Eneco62 ervaringen

Martin
02-10-2019

Reparatie en onderhoud remeha ketel

Bij onderhoud en reparatie omdat de waterdruk terug liep is er 2 keer een ander onderdeel vervangen en 1 keer alleen bijgevuld. Vervolgens constateer ik zelf datde warmte wisselaar lek is. Navraag bij Remeha leert mij dat zij aan installatie bedrijven een modificatiekit hebben voorgesteld om de warmtewisselaar tegen oververhitting te beschermen. Deze modificatie is niet uitgevoerd en daardoor is de warmtewisselaar lek gegaan. En wat zeggen ze bij ENECO. sorry! . maar ik zit met de kosten prutsers hebben ze in dienst

Anky
28-09-2019

Blijf ver van Eneco vandaan

Eneco neemt het niet zo nauw met de privacy van mensen, na jaren klant te zijn geweest (40 jaar aan een stuk) nemen ze nog niet eens de moeite om te vragen waarom. maar krijg je iemand aan de deur die gelijk over een overstap boete begint. boete? na 40 jaar?

Bernard
19-09-2019

Onderhoud gehad en vandaag gelijk storing, dat is eneco

Vandaag onderhoud gehad aan mijn goed werkende ketel. De “monteur” is een uur bezig geweest en heeft aangegeven dat het beter is met de leeftijd, die mijn ketel heeft om offerte’s aan te vragen voor een nieuwe. Hij had moeite om de ketel aan de gang te krijgenmaar ging weg zonder storings melding. Nu wij weer thuis zijn doet de ketel het niet meer en geeft het weer dezelfde storingsmelding. Eneco storingsdienst gebeld,” we kunnen pas morgen komen want we hebben geen mensen”. Ook na aandringen en aangeven, dat zij de oorzaak zijn van deze ellende was er geen monteur beschikbaar. Het heet toch op de site 24/7 storingsdienst.
Dit doet voor mij de deur dicht voor dit bedrijf.

JG
10-09-2019

Waar-de-loos en genaaid waar je bij staat

Komt een verkopertje over de vloer. Mooi verhaal en je kunt zo opzeggen.

Krijg ik mijn contract per mail (intussen beter aanbod gevonden) en ik antwoord direct op de mail dat ik het wil opzeggen. Dit was geen no-reply mail en dus een open mail box. Hiermee vanuitgaande dat ik had opgezegd.

Inmiddels word ik gebeld ivm contractbreuk en of ik even boetes wil betalen. Succes met dit verhaal. Toon afgeketst, per mail aangegeven dat ik opzeg.

Ook lekkere publiciteit dit! Top eneco en hoe teken op servicevlak je doodvonnis.

Darius
05-09-2019

Tegen mijn zin in bij Eneco

Word ik op een mooie vrijdagmddag gebeld door een telefonisch verkoper voor het energie die belt met de mededeling dat ik lager mocht met mijn tarieven bij mijn toenmalige leverancier en derg. blijkt dat ze mij tegen mijn wil in bij de eneco hebben geplaatst omdat ik stomweg niet op een mail heb gereageerd binnen de vast gestelde termijn.
zodoende had ik een nieuwe onverwachtse leverancier ENECO genaamd dus ik bellen naar eneco en de situatie voorgelegd bleek dat als ik van de overeenkomst af wou zien ik een aanzienlijk bedrag moest gaan betalen als boetedoening.
gelukkig heeft ene meneer denlie van
A&A 0900-4422442 dit voor ons aangevochten en ons kosteloos teruggezet naar onze oude leverancier. JAMMER dat het zo moet gaan bij de eneco zo een groot en bekende partij die zo met consumenten omgaat.

Arie
22-08-2019

Ketelonderhoud geweigerd i.v.m. Asbest

Woensdag 21 Augustus stond Ketelonderhoud gepland door Eneco in mijn woning
Het geplande onderhoud is echter niet doorgegaan i.v.m. aanwezigheid van Asbest in de kachelruimte.
Dit is 40 jaar geleden aangebracht i.v.m. brandveiligheid als onderdeel van de woning.
Ik ben sinds 2010 geabonneerd voor ketelonderhoud bij voorheen Tempus en later overgenomen door Eneco.
Er is sindsdien onderhoud gepleegd in 2010, 2012, 2014, 2016, 2018 zonder vermelding van de zijde van Eneco dat dit tot problemen kan gaan leiden. Bij het geplande onderhoud van 2019 weigerde de monteur echter zijn werk te doen. Er zit asbest in uw kachelkast. Dat betekend dat ik vanaf het laatste onderhoud in 2018 mijns inzien ook niet meer kon rekenen op hulp bij storingen terwijl daar wel kosten voor in rekening zijn gebracht. Waarom is hierover niet eerder door Eneco met mij gecommuniceerd Eneco wist al vanaf 2010 dat mijn kachelkast bekleed was met asbest (eterniet) beplating tegen brandveiligheid.
Wat is voor mij het gevolg: Daar ik het Asbest inmiddels heb verwijderd, ben ik nu niet meer brandveilig en ben genoodzaakt over te gaan op een zgn. gesloten type CV.
Dit terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst gaat brengen i.v.m. de energie transitie.
Extra kosten voor mij geschat op 2000,00 Euro. Dankjewel Eneco. In heb dus niet meer de garantie van hulp bij storingen terwijl is daar wel maandelijks voor betaal. Volgens mij is dit pure oplichting.

