Eneco reviews

Beer
08-02-2021

Toon van eneco

Toon werkt al 3mnd niet goed meer meet geen gas ,na div. Telefoontjes en de beloftes dat ze mij terug gaan bellen helaas ik wacht nog steeds het laatste antwoord was dat ik maar met de netbeheerder moet bellen! Waarom ik heb een overeenkomst met Eneco niet met Stedin.

Volgens de geïrriteerde medewerker aan de telefoon zag ik dat helemaal verkeerd.

Maar hij ging mij terugbellen helaas ik wacht nog steeds ,tijd om Toon weg te doen en Eneco ook.

Anita
07-02-2021

Waardeloze service cv ketelonderhoud

De monteur komt naar je toe? Wat lijkt die reclame toch mooi!

Ik ben nu sinds vorig jaar mei bezig om een afspraak in te plannen voor cv onderhoud waar ik een abonnement voor heb. Ik ben nu ondertussen 8 maanden verder en weet je , men heeft 3 keer een afspraak voor me kunnen regelen. Alleen is er 3 keer geen monteur op komen dagen. Wel 3 halve dagen vrij genomen van mn werk. En de reden waarom er geen monteur op komt dagen? Kunnen ze niet geven.

Ondertussen ben ik 40 telefoontjes verder en na mijn laatste telefoontje werd mij gezegd dat er tussen december2020 en mei 2021 een afspraak voor mij wordt ingepland.

Dus met andere woorden, ik betaal 3 jaar voor een onderhoudsabonnement , welke om de 2 jaar moet plaatsvinden .En als er dan tussen nu en mei een afspraak ingepland wordt, moet ik maar afwachten of er nu wel een monteur langs komt.

Op mijn vraag wie mijn telefoonkosten betaald (tja bij eneco sta je al gauw 10 minuten in de wacht , tel daar het gesprek van minimaal 10 minuten op en dat keer 40 ) en wie mij die 3 halve vrije dagen vergoed , krijg ik geen antwoord.

Zodra de ketel die onderhoudsbeurt heeft gehad, ben ik weg bij Eneco . Zulke slechte service heb ik in 40 jaar bij nog geen enkele energiemaatschappij gehad.

Ik ben nu bezig om op elke site waar ik een klacht kan deponeren

Gmaip
05-02-2021

CV ketel bestellen NOOIT

Eigenlijk 0 sterren. Werd niet teruggebeld over CV ketel die ik wilde kopen, had alle gevraagde foto’s eerder al gestuurd. Eindelijk werd ik gebeld door Eneco, ik was bezig dus vroeg of diegene na 10 minuten terug kon bellen. Er werd ja gezegd. Vervolgens die dag niks meer gehoord. Heb toen maar teruggebeld en werd doorverbonden, voordat je iemand aan de telefoon krijgt inclusief weer doorverbinden kostte bijna 30 minuten. Uiteindelijk heb ik opgehangen zonder iemand te spreken. Volgende dag toch maar weer bellen met mijn zotte kop. Kreeg een medewerker van Eneco te spreken, werd weer in de wacht gezet ruim 15 minuten. Toen weer een medewerker aan de lijn die beloofde met spoed iemand te bereiken, weer 30 minuten in de wacht gezet. Dus in totaal 45 minuten aan de telefoon zonder iemand te spreken! Heb toen maar weer opgehangen. Uiteindelijk werd ik later met excuses teruggebeld er bleek een andere datum in de planning te zijn gezet namelijk 2019 ipv 2021. Vandaar dat niemand terugbelde. Hallooo geeft je systeem dan geen foutmelding? Het is 2021. Echt te bizar voor woorden. Mijn beleving is dat je Eneco moet smeken of je je zuurverdiende geld van 1400 euro aan hun mag uitgeven voor een CV ketel. Die man van Eneco zou gelijk een offerte sturen. Ik zei dat ik inmiddels contact had gezocht met een ander bedrijf en daar ook interesse in had en dat ik op basis van de offertes zou besluiten. Eindstand van deze dag (vandaag 5-2-2021) geen offerte van Eneco gezien in de mailbox. Wel van dat andere bedrijf. Oh ja, ik kreeg bij dat andere bedrijf te hoeven wachten, iemand aan de telefoon. En binnen een uur een offerte. Ik zei dit klinkt te mooi om waar te zijn. Heb mijn aanbetaling al gedaan volgende week installatie! Daaaaaaaaaaaaaaaag Eneco!

