Eneco had mijn contract verbroken omdat ik overleden was! Het lukte me niet om geholpen te worden. Eindelijk op de dag dat Stedin mij zou afsluiten, is mijn contact hersteld. Geen reactie ontvangen na het indienen van een klacht. Een waardeloos bedrijf.
Kalntenservice is slecht bereikbaar. Medewerkers spreken vaak slecht Nederlands en hebben geen verstand van zaken. Gemaakte afspraken worden niet nagekomen.
Eneco service, diverse keren gebeld voor een lekkage aan de combiketel. Niemand gezien en gehoord ze zouden mailen of bellen. Maar niks hoor. Gelukkig is het opgelost maar niet door Eneco service.Bij het laatste telefoon gesprek werdt er zelfs door de medewerker opgehangen iets wat niet mag gebeuren.
Sinds ondertekening onderhoudscontract bij enco in 2021! Betaal elke maand op tijd, maar tot nu toe geen onderhoud uitnodiging ontvangen! Het is drie jaar geleden! Zeer teleurgesteld over eneco omdat ik maar maandelijks betaalde en geen service kreeg, vandaag besloten het contract te beëindigen! Ik wil alleen maar zeggen.eneco is een oplichter!
Sinds 2022 een onderhoudscontract voor mijn ketel. Er zou in elk geval 1 x per jaar onderhoud gepleegd worden. Eneco geeft aan dat ik deze op 30 maart 2022 heb gehad, dit is niet waar. Ik had hierover gebeld en kreeg een vriendelijke dame die het zou oplossen. Na veel heen en weer gechat daarna nog altijd geen monteur. Uiteindelijk een klacht ingediend en werd hierop gebeld. Uitvoerig met de klachtenbehandelaar gesproken. nu ja, hij met mij. en beloofde mij gouden bergen en zei er meteen bij. dit kan ik alleen niet per mail bevestigen toen ik hierom vroeg. Nu had ik plots 2 dagen de tijd om te reageren wat ik wilde met mijn contract, want het was eigenlijk helemaal mijn fout dat er nooit een monteur geweest was en daarnaast had ik de ketel al een paar jaar geleden gekocht en was ik toen nog geen klant. Dus hoe dan ook. Eigen schuld, dikke bult.
Heb het contract per direct opgezegd, wat een dieven, klaplopers en oplichters!
13 april nieuw 3 jarig contract afgesloten voor gas en electriciteit. 10 dagen later met klantenservice gebeld omdat er sprake zou zijn van terugleveringskosten stroom. Wilde graag de hoogte hiervan weten. Kon mij dit niet melden ( 2 dagen later werd dit in media bekend gemaakt). Wel werd eenzijdig het 3 jarig contract geannuleerd ( zou niet kunnen). Hier tegen geprotesteerd. Nieuw contract werd aangeboden met uiteraard hogere gasprijs. Heb ik niet geaccepteerd en Eneco aan eerder contract gehouden. Ondanks schriftelijk verzoek niets meer van Eneco gehoord behoudens dan enquete of ik tevreden was met nieuw contract! Ook op verzoek transcriptie van gesprek geen reactie tot vandaag telefoon van de klantenservice. Contract blijkt inderdaad geannuleerd. Dit heeft mij doen besluiten naar een andere leverancier te gaan. Vandaag aangemeld rond 16.00 uur. Contract nieuwe leverancier gaat iets eerder in dan einde contract Eneco en binnen aantal uren bericht boete. Zo kan het dus ook!
Eneco cv onderhoud afgesloten per 1 september 2023 en er zou binnen 3 maanden onderhoud gedaan worden volgens contract inmiddels 8 maanden verder nog niet gebeurd.Ik heb meer dan 5 mensen gesproken via de klantenservice en 2 brieven geschreven geen stap verder.Ik heb ze medegedeeld het maandelijkse bedrag wat ik heb betaald en om het contract te ontbinden word de telefoon opgehangen.Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen. Mensen niet aan beginnen Eneco cv onderhoud komt afspraak volgens contract niet na en de klantenservice is helaas ver te zoeken.
Gevaarlijk een ketel huren via eneco!
Wij huren een ketel van eneco. Onze koolmonoxide melder ging af, spoedmonteur gekomen. Niets aan de hand volgens spoedmonteur. Melding gemaakt bij eneco omdat ketel ook lekte. 2x voor noppes op monteur zitten wachten, zoals altijd eigenlijk, ook voor normaal service onderhoud. Eindelijk een monteur gekomen. Bleek een ernstig defect in de afvoer, er zat hier een gat, als het gat iets groter was geweest, hadden wij binnen 10 minuten dood kunnen zijn, aldus de monteurs. Wees dus alert met ketel van eneco, vertrouw op je koolmonoxide melder, meer dan op eneco!
