Eneco79 ervaringen

Miranda
Miranda
24-01-2020

Slecht bedrijf, slechte ervaring en onjuiste facturen

Al 25 jaar trouwe klant bij Eneco en daarnaast een contract afgesloten voor de ketel. Storing gemeld voor de cv en de monteur komt uit het niets met een gigantische gaslek? Meerdere bedrijven een meting laten doen en er blijkt totaal niets aan de hand te zijn.
Nu krijgen wij een nota van 103,- voor werkzaamheden welke buiten de ketel zouden zijn verricht. Deze hebben niet plaatsgevonden en bewijsmateriaal is hiervoor aangeleverd maar Eneco geeft al sinds november aan dit op te lossen maar helaas tot op heden nog geen oplossing ontvangen. Onze ervaring is gewoonweg slecht met Eneco en zijn nu overgestapt naar een ander bedrijf.

Toon
22-01-2020

Service contract geen onderhoud

Wij hebben een service contract bij Eneco afgesloten voor onze ketel in maart 2017
Het onderhoud had moeten plaats vinden rond maart 2019
Het is nu 22 januari 2020 er is al 4 maal een afspraak gemaak voor onderhoud maar wordt telkens geannuleerd
Heb nu rechtsbijstand in de arm genomen om het probleem op te lossen
Ik hoop dat het dan lukt
Mijn advies ga nooit maar dan ook NOOIT met Eneco in zee

René
19-01-2020

Al 5 maanden op geld te wachten

In augustus overgestapt naar Greenchoise en de eindafrekening van Eneco ontvangen. Het is nu januari en nog steeds het mij toekomende bedrag niet ontvangen. Op mijn e-mails alleen een automatisch bericht dat afhandeling langer duurt dan ik gewend ben. Ben blij dat ik er weg ben, nu mijn geld nog!

Wesley
Wesley
19-01-2020

3 keer geen onderhoudsmonteur

Vandaag heb ik voor de 3e keer een dag vrij genomen en mijn bijkeuken verbouwd om ruimte om de cv ketel vrij te maken. Ik heb sinds begin november een Ketelcomfort abonnement. En heb ik nu 5 maal geprobeerd een afspraak te maken voor onderhoud. 2 afspraken zijn net van te voren geannuleerd en 3 dus helemaal niet geannuleerd. Gelukkig heb ik geen echte storing aan de ketel. Alle keren heb ik zelf gebeld ik wordt nooit terug gebeld terwijl dit wel belooft wordt.
Omdat ik na zoveel pogingen het vertrouwen totaal kwijt ben. Wil ik mijn abonnement met terugwerkende kracht ontbinden aangezien ik geen enkele service heb gehad.
Hier heb ik vorige werk een e-mail over gestuurd maar (nog) geen reactie natuurlijk.

Bert
Bert
16-01-2020

Schandalige wantoestanden m.b.t. jaarafrekening

Op 13 december 2019 kondigde Eneco per e-mail aan voor 25 december 2019 een e-mail te sturen met het verzoek om de meterstanden door te geven. Bij online doorgeven zou de afrekening meteen verwerkt en toegezonden worden.

De aangekondigde e-mail werd nooit ontvangen, de meterstanden dus maar op eigen initiatief doorgegeven. Hiervan werd een ontvangstbevestiging ontvangen, echter de afrekening werd niet toegezonden. Vanaf dat moment ging het faliekant mis. Steeds weer nieuwe afspraken over het toezenden van de afrekeningen zijn tot heden, 15 januari 2020, niet nagekomen.

Inmiddels heb ik mijn verhaal op een onlangs door mij gelanceerde website (plus facebookpagina) geplaatst, inclusief alle correspondentie en screendumps van online gemaakte afspraken, zodat iedereen er kennis van kan nemen dat dit geen onzin klacht is. (De redactie van deze site kan de adressen van genoemde website/facebookpagina desgewenst opvragen.)

Intussen weiger ik nog verder te onderhandelen met de volslagen incompetente medewerkers van de servicedesk, dat heeft geen enkel nut. Alle betalingen zijn gestopt, waarvan de Raad van Bestuur morgen per aangetekende brief in kennis wordt gesteld. Die kunnen daar dan hun conclusies uit trekken.