Marla
04-02-2021

Onderhoudscontract

Na zeven telefoontjes en een officiële klacht ingediend te hebben werd ik teruggebeld. Er zou een afspraak gemaakt worden binnen een week. Niet dus weer gebeld en weer zou ik terug gebeld worden. Ik heb mijn abonnement opgezegd .En een stornering gedaan van het laatste maand. Dan ineens reageren ze heel snel ook met het opzeggen! Echt bizar! Wel dus twee jaar voor niks betaalt geen monteur langs geweest. Zeer slechte zaak! Wil mijn geld terug.

Nikita
03-02-2021

Walgelijk bedrijf

Ik heb al 3 á 4 jaar een onderhoudscontract voor de cv ketel.

Eneco geeft mijn ketel geen onderhoudsbeurt, ondanks vele verzoeken en aandringen van mijn kant. Iedere keer beloven ze mij binnen 6 weken een uitnodiging te sturen die ik vervolgens nooit ontvang. Als gevolg van geen onderhoud is de ketel problemen gaan vertonen. Aantal keer de storingsdienst gebeld, monteur geweest en die heeft onderdelen vervangen, waarvoor ik een rekening ontving van 171 euro. Probleem echter niet opgelost, dus weer de storingsdienst gebeld. 2e monteur constateerde dat het vervangen van het onderdeel niet nodig was geweest, dus na veel gedoe hebben ze de rekening laten vervallen. Wel constateerde hij dat onderhoud dringend nodig was. Nou, daar gaan we weer. Ben ik weer aan het smeken en verzoeken om een afspraak. Er wordt mij beloofd dat ik teruggebeld wordt, maar dit gebeurt wederom niet. Ik heb nog geen enkele keer de onderhoudsbeurt gehad waar ik recht op heb.

Het enige waar ze wel consequent en snel in zijn is het afschrijven van de maandelijkse abonnementskosten. Ook rekeningen versturen zijn ze lekker snel mee. Walgelijk bedrijf dus, maar ik geef niet op. Ik moet en zal krijgen waar ik recht op heb. En daarna zeg ik ze op.

Firoz
03-02-2021

Cv ketel onderhoud

Wat betreft de Cv ketel onderhoud, ben ik zeer tevreden. Het is wel zo dat ik deze ketel van Eneco gekocht. Je merkt ook dat de monteurs daar goed mee kunnen omgaan omdat ze meestal op voorhand de vervangende onderdelen in de auto hebben liggen. Afspraak maken voor onderhoud of als de ketel wat mankeert gaat gewoon goed en op tijd. Wel is het zo dat ik in de afgelopen periode nooit een defect heb gehad aan de ketel (deze wordt jaarlijks onderhouden).

Wel is het zo dat Eneco niet duidelijk aangeeft als een contract wordt aangepast. Bijv. de termijn vergoeding werd verlaagd en aan het einde vn het jaar kregen we een hoge eindafrekening. Dit had te maken dat ze de kosten van de CV niet hadden meegenomen. Daar kwamen ze niet gelijk op maar na een onderzoek (3 dagen). In mijn ogen doet Eneco dit niet goed en moeten ze meer aandacht aan geven . Zowel de telefonisten als de accountmanagers moeten daarop beter worden ingewerkt.

Gerty
31-01-2021

Ketel onderhoud

Wat een flut bedrijf is dit. Sinds gister ochtend de ketel defect, netjes gebeld met eneco waar ik een onderhoudscontract heb. Ze zijn goed berijkbaar, dat wel maar daarna hoor je niks meer. 6 keer gebeld en iedere keer wordt gevraagd om af te wachten, u wordt vandaag nog teruggebeld of oh heeft u nog geen email gehad? Het is buiten -5 en binnen scheelt het ondertussen niet veel. Vanochtend 2 keer gebeld, ze hebben het doorgegeven en kunnen verder niets doen.

