Nationale Nederlanden123 ervaringen

14-08-2019

Criminele organisatie en omgekeerde fraude

Op 15 juni 2017 werd ik hard van achteren aangereden door een auto in een 60km zone. Ik kreeg van rechts geen voorrang. De klap was zo hard dat het linkerachterwiel van de Mazda 626 scheef onder de auto was komen te staan. Wekenlang ben ik aan het touwtrekken geweest met NN over de aansprakelijkheid. Uiteindelijk heeft dat gespuis de schade aan de auto betaald en de aansprakelijkheid aangenomen maar mijn 3 gekneusde ribbben en pijnlijke hals en schouder bleven onbetaald. Ik had al eerder oorlog met Achmea en ASR in (2015) gehad en daardoor is de zaak terechtgekomen bij de echte verzekeringsboeven t.w. Kennedy van der Laan die het leveren van omgekeerde fraude tot kunst hebben verheven. In mijn zaak hebben deze baliekluivers inmiddels een slordige 25.000 euro uitgegeven aan proces en advocaatkosten maar ze krijgen mij niet klein! Al moet ik mij als een Jan Palach in brand steken ik blijf hun criminele praktijken " het oplichten van letselschadeslachtoffers eindeloos beschrijven en belichten. Zie getuigenbank.nl daar vind je hun vuile was waarbij zelfs meineed aan de orde is! Laat je niet kisten!

12-08-2019

Waardeloze instelling totaal geen enkele nut voor de maatschappij

Probeer al maanden afkoopsom levensverzekering te cashen, op 12-6-2019 heb ik alle stukken die nodig zijn voor uitbetaling van mijn levensverzekeringspolis naar N.N. gestuurd, incl. de benodigde bijlagen van de Belastingdienst, incl. identiteitspapieren en kopie bankpas, 2 weken later gebeld hoe het ervoor staat, krijg ik te horen dat afhandelingsprocedure 15 dagen zou duren , 2 weken later weer opgebeld, krijg ik te horen dat brief belastingdienst er niet bijzit en kopie bankpas ontbreekt, hebt dit alles via contactformulier opgestuurd, week later wederom gebeld, eerst wordt mij verteld dat er niets ontvangen is later zei mevr. Bakker dat alles al binnen is en ze niet begrijpt waarom afd. betalingen nog steeds niets uitgekeerd heeft en ze een voorrangsprocedure gaat opstarten, op 1-8 een brief van N.N. met mededeling dat ze op 8-7 een foutieve brief naar mij hebben opgestuurd, in de brief van 1-8 staat dat de wettelijke betalingstermijn is overschreden, dankzij het geklungel bij N.N. krijg ik dan 28% uitgekeerd en zoals het er nu voorstaat, hanteren jullie hiervoor ook een 15 dagen termijn voor uitbetaling, de rest 72% gaan jullie opnieuw in behandeling nemen pas na opsturen definitieve aangifte 2018 met het bewijs dat ik de verschuldigde belasting ook daadwerkelijk hebt betaald, ik ben het daar helemaal niet mee eens, dat gaat dan weer een jaar duren, ik wil alles nu hebben of ik moet dan een rekening sturen met rente over het bedrag wat ik tegoed zou hebben, soap is niet compleet want op mijn huisadres wordt ook nog een brief gestuurd met een heel ander persoon, fout op fout wordt door jullie administratie uitgevoerd en dan praten jullie over zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, goede beveiliging, privacy statement, geheimhouding persoonlijke gegevens en dat jullie zeer alert moeten zijn dat ze niet in verkeerde handen komen en dat jullie de regels volgen van de AVG, hoe verzinnen jullie dit allemaal, ik ben het gewoon beu en wil dat jullie dit rechtzetten en mij gewoon uitbetalen waar ik recht op heb en als ik mails hierover stuur naar mevr. P. Bakker krijg ik totaal geen reactie, is dit nou echt zo moeilijk, heb alles opgestuurd en nog gaat het fout, de medewerkers tonen totaal geen initiatief, zeeeeer slechte service van N.N. en als ik google op www.ervaringen.nl enklachtenkompas is die ene ster die gegeven wordt voor reviews over dit bedrijf nog veel te hoog mochten jullie wederom niet reageren, zie ik mij genoodzaakt een advocaat in de arm te nemen en de ombudsman te benaderen de rekening stuur ik uiteraard naar jullie

