Nationale Nederlanden reviews

1.9

Natasja
16-07-2018

Amateuristische

Ze zouden moeten reageren binnen 3 werkdagen op een mail. Nou zeg maar gerust minimaal 1 week de persoon die mijn zaak behandelde was op vrijdag altijd vrij! Als ik belde was er altijd wel iets waarom ik nog geen antwoord had gehad. Ook heb ik al een klacht in gediend hierover bij Nationale Nederlanden en feedback was goed zeiden ze, en ze gingen er zeker iets mee doen. Nou heb net weer 7 werkdagen gewacht op antwoord nadat ik zelf vrijdag had gebeld werd ik nu terug gebeld. Ben er helemaal klaar mee na 6 weken bellen en mailen en nog geen steek verder. Ik haal mijn product weg bij Nationale Nederlanden. Ik had aangezien de naam meer professionele hulp verwacht. Ze kwamen bij mij heel on professioneel over. En zo te zien stromen de klachten binnen.

Anna
09-07-2018

Onderzoek naar autoschade duurt maanden

Als je je een hoop hoofdpijn, moeite en kosten wilt besparen zou ik je absoluut niet aanraden om maar dan ook iets te maken te hebben met NN. NN is nalatig in de gemaakte afspraken, toont geen begrip. Dit mag je toch wel hopen als je 375 euro aan autoverzekering betaald! Belachelijk!

Erika
03-07-2018

WAT EEN DRAMA.

Geen communicatie tussen de afdeling Hypotheken en verzekeringen, herhaaldelijk verkeerde berekeningen en vergissingen in polissen, geen adequate reactie op verzoeken en 1 jaar de tijd nemen om het door ons teveel betaalde terug te boeken.en aks he dan uit totale wanhoop over wil stappen naar een andere hypotheekverstrekker NIET meewerken

26-06-2018

Administratieve Janboel, onzorgvuldig, slechte interne controle

Tweelingbroer heeft een levensverzekering bij dit bedrijf. Opeens kreeg ik bericht over zijn polis. Aangegeven dat dit niet correct was. Excuus, daarna nogmaals het verzoek om een handtekening te plaatsen voor automatische incasso en tot overmaat recent nog weer een brief met acceptgiro om premie te betalen. We hebben zelfs kopieën van ID's gestuurd om fout te corrigeren en in de toekomst niet meer te laten gebeuren. Helaas hier is geen kruit tegen opgewassen. Dan maar publiciteit erbij halen.

Sander
26-05-2018

Nog 2 jaar boetevrij aflossen en ik ben van ze af.

Werkelijk alles gaat mis bij NN, ik gun ze geen stuiver meer en los ieder jaar 10 procent boetvrij af op mijn hypotheek. Dit is het meest onpersoonlijke bedrijf in Nederland.

Vardo
15-05-2018

Fout herstellen

Bankspaarrekening over zetten naar pensioenuitkering kunnen ze niet. slechts 1 rekening daar en dat kunnen ze dan niet.checken of ze het over kunnen zetten. in dec 17 geregeld en nu komt de fout pas tevoorschijn. duurt nu weer een maand. jaja.wat een belabberd, log bedrijf.

Miranda
03-05-2018

Meest waardeloze bedrijf op deze aardbol

Teveel om op te noemen, alles wat maar fout kan gaan gaat fout. Ene afdeling weet van de ander niet waar ze mee bezig zijn, waar door foute inlichtingen worden gegeven. Klapstuk was toch wel dat er nog even maandje hypotheek en verzekeringskosten 875 euro werd afgeschreven terwijl ik al bij een ander zit.

Ruben
03-05-2018

Overlijdensrisicoverzekering onmogelijk om te beëindigen

Ben inmiddels al sinds augustus bezig met het beëindigen van de overlijdensrisicoverzekering van mij en mijn ex. Alles is keurig per post doorgegeven vanuit ING, maar NN blijft elke maand afschrijven. Zelf officiële klacht indienen heeft tot nu toe niks opgeleverd. Word bij NN echt aan het lijntje gehouden. Heb mijn klacht op 26 maart ingediend, wacht nu begin mei nog op de oplossing.

