Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Peter
09-07-2019

Let op premie bromfiets verzekering 2020

Unive vond het nodig de premie voor de snorscooter te verhogen

niet met een paar procent, maar ruim 150%

gelijk opgezegd.

let op let op let op overstappen heeft zin

San
19-05-2019

Verdubbeling premie scooterverzekering

4 jaar verzekerd geweest bij Univé voor een prima prijs. Tot dit jaar de nieuwe premie bekend werd. Bijna een verdubbeling. Contact opgenomen waar dat aan ligt. Wat krijg je als antwoord: er zijn veel schadegevallen geweest in uw omgeving het afgelopen jaar. Ja, dank je de koekoek. Zelf heb ik in die 4 jaar schadevrij gereden. En dan moet ik een verdubbeling gaan betalen? Univé? Daar plukt u de ZURE vruchten van. Nooit meer!

Leon
25-04-2019

Premieberekening klopt niet, verschil krijg je NIET terug!

In Augustus 2018 een verzekering afgesloten bij Unive. Een paar weken later een verhuizing doorgegeven, dit kon niet gelijk omdat het nog niet verwerkt was bij de gemeente.

Premie was niet bekend maar bleek ruim €13,- per maand terwijl ik soortgelijke andere bromfietsen bij HEMA heb verzekerd voor €4 per maand. Hier in April maar is achter aan gegaan omdat het toch een dure verzekering is. Blijkt dat de premie niet klopt en mevrouw zegt dat de brommer verzekert kan worden voor €5,05 per maand! Het verschil krijg je terug zegt ze zelf!

Later weer teruggebeld door Unive; de premie gaat omlaag naar €5,05 per maand maar het verschil kan ik helaas niet teruggeven omdat de polis is afgesloten voor €13 per maand! Terwijl ik een paar weken na het afsluiten een adreswijziging heb doorgegeven waardoor het aanzienlijk goedkoper is geworden!

Premie nu dus vanaf april verlaagd naar €5,05 maar de €8,- verschil per maand vanaf september krijg ik niet terug!

Dennis
30-01-2019

Premie scooter verzekering verhoogd

Na 5 jaar een scooter in de verzekering gehad te hebben verhogen ze de premie met meer dan 300%.zonder enige melding. Ik ben direct overgestapt naar een ander.

Henk
06-01-2019

Oplichting met schadevrijejaren!

Ik heb ooit mijn brommer laten verzekeren bij dit fluut bedrijf en ze hebben mijn auto schadevrije jaren gebruikt bij de bromfietsverzekering. nu ik ze weer op mijn auto wil gebruiken is dat niet meer mogelijk en zou dat alleen op een bromfiets kunnen 10 schadevrije jaren zijn nu verloren kut bedrijf! ik waarschuw iedereen! oppassen.

Brenda
05-12-2018

Waardeloze verzekeringsmaatschappij

Vorige week is de scooter van mijn zoon gestolen uit de voortuin van ons huis terwijl we thuis waren. We hadden een kwartier eerder de visite uit gelaten en vlak daarna was hij weg. Mijn zoon was er helemaal af en we zijn gelijk de buurt door geweest om te kijken of we nog iemand konden betrappen zonder resultaat.

Maar gelukkig was mijn zoon All risk verzekerd bij Unive. De volgende dag gebeld met de maatschappij en ons verhaal gedaan. De mevrouw aan de andere kant van de lijn wist ons te vertellen dat diefstal niet bij de all risk verzekering in zat. HUH? daarom is de scooter ook all risk verzekerd. We konden hoog en laag springen maar we krijgen dus mooi niks terug. Ik zou echt iedereen aanraden NOOIT je verzekeringen bij Unive af te sluiten.

Dennis
22-09-2018

Had een scooterverzekering naar tevredenheid:

Ben jaren verzekerd geweest met een oude Piaggio Zip Snor Scooter, nooit wat meegemaakt trouwens, er werd elke maand 5,70 euro afgeschreven, netjes dus, koop ik een nieuwe Piaggio Zip, die wil ik op dezelfde manier verzekeren, WA dus, moet ik ineens 26 euro per maand gaan betalen, omdat hij nieuw is? ik ben gelijk overgestapt naar de Rabo bank omdat ik daar mijn rekening heb, 7,20 in de maand, nee, bij Unive konden ze niet uitleggen waarom ik ineens 4 maal zoveel zou moeten gaan betalen, wat een rare behandeling!

