De installatie liep al moeizaam. We hebben vanaf het begin slecht internet. Canal plus is een drama. 1 persoon probeerde echt te helpen, maar we hoorden al snel niks meer. Ik blijf mailtjes sturen en bellen en steeds doen ze iets. Eén aardige monteur doet ook echt zijn best. Maar het helpt allemaal niets. Ik heb heel vaak op de dag geen internet en kan niet eens mijn werk doen. We balen hier zo enorm van. Vandaag wil ik weer bellen, maar de helpdesk is pas open vanaf 10.00u. Hopeloos! Veel te veel moet ik er zelf energie in steken, waar ik geen tijd voor heb. Niks doet het naar tevredenheid, los het op! Dat gaat toch niet vanzelf. Maar dat schijnen ze wel te denken.
Het bekijken van een film via canal digital van freedom is meestal niet goed mogelijk omdat ergens halverwege het beeld stilvalt. Soms lukt het om alles weer aan de praat te krijgen door alles opnieuw op te starten, soms ook niet. De suggestie om alle kabels opnieuw aan te sluiten is niet zinvol.
Canaal digitaal is dramatisch. Storingen, terugkijken loopt steeds vast. Een onbegrijpelijk dashboard waar niemand uitkomt. Wie verzint zo iets. Freedom internet, stop inmiddelijk met de samenwerking met Canaal digitaal!
We zijn overgegaan op freedom omdat we glasvezel kregen in de straat. Dat is makkelijk.dachten we. Wij ziggo opgezegd en freedom genomen.
Wat een spijt hebben we!
Het lukte al niet met aansluiten. We moesten devolo's aanschaffen om draadloos internet te krijgen. Was ons niet verteld,kosten:180 euro!
Daarna zou alles goed komen.
Nou niet dus! We hebben vastlopend internet en vastlopende tv! Om de haverklap staat het beeld stil. Internet valt voortdurend uit. De tv gaat regelmatig terug naar dd guide em dan kun je niks meer. Dan moeten we de stekker weer uit het modum halen om te resetten. Daarna begint het hele gedoe weer vsn voren af aan. om gek van te worden.
We willen snel mogelijk weer terug naar Ziggo! Oke ,daar was ook wel eens wat maar vergeleken hiermee is het supergoed!
Dus Freedom? Niet aan beginnen!
We hebben na jaren KPN internet, waar we het all in one pakket hadden van 100mbit maar bedraad maar 50mbit konden halen vanwege afstand centrale, nu eindelijk glasvezel op het netwerk van ViberQ. Na rustig kijken welke aanbieders internet only op dit glasvezel netwerk aanbieden zijn we bij Freedom uit gekomen. Ik las op tweakers positieve dingen over deze aanbieder dus hier aangemeld. Overstap service niet genomen omdat ik het eerst goed werkend wilde zien voor een periode, wel de installatie monteur en de fritzbox modem gekocht die ze aanraden. Na installatie geen licht, direct gemeld bij Freedom en deze gaven aan dat het een ticket zou moeten worden via de belichter Fiber naar ViberQ. Werd dagelijks netjes door dezelfde medewerker op de hoogte gehouden en na 1 week kwam iemand van ViberQ. En toen was er licht! En sinds dien super. Bedraad halen we makkelijk de beloofde snelheid. Via wifi haal ik op dezelfde verdieping als de router ongeveer 800 mbit. Via een mesh netwerk boven haal i
Niet de beloofde snelheid! capaciteitsprobleem via KPN netwerk!
Sinds bij het begin al problemen met beloofde snelheden. Zowel upstream als downstream een drama!
Ik zou 1 Gbits moeten hebben maar ik haal maar max down 740Mbps en up 547Mbps en dat bekabeld aangesloten.
Al diversen monteurs over de vloer geweest en ze weten het niet.
Bij het begin werd alles netjes geregeld bellen je terug of sturen een mail betreft de storing, maar na een aantal en niet opgeloste storingen laten ze niets meer van zich horen.
