Jules
11-03-2024

Heb in januari 2024 problemen op gezondheidsgebied gehad tijdens een verblijf in Spanje. Ben door Mevrouw Lont van de reisverzekering zeer goed en correct geholpen . Zowel tijdens mijn verblijf in Spanje alsook toen wij terugkwamen in Nederland.

E.e.a. is zeer correct en naar redelijkheid afgehandeld. Alle lof voor Unive.

Edwin
29-02-2024

29 febr 2024. Jammer Unive, mijn vrouw ligt nu al 11 dagen in het ziekenhuis in Oostenrijk vanwege ernstig ski ongeval en nog steeds geen passende oplossing van jullie vernomen. Als haar man zou ik 1e contactpersoon zijn, echter NIETS van jullie vernomen in 11 dagen tijd. Zeer slechte communicatie vanuit de alarm centrale en helaas lees ik dat vaker bij deze ervaringen.

Na mijn boze telefoontje van vandaag, niet zo gek toch?, ook niets meer van jullie vernomen. I.p.v. een luisterend oor, hebben wij te maken met zelfingenomen personen, die slechts een standaard tekst voorlezen. En ja, ik ben boos, omdat jullie de toestand totaal verkeerd hebben ingeschat. Na 11 dagen moeten jullie nog vervoer terug regelen. Dit is werkelijk ongelofelijk. Jullie hebben vandaag toegezegd om contact op te nemen, maar helaas. Morgen verder naar dag 12. Ik weet helaas geen andere weg om mijn beklag te doen. Het dossier is bij Unive bekend en anders voeg ik het toe op dit bericht.

Es
21-01-2024

In het buitenland is mijn tas met een kostbare high design portemonnee gestolen. Deze portemonnee was vier jaar oud, maar is juist meer waard geworden. Ik had hiervan een bon, maar niet van mijn tas meer. Wel kon ik foto’s van mijn tas overleggen en prijsopgaven van een vergelijkbare tas. Klacht 1 >>Unive vergoedt niets maar dan ook niets zonder bon. Klacht 2>>bij gestolen goederen van meer dan EUR 500 gaan ze altijd uit van een afschrijving van max 10 jaar, dus 10 per jaar.

Joseph
04-10-2023

Bij Unive een doorlopende reisverzekering afgesloten.

Helaas waren we het nodig tijdens onze reis in Duitsland.

Nou zit ik al 23 jaar bij Unive en echter nog nooit klachten gehad, Maar hoe we zijn behandeld toen we de reisverzekering nodig waren is echt mensonterend.

Gelukkig was ik ook ( nog )verzekerd bij de ANWB.

Hier bieden ze wel de juiste service.

Dus zodra ik kan opstappen bij Unive zal ik dat zeker doen.

Pim
13-06-2023

Helaas moesten we terug naar huis vanuit Griekenland ivm het overlijden van onze (schoon)zus.

Allereerst Telefonisch zeer meelevend en vriendelijk te woord gestaan.

Alle kosten die we moesten maken, werden zonder pardon direct overgemaakt.

Fantastische verzekering.

Univé die doet wat het belooft.

Lucy
17-08-2022

Doorlopende reisverzekering is hier niet betrouwbaar. Ze compenseerden € 200 in plaats van slechts € 4000. Ik kan de verzekering een jaar lang niet opzeggen, ik betaal dan € 20,- per maand in plaats van € 1,70. Het zijn oplichters. Pas op, hef geen €1 op. ze betalen miljoenen euro's aan oligarchen en zakenmensen, maar ze onderdrukken gewone mensen.

Ivo
11-03-2022

Heb al jaren een doorlopende reisverzekering, en nooit problemen gehad. Zijn uitstekend bereikbaar via zowel email, telefonisch als whatsapp, en altijd zoals verwacht (binnen redelijke normen) uitgekeerd. Gisteren mijn portemonnee verloren, via whatsapp contact opgenomen, en zonder problemen de vandaag al het hele bedrag uitgekeerd gekregen. Topervaring, ik ga niet meer weg!

02-03-2022

Al tientallen jaren alle verzekeringen m.u.v. zorgverzekering bij Univé. Nooit problemen of gezeur gehad bij claims. Recent trouwring verloren tijdens lang weekend, ook nu weer keurig geregeld zonder onredelijke eisen van Univé kant. Gewoon heel goed al erg lang dus.

Familie Koning Volendam

Michel
16-06-2020

Geen vouchers bij Univé

Wij hebben tickets geboekt bij Transavia. Los een kortlopende annulerings verzekering bij Univé afgesloten. Transavia annuleerd de vlucht voor 28 juni 2020, Covid 19. Voucher, oké. Univé gebeld reis gaat niet door, annulering Transavia. Vraag van mij, krijg ik nu ook een voucher bij Univé? Antwoord Univé, nee! Helaas. Reis gaat niet door pech voor u, geld annulerings kwijt. Dat is klant onvriendelijk maar een lekker spaarpotje voor Univé, wie doet je wat. Dat is de macht van de verzekeraar 2020

Jerry
26-03-2020

Reis en annuleringsverzekering

Ik heb al mijn verzekeringen per direct opgezegd bij Unive i.v.m. slechte dienstverlening. Ik heb al jarenlang een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij Unive en nu we door het Coronavirus niet op vakantie kunnen heb ik de kosten van de annulering bij Unive neergelegd. Zij weigeren de kosten te betalen omdat Corona niet wordt gedekt door Univé. Ik heb gevraagd waar ik dan een annuleringsverzekering voor heb en zeker voor een situatie als deze omdat er geen vliegtuigen gaan en dit dus overmacht is. Als antwoordt krijg je dan, Sorry maar Corona valt buiten de verzekering. Voor mij nooit meer een verzekering via Univé.

