5.5van de 10

VGZ145 ervaringen

Aanbevolen65
Neutraal14
Afgeraden66
Filter

reviews

Bram
06-08-2019

Teleurstellend

Dit is de slechtste verzekering die er bestaat. Alle rekeningen worden met een vage reden / smoes afgekeurd zonder opgaaf van reden. Dan moet je dus eerst bellen en de wachttijden zijn 40 minuten of meer. Dit lijkt bijzonder veel op oplichting. Het is werkelijk onmogelijk om contact te krijgen. Neem nooit VGZ als verzekeraar. In ieder geval valt VGZ onder de slechtste zorgverzekeraar die alles doet alles behalve ontzorgen.

Even als voorbeeld: Wij hebben een zwangerschapscursus gevolgd. Deze zou worden vergoed door VGZ. Nu is het zo dat de factuurdatum vroeger was de daadwerkelijke cursus. Dit is logisch omdat de factuur eerst door ons betaald moest worden. Toch gaat VGZ de factuur niet vergoeden.

Nog een voorbeeld: Er zwangerschapsdiabetes geconstateerd en is het noodzakelijk om dagelijks bloed te prikken. Erg vervelend. Hiervoor heb je een metertje/teststrips nodig. Deze hebben wij verkregen op doktersrecept. Nu blijkt dat dit alleen vergoed wordt als je het besteld bij een van de 6 aangesloten apotheken. Ja dus je vraagt een hoogzwangere vrouw om kilometers te reizen voor het kopen van een tester.

Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen die je absoluut niet wilt. Wat is VGZ een teleurstelling zeg. Je kan beter een andere zorgverzekeraar nemen van VGZ.

Fam. Sluiter / van Mierlo

Esther
01-08-2019

Onbereikbaar!

Probeer al n half jaar te bellen, geen bereik! Telefoonnummers op brieven kloppen niet, nummers op internet ook niet, bel je via omwegen sta je 20min in de wacht en vervolgens geen bereik meer. Chatten op site lukt ook niet, er komt niemand! Waardeloos, voor mij volgend jaar geen vgz meer!

Saba
26-07-2019

Zorg in het buitenland

Momenteel ben ik op vakantie en had de afgelopen dagen medische zorg nodig voor mijn 2 dochters. Hier heb ik in totaal 1 uur en 12 minuten voor moeten bellen. In het ziekenhuis hebben we zelf moeten betalen omdat het 111 formulier niet naar het ziekenhuis kon worden verzonden, wat volgens de VGZ wel mogelijk was!
Vandaag zijn we naar het SVB gegaan om het formulier op te halen dat volgens de VGZ medewerker al verzonden was. Eenmaal daar zagen we dat ze niets hebben verzonden. Na twee uur te hebben gewacht en drie keer te hebben gebeld is er eindelijk het formulier gefaxt en gemaild, maar voor een van mijn dochters verkeerd opgesteld en dus niet geldig! Ik baalde ontzettend en ben maar weggegaan. Voor mij een ding zeker; volgend jaar GEEN VGZ meer!

Ronny
08-07-2019

Langeeee wachtrij

Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Beter niet vgz als zorg pakken deze mensen laten jou in de kou staan. Geloof mij alsjeblieft.

C.Vijgenboom
03-07-2019

Krijg niemand aan de telefoon lang in de wachtijd

Een helen slechte ervaring?
Mogen jullie best wat aan doen?
En de klanten niet in de kou laten staan?
daar betalen we genoeg aan?
wacht tijden veranderen en niet steeds blijf aan de lijn?
Gr.Mevr.C.Vijgenboom

Martin
Martin
02-07-2019

Declaratie niet in behandeling door verkeerde taal

In Kroatië een ongeluk gekregen. Gebeld met alarmcentrale VGZ. Onder de 250 euro maken ze geen dossier aan, schiet je zelf voor en mag je het thuis declareren bij VGZ. Allemaal gedaan, maar niet geaccepteerd omdat de nota's in het Kroatisch zijn.
Gevraagd waarom ze dat niet verteld hadden toen ik de alarmcentrale aan de lijn had, werd ik doorverwezen naar de alarmcentrale. Daar vertelde ze me dat het een fout van de medewerker was en dat ze niks voor me kunnen doen. Dag geld.

Jacqueline
27-06-2019

Contact VGZ ver beneden de maat.

Even VGZ bellen omdat online geen bevredigend antwoord te vinden is kost maar liefst 34 minuten in de wacht staan en bellen met een duur 0900 nummer. Slechte service van VGZ.