Cor
09-08-2019

Traaaaaaaaag = duur

Begin juli wilde ik gezien de mooie rendementen op mijn pensioenspaarregeling (grotendeels) in aandelen switchen naar meer defensieve fondsen. Ik heb regelingen bij zowel NN als Interpolis / Robeco en BrandNewDay. Bij de anderen was dit binnen 1 dag geregeld, bij NN loopt dit na bijna 1 maand nog steeds. Medewerkers hebben niet de juiste kennis, verwijzen door naar andere afdelingen, en nemen ruim 1 week de tijd om te reageren op simpele vragen, nu mag ik eindelijk een formulier gaan invullen waarop ze een "offerte" sturen die ik dan mag gaan goedkeuren, ben benieuwd of het nog lukt dit jaar. Intussen kost mij dit als gevolg van de dalende beurskoersen al enkele 1000-en guldens. Bedankt NN! Ik heb het gevoel dat ik 30 jaar terug in de tijd ga met jullie administratieve afhandeling.

Helene
08-08-2019

Levensverzekering beeindigen

Wat een prutbedrijf, ik ben al vanaf 27 maart 2019 bezig om mijn levensverzekering te beeindigen. Je word steeds van kastje naar de muur gestuurd, talloze mails en telefoontjes eraan gespendeerd, en tot op de dag van vandaag nog steeds niet afgerond. Paar keer documenten voor de zoveelste keer naar persoonlijke mailadres van collega gestuurd, die je dan aan de lijn hebt. Vervolgens blijft het stil. Maar WEER bellen, o mevr die werkt hier niet meer, dus dan word het niet overgenomen ofzo?

Weer naar ander mailadres gestuurd van de desbetreffende die je aan de lijn hebt, daarna weer stil.

Maar weer bellen, o mevr die heeft de documenten niet ontvangen?

Heeft u een punt tussen voor en achternaam gezet? Nee want zo is het niet doorgegeven grrrrrrr.

Dus weer opnieuw doorgestuurd, en nu maar WEER afwachten.

Gelukkig heb ik verder niks lopen bij dit bedrijf.

Het is echt PRUT en onbetrouwbaar, beloven van alles maar doen uiteindelijk niets

Leander
22-07-2019

Wat er ook gebeurt, nooit doen!

Wat is dit voor kansloze financiele instelling. Toen ik mijn hypotheek over ging sluiten en zag/wist dat de notaris fouten maakte (aangegeven, maar alles "was ok!".), heeft Nationale Nederlanden de leningdelen waarvoor ik getekend heb op een offerte "even aangepast".

Oftewel, je ontdekt dat de notaris een fout maakt, en geeft aan dat je denkt dat je juist nog bijna 10k aan de notaris moet betalemn hetgeen naar NN overgemaakt moet worden, maar alles is "OK".

Hoe NN hier mee om gaat? Heel simpel, we passen gewoon de leningdelen aan! En dan sturen we een brief dat de leningdelen "wat" aangepast zijn door een nieuw administratief systeem.

Als uiteindelijk de aap uit de mouw komt, dat zal mijn mouw zijn want ik had al eerder aangegeven dat domme koffieslurpende bureaucratische debielen hun werk niet goed verrichtten, heeft de bank gewoon te weinig ontvangen via de notaris.

Helemaal geen problem, het geld was er en had ik over willen maken maar a) worden er smoesjes verzonnen en b) komt er naderhand een brief dat er zaken niet kloppen en "ik het geld alsnog kan overmaken".

Echt puur kansloos, ik ben zelf programmeur en weet heel goed waar ik mee bezig ben. Dit zijn gewoon boevenpraktijken, ik heb nooit getekend voor deze scheve hypotheel.

