Eneco reviews

Laatste 12 maanden202320222021

Recente Eneco ervaringen

Louise
21-04-2024

Gevaarlijk een ketel huren via eneco!

Wij huren een ketel van eneco. Onze koolmonoxide melder ging af, spoedmonteur gekomen. Niets aan de hand volgens spoedmonteur. Melding gemaakt bij eneco omdat ketel ook lekte. 2x voor noppes op monteur zitten wachten, zoals altijd eigenlijk, ook voor normaal service onderhoud. Eindelijk een monteur gekomen. Bleek een ernstig defect in de afvoer, er zat hier een gat, als het gat iets groter was geweest, hadden wij binnen 10 minuten dood kunnen zijn, aldus de monteurs. Wees dus alert met ketel van eneco, vertrouw op je koolmonoxide melder, meer dan op eneco!

Hanneke
27-02-2024

Monteur voor storing geweest

correct , vriendelijk , behulpzaam , vakkundig

Hielp mij zo geweldig als leek zijnde!

Mijn vertrouwen is weer groots!

Naam monteur :Gerald Holte

Wilt U complimenten over brengen!

Wees zuinig op deze werknemer! Hoop dat jullie meer van deze pareltjes in Uw bedrijf hebt

Groet Hanneke, Houten

GJR
19-02-2024

Mensen verwijder elke app van Eneco, daar Justin die bij Eneco klantenservice werkt verteld dat de app niet klopt en de gegevens die erop staan niet betrouwbaar is,/zijn, mijn ervaring tot 1 februari zou ik tussen de €925 en €950 terug krijgen vertelde de App ik heb foto gemaakt en, op 8 februari is de gasmeter weggehaald door rendo en nu krijg ik tussen de €25 en €50 terug.en idd de mensen van Eneco klantenservice zijn super aso, zo ben je aan het typen wat een beetje te lang duurt naar medewerker zin dan wordt je weggedrukt, Sluit geen contract af bij deze oplichters

13-02-2024

Ik heb het sterke vermoeden dat Eneco rommelt met de correctie factor GAS. Vragen hierover aan Eneco worden of niet of aantoonbaar onjuist beantwoord. Eneco is in het geheel niet transparant. Ik zoek contact met iemand die expert is op het onderwerp correctie factor Gas. mijn tel nummer is 06 53 947 437 Bert van Oijen

Janny
27-01-2024

Gebeld over foute jaarnota

Moest van bijna een maand later foto’s sturen van stroom 1 en 2…wat natuurljk nergens op slaat…. naar mailadres (e-mailadres verwijderd) …. Krijg ik een mail meer dan een dag later dat de mail niet is aangekomen…… kreeg wel te horen dat als ik niet mailde dat ik gewoon moest betalen en geen recht heb op een correctienota…. Zucht…. hoe los ik dat op?

Wendy
20-01-2024

Klantenservice verre van service te zoeken. Uuuuren wachten en dan verbinding verbroken- chat t zelfde!

Michel
12-01-2024

Ben eigenlijk heel tevreden, weinig gedoe en goeie korting toen mijn contract verliep. Heel verbaasd over de reacties hier. Was op zoek naar commentaar over t leasen van een ketel bij Eneco, maar ik zoek wel even verder.

Andrew
11-01-2024

2 dagen bezig geweest om iemand te bereiken, krijg ik 1 of andere half slapend mens aan de telefoon , ik leg mn probleem uit, maar dat interesseert haar niks.

29-12-2023

Van het kastje naar de muur gestuurd.

Klantenservice kansloos en brutaal. Komen afspraken niet na. Ik kan nog wel een tijdje dingen blijven benoemen maar om u tijd te besparen en een boel gezeur……. GEEN contract afsluiten aub.

14-12-2023

Eneco maakt buitensporig misbruik van monopolypositie t.a.v. stadsverwarming. Als burger sta je compleet machteloos en heb je dit maar te accepteren.

14-12-2023

Machtsmisbruik en geldklopperij

Ik heb stadverwarming en dit jaar (2023) werd er vrolijk 90,91 euro per GJ warmte aangerekend (voor verrekening van het prijsplafond), een prijs die zonder twijfel vele malen hoger ligt dan wat redelijk zou zijn bij huidige energiekosten. Vanaf januari gaat de vaste kost per jaar naar bijna 800 euro (!), een verhoging van 24% (ruim 150 euro). Dit is volgens Eneco "in verband met gestegen materiaal- en personeelskosten". Onbegrijpelijk gezien de inflatie rond de 5% ligt. Eneco is de enige aanbieder, dus heeft daadwerkelijk een monopolie: ik kan dus niet van aanbieder veranderen.

