Delta36 ervaringen

Mocking
16-02-2021

Zeer slechte service!

Sinds mei v2020 eindelijk het langverwachte glasvezel in ons buitengebied. Tot nog toe hebben we hier al veel teleurstellingen mee gehad. Het begon al meteen dat er wifi versterkers bijgeplaatst moesten worden. Gelukkig nog gratis maar weer zo'n kastje erbij in je woonkamer! Daarna meerdere malen tv uitgevallen en trager internet. Vragen die je hebt worden "opgelost": modem resetten, wij zien hier geen storing, alles ziet er goed uit. Moet ik dan om de haverklap de zaak gaan resetten of nog maar weer kosten gaan maken om een monteur te laten komen. Ik word er zó moe van.
En dat dat gejij en gejou . Is tegenwoordig ook zo in . Ik verbeeld me niets maar we zijn geen vrienden van elkaar dus kunnen klanten netjes met u aangesproken worden. Na maanden van ontevredenheid weet ik wat me te doen staat. Heel snel overstappen naar andere betrouwbaarder provider. Nooit meer Delta voor mij.

Sylvie
02-02-2021

Dramatische wifi

Woonachtig in buitengebied dus daarom overgestapt op glasvezel , Delta was destijds de enige aanbieder. Inmiddels 2000 euro verder voor de aanleg van glasvezel en dan nog de maandelijkse abonnementskosten en het werkt nog voor geen meter. Diverse keren contact gehad met klantenservice, telkens een ander verhaal. Op aanraden van hunzelf wifi-extenders gekocht. Werkt nauwelijks. Nu weer geen wifi, hun advies koop een nieuwe modem bij ons. En zo gaat het maar door. In en in triest.

20-01-2021

Tevreden klant

Sinds enkele maanden bij delta aangesloten op het glasvezelnetwerk en een hele verademing. De aansluiting was netjes gemaakt in de meterkast, maar duurde nog paar maand tot we die konden gebruiken.

De monteur van delta heeft het tv kastje en modem geïnstalleerd en we draaien nu drie maanden storingsvrij. Het mooiste is dat het tv beeld haarscherp is. En het thuiswerken (online les kids + twee thuiswerkers) gaat zonder problemen.

Verbeterpuntje: het tv kastje heeft tussen het schakelen een seconde zwart beeld, dit kan sneller.

Arno
15-01-2021

Moeizaam en klant onvriendelijk

In september een abonnement afgesloten voor glasvezel en televisie. Nadat het installatiepakket was ontvangen, bleek deze niet geschikt te zijn voor de glasvezel aansluitingen in onze regio (was reeds bekend bij delta). Daarom monteur noodzakelijk, helaas door omstandigheden heeft de monteur 4 uur van tevoren de afspraak moeten afzeggen( kan gebeuren). Vervolgens telefonisch een afspraak gemaakt voor 2 weken later, krijg ik een bevestiging dat de afspraak toch naar een ander moment is gezet ( nog 2 weken vertraging). Nu komt mijn grootste frustratie: ik krijg een brief dat ik te lang met de activatie heb gewacht en deze binnen 2 weken automatisch wordt geactiveerd. Telefonisch heb ik daarna aangegeven dat ik dit niet wenselijk vind, aangezien ik nog op de monteur wacht en mijn huidige provider niet opzeg voordat ik zeker weet dat ik kan beschikken over een nieuwe internet aansluiting. De vrouw aan de telefoon had daar volledige begrip voor, en wilde graag de activatie datum naar achter zetten. Helaas kreeg ze geen toestemming van haar leidinggevende. Wanneer je vervolgens aangeeft van het abonnement af te zien wordt je er op gewezen dat je een contract bent aangegaan. Dat is natuurlijk zo, maar dan mag je verwachten dat delta ook levert. Samenvatting: mensen zijn behulpzaam en vriendelijk, maar zijn beperkt door interne processen die verre van klantvriendelijk zijn. Daarnaast lijkt de informatie binnen de organisatie volledig langs elkaar heen te gaan. Als het al 5 maanden duurt om een nieuwe klant aan te sluiten met de nodige frustratie, ben ik erg huiverig om problemen te krijgen als bestaande klant. Als ik het van tevoren had geweten,dan had ik mij niet aangemeld.