Ga morgen een ander bedrijf zoeken

Gerty

27-01-2021

Geen reactie op cv storing

Op woensdag om 9.45 cv storing gemeld zou gebeld worden om afpsraak in te plannen om 14.00 weer gebeld ik zou binnen uur gebeld worden 16.00 maar weer gebeld u word tussen 17.30 en 19.30 gebeld het word steeds kouder in huis 20.00 maar weer gebeld we kunnen vandaag niks meer voor u doen probeer morgen maar weer

Gelijk om 8.00 gebeld meneer we maken het urgent

We bellen u vanochtend terug echt niet dus

Maar gebeld met een locale installateur die kon binnen 2 uur bij ons zijn Eneco afgebeld en wou gelijk ons service contract beeindigen

Meneer hier zit u nog een jaar aan vast

Met andere woorden een zeer slechte service zodra het kan overstappen naar een andere leverancier

Gertjan
27-01-2021

Niet nakomen contract CV onderhoud

Afgelopen 3 jaar heeft Eneco nagelaten om onderhoud uit te voeren aan mijn CV ketel. Ondanks herhaaldelijk telefonisch contact en het invullen van een online vragenlijst en tot 2x indienen van een klacht heeft Eneco nagelaten om actie te ondernemen. Ook bij het terugbetalen van 3 jaar teveel betaalde abonnementskosten blijven ze in gebreke. Wat nog kwalijker is dat ze hiermee onveilige situaties in huizen waar gewoon gezinnen leven creëeren. Contract opgezegd inmiddels en zelf CV monteur geregeld. Deze was erg ontstemd over de miserabele staat waarin de ketel was onderhouden ook in de jaren voorafgaande.

Harry
19-01-2021

Neem geen cv ketelcomfort contracht

Als je een storing aan het expansievat hebt moet je alsnog arbeidskosten en materiaalkosten betalen.

16-01-2021

Betalingen

Eneco

Ik vind het ronduit schandalig dat ik niks vergoed krijg voor mijn verkopen welke ik voor uw organisatie heb gedaan

In weer en wind regen en kou heb ik lopen te buffelen om omzet te maken voor jullie

Doordat Eneco met tussen personen werkt welke grote vergoedingen krijgen wat wordt gezegd ik zie ze niet!,

Wel de omzet pakken maar niks uit betalen ben nu al 3 maanden aan het vragen om mijn verkochte sales voor Eneco maar tot op heden geen reactie

Voor een bedrijf als Eneco vind ik dit ronduit schandalig zeker nu we in lockdown zitten niks kunnen doen wel de omzet genomen maar uitbetalen komt niet voor in het woordenboek

Heel Nederland schakelt om volgens Eneco behalve wordt er zeer slecht geschakeld als het op betalen aankomt jammer ik vond Eneco oprecht een goede organisatie om voor te werken nu niet meer

Marc veeninga

(e-mailadres verwijderd)

BdH
14-01-2021

Klanten service

088 is altijd drukker dan u van ons verwacht. Na het intoetsen van klantnummer, inspreken van klantgegevens tot geboorte datum aan toe wordt er gevraagt waar over welk adres het gaat!. De app is hoogst onbetrouwbaar, des te meer je stookt , des te meer te terug krijgt. Het totaal van de individuele maand verbruiken is niet gelijk aan het totaal in de app en om de verwarring nog eens groter te maken krijg je per maand een mail met daar in je maand verbruik en een jaar prognose die ook weer afwijkt van de app. Zelfde ervaring als eerdere meldingen: na een vraag over de app wordt direct opgehangen.