Monteur voor storing geweest
correct , vriendelijk , behulpzaam , vakkundig
Hielp mij zo geweldig als leek zijnde!
Mijn vertrouwen is weer groots!
Naam monteur :Gerald Holte
Wilt U complimenten over brengen!
Wees zuinig op deze werknemer! Hoop dat jullie meer van deze pareltjes in Uw bedrijf hebt
Groet Hanneke, Houten
Mensen verwijder elke app van Eneco, daar Justin die bij Eneco klantenservice werkt verteld dat de app niet klopt en de gegevens die erop staan niet betrouwbaar is,/zijn, mijn ervaring tot 1 februari zou ik tussen de €925 en €950 terug krijgen vertelde de App ik heb foto gemaakt en, op 8 februari is de gasmeter weggehaald door rendo en nu krijg ik tussen de €25 en €50 terug.en idd de mensen van Eneco klantenservice zijn super aso, zo ben je aan het typen wat een beetje te lang duurt naar medewerker zin dan wordt je weggedrukt, Sluit geen contract af bij deze oplichters
Ik heb het sterke vermoeden dat Eneco rommelt met de correctie factor GAS. Vragen hierover aan Eneco worden of niet of aantoonbaar onjuist beantwoord. Eneco is in het geheel niet transparant. Ik zoek contact met iemand die expert is op het onderwerp correctie factor Gas. mijn tel nummer is 06 53 947 437 Bert van Oijen
Gebeld over foute jaarnota
Moest van bijna een maand later foto’s sturen van stroom 1 en 2…wat natuurljk nergens op slaat…. naar mailadres (e-mailadres verwijderd) …. Krijg ik een mail meer dan een dag later dat de mail niet is aangekomen…… kreeg wel te horen dat als ik niet mailde dat ik gewoon moest betalen en geen recht heb op een correctienota…. Zucht…. hoe los ik dat op?
Klantenservice verre van service te zoeken. Uuuuren wachten en dan verbinding verbroken- chat t zelfde!
Ben eigenlijk heel tevreden, weinig gedoe en goeie korting toen mijn contract verliep. Heel verbaasd over de reacties hier. Was op zoek naar commentaar over t leasen van een ketel bij Eneco, maar ik zoek wel even verder.
2 dagen bezig geweest om iemand te bereiken, krijg ik 1 of andere half slapend mens aan de telefoon , ik leg mn probleem uit, maar dat interesseert haar niks.
Van het kastje naar de muur gestuurd.
Klantenservice kansloos en brutaal. Komen afspraken niet na. Ik kan nog wel een tijdje dingen blijven benoemen maar om u tijd te besparen en een boel gezeur……. GEEN contract afsluiten aub.
Eneco maakt buitensporig misbruik van monopolypositie t.a.v. stadsverwarming. Als burger sta je compleet machteloos en heb je dit maar te accepteren.
Machtsmisbruik en geldklopperij
Ik heb stadverwarming en dit jaar (2023) werd er vrolijk 90,91 euro per GJ warmte aangerekend (voor verrekening van het prijsplafond), een prijs die zonder twijfel vele malen hoger ligt dan wat redelijk zou zijn bij huidige energiekosten. Vanaf januari gaat de vaste kost per jaar naar bijna 800 euro (!), een verhoging van 24% (ruim 150 euro). Dit is volgens Eneco "in verband met gestegen materiaal- en personeelskosten". Onbegrijpelijk gezien de inflatie rond de 5% ligt. Eneco is de enige aanbieder, dus heeft daadwerkelijk een monopolie: ik kan dus niet van aanbieder veranderen.
Ik heb een onderhoudscontract afgesloten voor mijn CV-ketel. Zou jaarlijks worden onderhouden. Dat werd al snel 2 jaar maar de laatste onderhoudsbeurt is nu al 3 jaar geleden. "problemen met onderaannemers". Pure oplichting dus.
Al bijna 7 weken aan het wachten op terugbetaling van de waarborgsom 🙈
Waardeloos dat ze dit niet sneller in orde
kunnen maken.
Telkens valse beloftes, maar zelf verlangen dat een eindnota binnen 14 dagen word betaald.
Vraagt Eneco om een borg? zint dan eer je begint!