Dirk
21-06-2019

Zeer slechte klantenservice

VGZ heeft alle digitale contacten mogelijkheden afgeschaft via de sociale media en mail kunnen we we bij vragen VGZ niet bereiken. Bij vragen wordt je verwezen naar een telefoonnummer die niet wordt opgenomen of naar een chatrobot die alleen standaard antwoorden geeft of helemaal geen antwoord. Er staat op de webpagina dat rechtsonder de pagina is er een chat button waarop je kunt klikken om met een 'meedewerker ' te chatten, maar er staat helemaal niets! Kortom, als je vragen hebt ben je terugverwezen op de telefoniste die niet de telefoon opneemt of die robot Sam met zijn domme antwoorden die nergens opslaat. En dan maar herinneringen blijven sturen van betalingen die niet kloppen en als wij vragen er over hebben, tja; kunnen we verrekken!

Henk
07-06-2019

Vgz zorgverzekering liegt je voor

Begin mei werd ons zoontje geboren.
Nu inmiddels een maand later is het nog steeds niet gelukt deze kleine bij mijn zorgverzekering bij te schrijven!

Ik (vader) ben al vele jaren klant van vgz zorgverzekering maar daar ga ik na dit jaar direct mee stoppen!
1-eerste telefoontje begin mei:(wachttijd 6 minuten) medewerker feliciteert me met de geboorte van de kleine ( leuk natuurlijk) meld dat ik de kleine pas op mijn zorgverzekering kan zetten als ik het bsn nummer van de gemeente gekregen heb.

2-e telefoontje (wachttijd 10 minuten) (inmiddels heb ik het bsn nummer) de medewerker van vgz zegt dat de kleine nu aangemeld is
En dat dit ook zonder bsn nummer had gekund. Paar dagen later krijgen we zelfs een bosje bloemen om te feliciteren met de geboorte van de kleine! maar nu komt het

Enkele weken later krijgen we bericht van de huisarts dat onze kleine baby nogsteeds geen zorgverzekering heeft!

3e telefoontje (wachttijd 12 minuten): medewerker meld dat er intern iets fout gegaan is. En dat ik binnen 24 uur een bevestiging krijg in mijn email

4e telefoontje:(wachttijd 15 minuten) 24 uur later weer geen bevestiging in de email. Verzekering nog steeds niet geregeld!

5e telefoontje. (wachttijd 11 minuten) gesprek loopt dermate uit de hand dat er eindelijk een leidinggevende aan de telefoon komt.
Leidinggevende weigert bevestigingen op de email te zetten maar zegt dat ik hem nu echt op zijn blauwe ogen moet geloven dat het nu echt geregeld gaat worden en dat we 6 werkdagen van nu een polis in de bus kunnen verwachten.

Inmiddels ligt hier een brief met de rekening van het ziekenhuis! als de baby binnen 5 dagen geen zorgverzekering heeft dan moeten we de rekening zelf betalen! we hebben direct het ziekenhuis gebeld en om uitstel gevraagd.

Echt bizar hoe slecht vgz zorgverzekering met je omgaat. We hebben altijd netjes de hoge premies betaald zijn geen wanbetalers of iets dergelijks. Maar ik ben nu echt helemaal klaar met vgz.

Denise
07-06-2019

Onbereikbaar

Zolang je niks nodig hebt is het prima. Maar het is bijna onmogelijk om contact met ze op te nemen. wachttijden van 20+ min aan de tel. De chat werkt sporadisch. En de medewerkers zijn ronduit onbeschoft.

Maria
03-06-2019

Te lange wachttijd telefoon

Echt niet bij deze zorgverzekering gaan. Vraag over een niet betaalde factuur: 9 minuten wachten. Ik zou teruggebeld worden, niet gebeurd. Weer gebeld. 18 minuten wachten. was nog niet opgelost. daarna brief gekregen dat ze mij niet konden bereiken en of ik weer wilde terugbellen. Net geprobeer: wachttijd is 12 minuten. Jeetje. Los het op

Egbert
27-05-2019

Best wel zielig voor call center medewerkers.

Op 2 april schriftelijk afwijzing gekregen voor een op 21 maart aangevraagde behandeling. Op aanraden van call center medewerker hernieuwde aanvraag gedaan via klachtenformulier. Hiervan bevestiging gekregen op 11 april met toezegging dat dit maximaal 20 werkdagen duurt. Nu NA 30 (!) werkdagen dus, nog nimmer een reactie. Tussentijds nog contact gehad met call center waarbij vriendelijke medewerker ongeveer 5 x excuses maakt voor incompetente collega's ( MIJN mening dus hé van incompetentie). Wat een minkukels en voor mij is VGZ echt DE genomineerde voor de Slechtste Zorg Verzekeraar. Zinnige zorg door onzinnige medewerkers!

