Eneco reviews

Lois
21-05-2021

Opgelicht en brutale monteurs over de vloer

Oplichters! De eerste monteur heeft alle onderdelen verwisseld terwijl alles er net 1 maand ervoor vernieuwd was! De nota is afgetrokken van wat ik terug zou krijgen van het hele jaar wat ik bezuinigd had dus kon ook niet zeggen dat ik het niet betaalde! Ze houden het gewoon in en je hebt niks te zeggen! Daarna kwam een andere monteur hier thuis, ontzettend onbeschoft! Hij wilde zijn mondkap niet opdoen : moet ik dat ding op van jou?! en daarna : kan je dit niet zelf oplossen? in een denigerende toon. Dus ik vroeg of hij mij op een beleefde manier wilde aanspreken in mijn huis en hij zei: Ik kan zo de deur uitlopen hoor! en hij liep weg en liet mij achter met een lekkage aan de ketel. Toen ik direct daarna de klantenservice belde om dit te vertellen zei die vrouw: "Tja, ik was er niet bij dus je kan wel een formulier invullen online met je klacht." Meer niet! verschrikkelijk. ik ga meteen overstappen en betaal graag de boete om te vroeg over te stappen! Als ik dit bedrijf maar nooit meer een halve cent kado moet geven!

11-05-2021

Niet houden aan contract en slechte klantenservice

Ik heb een contract voor onderhoud CV ketel afgesloten. Er zou binnen de eerste 6 maanden onderhoud plaats vinden. Een afspraak inplannen lukt echter niet omdat maanden lang geen data beschikbaar is. Tot 5x toe klantenservice gebeld, snappen er niets van en komen afspraken niet na. U wordt terug gebeld wat niet gebeurt, laf wordt er een link gestuurd. Ik ben klaar met Eneco

Angela
08-05-2021

Annuleren aanmelding gaat fout.

Bij eneco heb ik op 15 april mijn aanmelding binnen de wettelijke bedenktijd (14 dagen) geannuleerd. Hiervan heb ik een schermafbeelding gemaakt maar geen bevestiging gekregen. Vervolgens op 21 april via de chat contact gehad met een medewerker en deze vertelde mij dat er inderdaad geen actief contract is en de aanmelding geannuleerd zou zijn.

Op 1 mei kreeg ik dan alsnog een mail met als onderwerp We gaan voor je aan de slag! waarop ik maandag 3 mei wéér contact heb gezocht. Deze medewerker vertelde dat er geen annulering was.

Op 7 mei wéér contact gezocht omdat er nog steeds niks gewijzigd was online in "Mijn Eneco", blijkt dat de administratieve annulering nog niet in orde was.

Echter zouden hun pas starten op 5 mei met de levering en hadden op 5 mei al meterstanden nodig zodat de leverancier waar ik al bij zat hun een bedrag konden betalen, geen flauw idee waarvoor ook.

Gelukkig had ik tóch een schermafbeelding gemaakt en dus bewijs van annulering.

Maar dan, ik had een ander contract afgesloten bij een andere leverancier die mij al gas en stroom leverde. Doordat Eneco mijn aanmelding niet tijdig geannuleerd heeft, is mijn nieuwe contract bij de andere leverancier beëindigd, voordat überhaupt mijn contract afloopt.

Wel moet ik zeggen dat ik goed en vriendelijk te woord wordt gestaan door de klantenservice.

Nog steeds, na bijna drie weken is dit niet geannuleerd.

Dus mijn advies is om GEEN contract bij Eneco af te sluiten en altijd overal screenshots van maken!

Han
07-05-2021

Diefstal

Abonnement ketelonderhoud om de twee jaar zouden ze komen, februari 2020 waren wij aan de beurt, tot op heden geen onderhoud gehad, dus 15 maanden voor noppes betaals, tientallen keren gebeld, 5 x schriftelijke klacht, geen enkele respons. Nooit met ze in zee gaan OPLICHTERS dus

Sander
03-05-2021

Ziekelijk bedrijf

Kort samengevat, 4 maanden klant, iedere maand een ander bedrag gaande van 120 tot 200€. Dan moeten verhuizen en contract moeten opzeggen. Eind afrekening van nogmaals 178€. Bijna 1000€ voor 4 maanden?! kan niet.

