Vodafone107 ervaringen

Tuson
07-10-2019

Kastje naar de muur tot in de perfectie - wees gewaarschuwd!

Klantenservice van Vodafone is kwalitatief uitermate teleurstellend in extremis en het perfectioneren van het welbekende kastje naar de muur is waarschijnlijk het streven van Vodafone, op een andere manier kan men de diverse afdelingen waar ik de afgelopen 5 dagen contact mee heb gehad niet omschrijven. Wegens een voor mij te late levering via mobiel.nl (verlenging met toestel) heb ik binnen 4 uur na plaatsen van de initiële order geannuleerd bij mobiel.nl en was deze annulering ook direct goedgekeurd bij Mobiel.nl. Echter toen ik 1½ dag later in een fysieke winkel mijn abonnement wilde verlengen, kreeg ik echter de mededeling dat dit momenteel niet mogelijk is omdat mijn nummer nog gereserveerd staat bij Vodafone voor een verlenging. Uiteraard snap ik dat er vanwege mogelijke fraude met meerdere verlengingen je niet direct een nieuwe verlenging kunt aanvragen maar ik ben nu 5 WERKdagen verder alsmede vele telefoontjes met de "klantenservice" van Vodafone en mijn nummer is nog steeds niet vrijgeven om opnieuw te kunnen verlengen/over te stappen! Er is niemand bij Vodafone die wat kan betekenen en doorverbonden kunnen worden met de desbetreffende afdeling is onmogelijk (afdeling ergens in lage lonen landen?). Wellicht is het momenteel gewoon één grote puinzooi bij de verschillende Vodafone klantenservice afdelingen want eerlijkheidshalve wil ik ook vermelden dat ik nog nooit problemen heb gehad met Vodafone klantenservice zoals de afgelopen dagen en hoop dat Vodafone verbetering door zal gaan voeren voor eventuele andere mensen die hetzelfde zou kunnen overkomen. Evengoed heeft de wijze waarop ik NIET ben geholpen door Vodafone mij doen besluiten om over te stappen naar een andere provider. Bereik/gesprekskwaliteit e.d. is goed bij Vodafone maar de service gerichtheid is gewoon dramatisch te noemen. Dus wees gewaarschuwd als er iets niet goed gaat door toedoen van Vodafone en waarvan jij dan als klant de problemen ondervindt, Vodafone geeft op zo'n moment niet thuis.

Bart
24-09-2019

Verschrikkelijke klantenservice

Na overstap naar een andere provider is mijn nummer niet goed 'afgemeld' bij Vodafone waardoor het in hun systeem actief bleef. Ik belde inmiddels via de nieuwe provider maar Vodafone bleef abonnementsgeld incasseren ondanks dat het contract al was afgelopen (contract en abonnement blijken twee verschillende zaken te zijn, als de een is afgelopen kan de ander wel actief blijven blijkbaar). Na 4 minden is het probleem via de nieuwe provider opgelost. Bij herhaling bleef de Vodafone klantenservice volhouden dat het niet hun fout was en dat ik bij de nieuwe provider moest zijn. Zelfs nu ze het toch hebben moeten oplossen zijn ze niet genegen het teveel betaalde geld terug te betalen, ook daarvoor verwijzen ze mij naar mijn nieuwe provider.
Samengevat: geen enkele klantgerichtheid, de klantenservice luistert niet het echte probleem; als het niet in hun 'stroomdiagram' past, wordt je niet geholpen. Geen enkele compassie m.b.t. 4 maanden teveel betaald abonnementsgeld terwijl er geen service is afgenomen. Een verschrikkelijk arrogant bedrijf, nooit meer.

23-09-2019

Vodafone slecht in afhandeling opzeggingen

Na een telefonische aanvraag voor een nieuw abonnement met nummerbehoud van KPN bleek ik een nieuwe simkaart te hebben ontvangen waar geen nummerbehoud was aangevraagd bij KPN door Vodafone. Ben nu voor de zevende keer aan het bellen om deze slechte actie van Vodafone ongedaan te krijgen. Binnen de 14 dagen telefonisch opgezegd en nu bij twee maanden en verder is het nog niet afgehandeld. Echt waardeloos die helpdesk, vooral medewerkers die geen bevoegdheden hebben. Daarnaast bij opzeggingen telkens half uur in de wacht en bij een nieuwe aanvraag word je zeer snel geholpen.

