Nationale Nederlanden reviews

1.9
Lid
Els
16-09-2022

Eind juni liep mijn overlijdensrisico verzekering af. Volgens NN was deze polis verpand aan een hypotheek. Dit is echter al 10 jaar niet meer het geval. Lang verhaal kort: nu 2,5 maanden na afloop polis heb ik nog steeds mijn geld niet (best veel). Klantenservice geeft antwoorden waar je niks mee kan (standaard telefoontraining-antwoorden, grr). Geen reactie op e-mails, klacht ingediend, daar nemen ze 10 dagen de tijd voor (lekker klantvriendelijk), geen reactie tot nog toe. Uiteindelijk zelf geregeld dat de verpanding eraf kwam. Ik betaal hypotheekrente over het bedrag dat vrij zou komen.

Om woest van te worden. Ik doe nooit meer zaken met NN.

Ad
09-09-2022

Wachttijden aan telefoon meer dan belachelijk. Meer dan 12 minuten.

Laura
17-08-2022

Gefeliciteerd Nationale Nederlanden! Jullie zijn officieel het meest klantonvriendelijke bedrijf dat ik ken. Klanten zijn bij jullie een nummertje in plaats van mensen. Mijn zaak wordt pas na weken en na vele keren bellen en spoedmeldingen opgepakt. Op de laatste dag van de termijn op vrijdagmiddag 17u vragen jullie aanvullende documenten hebt. Dan lever je dat maandagochtend vroeg in en dan vragen jullie in de middag weer om stukken. Op dinsdag zeggen jullie dat het geregeld is, maar dat het niet doorgezet kan worden vanwege een computerstoring. Op woensdag vragen jullie weer aanvullende stukken op. Jullie bezorgen je klanten een hoop stress en slapeloze nachten. Mensen, bespaar je zelf dit, en sluit nooit een hypotheek af bij NN!

Bjorn
17-08-2022

Nadat onze hypotheek was geannuleerd buiten onze schuld, heeft NN alsnog een boete van ruim €4000 van onze rekening geschreven zonder begeleidend schrijven. Ondanks 3 e-mails dat dit onterecht was hebben ze nooit gereageerd of hun excuses aangeboden. Klantenservice is onbereikbaar dus ga niet met NN in zee.

Frank
02-08-2022

Nationale Nederlanden kenmerkt zich door vooral niet te communiceren na een schadeclaim. Als je een bericht stuurt dan duurt de reactie langer dan een maand. Als je dan nog een reactie daarop hebt dan duurt dat weer een maand.

Ook telefonisch kom je geen meter verder. Ze hebben een muur opgetrokken van een vriendelijk callcenter dat er op gericht is om iedereen aan het lijntje te houden.

Mijn advies is om eventuele verzekeringen die je bij nationale Nederlanden hebt lopen zo snel mogelijk om te zetten naar een echte verzekering.

02-08-2022

Telefonisch contact gehad om een autoverzekering op te zeggen. Er waren wat problemen rond de verzekering dus er moest wat overleg gepleegd worden maar ik kon mijn zinnen niet eens gewoon afmaken. Er werd constant door me heen gekletst en luisteren en meedenken ho maar. Zeer onbeschoft en onprofessioneel.

Yasmin
31-05-2022

Niet bij NN verzekering je gooit je geld weg

wil je laten verzekeren voor ongevallen doe dat niet bij Nationale nederlanden want je gooit je geld weg. R. de Hoogh is een serieuze leugenaar “ziek”

ik heb me meteen uitgeschreven met rede bij een betere verzekering te gaan inschrijven. laat je niet gedreigen met cis het stelt niks voor.

Davina
12-05-2022

Het zijn echte boeven en werken met beunhazen die niet eens in dienst zijn bij NN. Sluit geen verzekering af bij Nationale Nederlanden. Op 3 mei 2020 heeft een dader vandalisme/vernieling gepleegd aan mijn zakelijke bus. Schade is via NN gerepareerd en ER betaald van € 225,00. Hun voorzien van een PV en aan gegeven dat de schade verhaald zal worden op de dader via het OM. Twee jaar later heeft de zitting nog niet plaats gevonden. En twee jaar lang heeft NN hoge premies en bedragen onterecht afgeschreven. Tevens bieden ze ook niet aan dat als je slachtoffer bent geworden van een misdrijf dat je de schade kan afkopen. Nee, maar wat wilt NN dat je premie omhoog gaat en je raakt je schade vrije jaren kwijt. Dus stel vijf jaar lang betaal je 200 euro extra op je premie vanwege de BM. Reparatie kosten betreft 1800 euro(afkoop) . 5 jaar keer 12 maanden keer 200 eur is 12000 eur minus 1800 reparatiekosten is 10.200 euro wat NN in hun zak heeft gestopt. Waardeloos bedrijf!

Rene
28-03-2022

Wat een trage klantenservice! En nog veel erger: de transactieservice voor banksparen heeft een doorlooptijd van een eeuw geleden. "We verwerken uw order. Dit kan enkele werkdagen duren" (!) Dat is niet meer van deze tijd, dus begin er niet aan bij deze Dinosaurus. Dit heeft me 440 euro koersverlies opgeleverd.

Friedel
17-02-2022

Jarenlang ben je als klant NN met woekerpolis belazerd. Zelfs als de polis volgestort is claimen ze nog jarenlang forse bedragen voor administratieve handeling die je als klant zelf uitvoert.

