XS4ALL199 ervaringen

Freek
25-09-2018

Nog steeds geen opleverdatum na bijna . anderhalve maand

Deze partij (lees XS4ALL) pretendeert een "First Class Internetprovider" te zijn. Niets van waar en een uitermate slecht begin. Wegblijven mensen, bespaart je een hoop kopzorgen.

Met deze gladde marketing boodschap proberen ze nieuwe klanten over te halen die een ijzersterke service wensen.

Op 16 augustus j.l. heb ik een internet + TV pakket afgesloten bij XS4ALL. Bij het afsluiten werd aangegeven dat de verwachte aansluit-datum 5 september zou zijn. Inmiddels zijn wij twintig dagen verder en is er nog steeds niks aangesloten, ook het modem is nog niet geleverd. Over een week zitten wij zonder internet, omdat ons oude abonnement is afgelopen en dit niet meer kunnen heractiveren. (Anderhalve maand voor een simpele aansluiting zou toch genoeg moeten zijn?)

In de tussentijd heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice van XS4ALL. De wachttijden zijn voor een commerciële partij echt insane. Elke keer heb ik ruim een half uur moeten wachten, om vervolgens geholpen te worden door een medewerker die een belscript afloopt.

Het probleem met onze aansluiting wordt, na een 45 minuten durend gesprek, geweten aan het feit dat KPN een wijziging moet maken in onze aansluiting om 200 megabit te kunnen ontvangen. Echter neemt het niet weg dat dit een communicatieve fout van deze partij is, want wij zijn hier niet van op de hoogte gebracht en daarnaast worden gemaakte telefonische toezeggingen niet nagekomen. Zo zou onze aansluiting uiterlijk voor 24 september j.l. aangepast zijn. Echter is deze datum weer niet behaald, er is ook geen duidelijkheid wanneer dit wel zal plaatsvinden. Ik ben inmiddels spuugzat van deze onderneming, mede door het gebrek aan heldere communicatie en het niet nakomen van gemaakte afspraken.

“Overstappen zonder onderbreking van uw internetverbinding”- Met de huidige gang van zaken ben ik er oprecht bang voor… Wij gebruiken het internet zakelijk en voor school doeleinden dus kunnen eigenlijk niet zonder.

XS4ALL laat ons in de kou staan, wat mij betreft een zeer koude douche voor deze “First Class Internetprovider”.

August
16-09-2018

Dramatisch

Al voor activatie ging het mis. Verkeerde communicatie intern over opleverdatum, vervolgens verkeerde communicatie met monteur. Daardoor bij de huidige provider opzegging moeten annuleren en opzegdatum moeten verschuiven. wachttijden klantenservice veel te lang )10-25 minuten voordat je iemand spreekt)

Ruime vergoeding toegezegd (en per mail bevestigd) voor het ongemak, maar werd niet verrekend met de eerste factuur. Weer moeten bellen, zou verrekend worden met tweede factuur. Weer niet. Weer gebeld, bij de derde factuur dan. Bijna, maar weer niet alles.

Als kers op te taart is de verbinding ook niet stabiel. Wifi loopt vaak vast zonder duidelijke reden. 4G gaat prima. Ligt volgens XS4ALL aan mijn huis. Moet het bekabeld proberen.Zo is het wel makkelijk jezelf te verkopen als first class provider als de issues altijd bij de klant liggen. Met 4 jaar KPN, 5 jaar Ziggo en 2 jaar compuserve nooit issues gehad.

Voorgesteld om alle kortingen terug te draaien en dan kosteloos contract te ontbinden, maar dat kan allemaal niet. Nog 9 maanden en dan ben ik verlost.

Sef
13-09-2018

Jaren klant bij xs4all, niet over tevredenheid te spreken.

Al een aantal jaren klant bij xs4all, 2 jaar geleden overgestapt naar all-in van xs4all. Daar ging het ergens mis, sindsdien hebben we in het huis vaak internet storingen, vaak staat het internet wel aan, maar kunnen we niks omdat het internet er wel is, maar er kan niks op internet worden geladen. (Er komt dus blijkbaar niks binnen via de router). Meerdere malen gebeld, en altijd is het een "simpel" probleem door een paar aanpassingen te doen is het opgelost. Dan werkt het internet weer voor 2 dagen maar daarna is het weer terug bij af. Dit is mij nu zo'n 4 keer overkomen. Dus klantenservice helpt ook voor geen meter. Nu zit ik avonden en middagen soms zonder internet, hierdoor vliegt mijn 4G natuurlijk de deur uit omdat dat alleen maar gebruikt wordt. Gelukkig heb ik geen mobielabonnement bij xs4all anders zou dat ook nog een drama zijn.

