht ben gekomen. Namelijk voor dierenverzekeringen.

Uiteindelijk word ik doorverbonden met de juiste afdeling, ze hadden voor het gemak de telefoon doorgeschakeld naar de dierenafhandeling? Vandaar dat ik op de verkeerde afdeling terecht was gekomen. Dus je maakt melding van een overleden persoon en je komt terecht bij de dierenafhandeling. Echter daar zou ik nu goed geholpen worden, ik kreeg te horen wat wij moesten opsturen om alles rond te maken.

Ik heb een brief gemaakt, inclusief de overlijdensactie, bankafschriften en een kopie van een ID kaart van mijn vader. Twee weken na het opsturen van de gevraagde spullen krijgen wij een brief met een bedankje dat de brief is ontvangen die mijn moeder zou hebben opgestuurd Een condoleance richting mijn vader zou beter op zijn plaats zijn geweest.

In het brievenhoofd en de aanhef staan haar naam, de brief is dus aan haar gericht, terwijl zij juist de overleden persoon is. Ook hebben ze in de aanhef van de brief twee namen door elkaar gebruikt. Dus voor ons ook nog van een totaal onbekend persoon? Dit is zo onzorgvuldig en pijnlijk voor de mensen die achterblijven.

En wij worden erop gewezen dat ze pas over een drie weken tijd hebben om de stukken in behandeling te nemen. De aanvraag hebben wij 9 oktober 2012 gedaan, en we krijgen uiterlijk 19 november 2012 een reactie.

Volgens mij denken ze bij Proteq dat de wereld stil staat, en dat een crematie niet op korte termijn betaald hoeft te worden. En dan heb ik het nog niet over het begrip, en de fouten die zij maken als ze een brief sturen. Want dat begrip is ver te zoeken is als iemand overleden is.

Op deze manier van werken van een verzekeraar, zal ik Proteq nooit bij vrienden en kennissen als verzekeraar aanbevelen.