Ilona
21-08-2019

Boeven!

Eneco zijn boeven!
Ze sluiten moordende contracten af! Ze beloven je je overstap kosten binnen twee weken terug te betalen. 2,5 mnd later meer als 4 uur aan de telefoon hangen om je geld terug te vragen krijg je het een keer. Telkens was er wel wat, storing, 3x een verkeerde aanvraag gedaan.
Je dient hierover meerdere klachten in en Eneco neemt niet de moeite contact met zijn klanten op te nemen!
Als je denk dat pik ik niet ik ga naar een andere maatschappij krijg je vervolgens deze €250 terug in rekening gebracht.
Mijn kostbare tijd die je erin steekt heeft geen waarde voor Eneco!
Nee ik heb geen goed woord over voor deze energie maatschappij!

Harmaan
Harmaan
15-08-2019

Niet tevreden met Eneco

Ik was bij NLE energie was veel beter

Younes
12-08-2019

Ketelonderhoud

Ik ben sinds januari bezig om de eerste inspectie in te plannen. ik heb meerdere keren gebeld en ik heb zelfs e-mails gekregen dat het goed komt.

Hanneke
28-07-2019

Dreigt met afsluiting en incassobureau zonder eerst factuur te sturen

Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.

Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.

De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.

Dirk
18-07-2019

Dramabedrijf

Kreeg zeer hoge factuur omdat ze 5(!) maanden niet konden factureren door storing. Klantenservice bellen kan zomaar 1 uur duren. Wat een slecht bedrijf!

Ronald
Ronald
15-07-2019

Jaar nota

Zeeeeer slecht je jaar afrekening krijg je niet op de afgesproken tijd! moet zelf paar keer bellen en bedelen om je geld terug te krijgen . en zeker zeer arrogant . moet jij eens proberen als je de rekening niet op tijd betaald!

Will
09-07-2019

Eneco mobility komt afspraken niet na

Laadpaal aangevraagd bij eneco mobility. Je hoort weken niets, er achter aan bellen is steevast we bellen u terug, dit gebeurt niet. Dan zijn ze aanvraagformulieren kwijt. Nieuwe aanvraag, weer geen reactie. Hetzelfde spel blijft zich herhalen, uiteindelijk wordt het afgeschoven naar installateur die van niets weet. Kortom als klant wordt je hier niet serieus genomen.

John
02-07-2019

Bijzonder onkundige mensen

Drie maanden bezig een huurcontract boiler naar de nieuwe eigenaar over te zetten. Alle telefoontjes niet in het systeem, niemand weet ergens van. Stelletje ongelooflijke idioten. Praktijkonderwijs klas 1 is er intelligent bij.

Maartje
01-07-2019

Klacht word niet serieus genomen

Na jarenlang een goede ervaring gehad te hebben met Eneco is het nu waardeloos geregeld bij Enecoklantenservice.

Minimaal een uur in de wacht. afgescheept worden met we gaan het oplossen en meer als een maand verder en er is niks gebeurt of opgelost.

mail word sowieso niet op gereageerd alleen de auto replay reactie dat het te druk is en het even kan duren voordat er een antwoord gegeven kan worden. dit is inmiddels meer als 2 weken geleden.

Wij hebben veels teveel geld betaald voor onze energierekening, maar waarschijnlijk hoeft dit niet netjes en spoedig afgehandeld te worden.

Helaas een negatieve ervaring, maar hopelijk kunnen ze er nog een positieve draai aan geven om het alsnog netjes op te lossen!

Daphne
24-06-2019

Ketel onderhoud waardeloos

Een ketel onderhoudscontract genomen zodat we indien nodig meteen geholpen zouden worden. Nou mensen doe het niet want je betaald je suf en als je ketel stuk is laten ze je gewoon 4 dagen zonder ketel zitten. Gisteren(zondag ochtend) gebeld na 4x bellen kwam er uiteindelijk een monteur maar daar moesten we al wel de nodige klachten voor op internet zetten voordat de monteur kwam. Bleek de ketel op dat moment niet gemaakt te kunnen worden. Vandaag(maandag) weer 4x moeten bellen om vervolgens te horen te krijgen dat je pas woensdag geholpen kan worden. En het mooie van alles is dat je zelf de monteur moet bellen want dat doet Eneco ook niet eens voor zijn klanten.