Anita
22-05-2019

Het is maar net wie je treft

Het is maar net welke persoon je treft, als je vragen hebt/stelt. De één denkt/leeft mee, de ander niet, maar trap je verder grond in, i.p.v. mee te denken en kwetsen mensen zelfs (gaat niet over rekeningen, maar over zorg) Dezelfde ervaring? ik zou dan ook een klacht indienen, worden de misschien rotte vissen er eens uitgevist.

Gerard
11-05-2019

Delaraties werden, geheel onterecht, weer niet vergoed. Lijkt op willekeur.

Klacht versturen via internet werkt niet.
Er verschijnt steeds de melding:
"The specified URL cannot be found."

Brockotter
Brockotter
30-04-2019

Door middel aan fraude plegen in de Persoonsgegevens

VGZ is door een wild vreemde persoon fraude gepleegd, door een zorgverzekering af te doen sluiten.
Door het beleid van VGZ komt men niet na om fraude plegers te doen bestreden als VGZ zorg directeur van der Loo zelfs de geschillen commissie SKGZ een verkeerde adres gegevensdoet vermelden. Blijkt dat VGZ niet aan de Wet van de Bescherming van de Persoonsgegevens weten te handelen om de persoonsgegevens bankgegevens door Verzekeringsmaatschappij fraude plegers te doen helpen om zo de burgers door VGZ Zorgverzekeringen te doen laten plegen in Zorgverzekering Fraude te doen laten plegen.

Anton
29-04-2019

ONBEREIKBAAR

De vgz klantenservice is gewoon onbereikbaar. een mail sturen kan niet meer en de zorgrobot is een lachertje.
ben al hoe lang bezig om een foutief in rekening gebrachte factuur recht te laten trekken. Wat een zooitje.

Mike
24-04-2019

Afraden!

Het is een email dat ik heb gekregen van VGZ:
“Bedankt voor uw klacht. Door middel van deze e-mail reageer ik hier op.

Uw klacht
U geeft aan dat u graag uw verzekering wil wijzigen en het gesprek van 31-12-2018 wil terugluisteren.

Het is niet mogelijk om gesprekken terug te luisteren. Gesprekken gebruiken wij alleen voor trainingsdoeleinden, dit wordt aan het begin van het menu ook aangegeven.

Het is vervelend om te horen dat u voor het afsluiten van de verzekering verkeerde informatie heeft ontvangen over de dekking van uw tand beter en gezin uitgebreid pakket. Deze zijn op dit moment niet aan te passen.

Fig
10-04-2019

Belooft maar komt niet na!

Via untied cosumers een verzekering bij VGZ afgesloten. Ik koos jong uitgebreid. Op website van united cosumers geven ze aan anticonceptie VOLLEDIG te vergoeden. Dit is niet zo ze vergoede maar een klein gedeelte (zo'n 25% van een nuvaring). Terwijl bij Zilverekruis met een simpele basisverzekering wel volledig vergoed wordt.

Je denkt goedkoper uit te zijn bij VGZ maar dit is niet waar je bent veel duurde uit! Blijf weg en ga naar een andere verzekeraar!

Sara
09-04-2019

Zeer slechte ervaringen

Sinds ik ben overgestapt naar VGZ zijn er heel veel fouten gemaakt. Het kost heel veel moeite om alles terug te draaien en beloftes worden niet nagekomen. Nu al weer een declaratie niet vergoed gekregen terwijl deze wel vergoed zou moeten worden volgens de zorgaanbieder. Ik ben zeer teleurgesteld en moe van het bellen. Volgend jaar voor mij geen VGZ meer. Jammer.

Irene
02-04-2019

NOOIT BIJ VGZ VERZEKEREN!

Wat een drama om verzekerd te zijn bij VGZ, wat een log bedrijf, slechte klantenservice, luisteren niet goed naar de vraag, ze snappen het niet en iedereen zegt wat anders, lange wachttijd voordat je überhaupt iemand aan de telefoon krijgt (minimaal een kwartier), zeggen dat je wordt teruggebeld wat niet wordt gedaan, dan voel je je uiteindelijk voor de gek gehouden. Ze verschuilen zich iedere keer achter grote drukte en zijn zelfs niet in staat om een eenvoudig E106 formulier op te sturen, dat moet in behandeling worden genomen. Ik wacht nu al 2 weken en niks gehoord.
Heb al 2x een klacht ingediend dit jaar. De eerste voor een declaratie van €700, die ik uiteindelijk zelf heb moeten voorschieten ivm aanmaningen, uiteindelijk na lang wachten heb ik gelijk gekregen en hebben ze een bloemetje gestuurd en uitbetaald. De tweede voor de slechte service en het benodigde formulier, maar nog steeds geen reactie. Wat een ontzettend slechte verzekering, nooit bij VGZ afsluiten. Ga volgend jaar zeker naar een ander!

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?
12345
67
8910

AfradenAanraden