20-01-2017

Sommige medewerkers van FBTO verzieken hun klanttevredenheid

Bewust gekozen voor FBTO auto verzekering vanwege hun klantvriendelijkheid.

Onlangs mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht. Ik zag dat ik online makkelijk over kon zetten.

Dit heb ik online gedaan. Om er zeker van te zijn heb ik telefonisch contact opgenomen met FBTO klantenservice.

Telefonisch kreeg ik een meneer aan de lijn van FBTO die letterlijk boos werd omdat ik bevestiging wou telefonisch.

"Ja meneer dubbelwerk he" "Nu moet ik weer voor je gaan uitzoeken hoe of wat" "Had je net zo goed niet kunnen doen"

Kom op zeg waarvoor zit je achter klantenservice desk als je geen zin hebt om je klanten te woord te staan. ik vond het echt belachelijk en heb hem laten weten dat hij wat vriendelijker mag zijn tegen FBTO klanten.

Lachen antwoorde hij

"Ja hehe meneer"

Totaal niet professioneel en ben niet na tevredenheid geholpen en zit met onbeantwoorde vragen.

15-12-2016

Je hebt extra schade, dus krijgt minder dekking. Goed verhaal!

Lange tijd tevreden geweest, maar intussen teleurgesteld in deze verzekeraar. Geval wil dat mijn voorruit gesneuveld is door een gevallen rotte tak uit een boom, zonder dat er sprake was van storm. Was naar ik dacht verzekerd voor dergelijke ruitschade met de WA-plus polis. Helaas zat er door de gevallen tak ook kleine schade op sommige delen van de carrosserie, die ik overigens niet wilde claimen. Doordat er méér schade is dan de ruit alleen, wordt niet alleen (de dus niet geclaimde) carrosserieschade niet vergoed, maar vervalt ook de ruitverzekering. Zonder de deukjes zou de ruit prima vergoed zijn (!), weliswaar met eigen risico van €150, maar m.i. prima en fair. E.e.a. valt allemaal keurig na te lezen in de polis, maar die lees je zoals wel vaker pas te laat. Gevolg is dat je dubbel pech hebt en dat er 0 wordt uitgekeerd. FBTO zal blij zijn met de extra deukjes, die als extra schade worden gezien, waardoor de dekking vervalt. Of ik misschien extra dekking wilde? Of korting bij de FBTO gerelateerde schadeafhandelaar voor vervanging van de ruit op eigen kosten? Kosten nagevraagd bij de FBTO schadeafhandelaar: €610. Eigen vakgarage: €405 (incl begrip voor verhaal en 10% korting). Ik weet genoeg en ben weg bij FBTO.

16-07-2016

Erg jammer dat ze je in de kou laten staan.......

Ik ben al jaren klant bij de FBTO en nog nooit problemen gehad, echter nu wel. Ik heb 3 jaar geleden een auto van 3 jaar oud gekocht bij een BOVAG en RDW erkende garage. Uiteraard direct all-risk verzekerd bij FBTO. Afgelopen maand ontving ik een brief van de RDW dat mijn auto onderzocht diende te worden op gestolen onderdelen en veiligheid. Helaas was de uitslag dat een gedeelte van de auto niet identificeerbaar is en het dak onveilig vanwege gelaste dakstijlen, de auto wordt door de RDW onveilig verklaard en mag nooit meer de weg op, total loss dus.

In deze zaak wijst iedereen naar elkaar maar dedupeerde ben ik. Ook FBTO wil van niets weten omdat de auto niet op de weg total loss is geraakt, niet gestolen is en niet in uit is gebrand. Erg jammer, want je verzekerd je toch niet voor niets........

De garagehouder, die ook gedupeerde is vanwege de onterechte goedkeuring door de RDW, heeft het autowrak opgekocht tegen twee maal de testwaarde. Ik heb dit FBTO laten weten en hopelijk vergoeden ze nu het resterende bedrag..... wordt vervolgd..........

01-07-2016

Goede verzekeraar.

Wij zijn zeer tevreden over de FBTO en daarom zijn we al 27 jaar klant bij FBTO. Je wordt goed en vriendelijk geholpen. De aan en uit modules zijn ook een pre.

16-01-2016

Prima keus

Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij FBTO, en altijd zeer tevreden geweest. prijs is prima, als er wat is lossen ze het op, die ene keer dat er uitgekeerd moet worden is er geen discussie.

Dus prima en houden zo.

