VGZ166 ervaringen

Mex Ruiter
06-04-2020

VGZ denkt niet mee met mensen die weinig geld hebben.

Ik ben zo woest op vgz en ik weet dat het volgende stukje bitter klinkt, maar ik voel me zo verschrikkelijk belazerd door vgz. Ik heb vorig jaar toen mijn zoon 18 jaar werd en die verstandelijk beperkt is en daardoor afhankelijk is van een wayon-uikering een gemeentepakket bij vgz laten nemen, ook heb ik gelijk zijn eigen risico elke maand laten mee betalen, zodat we niet voor onverwachtte kosten zouden komen te staan, als hij eventueel in het ziekenhuis zou belanden. Ik had gelezen dat als hij het niet zou gebruiken het toch terug zou krijgen. Nou heb ik even misgerekend. Want vgz noemd dat dus een extra verzekering en die krijg je niet terug. Daar is mij niks van verteld. Want hij is jong en gelukkig lichamelijk wel gezond dus waarom zou ik hem extra willen verzekeren. Hij heeft niet voor niks een gemeente pakket, als je zoas hij een wayong uitkering krijgt dan heb je het gewoon niet breed. Ik heb niet eens alleen daarover gebeld er zat iemand bij van stichging mee. Maar vgz heeft nooit verteld dat je dat geld niet terug krijgt maar dat dat weer eens een sluwe zet van vgz is, om te kunnen verdienen op mensen, die al weinig geld hebben. Die mevrouw van stichting mee heeft dat ook niet begrepen, want zij wist waarom ik het zo wilde. Dit is niet de eerste keer dat ik me door vgz gepakt voel, dus volgend jaar gaan wij zo wie zo overstappen. Want als vgz kan graaien van arme mensen, zullen ze dat zeker niet laten. Ik kan het niet eens stop zetten, nee moet dus elke maand tot eind van het jaar 160 euro aan vgz betalen en kan het dus pas volgend jaar stopzetten. Want ja zo is vgz heb ik gemerkt, als ze kunnen graaien zullen ze het zeker niet laten. Hij was zo blij dat hij niet in ziekenhuis was geweest, want nou kon zijn grootste wens uitkomen een nieuwe trampoline voor in de tuin. Want hij kan door zijn beperking al niet veel. Nou moet ik hem dus gaan teleurstellen. Omdat jullie weer eens niet duidelijk zijn en jullie weten niet hoe verdrietig hij hier om gaat zijn. Dank je wel vgz.

Hun weerwoord is dat ik twee verzekeringen door elkaar heb gehaald, maar als je daar over belt en ze leggen het niet duidelijk uit, dan weet je dat als patiënt toch niet. Ik ging ervan uit dat mijn zoon zijn geld zou terug krijgen, als hij geen kosten zou maken. Vgz zegt dat ze er zijn voor mensen met een mindere beurs tot je geld gaat vragen, dan ben ik blijkbaar in hun ogen dom want ik heb het niet goed gelezen. Ik haal verzekeringen door elkaar. Alsof ik daar werk en verstand van heb. Ik belde voor advies.? een beetje medeleven kennen ze daar niet. Mijn zoon is nu stukken duurder uit. Als ze echt hadden willen helpen, dan had diegene aan de telefoon kunnen zien, dat mijn zoon niet veel zorg nodig heeft en doorgevraagd, maar dat doen ze daar niet. Nee ze zouden iets terug moeten betalen, dat gaat blijkbaar tegen hun principe in.

Marie-An
10-03-2020

Van goede naar slechte service in 1 jaar tijd!

Vorig jaar 2x een medewerker gesproken. Allebei uiterst vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. Deze week 2x een medewerker gesproken en zo onbeschoft! Niet willen luisteren, niet de kern van het probleem begrijpen, zelf aannames doen en totaal niet behulpzaam! Wat een achteruitgang zeg, ontzettend zonde, ik was altijd zo tevreden en binnen 1 week ronduit teleurgesteld! Zo jammer, toch een betere selectie nodig van het personeel denk ik.