Maartje
15-01-2020

Klantenservice Eneco niet te bereiken

Wil je minimaal een uur aan de telefoon hangen voordat je aan de beurt bent.
Of een paar keer mailen en 0 reactie ontvangen vanaf de andere kant, kies dan vooral voor Eneco.
Vroeger zeer tevreden geweest over Eneco, maar dat is nu echt gedaald naar het vriespunt.

Dennis
09-01-2020

Sorry dat ik bel

Ik had een vraag over mijn laadpaal, maar werd niet vriendelijk geholpen. Nadat ik mijn vraag had gesteld, werd mij geirriteerd gevraagd of ik de vraag kon herhalen. Na mijn vraag kreeg ik een vreemd antwoord. Nadat ik mij vraag nogmaals stelde kreeg ik weer een ander antwoord en kreeg ik te horen “dat heb ik toch al gezegd”?!?
Ik heb het gesprek maar afgerond, want dit had geen zin.

Geert
06-01-2020

Cv ketel VVE

Nieuwe cv ketel gekocht en ongevraagd word ik uit het onderhoudscontract van mijn VVE gehaald.
Ik ben nu al maanden bezig om weer een contract aan te vragen, wat een chaos in hun computer systemen

Machiel

Nick
Nick
30-12-2019

Service. wat is dat?

Moet al bijna 2 maanden €891,- terug krijgen van hen.
Al 3x gebeld (30-40 min wachten per keer)
Bij de 3de keer wordt zelfs gewoon de hoorn op gegooid.
Zeer slecht.
Kom hier nooit meer terug als klant!

Cor
16-12-2019

Slechte en zeer trage klachtafhandeling

Nu een jaar bezig met een klacht over extreem hoogverbruik. 2-12 eindelijk de toezegging uw klacht is terecht, correctie volgt voor 23-12.
13-12 een email van Eneco klacht toch weer afgewezen.
Vandaag 2x gebeld met Eneco, zij wilde mij na een jaar klungelen, toezegging en nu toch maar weer een afwijzing doodleuk verwijzen naar Stedin. Hoe klantonvriendelijk kan een bedrijf zijn.
Na stevig aandringen de belofte dat ik vandaag door de manager van de afdeling klachten zou worden gebeld. U raadt het al, het is 23.15 uur, nog niet gebeld door de manager, ik ga lekker slapen, bedankt Eneco voor het wederom niet nakomen van de gemaakte afspraak! U moet zich schamen.

Rob
28-11-2019

Wat het bedrijf Eneco daadwerkelijk is.

Wat een bedrijf is eneco, doet zich voor als een eerlijk en betrouwbaar bedrijf, terwijl ik en met mij meerdere collega’s al een tijdje worden ingehuurd. Dit om voor hun door-2-door sales te doen en klanten te werven. Regelmatig lopen wij tegen het feit dat wij niet betaald krijgen, Terwijl dit toch echt niet om kleine bedragen gaat. Helaas zijn wij door deze praktijken genoodzaakt om de samenwerking te eindigen, na dit besluit aangegeven hebben was er voor Eneco de gedachtegang om maar helemaal niks meer uit te betalen. Dit bedrag loopt inmiddels al op in de ruim duizenden euro’s.

Eneco heeft een exclusieve samenwerking met AS Kwadraat. Het komt voor ons over als een AS plagiaat

EBR
23-11-2019

Wel je direct aanmanen maar zelf de kanjes ervan af lopen

Wel je direct aanmanen en kosten in rekening brengen
je aanmelden bij GKB.
Maar ze vergeten dat ze 700 euro terug moeten betalen maar daar mogen ze 6 weken over doen.
Klanten service is onbeschoft en als je je voorsct wil aanpassen door de zonnepanelen moet je 16 verzoeken indienen en wordt het nog niet niet gedaan.

Als je graag gefrustreerd wil raken en teveel wil betalen dan moet je bij Eneco zijn

Tinke
12-11-2019

Waardeloze verlenging

Nadat ik als vaste klant zonder "blijf bij Enco"aanbod ben weggestuurd ben ik zelf op onderzoek gegaan naar een voordeligere energieleverancier.

Op internet vond ik een mooie aanbieding van. Eneco! Opnieuw heb ik gebeld met de klantenservice en samen met deze medewerker heb ik dit afgesloten.