Na telefonisch contact werd beloofd dat dit ging rechtgezet worden omdat dat niet klopte . Men ging mij contacteren wanneer dit in orde was. Hebben ze nooit gedaan. Dan maar zelf weer contact opgenomen, kreeg constant onvriendelijke klojos aan de lijn, werd constant doorverbonden en men verbrak constant de verbinding. Nu een aanmaning gekregen met extra kosten en dreigingen van gerechtelijke stappen wegens wanbetaling.

Sluit nooit een contract af met eneco! je wordt gepluimd en bedrogen

Van Sloten
30-04-2021

LET OP! HEEFT U ZONNEPANELEN EN LEVERT U TERUG?

LET OP!

Waardeloze service van Eneco.

Eindnota klopte niet. Fout met teruglevertarief, bleken ze plotseling, bij begin contract/periode, gewijzigd te hebben zonder mij op de hoogte te stellen.

Terwijl in het contract en e-mails van Gaslicht.com duidelijk 9,2 ct terugleververgoeding staat. Op eind nota staat 6,7 ct.

Het heeft heel veel tijd en energie gekost, zowel via telefoon als e-mail om dit recht te zetten. Vele e-mail naar Gaslicht.com en Eneco, vele telefoontjes naar Gaslicht.com en Eneco. Een maand mee bezig geweest, totaal zeker 6 a 7 uren.

Eneco geeft de klant de schuld vervolgens je proberen een nieuw, veel duurder, contract aan te bieden. Meerdere malen je ook nog een CV onderhouds contract aan proberen te smeren terwijl je gewoon belt met een vraag.

Slechte om onpersoonlijke klantenservice, vele medewerkers zijn zo getraind dat het net klinkt alsof je een robot aan lijn hebt, weinig inlevingsvermogen. Hangen na +- 10 minuten op wanneer ze je doorverbinden naar gespecialiseerd medewerker. Dit tot 3 keer toe binnen een 35 minuten.

Daarnaast kan/wil ook Gaslicht.com niks voor je betekenen met een compensatie, terwijl zij tussenpersoon zijn en juist hiermee geld verdienen.

Tip: Nooit meer iets afsluiten via Gaslicht.com en zeker niet bij Eneco!

25-04-2021

Misleidende voorwaarden

Per 1-1-2021 energiecontract plus cv onderhoud afgesloten. Vervolgens blijken de algemene voorwaarden onduidelijk, misleidend en onvolledige te zijn. Voor er überhaupt onderhoud wordt uitgevoerd ben je € 400,- kwijt en voor dat ze weer onderhoud komen uitvoeren - om het jaar; waarom schrijven ze niet om de 2 jaar - ben je meer dan € bijna € 215,- kwijt aan maandelijkse kosten. Neem geen ketel onderhoud bij eneco!

Bram
23-04-2021

Nare mensen

Ik moest over 2 maanden ineens 1000 euro bijbetalen,. Op mijn eerste email helemaal geen reactie, daarna kreeg ik een aanmaning per post. Het contact per email en per post loopt volkomen langs elkaar heen. Per telefoon onbereikbaar. Het interesseert ze gewoon geen barst. Bah wat een vervelend bedrijf.

Marisa
18-04-2021

Dieven van stroom via zonnepanelen

Onkundig personeel. Draaien om de zaak heen. Van kastje naar muur gestuurd. Liegen en bedriegen. Nog even en dan snel weg bij deze onhebbelijke profiteurs.

11-04-2021

Hurenboiler

Krijg een mail van ENECO dat de huur van mijn boiler gaat van 11.99€ naar 15.40€ per maand wat een verhoging is van ruim 29% wat ik wel een beetje veel vind

Nan
02-04-2021

Oplichting

Ik ga Eneco aanklagen wegens oplichting ze laten je een onderhouds contract tekenen en dan bij onderhoud betaal je abonnement en dubbelde rekeningen. Nooit geen contract meer afsluiten oplichting eerste klas rijk worden over klanten rug.

Zie hoop dezelfde klachten.

Bir
25-03-2021

Een ster is te véél

Eneco verkoop onderhoudscontracten, maar zijn niet in staat om onderhoud in te plannen.

Ria
20-03-2021

Eneco nooit meer.

