2.1van de 10

Eneco35 ervaringen

Aanbevolen2
Neutraal1
Afgeraden32
Filter

reviews

Dvj
08-02-2019

Philips Hue pakket nog steeds niet geleverd. Wacht al 2 a 3 maanden

Philips Hue pakket nog steeds niet geleverd. Wacht al 2 a 3 maanden
Kuijl uit - , 6 februari 2019

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw contract afgesloten bij Eneco. Bij dit pakket zit een Toon en een Philips Hue pakket. Het Hue pakket is tot op heden niet ontvangen. Ik heb al een aantal keer contact gehad met de Eneco klantenservice en steeds zouden ze hier op terug komen, tot nu toe nog niets gehoord. **Ik wacht al 2 a 3 maanden op mijn Hue pakket** graag zo snel mogelijk een oplossing hiervoor. Ik heb hier uiteindelijk ook voor betaalt.

Jack
07-02-2019

Stadsverwarming

Eneco heeft de unit voor stadsverwarming in de meterkast vervangen. Sindsdien werkt de thermostaat niet goed. Nu mag ik het defecte onderdeel zelf later vervangen door een CV installateur. De kosten zijn voor mij. SCHANDALIG!

Frans
07-02-2019

Eindafrekening

Na de jaarnota die helder en acceptabel was, nu een eindafrekening ontvangen over een periode van 3 weken. Wij zijn ontzettend geschrokken van de hoogte van het bedrag; we moeten meer als het dubbele betalen en ook nog eens voor 3 weken ipv een maand. We voelen ons behoorlijk belazerd door Eneco. Nooit meer!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig

Frans
06-02-2019

Oplichting

Na twee keer de klantenservice uit gelegd te hebben dat er niets klopt van de afrekening sins zij Eon overgenomen hebben kan ik beter tegen mijn hond zeggen dat het niet klopt want ik weet zeker dat er niets van klopt en zij blijven vol houden dat zij het goed doen en ik er niets van snap terwijl ik 50 jaar weet wat ik per maand verbruik Frans Koster Valkenswaard

RT
01-02-2019

Bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur?

Niet dus! Om 17.10 uur gebeld en doorverbonden omdat we (na 10 minuten wachttijd) niet bij het juiste adres zaten. Vervolgens doorverbonden naar de juiste afdeling, althans dat denken we want om 18.00 uur werd de verbinden automatisch verbroken. We hebben dus 50 minuten aan de lijn gezeten, helaas voor nop. Maandag maar weer eens proberen.

Krista
01-02-2019

Dramatisch!

Het begint erg vervelend te worden de klantenservice van Eneco. Als een klant contact opneemt verwacht je dat ze je fatsoenlijk wat laten weten maar dat blijft al weken uit. Als je ze belt omdat hun gezorgd hebben dat de betalingen verkeerd zijn gelopen en of in eens even te veel geld willen afschrijven wat niet af is gesproken wat vermeld staat in een mail word je onbeschoft behandeld en continu maar in hun eigen belang verdraaid. Zou erg fijn als ze hun klachten eens normaal in behandeling nemen en er tijdig iets mee doen. Wand door deze manier brengen ze hun klantrn in extra onkosten. Uiteindelijk word dit een rechtsbijstand zaakje en snel overstappen als ze niks normaal regelen

Marcel
22-01-2019

Spammers zijn het. Ongewenst blijven ze lastigvallen!

Wat een ongelooflijk slechte partij. Ik wordt DAGELIJKS gebeld of ik gebruik wil maken van een betere aanbieding van Eneco. Verschrikkelijk. Ik sta in het bel me niet register. Mijn vriendin wordt ook DAGELIJKS gebeld. Staat ook in het bel me niet register. Eneco heeft een stuk of 40 callcenters ingeschakeld voor cold calling wat dus 1) niet mag en 2) zeer, zeer vervelend is. Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn PRIVE nummer lastig te vallen. Door deze streken wordt ik dus NOOIT meer klant van Eneco, dus lijkt me ook niet erg succesvol dat cold calling.

