VGZ161 ervaringen

Jurre
13-01-2020

Inmiddels 2.5 uur in de wachtrij voor een vraag

2.5 uur in de wachtrij voor een vraag bij het callcenter. 20:00 sluit het; het is 19:36. Benieuwd of we er nog voor die tijd doorheen komen. Wat een aanfluiting.

Leander
13-01-2020

Afschuwelijk

Niet normaal hoe ze met hun verzekerden omgaan, zoek je hulp en wil je dat ze je bemiddelen doen ze helemaal niks en laten ze je aan je lot over. Totaal geen menselijk iets daar. Ik raad het niemand aan!

Erwin
07-01-2020

Tandarts kosten

Ik ben al jaren verzekerd en nooit problemen gehad.,maar na een bezoek aan de mondhygiënist werd opeens de kosten niet meer vergoed omdat ik eerst een formulier moest invullen.? Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt, en maar volhouden dat de behandeling éérst goedgekeurd moet worden .In mei dezelfde behandeling gehad en gewoon vergoed, en nu opeens niet meer .bellen? Ja éérst een half uur in de wacht en dan moeten ze weer je gegevens opzoeken, maar als je bel moet je je klant nummer invullen, dan hebben ze je gegevens meteen bij de hand. Ook dat is niet waar ,het is een waardeloos systeem. Wat een drama verzekering.

Miranda
03-01-2020

Aan de telefoon wordt je niet goed geïnformeerd!

Ik ben in dec. 2019 3 x naar de chiropractor geweest. Ik heb VGZ daarover gebeld en omdat diegene niet onder contract bij hun stond zou ik toch 80 procent vergoeding krijgen, dus ik ben gegaan. Ik dacht dus dat ik via het gemeente pakket voor alternatieve zorg een vergoeding tot 300 euro zou krijgen met maximale besteding van 45 euro per dag. De chiropractor kostte 40 euro, dus ik dacht ik zit goed. Maar wat blijkt dus de chiropractor valt onder bewegingszorg en niet onder alternatieve zorg. Terwijl op de brief waarmee ik dus ben geïnformeerd wel hulp door alternatieve genezers staat. I.i.g. is mij dat vorig jaar niet verteld. Ik heb maar een basisverzekering voor bewegingszorg dus kan ik alles zelf betalen. De degene die ik vandaag belde zei nog dat mensen zich daar vaker in vergissen, ja zeker als ze je dat niet vertellen aan de telefoon. Hoe moet ik dat weten. Ik heb al niet veel geld en ik voel me zo ontzettend in de maling genomen door VGZ dat ik nu dat geld niet terug krijg en wat kan je doen? Ik weet het niet, maar weet wel dat ik me ontzettend genaaid voel door VGZ.

Pauline
02-01-2020

Aanvullende verzekering is misleidend!

Pas op voor VGZ! Je denkt dat de therapeut vergoedt wordt uit deze verzekering maar dit weigeren ze. Hun reden; we vergoeden eerst vanuit de basisverzekering, als je nog een bedrag eigen risico hebt staan moet je de behandelingen zelf betalen. Ze gebruiken dus niet je aanvullende verzekering. Dit vind ik dus misleiding. Volgens hun niet want het staat in hun voorwaarden. Zelfs de therapeut was verbaasd! Gelijk overgestapt naar CZ. Zij vergoeden wel gelijk vanuit aanvullende verzekering want daar betaal je voor! Daarnaast zijn ze lastig te bereiden en is de welwillendheid ver te zoeken. Kortom; je betaald voor aanvullende maar je krijgt GEEN vergoeding.
Bij CZ krijg je heel makkelijk iemand aan de lijn, die alles precies weet en het ook nog schriftelijk bevestigd. VGZ is een zeer nare ervaring geweest! Voor mij nooit meer!

Danielle
30-12-2019

Vgz laat je in de steek

Na borstkanker waarbij okseltoilet verwijderd is Zou ik chronische oedeemtherapie moeten krijgen. Vgz weigert dit en werkt via een richtlijn terwijl ieder mens verschillend is. Ze denken totaal niet mee. Waardoor ik niet krijg wat ik nodig heb en dus met pijn moet leven

27-12-2019

VGZ slecht ? Hoe kom je er bij !

Begreep, dat unive en vgz opereren onder de zelfde
Paraplu. Bij unive plukken de verzekerden de wrange vruchten. Gelukkig is dat bij vgz
Anders. Heel anders!
Bij vgz plukt men geen wrange vruchten.
Nee, bij vgz zijn die vruchten kuis- en kuis verrot.!
Een goed verstaander heeft verder geen enkel woord
Meer nodig!