JS
22-04-2018

Sinds 1997 een polis lopen bij de nn. Wij wouden deze stopzetten en laten uitbetalen. Eerst gebeld hoe wij dit moesten doen, dit kon 'heel gemakkelijk' via de site. Alle gegevens netjes ingevuld en opgestuurd en meteen automatische bevestigingsmail gekregen dat ze het hadden ontvangen, we zouden binnen 10 werkdagen bericht krijgen. Na 3 weken echter nog niks gehoord dus toen zelf maar weer contact opgenomen. Ze hadden zogenaamd niks ontvangen dus moesten we alles opnieuw opsturen en weer wachten. Na 2 weken pas een mail dat ze nog andere informatie nodig hadden, terwijl aan de telefoon duidelijk was gezegd welke stukken zij nog moesten hebben. De extra info weer opgestuurd en natuurlijk weer twee weken gewacht tot we eindelijk een bevestiging kregen van ons verzoek tot afkopen. Inmiddels wachten we alweer 3 weken op uitbetaling, echt waardeloos!

19-04-2018

Waardeloos!

Het is werkelijk van de zotte dat je 8 werkdagen moet wachten totdat er een wijziging van mijn persoonsgegevens in hun systeem is doorgevoerd.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik 8 werkdagen te laat zou zijn met het voldoen van mijn financiële verplichtingen.

J.
10-04-2018

Organisatie die niet bereid is om mee te denken

Ik raad NN hypotheken iedereen af, wij zochten advies om de rente te verlagen van 6.9% naar een mark conform hypotheek. Wij hebben rond gevraagd bij verschillende tussen personen en het advies was om rechstreeks te gaan overleggen met de NN. Er is toen iemand bij ons lang gekomen. Er was geen enkel ruimte tot onderhandeling, contract is contrac en je moet je er aan houden, wil je een andere rente krijgen moet je gewoon de boeten betalen, heel stars, absoluut niet mee denkend, niet flexibel, betalen moet je en voor de rest kan je niets doen. Als je toch zaken moet doen met deze instantie mijn advies is om korte termijn te denken en je niet te binden aan een organisatie die niet bereid is om mee te denken met zijn klanten maar alleen denk aan hoe zij geld kunnen maken.

Ik raad iedereen NN bank af.

Andre
09-02-2018

Ook hier inadequate afhandeling beleggingspolis

Hypotheek overgesloten eind november. woekerpolis NN is dus vrijgekomen en moet uitbetaald om hiermee verbouwing te betalen.(afbetalen oude hypotheek kon ineens niet meer (?). Na maand niks horen nog eens actief zelf aangeven dat het moet stoppen en uitkeren.Kan alleen online via uploaden al je persoonsgegevens.dus gedaan, men zou binnen 10 werkdagen reageren (hoe durf je dat al als standaard te communiceren). maar nee, zoals iedereen hier gemeld; NIKS nada noppes. Dus zelf na 10 dagen bellen.en nogmaals een extra , online niet bestaand of aangegeven, formulier toegezonden.Wederom , bevestiging NN dat ze binnen 10 werkdagen reageren en verwerken. Wat denkt u; niks.dus bellen.meisje kan niet veel doen maar ook niks opschakelen of escaleren.Waar blijft ons geld? Hoeveel geld is het? NN weet het niet of zegt het niet en reageert gewoon niet.En dat voor het bedrijf dat het diepst in de woekerpolisssen zit en daar het minst coulant mee is omgesprongen.Echt, ontwijk dit bedrijf.dit zijn pure oplichters voor levende mensen.

Jolanda
29-01-2018

Banksparen wordt onmogelijk gemaakt

Mijn ervaringen zijn nauwelijks te geven zo'n beetje alles gaat fout. Aanvraag is niet goed. Formulier voor de bankspaaropname wordt niet goed ingevuld door nationale Nederlanden, terwijl ik dat zelf niet mag en kan doen. Deze fout had € 50.000 gekost en was niet terug te draaien geweest. Gelukkig ontdekt. Er valt niet te praten over oplossingen. Bankrekening is niet goed. Rijbewijs wordt eerst aanvaard als id-bewijs later weer niet en ga zo maar door.