En nu nog de overleidensrisicoverzekering zien af te kopen. Nou, dat klinkt makkelijker dan gedaan. Aanvragen is zo gedaan, je krijg dan netjes per direct een PDF in je mail dat ze "waarschijnlijk binnen 4 weken gaan reageren". Nou, dat wordt in ieder geval de eerstkomende maand de premie doorbetalen! Na lang wachten krijg je een simpele brieg met dom formulier dat je moet invullen (met je ex, ja daar moet je weer volledig mee in contact treden) Eerst moet je per post een vragenlijst opsturen inclusief kopieen van bankpassen en ID kaarten (lekker veilig), vervolgens krijg je na wederom een paar weken te horen dat je "het formulier niet goed hebt ingevuld want het bankrekeningnummer staat er niet op". Nee, laat dat nu het bankrekeningnummer zijn waar al ruim 10 jaar van geincasseerd wordt, en laat de rest op van de nummers op de foto';s staan die we van bankpassen moesten inleveren.

Kortweg, echt een gammele ouderwetse schijtbank, neem hier never nooit niet een hypotheek mits je houdt van brieven per postduif naar de ontvanger te versturen. De app ligt er steeds uit, de site is in elkaar geknutseld door een stelletje oude B IT'ers (anders zou zoiets wel werken als bijvoorbeeld de site van een moderne exchange).

Naast dit wordt je altijd gebeld door een "anoniem" aka prive nummer. Heel fijn, die neem ik standaard nooit op omdat je altijd een irritant callcenter aan de lijn krijgt. Nou, dat is in dit geval niet anders, als je per ongeluk opneemt is de kant groot dat je de Nationale Nederlanden aan de lijn krijgt.

- Puur kansloos
- Zou "Nederlanden" in de naam niet mogen dragen
- Water er ook gebeurt: NOOIT DOEN!

Daniella
10-07-2019

Drama

Gemiddeld ligt 1 keer per maand en de app er uit waardoor je dus gewoon weg niet bij EIGEN vermogen kan. Nationale Nederlanden vind dit zelf wel normaal als ik contact opneem met de klantenservice. Ik ben zelf weggegaan, wekt absoluut geen vertrouwen om hier langer mee door te gaan.

Jolanda
10-07-2019

NN €65/mnd premie betalen en niets verzekerd!

We betaalden(want zeggen direct op) €65 premie per maand. Mijn vrouw wil geen gezeur . dus direct goed verzekeren en . tegen nieuwwaarde.

Een inbraak in onze garage . we hebben pech . we waren er niet!

Uw hoofdverblijf? . u dient permanent aanwezig te zijn . u krijgt niets vergoed.

Eigen rolstoel gestolen? . u kunt toch eentje van de GGZ krijgen?

Nieuwwaarde? . nee . alles in opslag wordt gekend als niet in gebruik . dus dagwaarde!

25 jaar lang Nationale Nederlanden . nooit wat geclaimd . premie €65 per maand oplichters dus en met zulke slechte voorwaarden voor consument hoeft nooit iets uitbetaald te worden.

De kleine lettertjes van Nationale Nederlanden.

SN
02-07-2019

Nationale Bende!

Nooit een product afnemen bij de Nationale Nederlanden.
Als je goed op het internet zoekt, dan zie je dat deze walgelijke bedrijf op alle vlakken klanten benadeeld.
3x schade gemeld voor mijn reisverzekering, maar nooit geld uitgekeerd gekregen.
Behalve door hun slechte polisvoorwaarden, ben ik ook diverse malen en stelselmatig door hun medewerkers bedrogen.
Als je ze confronteert met hun leugens, gaan ze er niet erop in door van onderwerp te veranderen.
De mensen van de klantenservice, met name de medewerkers van de klachtenafdeling staan je zeer onbeschoft te woord als je je klachten kenbaar wilt maken.
Ze hebben zelfs een keer de telefoon opgehangen.
Als ze een expert sturen, dan is dat van een bedrijf waar ze zelf aandeelhouder van zijn en dus totaal niet onafhankelijk.
Dit kun je ook op het internet lezen.
Ik heb persoonlijk zelf ook een zeer slechte ervaring gehad met een schade expert die door de Nationale Nederlanden was ingeschakeld.
Alle informatie over deze schade expert, die zogenaamd 100% onafhankelijk is, ga ik binnenkort online zetten i.v.m. onwaarheden die hij op papier heeft gezet en uiteindelijk het niet toesturen van een schaderaport.