Bij overgang naar Freedom duidelijk de toezegging gekregen dat als instalatie monteur zou komen alles weer zou werken na zijn vertrek.
De eerste afspraak werd de avond voor installatie telefonisch afgezegd. Na veel gebel, mails, een week later installatie door monteur. Deze begon te stellen dat hij als free lancer voor Roamler werk en hij alleen modem en 1 televisie kastje aan zou sluiten. Om alles naar behoren te laten werken moest er opnieuw met hem als free lancer een afspraak gemaakt worden. Hier kon ik niet mee akkoord. Gevolg geen installatie en slecht internet en tv.
Bij deze waarschuwing voor de slechte service bij overgang naar Freedom Internet. Als je aangewezen bent op installateur niet aangezienen!
Overgestapt van XS4All naar Freedom. Aansluiting via monteur was een fiasco, hebben dit uiteindelijk zelf geregeld. Nog steeds een kwestie over opdraaien voor de schade door de monteur. Internet werkt goed. TV canal digital is een drama. Veel storingen en een gebruikersonvriendelijk dashboard. We hebben enorm spijt van de overstap en gaan op zoek naar een alternatief.
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Na een aantal jaren XS4ALL nu overgestapt naar Freedom. Gewoon vanuit principe, omdat veilig internet bij mij hoog in het vaandel staat. Netjes geinstalleerd en ook al eens de helpdesk gebeld waar je vriendelijk en snel geholpen wordt door iemand met verstand van zaken. Hier ben je gewoon klant en geen nummer. Snelheid wordt ook netjes gehaald.
Uitzonderlijk fijne helpdesk die je zelfs actief terugbelt als ze je telefoontje niet hebben kunnen aannemen vanwege de drukte.
Conform afspraak en datum een soepele overstap naar freedom. Probleemloze internet en TV installatie. TV Canal werkt prima, zowel op tv en de app. Kortom zeer tevreden met het aangeboden pakket met de daarbij behorende kwaliteit.
Jos.
Super snelle overstap van Routit naar Freedom. Erg goed geholpen en duidelijke instructies. Ook bij vragen snel antwoord gekregen. TV Werkt super, aanbod is erg goed en ook punten waar het momenteel nog niet helemaal lekker loopt zie je snelle verbetering.
Ook de prijs is niet schrikbarend hoog voor alles wat je ervoor krijgt!
Kort om erg tevreden
Echt een verschrikkelijke onprofessionele club.
De televisie dienst is om te huilen, veel storingen op internet en een support afdeling die niet kundig is.
Telefonisch kun je ze zelden te pakken krijgen, en via de mail zit je een week te wachten. Zodra je bij ze weg wil, doen ze er alles aan om zoveel mogelijk kosten op je te verhalen.
Om over te stappen heb ik gebruik gemaakt van de Ziggo overstap service. Toen ziggo aan Freedom vroeg wanneer mijn contract afliep, heeft Freedom 10 mei gezegd. Echter loopt mijn abonnement tot eind juni, waardoor ik nu in plaats van 1 maand, 2 maanden dubbelen abonnementen heb.
Freedom is vervolgens niet bereid om mee te denken in een fout die hun zelf gemaakt hebben, en weigert iedere vorm van telefonisch contact. Ik heb hierop besloten om de laatste maand (juni), niet te gaan betalen. Het is immer de fout van Freedom dat het abonnement eerder dan mocht vrij gegeven is.
Ik zou maandag de internet en interactieve tv opgeleverd krijgen. Tot op vandaag (ruim week verder) helemaal nog niets. Vorige ISP is afgesloten en ondertussen helemaal niets. Geen internet, geen tv, maar ook geen communicatie met Freedom.
Woensdag zal er iemand langskomen.
In deze tijd mag dit niet kunnen. Alternatieve oplossing wordt niet geboden. Wel gevraagd. Maar alles waar je om vraagt wordt met een lach afgedaan. En ondertussen wordt de klant (ik) in de kou laten staan. Alternatief zoals 4G, andere monteur, andere modem.pfff ze willen gewoon niet.
