Nationale Nederlanden107 ervaringen

Bert
14-04-2019

Geldwolven

De enige ervaring die ik persoonlijk met NN heb is gebaseerd op mijn hypotheek. Mijn vader had vroeger een woekerpolis.

NN is zeer correct in het volgen van de regeltjes en is op geen enkele wijze te betichten van meedenken of in oplossingen die wederzijds winst opleveren.
Het is een smerig geldbelust bedrijf wat werkelijk geen enkele menselijkheid kent.
Het is dat we nog tegen €45.000 aan boeterente aankijken en dat we bij oversluiten nog meer geld kwijt zijn. anders was ik al LANG weggeweest.

Wees gewaarschuwd.

B.
11-04-2019

Belabberde klantenservice!

Zeer lange wachttijden bij bellen, weken bezig om een vrij makkelijke wijziging aan te brengen, ze lezen het verkeerd, moet opnieuw, ze hebben geen idee hoe dat moet, geen klantvriendelijkheid.
Zou hier nooit meer iets afsluiten!

Mic
09-04-2019

Misleiding door Nationale Nederlanden

Een offerte ontvangen van Nationale Nederlanden waarbij je levensverzekering naar pensioensparen gaat. Beide bij NN dus denk je dat de aansluiting klopt. Niets is minder waar! Je wordt misleidt met een mooie rentepercentage waarbij NN aan de voorkant al weet dat dit niet haalbaar is. Echter ze laten het vuiltje bij de consument liggen en die moet deze fout maar ontdekken. Of voor 900 euro een adviseur van NN inhuren die het proces begeleidt. Kortom een zeer misleidende actie, waarbij NN geen klantenbelang hoog heeft.

Floyd
21-03-2019

Heel slecht ,net als delta Lloyd en alle andere verzekerraars

Mijn pensioen werd een aantal keren doorverkocht toen verandert in een beleggings verzekering nu is het van delta lloyd weer naar nationale Nederlanden gegaan het was ooit 76000 gulden nu staat hij op 12500.
Veranderen naar een beter plan is bijna niet mogelijk.
Ik verzeker niets meer.

Ari
13-03-2019

Zeer klantonvriendelijke organisatie

Was in december accoord met deltalloyd , kreeg een brief van NN met een totaal andere opstelling,nu al 3 maanden bezig op mijn klacht in febr. Kreeg ik na een. maand bericht dat ze de klacht gaan behandelen na 14 dagen, wat een slechte en klantonvriendelijke organisatie zeker geen aanrader

Freda
13-03-2019

1 jaar bezig om verzekering op te zeggen

Ik ben al een jaar bezig met van mijn levensverzekering af te komen. Elke keer als ik bel dan zijn ze een stap vergeten. Om een brief van ze te ontvangen waarin ik schriftelijk mag tekenen om mij polis te ontvangen, duurt volgens hen 4 weken. Het duurt 4 weken om mij een brief te sturen. En heel dood normaal vertellen ze mij dat ze het druk hebben. Ik ben dus nu 1 jaar elke maand nog aan het betalen voor een verzekering die ik al 1 jaar geleden niet meer wilde.
Ze nemen je snel aan, maar je komt er nooit meer van hen af.

Kees
11-03-2019

Ontmoedigingsbeleid

Ik ben 2 dagen voor kerst in het buitenland met een zeer pijnlijk schouder met een tolk bij een Spaans sprekende orthopeed beland.
Deze heeft mij een injectie gegeven en de kosten waren omgerekend bijna 60 euro. Nu ben ik al 3 maanden bezig om deze uitgekeerd te krijgen.

Nu komen ze met een brief met de volgende vragen voor deze orthopeed:
Wilt u de volgende gegevens insturen?
een verslag van Dr. Wong met vermelding van
de medische indicatie, uw klachten, hoe lang u deze klachten al hebt, wat er in het verleden is gedaan om deze klachten te behandelen en met welk resultaat, een motivatie voor de uitgevoerde onderzoeken en
de uitslagen hiervan een verslag van eerdere
onderzoeken en/of behandelingen in Nederland en het buitenland.
Dus Nationale Nederlanden wil nu dat ik opnieuw een afspraak ga maken met deze orthopeed en hem een uitgebreid verslag gaat maken van een patiënt, die hij 15 minuten heeft gezien

Pffff voor nog geen 60 euro denk je dan laat maar Nationale Nederlanden

John
John
09-03-2019

ABSOLUUT WAARDELOOS

Als je niet (meer) in nederland woont is contact met nn bijna onmogelijk. Adreswijzigingen moeten per polis verwerkt worden, en dan duurt het nog steeds jaren. Post raakt kwijt. Bellen is onmogelijk. E-mail contact wordt onmogelijk gemaakt of is nog trager dan post. Polissen verdwijnen.

