Freedom reviews

6.1
Bauke
22-04-2024

Na overstap naar Freedom internet verliep de installatie niet soepel. Monteur kwam op tijd, maar modem werkte niet.

Klantenservice gaf weinig informatie en was zeer onbehulpzaam. , op het onbeschofte af. Inmiddels een week zonder internet en nul reactie vanuit Freedom.

Gebrek aan proactieve communicatie en tegemoetkoming aan de klant.

Dikke afrader.

Goud
18-04-2024

Van Tweak overgegaan naar Freedom glasvezel. Soepele overgang en allerte/behulpzame helpdesk. De PTR record was bv in 15min gewijzigd na versturen van verzoek.

Haal prima snelheden (980/999) met vaste IP's.

Gewoon no-nonsens provider.

Nadeel: niet te betalen via KPN.

Dom
05-01-2024

Wat een ongelofelijke afrader. We hadden glasvezel van hun en ze adviseerde ons er een modem bij te kopen, zo gezegd zo gedaan.

In de komende jaar en 4 maanden dagelijks onderbrekingen maar het lag volgens hun niet aan hun maar bij ons thuis. We hadden het modem gekocht bij hun maar ze vinden dat mensen geen garantie hebben op spullen, we mochten wel een bruikleen modem krijgen maar dat apparaat wat we hadden bijgekocht van 200 euro. Nee daar hielpen ze niet mee.

En kwa storingen, tja dat lag toch echt niet bij hun.

Onlangs was apparatuur kapot door een plaatselijke stroomstoring en de klantenservice hield on aan het lijntje en nadat we aandrongen dat ze echt voor kerst moesten zorgen dat internet het niet deed kregen we een email van de klantenservice dat het niet hun taak was ons online te houden.

Pas op met deze lui, ze zijn extreem arrogant en vertellen vaak leugens.

Fred
30-12-2023

Op 16 november ben ik van Tweak naar Freedom gegaan voor internet. Ik neem alleen internet af, dus geen TV en telefoon.

De overgang verliep zeer goed. Support van de Freedom helpdesk is erg goed. Deze mensen weten echt waar het over gaat als je ze belt en doen serieus hun best om je te helpen. Ik heb nu anderhalve maand Freedom internet en ben hierover zeer tevreden. Een echte aanrader!

06-11-2023

Slechte TV dienst / Snelheid af en toe weg / Slechte helpdesk

TV diensten waardeloos en die heb dus al opgezegd. Opnemen kan niet voor alle gangbare kanalen en altijd problemen met opnames terug kijken. Helpdesk kun je niet in de avond bereiken maar alleen mailen. Dan krijg je als je geluk hebt na 5 dagen antwoord. Altijd vaste riedel als je een probleem meld "controleer je kabels en check je modem". Zit 30 jaar in de IT en mijn infra is goed. Ik snap niet dat deze tent de beste Internet provider is. Had gezien mijn xs4all ervaring en de freedom achtergrond veel hogere verwachtingen. Misschien dat ik het over een aantal jaren nog een keer probeer als hun infra wel goed is, ze hun TV diensten bij een stabiel bedrijf afnemen, hun helpdesk beter bereikbaar is, vele malen sneller reageert om acute internet problemen op te lossen, en ze de e-mail van de ervaren gebruikers kunnen onderscheiden en niet met een standaard "check je kabel" reageren. Zodra mijn contract erop zit ben ik weg.

C.H van Betuw
21-10-2023

Uiteindelijk glasvezel internet in Castricum. Gekozen om gebruik te maken van alles in 1 van Freedom. Het gebruik van internet is goed. TV wordt verzorgd door TV ontvanger/box en afstandsbediening van Canal Digitaal. Dit is een drama.

Beeld loopt om de 10 minuten vast en moet dan de box opnieuw opstarten. Gebruik van de afstandsbediening ook een drama.

Geen handleiding aanwezig “zoek het maar uit”. Via Freedom mail al mijn bevindingen doorgegeven en verzoek ingediend om 1 jaars contract te beëindigen. Wordt niet ingewilligd dus zit nu met Canal Digitaal opgescheept tot december 2024.