54 jaar klant van Eneco. In 2021 drie correctienota's 2018, 2019 en 2020 of ik even wilde betalen de rekening was €943 (inmiddels opgelopen tot €1019, ) Op mijn waarom wist niemand het antwoord het. Via een behulpzame buurman bleek het om een door Eneco ingevoerde zelf geschatte stand van stroom teruglevering normaaltarief (dat blijkt om zonnepanelen te gaan).

Op het huurflat waar ik al twintig jaar woon staan geen zonnepanelen. 2 maart het laatste contact gingen het uitzoeken en terugbellen. Het is nu 20 maart .

Wel een jaarnota ontvangen. Staat geen teruglevering meer op maar wel is het nog te betalen bedrag verhoogd.

Ik geeft het op. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Maandag ga ik proberen een aangetakende brief naar de directeur de heer J.Boonen te sturen.

R. van 't Hof-Visser

René
19-03-2021

Waardeloze klantenservice!

Ik ben al jaren vaste klant van Eneco. Tot een jaar geleden heb ik nooit contact met de klantenservice gehad, omdat daar geen reden toe bestond. In verband met verhuizing heb ik vorig jaar wel contact moeten hebben met de klantenservice. Waar ik altijd dacht bij Eneco een wat hogere prijs te betalen voor goede service bleek de service echter ver te zoeken.

Ik had bij mijn verhuizing Toon besteld voor in onze nieuwe woning. Er werd een afspraak gemaakt voor de installatie, waarvoor ik een halve dag vrij nam van mijn werk. Op de dag van installatie kwam echter niemand opdagen. Eneco had de afspraak ook niet afgemeld. Ik heb dus voor niets zitten wachten en voor niets een dag vrij genomen.

Om een nieuwe afspraak in te plannen probeer ik Eneco te bellen, maar telefoonnummers van Eneco zijn regelmatig niet bereikbaar. Zijn ze wel bereikbaar dan wordt na het doorlopen het keuzemenu de verbinding verbroken en kun je opnieuw beginnen. Dan maar kiezen voor een andere keuze, maar wederom hetzelfde probleem. Vervolgens een ander nummer proberen, maar na het doorverbinden wederom hetzelfde probleem.

Omdat het niet lukt om een medewerker te pakken te krijgen probeer ik het via de mail. Ik mail Eneco met het verzoek om contact met mij op te nemen om een nieuwe afspraak te plannen en vermeld al mijn contactgegevens in het e-mailbericht, maar ik ontvang vervolgens geen enkele reactie.

Na enkele maanden heb ik nogmaals een poging gedaan om telefonisch met Eneco in contact te komen voor het maken van een afspraak. Wederom ervaar ik dezelfde problemen. De ene keer ligt de website plat, de andere keer krijg ik een buiten gebruik toon en als ik Eneco eindelijk te pakken krijg dan wordt de verbinding na het doorlopen van het keuzemenu verbroken.

Uiteindelijk weet ik via een andere keuze in het keuzemenu iemand aan de lijn te krijgen die mij doorverbind naar de juiste afdeling en wordt er een nieuwe afspraak ingepland. Probleem opgelost dacht ik, maar niets bleek minder waar. Enkele dagen voor de afspraak wordt de installatieafspraak per mail afgezegd. In de mail wordt aangegeven dat ik telefonisch contact met Eneco moet opnemen om de afspraak opnieuw in te plannen.

Wederom dezelfde problemen om met Eneco in contact te komen. Na heel veel tijd en moeite eindelijk weer iemand aan de lijn kunnen krijgen en de afspraak in kunnen plannen en 7 maanden later dan gepland was Toon eindelijk geïnstalleerd.

Na installatie blijkt Toon echter niet naar behoren te werken. De temperatuur springt op momenten van 5 graden naar 30 graden en weer terug zonder dat Toon wordt bediend. Wanneer we niet thuis zijn merken we dit niet met een extreem gasverbruik en veel kosten tot gevolg. Wanneer hier contact over wordt gezocht met Eneco wordt echter geen oplossing geboden. Toon wordt niet vervangen waardoor het probleem blijft en de kosten onnodig blijven oplopen door een niet functionerende thermostaat.

