VGZ183 ervaringen

Fer
29-01-2021

Declaratie zorg buitenland

Moet continu achter ze aangaan/ beloven terug te bellen maar komen de afspraken niet na/ lange wachttijden als je ze zelf wil bereiken >15 min.

Zeer passief!

Pascale
29-01-2021

Super slechte verzekering

Nog nooit zn slechte verzekering mee gemaakt. Totaal niet mee denkend, er wordt gezegd dat je met ‘spoed’ wordt terug gebeld vier weken verder en nog geen telefoon. Je moet er zelf telkens achter aan. Je wordt weg gedrukt, krijgt de voicemail of het is allemaal je eigen fout. Wat een waardeloze verzekering.

Hanneke
26-01-2021

Onbegrip en ongeduld

Mijn hele leven al bij VGZ,
Ik wilde graag info over mijn verzekering, naar mijn idee betaalde ik teveel. En wilde graag weten wat ik evt. kon laten vallen. Omdat ik hierover twijfelde en niet meteen wist wat het beste in mijn geval zou kunnen zijn, (daarom nam ik o.a. ook contact op.)
Ik heb het even niet zo duidelijk, omstandigheden: Man en moeder onlangs overleden. Dit vertelde ik ook. Geen condoleance, geen begrip, alleen maar ongeduld, en na een kwartier, kreeg ik te horen, ik zit nu al een half uur met u aan telefoon en u weet het nog niet
Vanaf de 1e minuut een onprofessionele tante.
Ik stap in ieder geval over op een andere verzekering.

Bert
11-01-2021

Klant bepaalt niet koning

Moeder per 12 januari in verzorgingstehuis na overlijden man. Je moet gewoon een heel jaar aanvullende verzekering betalen omdat polis in december verlengt is. Niks meedenken met de klant of begrip dat er veel op je afkomt als er iemand overlijdt en je een opname moet regelen, gewoon lekker innen.

Anja
30-12-2020

Waardeloze verzekering

Onbereikbaar en onbetrouwbaar,alleen te bereiken met uren aan de telefoon te hangen op per papieren post(waarom hebben we ook alweer e-mail) want dan kunnen ze je beter helpen, maar helpen doen ze je sowieso niet, medewerkers kunnen alleen herkauwen wat je zelf ook kunt zien, kunnen geen fouten en problemen oplossen.Als je een rekening van december hebt wordt deze niet bij je eigen risico van het afgelopen of nieuwe jaar gerekend,een en al gesjoemel

Selam
28-12-2020

Jaren geen probleem gehad maar wordt steeds duurder met beperkt opties

Goedemorgen,
Eigenlijk sinds begin van Zorgverzekeringswet (ZVW) 2006 ben ik trouw klant bij VGZ. Ik ben nu rond aan het checken om over te stappen. Reden, duur en beperking aan opties (pakketen). Qua service en afhandeling van declaratie hoef ik niets te doen. Alles overzichtelijk.
Gr,
Selam

Karin
17-12-2020

Klantenservice advies bij afsluiten van ziektekostenver

Kreeg hele goede uitleg over ziektekostenverzekering vergeleken met andere ziektekostenverzekeraars , vol lof👍

Marcel
Marcel
05-12-2020

Onbeschoft

Ze hebben een behandeling afgewezen en weigeren dit schriftelijk te bevestigen. Na mijn klacht 3 keer online en 1 keer aangetekend krijg ik geen antwoord. 4 keer gebeld, en 4 keer beloofd op antwoord maar nooit gekregen. Aangemeld bij SKGZ en na 5 weken krijgen zij ook geen antwoord waarom de behandeling afgewezen is en hebben ze het nieuwe materiaal niet bekeken.

Irma
05-12-2020

Service? Slecht. Kennis? Slecht. Beloftes nakomen? WAARDELOOS

Twee keer declaratie ingediend. Twee keer afgewezen. Na eerste keer afwijzen de juiste documenten vertaald en opgestuurd, met dezelfde reden afgewezen.
Op de site staat binnen 6 werkdagen behandeld, was na 2 weken. Telefonisch werd tevens wel beloofd dat er geen afwijkingen waren en dat ik het bedrag mogelijk zou ontvangen, niet gebeurd dus.
Vervolgens klacht ingediend, niet op gereageerd. Op de site staat dat klachten binnen 14 dagen worden behandeld en als het langer zal duren dan krijg je daar wel bericht over, maar na 20 dagen nog steeds niets. Inmiddels een tweede klachtenformulier ingevuld. Ook geen reactie.
Al jaren bij hun verzekerd, nog nooit zo veel problemen mee gehad als afgelopen 2 jaar. WAAARDELOOS.

Agnes
23-11-2020

Very bad insurance company

I am dealing with them for 6 months now to claim back the money of my surgery. Every 2 weeks I am calling them (they never contact me), for update and they always figure out something new, something is missing from their side etc. So much effort and time I already have in my claim with no success.