17-09-2019

2 accounts samenvoegen is onmogelijk

Op haar website geeft Vodafone aan dat de datategoeden van 2 of meer abonnees gecombineerd kunnen worden. Als de gebruikers 2 of meer aparte rekeningen hebben is het samenvoegen daarvan volgens Vodafone zeer eenvoudig, zodat vervolgens de data gedeeld kunnen worden. Ik ben inmiddels vanaf eind juni bezig om mijn 2 zakelijke rekeningen die op dezelfde BV staan samen te voegen, omdat Vodafone het destijds nodig vond om 2 aparte rekeningen te creëren. Inmiddels ben ik 15-20 chats en telefoontjes (minimaal 4 uur aan de telefoon gezeten met medewerkers van Vodafone) verder, zijn er verschillende cases geopend, of zouden worden geopend en inmiddels weer gesloten en ben ik nog geen stap verder. Verder heb ik de gegevens die nodig zij via het systeem van Vodafone ca. 10 keer geupload, wat overigens niet nodig is, omdat de klant dezelfde is, en lijken deze standaard niet aan te komen. Vervolgens komt er een knullige mail, waarin om dezelfde gegevens, plus ook weer andere gegevens wordt gevraagd, echter deze gegevens kunnen alleen via de website worden gestuurd die niet werkt.
Vandaag is mij laatste case gesloten, omdat het toestel niet zou zijn afbetaald. In juli is dit echter wel gebeurd, echter zoals nu blijkt niet juist verwerkt in het systeem, waardoor ik vervolgens gewoon weer een rekening ontvang voor de afbetaling van een toestel. Na hierover te bellen, wordt deze evenals vorige maand weer keurig gecrediteerd, echter het probleem wordt niet verholpen, waardoor het systeem nog steeds aangeeft dat het toestel niet is afbetaald en dus de rekeningen niet kunnen worden samengevoegd.
Na de vele gesprekken met de overigens vriendelijke medewerkers ken ik inmiddels een groot deel van de fouten in dit volgens Vodafone zo eenvoudige proces, maar helaas heeft dat nog steeds niet tot het gewenste resultaat geleid. Zij weten in veel gevallen precies aan te geven waarom het fout gaat, maar kunnen dit niet oplossen, omdat het systeem dit niet toestaat. Helaas lopen mijn abonnementen allemaal nog ruim een jaar en kan ik deze nog niet opzeggen.
Ik zal de komende maanden dus gewoon door moeten gaan met het stalken van Vodafone totdat ze eindelijk doen wat ze beloven. Ik begrijp niet dat ze überhaupt nog klanten hebben.

Frannie
Frannie
17-09-2019

Het zijn oplichters van het ergste soort

Eric
Eric
09-09-2019

Zeer onvriendelijk, onprofessioneel, slecht bereikbaar en werkwijze is onlogisch

Ik ben een gefrustreerde klant (al jaren van Ziggo) en nu ongevraagd bij Vodafone. Het bericht wat ik hier plaats heb ik vanochtend ook ingediend bij Vodafone en elders op internet. Deze klacht is n.a.v. een slechte service wat me veel stress heeft bezorgt. Ik ben ook geen steek verder gekomen.

Klacht:

Bij deze dien ik een klacht in over de zeer slechte service: ik ben niet goed geholpen, en de tweede keer werd ik niet vriendelijk behandeld.

Bovendien is Vodafone zeer slecht bereikbaar. Ik heb vanochtend bijna een uur aan de telefoon gezeten.

Het probleem:

Afgelopen zaterdag belde mijn vriendin om mijn abonnement met een nieuwe telefoon te verlengen. Vanwege de privacywet kon dit niet. Ik, de naamhouder moest terugbellen.

Dit heb ik zojuist twee keer gedaan. Ik gaf al mijn gegevens, maar dat was nog niet genoeg volgens een van jullie medewerkers. Ik legde uit dat mijn 12-jarig zoontje in bezit is van mijn telefoon met het nummer 06 . en daarmee elke ochtend naar school toe gaat.

Toen ik vroeg hoe Vodafone het dan oplost wanneer er sprake is van een gestolen of vermiste telefoon, kon deze medewerker geen antwoord geven. Ik gaf haar de optie een controle uit te voeren via mijn e-mailadres (e-mailadres verwijderd) . Dit kon ook niet.
Gefrustreerd ronde ik het telefoongesprek af.

