Hostnet.nl reviews

2.5
Periode20232022
Wes
26-06-2023

Niet je website laten hosten bij Hostnet. Schandalig hoe langzaam mijn websites soms uren per dag zijn door "onderhoud". Je kunt niet fatsoenlijk door de website heen klikken of de website ligt er zelfs helemaal uit. Helaas niet meer het bedrijf van jaren geleden. Wil je klanten/bezoekers/ranking verliezen? Kies dan wel voor Hostnet!

Arnold
14-02-2023

Als bedrijf wegblijven van Hostnet

Hostnet is een machine geworden waar geen enkel respect voor hun klanten meer uit blijkt. Als huisartsendienst krijgen wij een mail dat onze server is afgesloten omdat een nota niet betaald is. Het maandelijkse bedrag was betaald maar het ging om een restbedrag van 40 euros! Meteen betaald en dan krijg je een geautomatiseerde email dat het enkel dagen kan duren voor dit verwerkt is en al die tijd is de huisartsendienst dus uit de lucht! We hadden al vaker deze ervaring en het contract opgezegd maar dan houden ze je aan de opzeggingstermijn en zitten we er nog tot 1 mei aan vast. Wat een bevrijding van Hostnet verlost te worden!

Koen
16-12-2022

Voor een dns wijziging vragen ze 35 euro, zonder vooraf aan te geven dat hun support geld kost. We sturen nog wel diverse klanten naar ze door. En omdat we hun eigen ips niet hebben, hebben we gevraagd of zei dit even in de dns willen wijzigen voor onze klant. Pas dus op! Oplichters! waar wij geen klanten meer heensturen!

MD
24-08-2022

Op 1 augustus jl. probeer ik een domeinnaam te registeren, betaling via Ideal uitgevoerd. Domeinnaam kon was al door iets of iemand anders geclaimd. Oké.

Maar waarom moet ik 14 dagen wachten totdat mijn geld wordt terug gestort. Vandaag 3 (DRIE!) weken na datum 1 augustus is mijn geld nog steeds niet terug gestort. Hostnet houdt zich niet aan haar eigen (terug)betalingstermijn.

Hostnet reageert niet op mijn annuleringen en stopzetten van reserveringen. Hun incasso's worden desondanks gewoon doorgevoerd. Dit schuurt aan de grenzen van de wet.

Ik ga dit aanhangig maken bij Consumentorganisatie, ACM, etc.

Let op uw saeck!

Raoul
22-07-2022

Ik geloof best dat technisch gesproken Hostnet geen misdaden begaat, maar of ze een fatsoenlijke provider zijn is een ander verhaal.

Ik heb meerdere van hun klanten als klant gehad voor het ontwerpen van sites, waarschijnlijk ze deze provider gebruikten voor de domein registratie.

De door sommige reviews benoemde tijdige herinneringen over aankomende verlengingen lijken in de praktijk totaal niet te bestaan.

Contracten en verlengingsgegevens zijn uitzonderlijk on-intuïtief op hun site te vinden. En dat op een manier dat het wel opzettelijk zou moeten zijn.

Combineer dit met automatisch verlengde aanbiedingen van domeinnamen die het eerste jaar 2 euro zijn en dan meteen 20 en je hebt een recept voor iets dat technisch misschien geen oplichting mag heten, maar daar zeker vlak naast ligt.

Dirk
08-04-2022

Onbetrouwbare partij! bij het checken van een domeinnaam op beschikbaarheid stond deze eerst op beschikbaar, een dag later bij hostnet op niet beschikbaar en alle andere hostingaanbieders wel beschikbaar. Hostnet belazert de boel! Zeer onbetrouwbare partij!

Serdar
11-02-2021

Website offline

Helpdesk is goed bereikbaar. Als je email etc. wil openen. Kennis van de helpdesk is bijna nihil als je echt een probleem hebt.

Ik moet elke maand minimum 1x bellen omdat mijn website offline is. Soms 4/5 keer in een maand.

Ik zal zeker een andere aanraden.

Trijnie
05-01-2021

Hostnet weigert opzegging door te voeren

Ook ik heb negatieve ervaringen met Hostnet. Diverse malen per e-mail opgezegd. Ik heb zelfs een e-mail waaruit duidelijk blijkt dat Hostnet mijn opzegging heeft ontvangen, maar het bedrijf weigert gewoon de opzegging door te voeren. Ze presteren het zelfs om te vragen om een inschrijving bij de KvK van een bedrijf dat al 10 jaar niet meer bestaat. En ook na uitleg weigert het bedrijf de opzegging door te voeren. Hostnet blijft rekeningen sturen! Ik raad iedereen aan geen zaken te doen met dit bedrijf.

JB
11-12-2020

Bullshit over Hostnet

Ik heb meerdere domeinnamen lopen bij Hostnet en ben zeer tevreden. Ook tijdens het opzeggen of overzetten naar een andere host omgeving, verloopt alles soepel. De domeinnamen worden volgens afspraak automatisch verlengd, maar daar krijg je per domeinnaam van te voren bericht van. Dat moet je logischerwijs wel zelf in de gaten houden. Ik heb een domein opgezegd nadat ik de herinnering kreeg van verlengen, en alles is keurig en zonder problemen afgehandeld voordat de verlening inging.