Kortom zodra onze ketel gemaakt is zeggen wij het onderhoudscontract per direct op.

Chantal
22-06-2019

24/7 service

Zaterdag avond ketel lekt. Bel om19.00 opdatmijn ketel lekt, antwoors vang jet maar op in een bakje en trek de stekker eruit. Als je warm water wilt moet je de atekker er maar in doen. Betaal elke maand € 12,10 voor 24/7 service maar helaas de monteurs zitten vol morgen ben je de eerste. Schande!

Jaco
20-06-2019

Servicecontract en een lekkende en sissende cv-ketel > maandag komen we langs

Jaren heb ik Eneco goed betaald voor een jaarlijkse controle van mijn CV-ketel.
Kortgeleden had scheurde er iets in mijn CV-ketel. Hierdoor lekte er water uit(een liter per uur) en had ik een soort sprinklerinstallatie op mijn zolder. Ik heb tot drie keer toe contact gehad met Eneco(waar ik een contract had), maar in het weekend kwamen ze niet voor lekkage's(de eerste dame adviseerde me om er een bak onder te zetten.)
Van zaterdag tot maandag zou ik moeten wachten tot er een monteur zou komen.
Gelukkig was er een andere partij die binnen 2 uur ter plaatse was om te helpen(maar met hen had ik geen contract, dus moest stevig betalen)
Vervolgens heb ik een klacht ingediend. Daarna hoorde ik niets, dus heb ik weer contact opgenomen. Toen kreeg ik een excuus voor de late reactie(een excuus voor alle narigheid en nalatigheid van Eneco heb ik nooit gehad).
Mijn contract per direct stoppen was niet mogelijk. Ik moest nóg een maand betalen.

25-04-2019

Bedrogen door Eneco

Ik werd gebeld door een firma die zei namensEneco te bellen, met een aanbieding om over te stappen naar energieleverancier Eneco Zakelijk en daardoor fors te gaan besparen. Bij de bevestiging per e-mail stond "zie de voorwaarden in de bijlage" maar er was geen bijlage.
Nu blijk ik ruim 1300 per jaar duurder uit te zijn dan voorheen. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen, en dat opnieuw overstappen een enorme boete oplevert.
Grof schandalig van Eneco dat ze samenwerken met zulke klantenwervers!
Henk Stark Waddinxveen

Aernoud
19-04-2019

Probleem met Toon en schandalige eerste behandeling

Vandaag 19 april 2019 probleem met Toon (overigens een probleem wat al lang speelt).
Eindelijk de tijd genomen om Eneco eens te bellen.
Het begint al met het zoeken naar een telefoon nummer: eerste wat verschijnt is een nummer waar je 1 euro per minuut voor moet betalen. Dat is al niet netjes.
Verder zoeken geeft een 088 nummer.

Het probleem: Toon kan geen enkele wifi verbinding vinden. Alles gereset, meerdere malen zoals op de eneco site is aangegeven. Vanmorgen eerst maar terug naar fabrieks instellingen.Helaas probleem niet opgelost.

In eerste instantie keurig geholpen, echter geen oplossing. Medewerkster van eneco gaf aan dat ze contact op zou nemen met de leverancier van Toon en dat ik daarna weer een telefoontje zou krijgen. Gevraagd of er niet een monteur met een nieuwe Toon kon komen, maar daar kwam meteen een verhaal van € 75 voorrij kosten. Pardon? Jullie hebben een Toon aan mij verkocht en nu die het niet doet moet de klant betalen? Ok als het aan mijn verbinding ligt begrijp ik het, maar dat betwijfel ik. Ow ja, Toon is uit 2014, dus de garantie is voorbij van 2 jaar. Lekker dan, wat er ook gaat gebeuren, ik ga dus betalen als klant!?!? BOOS!

Dus gevraagd met wie ik gesproken heb. Antwoord: met Chantal. En de achternaam? Chantal is genoeg want er zit er hier maar 1. Pardon?
Ik werk zelf bij een bedrijf die ook een grote servicedesk heeft. Ook daar gaan zaken fout, zeker als er een boze ontevreden klant is. Maar niet je volledige naam geven, dat is heel onprofessioneel!

Ik mag echt hopen dat er een goede kostenloze oplossing komt, anders ben ik per direct weg bij Eneco en zal ik het verhaal overal opinternet plaatsen.

Meer Eneco reviews
Welk cijfer geef jij Eneco?