Toen begon de ellende, verkeerde gegevens, verkeerde ingangsdatum, einddatum en verkeerde producten.

Tot nu kunnen zij de vraag een KLOPPEND CONTRACT per post te verzenden niet waarmaken.

Ik heb vandaag voor de 6de keer gebeld en gevraagd naar een leidinggevende die WEL kan doen wat hoort bij een contract verlenging. na het aanmaken van een klachtencase is het nu afwachten op deze persoon wel zijn woord na kan komen.

Zo niet dan ontbind ik het contract alsnog.

Gertjan
28-10-2019

Spijt van aanmelding

Ik heb me aangemeld bij Eneco voor de levering van energie per 29 nov. Netjes contract gekregen in lijn met aanvraag. Echter ondanks dat toch levering gestart per 25 okt. Terwijl ik nog helemaal niet op dat adres woon. Vriendelijk mensen aan de telefoon maar niemand die iets oplost. Spijt van aanmelding

Anne
Anne
28-10-2019

Onterecht geswitcht

Ben al jaren klant bij de Budget-Energie en krijg plots het bericht dat ik ben overgenomen door een andere energieleverancier, direct gereageerd, krijg na een week bericht dat het om Eneco gaat, Eneco opgebelt: "Nee we kunnen niets vinden in ons systeem".
Dus Budget Energie gemailt, en die heeft weer contact opgenomen, na een paar weken bericht dat het om een onterechte switch ging en alles terug word gezet, maar wel ineens 2 facturen van ENECO in de bus, en Eneco gemailt dat ik die niet ging betalen, na 18 dagen een aanmaning in de bus en het dreigement dat er volgende keer 40 euro incassokosten bij komen, weer gebelt en ge-emailt, ze zullen het contract opzoeken en mij toe e-mailen, maar 4 dagen later nog steeds niks ontvangen en de aanmaningstermijn verloopt, maar ik ga ze niet betalen!

Cregut
27-10-2019

Automatik incasso 181 euro voor cv ketel even check

Goedemiddag,

Afgelopen dinsdag hebben wij uitgebreid aan de telefoon gesproken met dhr St. Claire over de 4 nota's die betrekking hebben op het abonnement wat ik heb tav mijn CV ketel. Op verzoek van zijn leidinggevende sturen wij u de situatie zoals deze door ons ook aan de tel geschetst is nu ool per e-mail aan u toe. Voor de volledigheid zal ik de nota's toevoegen waar ik over gebeld heb.

Eind juli 2109 heb ik over de eerste 2 nota's (respectievelijk notanr 708746005 en notanr 711928069) ook contact opgenomen met uw afdeling.
Wat is er aan de hand; Ik heb al jaren een onderhoudscontract bij u lopen voor de genoemde CV-ketel. Dit contract moest door mijn echtscheiding enkel op mijn naam gezet worden. Ik heb geen nieuw contract afgesloten. Administratietechnisch bleek dit voor jullie lastig en daarom werd door jullie aangedragen dat er een nieuw contractnr zou worden aangemaakt op mijn naam. Er is expliciet verteld dat ik hier geen negatieve gevolgen van zou ondervinden.

Medio oktober 2018 heeft de betreffende CVketel onderhoud gehad. Medio juni 2019 kwam Eneco de ketel weer onderhouden wat niet nodig was. Er is van dit laatste onderhoud een rekening naar mij gezonden (notanr: 708746005) van 78,41 euro.Dit bedrag is ook automatisch geïncasseerd door jullie. Ik heb destijds met Eneco hierover gebeld en de nota zou worden gecrediteerd omdat dit onderhoud ook volgens jullie niet terecht had plaatsgevonden.
Kort daarop krijg ik een rectificatienota (notanr 711928069 wat een rectificatie is op natanr: 708746005 ) waar 17,67 euro is afgehaald van het oorspronkelijke bedrag en er volgens nog 60,74 euro betaald moest worden van de eerste genoemde nota (die eerste nota die in zijn geheel zou worden kwijtgescholden en tevens ook al in zijn geheel betaald was).
Het bedrag (60, 74 euro) van de tweede nota is vervolgens ook per automatische incasso aan u betaald.
Op dat moment heb ik dus 78,41 + 60,74 euro= 139,15 euro aan Eneco betaald voor een rekening die oorspronkelijk kwijtgescholden zou worden omdat het onderhoud onterecht was.

