Nationale Nederlanden reviews

1.9
Lid
Alie
21-05-2022

Hier word gediscrimineerd man betaal 2 maal zo weinig premie maar ontvangt wel 2 maal zoveel winst goed voor het programma oplichters of kassa of zo iets

Davina
12-05-2022

Het zijn echte boeven en werken met beunhazen die niet eens in dienst zijn bij NN. Sluit geen verzekering af bij Nationale Nederlanden. Op 3 mei 2020 heeft een dader vandalisme/vernieling gepleegd aan mijn zakelijke bus. Schade is via NN gerepareerd en ER betaald van € 225,00. Hun voorzien van een PV en aan gegeven dat de schade verhaald zal worden op de dader via het OM. Twee jaar later heeft de zitting nog niet plaats gevonden. En twee jaar lang heeft NN hoge premies en bedragen onterecht afgeschreven. Tevens bieden ze ook niet aan dat als je slachtoffer bent geworden van een misdrijf dat je de schade kan afkopen. Nee, maar wat wilt NN dat je premie omhoog gaat en je raakt je schade vrije jaren kwijt. Dus stel vijf jaar lang betaal je 200 euro extra op je premie vanwege de BM. Reparatie kosten betreft 1800 euro(afkoop) . 5 jaar keer 12 maanden keer 200 eur is 12000 eur minus 1800 reparatiekosten is 10.200 euro wat NN in hun zak heeft gestopt. Waardeloos bedrijf!

Rene
28-03-2022

Wat een trage klantenservice! En nog veel erger: de transactieservice voor banksparen heeft een doorlooptijd van een eeuw geleden. "We verwerken uw order. Dit kan enkele werkdagen duren" (!) Dat is niet meer van deze tijd, dus begin er niet aan bij deze Dinosaurus. Dit heeft me 440 euro koersverlies opgeleverd.

Friedel
17-02-2022

Jarenlang ben je als klant NN met woekerpolis belazerd. Zelfs als de polis volgestort is claimen ze nog jarenlang forse bedragen voor administratieve handeling die je als klant zelf uitvoert.

Als je een ‘ oriënterend’ gesprek moet voeren over de wijze van uitkeren mag je nog 350,- euro aftikken.

Nu vraag je om een uitdraai van het aanvullend pensioen, maar dat moet jezelf doen. Zelfs als je in het ziekenhuis ligt en niet bij een printer kan.

Klantenservice?.?.? Alleen aan de orde om mensen polissen te verkopen voor de oude dag . Maar een simpele uitdraai is teveel

Ferdinand
09-12-2021

Deze verzekering maakt van een ieder die schade verhaalt een crimineel, en doet er alles aan om zodoende niet uit hoeven te betalen, is dit een verzekering? Waar betaal je dan überhaupt voor.

Bernard
09-12-2021

Na een allesverwoestende brand wordt de voorraad niet vergoed. Wel premie betalen, maar toch altijd iets vinden om er onderuit te komen.

Annemieke
29-11-2021

Bezig om hypotheek om te zetten nadat mijn echtgenoot is overleden.

Geen inzage in wat er gespaard is, langdurig rekken van uitbetalen

Oa doordat ze een verklaring van erfrecht nodig hebben.

Deze is sinds 2003 niet meer nodig bij getrouwde en of partner geregistreerde mensen daar men automatisch erfgenaam is, ( langstlevende )

Verder wordt de premie gewoon afgeschreven voor levensverzekering ondanks dat partner is overleden

Grote bureaucratische maatschappij, die geen enkele empathie toont aan nabestaanden.

Daniel
27-10-2021

Wat een dramatische klantenservice. Zowel per mail, chat, telefonisch als via de tussenpersoon contact gehad om een rekening op te heffen. Nationale Nederlanden komt niet in beweging. Reageert niet of nauwelijks, zelfs op het formele klachtenformulier.

Robert
25-10-2021

Prima dienstverlening maar telefonische bereikbaarheid is zeer slecht. Minimaal 30 minuten wachten (en dan elke 10 seconden moeten horen “ u wordt als eerst volgende geholpen”).

XXXX
07-09-2021

WIA uitkering proberen te stoppen

Het blijkt onmogelijk om je wia uitkering te laten stoppen bij dit bedrijf. Je doet je best omdat je er geen recht meer op hebt, maar ze blijven maar uitbetalen. Straks kan ik natuurlijk alles weer terugbetalen met rente. Het ergste is dat je wordt voorgelogen door de medewerkers( ze zijn altijd in bespreking) en zeggen dat je binnen 5 werkdagen na 2 maanden niks te horen een reactie krijgt. Dat gebeurd dus gewoon niet. Wat een triest bedrijf zeg

Herman
17-08-2021

Supertraag en compleet onbereikbaar

Al 4 maanden aan het wachten over een beslissing van hun over mijn arbeidsongeschikheidsverzekering.

E-mails worden meestal niet op gereageerd, of veel te laat, en als je belt krijg je steevast te horen dat de afdeling die je nodig hebt "toevallig" weer eens in bespreking is, en dus niet bereikbaar zijn.

Als je dan voor de zoveelste keer een terugbelverzoek indient wordt er nooit, maar dan ook echt nooit, teruggebeld.

Compleet geschift, hier gaat je bloed van koken.

Sa
14-08-2021

Ik kies niet voor nationale nederlanden

Omdat aegon stopt met zijn spaarproducten was ik met mijn gezin op zoek naar een andere bank met spaarmogelijkheden, waarbij ik niet ook nog een betaalrekening zou moeten nemen. Na het lezen van alles op deze ervaringen site is het me duidelijk. Dit bedrijft is problematisch. Wij gaan met ons geld naar een ander.