Verlenging is gebaseerd op de oorspronkelijke startdatum, bij meerdere domeinnamen is het soms lastig dat de data verspreid zijn door het hele jaar. Maar door de reminders van Hostnet ben ik daar nog nooit op mis gegaan. Bovendien zijn mijn kosten nu ook verspreid over het jaar.

Ik erger me aan de vorige negatieve reviews en het lijkt erop dat ze geschreven zijn door 1 en dezelfde persoon. Erg onterecht naar mijn mening.

Ferry
02-09-2019

HOSTNET FACTUREN ZWENDELAAR

Slecht automatische verlengingen zonder daar van af te weten, je kan domeinnamen niet zomaar opzeggen. Als je opzegt dan gaan ze nog steeds afschrijven en dan niet voor 1 maand maar een jaar of half jaar.

Hostnet domeinnamen zijn niet op te zeggen zowel telefonisch als via de website heb ik het meerdere malen geprobeert. In totaal heb ik betaald aan hostnet in een jaar: 1450 euro + 600 euro ULTIMO incasso kosten omdat het niet duidelijk is waneer er word afgerekend omdat er verschillende datums word afgeschreven.

Als je ze belt dan ben jij zelf die fout is omdat je niet op de datum heb geannuleerd als wat hun willen ( ook niet waar) ik heb per mail en per telefoon opgezegd en ze laten alles gewoon doorlopen.

een meester zwendelaar in facturen! en verkoop contract

Paulina
14-06-2019

Super fijne support

Zat met wat vragen omtrent het overzetten van mijn domein. Ontzettend goed en vriendelijk geholpen door de ks. Zeker een aanrader voor mensen die hier en daar wat begeleiding kunnen gebruiken

Herman
11-04-2019

Jarenlang klant en als vuil behandeld

Eens je geboekt hebt en jarenlang klant bent, wordt enkel en alleen nog naar het geldgewin gekeken en wordt je via sluwe verkoopsvoorwaarden in de tang gehouden

Thierry
15-01-2019

Prima hoster

Klantenservice is behulpzaam en kundig. Veel functionaliteiten en kan alles zelf regelen

Je
19-12-2018

Stilzwijgende verlengen toepassen die uitlopen tot aanmaningen

Al 3 jaar klant bij Hostnet en al meerdere aanmaningen gehad voor domeinen en hosting die ze automatisch vernieuwen.

Vandaag mijn account gesloten, vind heel naar hoe ze met problemen om gaan. Ze proberen alleen geld af te troggelen van hun klanten.

Service gigantisch slecht en prijs ook. Daarnaast vind ik het stilzwijgend verlengen en gelijk aanmaningen sturen met flinke boetes ook niet heel vriendelijk. denk dat ik Hostnet nu wel meer dan 3000,- euro heb moeten betalen.

Sergio
11-05-2017

Oplichtpraktijken

Jij zal altijd meer betalen dan wat het geadverteerd is. Als je vergeet om een domeinnaam te verlengen gaan ze dit direct in quarantine zetten om extra 89 euro + BTW betalen. En dit met meerdere domeinnaam gehad te hebben bij hostnet.

Ook als je afspraken maakt met de helpdesk wordt het verkeerd in hostnet systeem gezet. Waardoor jij voor hun fouten mag opdraaien als klant van hostnet. En maar blijven dreigen met administratie en incasso kosten.

En jou NAW gegevens komen online te staan in de search engine. Terwijl ik een privacy pakket heb afgesloten om te voorkomen dat mijn NAW gegevens online bekend staan.

Slechte dienst levering. Absolute afrader. Hostnet was 4 tot 5 jaar geleden een goed bedrijf. Naarmate je langer als klant bij hostnet zit des te harder je afgedankt wordt door hostnet.

Als je gratis geld weg geeft doe het dan voor een goed doel. Absolute afrader.

Steffen201
09-04-2014

Stilzwijgende verlenging, zeer slechte service

Onlangs werd er van mijn rekening meer dan 200 euro geïncasseerd door Hostnet. Het betrof verlengingen van verschillende producten, die ik overigens niet meer gebruik.

Hostnet geeft aan klanten een herinnering te sturen, ruim voor de einddatum van het contract. Zo kun je beslissen om het te verlengen of op te zeggen. In tegenstelling tot wat zij zeggen, doen zij dit niet. Contracten worden gewoon stilzwijgend verlengd.

In het contact dat ik met het bedrijf hierover heb gehad, verwijzen zij slechts naar de Algemene Voorwaarden. “Hostnet is niet verplicht deze herinnering te sturen”.

Dit is in mijn ervaring absoluut de meest klant-onvriendelijke provider. Heb op mijn e-mails meerdere malen dagen moeten wachten voordat ik antwoord kreeg. Geen coulance, terwijl zij absoluut fout zitten.

Er zijn genoeg hostingproviders te vinden. Mijn advies: alles behalve Hostnet.