Hierop heb ik gebeld met uw afdeling en is wederom de situatie aan het licht gebracht en door u bekeken. We zijn toen tot de conclusie gekomen dat er door Eneco een fout is gemaakt en dat de kosten verrekend/teruggestort zouden worden.

Er gebeurde alleen iets anders.
Eind juli krijg ik een volgende nota (nr 712362511) waar een verrekening/korting van 40,35 euro wordt aangeboden. Tevens wordt er gesteld dat ik dan nog wel 42,35 euro moet betalen. Ik heb geen idee waar dit "te betalen" bedrag vandaan komt. Het bedrag (42,15 euro) wordt door jullie automatisch geïncasseerd.

Op dat moment heb ik dus 78,41 + 60,74 + 42, 35 euro= 181,30 euro aan Eneco betaald voor een rekening die oorspronkelijk kwijtgescholden zou worden omdat het onderhoud onterecht was.

In de eerste week van augustus ontving ik een nota (notanr: 713422651 wat een verrekening is van notanr: 708746005) waarop gesteld wordt dat ik 35,33 euro van Eneco ontvang. Dit bedrag zou het arbeidsloon zijn geweest van de oorspronkelijke nota.

U vertelde afgelopen dinsdag dat ik de materiaalkosten van het "onterechte onderhoud" wel moet betalen maar dat de arbeidsloonkosten (sowieso) niet in rekening gebracht worden.
De arbeidsloonkosten van de eerste nota zijn 53 euro en geen 35,33 euro (zoals u die nu verrekend hebt).

Wat verwacht ik nu van u;
Ik heb 181,30 euro betaald van een nota waar ik hooguit 25,41 euro (materiaalkosten) voor had moeten betalen. Ik verwacht van Eneco dus 155,89 euro retour. Hier is onlangs 35,33 euro van teruggestort door Eneco.

Wat openstaat is dus een bedrag van 120,56 euro wat ik teruggestort zou moeten krijgen op mijn rekening.

Ik hoop spoedig van u te vernemen.

Vriendelijke groeten,

Y Cregut

Martin
02-10-2019

Reparatie en onderhoud remeha ketel

Bij onderhoud en reparatie omdat de waterdruk terug liep is er 2 keer een ander onderdeel vervangen en 1 keer alleen bijgevuld. Vervolgens constateer ik zelf datde warmte wisselaar lek is. Navraag bij Remeha leert mij dat zij aan installatie bedrijven een modificatiekit hebben voorgesteld om de warmtewisselaar tegen oververhitting te beschermen. Deze modificatie is niet uitgevoerd en daardoor is de warmtewisselaar lek gegaan. En wat zeggen ze bij ENECO. sorry! . maar ik zit met de kosten prutsers hebben ze in dienst

Anky
28-09-2019

Blijf ver van Eneco vandaan

Eneco neemt het niet zo nauw met de privacy van mensen, na jaren klant te zijn geweest (40 jaar aan een stuk) nemen ze nog niet eens de moeite om te vragen waarom. maar krijg je iemand aan de deur die gelijk over een overstap boete begint. boete? na 40 jaar?

Bernard
19-09-2019

Onderhoud gehad en vandaag gelijk storing, dat is eneco

Vandaag onderhoud gehad aan mijn goed werkende ketel. De “monteur” is een uur bezig geweest en heeft aangegeven dat het beter is met de leeftijd, die mijn ketel heeft om offerte’s aan te vragen voor een nieuwe. Hij had moeite om de ketel aan de gang te krijgenmaar ging weg zonder storings melding. Nu wij weer thuis zijn doet de ketel het niet meer en geeft het weer dezelfde storingsmelding. Eneco storingsdienst gebeld,” we kunnen pas morgen komen want we hebben geen mensen”. Ook na aandringen en aangeven, dat zij de oorzaak zijn van deze ellende was er geen monteur beschikbaar. Het heet toch op de site 24/7 storingsdienst.
Dit doet voor mij de deur dicht voor dit bedrijf.

Meer Eneco reviews
Welk cijfer geef jij Eneco?