06-11-2015

Prima geregeld!

Ik ben zeer tevreden over de afhandeling. wij moesten helaas onze vakantie annuleren en zonder moeilijk te doen is het hele bedrag binnen een week op onze rekening gestort.
echt zoals je hoopt dat het gaat als je het zelf al moeilijk genoeg hebt.

13-09-2015

Dik tevreden met fbto!

ik ben iemand de best kritisch is op bedrijven waarbij ik klant ben.

Maar FBTO is voor ons een top verzekering.

Sowieso begint het al bij het afsluiten van de auto verzekering dit ging vlot en gelijk zonder problemen goed.
In tussen dat we al jaren ik denk zo jaar of 7 a 8 al klant zijn,
ben ik ook al 2x van auto veranderd alle wijzigingen en omzetting hiervan gingen goed.
en gaan nog steeds goed.
Op het begin dat ik klant werd heb ik door de tijd heen alle verzekering op alleen de zorgverzekering na omgezet naar FBTO.

Waarom als een bedrijf doet wat het zegt en beloofd ben ik erg tevreden .
FBTO beloofd en komt haar afspraken keurig netjes na.

1x beroep moeten doen op mijn woonverzekering dit is erg snel en vooral vlot afgehandeld door FBTO.

in 8 jaar heb ik slecht 1x een klein euveltje gehad dit heeft FBTO dan ook snel en keurig opgelost met ons.

Ik weet dat waar mensen werken en bedrijven zijn ook fouten gemaakt worden.
maar FBTO is er 1 die dit dan ook gelijk aanpak dan wel oplos thans dit gebeurd bij ons zo.

ik begrijp dat er jammer genoeg ook dingen mis gaan Bij FBTO, als ik zo ook deze review page ziet.

mijn advies is dan ook aan FBTO dat zij deze klachten sowieso bekijken en aanpassen in hun systeem wand FBTO is geen slecht bedrijf
en doet goede dingen voor hun klanten mijn ervaring is dan ook alleen maar goed en praat altijd vol lof over deze verzekerings-maatschappij.

ook iedereen die ons vraagd welke verzekering top is adviseren mijn brouw en ik FBTO.

tot slot ik heb geen flauw idee of de pakketten te duur of voordelig zijn. i.v.m. het maand bedrag mijn vrouw en ik niet kunnen boeien.
zolang er maar service geboden word.

dit is dan bij tele2 niet het geval die hebben geen klanten service
en we zijn hier ook zwaar teleur gesteld in geraakt.

De klantenservice van FBTO is dus top! en hier kunnen vele andere bedrijven een zwaar goed voorbeeld aan nemen.

waar alle bedrijven in te kort schieten!
Doet FBTO dan wel voor haar klanten erg goede maatschappij in mijn ogen zelfs de BESTE!

Nogmaals ik kijk erg kritisch naar bedrijven maar ik kan simpelweg geen fout vinden hoe FBTO ons als klant heeft en behandeld.

Patrick
27-05-2015

Geweldig

2 x pech gehad met me auto en geweldig geholpen, echt een top service binnen een half uur was vervangend vervoer geregeld en de vakantie kon gewoon verder gaan, de mensen daar bij de alarm centrale stellen je op je gemak en maken er werk van . Bedankt fbto medewerkers jullie zijn toppers. mvg 77-fl-lv

06-03-2015

FBTO? Daar ligt de paarse krokodil.. Leuker kunnen ze het niet voor je maken..