Telefonische helpdesk verwijst naar mail en mail zegt: wachten.
Ik kan niet blijven wachten. Een week zonder internet, tv is voor de thuiswerkenden en studerende kinderen onmogelijk.
Stukje ontspanning in de vorm van TV/Netflix of wat voor streaming, zit er dus niet in.
Mensen die overwegen, NIET DOEN!
Ik ben bij freedom.nl sinds de oprichting, maar loop nu tegen een onverwacht probleem op: Freedom kan mij geen glasvezel aanbieden! De leidingen zijn door KPN allemaal keurig gelegd. Het duurde weken, voordat Freedom.nl mij na lang aandringen eindelijk openheid van zaken gaf: "Vanuit ons word geen directe beschikbaarheid weergegeven voor glasvezel op jouw adres. De reden hierachter is dat dit via de glasvezel leverancier ''Glaspoort'' gaat. Glaspoort is onderdeel van KPN, dat is dan ook direct de reden dat je wel via KPN de glasvezelverbinding kunt bestellen.
Wij zijn zelf qua infrastructuur nog niet in de gelegenheid om te leveren over het netwerk van glaspoort. Hier word wel aan gewerkt dit te kunnen realiseren. Enkel per wanneer kan ik nog geen uitspraak over doen." Ik ben geschokt over zowel het feit dat Freedom mij geen glasvezel kan bieden als over het feit dat ze dat voor mij geheim probeerden te houden!
De internet verbinding werkt best goed. Storingen bij email zo nu en dan. TV is echter een drama - gewoon TV kijken is meestal niet mogelijk (haperingen in beeld en geluid, zwart scherm etc). TV terugkijken gaat soms beter, alleen zijn begin en eind niet goed dus dat is ook al geen succes.
Helpdesk geeft allerlei technische adviezen - leuk voor een techneut maar niet voor mij.
Kortom - voor een gewone klant geen aanrader (en voor mij opzeggen dus).
Ik hoor bij de eerste klanten van Freedom. En ik heb nooit storingen gehad, ondanks dat ik echt veel op internet zit. Alleen toen de gemeente voor riool graafwerkzaamheden hier in de straat een kabel raakte zaten we even zonder. Dit staat natuurlijk helemaal los van Freedom.
Wat me daarnaast erg veel voldoening geeft is dat ze het gevecht voor ons blijven voeren tegen de politiek en de grote bedrijven om on meer privacy en vrijheid te geven. Echt supertevreden.
Ik ben nu een ruim 2 weken geleden overgestapt naar Freedom. Internet was een fluitje van een cent. TV is een drama. Opgestuurde TV-decoder werkt niet. De volgende die werd opgestuurd ook niet. Op mail hierover wordt nauwelijks of pas zeer laat gereageerd. Telefonische ondersteuning lijkt meer op het zo snel mogelijk van een klant af te zijn dan om zo snel mogelijk die klant een werkende oplossing te bieden.
Afrader!
Ben al bijna vanaf het begin klant bij Freedom
Kreeg bij de start een pakket toegestuurd en nadat ik dat had aangesloten werkte het direct perfect .
Tv van Cannal Digital was in het begin niet goed maar nadat we nieuwe tv kastjes toegestuurd kregen is dat nu ook goed.
Ik kan Freedom bij iedereen aanbevelen , ga zo door .
Als founding member sta ik volledig achter het doel van Freedom. Om geen problemen te krijgen, ik heb mijn internetverbinding 24/7 nodig en kan me geen haperingen veroorloven, ben ik nog steeds niet overgestapt en houd alleen emailaccount aan voor de proef. Ik stap nog niet over, omdat ik iedere pakweg 2 maanden een forse storing ervaar: site niet bereikbaar, email niet bereikbaar. Meestal met 24 uur opgelost, maar toch voor mij echt geen optie om over te stappen zolang dit regelmatig gebeurt.