Onno
25-12-2019

Prima verzekering

Mijn ervaring met VGZ is prima. Goed overzicht in verbruik en zorgkosten. Duidelijke informatievoorziening. Zit er al een paar jaar.

Jammere aan beoordeel sites is dat mensen vaak een oordeel achterlaten wanneer ze een slechte ervaring hebben gehad.

Helen
18-12-2019

Klanten wacht service VGZ

Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Wat een waardeloze service.

Gelukkig laatste dagen bij deze zorgbende en overstappen scheelt een hoop ergenis en geld

Rob
Rob
17-12-2019

Slecht breikbaar

VGZ is niet per e-mail of social media bereikbaar, daar zijn ze mee gestopt. De chat is nooit bereikbaar omdat het telefonisch te druk is. Op brieven komen geen reacties. Eindelijk iemand aan te telefoon die niet deskundig genoeg is en gaat navragen bij anderen. Na een half uur wachten verbreekt de verbinding. Enige tijd later weer gebeld (lang wachten,helpt). Er is niets van het eerdere gesprek genoteerd en deze medewerker heft helemaal geen deskundigheid. Per 01.01.2020 ben ik weg.

Ron
16-12-2019

Slechte service

Tot 2 maal toe gebeld of vergoeding fysio in buitenland (België )voor zoon onder 18 jaar vergoed wordt. Antwoord was: 18 maal onder basisverzekering en 10 maal onder aanvullende polis.
Bij indienen van 20 behandelingen maar 10 vergoed. Diverse malen gebeld, iedere keer minimaal 30 minuten aan de lijn en telkens ander antwoord waarom er geen vergoeding plaatsvind.
Klacht ingediend en reactie na 10 dagen: excuses met argumentatie fout in het systeem. Nieuwe nota Fysio ingediend en ja hoor weer afgewezen. Kortom zeer slechte service vanwege moeilijke bereikbaarheid, ondeskundige medewerkers, declaratiesysteem werkt niet, ben benieuwd hoeveel klanten hierdoor gedupeerd worden.

Edmee
12-12-2019

Nooit naar overstappen

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar VGZ. slechtste beslissing ooiT! ik had een extra tand verzekering afgesloten zodat mijn kinderen in de toekomst voor orthodontie vergoed zouden worden. op hun site staat een wachtperiode van een jaar voor orthodontie, dat begrijp ik nog enigsinds. maar nu bijna twee jaar later wordt alsnog voor een van mijn dochters haar beugel niet vergoed terwijl ik wel al bijna twee jaar de premie hiervoor betaal.
ik heb een klacht bij hen ingedient maar deze wordt gewoon weg gewimpeld. ik neem en betaal toch 44 euro per maand extra voor deze aanvullende verzekering zodat deze extra tandartskosten ook vergoed worden!
ik vind het echt schandalig dat ik wel mag betalen maar de vergoedingen waarvoor ik al twee jaar betaal niet ontvang. ze zouden zich echt kapot moeten schamen.

Janne
10-12-2019

VERSCHRIKKELIJK DIE ZORGZOEKER

Het zou zogenaamd een tool moeten zijn die het makkelijker voor je maakt om een zorgaanbieder te vinden waar de verzekeraar een contract mee heeft. Het tegengestelde is waar. VERSCHRIKKELIJKE tool. Kan niks vinden, moet elke keer contact opnemen met die klote klantenservice waar ik weer eindeloos moet wachten. Enkel om te weten of ik wel of geen vergoeding krijg. Doe niet moeilijk en bied gewoon een totaaloverzicht aan zoals letterlijk elk ander ziekenhuis. Voor mij absoluut reden om over te stappen. Scheelt me veel grijze haren, irritatie en dat kut bellen of chatten met de klantenservice telkens.

Ben
31-10-2019

Slecht

Ik ben vanaf het begin van de privatisering van de zorg al bij VGZ. Ik ben nooit overgestapt naar een andere verzekering maar dit jaar in december 2019 voor het eerst. In het begin was VGZ best goed, maar ze zijn afgezakt naar een bedenkelijk niveau. Amateuristische mensen aan de lijn, en bovendien moeilijk bereikbaar. En declaraties worden telefonisch eerst toegezegd en bij het indienen opeens niet vergoed, of na lang bakkeleien en wachten. Nee, voor mij is hun kridiet op. Ik stap over. Doei.

Anna
07-10-2019

ERGSTE verzekering IN NL!