Als je problemen hebt met deze vorm van oplichting, vraag dan om een onafhankelijke (contra)expertise en schakel meteen uw advocaat in.
Bij de Nationale Nederlanden doen allemaal alsof ze je willen helpen, maar je komt van een koude kermis thuis.
Ze doen er echt alles aan om je zo min mogelijk of het liefst helemaal niet uit te betalen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Weg met de Nationale Nederlanden en ING Reisverzekeringen!
Als je namelijk bij de ING een reisverzekering afneemt, dan kom je pas later achter dat je eigenlijk een verzekering hebt afgenomen bij de Nationale Nederlanden, wat overigens een zeer slechte reputatie erop nahoudt.
ING adverteert niet de Nationale Nederlanden, omdat ze hiermee minder klanten kunnen binden.
De medewerkers van ING Reisverzekeringen zetten klanten op een verkeerde been door zich voor te doen alsof ze een aparte bedrijf zijn, met eigen verzekeringsproducten.
Voor je weet zit je al in hun val en kom je bij de bende de Nationale Nederlanden terecht!

Stephanie
Stephanie
29-06-2019

Vreselijk corrupt bedrijf met waardeloze klantenservice

Het is een eindeloos verhaal om contact te krijgen met NN. 3 kwartier wachten om überhaupt contact te krijgen met den medewerker, die vervolgens meldt dat ze het druk hebben er nog 2 maand wachttijd bij komt voordat ze 1 formulier kunnen versturen. Hierdoor wordt het onmogelijk gemaakt om de hypotheek over te sluiten .
Vervolgens zijn ze wel anders om wel erg op data. En schrijven ze een boete uit van 500 euro als je je als klant een dag vergist.
Er is een klachtenservive maar deze is corrupt en totaal niet onpartijdig.
Ik wil iedereen waarschuwen: ga aub niet in zee met Nationale Nederlanden

Dirk
28-06-2019

Traineren en zich domhouden.

Tot mij wendde een AOW-er (72) voor assistentie om zijn lijfrente afgesloten bij Nationale Nederlanden te regelen. Deze lijfrente zou op 1 juni 2019 ingaan
Op 15 maart schriftelijk de nodige informatie zoals banknummer en saldo-verklaring naar N.N. toegestuurd. Geen enkele reactie en dus geen uitkering over juni 2019. Opvallend was wel dat enige "bevriende relaties zoals RABO en een NN-BV-tje al ruimschoots vóór 15 maart hun adviezen aanboden tegen een "vriendenprijsje" van 500 à 700 euro. Kennelijk wil de NN-maffia de pensioengerechtigde nog op het laatste moment nog even uitknijpen.
Wordt vervolgd.

Tina
26-06-2019

Geen info, geen reactie op brieven

Ik heb al een aantal keren met deze organisatie kontakt gehad, zowel telefonisch als schriftelijk. Halve info of foute info, onvriendelijke medewerkers en geen reactie op brieven. Zeer teleurstellend en zou deze organisatie niet aanbevelen

Maarten
17-06-2019

Alleen geld telt voor Nationale Nederlanden

Nationale nederlanden heeft een incassobureau naar mijn dementerende moeder gestuurd. De rekening was inderdaad niet betaald maar er zit niets menselijks bij. Een uur aan de lijn gehangen: je moet betalen. Word je woest en ga je reageren via internet krijg je webcare die gaat slijmenvia webcare maar er is maar 1 antwoord: we willen je helpen maar laten je en week wachten, zeggen dat het is opgelost maar incasso blijkt nog open te staan en ga je betalen! en dat voor 2 dagen te laat! hieruit blijkt alleen geld telt, mijn moeder heeft jarenlang alleen maar betaalt. Zo zie je maar, bij nationale nederlanden ben je alleen een profitcenter en als je ziek bent en per ongeluk een rekening niet meer begrijpt slachten ze je om je geld. Onmenselijk! ik weet 1 ding zeker, ik zal never nooit 1 product bij nationale afnemen. Ik ben verdrietig, boos en gepijnigd door de onmenselijkheid. Geld telt. Mens niet.

