VGZ reviews

4.3
René
27-03-2024

I.v.m. een burnout heeft mijn moeder vooraf een cursus mind-fullnes gevolgd. Vooraf hebben we geïnformeerd bij VGZ of deze training declarabel was. Het antwoord was ja.

De cursus is in december 2023 (gelukkig met succes en verbetering) afgerond. De declaratie blijft maar afgekeurd worden. VGZ weet altijd wel weer een onnozele reden te vinden om de declaratie af te keuren. Wanneer ik een medewerker bel is het antwoord, ja ons computersysteem beoordeelt de facturen. Ik snap u volledig, maar de beoordeling van ons computersysteem is leidend, ook al heeft u gelijk. Dit is te zot voor woorden. Menselijke factor telt niet?

Tip aan u allen, trap niet in de leugens van VGZ.

04-01-2024

VGZ schaadt mijn gezondheid! Begin november na diverse telefonische contacten toestemming voor onderzoek en dagopname in Antwerpen. Ze weigeren overigens dit via brief of mail te bevestigen . Rare gang van zaken al! Gisteren telefoontje VGZ dat ik een machtiging aan moet vragen. Later werd dat dat het UZ in Antwerpen dat moest doen. Absurd! Ze weigeren wederom dit schriftelijk mede te delen. Nu dreigt dit onderzoek na 4 maanden moeten wachten niet door te kunnen gaan met direct negatieve gevolgen voor mijn gezondheid. Mijdt het VGZ! En hierop zal wel weer een nietszeggend standaard antwoord volgen.

SV
28-12-2023

Zeer zeer slechte dienstverlening.

Abdel
16-08-2023

Eerste keer dat ik contact heb genomen met VGZ, echt waardeloos. Buitenlandse facture wordt niet geaccepteerd ondanks 4 x aanvullende informatie te hebben opgestuurd. Ze blijven erom heen draaien.

Medewerker wist niet wat hij moest zeggen. Ik heb een klacht ingediend en wacht het af. Zelf ben ik verzekerd bij DSW en dat is echt een aanrader.

VGZ zijn echt boeven. Dus wees gewaarschuwd.

Bringme
23-05-2023

Rekenen voor papierenpost 1.25 euro per maand, dwingen je on alles online te doen! Gecontroleerd systeem waar ik niet aan mee wil doen. Dus volgende verlenging ga ik over naar een andere zorgverzekering. Ze harken met een grote hark

Robin
29-07-2022

Deze oplichters sturen je een rekening voor eigen risico terwijl ik verzekerd ben via de gemeente en geen eigen risico hoef te betalen. Betaal nu dus meer dan 2000 euro per jaar zonder zorg te kunnen ontvangen omdat ik dat eigen risico niet kan betalen. Als je contact zoekt wordt je als stront behandeld door deze dievenbende.

Guido
04-04-2022

Never nooit meer VGZ zulke botte lui die te weinig uitgeven aan de klanten. Ach hier doe je makkelijk 3 jaar mee en na een half jaar is de prothese kapot, Antwoord VGZ U betaald het zelf maar net als met de taxi waardeloos geregeld. Net een derde wereld land zo slecht is deze verzekering. Nog 8 maanden en dan. Never nooit meer VGZ.

Victoria
31-03-2022

Deze verzekering doet er alles aan om de rekeningen niet te betalen. Je moet ze allemaal betalen, ze sturen je gewoon de rekeningen. De facturen zijn zo onduidelijk gemaakt dat het moeilijk te achterhalen is wat het is. Ik betaalde meer eigen risico dat logisch was. Klantenservice onbereikbaar. Om te vermijden dat u rekeningen uit andere landen moet betalen, vereisen ze een beëdigde vertaling van de rekeningen, medische rapporten, enz., zelfs voor de rekeningen van 30 euro. Dit is een bedrijf met winstoogmerk, niet de verzekering.

Emmanuel
07-03-2022

Slecht bereikbare klantenservice. Eerst 10 min in de wacht gestaan bij hun 0900 nr daarna een "discussie " gehad met de chatbot, toen zou een "live" servicemedewerker in de chatbox komen (hoe bestaat het) weer een aantal minuten moeten wachten (je moet natuurlijk wel continue naar het scherm blijven kijken anders is de live medewerker mss weer weg. Niet klantvriendelijk

Hen
27-02-2022

Ze pesten hun klanten , Blijven je achtervolgen dmv je Medisch Dossier , manipuleren jouw zorgverleners continue om wijzigingen te maken in je zorg gegevens (terwijl ze weten dat je dat absoluut niet wilt), etc, ETC. Dit zijn een stel kantoor-psychopaten. Blijf erbij uit de buurt!

Ger
20-02-2022

Oplichters 1e klas

Afgelopen jaar overgestapt naar mensis

Omdat deze goedkoper was

We blijven nog steeds betalen voor vgz

Dit voor de extra dekkingen waar we niet voor gekozen hadden we hebben gebeld naar vgz na 2.5 uur in de wacht te hebben gestaan kregen we te horen dat we een vinkje moesten aanvinken om de extra pakketten niet door te laten lopen dit jaar maar .we hebben geen enkel vinkje hierover gezien en we checken alles wel 3x als we zaken online doen! de medewerker aan de telefoon beloofde ons om hierop te komen maar nee ipv dat krijgen we steeds betalings herinneringen wordt gewoon dus niks mee gedaan maar wel steeds onterecht om geld vragen ga vooral zo door vgz wij gaan hier werk van maken en schaam jullie diep!