Tineke
11-11-2017

Eenzijdig ongeval

Ongeluk met scooter gehad,scooter beschadigd,jas beschadigd en bril helemaal kapot.Die beste man van unive vroeg of ik nog meer kleding kapot had waarop ik zei dat er al een scheur in mijn broekzat en daarom niet wou declareren.Ik had meer belang bij het vergoeden van mijn bril(750€).Die was ondanks inboedel en aansprakelijkheidverzekering die we ook bij unive hebben niet verzekerd.Ik moest die broek maar als schade opgeven zodat ik dat geld bij mijn brilkosten kon leggen.Kortom de verzekering zegt in mijn ogen zelf tegen de klant om de boel te gaan beduvelen om aan meer geld te komen.Wacht na 12 dagen nog steeds op bericht dat ik de scooter kan laten maken,heb nog een mail gestuurd maar het kan 10 dagen duren voordat je bericht terug krijgt

Wout
09-08-2017

Slechte service niet verwacht van Unive!

Ik herken heel veel verhalen van de andere ervaringen. Bijzonder lange afhandelingstijd, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen. Naar mijn mening onzorgvuldige afhandeling, waarbij ik het gevoel krijg dat het belang van mij als verzekerde niet voorop staat. (bromfietsverzekering). Ik had dit niet verwacht van een maatschappij zoals Unive met een bekende naam. Medewerkers waren overigens bijzonder vriendelijk, en gaven zelf ook toe dat ze veel achterstanden hadden in afwikkeling.

Xander
08-08-2017

Waardeloze verzekeringsmaatschappij UNIVÉ

Ruim 20 jaar mijn verzekeringen en nu ben ik Univé meer dan spuugzat. Gisteravond een eenzijdig ongevall gehad waarbij een kat de weg overschoot en ik met de scooter onderuit ben gegaan. Zojuist naar ziekenhuis geweest en de schade is een gebroken hak. Daarnaast is de scooter goed beschadigd. Op 2 juni jl had ik een verzekering afgesloten voor de scooter. Telefonisch geregeld waarbij ik specifiek had gevraagd dat de ongevallen verzekering ook geldt voor andere personen behalve ik. De verzekering was geregeld en ik kon de scooter ophalen en mee wegrijden. Vandaag, 08-08-2017 heb ik Univé gebeld mbt schade aan de scooter. De onpersoonlijke muts eerste klas vertelde mij dat ik alleen WA verzekerd ben en zodoende geen aanspraak kan maken op Univé. Ik was ten stomste verbaasd, omdat ik er van uit ben gegaan dat ik niet WA verzekerd was. Dit is niet eens ten sprake geweest tijdens de afsluiting van de vezzekering op 2 juni jl. De onpersoonlijke muts vertelde mij dat dit wel gebeurd was, dit kon ze namelijk inzien in de computer. ik vertelde haar dat dit niet had plaatsgevonden. Onpersoonlijke muts deelde mij vervolgens mede dat Univé niks voor mij kan betekenen, maar toch wenste ze me sterkte met de letsel. Ik ben helemaal klaar met Univé, heb al mijn verzekeringen daar lopen. Auto, rechtsbijstand, reis, WA, scooter, inboedel, zorg. Ik heb huiswerk te doen om te kijken naar welke maatschappij ik ga overstappen. ZSM zal dit vaan gebeuren. Voor mij nooit UNIVÉ meer! Ik heb de polis er op nagekeken en nergens staat of ik WA (+), all risk verzekerd ben. Geld vangen is Univé goed in aan premies, maar uitkeren? Ik vind het meer dan schandalig hoe Univé zich profileert en zeker zijn er werknemers niet capabel en menselijk ingesteld. Het draait allemaal om zoveel mogelijk geld binnen te houden.