Herman
14-01-2021

Slecht en duur

Eneco is heel duur en slechte energie levering

Femmie
10-01-2021

24/7 service maar geen monteur

Geen verwarming geen warm water. Onderhoudscontract van 13,45 per maand maar geen monteur te zien. Wij laten u niet in de kou zitten, ook niet in het weekend of snachts. Jawel dus. Maar gauw opzeggen dit "onderhoudscontract"

Rudi
06-01-2021

Cv geen verwarming en warm water

Vanavond gebeld met de storingsdienst van Eneco met de mededeling dat ik geen verwarming en warmwater heb met het verzoek een monteur te sturen. Ik heb een all-in contract en daarbij staat we laten u niet in de kou zitten we zijn 24/7 bereikbaar. En ja bereikbaar wel maar een monteur nee is geen calamiteit. Vraag wat is dan een calamiteit is het antwoord gas spuiten en ploffen van de ketel. Ik zei toen als er gas uitspuit ik de brandweer wel zou bellen en niet zou wachten op eneco. Dus geen hulp en gewoon in de kou zitten tot morgen en tijdens kantoortijden komen ze. mijn advies neem geen contract voor je cv maar ga bij energie wacht of andere. Ik ga in iedergeval snel weg bij eneco.

Teun
30-12-2020

Slechte APP en superslechte klantenservice.

Mijn verbruik is lager dan de voorgaande jaren en toch geeft de ENECO APP aan dat mijn verbruik 50% te hoog is. Ik heb de servicedesk gebeld om te vragen hoe dit kon. Tot twee maal toe werd de verbinding verbroken nadat ik mijn vraag had gesteld. Een normaal goedendag kon er niet eens af.

Rick
29-12-2020

ENEEco

Dezelfde slechte ervaringen als de tientallen anderen al omschreven op deze website.Wat een sneu verdienmodel heeft deze tent.

Jannie
20-12-2020

Personeel snapt je probleem niet, dus kunnen ze het ook niet oplossen!

Vorig jaar voor onze vakantiewoning een hoge jaarafrekening, dus een paar honderd euro bijbetalen en een veel hoger maandbedrag. Heel vaak contact gezocht met Eneco, maar je loopt tegen een muur van ondeskundig personeel. Misschien is dat juist tactiek van Eneco vraag je je dan af. Ik heb op een bepaald moment de moed opgegeven. Echter, nu met de eindafrekening krijg ik bijna driehonderd euro terug terwijl het verbruik nagenoeg gelijk is gebleven. Dus heb ik opnieuw contact gezocht met Eneco. Als je de twee jaarrekeningen naast elkaar legt zie je op blz 7 waar het verschil in zit, namelijk teruggave energiebelasting wat we vorig jaar niet volledig hebben gekregen terwijl we daar wel recht op hadden. Het huis heeft gewoon een verblijfsfunctir maar waarschijnlijk heeft er een palletje verkeerd gestaan bij Eneco waardoor we dit niet volledig hebben ontvangen. Steeds zeggen ze ook: u heeft daar alleen elektra. NEE, we hebben ook gas, kijk dan dat zie je toch ook op de afrekening! Maar ze hebben geen kennis in huis. Als ik alle tijd die ik in alle telefoontjes heb gestoken in rekening zou moeten brengen bij Eneco dan heb ik buiten de paar honderd euro die ik vorig jaar teveel heb betaald een aardig bedrag van ze tegoed hebben. In tegenstelling tot vorig jaar geef ik nu niet op. We gaan naar de geschillencommissie en zijn afgelopen week na 41 jaar Eneco naar een andere energieleverancier overgestapt. NOOIT meer Eneco!

15-12-2020

Toon

Werkt niet goed klacht ingediend je hoor niks nieuwe toon gekocht 75euro betaald heb zonnepanelen maar die werk niet moet nog een app de bij kopen a 100euro is niet verteld contract afgesloten voor 3 jaar als contract op de cv ketel had ik toon gratis gekregen en nog veel meer maar je hoor niks

Jacob
14-12-2020

Had ik het maar nooit gedaan

3 maanden terug overgestapt naar ketelcomfort van Eneco. Vrijdagavond 11 dec om 21.00 storing gemeld. Zaterdag 12 dec 4 keer gebeld, waren onderweg, we stonden in de planning.e-mail ontvangen ze waren op zoek naar gepaste monteur. Zondag 13 dec 3 keer gebeld, weer het hele verhaal. Maandag 14 dec 3 keer gebeld, het laatste gesprek u wordt voor half 6 gebeld. Het is nu 20.00 uur en de ketel is nog niet gemaakt met code urgent! Mensen sluit hier nooit wat af, beloven van alles, super super slecht, had ik het maar nooit gedaan.