Christian
15-01-2021

Leugens en van kastje naar de muur

In november heb ik gereageerd op een flyer die bij ons in de bus zat van het huis waar we net naartoe verhuisd zijn. ''Betaal geen 995 Euro aansluitkosten wanneer u zich aanmeld voor 24 augustus.'' Ok ok ik was te laat, te laat gezien in de brievenbus. Maar het gaat me meer om de aansluiting, dus belde ik met Delta. Een dame verzekerde mij dat ik nog gebruik kon maken van de aanbieding en dat ik aangesloten zou worden. Ik kreeg een e-mail met een order nummer van Delta. En ik dacht klaar, geregeld, mooi. Maar helaas na een paar weken nog steeds niets meer dan een ordernummer en verder niets. Dus ik belde over de status van de aansluiting. Nou die was niet bekend bij DeltaFiber, noch bij DeltaFiberNetwerk (de netwerkaanbieder), ik heb zelfs de uitvoerder/aannemer gebeld en die wist ook van niets. Vervolgens heb ik meerdere weken deze 3 partijen gebeld en zat ik midden in een web van deze 3 verstrikt. Niemand wist iets te melden en iedereen wijst naar elkaar, in de tussentijd kom ik geen klap verder. Nee dan moet u bij de netwerkafdeling zijn, nee dan moet u bij de provider zijn. Grote frustratie. Maar goed ik geef niet op. De administratie afdeling gaf meerdere keren aan dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen behalve de gebruikelijke vastrechtvergoeding van of 13 Euro per maand of 1600 Euro eenmalig. Ik heb aangegeven dat prima te vinden. Ik heb het expliciet nog 2x gevraagd aan medewerkers van de administratie en die zeiden ''nee geen aansluitkosten''. Ok prima. Daarnaast wist Ine van de administratie te melden dat de status van onze aanmelding status 2 was wat betekende dat we binnen 3 weken een glasvezelkabel in onze woning hadden liggen. Nou lariekoek want na 4 weken is er nog niets gebeurd, is de netwerkuitvoerder nog nergens van op de hoogte en heb ik behalve mijn ordernummer van Delta nog steeds niets! De ene belofte na de andere, de ene wachtstap na de andere en er gebeurt helemaal niets. Uiteindelijk kreeg ik deze week te horen, nee sorry meneer we kunnen niets meer voor u doen, u moet zich via mijnaansluiting aanmelden. Als dat nu direct een paar maanden geleden was verteld, maar altijd is de schijn opgehouden dat het goed komt. Een ordernummer van Delta en een status 2 op ons adres zegt dus helemaal niets. Daarnaast duurt volgens de netwerkbeheerder het uitvoeren van glasvezelaansluiting minimaal 4 maanden en geen 3 weken zoals Ine beweert. Dus Delta stop met liegen en valse beloftes. Zonde van mijn en jullie tijd! Ze kunnen ook naar de maan dus een kabel 5 meter van de openbare weg naar mijn huis naar binnen leggen moet lukken toch?

Mike
13-01-2021

Een half jaar problemen met Internet van Delta Fiber.

Gewoon niet volwassen.

Na een halfjaar gedomineerd door storingen en administratieve dwalingen eind 2020 een bericht ontvangen van een tariefsverhoging. Erg prettig dat je dan wettelijk per direct het abonnement kan opzeggen. Dankbaar gebruik van gemaakt, een ware opluchting!

Voor de liefhebber:

Gebruikte techniek en kennis loopt achter op de concurrentie

- ip-tv beeld kwaliteit is matig, geen audio streams in 5.1
- modem ondersteund geen bridged mode (public ip on customer device)
- slechte hardening tegen ddos attacks (5 incidenten).
- ip-tv niet (voldoende) afgeschermd, authenticatie gaat stuk zodra dns niet meer beschikbaar is tgv ddos, dan dus geen tv diensten van delta.
- ip adres gehad uit een non ripe-ncc range, met als gevolg constant reclame in het hebreeuws :)

06-01-2021

Echt NOOIT DOEN lieve mensen.

Als je nou zin het in onduidelijkheid, onbereikbaarheid en chaotische situaties, dan moet je bij Delta zijn. Weten zelf niet waar ze mee bezig zijn en kunnen wat mij betreft er beter mee ophouden. Echt een enorm zooitje. Echt NIET DOEN!