Mireille
06-03-2020

Melden je aan bij cak door leugens van hun inkasso bureau

Aangemeld bij het cak, Hun incasso bureau inkassier heeft hun verteld dat ik niet betaal.
nou ik betaal wel maar minder als inkassier wil. we komen niet tot een goede regeling, inkassier zegt vgz gaat hier niet mee akkoord, vgz zegt dat willen we wel. ondertussen aangemeld bij het cak dus hogere premie

Leander
28-02-2020

Zit al meer dan een jaar SGGZ hulp te zoeken, ze doen niks. Willen ook niks compenseren, ze zien je puur als een portefeuille, niet bij laten verzekeren dus! Onmenselijke organisatie!

13-02-2020

MIsleidende communicatie

Wij waren altijd via IZZ verzekerd en dit is over gegaan naar VGZ. Wij hebben keurig een mail ontvangen dat dit geen gevolgen had voor de dienstverlening en dat alles hetzelfde blijft. Nu blijkt dat de bedragen voor Fysio bij een niet aangesloten fysio ongeveer gehalveerd is van 28 euro naar 17 euro.

Naast het feit dat VGZ de gezondheidszorg uitknijpt knijpen ze ook hun klanten uit. Ik ben echt van mening dat de overheid heel snel moet ingrijpen op dergelijke praktijken. Voor Banken en Verzekeraars geldt een zorgplicht als het gaat om financiele transacties maar deze zorgplicht is nergens terug te vinden voor zorgverzekeraars. Overheid wordt wakker en doe hier wat aan!

Marnix
12-02-2020

Waardeloze (klanten) service

Tot mijn spijt al jaren klant bij VGZ. Tot nu toe gelukkig weinig zorg nodig gehad, tot voor kort. waarbij in mijn ogen een zorgkosten factuur niet terecht was. Contact gehad met klantenservice waarin als rode draad door het gesprek "u moet gewoon betalen" liep. Dat was ook het enige dat er uit de medewerker kwam. Bot, kortaf en geen dialoog. Als dit de gangbare wijze van communiceren met klanten is, dan denk ik dat VGZ het in de toekomst heel erg moeilijk gaat krijgen.

Jurre
13-01-2020

Inmiddels 2.5 uur in de wachtrij voor een vraag

2.5 uur in de wachtrij voor een vraag bij het callcenter. 20:00 sluit het; het is 19:36. Benieuwd of we er nog voor die tijd doorheen komen. Wat een aanfluiting.

Erwin
07-01-2020

Tandarts kosten

Ik ben al jaren verzekerd en nooit problemen gehad.,maar na een bezoek aan de mondhygiënist werd opeens de kosten niet meer vergoed omdat ik eerst een formulier moest invullen.? Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt, en maar volhouden dat de behandeling éérst goedgekeurd moet worden .In mei dezelfde behandeling gehad en gewoon vergoed, en nu opeens niet meer .bellen? Ja éérst een half uur in de wacht en dan moeten ze weer je gegevens opzoeken, maar als je bel moet je je klant nummer invullen, dan hebben ze je gegevens meteen bij de hand. Ook dat is niet waar ,het is een waardeloos systeem. Wat een drama verzekering.

Miranda
03-01-2020

Aan de telefoon wordt je niet goed geïnformeerd!

