Michel
16-06-2020

Geen vouchers bij Univé

Wij hebben tickets geboekt bij Transavia. Los een kortlopende annulerings verzekering bij Univé afgesloten. Transavia annuleerd de vlucht voor 28 juni 2020, Covid 19. Voucher, oké. Univé gebeld reis gaat niet door, annulering Transavia. Vraag van mij, krijg ik nu ook een voucher bij Univé? Antwoord Univé, nee! Helaas. Reis gaat niet door pech voor u, geld annulerings kwijt. Dat is klant onvriendelijk maar een lekker spaarpotje voor Univé, wie doet je wat. Dat is de macht van de verzekeraar 2020

Jerry
26-03-2020

Reis en annuleringsverzekering

Ik heb al mijn verzekeringen per direct opgezegd bij Unive i.v.m. slechte dienstverlening. Ik heb al jarenlang een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij Unive en nu we door het Coronavirus niet op vakantie kunnen heb ik de kosten van de annulering bij Unive neergelegd. Zij weigeren de kosten te betalen omdat Corona niet wordt gedekt door Univé. Ik heb gevraagd waar ik dan een annuleringsverzekering voor heb en zeker voor een situatie als deze omdat er geen vliegtuigen gaan en dit dus overmacht is. Als antwoordt krijg je dan, Sorry maar Corona valt buiten de verzekering. Voor mij nooit meer een verzekering via Univé.

Ton
Ton
26-03-2020

Reis en annuleringsverzekering

Ik kan iedereen afraden om een verzekering bij Unive af te sluiten. Het is echt zo'n bedrijf dat als de zon schijnt bieden ze je een paraplu maar als het regent zijn ze niet thuis. Ik heb al jaren een doorlopende reis, bagage, ongevallen en annulering verzekering bij Unive en doe nu voor het eerst een beroep op deze verzekering i.v.m. het Corona virus, en nu blijkt (?) dat ze niets dekken behalve als je zelf het virus hebt. Als je dus dingen doet om het virus te voorkomen zoals vluchten uit een gevaarlijk gebied, dan zijn ze niet thuis.

Marianne
Marianne
18-03-2020

Daar plukt u de rotte vruchten van

Vanwege het virus moesten wij onze reis annuleren. Van de Nederlandse overheid mogen wij niet meer reizen. Wij betalen per jaar 2000 euro aan verzekeringen bij unive. Reizen verzekerd tot een som van 1500 euro. Nu krijgen wij niks vergoed. Omdat het om een virus gaat. belachelijk. We betalen keurig onze verzekeringen en als er wat is krijgen we nul. Als we zelf gespaard hadden dan konden we het zelf wel betalen. Unive harkt je geld binnen, maar weigert ook maar een cent te compenseren.

Thierry
23-01-2020

Verkeerde inlichting kost on geld

Je word genaaid door unive.

Wij waren voor ons dochtertje in het buitenland naar de eerste hulp.

Ook over gebeld.

Nu weigeren ze de declaratie omdat het niet in nederlands of engels is dus moeten wij het bij een officieel vertaalbureau laten vertalen. Wat ons niet eerst verteld is! en erg duur is!

Daarom word onze declaratie geweigerd terwijl we gewoon wereld dekking betalen

Schandalig! wij zaten hier voor 5 jaar bij de concurrent en nooit zo iets mee gemaakt. Ruilen is huilen zeggen ze maar. Wat een spijt

Unive ook gelijk 7/8 klanten kwijt door dit verhaal in onze vrienden/familie kring die ook vaak reizen

Volgend jaar zitten we weer allemaal bij die oude vertrouwde verzekering die niet de boel belazerd. En dit alles voor en nota van 60 euro goed gedaan :) unive

Adrian
31-10-2019

Alarmcentrale unive

Nadat mijn moeder werd aangereden in Duitsland is ze daar in het ziekenhuis beland. Lang verhaal kort: Univé zou haar repatriëring regelen. Komt ze terecht in Zeeland terwijl ze zelf in Amsterdam woont. 'Alleen daar is een plek', krijg je te horen. Rotterdam was ook nog mogelijk geweest omdat ze daar veel familie heeft. We zijn machteloos en het voelt alsof ze gewoon ergens gedumpt is. Dat ze in Nederland is dat is dan wel gelukt. Voor de rest zie je het maar.