03-01-2021

Onmogelijk om op te zeggen

In april 2020 is er glasvezel aangelegd en zijn we door Delta aangesloten op het net. In juni krijg ik een mail dat de voorwaarden veranderd zijn en indien je het daar niet mee eens bent kosteloos kan opzeggen voor 1 augustus. Dat heb gedaan maar blijkt niet mogelijk. Waar in continu met een Delta te maken heb gehad zijn er nu een provider en een netwerkbeheerder. Bij beide kun je opzeggen zodra de ander is opgezegd. Daar kom je dus nooit uit. Verder is de klantenservice ontstellend slecht georganiseerd en onbeschoft in de communicatie. Ik probeer er nu al 4 maanden vanaf te komen maar niets helpt. Ga nooit naar Delta

Wendy
Wendy
29-12-2020

Wat een kutbedrijf

Wat een kutbedrijf! zijn geen lid en willen het ook niet worden. Er wordt drie keer per week reclame bezorgt. We hebben een nee nee sticker maar ze zetten gewoon je straat en huisnummer erop. Heb al meerdere keren gebeld en iedere keer wordt er gezegd er wordt niks meer gestuurd! ontvangen nog steeds die kut reclame. Ook hebben wij verkopers niet welkom aan de deur hangen. Maar delta belt gewoon aan als verkoper. Zegt de verkoper ik ben geen verkoper alleen maar adviseur. Het is net hoe je het noemt maar je bent ook niet welkom. Ik zei nog ik wordt al doodgegooid door jullie reclame die jullie in de bus gooien. Zegt ie brutaal. Nou volgens mij leef je nog met een smalend lachje. Als jullie zo met eventuele toekomstige klanten omgaan hou ik mijn hart vast voor de klanten die jullie hebben. Maar laat ons met rust!

Chris
29-12-2020

Belofte maakt schuld!

Sinds enige tijd glasvezel van Delta. Gekozen voor montage door gratis monteur. Deze constateert slechte Wifi en besteld een extra router. Als deze geleverd is contact opnemen voor montage. Tweede monteur komt en zegt dit is geen meerwaarde u moet wifi versterkers bestellen bij Delta. Blijkt als monteur ze besteld had gratis maar nu moet ik betalen. Na twee en een half uur is dit de geboden oplossing.
Klantenservice zet je 45 minuten in de wacht enz.enz.
Zal zien of jullie het nog gaan oplossen anders toch maar zien of we contract kunnen beindigen.

Monica
27-12-2020

Laten mijn hoogbejaarde moeder zonder telefoon zitten

Mijn moeder is overgestapt naar Delta, helaas werkt haar telefoon niet. Mijn moeder is bijna 89 jaar en heeft nog nooit een mobiel gehad en is afhankelijk van haar vaste lijn. Ze woont zelfstandig en kan nu niet bellen. Mocht ze vallen of in nood komen kan ze niemand bellen. Ze is voor ons ook niet bereikbaar.
Pas op 15 januari kan er een monteur langs komen. SCHANDALIG

Jennifer
21-12-2020

Klant is zelf verantwoordelijk voor.

Als je een email bericht krijgt om een afspraak te maken met een monteur van Guidion om televisie en internet aan te sluiten via glasvezel staat er NIET in vermeld wanneer je abonnement ingaat. Dat is een stukje klant verantwoordelijkheid namens de klantenservice, dat je zelf moet bellen om te vragen wanneer het ingaat. Dus we zitten op dit moment met dubbele kosten! Na ons weten moet er duidelijk ergens vermeld staan wanneer je een nieuwe contract ingaat en wanneer het beëindigt. Tenminste dat is toch normaal als je ergens een abonnement wilt aansluiten, dat het alles op zwart en wit staat?! We zitten nog geen drie dagen bij Delta, maar de klantenservice is écht slecht!

Patrick
12-12-2020

Delta Fiber: betalen, de rest is niet belangrijk!

Jarenlang klant. Regelmatig storingen, ook door monteurs van Zeelandnet veroorzaakt. Delta Fiber laat betalen voor een hogere snelheid, als dat niet gehaald wordt, dan vertellen ze dat het modem sterk verouderd is. Alsof ze dat niet gelijk konden aangeven toen de snelheidsverhoging werd aangeboden. Vaste klanten worden als vuil behandeld, terugbel-afspraken worden niet nagekomen (Marcel) . Een klantenservice die totaal niet capabel is (mevrouw Janssen).
Nog een paar weken en de overstap is een feit.

Nieuwe klanten, wees gewaarschuwd!

Zolang er maar betaald wordt, de rest is niet belangrijk.

Roel
Roel
09-12-2020

Fiber? No Fiber!

