Freedom reviews

Laatste 12 maanden20212020
Lid

Recente Freedom ervaringen

08-11-2022

Bij overgang naar Freedom duidelijk de toezegging gekregen dat als instalatie monteur zou komen alles weer zou werken na zijn vertrek.

De eerste afspraak werd de avond voor installatie telefonisch afgezegd. Na veel gebel, mails, een week later installatie door monteur. Deze begon te stellen dat hij als free lancer voor Roamler werk en hij alleen modem en 1 televisie kastje aan zou sluiten. Om alles naar behoren te laten werken moest er opnieuw met hem als free lancer een afspraak gemaakt worden. Hier kon ik niet mee akkoord. Gevolg geen installatie en slecht internet en tv.

Bij deze waarschuwing voor de slechte service bij overgang naar Freedom Internet. Als je aangewezen bent op installateur niet aangezienen!

Joke
06-10-2022

Overgestapt van XS4All naar Freedom. Aansluiting via monteur was een fiasco, hebben dit uiteindelijk zelf geregeld. Nog steeds een kwestie over opdraaien voor de schade door de monteur. Internet werkt goed. TV canal digital is een drama. Veel storingen en een gebruikersonvriendelijk dashboard. We hebben enorm spijt van de overstap en gaan op zoek naar een alternatief.

Ron
21-09-2022

Na een aantal jaren XS4ALL nu overgestapt naar Freedom. Gewoon vanuit principe, omdat veilig internet bij mij hoog in het vaandel staat. Netjes geinstalleerd en ook al eens de helpdesk gebeld waar je vriendelijk en snel geholpen wordt door iemand met verstand van zaken. Hier ben je gewoon klant en geen nummer. Snelheid wordt ook netjes gehaald.

Ee
15-07-2022

Uitzonderlijk fijne helpdesk die je zelfs actief terugbelt als ze je telefoontje niet hebben kunnen aannemen vanwege de drukte.

Jos
02-06-2022

Conform afspraak en datum een soepele overstap naar freedom. Probleemloze internet en TV installatie. TV Canal werkt prima, zowel op tv en de app. Kortom zeer tevreden met het aangeboden pakket met de daarbij behorende kwaliteit.

Jos.

Wouter
12-05-2022

Super snelle overstap van Routit naar Freedom. Erg goed geholpen en duidelijke instructies. Ook bij vragen snel antwoord gekregen. TV Werkt super, aanbod is erg goed en ook punten waar het momenteel nog niet helemaal lekker loopt zie je snelle verbetering.

Ook de prijs is niet schrikbarend hoog voor alles wat je ervoor krijgt!

Kort om erg tevreden

Ron
10-05-2022

Echt een verschrikkelijke onprofessionele club.

De televisie dienst is om te huilen, veel storingen op internet en een support afdeling die niet kundig is.

Telefonisch kun je ze zelden te pakken krijgen, en via de mail zit je een week te wachten. Zodra je bij ze weg wil, doen ze er alles aan om zoveel mogelijk kosten op je te verhalen.

Om over te stappen heb ik gebruik gemaakt van de Ziggo overstap service. Toen ziggo aan Freedom vroeg wanneer mijn contract afliep, heeft Freedom 10 mei gezegd. Echter loopt mijn abonnement tot eind juni, waardoor ik nu in plaats van 1 maand, 2 maanden dubbelen abonnementen heb.

Freedom is vervolgens niet bereid om mee te denken in een fout die hun zelf gemaakt hebben, en weigert iedere vorm van telefonisch contact. Ik heb hierop besloten om de laatste maand (juni), niet te gaan betalen. Het is immer de fout van Freedom dat het abonnement eerder dan mocht vrij gegeven is.

Raimond
11-04-2022

Ik zou maandag de internet en interactieve tv opgeleverd krijgen. Tot op vandaag (ruim week verder) helemaal nog niets. Vorige ISP is afgesloten en ondertussen helemaal niets. Geen internet, geen tv, maar ook geen communicatie met Freedom.

Woensdag zal er iemand langskomen.

In deze tijd mag dit niet kunnen. Alternatieve oplossing wordt niet geboden. Wel gevraagd. Maar alles waar je om vraagt wordt met een lach afgedaan. En ondertussen wordt de klant (ik) in de kou laten staan. Alternatief zoals 4G, andere monteur, andere modem.pfff ze willen gewoon niet.

Telefonische helpdesk verwijst naar mail en mail zegt: wachten.

Ik kan niet blijven wachten. Een week zonder internet, tv is voor de thuiswerkenden en studerende kinderen onmogelijk.

Stukje ontspanning in de vorm van TV/Netflix of wat voor streaming, zit er dus niet in.

Mensen die overwegen, NIET DOEN!

Antoon
04-03-2022

Ik ben bij freedom.nl sinds de oprichting, maar loop nu tegen een onverwacht probleem op: Freedom kan mij geen glasvezel aanbieden! De leidingen zijn door KPN allemaal keurig gelegd. Het duurde weken, voordat Freedom.nl mij na lang aandringen eindelijk openheid van zaken gaf: "Vanuit ons word geen directe beschikbaarheid weergegeven voor glasvezel op jouw adres. De reden hierachter is dat dit via de glasvezel leverancier ''Glaspoort'' gaat. Glaspoort is onderdeel van KPN, dat is dan ook direct de reden dat je wel via KPN de glasvezelverbinding kunt bestellen.