Kortom: Slechte service voor een belachelijk hoge prijs. Internet werkt vaak niet en de klantenservice weet het 'zogenaamd' op te lossen maar dat is nooit een oplossing van lange duur.

W.
11-09-2018

Werkt en goede klantenservice

Al jaren klant bij hun. Werkt bijna altijd prima. Ben kleine klant met KPN ADSL en hoef niet meer dan 20Mb/s. Klantenservice netjes, snel bereikbaar. Als je overdag belt krijg je vaak gelijk iemand, s'avonds moet je soms 5 a 10 minuten wachten. 2 maal had ik trage verbinding. Eerste maal bleek er update van modem software nodig, konden ze op afstand doen, was niet automatisch gegaan omdat ik modem altijd uit zet. 2e maal was snelheid weer normaal maar ik belde ze toch en ze sturen een nieuw modem omdat de huidige al wat ouder is en het zou daar aan kunnen liggen.

Lisette
07-09-2018

Geen contact mogelijk

Nadat ik een nieuw abonnement had afgesloten was ik in afwachting van het kastje en de aansluiting. Er zouden extra graafwerkzaamheden nodig zijn waarvoor ik een offerte had opgevraagd bij VolkerWessel. Zij gaven aan dat ik gewoon een abonnement zou moeten kunnen afsluiten zonder extra kosten. Hierna heb ik 3 (!) keer geprobeerd om de klantenservice te bereiken, maar nadat ik iedere keer 20 minuten in de wacht heb gehangen heb ik nog steeds geen contact gehad. Er is nu een brief verstuurd dat het technisch niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten. Ik stap dus over naar KPN.

Jan -willem
03-09-2018

Slechte start

Vandaag 3 sept.zou een monteur aan komen sluiten,na diverse telefoontjes (lees in de wacht staan,kreeg ik bericht dat er iets fout was gegaan! wordt nu 5 september weg vrije dag en moet nu weer een vrije dag nemen!

Marjorie
02-09-2018

Steeds slechter

Al jaren klant bij xs34all. Gaat echter achteruit in kwaliteit. Internet ligt er veelvuldig uit, televisie valt regelmatig weg, waarbij alles opnieuw opgestart moet worden,

Willem
23-08-2018

Prima service

Ik heb wel wat probleempjes gehad bij het opstarten, slechte communicatie, een verkoper die meer beloofde dan hij kon waarmaken en nog wat problemen bij het activeren van een aantal producten. Hier wordt alleen wel redelijk goed op gereageerd, beter dan bij andere providers die ik ken.

Dus zeker niet perfect maar lijkt zeker toch een van de beter beschikbare opties in Nederland

Jean
18-08-2018

Te erg ! Ver van wegblijven

2 x gebeld, 2 x meer dan 8 min voordat ik iemand aan de kijn kreeg. Standaard riedel bij klantenservice. Het staat in het script dus is het zo. Bij vraag naar de manager/escalatie werd gezegd dat dat niet kon - want ze had toch gelijk. HORROR! Lang leve KPN

John
16-08-2018

XS4ALL, een grote teleurstelling

Als je betaalt voor een 200mbits abbo, dan ga je ervan uit dat je als betalende klant op z'n minst iets boven de helft van die snelheid zit. Niets was minder waar bij XS4ALL. Achteraf bleek namelijk dat ik slechts een downloadsnelheid kon behalen van 8mbits!

Als klant ga je ervan uit dat je provider de zaken op orde heeft. Dat ze checken of de snelheid dat over de lijn gaat, acceptabel is voor het pakket waarvoor wordt betaald. En als dit niet zo is, ze het initiatief nemen om ervoor te zorgen dat het probleem opgelost wordt, 'of' dat het pakket ge-downgrade wordt omdat de snelheid toch nooit kan worden behaald.

In beide gevallen zou het netjes zijn van XS4ALL als ze mij voor de verloren tijd zouden crediteren. Mijn internetsignaal is in feite in trieste staat opgeleverd met een fractie van de snelheid waarvoor ik betaal!