Maris
24-04-2017

Waardeloos bedrijf

Mijn zoon is met zijn vespa snorscooter aangereden op het fietspad. Tegenpartij beweerde dat hij stil stond,politie erbij deze zei geen enkele twijfel over het feit dat automobilist fout was. Maar unive beweerd dat ik door ondertekening van het schadeformulier aansprakelijkheid erken. Er staat toch duidelijk op het schadeformulier dat ondertekening geen aansprakelijkheid betekent,maar unive zegt dat dat regeltje helemaal nergens op slaat want je tekent WEL voor aansprakelijkheid volgens hun. In eerste instantie wilde ze ookal bewijs of mijn zoon wel op het fietspad mocht.(het is een snorscooter en mag dus nergens anders)vraag me dus af hoeveel verstand je er dan van hebt. De scooter was totalloss dus zei de verzekering op,meteen daarna kreeg ik mailtje dat ik aansprakelijk was erg vreemd. Mijn advies sluit never nooit niet een verzekering af bij unive

Me
13-04-2016

Vraag over polisvoorwaarden

6.3.2. Uw bromfiets is total loss

Als uw bromfiets total loss is, betalen wij de vervangingswaarde min de waarde van uw bromfiets

meteen na de schade.

Ik vraag me af hoe dit bedoelt wordt. Bromfiets is gestolen (waarvoor verzekerd) Vervangingswaarde = X

Waarde van de brommer na schade (diefstal) = X

Krijg je dan NIKS uitgekeerd

Chiccops3
08-01-2016

4 maanden wachten en dan

Ongeluk gehad met de brommer , netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd

3 weken later bevestiging gekregen dat de tegenpartij ook de formulieren hebben ontvangen maar die hebben het "druk" vervolgens 2 maanden later trek ik maar even aan de bel om te vragen wat de stand van zaken is.

Dan krijg je dit te horen; de tegenpartij heeft het formulier van hun client nog niet ontvangen, dat is wel behoorlijk vreemd wat is er in de tussentijd gebeurt dan?.

Na weer wachten en wachten zou mijn contactpersoon mij bellen, krijg ik een mailje wat er nou eigenlijk gebeurd is , nou vooruit weer alles uitleggen wat 3.5 maand is gebeurd ,

In december krijg ik een mailtje dat ze afwezig zijn tot 4 jan, 5jan weer gemaild en kreeg pas op 8 jan een mailtje met het antwoord u krijgt niet vergoed u bent gevallen en vervolgens tegen de auto aangekomen , heel knap als je over de motorkap gekomen bent.

5 minuten daarna een mail teruggestuurd dat dat niet waar is en dat het veel te lang geduurd heeft, krijg mooi geen antwoord terug.

Gebeld maar contactpersoon is er maandag pas weer maar wel voor het nieuwe jaar nog even geld afschrijven,

L.van den broek
28-11-2015

Mijn klacht super netjes opgelost beter als verwacht

kleindochter heeft met scooter aanrijding met fietser

fietser geeft toe volledig fout te zijn

maar in eerste instantie krijg ik bericht van unive fietser krijgt altijd gelijk

dus ik krijg geen vergoeding

klacht ingediend en de toedracht van het ongeluk

na ca 1 maand brief van unive wij hebben alles opnieuw bekeken en wij

vergoeden u alles

dus voor mij een geweldig goede afloop

bedankt unive voor uw nette oplossing v/d broek

eindhoven

Marie
20-04-2015

Zooitje

Ik ben verhuist van stad 1 naar stad 2. Ik ben in stad 1 naar de bali gegaan en heb daar alles geregeld.

3 maanden later kreeg ik telefoon dat ik de premies niet betaald had en of ik dat nog even wilde doen. Die waren door de unive in stad 1 gewoon afgeschreven. Ik heb hierop een printscreen gemaakt en verstuurd via mail. Het zou uitgezocht worden. Na 2 weken telefoon van de unive in stad 2. Of ik de rekeningen even wilde betalen. Euh nee! Het is niet mijn fout dat zij het niet zien. Op de suggestie dat zij de premie van unive stad 1 zouden krijgen werd moeilijk gedaan, dit zou niet kunnen. Ik zou die premie moeten betalen aan unive stad 2 en dan zou unive stad 1 het aan mij terug betalen als ze het uit gezocht hadden. Dacht t niet. Dit is niet mijn fout dus je lost het zelf maar op. En dan maar herhalen dat ik achterstallige premie heb. Nee, jullie hebben de zaakjes niet voor elkaar, ik heb wel betaald. Op de opmerking dat zij toch een bedrijf zijn werd verteld dat het klantvriendelijker was dat er verschillende kantoren waren in verschillende steden. Ja, dat merk ik inderdaad, heel vriendelijk.