Ilonka
19-07-2019

Heb ik mij hier al die jaren voor verzekerd.

Ik kon een weekend naar een vakantie huisje toe. Ben daar hoogstwaarschijnlijk mijn oorbellen verloren. Ik merkte dat pas op met de terugreis naar huis. Dit huisje staat op een vakantie park. Kon geen boekings nummer overleggen daar het huisje van de eigenaar zelf is. Een eigen huis dus. Kon wel aangeven dat ik daar was met een afschrift dat ik daar geweest ben. Ik krijg niets vergoed omdat dit onder een weekendje weg valt. Dus ik moet een verre reis maken om aanspraak op mijn doorlopende reisverzekering te maken. Ronduit belachelijk zeg deze ook gelijk op en aan het einde van het jaar ook mijn zorg verzekering. Het vertrouwen is aan mijn kant weg.

Justin
11-07-2019

Keurig op tijd uitbetaald

Twee keer problemen op reis gehad, één keer zijn mijn laptop en camera gestolen, de andere keer werd mijn vriendin ziek. Beide keren keurig optijd betaald. Ik heb ook al een positieve review geschreven op: -link verwijderd-

Joop
25-06-2019

Bezoek voor anuleringsverzekering

Perfect toegelicht en geholpen.

Minke
17-05-2019

Geen vergoeding bij negatief reisadvies

Bij Univé een doorlopende reis en annuleringsverzekering afgesloten. Deze verzekering beid geen enkele vergoeding voor politiek onrust of voor een negatief reisadvies. Alleen wanneer je hotel afbrand krijg je die nacht vergoed.

Stein
Stein
02-05-2019

Wrange vruchten zeer wrange vruchten

Ooit een reisverzekering afgesloten bij unive werd ziek in het buitenland unive probeerde mij af te scheppen met 50 euro, zeer slechte verzekeraar

Remko
11-03-2019

Geen schade uitbetaling!

Dit is te zot voor woorden. Ik ben op reis voor werk en privé. Dit meld ik eerlijk! Nu gaat mijn broek kapot in deze periode en vertellen ze mij aan de telefoon dat dit om het zakelijke deel gaat en daar niet voor verzekerd ben. Had ik gewoon verteld dat mijn broek was gesneuveld op reis dan was deze gewoon vergoed geweest! Nee dit was anders fraude geweest krijg ik ook nog te horen. Ben jaren verzekerd bij de Univé. Heb de verzekering per direct beëindigd! Wat een graaiers

Guido
09-02-2019

Laten je aan je lot over

We hadden een doorlopende reisverzekering waar we helaas aanspraak op moesten gaan maken op onze huwelijksreis. Er was een bagagestuk in taxi achtergebleven en we moesten een vlucht halen.

Telefoontje naar Univé met de vraag wat we moesten doen, vliegtuig halen of achter bagage aan. Ze waren totaal niet behulpzaam, conclusie was dat we zelf maar moesten kijken wat we deden en het toch niet onder de dekking viel.

Op zo’n moment is dat het laatste wat je van ze wilt horen, zelfs als het later blijkt dat het niet onder de dekking valt kunnen ze een stuk behulpzamer zijn.