Saskia
06-10-2020

Totaal geen kennis over declaraties

Super slecht, totaal geen kennis in huis mbt vragen over declaraties en bedragen die niet vergoed worden. Er wordt gewoon gezegd neem maar contact op met het betreffende bedrijf terwijl je verzekering toch echt bij de vgz loopt. Je zou verwachten dat je dan wel een antwoord op je vraag zou krijgen wat er wel en niet vergoed wordt toch? als ik vraag naar een collega die mij wel kan helpen wordt er gezegd: let op: dan kunt u de verbinding verbreken en opnieuw bellen. Ja natuurlijk had net 13 minuten in de wacht gestaan. Nee mvr kon mij niet doorverbinden. Tja er is wel een groot verschil tussen niet willen en niet kunnen natuurlijk. Dikke onvoldoende vgz! een tip: zorg voor mensen met kennis van het product ow en leer ze hoe ze ene telefoon kunnen doorverbinden voor het geval ze het wederom niet weten.

Elisabeth
25-09-2020

Zeer klantonvriendelijkheid!

Nadat het me niet lukte om mijn derde dochter bij te laten schrijven via de website, belde ik de VGZ.
Tot mijn grote verbazing konden zij me niet vertellen óf mijn dochter bijgeschreven kom worden. En mocht ze bijgeschreven worden, dan is het de vraag hoe ik hierover geïnformeerd zou worden: missch via de mail, missch via de telefoon of wie weet een brief?! Toen ik de vraag stelde wanneer ik hier meer over hoor, kreeg ik het antwoord: géén idee. ‘Die afdeling ken ik niet en die zijn niet telefonisch bereikbaar’. waardeloze klantenservice!

Eric
30-07-2020

Belachelijk slecht - mooie woorden, maar weinig inhoud

Ik ben 1 jaar bij Vgz verzekerd geweest en daarna ben ik heel snel naar een andere gegaan. Deze zorgverzekeraar zou ik aan niemand aanbevelen. Ze hebben hun zaken totaal niet op orde: sturen onduidelijke facturen met een verwijzing naar mijnvgz, maar mijnvgz is nog onduidelijker en werkt 8 van de 10 keer niet. Als je ze daarna wilt bereiken via email krijg je totaal geen reactie: standaardantwoord is dat je na 14 dagen! antwoord krijgt en zelfs na 14 dagen krijg je geen antwoord. Bericht sturen via Social media gaat niet en via de telefoon krijg je personen aan de lijn die er geen verstand van hebben. Incapabele zorgverzekeraar!

Het mooiste van alles is dat je zelfs na een halfjaar weg te zijn bij vgz je alsnog een factuur ontvangt. Schaam je kapot, vgz!

Bianca
13-05-2020

Lieve actie

Na 11 maanden en 140 bezoeken verder viel er een nota van VGZ op mijn mat.

Eigenbijdrage en 2x eigenbijdrage voor vervoer tijdens chemo. (600€)

Als je al zo aan het vechten bent, en op alle manieren zoveel verliest.

Kom je op een punt dat het net die druppel is.

Ik belde VGZ en kreeg een lieve, betrokken dame aan de lijn.

Ze luisterde en kwam met oplossingen, na het gesprek voelde ik me minder in paniek.

Vanochtend werd er aangebeld en kreeg ik een doos met een prachtig boeket erin.

Toch waren het de woorden op het kaartje die me zoveel kracht en warmte gaf.

VGZ met een kanjer zoals Kim Schijndel zorg je dat het contact tussen je cliënten zoveel beter verloopt.

Ik ben maar een nummer maar vandaag voelde ik mij mens!

Bianca

Ed
10-05-2020

Ik hen heel veel spijt van

Jaar 2019 bij vgz, veel problemen bijna elke dag bellen betaald veel geld krijg weinig terug!
Heel veel spijt dat ik èèn jaar bij vgz was.

**waardeloze zorgverzekering**

Hannah
08-05-2020

Veel kosten weinig service

Het maakt niet uit om welke declaratie het gaat: de fysio, de huisarts of medicijnen bij de apotheek, VGZ betaalt het nooit uit. Elke keer moet ik weer bellen om te vragen waarom het is afgewezen, elke keer is er weer iets anders: van een verkeerde voorletter op de nota tot een contract met de apotheek waardoor we het niet zelf hadden mogen voorschieten. Kortom, hele slechte service.

Bert
01-05-2020

Geen contact mogelijk

Wat een amateuristische club is dit zeg. Je kunt alleen chatten (met gemak 5 wachtenden voor je) of bellen. Geen Twitter meer, geen mail, geen contactformulier. Klant, los het maar op en besteed er vooral veel tijd aan.