Begrijp werkelijk niet dat Freedom geen oplossing (voortijdig contract beëindiging) voorstelt en de schade verhaalt bij Canal Digitaal)

Guy
03-10-2023

Ik wilde van Odido internet naar Freedom glasvezel internet overstappen maar nu ik moet de modem huren voor €2 euro extra per maand. Belachelijk! Vorige jaar het was gratis. Ook klantenservice is onbereikbaar en kost geld per minuut dus geen gratis nummer voor klanten. Afrader!

Carlien
11-09-2023

De installatie liep al moeizaam. We hebben vanaf het begin slecht internet. Canal plus is een drama. 1 persoon probeerde echt te helpen, maar we hoorden al snel niks meer. Ik blijf mailtjes sturen en bellen en steeds doen ze iets. Eén aardige monteur doet ook echt zijn best. Maar het helpt allemaal niets. Ik heb heel vaak op de dag geen internet en kan niet eens mijn werk doen. We balen hier zo enorm van. Vandaag wil ik weer bellen, maar de helpdesk is pas open vanaf 10.00u. Hopeloos! Veel te veel moet ik er zelf energie in steken, waar ik geen tijd voor heb. Niks doet het naar tevredenheid, los het op! Dat gaat toch niet vanzelf. Maar dat schijnen ze wel te denken.

08-08-2023

Het bekijken van een film via canal digital van freedom is meestal niet goed mogelijk omdat ergens halverwege het beeld stilvalt. Soms lukt het om alles weer aan de praat te krijgen door alles opnieuw op te starten, soms ook niet. De suggestie om alle kabels opnieuw aan te sluiten is niet zinvol.

26-05-2023

Canaal digitaal is dramatisch. Storingen, terugkijken loopt steeds vast. Een onbegrijpelijk dashboard waar niemand uitkomt. Wie verzint zo iets. Freedom internet, stop inmiddelijk met de samenwerking met Canaal digitaal!

Bianca
19-03-2023

We zijn overgegaan op freedom omdat we glasvezel kregen in de straat. Dat is makkelijk.dachten we. Wij ziggo opgezegd en freedom genomen.

Wat een spijt hebben we!

Het lukte al niet met aansluiten. We moesten devolo's aanschaffen om draadloos internet te krijgen. Was ons niet verteld,kosten:180 euro!

Daarna zou alles goed komen.

Nou niet dus! We hebben vastlopend internet en vastlopende tv! Om de haverklap staat het beeld stil. Internet valt voortdurend uit. De tv gaat regelmatig terug naar dd guide em dan kun je niks meer. Dan moeten we de stekker weer uit het modum halen om te resetten. Daarna begint het hele gedoe weer vsn voren af aan. om gek van te worden.

We willen snel mogelijk weer terug naar Ziggo! Oke ,daar was ook wel eens wat maar vergeleken hiermee is het supergoed!

Dus Freedom? Niet aan beginnen!

RS
18-03-2023

We hebben na jaren KPN internet, waar we het all in one pakket hadden van 100mbit maar bedraad maar 50mbit konden halen vanwege afstand centrale, nu eindelijk glasvezel op het netwerk van ViberQ. Na rustig kijken welke aanbieders internet only op dit glasvezel netwerk aanbieden zijn we bij Freedom uit gekomen. Ik las op tweakers positieve dingen over deze aanbieder dus hier aangemeld. Overstap service niet genomen omdat ik het eerst goed werkend wilde zien voor een periode, wel de installatie monteur en de fritzbox modem gekocht die ze aanraden. Na installatie geen licht, direct gemeld bij Freedom en deze gaven aan dat het een ticket zou moeten worden via de belichter Fiber naar ViberQ. Werd dagelijks netjes door dezelfde medewerker op de hoogte gehouden en na 1 week kwam iemand van ViberQ. En toen was er licht! En sinds dien super. Bedraad halen we makkelijk de beloofde snelheid. Via wifi haal ik op dezelfde verdieping als de router ongeveer 800 mbit. Via een mesh netwerk boven haal i

Jeffrey
24-01-2023

Niet de beloofde snelheid! capaciteitsprobleem via KPN netwerk!