Ruud
12-06-2019

Balluh tent

Ga niet in zee met nn lees de ervaringen van andere dan heb je een prima beeld van deze verzekeringspiraten.

Edwin
20-05-2019

Ontmoedigen geld opnemen

Het proces van afkopen levenspolis duurt vrij lang. Elke stap nemen ze hun tijd. En bij een afwijking zullen ze niet proactief contact opnemen om snel zaken af te wikkelen maar krijg je weer een brief waardoor je weer weken verder bent . geen goede beleving - snap natuurlijk wel hun motief maar hou er toch een vrij vervelend gevoel aan over. Eenzijdig gericht op eigen belang.

Mark
20-05-2019

Keert verzekering niet uit

Mijn ouders hebben 50 jaar geleden een levensverzekering afgesloten waarbij na 50 jaar een bedrag wordt uitgekeerd. Hiervoor moest extra informatie worden verstrekt. U raad het al nog niets ontvangen. Op de door hen verstuurde brief klopt het telefoonnummer niet van de afdeling, dus je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Het adres op de brief waar gegevens naar moeten worden toegestuurd blijkt nadat brieven "niet zijn ontvangen"(zelfs aangetekend) niet te kloppen blijkt na tig keer telefonisch contact. Het blijkt dat de documenten ook kunnen worden geupload(gelukkig heb ik de boel ingescand), maar zit wel een wachttijd tot aan behandeling van 10 tot 40 dagen volgens hun eigen website. Kortom een onbeschofte organisatie.

Leila
29-04-2019

Wachttijden klantenservice

Vanochtend klantenservice gebeld, bleek er niemand op kantoor aanwezig te zijn. Dit is ondanks dat ze bereikbaar zouden zijn vanaf 8.00 en ik belde rond 10.00.
Vervolgens om 16.45 diezelfde dag nogmaals gebeld, kreeg niemand te pakken. Uiteindelijk na ruim 45 minuten opgehangen, met de hoop op een punt alsnog een reactie te krijgen.

Bert
14-04-2019

Geldwolven

De enige ervaring die ik persoonlijk met NN heb is gebaseerd op mijn hypotheek. Mijn vader had vroeger een woekerpolis.

NN is zeer correct in het volgen van de regeltjes en is op geen enkele wijze te betichten van meedenken of in oplossingen die wederzijds winst opleveren.
Het is een smerig geldbelust bedrijf wat werkelijk geen enkele menselijkheid kent.
Het is dat we nog tegen €45.000 aan boeterente aankijken en dat we bij oversluiten nog meer geld kwijt zijn. anders was ik al LANG weggeweest.

Wees gewaarschuwd.

B.
11-04-2019

Belabberde klantenservice!

Zeer lange wachttijden bij bellen, weken bezig om een vrij makkelijke wijziging aan te brengen, ze lezen het verkeerd, moet opnieuw, ze hebben geen idee hoe dat moet, geen klantvriendelijkheid.
Zou hier nooit meer iets afsluiten!

Mic
09-04-2019

Misleiding door Nationale Nederlanden

Een offerte ontvangen van Nationale Nederlanden waarbij je levensverzekering naar pensioensparen gaat. Beide bij NN dus denk je dat de aansluiting klopt. Niets is minder waar! Je wordt misleidt met een mooie rentepercentage waarbij NN aan de voorkant al weet dat dit niet haalbaar is. Echter ze laten het vuiltje bij de consument liggen en die moet deze fout maar ontdekken. Of voor 900 euro een adviseur van NN inhuren die het proces begeleidt. Kortom een zeer misleidende actie, waarbij NN geen klantenbelang hoog heeft.

Floyd
21-03-2019

Heel slecht ,net als delta Lloyd en alle andere verzekerraars

Mijn pensioen werd een aantal keren doorverkocht toen verandert in een beleggings verzekering nu is het van delta lloyd weer naar nationale Nederlanden gegaan het was ooit 76000 gulden nu staat hij op 12500.
Veranderen naar een beter plan is bijna niet mogelijk.
Ik verzeker niets meer.

Meer Nationale Nederlanden reviews
Welk cijfer geef jij Nationale Nederlanden?