Eric
07-03-2019

Na overname DL door NN pensioen duizenden euros minder waard!

Pensioen 2000 euro minder waard hoe zit dat?
Is er toch weer sprake van een crisis?

JOS
06-03-2019

Na 2 keer contactformulier en E.mail,met vraag;
over banksparen na maand nog geen antwoord.

Aad
01-03-2019

Geen reactie, en geen uitbetaling polis

Per 01-02-2019 is mijn levensverzekering verlopen en zou per die datum uitbetaald worden. Ruim tevoren alle benodigde documenten ingestuurd. Ondanks diverse klachten per e-mail, alsmede telefoontjes nog altijd geen geld ontvangen. Wat een waardeloos bedrijf is NN. Verschuilen zich achter druk druk druk, en maken er spoed van. Men weet al jaren dat er per 01-02-19 betaald moet worden! Je wordt als klant volkomen genegeerd en vooral daarover maak ik me bijzonder kwaad. Je staat volkomen machteloos. Heb diverse andere polissen lopen bij NN en het zal duidelijk zijn, wat ik daarmee ga doen.

Vivian
28-02-2019

Waterschade,leidingen tot heden geen schadeherstel!

Hierbij dien ik een klacht in over de wijze waarop ik als klant niet serieus wordt behandeld en niet wordt geholpen door Nationale Nederlanden (Deltalloid), CED en gedupeerd met niet afgehandelde schades van kapotte leidingen. Ze beloven om zo snel mogelijk te komen en de leidingen te laten repareren maar sturen pas een loodgieter na 2 weken! Waardoor we een van de gesprongen leidingen door een kennis met tijdelijke pleisterwerk hebben dichtlaten maken en water uit de kruipruimte moesten wegscheppen. Zand is vervuild in kruipruimte, kapotte leiding niet gerepareerd tot heden en een ander leiding ook gebarst. Er werd mij beloofd om beide leidingen te repareren en het zand een klein laagje te verversen, dit werd teruggedraaid! Er werd een vakonbekwame loodgieter gestuurd die weigerde om her werk uit te voeren omdat hij het niet alleen aan kon zonder collega en geen zin had om het werk uit te voeren! Ze komen hun beloftes niet na! Immers heb ik er wettelijk recht op dat een kapotte gesprongen leiding gerepareerd wordt, en dit recht hebben ze mij afgenomen door het dossier af te sluiten zonder enige schadeherstel! Nationale Nederlanden en CED laten mij als klant gedupeerd achter met schade van gesprongen kapotte leidingen. Beide partijen spelen onder een hoedje om de klant machteloos te laten voelen en af te wimpelen! Sinds 13 januari tot nu is er geen schade herstel geweest en hebben ze al hun beloftes ter reparatie van de leidingen en verversen van laagje zand allemaal teruggedraaid. Waarvoor betaal ik verzekeringsgeld? Zodat ze ons in dit soort momenten niet helpen?
Terwijl ik een keer in lange tijd op hun beroep doe ivm kapotte gesprongen leidingen en warerschade! Ik ben zwaar ontevreden, machteloos, teleurgesteld en geschrokken over hoe ze beloftes niet nakomen!

Jannette
27-02-2019

Zeer trage en uiterst onzorgvuldige aanvraag pgb

Werkelijk schandalig hoe nn met hulpbehoevende mensen omgaat een pgb aanvragen lijkt wel een doorn in het oog voor dit bedrijf

JC
19-02-2019

Website down en klantenservice telefonisch onbereikbaar

Ik probeerde vandaag in te loggen op mijn Delta Lloyd account (dat gebruik ik al een tijd) en merkte dat ik doorgestuurd wordt naar NN website. Daar probeerde ik in te loggen maar kreeg ik de melding dat mijn inlog ggevens helemaal niet bestaan. Chat gesprek verliep ook slecht daar werd mij geadviseerd dat ik klantenservice moest bellen. Na bellen kreeg ik te horen dat door enorme drukte, ik maar een andere keer moet terug bellen. Wat een slechte service is dit en on professioneel. Puinhoop en ik kan nu ook mijn hypotheek gegevens niet meer inzien die ik nodig heb voor mijn aangiftes. Als het kon had ik de hypotheek echt niet afgesloten bij NN.

