Monuta reviews

5.6
PeriodeLaatste 12 maanden20212020
Daphne
28-03-2022

Aantal weken geleden iemand aan de lijn gehad ivm afspraak wensen vastleggen, omdat mijn gezondheid niet goed is ,( voorzorgsmaatregelen ) en daarom geregeld wilt hebben voor mijn kids. Ik stond in de winkel, dus het kwam niet om te praten.

Hij zou mij terug bellen. Na 3 weken heb ik zelf maar gebeld.

Meneer had zijn agenda niet biij de hand, En zou de week erop, op maandagochtend bellen. Wederom om 15:30 heb ik zelf maar weer gebeld.

Staat nu eindelijk een afspraak gepland.

Edwin
16-03-2022

Helaas slechte ervaring met Monuta. Zowel mijn moeder als vader binnen 9 maanden verloren. Allebei hebben ze dezelfde polis bij Monuta afgesloten. De uitvaart was voor zowel mijn moeder als vader exact het zelfde. Alleen moet er voor mijn vader meer kosten extra betaald worden. Wij als nabestaande vonden dit vreemd en hebben om opheldering gevraag. Helaas is niet of nauwelijks reactie. De uitleg is niet helder en zelf komt Monuta er niet uit. Wij zijn nu ruim 5 maanden verder en er is nog steeds geen goede uitleg. Wel blijven de factuur herinneringen en aanmaningen komen met verzoek tot betaling.

Het is gewoon respectloos hoe Monuta met de nabestaanden omgaat. Geen gevoel en alleen op de centen uit. Geen andere woorden voor.

Edwin.

Pieter
20-02-2022

Heel goed geregeld de crematie van mijn vader 24 januari 2022 door Monuta met grote dank naar uitvaartbegeleidster Joke Warmerdam.Helemaal zoals wij het wilden heeft zij het geregeld. Zeer professioneel en persoonlijk.

Bedankt Pieter

Marjan
19-12-2021

Fijne uitvaart gehad, mooi verzorgd. Mee-, en ruimdenkend.

Echter ,wel onnodig geld incasseren.

Zo gaf familie de laatste zorg , maar werd hier wel €102 voor gerekend.

Het zijn kleine kosten voor bij een uitvaart, maar netjes vind ik dit niet.

Roelof
02-12-2021

Zeer zeer slecht. Mijn vader is gisteren overleden is zeker 19 jaar verzekerd bij monuta, altijd netjes zijn premie betaald. Monuta gebeld en doorgegeven dat hij overleden was krijg 3 uur later telefoon met bericht, helaas meneer ondanks dat uw vader bij ons verzekerd is kunnen wij u niet helpen. Het is zo druk dat wij niets voor u kunnen doen. U moet maar een andere uitvaart onderneming bellen sorry. Echt waardeloos!

Sonja
Sonja
10-11-2021

Waardeloos maken misbruik van je verdriet.

Frea
Frea
05-09-2021

Slechte ervaring

Mijn Zoon komt om het leven bij een auto ongeluk 19 jaar . Het was op vrijdag 13 Augustus. Volgens de mensen van monuta was ik voor 1000 euro verzekerd moest anders maar wachten tot maandag. mijn zoon was gewoon voor 7100 euro verzekerd.

Geky
Geky
18-07-2021

Lak aan regels

Monuta heeft lak aan regels van dewetgeving.

Mijn broer is helaas op 29 april overleden zij wisten dat hij onder bewind stond mijn oudste zus en broer is alles door de strot geduwd en zou crematie worden toen ben ik er zelf achter aan gegaan en bleek dat hij begraven wilde worden bij zijn moeder samen met de instelling waar hij woonde op papier gezet dat hij wilde begraven worden en beslist niet gecremeerd en hij had ervoor gespaard ook geregeld met de gemeente maar Monuta m'n ALETTA Postma en dhr Anton Tjapkens hebben ons tegen gehouden om de crematie niet te laten doorgaan mijn zus was zg de opdrachtgever en niet het bewind dit kan en mag niet meerdere keren contact opgenomen ook met het hoofdkantoor maar ze geven niet thuis.

Dus pas op mensen voor Monuta als je een geliefde verloren bent kun je niet goed nadenken en daar profiteren zij van.

Heb nu zelf a tie ondernomen en hij wordt nu bijgezet in mijn moeders graf DE URN

Johan
12-07-2021

Lijkenpikkers

Monuta gijzelt je lijk in een eigen mortuarium als je in een ziekenhuis ligt en daar sterft. Heel slim hebben deze aasgieren mortuaria bij alle ziekenhuizen geplaatst. Wil je van hun peperdure diensten geen gebruikmaken, dan gijzelen ze je lijk en mag je 3500 euro betalen. Waarna je een fatsoenlijke uitvaartondernemer kan gaan inschakelen.Wie o wie pakt deze lijkenpikkers aan?

Marion
24-02-2021

Service

Monuta gebeld zijn zeer vriendelijk meedenkend

Snel met afhandelen????????????????????????????????

