Eneco reviews

Roy
25-04-2022

Vooraf betalen voor het plaatsen van zonnepanelen tot daar aan toe.

Afspraak gemaakt voor plaatsing en er is niemand komen opdraven.

Zelf erachteraan gegaan en na 5 uur kontakt te hebben gehad blijkt er een dubbele boeking te zijn gemaakt.

Vervolgens complete radiostilte.

Wat een slechte organisatie en een nog slechtere service.

Arrogantie ten top en ik zou dit bedrijf bij niemand aan bevelen

Guy
19-04-2022

ENECO heeft 100 windmolens zegt 100 % groene stroom te leveren. Waarom stijgen de prijzen van ENECO dan met 700% op een periode 12 maanden? Is de wind ook gestegen in prijs met 700%? En wie bepaald de prijs van de wind?

Nannie
07-04-2022

Halen je binnen met de mooiste beloftes, en aan het einde torenhoge nota's. En oplossingen zijn ze niet voor in de wieg gelegd. Analyse aanvragen werken ze niet aan mee, sturen je van het kastje naar de muur

Eddy
26-03-2022

Klantenservice slecht bereikbaar, lossen vervolgens niks op en doen alsof het aan de klant ligt, zonnepanelen worden zonder beschermingmiddelen aangelegd, tarieven zijn nauwelijks terug te vinden als je jezelf orienteert op nieuw contract etc. etc. Abominabel bedrijf. Ik ga er weg.

Alois
23-03-2022

Zondagmorgen melding gemaakt van storing cv ketel, het is nu woensdag en er is nog niemand geweest, elke keer als ik bel het zelfde verhaal . de order is verstuurd maar er zit geen monteur aan vast . Er zitten daar mensen bij de klantenservice die niks kunnen en mogen regelen en maar zeggen dat is de fout van roamlertech terwijl ik een contract heb met Eneco wat een k.bedrijf heel erg slecht

EBR
17-03-2022

Door het fallisement van welkom energie 600 euro terug krijgen misgelopen.

Kom je tegen je zin bij Eneco maandbedrag van 159 naar 525 euro.

Na 2 maand overgestapt naar Engie. Totaal in met de 2 voorschotten en eindafrekening in 2 maand 2450 euro armer. Eneco heeft gegarandeerd de boel opgelicht en wilde zo snel mogelijk de overname som die ze voor Welkom klanten hebben betaald terug zien.

Blijf bij deze bende van elende weg.

Mees
13-03-2022

Super slechte service. 3 weken lang mijn oplaadpaal voor elektrische auto niet kunnen gebruiken. Niemand wou helpen, van hop naar her gestuurd. Nu nog steeds niet geregeld. Waardeloos en vervelend.

Ivo
09-03-2022

Oplichters, verplicht contract na omvallen Welkom energie.

Mischa
08-03-2022

Wat een afzetters, ik was zonder mijn toezeggen overgezet van welkom energie naar Eneco, ze hebben het maand bedrag met met 90 euro verhoogd naar bijna 200 euro voor een huis van 38 vierkante meter en een 1 persoons huishouden.

Ik belde met de klantenservice want ik kon het maandbedrag niet online kon verlagen.

Dit gesprek heeft niet eens 10 min geduurd en mij ruim 8 euro gekost.

Dag ENECO!

Jara
05-03-2022

Jaren klant bij Eneco geweest. Contract liep eigenlijk 30 maart af maar doordat mijn huis verkocht is en de overdracht begin van de maand gepland stond heb ik een paar weken eerder mijn contract opgezegd. Direct een boete van €100. Klacht ingediend en situatie uitgelegd. Overdracht stond dus eerder gepland, door samenwonen in een duurzaam huis zonder gas kon het contract dus niet mee. Eerlijk uitgelegd, maar ze maken voor die paar weken en de situatie geen uitzondering. Boete wordt gewoon afgeschreven. Asociaal en wij komen in ieder geval nooit meer terug!

Carla
03-03-2022

Wat heeft Eneco misbruik gemaakt van de situatie. Het is te triest voor woorden. Echt zo ongelooflijk asociaal, echt belachelijk gewoon. Wat een @#$$% bedrijf.

Nelleke
25-02-2022

De installatie van een warmtepomp is goed verlopen. De dienstverlening onder het servicecontract ivm een storing is waardeloos. De serviceafdeling werkt een standaardvragenlijstje af, heeft geen technische kennis en reageert niet adequaat en vervolgens uberhaupt niet op vragen.