Het is ondertussen nog steeds niet opgelost en ik ga kijken naar een andere verzekeringsmaatschappij.

Sebastiaan
03-12-2014

Arrogant.

Een half jaar geleden heb ik mijn Piaggio Vespa verzekert bij Univé.

Nu 17 November heb ik een brief ontvangen van het RDW, geopend op 30 november ivm verblijf in London, dat ik of mijn verzekeraar een 'verklaring artikel 34 WAM ' door moet sturen ter bewijs verzekert te zijn geweest op 17 november 2014. Wanneer deze niet of niet voor 15 december is ontvangen incasseert men een boete van €330,- .

Nu het lezen van de brief heb ik meteen gebeld en contact gehad met Unive. Bleek dat post met openstaande posten naar mijn oud adres is verstuurd. In de tijd dat ik de verzekering af sloot heb ik de sleutels van het nieuwe huis in ontvangst genomen.

De heer * heeft mij verteld dat er nog een post open stond van € 152,25 waarvan ik niet op de hoogte was. Dit bedrag heb ik vandaag 1 december 2014 direct overgemaakt naar Univé.

Nu is mijn vraag of door de adresverandering voortgekomen vertragingen en moeilijkheden Unive mij toch kan helpen en het RDW voorzien van de verklaring artikel 34 WAM voor 15 december 2014.

Helaas vandaag 3 December 2014 reactie gekregen dat zij mij niet willen helpen. Ik vind dit absoluut geen service en voor mij reden genoeg om mijn verzekering elders onder te brengen. Ook ga ik kijken of er juridisch grond is het bedrag dat ik heb betaald over de maand waarvan zij de verklaring niet willen verstrekken terug te vorderen, zij zeggen hiermee dat ik niet verzekert was.

Mocht iemand mij een betere verzekering aan willen raden, ik ben bereikbaar via s.hameetman@live.nl

Peter
28-09-2014

Betalen voor... NIETS

heb onlangs een schade gemeld waarbij ik een aanrijding heb kunnen voorkomen met een kind op de fiets.. heb het kind ontweken en ben zelf onderuit gegaan met mijn brommer. heb een all-risk verzekering en ben al langere tijd klant met schadevrije jaren dus maakte mij geen zorgen over de afhandeling.

nu hoor ik dat ik in de as. 6jaar een bedrag moet gaan betalen wat de helft van de aanschafwaarde is van mijn brommer....

conclusie: bij all-risk betaal je gewoon je eigen schade

beetje jammer

Anoniem
19-06-2009

Nadat ik afgelopen maand 16 was geworden had ik meteen mijn certificaat voor scooterrijden gehaald. En na lang sparen en vele vakken te hebben gevuld heb ik een aprilla scooter gekocht!! Echt helemaal te gek maar ik moest hem wel eerst verzekeren van me moeder voor ik erop mocht rijde. Daarom ging ik op internet op zoek naar een brommer verzekering voor mijn aprilla. Toen kwam ik bij Unive terecht. Daar kon ik eenvoudig mijn gegevens invoeren en toe kreeg ik gratis een offerte. Unive deed mij een goed aanbod en de kosten per maand vielen mij zeer mee. Dus toen had ik meteen mijn verzekering online afgesloten en nu scheur ik rond op mijn mooie scootertje :D.

Voordelen van Unive: Ik wou zo snel mogelijk mijn scooter verzekeren en dat is zeker gelukt en nog tegen een lage prijs ook.

Nadelen van Unive: Die site van hun ziet er echt niet uit, net zo lelijk als hyves :p