Pepijn
05-12-2023

Ik heb een onderhoudscontract afgesloten voor mijn CV-ketel. Zou jaarlijks worden onderhouden. Dat werd al snel 2 jaar maar de laatste onderhoudsbeurt is nu al 3 jaar geleden. "problemen met onderaannemers". Pure oplichting dus.

Boy
17-11-2023

Al bijna 7 weken aan het wachten op terugbetaling van de waarborgsom 🙈

Waardeloos dat ze dit niet sneller in orde

kunnen maken.

Telkens valse beloftes, maar zelf verlangen dat een eindnota binnen 14 dagen word betaald.

Vraagt Eneco om een borg? zint dan eer je begint!

Liz
16-11-2023

Zeer slechte ervaring met cv onderhoud. Na bezoek onderhoudsmonteur voor het jaarlijkse onderhoud, hadden we kortsluiting en daarna geen verwarming of warm water. Pas na het weekend kwam de 2e monteur. Die heeft een nieuwe ventilator geplaatst. Wij kregen een rekening van 450,00 euro. Ondanks protest moeten wij dit bedrag betalen. Het “ hoorde niet bij het onderhoudscontract”. Voor de jaarlijkse controle werkte alles prima. Ongelofelijk slechte service. Vorig jaar hebben we ook al een 2e monteur moeten laten komen om de boel na controle weer te repareren vanwege andere storing die ontstond na “onderhoud”.

Blijf ver weg van Eneco.

Feller
10-11-2023

Voor 2 adressen een ketel comfort abbo. Eerste keer 3 uur voor tijd heeft de planning van eneco de

Monteur ziek gemeld (ik natuurlijk wel vrij en oppas geregeld)

2e keer krijg ik een briefje : kan geen onderhoud uitvoeren want er is geen type plaatje te vinden- are you serieus?

Andere adres hoorde ik zojuist van mijn huurder dat de monteur ook niets heeft gedaan en me nog zou mailen.

Niet intrappen dus! Ik ga maandag opzeggen.

03-10-2023

Op de jaarafrekening staat 2067kwh teruggeleverd, de slimme meter laat zien dat ik 2565 kwh teruggeleverd heb. Meerdere keren gemaild, Eneco zegt dat dit ligt aan het rechtstreeks gebruik van je apparaten. Onzin, de meter geeft de juiste teruggeleverde energie aan. Conclusie: de op afstand uitgelezen meterstanden kloppen niet.

18-09-2023

2 x geen monteur gezien voor de Toon.

Eneco berekend 30 euro als je er niet bent maar een vergoeding geven als zij niet komen doen ze niet

mij zijn ze kwijt als klant na veel jaren

Agnes
16-09-2023

Allereerst is het cijfer 1 nog te hoog in deze!

Eindafrekening binnen gehad.meer dan 9000 euro!

Nieuw maandbedrag: 510 euro.

Uit " Coulance" is het nu een betalingsregeling van 376 euro en nieuw termijnbedrag van 210 euro.

Alleenstaand met een Wao uitkering van 1300 euro.

Moet ik nog meer zeggen?🤨

Harry
11-09-2023

Hier wordt ik niet heel blij van na het doorlezen van de vele slechte ervaringen met Eneco. Zelf zijn we ook niet echt gelukkig met dit bedrijf. Het is nu 2 en een half jaar geleden dat we een cv onderhoudsbeurt hebben gehad voor ons huurtoestel. Onlangs maar eens gebeld hierover. Binnen 6 weken zal er de mogelijkheid komen om een er een in te plannen. Er werd mij ook verteld dat ze binnen 13 maanden, na die verstreken 2 jaar, pas echt onderhoud hoeven te plegen (!). Nu willen we eigenlijk van de bijna 12 jaar oude ketel af of we willen hem overnemen. Dat laatste kost nog een lieve 300 euro.Is dit gebruikelijk bij afkoop van een oude ketel? Heeft iemand hier ervaring mee?

Xavier
28-07-2023

Hele slechte KlantenService, je bent eerst minsten 20 minuten aan de lijn voor dat je uberhaupt iemand te pakken krijgt, vervolgens wordt je honderd keer doorgestuurd. uiteindelijk heb je iemand, en als die je niet meer wilt helpen, stoppen ze met praten en reageren ze neit, ontzettend kinderactig. Vervolgens sturen ze je een mail met persoonlijke informatie van een ander klant. Wil niet weten of ze ook zo slordig omgaan met mijn eigen informatie. Raad het aan niemand aan, en wij gaan weg bij ze.

Meer Eneco reviews