22-12-2017

Woekerpolis nr zoveel

Heb al jaren een woekerpolis! Wordt met brieven geïnformeerd dat ik naar mijn polis moet kijken! Heb ik gedaan! Nu heb ik weer moeten storten en blijk ik in 1 jaar 7000 euro verloren! Nu bel ik en wordt ik 4 keer doorverbonden en kom niet op de goede plaats! Beleggingsrivers zijn het! NN is net als Waddeneilanden alles is vanzelfsprekend voor de mensen aldaar! Klantonvriendelijkheid ten top!

Mo
19-12-2017

Slechte verzekering

Lieve mensen, ik raad jullie nn echt niet aan. Kijk waar jullie je verzekeringen hebben of gaan sluiten. Ze geloven niks, ze keren niks uit en kijk ook goee met wie nn samen werkt. Neem een verzekering die niks met nn te maken heeft ze zijn onmenselijk totdat het jullie overkomt piepen jullie heel anders

18-12-2017

Rechtsbijstand is waardeloos

Had een aantal maanden geleden rechtsbijstand verzekering bij NN afgesloten. Een tijd later nadat een klacht van mij bij een instantie werd afgewezen wou ik me beroepen op de rechtsbijstandsverzekering. Helaas weigeren ze me te helpen omdat ze beweren dat de klachten eerder waren begonnen. Het juridisch geschil was echter na 2 maanden na afsluiten begonnen. Kortom direct gebruik van maken stel helemaal niets voor, waardeloze verzekering waar je niets aan hebt.

06-12-2017

Geen dekking doorlopende reisverzekering

Enige voordeel van deze verzekering was de lage kosten, maar toen ik een schade aanmelde was dat weer net niet gedekt. Dat terwijl mijn reisgenoot met dezelfde claim gewoon 170 euro bij zijn verzekering kreeg uitgekeerd, dus daar wel gewoon gedekt. Dan heb je niets aan zo'n verzekering bij Nationale Nederlanden. Gezien andere klachten over afhandeling is er weinig reden een verzekering bij hun af te sluiten.

Theresia
04-12-2017

Geld niet uitbetalen

Ze wetten niet waar nier ze uitmoeten betalen ik wacht nu al meer als een maant op mijn geld dat is geen stijl voor zon groot bedrijf

Debn
27-11-2017

Afhandeling hypotheek

Al bijna 20 jaar zijn wij klant, maar vorig jaar hadden we een vraag over onze hypotheek. Ze konden ons niet helpen het was te druk, hij zou een uitdraai sturen met de mogelijkheden en deze zou ik met een week of 16 ontvangen. Ik vroeg of het misschien de bedoeling was om klanten niet vriendelijk te helpen.

Hierna hebben wij de knoop doorgehakt, we hebben een ander huis gekocht en de hypotheek afgelost en elders onze hypotheek afgesloten.

Maar helaas het afhandelen van de hypotheek duurt nog minimaal 7 weken want de afdeling van de gekoppelde verzekering heeft het druk en heeft geen tijd om het af te handelen. Nu maar hopen dat het allemaal goed komt en daarna zeggen wij alle andere verzekeringen ook op, zonde maar ik wil klant zijn en geen nummer.

Albert
26-11-2017

Afkoop klein pensioen.

Volgens de medewerkster van NN duurt het 6 weken alvorens NN met een aanbod komt. Na het invullen van een aanvraagformulier tot op heden geen enkele reactie ontvangen van NN. Zelfs een ontvangstbevestiging dat het formulier aangekomen is en in behandeling genomen is, wordt niet verstuurd. Op deze manier laat NN gepensioneerden vreselijk in de kou staan.Wat een bedrijf, als ik de afgelopen 48 jaren zo met mijn klanten was omgegaan was het zakelijk snel met mij afgelopen.