In plaats daarvan leggen ze de schuld bij 'mij' (de klant) neer en wilden ze slechts een klein deel vergoeden. Ik had dit probleem namelijk 'eerder' moeten aangeven. Hiermee draaien ze het lekker om! Zij zijn zelf nalatig, maar het is mijn schuld? Ze hebben het signaal notabene opgemeten na oplevering, maar toen zeiden ze dat het signaal goed was voor mijn locatie!

Later, na aanhoudende problemen kwam ik erachter (na wat googlen), dat je de daadwerkelijke download en upload snelheid zelf kunt uitlezen in het modem. Toen schrok ik van wat ik las: 8mbits downloadsnelheid! Met dit bewijs wilde XS4ALL pas actie ondernemen.

Erg ' laf' om de klant de schuld te geven van iets waarvoor zij zelf verantwoordelijk zijn. De klant zou er niet naar hoeven om te kijken, maar er op moeten kunnen 'vertrouwen' dat de internet provider alles goed voor je regelt op technische vlak.

DAT heet service! XS4ALL heeft een service, maar die is ontzettend, ontzettend, ontiegelijk, kansloos slecht!

Mijn advies: vermijd XSS4ALL.

Ben
12-08-2018

Super provider!

Als je eens een probleem hebt, dan krijg je mensen aan de telefoon die het echt voor je gaan oplossen. Mensen met echt kennis van zaken.

Ivo
08-08-2018

Trage helpdesk

Zelden zo'n slechte helpdesk meegemaakt. Zeer lange wachttijden, een onnozel keuze menu en slechte service!

Timo
24-07-2018

Fantastische service

Mensen die weten waar ze het over hebben. Draaien geen belscript af, zoals bij Ziggo of T-mobile. Staan altijd voor je klaar, en willen je niet zo snel mogelijk met half advies weghebben.

Roy
24-07-2018

Geen Aanraader !

Beste mensen schaf nooit geen xs4all aan want het zijn matenaaiers ze beloofen alles maar in middels niet dus ik heb mij televesie n telefoon op gezegt zal op neer komen dat ik alleen nog maar internet heb waren de afspraken dat ik deze maand 8 zal betalen voor altyd maar niet dus krijg een rekening van 61 euro hun zeggen ja maar is een fout gemaakt heb gezegt dan herstel hem maar op de factuur maar niet dus he dus mensen pas er mee op want deze provider beloven maar komen niks naar !

Rob
18-07-2018

Perfecte service, als er iets is lost men het op voor je.

Je krijgt een vast IP. Je mag je eigen modem gebruiker (mét support!) Je krijgt snel iemand aan de lijn die géén script hoeft te volgen (zoals bij Ziggo wel het geval is).

12-07-2018

De oplevering is tot nu toe al 3 keer verzet

Een maand duurde het dat de KPN ,die eigenlijk onderaannemer is van Xs4all vanwege de dat over hun netwerk, er achter kwam dat er pairbonding toegepast moets worden voor mijn abonnement. werkzaamheden zijn nog steeds niet klaar. Xs4all wijst naar KPN en die weer retour.Nu zal het feest na 1,5 maand dus moeten plaats vinden op 16 Juli. ik heb er geen goed gevoel bij en over compensatie is niet te praten bij XS4all.

Daniël
05-07-2018

Spijt van de overstap

Van KPN naar xs4all gegaan. Stomste fout ooit. Bij het aanmelden kreeg ik een brief dat we financieel het niet konden betalen. Heb ik ze na 4 dagen eindelijk kunnen bereiken. Bleken ze een fout te hebben gemaakt en kon het wel in eens. Toch maar voor de zekerheid een monteur laten komen. Deze had er weinig zin in. En liet een zooitje achter in de meterkast. Heb dus later zelf weer alles netjes moeten maken. Moest de monteur op de WiFi check wijzen. En. Bleek dat ik recht had op een WiFi versterker. Deze had hij niet meer en moest er Zelf maar weer achter aan bellen. Maar volgens mij werkt er niemand. Want je krijgt er nooit een aan de lijn. Het eenigste waar ze op reageren is via Facebook. Dus al met al een waardeloze ervaring met deze ploeg

Herman
01-07-2018

Waardeloze tv

Zeer slechte tv. Vraagt steeds om pincode van kinderslot. En we willen alleen maar WK voetbal kijken.

Chera
29-06-2018

XS4ALL is niet meer wat het geweest is.