Als je een ‘ oriënterend’ gesprek moet voeren over de wijze van uitkeren mag je nog 350,- euro aftikken.

Nu vraag je om een uitdraai van het aanvullend pensioen, maar dat moet jezelf doen. Zelfs als je in het ziekenhuis ligt en niet bij een printer kan.

Klantenservice?.?.? Alleen aan de orde om mensen polissen te verkopen voor de oude dag . Maar een simpele uitdraai is teveel

Ferdinand
09-12-2021

Deze verzekering maakt van een ieder die schade verhaalt een crimineel, en doet er alles aan om zodoende niet uit hoeven te betalen, is dit een verzekering? Waar betaal je dan überhaupt voor.

Bernard
09-12-2021

Na een allesverwoestende brand wordt de voorraad niet vergoed. Wel premie betalen, maar toch altijd iets vinden om er onderuit te komen.

Annemieke
29-11-2021

Bezig om hypotheek om te zetten nadat mijn echtgenoot is overleden.

Geen inzage in wat er gespaard is, langdurig rekken van uitbetalen

Oa doordat ze een verklaring van erfrecht nodig hebben.

Deze is sinds 2003 niet meer nodig bij getrouwde en of partner geregistreerde mensen daar men automatisch erfgenaam is, ( langstlevende )

Verder wordt de premie gewoon afgeschreven voor levensverzekering ondanks dat partner is overleden

Grote bureaucratische maatschappij, die geen enkele empathie toont aan nabestaanden.

Daniel
27-10-2021

Wat een dramatische klantenservice. Zowel per mail, chat, telefonisch als via de tussenpersoon contact gehad om een rekening op te heffen. Nationale Nederlanden komt niet in beweging. Reageert niet of nauwelijks, zelfs op het formele klachtenformulier.

Robert
25-10-2021

Prima dienstverlening maar telefonische bereikbaarheid is zeer slecht. Minimaal 30 minuten wachten (en dan elke 10 seconden moeten horen “ u wordt als eerst volgende geholpen”).

XXXX
07-09-2021

WIA uitkering proberen te stoppen

Het blijkt onmogelijk om je wia uitkering te laten stoppen bij dit bedrijf. Je doet je best omdat je er geen recht meer op hebt, maar ze blijven maar uitbetalen. Straks kan ik natuurlijk alles weer terugbetalen met rente. Het ergste is dat je wordt voorgelogen door de medewerkers( ze zijn altijd in bespreking) en zeggen dat je binnen 5 werkdagen na 2 maanden niks te horen een reactie krijgt. Dat gebeurd dus gewoon niet. Wat een triest bedrijf zeg

Herman
17-08-2021

Supertraag en compleet onbereikbaar

Al 4 maanden aan het wachten over een beslissing van hun over mijn arbeidsongeschikheidsverzekering.

E-mails worden meestal niet op gereageerd, of veel te laat, en als je belt krijg je steevast te horen dat de afdeling die je nodig hebt "toevallig" weer eens in bespreking is, en dus niet bereikbaar zijn.

Als je dan voor de zoveelste keer een terugbelverzoek indient wordt er nooit, maar dan ook echt nooit, teruggebeld.

Compleet geschift, hier gaat je bloed van koken.

Sa
14-08-2021

Ik kies niet voor nationale nederlanden

Omdat aegon stopt met zijn spaarproducten was ik met mijn gezin op zoek naar een andere bank met spaarmogelijkheden, waarbij ik niet ook nog een betaalrekening zou moeten nemen. Na het lezen van alles op deze ervaringen site is het me duidelijk. Dit bedrijft is problematisch. Wij gaan met ons geld naar een ander.

Klaas
09-08-2021

Informatie over beleggingsverzekeringen

Sedert januari 2021 m drie keer mails gestuurd om informatie over uitbetaling

Nog steeds geen antwoord dus naar Kifid geschreven

Miloufay
01-07-2021

Processen uitbesteden niet de juiste weg!

Nationale Nederlanden lijkt schijnbaar een grote maatschappij maar is het mijns inziens niet (meer). Als ik het allemaal zo lees en ervaren heb is de communicatie nogal triest/slecht. Dit komt omdat NN hoogstwaarschijnlijk taken/processen uitbesteed aan (tijdelijke) contract-partijen (lees call-centres/front offices) vandaar dat ze liever terugbellen. Schriftelijk reageren duurt dus langer, het moet dan immers langs de 'grote baas'. M.a.w. zeer stroperige communicatie en toename van de 'foutgevoeligheid' begrensde kennis van zaken en in het ongerede raken van toegezonden informatie. Daarnaast is de regel dat er binnen X werkdagen wordt gereageerd feitelijk een pressiemiddel om vooral de boel intern op orde/snelheid te houden en betreft het dus een kwantitatief meetinstrument tussen NN en haar contract-partijen. Naar de klanten toe betreft het eigenlijk een onjuiste voorstelling van zaken over een snelle en kwalitatieve service als vermeende zorgplicht en is er sprake van gemaskeerde dwaling! Dus NN dat is wat er ook is gebeurt! Misschien Apeldoorn even bellen om de kapotte ruiten te vervangen.dat doen ze daar heel goed namelijk!

Meer Nationale Nederlanden reviews