Sinds bij het begin al problemen met beloofde snelheden. Zowel upstream als downstream een drama!

Ik zou 1 Gbits moeten hebben maar ik haal maar max down 740Mbps en up 547Mbps en dat bekabeld aangesloten.

Al diversen monteurs over de vloer geweest en ze weten het niet.

Bij het begin werd alles netjes geregeld bellen je terug of sturen een mail betreft de storing, maar na een aantal en niet opgeloste storingen laten ze niets meer van zich horen.

08-11-2022

Bij overgang naar Freedom duidelijk de toezegging gekregen dat als instalatie monteur zou komen alles weer zou werken na zijn vertrek.

De eerste afspraak werd de avond voor installatie telefonisch afgezegd. Na veel gebel, mails, een week later installatie door monteur. Deze begon te stellen dat hij als free lancer voor Roamler werk en hij alleen modem en 1 televisie kastje aan zou sluiten. Om alles naar behoren te laten werken moest er opnieuw met hem als free lancer een afspraak gemaakt worden. Hier kon ik niet mee akkoord. Gevolg geen installatie en slecht internet en tv.

Bij deze waarschuwing voor de slechte service bij overgang naar Freedom Internet. Als je aangewezen bent op installateur niet aangezienen!

Joke
06-10-2022

Overgestapt van XS4All naar Freedom. Aansluiting via monteur was een fiasco, hebben dit uiteindelijk zelf geregeld. Nog steeds een kwestie over opdraaien voor de schade door de monteur. Internet werkt goed. TV canal digital is een drama. Veel storingen en een gebruikersonvriendelijk dashboard. We hebben enorm spijt van de overstap en gaan op zoek naar een alternatief.

21-09-2022

Na een aantal jaren XS4ALL nu overgestapt naar Freedom. Gewoon vanuit principe, omdat veilig internet bij mij hoog in het vaandel staat. Netjes geinstalleerd en ook al eens de helpdesk gebeld waar je vriendelijk en snel geholpen wordt door iemand met verstand van zaken. Hier ben je gewoon klant en geen nummer. Snelheid wordt ook netjes gehaald.

Ee
15-07-2022

Uitzonderlijk fijne helpdesk die je zelfs actief terugbelt als ze je telefoontje niet hebben kunnen aannemen vanwege de drukte.

02-06-2022

Conform afspraak en datum een soepele overstap naar freedom. Probleemloze internet en TV installatie. TV Canal werkt prima, zowel op tv en de app. Kortom zeer tevreden met het aangeboden pakket met de daarbij behorende kwaliteit.

Jos.

Wouter
12-05-2022

Super snelle overstap van Routit naar Freedom. Erg goed geholpen en duidelijke instructies. Ook bij vragen snel antwoord gekregen. TV Werkt super, aanbod is erg goed en ook punten waar het momenteel nog niet helemaal lekker loopt zie je snelle verbetering.

Ook de prijs is niet schrikbarend hoog voor alles wat je ervoor krijgt!

Kort om erg tevreden

10-05-2022

Echt een verschrikkelijke onprofessionele club.

De televisie dienst is om te huilen, veel storingen op internet en een support afdeling die niet kundig is.

Telefonisch kun je ze zelden te pakken krijgen, en via de mail zit je een week te wachten. Zodra je bij ze weg wil, doen ze er alles aan om zoveel mogelijk kosten op je te verhalen.

Om over te stappen heb ik gebruik gemaakt van de Ziggo overstap service. Toen ziggo aan Freedom vroeg wanneer mijn contract afliep, heeft Freedom 10 mei gezegd. Echter loopt mijn abonnement tot eind juni, waardoor ik nu in plaats van 1 maand, 2 maanden dubbelen abonnementen heb.

Freedom is vervolgens niet bereid om mee te denken in een fout die hun zelf gemaakt hebben, en weigert iedere vorm van telefonisch contact. Ik heb hierop besloten om de laatste maand (juni), niet te gaan betalen. Het is immer de fout van Freedom dat het abonnement eerder dan mocht vrij gegeven is.

Meer Freedom reviews