Klaas
09-08-2021

Informatie over beleggingsverzekeringen

Sedert januari 2021 m drie keer mails gestuurd om informatie over uitbetaling

Nog steeds geen antwoord dus naar Kifid geschreven

Miloufay
01-07-2021

Processen uitbesteden niet de juiste weg!

Nationale Nederlanden lijkt schijnbaar een grote maatschappij maar is het mijns inziens niet (meer). Als ik het allemaal zo lees en ervaren heb is de communicatie nogal triest/slecht. Dit komt omdat NN hoogstwaarschijnlijk taken/processen uitbesteed aan (tijdelijke) contract-partijen (lees call-centres/front offices) vandaar dat ze liever terugbellen. Schriftelijk reageren duurt dus langer, het moet dan immers langs de 'grote baas'. M.a.w. zeer stroperige communicatie en toename van de 'foutgevoeligheid' begrensde kennis van zaken en in het ongerede raken van toegezonden informatie. Daarnaast is de regel dat er binnen X werkdagen wordt gereageerd feitelijk een pressiemiddel om vooral de boel intern op orde/snelheid te houden en betreft het dus een kwantitatief meetinstrument tussen NN en haar contract-partijen. Naar de klanten toe betreft het eigenlijk een onjuiste voorstelling van zaken over een snelle en kwalitatieve service als vermeende zorgplicht en is er sprake van gemaskeerde dwaling! Dus NN dat is wat er ook is gebeurt! Misschien Apeldoorn even bellen om de kapotte ruiten te vervangen.dat doen ze daar heel goed namelijk!

Archie
29-06-2021

Beter “ eerst Apeldoorn bellen”!

Vul ik het vraag en contactformulier op de site van NN in, krijg ik een ontvangst bevestiging terug met de mededeling dat ik binnen 5 (!) werkdagen antwoord kan verwachten. Ik had expres gemaild zodat ik ook een antwoord zwart op wit zou krijgen, wat bij NN wel nodig blijkt te zijn, gezien mijn eerdere slechte ervaring. Maar na 6 werkdagen niets te hebben gehoord, heb ik toch maar de telefoon gepakt en kreeg te horen dat ik de eerst wachtende zou zijn, maar na 6 minuten was ik nog niet aan de beurt en besloot het later nog eens te proberen.

Bij de 2e poging was ik wederom de eerst wachtende, maar de irritatie was na 20 (!) minuten zo groot, dat ik de verbinding verbrak en op de site een klacht deponeerde over de verschrikkelijk slechte communicatie.

Ik kreeg een bevestigingsmail terug: binnen 10 werkdagen zou mijn klacht in behandeling genomen worden!

Dit bedrijf kan op deze manier toch niet serieus genomen worden!

Bij NN moeten ze echt nog leren communiceren!

Uit frustratie ging ik mijn vraag dan maar bij Centraal Beheer stellen en wat schept mij de verbazing: zonder in de wacht te worden gesteld, werd ik direct geholpen en mijn vraag goed beantwoord!

Mijn pensioenspaargeld gaat dus daar naar toe!

Voortaan toch maar “ even Apeldoorn “ bellen!

Sietse
23-06-2021

Brieven sturen ipv digitaal? 2021?

Hoe ver loopt dit bedrijf achter? Papieren brieven sturen ipv digitaal? De groene gedachte is ver te zoeken hier, ernstig.

Nesar
01-06-2021

Woonverzekeringen

Ik heb een brand in mijn keuken gehad, moest 7 weken wachten op antwoord, werd niet terug gebeld. Na tig keer bellen, krijg je geïrriteerde personeel. En ze wouden me niet betalen omdat mijn broertje bij me wonende. Daar was de verzekering op de hoogte, toen ik het had afgesloten bij de balie. Dat word nu ontkent. Dieven zijn het

Gunnar
31-05-2021

Verschuilen zich achter de kleine lettertjes

Zeer slechte ervaringen met Nationale Nederlanden.

Helaas wordt mijn onderbuikgevoel weer bewaarheid, ik betaal al decennia lang netjes premie, ik heb zover ik kan nagaan nog nooit een beroep gedaan op mijn WA verzekering.

Nu heb ik een schadegeval en worden de kleine lettertjes weer uit de kast gehaald.

Nicole
11-05-2021

Bureaucratisch en arrogant!

Wat een aaneenschakeling van ellende nadat ik schade had. Heel erg bureaucratisch en je voelt je niet gelijkwaardig als mens. Ze sturen brieven met wisselende informatie. Communicatie is een drama! Je mag kiezen: we reageren binnen 30 minuten in de app, maar TWEE WEKEN in de mail! Helaas moet bij schade alles eerst zelf voorschieten en dat lukt echt niet iedereen.

Lau
Lau
Deze klacht is opgelost
06-05-2021

Arrogante , niet capabele medewerkers

Ik tracht al maanden een vrijgekomen bedrag van een beleggingsverzekering te ontvangen.

Steeds missen ze iets, Id voorkant, id achterkant, uitbetaling verzoek, voorkant bankpas, welke rekening, nog een keer voorkant id, en ga zo maar door.

Je moet alles via de site uploaden, die kan afhankelijk van het document maar een paar MB aan, dat merk je pas als je na een klant onvriendelijke manier de gegevens tracht te verzenden. Vervolgens lukt het niet meer omdat de einddatum is bereikt, bellen lukt ook niet je wordt na een wachttijd verbroken.

Opnieuw bellen andere medewerker, hele verhaal opnieuw. Sorry meneer zo herken ik Nationale Nederlanden niet, maar er kan wel eens iets mis gaan, kunt u me doorverbinden met een klachtenafdeling, lukt nu niet er is een lange wachttijd. Ja dat snap ik.

Meer Nationale Nederlanden reviews