Hallo
18-02-2022

Slechte informatie, vaak zelfs nul communiatie. Trage afhandeling. de klantenservice speelt standaard het bandje af'' op dit moment is de wachttijd helaas langer dan u van ons gewend bent''. Nou nee, wachttijden van 45min. zijn namelijk PRECIES wat ik van jullie gewend ben. En als je daarna nou fatsoenlijk geholpen werd, maar nee, de medewerkers geven onjuist of onvolledige informatie. Nooit meer VGZ. helaas nog tien maanden afzien voordat ik van ze af ben.

Adriaan
03-02-2022

Teken de petitie op petitie24.nl

En start gezamenlijk een zaak tegen de wantoestanden binnen vgz:

Het regent klachten over zorgverzekeraar vgz. Ook ik ben al ruim 8 jaar in strijd met de vgz waarbij de fouten zich op blijven stapelen, met onjuiste betitelingen als "wanbetaler" en rechtzaken tot gevolg. En het ergste is; ik kom er niet meer weg.

Middels deze petitie roep ik eenieder op die in het openbaar, bijvoorbeeld op www.ervaringen.nl/vgz zijn of haar beklag heeft gedaan tegen zorgverzekeraar vgz, deze petitie te ondertekenen. Hiermee kunnen wij de krachten bundelen om gezamenlijk als 1 sterke opponent een zaak aan te spannen tegen vgz waarbij alle wantoestanden binnen vgz eens aan de kaak worden gesteld, en er beterschap, excuses en rechtvaardige tegemoetkomingen kunnen worden geëist.

Met voldoende handtekeningen zullen we met behulp van een gedegen rechtsbijstand een allesomvattende zaak tegen vgz aanspannen.

Hira
01-02-2022

Echt een walgelijke verzekeringsmaatschappij! Ik ben al 4 maanden bezig met een buitenlandse declaratie. Na tig keer een document te laten veranderen door het ziekenhuis krijg ik tot mijn verbazing te horen dat mijn declaratie weer wordt afgewezen. Elke telefoniste geeft aan dat ik iets moet aanleveren en dat dat het enige is en nee hoor weer wordt het afgewezen. Ze geven valse beloftes bijvoorbeeld dat ik word teruggebeld, nooit teruggebeld. Klachten benaderd ook niet teruggebeld of iets anders. Alleen maar geld willen innen en niet willen vergoeden! Lekker geld verdienen zo. Ik ga er alles aan doen om mensen te overtuigen dat ze oplichten. Echt BAH! Zo een spijt dat ik jullie nog een jaartje de kans heb gegeven. Dit is helaas mijn tweede jaar en altijd problemen gekregen met deze verzekering. NOOOOOIT MEEEER!

Anja
27-01-2022

Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.

Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.

Annette
22-01-2022

Afgemeld als verzekerde per 1 januari, en maar meldingen blijven sturen dat ik mijn premier moet betalen. 4x gebeld (!) Het zou opgelost worden, maar nee hoor.

Was begonnen bij Promovendum, maar halverwege het jaar werd deze verzekering helaas overgenomen door VGZ)

Mar
04-12-2021

Ik heb ben terug gebeld door iemand van VGZ die mij zeer ergerlijk en onbehoorlijk benaderde en weigerde een tekst verslag n.a.v. het gesprek toe te sturen, ik heb geen schriftelijke reactie van VGZ gehad op mijn klacht en ga een klacht indienen bij de geschillen commissie.

Dit lijkt wel legale oplichterij met die zorg verzekeringen.

Rik
17-11-2021

Bijna een jaar gezever en gezeik gehad door een fout die ZIJ gemaakt hebben, namelijk mij 2 keer als klant in hun systeem zetten na 1 aanmelding met alle gevolgen van dien. Maand in, maand uit. Na bijna een jaar en vele telefoontjes verder met een speciale afdeling eindelijk verlost van het leed dat VGZ heet.

Arman
20-09-2021

Eind juli online verzekering afgesloten met extra pakket voor 142 per maand maar omdat ik sinds begin april weer in NL ben ingeschreven moet ik de basis + de extra pakket vanaf april tot september betalen dus eind september meteen een rekening van 800 binnen dit terwijl de boete van geen verzekering hebben iets van 400 is dus als ik paar dagen later de verzekering had afgesloten (4maanden na inschrijving in NL) ze dit helemaal niet hadden mogen berekenen verder ze berekenen niet alleen de basis voor april/mei/jun/jul maar ook de extra pakket die eind jul werd afgesloten word met terug werkende kracht berekend. Telefonisch heb ik dit geprobeerd uitteleggen maar ze laten je niet eens uit praten en de griet bleef me onderbreken en over me heen praten. Juli verzekering afgesloten en pas eind sep de 1e rekening binnen die 2x hoger is dan de boete van rijksoverheid voor geen verzekering hebben :/ mijn verzekering maar meteen opzeggen zodat ik in januari een ander heb

12-09-2021

Meest waardeloze verzekering ooit

Sinds 1 januari ben ik overgestapt naar VGZ. Ik kan niet digitaal declareren omdat er een bug in hun systeem zit (geven ze zelf aan). Maanden ben ik ermee bezig geweest. Nu moet ik per post declareren. Facturen 2x opgestuurd, niet ontvangen. Uiteindelijk krijg ik bericht dat er een zorgkostenfactuur voor me klaar staat. Helaas. een systeemstoring. Bellen met klantenservice heeft steeds geen zin. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Zodra ik kan stap ik over!

Meer VGZ reviews