VGZ119 ervaringen

Martine
15-02-2019

Post komt niet aan

Ik, fysiotherapeut, heb meerdere keren een brief gestuurd aan VGZ met patient informatie, die beide keren niet is aangekomen. Krijg als antwoord dat ze dat wel vaker horen maar niet weten hoe het komt! Ik zou ver weg blijven van dit zootje ongeregeld!

Pieter
31-01-2019

Verschuilen zich achter regeltjes . - wegblijven ervan

Orthodontie > 18 jaar
Twee artsen vinden onafhankelijk van elkaar een behandeling (medisch) noodzakelijk en wel meteen om zo nog ernstigere problemen in de toekomst te voorkomen.

Het probleem moet eerst nog ernstiger worden zegt VGZ; pas dan vergoeden we.

U begrijpt dat ik de gezondheid van mijn dochter vooropgesteld heb en de behandeling heb laten starten.

Geen empathie, verschuilen achter regels, nul flexibiliteit. Arrogantie van de macht.

HN
30-01-2019

Dienstverlening klantenservice en klachtenafhandeling

Mensen die zich verzekeren bij vgz die hebben zeker zorg nodig! mocht je niet ziek zijn dan word je dat wel van hun klantenservice en klachtenafhandeling! wat een schijtbedrijf! maanden houden ze mij aan het lijntje met incorrect informatie en nu zit ik nog 11 maanden aan ze vast. Dit zijn de grootste oplichters van nederland! een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Afc
29-01-2019

En ook nog analfabeten in dienst

Gisteren mijn ervaring gedeeld. Nu het vervolg. Ik had een klacht ingediend. Krijg een standaard antwoord terug waarin ik verwezen wordt naar mijn Vgz. Hallo wakker worden ik ben geen klant. Weer gebeld, wij mogen niets zeggen zonder toestemming van uw ex, ivm privacy. Je mag dus wel geld afschrijven bij mensen die geen klant zijn. Dan overtreed je natuurlijk geen privacy regels. En dan vinden ze het ook nog vreemd dat mensen boos worden?
Probleem is dus nog niet opgelost wordt vervolgd

28-01-2019

Bereikbaarheid

Klantenservice:
Telefonisch meer dan 12 minuten wachten.
Met de chatrobot begrijpt de vraag niet.
Online medewerker niet beschikbaar.
Thuisdialyse vergoeding moeten iedere keer omvragen zou automatisch iedere maan over gemaakt worden niet dus
Verder geen klachten!

Lauren
27-01-2019

Wachten op vergoeding declaratie

Toen ik klant was bij VGZ waren de declaraties altijd binnen een dag of 3 afgehandeld en uitbetaald. Nu ben ik recentelijk overgestapt, maar heb een factuur van 2018 ingediend. geen reactie. Geen gehoor. Niets. Ik heb nu een officiële klacht ingediend. Ben benieuwd of ze hierop gaan reageren. Morgen maar even het Juridisch Loket bellen. Stelletje particulieren. Zou trouwens sowieso eens goed de vergoedingen van VGZ nakijken (ook aanvullend), dat komt neer op niets - of een eigen bijdrage (naast het eigen risico).

Evelien
24-01-2019

Smoesjes over uitbetalen declaraties

Als zzp-er lever ik zorg aan clienten van vgz, deze krijgen mijn factuur regelmatig niet vergoed met de meest uiteenlopende smoezen. De bedragen lopen fors op en het is om te huilen als je hoort welke argumenten er worden gebruikt. Met name mijn clienten huilen omdat ik niet eeuwig vrijwilligerswerk kan blijven doen. Klanten van VGZ worden op deze manier door hun eigen duurbetaalde zorgverzekering in de kou gezet. SCHANDE VGZ!

Peg
07-01-2019

Vooraf weten of behandeling wordt vergoed

Ik wil graag weten wat ik vergoed krijg voordat ik beslis of ik de zorg ook wil gaan gebruiken. Eerste telefoontje met VGZ : kunnen niet met zekerheid zeggen wat vegoed wordt. Terug naar de zorgaanbieder. Gewapend met omschrijving en declaratiecode bel ik opnieuw. Na 1,5 uur aan de telefoon nog niets wijzer. Niemand kan/ wil vooraf vertellen of (en wat) ik vergoed ga krijgen als ik deze behandeling onderga. Manager wil niet aan de telefoon komen, zijn reactie: “wij weten het niet, het is niet mogelijk contact op te nemen met afdeling declaraties, dien maar een klacht in.”