Ella
13-01-2019

Poot uitdraaien

Monteur van eneco langsgeweest , is 10 minuten binnengeweest, alleen uitleg gegeven verders niets gedaan. Rekening 152 euro voor 1 uur arbeid en 38 euro overige kosten. Probleem blijft. Dit is schandalig want wij hebben ook een onderhoudscontract bij eneco. Advies : direct opzeggen en bezwaar maken tegen deze wanpraktijken.

Richard
11-01-2019

Stalken door Eneco

Eind december 2018 ben ik overgestapt van Eneco naar een andere leverancier. Nou ik heb het geweten. Sindsdien bellen ze me constant met een afgeschermde telefoonnummer. Ik neem toch op omdat ik niet weet wie het kan zijn.
De eerste keer heb ik ze meteen duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Heeft het geholpen? Nee! Ze blijven maar doorgaan. Zeker 3 keer heb ik ze aan de telefoon gehad. Het lijkt wel stalken wat ze doen. Ze hebben vandaag beloofd me niet meer te bellen. Eerst zien dan geloven. Ik neem vanaf nu geen afgeschermde telefoontjes meer aan. Wat een naar bedrijf!

Eee
09-01-2019

Mail in de spam . en dwang mail met 40 euro boete!

Alles moet ineens via de mail zo ook de rekening van Eneco. na al veel gedoe omdat ze vonden dat ik mijn maand bedrag moest verhogen enz ook de rekening over de mail omdat dat beter is.
Dus een van die mails is blijkbaar in de spam gekomen en dus te laat betaald . dat betekend dus meteen een "dreigmail" met boete en verhogen van kosten. na telefoon gesprek en mijn uit leg zegt ze nog net niet dat is uw probleem maar zo kwam het wel over. ze blijven erbij dat ik dit moet betalen terwijl ik vind dat dit belachelijk is omdat je maar 1x blijkbaar een aanmaning krijgt en ja die kreeg ik dus wel . #dankoutlook :( ik weet niet maar dit lijkt mij niet echt een normale gang van zaken , en uhm . vriendelijkheid? wat is dat? niet normaal de toon. Meer mensen last van? Heb ze aangeboden om uit te zoeken hoeveel mensen ze in de financiële problemen helpen.

Wilco
Wilco
16-12-2018

Beloven van allees

Ik werd gebeld ,om bij Eneco mijn gas en elektra te nemen ,want dat was veel goedkoper dan bij essent ,dit schilde mij 35 euro per maand ,maar uit einde betaalde ik 20 euro meer per maand dan bij essent ,ik kon niet weg ,contract van 4 jaar ,ik dacht 1 jaar ,ik kon bellen wat ik wilde maar er werd niet geluisterd ,nu eind afrekening gehad 470 euro voor 6 weken Eneco,beloven echt allees om klanten te winnen ,gewoon schandalig

Peter
01-12-2018

Onderhoud en klantenservice dramatisch

27/11/2018:
We hebben al sinds onze nieuwe ketel (2011) een onderhoudscontract bij Eneco. We betalen vanaf dag 1 voor onderhoud per jaar (extra bedrag). Dat hebben ze nog nooit gehaald. Vorig jaar weer zelf moeten bellen omdat er weer bijna 2 jaar tussen zat wegens het steeds opschuiven van de afspraak (druk, wienig monteurs, veel zieken, standaard smoezen). Na veel bombarie en heel veel gezeur welgeteld een jaar onderhoud vergoed gekregen (coulance noemen ze dat dan) met de belofte dat het echt beter zou gaan. Dit jaar echter alweer geen onderhoud. Op hun site staat dat ze zelf contact met je opnemen voor een afspraak, nou, niets is minder waar. Op dit moment wederom geen reactie op mail en ook niet teruggebeld na telefonisch contact. Zojuist dus maar het laatste abonnementsbedrag gestorneerd via de bank en zodirect de machtiging eenzijdig laten opheffen. Durf te wedden dat Eneco dan ineens wel in no time kan reageren.

