VGZ109 ervaringen

Metin
17-12-2018

Declareren

Declareren is een ramp. Contact is een ramp. Onvriendelijke telefonisten. Nooit meer bij VGZ!

Glenn
14-12-2018

Slechte communicatie en bureaucratisch bolwerk

Declaratie 3 keer afgewezen met steeds hetzelfde verkeerde argument.
Vervolgens via het klachtenmanagement contact gezocht. Ook daar trage afwerking van klacht ondanks dat er inmiddels meer duidelijkheid over de correctheid van de klacht is.
Men zit vastgeroest in onduidelijke procedures.

06-12-2018

Vergoeding bril vanuit basis verzekering

Slechte ervaring oververgoeding vanuit basis verzekering, geld terug krijgen gaat moeizaam, lange wachttijden klanten service 20-30 min

Fred
26-11-2018

Wordt zomaar geld afgeschreven

Onze zoon werd 18. Zonder overleg of nieuwe polisinfo werd er zomaar, uiteraard weer vele dagen voor het einde van de maand, geld afgeschreven inclusief de premie voor onze 18-jarige zoon. Onze zoon heeft zich nu bij andere verzekeraar zelfs voordeliger laten verzekeren. Hierna vele problemen gehad met openstaande betalingen die wel waren betaald enz. Zeer moeizame communicatie en arrogantie ten top dit bedrijf. Gaan overstappen naar andere verzekeraar.

Erik
19-11-2018

VGZ ervaringen

Mijn zoon is 18 geworden en kom erachter dat ze zonder overleg hem ook de 185,00 euro laten betalen net als ik. Neem contact op en krijg te horen dat ik tot eind van het jaar moet betalenen niet kan stoppen. zonder enig opsturen polis of afspraken doet men dit.
Verder altijd is de declaraties site down en zeer onvriendelijke support

Daisy
15-11-2018

Tevreden

De twee jaar die ik bij VGZ heb gezeten, geen klachten. Geen contact met de service gehad, dus daar kan ik niks over zeggen. Helaas zijn de kosten dit jaar dusdanig verhoogd, dat ik nu weer overstap.

Frans
12-11-2018

Online declareren onvindbaar, email niet mogelijk, lang wachten

Online declareren onvindbaar (er zit wel een knop, maar blijft onvindbaar), emailen niet mogelijk, lang wachten.kortom niet klantvriendelijk

Maryse
09-11-2018

Al jaren klant en weer fantastich geholpen!

Altijd heb ik goede zorg ontvangen en met declaraties heb ik nooit problemen. Ene keer volledige bedrag, andere keer een deel terug. Dit hangt samen met de afspraken die VGZ heeft met de zorg aanbieders. Nu geweldig geholpen na een stommiteit van mijn kant. Alles werd door VGZ geregeld. Heel erg fijn!

Paul
29-08-2018

Waar ben ik voor verzekerd?

Via de site chatten is een mooie uitkomst. Gevraagd wat ik vergoed zou krijgen voor podotherapie: € 300,- Ik dien een rekening in van 285 en wat krijg ik? € 155,-

Bezoek arts in het buitenland wordt niet vergoed.

Onduidelijke facturen, elke keer moet je weer bellen waar het over gaat.

Laatste jaar voor mij bij VGZ

Jorrit
23-08-2018

Moeilijk declareren

Telkens storingen bij deze verzekeraar. Puntje bij paaltje word er zeer wienig vergoed, ook al ben ik aanvullend verzekerd, een spoedopname ziekenhuis in het buitenland "valt buiten de vergoedingen van de verzekering"(?).

22-08-2018

Declaraties indienen

Via de site declaraties indienen is bijna onbegonnen werk, zo vaak is er een storing.

Rico
11-07-2018

Factuuroverzicht waardeloos

Factuuroverzicht klopt helemaal niets van. Staat voldaan, terwijl er betaald moet worden. Bij betalingsregelingen staat dan weer 'geen facturen open'. Drama, volgend jaar andere verzekeraar kiezen

Avanti
12-06-2018

Aroganten

Onvriendelijke klantenservice speciale 0900 nummers en ten slot niks opgelost.