Wij zijn zelf qua infrastructuur nog niet in de gelegenheid om te leveren over het netwerk van glaspoort. Hier word wel aan gewerkt dit te kunnen realiseren. Enkel per wanneer kan ik nog geen uitspraak over doen." Ik ben geschokt over zowel het feit dat Freedom mij geen glasvezel kan bieden als over het feit dat ze dat voor mij geheim probeerden te houden!

Koen
27-02-2022

De internet verbinding werkt best goed. Storingen bij email zo nu en dan. TV is echter een drama - gewoon TV kijken is meestal niet mogelijk (haperingen in beeld en geluid, zwart scherm etc). TV terugkijken gaat soms beter, alleen zijn begin en eind niet goed dus dat is ook al geen succes.

Helpdesk geeft allerlei technische adviezen - leuk voor een techneut maar niet voor mij.

Kortom - voor een gewone klant geen aanrader (en voor mij opzeggen dus).

Arie
11-02-2022

Ik hoor bij de eerste klanten van Freedom. En ik heb nooit storingen gehad, ondanks dat ik echt veel op internet zit. Alleen toen de gemeente voor riool graafwerkzaamheden hier in de straat een kabel raakte zaten we even zonder. Dit staat natuurlijk helemaal los van Freedom.

Wat me daarnaast erg veel voldoening geeft is dat ze het gevecht voor ons blijven voeren tegen de politiek en de grote bedrijven om on meer privacy en vrijheid te geven. Echt supertevreden.

Mark
19-01-2022

Ik ben nu een ruim 2 weken geleden overgestapt naar Freedom. Internet was een fluitje van een cent. TV is een drama. Opgestuurde TV-decoder werkt niet. De volgende die werd opgestuurd ook niet. Op mail hierover wordt nauwelijks of pas zeer laat gereageerd. Telefonische ondersteuning lijkt meer op het zo snel mogelijk van een klant af te zijn dan om zo snel mogelijk die klant een werkende oplossing te bieden.

Afrader!

Jos
13-01-2022

Ben al bijna vanaf het begin klant bij Freedom

Kreeg bij de start een pakket toegestuurd en nadat ik dat had aangesloten werkte het direct perfect .

Tv van Cannal Digital was in het begin niet goed maar nadat we nieuwe tv kastjes toegestuurd kregen is dat nu ook goed.

Ik kan Freedom bij iedereen aanbevelen , ga zo door .

Emerald
12-01-2022

Als founding member sta ik volledig achter het doel van Freedom. Om geen problemen te krijgen, ik heb mijn internetverbinding 24/7 nodig en kan me geen haperingen veroorloven, ben ik nog steeds niet overgestapt en houd alleen emailaccount aan voor de proef. Ik stap nog niet over, omdat ik iedere pakweg 2 maanden een forse storing ervaar: site niet bereikbaar, email niet bereikbaar. Meestal met 24 uur opgelost, maar toch voor mij echt geen optie om over te stappen zolang dit regelmatig gebeurt.

Roel
10-01-2022

Fijne club die voor de juiste zaken staat. Goede service en prima internet. Een goed alternatief voor XS4ALL nu die door KPN uit de markt zijn gehaald

Erik
27-12-2021

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt van xs4all naar Freedom.

De aansluiting is een gigabit glasvezel.

Ik heb de experimentele fase meegemaakt er was toen nog geen monteur die je thuis kon helpen. Het aantal klanten was toen ook beperkt om de ergste fouten er eerst uit te halen. We hebben toen ook allemaal een nieuw model tv kastje gekregen omdat de oude onder de norm was. De provider is geen kopie van het oude xs4all.

Verwacht dat dan ook niet. Ze hebben wel de nieuwe frisse blik op de huidige tijd. Ook is de tv hier best oké nu. Ik heb vroeger ook wel op xs4all gemopperd over de tv. Freedom is continu bezig om te verbeteren en luistert naar de klanten. Het is een club met positief denkende mensen die nog volop in ontwikkeling is.

Sicco
26-12-2021

Ik ben erg tevreden met de stabiele internetverbinding van Freedom. Ze lopen voorop met het implementeren van nieuwe functionaliteiten zodat je de meest veilige en moderne verbinding hebt. Ik ben ook blij dat Freedom zich inzet voor een veilig en open internet.

Stefan
23-12-2021

Freedom Internet levert een goede internet verbinding (IPv4 en native IPv6) via glas. Ik neem alleen internet af van Freedom Internet en dat werkt erg goed.

Ook kondigen ze de werkzaamheden aan, waardoor je weet wanneer er mogelijk problemen met je verbinding zouden kunnen ontstaan.

Wil
23-12-2021

Internet en Bellen gaan vlekkeloos. Bereikbaarheid van helpdesk is verbeterd. Toen er niet werd opgenomen en ik weer had opgehangen, werd ik even later door de helpdesk Freedom terug gebeld. Alleen de TV vind ik nog steeds niet goed. Regelmatig dat terug kijken of begin gemist niet werkt.

Herman
23-12-2021

Ik ben Freedom klant van het eerste uur omdat ze de enige provider in Nederland zijn die privacy als kernwaarde heeft.

Ik neem geen TV af, heb daarvoor NPO Plus.

Mijn ervaring met kwaliteit van internet en helpdesk zijn alleen maar positief. Internet doet het altijd behalve als KPN een storing heeft, telefonie is niets op aan te merken, helpdesk is nog klein maar behulpzaam en capabel.

Meer Freedom reviews