Oktay
17-03-2021

Cashback niet uitbetaald

Mocht je twijfelen over te stappen op Eneco, wil ik je aanraden om mijn ervaring mee te nemen in je besluit. Ik heb in 2019 mijn jaarcontract bij Eneco verlengd, omdat via de klantenservice, telefonisch, een aanbieding kreeg van een cashback van 200 op een jaarcontract. Dit werd tevens via de mail bevestigd en staat zwart op wit dus.

In 2020 zag ik echter dat mijn cashback niet uitbetaald was. Na meerdere telefoontjes naar de KS hebben ze meerdere excuses gebruikt als medewerker mocht deze belofte niet maken, u had uw contract via internet gedaan dan is cashback niet geldig, uw contract was geannuleerd geweest. Klachten indienen mocht ook niet baten. Ik weet iig 1 ding: ik zal NOOIT meer energie afnemen van Eneco, ben er behoorlijk klaar mee.

02-03-2021

Schofterige klantenservice

Na 30 minuten in de wacht afgescheept worden met onkundig en onbeschofte medewerker zonder verstand van zaken. Dag later nog een keer geprobeerd, maar blijkbaar is aannamebeleid gericht op selecteren van onkundigheid. wat een droefenis. Wegblijven bij Eneco!

J. van Ommen
01-03-2021

Servicemonteur komt niet en mijn contract is door een onbekende opgezegd.

In een woord WAARDELOOS. In 2020 is er geen onderhoudsmonteur gekomen voor mijn ketelonderhoud. Na klacht is een klein bedrag teruggestort maar mijn contract is gelijk opgezegd. Zogenaamd door mijzelf omdat ik ging verhuizen. ik ben niet verhuisd en heb mijn contract niet opgezegd. We zijn nu drie maanden verder en ik heb vele mailtjes, diverse telefoongesprekken en chats achter de rug en de zaak is nog steeds niet opgelost. Steeds weer een ander persoon die beloofd de zaak in orde te maken maar i.p.v. dat krijg ik een ander i-jarig contract aangeboden waar ik de ketel moet laten controleren op eigen kosten voordat dat contract geldig is. Wat een slecht bedrijf. Op de reniewsites zie je ook enkel slechte beoordelingen, ik ben niet de enige die plat gezegd belazert wordt. Ga niet met Eneco in zee.

19-02-2021

Ketelcomfort conractwaardeloos

Klantenservice van Eneco heeft drie dagen lang aangegeven om monteur voor CV ketel met Spoed langs te sturen. Her waren nachten met strenge vorst. Ik heb 10 jaar trouw abonnementsgeld betaald en Eneco komt de contractsvoorwaarden Ketlcomfort plus contract niet na. Service is Waardeloos

Peter van der Molen
18-02-2021

Eneco CV onderhoud werkt slecht

Wij hebben via Eneco in april 2019 een onderhoudscontract afgesloten voor onze CV ketel. Wij hebben ook een gas/elektra contract met Eneco incl. TOON. Van het lokkertje van een gratis eerste onderhoudsbeurt is niets terecht gekomen, omdat ze na heel veel mails en telefoons niet gekomen zijn. Mijn CV ketel, gekocht in februari 2019 heeft dan ook tot op heden geen onderhoudsbeurt gehad. Een aantal maanden geleden heb ik contact met Eneco gehad over een storing van de CV. Na vele malen zijn ze op 26 januari 2021 gekomen, maar konden de storing niet oplossen. Men zou contact opnemen met de fabrikant ATAG. Na 2 reminders nog steeds niets gehoord. Ik ga het onderhoudscontract beindigen, ondanks bijna 2 jaar maandelijks EUR 8.95 betaalt te hebben.Heel slechte service, ik overweeg ook het elektra/gas contreact op te zeggen inkl. TOON. Helaas, na vele jaren trouwe klant te zijn geweest van Eneco.

Mahmoud
10-02-2021

Dieven

Ik betaal iedere maand 11,56 euro voor huurapparaat, en toen de monteur bij mij was geweest hij zij de apparaat is niet van eneco! en hij ging weg.

Ik heb in totaal ruim 225 euro betaald totdat dat ik weet en klantservice zeggen jammer je krijget het geld niet terug! dan waarom betaal voor de apparaat als het niet van jullie is?