Piètro
22-05-2018

Onvriendelijk en een grote mond

Meestal heeft de klantenservice van VGZ een grote mond. Is onvriendelijk en zegt geen tijd te hebben. Ook weten ze het zelf vaak niet.

Bert
01-03-2018

Een uiterst klantonvriendelijkbedrijf

VGZ, is een ster in zaken die simpel geregeld zouden kunnen worden, heel gecompliceerd te maken. *Website is totaal verouderd en niet klantvriendelijk; * Klantenservice werkt traag en erg omslachtig; * Zogenaamde App functioneert alleen voor IZZ klanten, maar niemand die je dat verteld. * Declaratieproces is omslachtig en nodeloos gecompliceerd. kortom een slechte zorg verzekeraar die ook nog eens heel duur is.

Matty
27-02-2018

Komen hun afspraken niet na

In december anderhalf uur bezig geweest om alles uit te zoeken met vgz de zorgverlener die ik had zou vergoed worden eigenrisico in gedeelten betalen geen probleem totdat men rekening indient geeft men aan wordt niet vergoed, en het eigen risico is fout gegaan maar kunnen we helaas niet herstellen sturen bloemen op die afgeven worden bij de buren omdat wij op vakantie waren, maar dan moest de buurvrouw ze maar aannemen hoe opgelost wil je het dan hebben ik heb een probleem niet de buurvrouw

Simone
03-01-2018

52 jaar klant en geen coulance

Ik ben 52 jaar klant bij vgz. Alles verloopt via incasso. Post opbergen doe ik eens in zoveel tijd. Blijkt incasso niet goed gegaan. Euro 40 incasso kosten. Direct gebeld dat mis is gegaan en of ik een verzoek coulance incasso kosten kan indienen. Is eenmalig mis gegaan. Nee wordt direct afgewezen. Ik ben met twee personen klant bin vgz. Per persoon twee aanvullende verzekeringen.

Bert
12-12-2017

Slechte Keuze

Kan de bovenstaande slechte ervaringen beamen. Neem geen vgz. Je belt de helpdesk, die als het lastig wordt niet door kunnen verbinden maar zeggen dat je teruggebeld wordt. Dit gebeurt niet, zelfs niet nadat jezelf weer gebeld hebt en dezelfde belofte hebt gekregen. Niet doen mensen!

Johanna
14-09-2017

Zeer slechte communicatie vanuit VGZ

Ik ben niet snel ontevreden maar heb zulke slechte ervaringen met VGZ vandaar mijn negatieve beoordeling.

Het online systeem werkt vaak niet waardoor inzage in mijn facturen niet mogelijk is. Als ik dan telefonisch contact opneem sta ik minimaal 5 minuten in de wacht en wordt vervolgens een aantal keer doorverbonden.

Die ene keer dat ik een nota heb ingediend ter declaratie ging het ook steeds mis. Vanuit VGZ kwam er steeds geen bericht dus weer gebeld en te horen gekregen dat mijn nota niet goed was doorgekomen. Opnieuw verstuurd en weer hetzelfde verhaal, geen bericht dus weer gebeld in de wacht gestaan etc. Dit ben in niet gewend van een zorgverzekeraar dus dit was mijn eerste maar ook zeker mijn laatste jaar bij VGZ.

Z ozkok
16-02-2017

Ontevreden service

Premie vgz verhoogt. Na de jaarwisseling. Wegens drukte heb ik tot 31 jan niet kunnen bellen. Tenslotte heb ik 16 feb gebeld om wijzigen door te geven. Zodat ze de premie stukk omlaag gaan drukken. Maar nee dat is niet gebeurt. Dat is onmogelijk voor een nette klant die bijna geen klachten heeft. E n elke maand alles netjes op tijd betaalt. Liefst wil ik zsm uitstappen, aangezien dat het niet kan ivm met de polisvoorwaarden. Bla bla bla. Moet ik dit jaar te veel gaan betalen. Vgz stop met mensen leegroven met de legale mafia praktijken!

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?