Update 01/12/2018:
En ja hoor. Terugbellen of reageren op mail lukt ze niet, maar binnen 3 dagen een incasso sturen met een dreigement dat als ik niet binnen 5 dagen betaal ik 40,- extra moet betalen lukt ze uiteraard wel. Wat een verschrikkelijk klantonvriendelijk k bedrijf is het toch.

Emma
07-11-2018

Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

Mijn contract bij Eneco is onterecht stopgezet, waardoor er een boete van mij rekening is afgeschreven. Oplossen!? Echt niet, vanaf augustus hoor ik elke week: we zijn er mee bezig. Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

Laura
25-10-2018

Spook rekening

Altijd via Eon mijn gas en stroom afgenomen uiteindelijk werden ze over genomen door Eneco en hebben op 21 december 2017 een slimme meter geplaatst want dit zou veel goedkoper zijn. ik kreeg een eind afrekening van 2484.27 Euro wij blijven maar bellen en contact opnemen met Eon en Eneco dat het niet klopt dat we in 1 jaar tijd ruim 6,602 KWH meer verbruikt hebben en aan gas 1,843 m3 ons verbruik is nooit veranderd we leven juist heel zuinig. contact met Leander gehad ook maar ook die zeggen dat me verbruik niet zo hoog is geweest nu krijg ik sommaties opgelegd en is het bedrag al opgelopen tot 3380.79 euro wat kan ik nog doen

Gert-Jan
18-09-2018

Onbegrijpelijk

Ik ben sinds 4 maanden verhuisd en daarmee ook overgegaan naar een andere energieleverancier. Ik had in het oude huis een contract met Toon bij Eneco. Nu kom ik erachter dat er elke maand nog € 4,50 afgeschreven wordt naar Eneco. Ik gebeld, zegt Eneco dat ik gewoon nog de Toon heb en daardoor moet blijven betalen omdat Eneco zegt dat ik gewoon de Toon nog gebruik. Maar die is in het oude huis blij en hangen. Ik heb nu geen toon maar betaal er wel voor.

Ik heb net Eneco gebeld en heb het uitgelegd. Het wordt nu stopgezet maar aan terugbetaling beginnen ze niet. Terwijl ik zwart op wit heb dat mijn huidige energieleverancier het contract inclusief Toon heeft opgezegd.

Gelukkig gaat het maar om 4 maanden maar toch. Daarbij werd ik onvriendelijk te woord gestaan door een mevrouw van Eneco.

Rudy
26-08-2018

Contact leggen met diet bedrijf is super slecht

Al jaren klant van Eneco, verschillende zaken meegemaakt. maar bleef. Nu ben ik echt klaar mee, de telkens botte dwaze dames aan de telefoon van de klantenservice. Ze weten niet dat je klant bent en betaald, ze gedragen zich alsof ze een gunst voor je moeten doen. De medewerkers van hun klantenservice zijn onbeschoft, slechte kennis van zaken. Praten aan een stuk door een luisteren niet naar de behoefte of klacht van de klant. Ze komen niet met oplossingen of ze zijn niet oplossingsgericht.

Nunzia
22-08-2018

Slecht communicatie, onbeschoft en komen hun afspraken niet na!

Ik ben geschrokken van de slechte service.Ze komen ten eerst hun afspraken niet na, waardoor je slecht communicatie creëert. De dame aan de telefoon was zo onbeschoft dat ik er van schrok en dat was voor mij de druppel.

Ik had duidelijk gevraag om alles via mail te verzenden omdat ik geregeld naar buiten land ga.Als er iets is dat ze het ook per mail sturen zodat ik het direct weet. Ik ben elke dag op mijn computer.Ze sturen wel elke maand mijn rekening via mail maar dat ik een maand nog achterstond van 6 maanden terug schrijven ze per brief, er zou een maand te kort zijn.

Ik kom dus thuis na 6 weken en ze sluiten mijn stroom af.Dit kon ik nooit weten dat er een probleem was omdat ik deze melding niet per mail heb gekregen en ik had duidelijk gezegd dat ze alles per mail moesten sturen en ze hebben ja gezegd, als ik het per mail had gekregen had ik het kunnen rechtzetten.