Joke
14-02-2021

Hele mooie ervaring

Van het eerste contact tot en met de begeleidingsgesprekken na de crematie was het een hele warme en steunende ervaring. Alles wat we wilden werd geregeld en heel goed begeleid. Wij waren vol lof voor en heel blij met de mensen van Monuta.

Miep
25-12-2020

Discriminatie en privacy?

Na 2 uur met iemand van Monuta om de tafel gezeten te hebben en bijna alles besproken, gaat ze even bellen. Ze komt dan terug dat ik niet de hoofdopdrachtgever kan zijn omdat ik niet kredietwaardig ben. Ze had in het systeem gekeken, volgens haar deden alle uitvaartondernemers dat, en zag dat er 3 telefoonnummers op mijn naam stonden. Dat klopt, van mijn 2 kinderen en van mij. En ik woonde in een dubieuze buurt. ik kon vooraf betalen of iemand anders was hoofdopdrachtgever. Ik ben weggegaan en kom er nooit meer terug.

Denis
05-10-2020

Onbeschoft

Na het overlijden van mijn zus heeft Monuta nooit de moeite genomen om mij de kosten die ik gemaakt heb rond de uitvaart vergoed te krijgen.

De begeleidster van Monuta heeft wel de gemeente duidelijk weten te maken dat ik de "einenaar van het graf ben"!

Wel heeft de afdeling uitkeringen willekeurig ruim €3000.- overgeboekt naar een bloemist, omdat men mijn rekeningnummer niet had.

Leuk geprobeerd om onder de kosten uit te draaien Monuta .

Ik wacht nog steeds op MIJN geld .

Sjaan
13-03-2019

Crematiebegeleiding

Op 9 maart 2019 om 13.30 uur woonden wij de crematie van een familielid bij in crematorium Schollevaar. Alles was keurig verzorgd en de uitvaartbegeleidster sprak mooie woorden en gaf het woord aan de volgende spreker. Echter, zij was relatief klein en de microfoon was exact op haar lengte afgesteld en de spreker die na haar kwam was aanzienlijk langer waardoor de microfoon voor deze spreker veel te laag stond en bijna niemand veel heeft kunnen verstaan. Ik vraag me dus af: Hoeveel werk is het om de microfoon bij de volgende spreker op de juiste hoogte af te stellen? Lijkt me wel zo netjes. We hebben uiteindelijk alleen de uitvaartbegeleidster goed kunnen verstaan.

Bastiaan
22-03-2018

Monuta top!

Monuta is een betrouwbare partij. Ze hebben mij telefonisch en per email zeer goed geholpen.

Een aanrader!

Vriendelijke groet, Bastiaan

Rik
09-11-2017

3 jaar verzekerings geld opgeslok.

Beste lezer Deze verzekering heeft rond de 200€ lekker in hun zak gestoken. Ik Had mij bij deze verzekering aangesloten van 2013 t/m 2016 verwegen mijn verhuizing naar het buitenland heb ik deze weer moeten afsluiten. Nu ik weer in Nederland woon wou ik mijn verzekering weer oppakken, dit was niet mogelijk wel kon ik een nieuwe Verzekering afsluiten. Nee bedankt.

Wilfred
24-06-2016

Zeer professioneel

Fijn en betrouwbaar bedrijf. Eerlijke uitvaartverzorger. Prima verzorgd.

Iris
10-11-2015

Warm en betrokken uitvaart

Onlangs is mijn schoonvader overleden. We hebben de uitvaart laten verzorgen door Monuta. De uitvaartverzorger was heel warm en betrokken, en heeft er voor gezorgd dat ondanks het verdriet wij de uitvaart als positief en waardevol moment hebben ervaren.

Jacki
02-04-2015

Ronald

Nog nooit een uitvaartverzekering gehad. Maar nu ik door de crisis niet altijd voldoende spaargeld achter de hand heb besloot ik een uitvaartverzekering af te sluiten. Monuta zie ik vaak voorbij komen in spotjes op tv. Na wat surfen op het internet leek mij dit een prima keuze. Overzicht van hoe en wat ik verzekerd ben is lekker duidelijk. Nu hopen dat het voorlopig niet nodig is

Anoniem
18-07-2011

Ik heb zojuist mijn uitvaartverzekering afgesloten bij monuta. Dit bedrijf keert 15.000 euro uit aan mijn kinderen om mijn kinderen om mijn uitvaart van te betalen. Het mooie is dat ik dit bedrag zelf kon bepalen. Ook krijgen mijn kinderen 10% korting wanneer zij de uitvaart uitbesteden aan monuta. Ook kon ik zelf kiezen hoe ik de premie wou betalen, ik heb gekozen voor een maandelijkse afschrijving. Vooral de keuzes die je bij de monuta uitvaartverzekering hebt hebben mij over de lijn getrokken op voor deze partij te kiezen. Of de premie hoog of laag is weet ik niet exact omdat ik niet echt hebt vergeleken.

Ik kon de verzekering makkelijk via hun website afsluiten en tot nu toe ben ik erg tevreden. Hoe de uitkering zal zijn zal ik nooit weten maar ik hoop dat dat pas over een lange tijd is.