Ik heb hieronder mijn ingestuurde klacht gecopieerd. Die spreekt voor zich. Ik ben jarenlang tevreden klant van xs4all geweest en ik ben nog niet zover dat ik ze ontraad maar lees het verhaal en trek uw eigen conclusies. Bij mij begint de overtuiging de groeien dat sinds de overname door KPN de premium prijzen gebleven zijn maar de dienstverlening wordt langzaam teruggedraaid. Er zin ongetwijfeld andere providers die ook hun problemen hebben maar daar betaal je dan ook veel minder voor.

-ingestuurde klacht - Ik wil bij deze een klacht indienen over de afhandeling van mijn internet probleem. Sinds de internet storing in Borne van zondag 24 juni 2018 treedt met toenemende frequentie korte onderbrekingen van de internet verbinding op. Dit is bevestigd door de technische dienst van XS4ALL. Na het vervangen van het modem is de conclusie van XS4ALL dat het probleem buiten mijn huis ligt. Daarom is mijn klacht geëscaleerd naar de KPN met ticket ID 4375020. De medewerker van XS4ALL vertelde mij dat de KPN misschien vrijdag nog aan een onderzoek zou beginnen maar dat zij in het weekend niet werken en dat het dus tot in ieder geval maandag zou duren voordat het probleem zou worden opgelost. Dit is een onacceptabel laag niveau van service. XS4ALL rekent premium bedragen voor haar diensten en daar mag ik als klant ook een premium service voor verwachten. Een heel weekend (minimaal!) wachten tot klachten zijn opgelost is GEEN premium service. Het verweer van uw klantenservice dat dit ligt aan KPN is niet relevant. Ik heb met XS4ALL een contract en het is de verantwoordelijkheid van XS4ALL om ervoor te zorgen dat de volledige dienstverlening op orde is. OOK in het weekend. Wat mij ook niet bevalt, is dat ondanks herhaaldelijk aandringen ik niet met iemand kon spreken die daadwerkelijk ervoor kon zorgen dat KPN aan het werk gaat in het weekend. Dit is het niveau van klantinteractie die past bij een low-budget provider. Ik verwacht dat mijn probleem nu en in de toekomst ook in het weekend aangepakt wordt. Mocht u niet hiertoe in staat zijn dan verwacht ik een financiële compensatie en zal ik ook mijn abonnement met XS4ALL evalueren. Als XS4ALL geen betere dienstverlening biedt dan de eerste de beste low budget concurrent zie ik niet in waarom ik de premium abonnement kosten zou moeten betalen. Ik zie uit naar uw voorstel om dit op te lossen. Wachtend op uw spoedige antwoord.

Annemieke
12-06-2018

Slechte service

Jarenlang (zakelijke) klant geweest bij XS4ALL. Destijds abonnement proberen op te zeggen vanwege overstap naar glasvezel. Zakelijk abonnement opzeggen via internet schijnt in 2018 erg lastig te zijn voor XS4ALL, dus telefonisch geprobeerd (laten we het maar niet hebben over de wachttijden.). Vervolgens een medewerker aan de telefoon die samen met mij concludeert dat er geen verbinding meer is sinds enkele dagen. 'Nee dat klopt, i.v.m. glasvezel.' Opzegging eindelijk voltooid. Tot mijn grote verbazing krijgen wij wederom facturen binnen. Wederom contact opgenomen met XS4ALL, en die geven aan nooit een gesprek met ons te hebben gehad (?). Ik vraag hoe dit mogelijk is, en zeg het abonnement opnieuw op. Ik krijg weer allerlei vragen met de reden van opzegging, of we niet tevreden zijn, waar ik thuis bij zit, en of ze een kortingsvoorstel mogen doen. Ik was lichtelijk geïrriteerd, en gaf aan hier geen belang bij te hebben en gewoon het abonnement op te zeggen. 2 maanden later ontvangen wij wéér en factuur. Nu krijgen wij als antwoord: wij hebben een kortingsvoorstel gegeven en waren in afwachting. daarom is er helemaal niks opgezegd. Ik heb nooit een kortingsvoorstel gekregen? Daar hadden wij sowieso geen interesse in, maar dit is compleet verzonnen. Deze mensen zijn wel héél selectief in wat ze 'onthouden' en noteren in het systeem.

Meer XS4ALL reviews
Welk cijfer geef jij XS4ALL?