Ik ben in dec. 2019 3 x naar de chiropractor geweest. Ik heb VGZ daarover gebeld en omdat diegene niet onder contract bij hun stond zou ik toch 80 procent vergoeding krijgen, dus ik ben gegaan. Ik dacht dus dat ik via het gemeente pakket voor alternatieve zorg een vergoeding tot 300 euro zou krijgen met maximale besteding van 45 euro per dag. De chiropractor kostte 40 euro, dus ik dacht ik zit goed. Maar wat blijkt dus de chiropractor valt onder bewegingszorg en niet onder alternatieve zorg. Terwijl op de brief waarmee ik dus ben geïnformeerd wel hulp door alternatieve genezers staat. I.i.g. is mij dat vorig jaar niet verteld. Ik heb maar een basisverzekering voor bewegingszorg dus kan ik alles zelf betalen. De degene die ik vandaag belde zei nog dat mensen zich daar vaker in vergissen, ja zeker als ze je dat niet vertellen aan de telefoon. Hoe moet ik dat weten. Ik heb al niet veel geld en ik voel me zo ontzettend in de maling genomen door VGZ dat ik nu dat geld niet terug krijg en wat kan je doen? Ik weet het niet, maar weet wel dat ik me ontzettend genaaid voel door VGZ.

Pauline
02-01-2020

Aanvullende verzekering is misleidend!

Pas op voor VGZ! Je denkt dat de therapeut vergoedt wordt uit deze verzekering maar dit weigeren ze. Hun reden; we vergoeden eerst vanuit de basisverzekering, als je nog een bedrag eigen risico hebt staan moet je de behandelingen zelf betalen. Ze gebruiken dus niet je aanvullende verzekering. Dit vind ik dus misleiding. Volgens hun niet want het staat in hun voorwaarden. Zelfs de therapeut was verbaasd! Gelijk overgestapt naar CZ. Zij vergoeden wel gelijk vanuit aanvullende verzekering want daar betaal je voor! Daarnaast zijn ze lastig te bereiden en is de welwillendheid ver te zoeken. Kortom; je betaald voor aanvullende maar je krijgt GEEN vergoeding.
Bij CZ krijg je heel makkelijk iemand aan de lijn, die alles precies weet en het ook nog schriftelijk bevestigd. VGZ is een zeer nare ervaring geweest! Voor mij nooit meer!

Danielle
30-12-2019

Vgz laat je in de steek

Na borstkanker waarbij okseltoilet verwijderd is Zou ik chronische oedeemtherapie moeten krijgen. Vgz weigert dit en werkt via een richtlijn terwijl ieder mens verschillend is. Ze denken totaal niet mee. Waardoor ik niet krijg wat ik nodig heb en dus met pijn moet leven

27-12-2019

VGZ slecht ? Hoe kom je er bij !

Begreep, dat unive en vgz opereren onder de zelfde
Paraplu. Bij unive plukken de verzekerden de wrange vruchten. Gelukkig is dat bij vgz
Anders. Heel anders!
Bij vgz plukt men geen wrange vruchten.
Nee, bij vgz zijn die vruchten kuis- en kuis verrot.!
Een goed verstaander heeft verder geen enkel woord
Meer nodig!

Onno
25-12-2019

Prima verzekering

Mijn ervaring met VGZ is prima. Goed overzicht in verbruik en zorgkosten. Duidelijke informatievoorziening. Zit er al een paar jaar.

Jammere aan beoordeel sites is dat mensen vaak een oordeel achterlaten wanneer ze een slechte ervaring hebben gehad.

Helen
18-12-2019

Klanten wacht service VGZ

Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Wat een waardeloze service.

Gelukkig laatste dagen bij deze zorgbende en overstappen scheelt een hoop ergenis en geld

17-12-2019

Slecht breikbaar

VGZ is niet per e-mail of social media bereikbaar, daar zijn ze mee gestopt. De chat is nooit bereikbaar omdat het telefonisch te druk is. Op brieven komen geen reacties. Eindelijk iemand aan te telefoon die niet deskundig genoeg is en gaat navragen bij anderen. Na een half uur wachten verbreekt de verbinding. Enige tijd later weer gebeld (lang wachten,helpt). Er is niets van het eerdere gesprek genoteerd en deze medewerker heft helemaal geen deskundigheid. Per 01.01.2020 ben ik weg.