Gisteravond werd mijn man, rijdend in de auto, gebeld door een medewerker van FBTO met de mededeling dat de auto per direct niet meer verzekerd was omdat de rekening van januari niet betaald was. De rekeningen van februari en maart waren wel betaald. FBTO verklaarde brieven te hebben verzonden die wij heel zeker niet hebben ontvangen. Bleek dat er door overstappen naar een andere bank eea mis was gegaan. Mijn man probeerde uit te leggen dat het een misverstand was en wilde ergens parkeren om gelijk te betalen. Dat kon volgens die FBTO medewerker niet. Dat moest de volgende dag geregeld en dan zou het 24 uur duren voordat de auto weer verzekerd was. Mijn man reed dus op de snelweg van werk naar huis opeens onverzekerd rond! Hoe onklantvriendelijk is dat. Had even 2 dagen van tevoren gebeld dan had was hij ervan op d'r hoogte geweest en hadden wij het geregeld! Ik heb vanaf huis nog geprobeerd eea te regelen maar ook ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een notoire wanbetaler was...Wij zijn al ruim 15 jaar klant bij FBTO en hebben daar bijna al onze verzekeringen lopen. Nog nooit hebben wij een rekening niet betaald of problemen gemaakt voor de verzekeraar. En dan opeens wordt je zo behandeld. En dan verschuilen zij zich ook nog eens achter brieven die wij nooit hebben gekregen en hun regels... Onzin dat het 24 uur moet duren voordat de auto weer verzekerd kan zijn. 3 weken geleden hebben wij nog een nieuwe auto bij hen in de verzekering gedaan. Kostte 1 telefoontje en nog geen premie voor die nieuwe auto betaald maar die konden ze wel gelijk verzekeren...Ik ervaar dit echt als een pesterij/straf van hun kant... Ik ben zeer boos en teleurgesteld in FBTO.. Ik kreeg het gevoel dat ik met ambtenaren van de Belastingdienst aan de telefoon zat. Zoveel onbegrip, onflexibel, star, zich verschuilen achter regeltjes, niet kijken naar de klanthistorie... De paarse krokodil ligt bij FBTO.... Nee, leuker kunnen ze het daar niet maken...

21-01-2015

Ga niet naar FBTO

Ga niet naar FBTO als je veel schadevrije jaren hebt.
Heb je 1 kleine schade die wel gemaakt moet worden en je hebt 16 schadevrije jaren, dan val je terug naar 4 schadevrije jaren.
Als je hier dan over belt vinden ze het heel normaal dat je 12 schadevrije jaren naar beneden valt. Als je bij FBTO aangeeft dat het op de website wel heel anders wordt aangegeven hoeveel je terug valt, weten ze van niks. In mijn geval had ik dan nog geluk dat ik een no-claim beschermen had. Niemand kan begrijpen dat ik zoveel ben terug gevallen na 1 schade, hierdoor zit je dan ook jaren vast aan FBTO. We hebben nu veel meer verhalen op internet gelezen van mensen die ook zelfs rond de 25 schadevrije jaren zaten en nu op 4.
Gelukkig heb ik een andere autoverzekering gevonden (die net zo goed, zelfs beter is zonder meer te betalen) waar ik toch naar toe kan omdat mijn partner veel meer schadevrije jaren heeft waar ik op mee kan surfen.
Kortom heb je veel schadevrije jaren, ga dan met piepende banden weg bij FBTO, hier zit je dan niet goed. Onze beide autoverzekeringen hebben we nu dus snel verzekerd bij een andere verzekeraar.

09-03-2014

Enorm hoge premies, slechte afhandeling

Wegens collectief zou ik 15% korting krijgen, achteraf bleek het eerder een toeslag van 15%.
Let op mensen, de noclaim-korting is nl erg laag waar anderen maatschappijen veel meer korting geven.
Tevens bij opzegging van autoverzekering heeft FBTO verzuimd om dit administratief in RoyData in te voeren.
Hierdoor heb ik een gigantische naheffing gekregen van mijn nieuwe verzekeraar wegens het ontbreken van het aantal schadevrije jaren. Deze naheffing moet later weer geannuleerd worden, als de FBTO wakker is geworden.
Jullie worden bedankt FBTO!
Doe je werk, daar heb ik jaren rijkelijke premie voor betaald en als dank nu in de problemen.

04-03-2014

Dik tevreden!

Onlangs een kapotte voorruit opgelopen na een flinke storm. FBTO gebeld. Twee dagen later kwam een gespecialiseerd bedrijf de ruit bij mij thuis vervangen en klaar was kees. Geen eigen risico of papieren rompslomp dus dik tevreden.

11-06-2013

Waardeloze maatschappij

Ik dacht zoek even ervaringen op van FBTO, want zit met het zelfde probleem. Echt waardeloze maatschappij.

Ik had gebeld dat ik elke maand netjes mijn rekeningen over had gemaakt en dat ze maar een mailadres moesten geven waarin ik dat netjes kon laten zien.
maar die meneer weigerde me dat te geven. Hij zei gewoon je moet betalen waarop ik antwoorde ik ga niet iets betalen wat ik al betaald heb.

na een hoop gezeur aan de telefoon heb ik maar opgehangen en ze een mail gestuurd met de afschriften waarop ik een mail terug krijg dat ik alsnog de betalingen moet voldoen.