Br
16-04-2020

Zwaar belazerd door VGZ

Ik zit al 2 jaar bij VGZ en men wist dus dat ik gemiddeld 18 keer per jaar naar de chiropractor ga. dit werd altijd verrekend onder Fysio. Voor dit jaar koos ik voor extra behandelingen (24 bezoeken) en betaal ik
€167,- per maand. Maar de spelregels zijn zonder mij daarover in te lichten veranderd: nu valt de chiropractor onder Alternatieve zorg en wordt er hooguit €300,- vergoed. Dus terwijl ik zo'n €140,- extra betaal dit jaar worden er maar 7 behandelingen vergoed i.p.v. de 18 behandelingen die ik vorig jaar vergoed kreeg. Ik heb me nog nooit zo belazerd gevoeld. Voor mij nooit meer VGZ!

Mex Ruiter
06-04-2020

VGZ denkt niet mee met mensen die weinig geld hebben.

Ik ben zo woest op vgz en ik weet dat het volgende stukje bitter klinkt, maar ik voel me zo verschrikkelijk belazerd door vgz. Ik heb vorig jaar toen mijn zoon 18 jaar werd en die verstandelijk beperkt is en daardoor afhankelijk is van een wayon-uikering een gemeentepakket bij vgz laten nemen, ook heb ik gelijk zijn eigen risico elke maand laten mee betalen, zodat we niet voor onverwachtte kosten zouden komen te staan, als hij eventueel in het ziekenhuis zou belanden. Ik had gelezen dat als hij het niet zou gebruiken het toch terug zou krijgen. Nou heb ik even misgerekend. Want vgz noemd dat dus een extra verzekering en die krijg je niet terug. Daar is mij niks van verteld. Want hij is jong en gelukkig lichamelijk wel gezond dus waarom zou ik hem extra willen verzekeren. Hij heeft niet voor niks een gemeente pakket, als je zoas hij een wayong uitkering krijgt dan heb je het gewoon niet breed. Ik heb niet eens alleen daarover gebeld er zat iemand bij van stichging mee. Maar vgz heeft nooit verteld dat je dat geld niet terug krijgt maar dat dat weer eens een sluwe zet van vgz is, om te kunnen verdienen op mensen, die al weinig geld hebben. Die mevrouw van stichting mee heeft dat ook niet begrepen, want zij wist waarom ik het zo wilde. Dit is niet de eerste keer dat ik me door vgz gepakt voel, dus volgend jaar gaan wij zo wie zo overstappen. Want als vgz kan graaien van arme mensen, zullen ze dat zeker niet laten. Ik kan het niet eens stop zetten, nee moet dus elke maand tot eind van het jaar 160 euro aan vgz betalen en kan het dus pas volgend jaar stopzetten. Want ja zo is vgz heb ik gemerkt, als ze kunnen graaien zullen ze het zeker niet laten. Hij was zo blij dat hij niet in ziekenhuis was geweest, want nou kon zijn grootste wens uitkomen een nieuwe trampoline voor in de tuin. Want hij kan door zijn beperking al niet veel. Nou moet ik hem dus gaan teleurstellen. Omdat jullie weer eens niet duidelijk zijn en jullie weten niet hoe verdrietig hij hier om gaat zijn. Dank je wel vgz.

Hun weerwoord is dat ik twee verzekeringen door elkaar heb gehaald, maar als je daar over belt en ze leggen het niet duidelijk uit, dan weet je dat als patiënt toch niet. Ik ging ervan uit dat mijn zoon zijn geld zou terug krijgen, als hij geen kosten zou maken. Vgz zegt dat ze er zijn voor mensen met een mindere beurs tot je geld gaat vragen, dan ben ik blijkbaar in hun ogen dom want ik heb het niet goed gelezen. Ik haal verzekeringen door elkaar. Alsof ik daar werk en verstand van heb. Ik belde voor advies.? een beetje medeleven kennen ze daar niet. Mijn zoon is nu stukken duurder uit. Als ze echt hadden willen helpen, dan had diegene aan de telefoon kunnen zien, dat mijn zoon niet veel zorg nodig heeft en doorgevraagd, maar dat doen ze daar niet. Nee ze zouden iets terug moeten betalen, dat gaat blijkbaar tegen hun principe in.

Marie-An
10-03-2020

Van goede naar slechte service in 1 jaar tijd!

Vorig jaar 2x een medewerker gesproken. Allebei uiterst vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. Deze week 2x een medewerker gesproken en zo onbeschoft! Niet willen luisteren, niet de kern van het probleem begrijpen, zelf aannames doen en totaal niet behulpzaam! Wat een achteruitgang zeg, ontzettend zonde, ik was altijd zo tevreden en binnen 1 week ronduit teleurgesteld! Zo jammer, toch een betere selectie nodig van het personeel denk ik.

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?