30-12-2018

Slechte service

Premie weer omhoog gegaan in 2019. En verhoogde premie al geïncasseerd voor het einde van 2018! Wilde daarom net verzekering opzeggen. Volgens de VGZ website was dit mogelijk telefonisch.maar kreeg het automatische antwoord "momenteel zijn wij gesloten." Hoe onprofessioneel in deze tijd.

Brit
29-12-2018

Slechte service!

Declaratie terug krijgen echte een ramp!
Als je geld moet betalen zijn ze er wel snel bij maar vergoeding terug krijgen kan je lang op wachten.

Bij elkaar 3 uur aan de lijn gezeten met verschillende medewerkers omdat ze de verbindingen verbreken. Echt bagger. Alleen om te vragen waar mijn declaratie blijft. Uiteindelijk gekregen met heel veel moeite. bij de volgende declaratie weet het zelfde en nog steeds niet ontvangen.
Betaal je al hoge verzekering en dan krijg je geen goede service! Ik ben al jaren klant. Ik denk toch over om weg te gaan.

Metin
17-12-2018

Declareren

Declareren is een ramp. Contact is een ramp. Onvriendelijke telefonisten. Nooit meer bij VGZ!

Glenn
14-12-2018

Slechte communicatie en bureaucratisch bolwerk

Declaratie 3 keer afgewezen met steeds hetzelfde verkeerde argument.
Vervolgens via het klachtenmanagement contact gezocht. Ook daar trage afwerking van klacht ondanks dat er inmiddels meer duidelijkheid over de correctheid van de klacht is.
Men zit vastgeroest in onduidelijke procedures.

06-12-2018

Vergoeding bril vanuit basis verzekering

Slechte ervaring oververgoeding vanuit basis verzekering, geld terug krijgen gaat moeizaam, lange wachttijden klanten service 20-30 min

Fred
26-11-2018

Wordt zomaar geld afgeschreven

Onze zoon werd 18. Zonder overleg of nieuwe polisinfo werd er zomaar, uiteraard weer vele dagen voor het einde van de maand, geld afgeschreven inclusief de premie voor onze 18-jarige zoon. Onze zoon heeft zich nu bij andere verzekeraar zelfs voordeliger laten verzekeren. Hierna vele problemen gehad met openstaande betalingen die wel waren betaald enz. Zeer moeizame communicatie en arrogantie ten top dit bedrijf. Gaan overstappen naar andere verzekeraar.

Erik
19-11-2018

VGZ ervaringen

Mijn zoon is 18 geworden en kom erachter dat ze zonder overleg hem ook de 185,00 euro laten betalen net als ik. Neem contact op en krijg te horen dat ik tot eind van het jaar moet betalenen niet kan stoppen. zonder enig opsturen polis of afspraken doet men dit.
Verder altijd is de declaraties site down en zeer onvriendelijke support

Daisy
15-11-2018

Tevreden

De twee jaar die ik bij VGZ heb gezeten, geen klachten. Geen contact met de service gehad, dus daar kan ik niks over zeggen. Helaas zijn de kosten dit jaar dusdanig verhoogd, dat ik nu weer overstap.

Frans
12-11-2018

Online declareren onvindbaar, email niet mogelijk, lang wachten

Online declareren onvindbaar (er zit wel een knop, maar blijft onvindbaar), emailen niet mogelijk, lang wachten.kortom niet klantvriendelijk

Maryse
09-11-2018

Al jaren klant en weer fantastich geholpen!

Altijd heb ik goede zorg ontvangen en met declaraties heb ik nooit problemen. Ene keer volledige bedrag, andere keer een deel terug. Dit hangt samen met de afspraken die VGZ heeft met de zorg aanbieders. Nu geweldig geholpen na een stommiteit van mijn kant. Alles werd door VGZ geregeld. Heel erg fijn!

Paul
29-08-2018

Waar ben ik voor verzekerd?

Via de site chatten is een mooie uitkomst. Gevraagd wat ik vergoed zou krijgen voor podotherapie: € 300,- Ik dien een rekening in van 285 en wat krijg ik? € 155,-

Bezoek arts in het buitenland wordt niet vergoed.

Onduidelijke facturen, elke keer moet je weer bellen waar het over gaat.

Laatste jaar voor mij bij VGZ

Jorrit
23-08-2018

Moeilijk declareren

Telkens storingen bij deze verzekeraar. Puntje bij paaltje word er zeer wienig vergoed, ook al ben ik aanvullend verzekerd, een spoedopname ziekenhuis in het buitenland "valt buiten de vergoedingen van de verzekering"(?).

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?