Bbbbb
21-02-2022

Shit shit en nog een keer shit! Klantenservice shit! Nooit meer! Ik krijg erg veel problemen nu! Ik zoek nieuwe levancier!

Ger
20-02-2022

Leg mijn eens uit hoe het kan dat ik 650 euro moest afrekenen voor een 2 persoons huishouden in een maand tijd terwijl we amper energie verbruiken zuinig aan leven ongevraagd zijn wij bij eneco terechtgekomen

Omdat onze eigen energie leverancier faiiet ging en we konden pas na 1 maand enenco weer opzeggen verplicht bij deze grote oplichters terechtgekomen gelukkig zijn wij niet de enigste die opgelicht zijn door deze maatschappij ik blijf slechte reviews plaatsen over eneco en vertel dit aan zo veel mogelijk door eneco schaam je eigen diep!

Fmp
15-02-2022

Bij Eneco is het een heeeeeele grooooote puinzooi.

Illegaal klanten kopen bij Welkom energie voor 2 miljoen.

Zeggen dat ze deze via de ACM hebben gekregen.

Vervolgens zeggen dat er een Freeze periode is van 6 weken, maar wel het hoogste tarief in Nederland opleggen waardoor ze in 1 maand 18 miljoen cashen.

De overige klanten betalen minder dan de helft (geen contractanten), Dit is discriminatie, en Rechtsongelijkheid.

Geld proberen af te schrijven zonder een getekende overeenkomst.

Niet reageren op mails of klachten.

Alleen maar dreigementen.

Eenrichtingsverkeer (gij Zult BETALEN).

Heb in 6 weken een rekening van 700 euro openstaan.

Heb deze teruggestort daar ze geen overeenkomst hebben.

Mijn bank geeft aan dat er alleen sprake is van een overeenkomst als alles 1 op 1 is overgenomen en ze dan geld mogen incasseren. Dus is hier sprake van oplichting.

Ik wacht de rechtzaak met vertrouwen af.

Rubina
11-02-2022

Mijn factuur willen ze niet herstellen.

ze geven me gelijk dat factuur niet klopt, maar volgens eneco zijn de marges te klein om te herstellen.

ik betaal dus meer dan nodig is.

wat een manier met de portemonnee van klanten om te gaan, foei!

Prudon.e
10-02-2022

Wij zijn al jaren blij met stroom en gas van Vattenfall.

In het 3de kwartaal vorig jaar kregen wij de melding dat ons contract was beëindigd. 2 keer gebeld dat het ging om een misverstand.

We zijn gehacked door (e-mailadres verwijderd) en aangemeld bij ENECO. (Navraag)

Wij hebben geen contract gezien, niks getekend, geen enige correspondentie via mail, telefoon of brief gehad tot gisteren van ENECO.

Of mevrouw Amse, zo heten wij niet, 395 euro wil overmaken voor een maand stroom en gas en contractbreuk. Bij Vattenfall betalen we 60 euro per maand (Zonnepanelen).

Kan dit zomaar in een ontwikkeld land als Nederland?

Bij welke instantie kunnen wij het beste terecht? En aangifte doen?

De geschillencommissie of het juridisch loket?

Alle adviezen zijn welkom voor deze kwestie.

Met vriendelijke groet, E en S uit Schagen

Regina
07-02-2022

Ivm verplichte overname na faillusement van 120 euro energiekosten naar 485 euro!

Eneco, dat jullie dit zo maar dien, diep diep treurig. Hoe durven jullie zulke hoge rarieven re hanteren? Iedereen zou moeten weg gaan bij jullie!

Camie
05-02-2022

Bij klantenservice zijn ze niet behulpzaam, ze wimpelen je af.

ze vertellen niks over je rechten als klant maar willen alleen geld zien.

hulp bij uitleg factuur krijg je niet, veel vraagtekens.

correctie over factuur krijg je ook niet, dus je betaalt meer dan nodig is. dat is zeer slecht zo met klanten omgaan en meer geld van ons afpakken. dan maar naar de klachtencommissie.

30-01-2022

Klantenservices is er niet om klanten te helpen, eneco app werkt voor geen meter. Voor mij laatste maanden bij Eneco, voor geen goud dat ik ooit nog terug kom.