Martijn
17-12-2018

Reis- en annuleringsverzekering keert niet uit

Twee weken geleden wilde met het gezin (twee jonge dochters) eindelijk weer eens een weekendje eruit. Mooie expositie van Klimpt bezoeken, de Eiffeltoren uiteraard en een prachtig hotel geboekt. Helaas gooien ook hier de Gele Hesjes roet in het eten. Op weg naar Frankrijk kregen we vanuit BuZa het bericht dat het aan te raden is om je reis en verblijf uit te stellen indien mogelijk. Dus wij met 2 zwaar teleurgestelde kids rechtsomkeer naar NL. Typisch gevalletje annuleringsverzekering zou je zeggen. Maar nee, de fameuze kleine lettertjes beperken de uitkering van ruim €800. Ben zo klaar met verzekeringsland. Denk niet dat het uitmaakt waar je verzekerd bent, maar vandaag krijgt Univé hiervoor van mij een dikke vette 1. De dame die mij het slechte nieuws vertelde aan de telefoon neem ik vanzelfsprekend niets kwalijk. Ze werkt alleen voor een van deze boevenwinkels. Fijne dag en fijne Feestdagen! Mvg Martijn Willemse

Arjan
10-11-2018

Goed geholpen na pech in Frankrijk.

In Frankrijk een defect wiellager gehad op zaterdagmorgen op onze thuisreis. Univé alarmcentrale gebeld in Nederland en binnen een uur stonden we met de auto op de vrachtwagen en werden we naar de garage gebracht voor reparatie. Mensen van Univé hebben ons zeer goed geholpen met het oplossen van het probleem en waren bereidwillig om mee te denken. Ook over de afwikkeling werd niet moeilijk gedaan. Top!

Suzanne
10-08-2018

Nooit meer

Ieder jaar voor 6000 euro aan verzekeringen betalen aan hun en een reisverzekering is als je hem nodig hebt teveel gevraagd. Een normale vraag is al te veel. schandalig behandeld. Als je kind in nood zit in vakantieland. Echt te erg voor woorden.!

Joke
21-06-2018

Doorlopende reisverzekering

Mijn zoon en dochter hadden een 3 steden trip geboekt, eerst stad was thessaloniki, dan Rome en als laatste Valencia. Nu kregen ze een dag van te voren te horen dat de vlucht naar Rome geannuleerd was ivm een staking op het vliegveld van Rome. De vlucht kon kosteloos omgezet worden maar ze moesten dan wel 2 dagen een hotel bijboeken op eigen kosten. Dus gemeld bij Univé maar krijgen te horen dat je alleen niets vergoed krijgt . Omdat het een tussen vlucht is. Hoe belachelijk is dat dan. Je betaald jaren voor een doorlopende reis verzekering maar krijg niks ervoor terug. Nog een geluk dat het maar voor 2 dagen was want waar moeten ze dat van betalen? Hard aan het nadenken om bij Univé wegzet gaan.

Klazien
28-03-2018

Geen vergoeding bij annulering wegens ziekte

Let op: Unive keert niet uit bij annulering wegens ziekte! Verklaring van de huisarts is niet voldoende, de eigen medisch adviseur beoordeelt zelf na 4 maanden, als je al weer beter bent, dat je ondanks je ziekte wel had kunnen reizen.

Iris
28-02-2018

Zeer behulpzaam, nette afhandeling

Ik schrok van alle negatieve verhalen over Unive. Zelf heb ik op vakantie een nare ervaring gehad waardoor ik medische kosten moest maken en als gevolg hiervan een aantal dagen in een hotel moest herstellen. Unive heeft mij verzocht om de medische kosten eerst bij de zorgverzekeraar in te dienen maar heeft in de tussentijd al een groot deel van de overige kosten vergoed. Ik vind het erg fijn dat zij op dit soort momenten goede hulp bieden en hierbij snel en duidelijk communiceren (ook via whatsapp).

Gerrit
28-09-2017

Annuleren reis

Doordat mijn man onverwachts een week voor onze vakantie geopereerd moest worden moesten we een reis annuleren. Van Unive het complete bedrag terug gehad van de annuleringskosten. Prima service.

Meer Unive Reisverzekering reviews