Ron
16-12-2019

Slechte service

Tot 2 maal toe gebeld of vergoeding fysio in buitenland (België )voor zoon onder 18 jaar vergoed wordt. Antwoord was: 18 maal onder basisverzekering en 10 maal onder aanvullende polis.
Bij indienen van 20 behandelingen maar 10 vergoed. Diverse malen gebeld, iedere keer minimaal 30 minuten aan de lijn en telkens ander antwoord waarom er geen vergoeding plaatsvind.
Klacht ingediend en reactie na 10 dagen: excuses met argumentatie fout in het systeem. Nieuwe nota Fysio ingediend en ja hoor weer afgewezen. Kortom zeer slechte service vanwege moeilijke bereikbaarheid, ondeskundige medewerkers, declaratiesysteem werkt niet, ben benieuwd hoeveel klanten hierdoor gedupeerd worden.

Edmee
12-12-2019

Nooit naar overstappen

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar VGZ. slechtste beslissing ooiT! ik had een extra tand verzekering afgesloten zodat mijn kinderen in de toekomst voor orthodontie vergoed zouden worden. op hun site staat een wachtperiode van een jaar voor orthodontie, dat begrijp ik nog enigsinds. maar nu bijna twee jaar later wordt alsnog voor een van mijn dochters haar beugel niet vergoed terwijl ik wel al bijna twee jaar de premie hiervoor betaal.
ik heb een klacht bij hen ingedient maar deze wordt gewoon weg gewimpeld. ik neem en betaal toch 44 euro per maand extra voor deze aanvullende verzekering zodat deze extra tandartskosten ook vergoed worden!
ik vind het echt schandalig dat ik wel mag betalen maar de vergoedingen waarvoor ik al twee jaar betaal niet ontvang. ze zouden zich echt kapot moeten schamen.

Janne
10-12-2019

VERSCHRIKKELIJK DIE ZORGZOEKER

Het zou zogenaamd een tool moeten zijn die het makkelijker voor je maakt om een zorgaanbieder te vinden waar de verzekeraar een contract mee heeft. Het tegengestelde is waar. VERSCHRIKKELIJKE tool. Kan niks vinden, moet elke keer contact opnemen met die klote klantenservice waar ik weer eindeloos moet wachten. Enkel om te weten of ik wel of geen vergoeding krijg. Doe niet moeilijk en bied gewoon een totaaloverzicht aan zoals letterlijk elk ander ziekenhuis. Voor mij absoluut reden om over te stappen. Scheelt me veel grijze haren, irritatie en dat kut bellen of chatten met de klantenservice telkens.

Ben
31-10-2019

Slecht

Ik ben vanaf het begin van de privatisering van de zorg al bij VGZ. Ik ben nooit overgestapt naar een andere verzekering maar dit jaar in december 2019 voor het eerst. In het begin was VGZ best goed, maar ze zijn afgezakt naar een bedenkelijk niveau. Amateuristische mensen aan de lijn, en bovendien moeilijk bereikbaar. En declaraties worden telefonisch eerst toegezegd en bij het indienen opeens niet vergoed, of na lang bakkeleien en wachten. Nee, voor mij is hun kridiet op. Ik stap over. Doei.

Anna
07-10-2019

ERGSTE verzekering IN NL!

U krijgt van me 0! ik ben uw klant sinds mei en heb geen huisarts(allemaal vol)geen tandarts!contact met u onmogelijk!geen email contact!geen fb!(allemaal automatisch!)je krijgt geen informatie via chat, moet bellen en als je belt zonder dat ik met vgz gesproken 10eu simkaart leeg al omdat je urenlang moet wachten en krijg ze niet aan de lijn! schandalig! vgz! ik moet naar oogarts of andere specialisten maar zonder ze kan niet of moet zelf betalen terwijl maandelijks betaal ik al 178 eu en in 5 maanden hebben ze 1000 eu overgeschreven terwijl ik zo hard hun hulp nodig heb en heb niet!schandalig is dat! en heb steeds geen antwoord van ze!ik heb al mijn geld terug genomen en ga niets betalen! ik ga een andere verzekering zoeken! e als u me dwingt te betalen ik ga u aanklagen!

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?