26-03-2020

Reis en annuleringsverzekering

Ik kan iedereen afraden om een verzekering bij Unive af te sluiten. Het is echt zo'n bedrijf dat als de zon schijnt bieden ze je een paraplu maar als het regent zijn ze niet thuis. Ik heb al jaren een doorlopende reis, bagage, ongevallen en annulering verzekering bij Unive en doe nu voor het eerst een beroep op deze verzekering i.v.m. het Corona virus, en nu blijkt (?) dat ze niets dekken behalve als je zelf het virus hebt. Als je dus dingen doet om het virus te voorkomen zoals vluchten uit een gevaarlijk gebied, dan zijn ze niet thuis.

Marianne
18-03-2020

Daar plukt u de rotte vruchten van

Vanwege het virus moesten wij onze reis annuleren. Van de Nederlandse overheid mogen wij niet meer reizen. Wij betalen per jaar 2000 euro aan verzekeringen bij unive. Reizen verzekerd tot een som van 1500 euro. Nu krijgen wij niks vergoed. Omdat het om een virus gaat. belachelijk. We betalen keurig onze verzekeringen en als er wat is krijgen we nul. Als we zelf gespaard hadden dan konden we het zelf wel betalen. Unive harkt je geld binnen, maar weigert ook maar een cent te compenseren.

Thierry
23-01-2020

Verkeerde inlichting kost on geld

Je word genaaid door unive.

Wij waren voor ons dochtertje in het buitenland naar de eerste hulp.

Ook over gebeld.

Nu weigeren ze de declaratie omdat het niet in nederlands of engels is dus moeten wij het bij een officieel vertaalbureau laten vertalen. Wat ons niet eerst verteld is! en erg duur is!

Daarom word onze declaratie geweigerd terwijl we gewoon wereld dekking betalen

Schandalig! wij zaten hier voor 5 jaar bij de concurrent en nooit zo iets mee gemaakt. Ruilen is huilen zeggen ze maar. Wat een spijt

Unive ook gelijk 7/8 klanten kwijt door dit verhaal in onze vrienden/familie kring die ook vaak reizen

Volgend jaar zitten we weer allemaal bij die oude vertrouwde verzekering die niet de boel belazerd. En dit alles voor en nota van 60 euro goed gedaan :) unive

Adrian
31-10-2019

Alarmcentrale unive

Nadat mijn moeder werd aangereden in Duitsland is ze daar in het ziekenhuis beland. Lang verhaal kort: Univé zou haar repatriëring regelen. Komt ze terecht in Zeeland terwijl ze zelf in Amsterdam woont. 'Alleen daar is een plek', krijg je te horen. Rotterdam was ook nog mogelijk geweest omdat ze daar veel familie heeft. We zijn machteloos en het voelt alsof ze gewoon ergens gedumpt is. Dat ze in Nederland is dat is dan wel gelukt. Voor de rest zie je het maar.

Ilonka
19-07-2019

Heb ik mij hier al die jaren voor verzekerd.

Ik kon een weekend naar een vakantie huisje toe. Ben daar hoogstwaarschijnlijk mijn oorbellen verloren. Ik merkte dat pas op met de terugreis naar huis. Dit huisje staat op een vakantie park. Kon geen boekings nummer overleggen daar het huisje van de eigenaar zelf is. Een eigen huis dus. Kon wel aangeven dat ik daar was met een afschrift dat ik daar geweest ben. Ik krijg niets vergoed omdat dit onder een weekendje weg valt. Dus ik moet een verre reis maken om aanspraak op mijn doorlopende reisverzekering te maken. Ronduit belachelijk zeg deze ook gelijk op en aan het einde van het jaar ook mijn zorg verzekering. Het vertrouwen is aan mijn kant weg.

Justin
11-07-2019

Keurig op tijd uitbetaald

Twee keer problemen op reis gehad, één keer zijn mijn laptop en camera gestolen, de andere keer werd mijn vriendin ziek. Beide keren keurig optijd betaald. Ik heb ook al een positieve review geschreven op: -link verwijderd-

Joop
25-06-2019

Bezoek voor anuleringsverzekering

Perfect toegelicht en geholpen.

Minke
17-05-2019

Geen vergoeding bij negatief reisadvies

Bij Univé een doorlopende reis en annuleringsverzekering afgesloten. Deze verzekering beid geen enkele vergoeding voor politiek onrust of voor een negatief reisadvies. Alleen wanneer je hotel afbrand krijg je die nacht vergoed.

Stein
02-05-2019

Wrange vruchten zeer wrange vruchten

Ooit een reisverzekering afgesloten bij unive werd ziek in het buitenland unive probeerde mij af te scheppen met 50 euro, zeer slechte verzekeraar

Remko
11-03-2019

Geen schade uitbetaling!

Dit is te zot voor woorden. Ik ben op reis voor werk en privé. Dit meld ik eerlijk! Nu gaat mijn broek kapot in deze periode en vertellen ze mij aan de telefoon dat dit om het zakelijke deel gaat en daar niet voor verzekerd ben. Had ik gewoon verteld dat mijn broek was gesneuveld op reis dan was deze gewoon vergoed geweest! Nee dit was anders fraude geweest krijg ik ook nog te horen. Ben jaren verzekerd bij de Univé. Heb de verzekering per direct beëindigd! Wat een graaiers

Meer Unive Reisverzekering reviews