Wat een ontzettend slecht bedrijf. 1,5 jaar geleden ingeschreven voor glasvezel project in limburg. Kreeg in november 2019 een brief 'helaas te weinig aanmeldingen in uw regio'. Ok jammer maar niets aan te doen.
Vervolgens komt in februari 2020 een monteur kijken waar de kabel gemonteerd moet worden in huis. Huh? gebeld met delta, en jawel, er komt wel fiber, eind 2020 of begin 2021. Ok, mooi.

Ondertussen hoor ik 10 maanden niets meer, maar komt er opeens een brief dat het tv abonnement 1 euro per maand duurder wordt (terwijl ik nog niets heb). Gechat met de delta helpdesk, en die gaven na lang zoeken aan dat het ergens in 2021 zou komen. Ik bel met de uitvoerder en krijg daar tot mijn verwondering te horen dat het project niet doorgaat in mijn gebied. Wat? waarom hoor ik niets daarvan? delta fiber gebeld en gaat inderdaad niet door.

Lekker hoor! de ene afdeling weet niet wat de ander doet, tegenstrijdige informatie en klanten die gewoon geen communicatie ontvangen (behalve informatie dat abonnementen die je niet hebt duurder worden.). Slechter kan echt niet. Misschien maar goed ook dat het niet doorgaat.

Harry
01-12-2020

De order is niet goed doorgelopen?

Na een moeizaam voortraject (veel bellen, geen emails voor afspraak met monteur, geen emails over het bezorgen van het installatiepakket, pas na 2 weken bevestiging dat order is genoteerd .) is maandag is m 'n glasvezel aangesloten, door een monteur. Internet met 3 wifi punten werkt prima. Goede wifi door heel het huis.
Echter geen tv en geen telefoon. De order "is niet goed doorgelopen". Maandag einde dag gebeld, wordt aan gewerkt. Dinsdagmiddag gebeld, wordt aan gewerkt.
Zakelijke aansluiting, geen telefoon is geen business!
Heel jammer en ik zal jullie op deze manier dus zeker niet aanbevelen. Zeer teleurgesteld!

Cor
25-11-2020

Sinds Mei nemen we glasvezel af, dat moest het toch echt zijn. bijna iedere dag geklier met de verbinding(en) Voorheen KPN via de telefoonlijn, was altijd perfect, zelfs snelle dan Delta nu via glasvezel. Vandaag na 2 uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn, uw modem is stuk meneer, waneer u een nieuw krijgt weten we nog niet, u word morgen gebeld. Als ik over het hele web alle recensies zo lees zit ik dus een week zonder internet en tv, minimaal. ik raad iedereen af voor Delta te kiezen!

Ton
05-11-2020

Incompetente provider

Al maanden problemen met radio- signaal.
Je wordt constant aan het lijntje gehouden. Ze zijn altijd wel '' net" bezig met het oplossen van een storing. Maar ze lossen gewoon niets op. Irritant bedrijf met incompetent personeel en je bent gewoon uren bezig met corresponderen. Toch maar eens kijken naar onze rechtsbijstandverzekering. Wel volle melk betalen, maar slechts deels presteren/leveren

15-10-2020

Delta . dela

Heel vervelend . eindeloos wachten aan de telefoon en er wordt helaas helemaal niets opgelost . Drama daar

Fleur
30-09-2020

Alleen maar narigheid

Aanleggen slecht
internet vaak eruit door ''geplande werkzaamheden''
telefoon omzetten dagen doorgegeven ivm zaak aan huis, en toch de geopende dagen uitvoeringen gaan doen
klantenservice heeft nergens verstand van!
en zo kan ik nog wel even doorgaan

Sophia
19-09-2020

Nooit meer Delta!

Wederom een slechte ervaring met delta. Deze keer gaat het over een betaling van de voorschot. Jaren altijd op tijd betaald. Een keer kwam er een aanmaning, en die kwam in de spam terecht. Vervolgens lag er een brief op de mat dat als ik niet binnen. Dagen zou betalen dat alles zou worden afgesloten!

Ik heb gelijk mijn abonnement opgezegd. Na weken wachten kreeg ik de afrekening met een teruggave van 800 euro. Dat is mooi. Maar. Het duurt zeker 4 weken voordat het geld worden teruggestort.

Bijzonder: betaal je voor de eerste keer een paar dagen te laat, dan wordt er gedreigd met afsluiting.

Krijg je 800 euro terug, dan duurt het week na week na week na week, en met een beetje geluk wordt het geld teruggestort. Tot op heden na weken nog steeds niet ontvangen.

Nooit meer delta!

Meer Delta reviews
Welk cijfer geef jij Delta?