Dus heb maar weer een mail erachter aan gestuurd van lees onderstaande mail daar staan de afschriften en hierbij laat ik zien dat ik mijn betalingen elke maand netjes heb voldaan.

Nu maar weer wachten op reactie....... moe word je ervan

06-01-2013

Recentelijk heb ik een behoorlijke schade aan mijn auto gehad waardoor ik ook niet meer verder kon rijden. Contact gehad met de alarmcentrale die een bergingsbedrijf regelde. Bij thuiskomst online een schadeformulier ingevuld. Ik vind het erg prettig dat je bij FBTO alles online kan regelen en dus niet aan kantoortijden gebonden bent. Ik heb dan ook mijn zorg- en woonverzekeringen hier ondergebracht. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de geleverde service en ook de prijs hiervan is erg concurrerend.

29-03-2012

Mijn ervaring met de FBTO autoverzekering is goed. Al jaren ben ik bij de FBTO verzekerd met meerdere verzekeringen waaronder dus ook de autoverzekering. Nooit eerder moest ik een claim in dienen maar helaas was het laatst wel zover. Er was in onze auto ingebroken. De airbag, radio en tomtom waren gestolen. En een zijraam was ingetikt. De morgen waarop ik zag dat er was ingebroken heb ik direct aangifte gedaan. En die aangifte samen met de nodige formulieren verzonden naar FBTO. Op voorhand had ik al het vermoeden dat de tomtom niet verzekerd was omdat die gewoon los in het dashboardkastje lag en deze niet standaard bij de FBTO autoverzekering zijn meeverzekerd. Na bericht van de FBTO bleek dit inderdaad zo te zijn. Wel jammer maar helaas. De rest werd wel gewoon vergoed. De afhandeling ging ook redelijk vlot en inmiddels is mijn auto weer gemaakt. Mijn FBTo autoverzekering ervaring beoordeel ik met een 9. Dit om de vlotte afhandeling waarbij FBTO duidelijk zowel schriftelijk als telefonisch communiceerde en geen moment moeilijk deed.

08-07-2011

Voor mij de laagste premie

ik ben al jaren verzekerd bij de fbto. ik heb al tal van jaren geen schade gehad dus mijn premie is ook lekker laag. toen ik zojuist ging kijken of mijn autoverzekering goedkoper kon kwam ik erachter dat fbto voor mij de laagste premie heeft. de andere goedkoopste was alsnog 5 euro duurder dan fbto. niet overgestapt dus.

13-11-2010

Omdat de zorgverzekering volgend jaar een stuk duurder wordt besloot ik mijn verzekeringen door te spitten en te kijken of deze nog steeds actueel waren qua prijs. Al mijn verzekeringen waren wel zo'n beetje goed alleen mijn autoverzekering bij Interpolis was aan de dure kant. Toen heb ik wat rond gevraagd bij collega's vrienden ect. en die rade mij vooral centraal beheer en fbto aan.

Vanuit die adviezen heb ik mijn premie berekend bij de FBTO en kwam erachter dat ik veels te veel betaal! Want de premie bij fbto was 30euro per maand goedkoper! DUs sinds vorige week loopt mijn verzkeering bij de fbto omdat deze veel goedkoper is dan mijn huidige verzekering en ik hier meer positieven beoordelingen over vond op het internet ten op zichte van interpolis.

Ik had trouwens al een paar jaar een woonverzekering bij de fbto en nog nooit problemen gehad, dat speelde ook mee, ik heb vertrouwen in de fbto!

13-08-2010

Ik las recentelijk bij de consumentenbond dat de autoverzekering van de FBTO als beste eruit kwam. Dat bracht me tot nadenken over mijn autoverzekering waar ik eigenlijk nooit naar omkijk. Dus besloot ik mijn premie online te berekenen bij de FBTO en een paar andere verzekeraars.

Voordelen van FBTO: De premie die bij de FBTO eruit rolde was stukken lager dan mijn huidige autoverzekering. Ook was de premie lager dan de meeste andere verzekeraars. Omdat de consumentenbond de FBTO aanprijsde lijkt me dit wel een correcte verzekeringsmaatschappij. Daarom heb ik direct mijn oude autoverzekering opgezegt en heb mijn nieuwe verzekering online bij de FBTO afgesloten wat mij nog extra korting opleverde. Mijn ervaring met het afsluiten van een autoverzekering bij de FBTO is prima verlopen.

Welk cijfer geef jij FBTO?