Hun onprofessioneel gedrag zorgde dat ik me niet kon wassen, geen koelkast, niet koken en vooral niet op mijn computer werken. Ik heb de zelfde dag betaald maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde dag stroom hebt.Want ze moeten het eerst op de bank zien en dan moet je terug bellen voor een nieuw contract aan te vragen en dan pas bellen ze die mannen om de stroom terug aan te sluiten.daar gaan dagen tot een week over. 1 dag zonder stroom is al heel dramatisch laat staan een week. Ik ben zoo boos op hun onprofessioneel gedrag.Ik kon dus niet werken op mijn computer.Je moet weten dat ik geld verdien met mijn computer.Dat de dame dan nog onbeschoft was aan de telefoon en mij niet liet uitpraten, was voor mij de druppel.Ze bleef maar door ratelen en zeuren dat ze veel brieven had verstuurd.Ik kreeg de kans niet om te zeggen dat ik gevraagd had om alles via mail te versturen.

Ze komen hun afspraken niet na, ze zijn onbeschoft aan de telefoon en ze zetten mensen onrechtvaardig in privé problemen.Ik ben dan op deze site gekomen en ik vind het goed dat je andere mensen hun verhaal kunt horen.en ik ben niet de enige met een klacht bij eneco.

Chris
06-08-2018

SLECHTE ENERGIE

Ondanks ik geen energie van hun heb heb ik toch een slecht ervaring , zeer slecht. Ik heb via een vergelijking site gekeken of er een goedkopere leverancier was dan we hadden. Zodoende ook bij eneco de gegevens ingevuld om er achter te komen wat het per maand ging kosten. En opeens weken later ontvangen ik emails met je nieuwe factuur staat klaar. Meerdere malen contact gelegd om te vertelllen dat dit niet klopt en dat we al 2 jaar een en de zelfde leverancier hebben. Maar nee hoor werd niets aangedaan , lekker laten door lopen. Kosten werden hoger en er werd niet betaald en toch ging het door. Tevens staat op het contract een ander adres dan waar ik woon. Dit aangetoond maar nee hoor weer geen beeidiging. Nu hebben ze de zogenaamde openstaande kosten naar een incasso bureau gestuurd. Zo verdienen hun dus hun geld! Dus pas op , vul nooit een letter bij hun in. Weken later merk je dat je ergens aan vast zit.

Bea
28-06-2018

Slechte service

Mijn boiler geeft voor de zoveelste keer koud water. Ik bel de storingslijn. Die geeft aan dat ik de klantenservice moet bellen. Daar een uitgebreid bandje met keuzemenu’s afwachten waar een storing niet in voorkomt. Dus dan maar zonnepanelen kiezen. Na wachttijd meneer aan de lijn die me weer doorverbindt met de storingslijn? Na contact en 20 minuten wachttijd krijg ik twee tijden door om te kiezen voor langskomen van monteur. Van 08.00 tot 12.00 of van 13.00 tot 17.00. Dan moet ik if een hele morgen of hele middag vrij nemen en aangezien ik zelfstandige met elk half uur een cliënt gaat mij dat veel geld kosten. Kortom advies om het maar zelf met een ander bedrijf of zo op te lossen. Kortom Eneco laat je in de kou staan

Henk
04-06-2018

Toon en Zon op Toon

Toon aangeschaft met toon op zon allleen zonnepanelen waren er nog niet, monteur kon zon op toon niet installeren, moest een nieuwe afspraaak maken als zonnepanelen er waren. Maar wel al de rekening betalen voor zon op toon. Mails gestuurd geen respons gebeld 15 min in de wacht en van het kastje naar de muur. Daar werken mensen die de computer nog niet opgestart krijgen en je dan maar weer doorverbinden.

Meer Eneco reviews
Welk cijfer geef jij Eneco?
12345
67
8910

AfradenAanraden