U krijgt van me 0! ik ben uw klant sinds mei en heb geen huisarts(allemaal vol)geen tandarts!contact met u onmogelijk!geen email contact!geen fb!(allemaal automatisch!)je krijgt geen informatie via chat, moet bellen en als je belt zonder dat ik met vgz gesproken 10eu simkaart leeg al omdat je urenlang moet wachten en krijg ze niet aan de lijn! schandalig! vgz! ik moet naar oogarts of andere specialisten maar zonder ze kan niet of moet zelf betalen terwijl maandelijks betaal ik al 178 eu en in 5 maanden hebben ze 1000 eu overgeschreven terwijl ik zo hard hun hulp nodig heb en heb niet!schandalig is dat! en heb steeds geen antwoord van ze!ik heb al mijn geld terug genomen en ga niets betalen! ik ga een andere verzekering zoeken! e als u me dwingt te betalen ik ga u aanklagen!

Najib
03-10-2019

Najib

Schandalig!
Mijn vrouw betaald maandelijks voor de meest uitgebreide zorgpakket. Omdat ze lijdt aan een auto-immuun ziekte werd ze doorverwezen naar een kliniek in Duitsland. Vooraf informeerde mijn vrouw VGZ of zij dit vergoed kreeg. Volgens VGZ zou het vergoed worden. Na een aantal maanden werd mijn vrouw benaderd door VGZ met de kille mededeling dat het niet meer wordt vergoed, omdat ze zogenaamd aan haar max. zat. Wat nooit is meegedeeld vooraf aan mijn vrouw. En aangezien ze het duurste pakket heeft genomen van VGZ. Wij mochten zelf de factuur van de zorg gaan betalen. Ik heb er maar één woord voor: SCHANDALIG!

Bram
06-08-2019

Teleurstellend

Dit is de slechtste verzekering die er bestaat. Alle rekeningen worden met een vage reden / smoes afgekeurd zonder opgaaf van reden. Dan moet je dus eerst bellen en de wachttijden zijn 40 minuten of meer. Dit lijkt bijzonder veel op oplichting. Het is werkelijk onmogelijk om contact te krijgen. Neem nooit VGZ als verzekeraar. In ieder geval valt VGZ onder de slechtste zorgverzekeraar die alles doet alles behalve ontzorgen.

Even als voorbeeld: Wij hebben een zwangerschapscursus gevolgd. Deze zou worden vergoed door VGZ. Nu is het zo dat de factuurdatum vroeger was de daadwerkelijke cursus. Dit is logisch omdat de factuur eerst door ons betaald moest worden. Toch gaat VGZ de factuur niet vergoeden.

Nog een voorbeeld: Er zwangerschapsdiabetes geconstateerd en is het noodzakelijk om dagelijks bloed te prikken. Erg vervelend. Hiervoor heb je een metertje/teststrips nodig. Deze hebben wij verkregen op doktersrecept. Nu blijkt dat dit alleen vergoed wordt als je het besteld bij een van de 6 aangesloten apotheken. Ja dus je vraagt een hoogzwangere vrouw om kilometers te reizen voor het kopen van een tester.

Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen die je absoluut niet wilt. Wat is VGZ een teleurstelling zeg. Je kan beter een andere zorgverzekeraar nemen van VGZ.

Fam. Sluiter / van Mierlo

Esther
01-08-2019

Onbereikbaar!

Probeer al n half jaar te bellen, geen bereik! Telefoonnummers op brieven kloppen niet, nummers op internet ook niet, bel je via omwegen sta je 20min in de wacht en vervolgens geen bereik meer. Chatten op site lukt ook niet, er komt niemand! Waardeloos, voor mij volgend jaar geen vgz meer!

Saba
26-07-2019

Zorg in het buitenland

Momenteel ben ik op vakantie en had de afgelopen dagen medische zorg nodig voor mijn 2 dochters. Hier heb ik in totaal 1 uur en 12 minuten voor moeten bellen. In het ziekenhuis hebben we zelf moeten betalen omdat het 111 formulier niet naar het ziekenhuis kon worden verzonden, wat volgens de VGZ wel mogelijk was!
Vandaag zijn we naar het SVB gegaan om het formulier op te halen dat volgens de VGZ medewerker al verzonden was. Eenmaal daar zagen we dat ze niets hebben verzonden. Na twee uur te hebben gewacht en drie keer te hebben gebeld is er eindelijk het formulier gefaxt en gemaild, maar voor een van mijn dochters verkeerd opgesteld en dus niet geldig! Ik baalde ontzettend en ben maar weggegaan. Voor mij een ding zeker; volgend jaar GEEN VGZ meer!

Ronny
08-07-2019

Langeeee wachtrij

Ze zeggen ong 1 min wachttijd. Ik ben al 35min aan de telefoon aan het wachten. Beter niet vgz als zorg pakken deze mensen laten jou in de kou staan. Geloof mij alsjeblieft.

Meer VGZ reviews
Welk cijfer geef jij VGZ?