Frits
19-02-2019

Spoedopdracht en afhandeling klachten

Medewerker NN: we zijn inderdaad te laat met het overmaken van uw geld. Wij maken er een spoedopdracht van en binnen 5 werkdagen is het overgemaakt. Tien dagen later: nog steeds geen geld en het antwoord van een andere medewerker NN: we weten nog niet wanneer u uw geld zult ontvangen. Het systeem bla, bla, bla.
medewerker NN: U kunt een klacht indienen. Helaas: een klacht wordt zeker niet binnen de toegezegde termijn van 10 dagen afgehandeld en wordt rustig een maand verschoven. Wat een waardeloze organisatie.

Marjolein
18-02-2019

Waardeloze service

Overgestapt van zorgverzekering naar Nationale Nederlanden. Hadden eerst de verkeerde polis toegestuurd. Na twee weken ontving ik de juiste, er was mij verteld dat ik een tandartsverklaring moest invullen maar die zat er niet bij. Vervolgens weer gebeld, alles was in orde de verzekering was actief. Na twee maanden dubbele premie betaald te hebben contact opgenomen met mijn vorige verzekeraar. Blijkt dat ze nooit de verzekering daar hebben opgezegd. Weer contact opgenomen met Nationale Nederlanden. Blijkt de verzekering toch niet actief te zijn, word me doodleuk en zonder enige toelichting verteld dat ik binnen 10 dagen een brief ontvang met de opzegging. Als ik daarop verder vraag naar de reden van de opzegging maken ze me met zoveel woorden uit voor leugenaar en word het contact afgekapt.

Ik schrijf echt nooit reviews maar dit is echt absurd.

Wil
15-02-2019

Krijg geen contact via telefoon of chat op website

Door overname van Delta Loyd zit ik nu vast aan Nationale Nederlanden. Ik krijg email dat jaaroverzicht beschikbaar is. In mijn Documenten op hun website staat geen enkel document. Chat op hun website werkt niet. Telefoon na 45 minuten in de wacht heb ik maar opgehangen.

Gea
09-02-2019

Keren niet op tijd uit!

We hebben 20 jaar gespaard en het bedrag is vrij gekomen. In de brief staat dat we er rekening mee moeten houden dat vanaf de datum dat het bedrag vrij komt er een paar dagen overheen kunnen gaan voordat wij het bedrag ontvangen. We zijn ruim een week verder en hebben een telefoontje gepleegd met Nationale Nederlanden. Medewerker aan de lijn zegt:" We kunnen op dit moment wegens omstandigheden niet uitkeren" We moeten maar wachten want het kan nog een aantal weken duren. Ik vind dit niet kunnen en denk eraan om juridische stappen te nemen, het kan toch niet zo zijn dat vrijgekomen geld door hun vastgehouden wordt.

Naomi
07-02-2019

Zomaar cadeau ontvangen!

Ik kreeg jarenlang post van iemand anders op ons adres. Altijd retour afzender gestuurd maar bleef het ontvangen. Gisteren maar eens gebeld met Nationale Nederlanden.
De vriendelijke meneer aan de telefoon zou het voor mij uit gaan zoeken en vandaag kreeg ik ineens een pakketje.
Een cadeautje van de Nationale Nederlanden met een excuus brief voor de jaren dat ik verkeerde post ontvangen had.

Super attent!
Bedankt!

Melanie
04-02-2019

Waardeloze service

In een tijdsbestek van 6 weken tot 2x toe een geblokkeerde internet spaarrekening. Het potje voor de kapotte auto, wasmachine e.d. Knap onhandig! Keer op keer gebeld, eindeloos in de wacht, medewerkers hebben vervolgens geen idee, zullen terugbellen maar doen het niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Zodra ik bij mijn geld kan ga ik het naar een andere bank overzetten. Dit is geen doen!

Meer Nationale Nederlanden reviews
Welk cijfer geef jij Nationale Nederlanden?