Daarna belde ik een tweede keer.
Weer kreeg ik te horen dat ik mijn mobiele telefoon bij de hand moest hebben i.v.m. een verificatiecode. Ik legde weer uit dat ik mijn mobiel niet bij de hand heb, maar dat ik deze medewerker van alle gegevens kan voorzien. Dit was niet genoeg volgens de medewerker en werd in één keer doorverbonden.

Ik kreeg een hele stugge mannelijke medewerker aan de telefoon. Nadat ik hem ook vertelde dat ik mijn telefoon niet bij de hand heb, vroeg hij om een wachtwoord. Ik begreep dit niet en wilde deze niet geven. Met een geërgerde toon zei hij dat ik dan maar naar een winkel moest gaan als ik niet wilde meewerken. “Of ik gaf mijn wachtwoord of ik werk niet mee”, zei hij erachteraan.

Ergens in het gesprek zei deze medewerker ‘wablief’. Ik zei hetzelfde omdat ik verontwaardigt was van deze uitspraak en zijn onvriendelijke toon, en toen hing meneer op.

Ik vind dit niet kunnen. Met deze zeer onvriendelijke, onprofessionele en niet logische werkwijze, bezorgen jullie de klant stress. Daarnaast zijn er mensen zoals ik die voor een bestelling tijd vrijmaken, en op deze manier is dit weggegooide tijd - mensen werken, mensen hebben een druk gezinsleven.

Jarenlang ben ik een tevreden klant bij Ziggo. Sinds mijn mobiele telefoon door Vodafone is overgenomen, heb ik dit in 9 van de 10 keer dat ik een medewerker sprak, als zeer onplezierig ervaren.

Hierdoor wil ik nu alles opzeggen met nummerbehoud.

Monique
05-09-2019

Niet voldoende data

Door in blikseminslag had ik geen WiFi. Na een berichtje met Vodafone werd direct eea aangepast zodat ik gedurende mijn ziggo probleem voldoende data had! Complimenten Vodafone! Super service!

Carlijn
31-08-2019

Stap nooit over naar VODAFONE!

Paar maanden geleden overgestapt van t-mobile naar Vodafone. Echt de grootste fout ooit! Wat is dit een slechte provider zeg. Het internet is heel eg traag, voor je het weet zit je 100 euro boven je bundel “daar krijg je dan plots een sms’je van” en als je dan vervolgens belt met Vodafone en aangeeft dat je je abonnement op wilt zeggen doen ze nog niet eens moeite om je als klant te houden. Ineens staat mijn buitenbundel data aan? Terwijl mijn Vodafone app nog steeds niet werkt en ik er andere maanden geen last van heb gehad? Ziggo en Vodafone zijn mij kwijt als klant en ik ga weer terug naar t-mobile. Mensen hebben me gewaarschuwd dat t-mobile vele malen beter is dan Vodafone en dat ik niet moest overstappen! Ik geef ze nu meer dan gelijk!

Rob
20-08-2019

Geen nkele coulance en corretheid

Dit bedrijf doet zich voor als dat hun service goed is en vragen als je contact heb gehad om een revieuw te schrijven deze krijg je niet als je een menings verschik hebt slaat dus nergns op.

Ik heb op aanraden een sim kaart met 150 belminuten en 500mm geheugen kaart besteld dit heb ik gedaan in de winkel in Zeist zijn wel vriendelijk. Ik heb deze genomen daar ik per jaar op een ander adres zat en dan was het interessant echter deze is plots komen te vervallen waardoor ik niets aan deze sim kaart heb en wilde hem omruilen voor een pre paid.Toen bleek het gaan om een 2 jarig contract daar hebben zij het nooit over gehad ik heb documentatie waar dit ook niet staat. Vodafone doet heel erg moeilijk en zijn verre van coorect als klantvriendelijkheid deze is ver te zoeken ik heb ook nooit een contract getekend.
Zij houden vol van wel en dat ik het telefonisch heb besteld wat een grote leugen is. In ieder geval heb ik een brief per mail gestuurd met daarbij de kopietjes van de aanbieding waar geen contracts duur op stond daarom ging ik er vanuit dat je per maand kon opzeggen.
In ieder geval heb ik daarbij een voorstel gemaakt en kreeg een email binnen 5 dagen antwoord na 5 dagen kreeg ik een antwoord dat het later wordt en dit later wordt geen antwoord reageren nergens op ik heb nog nooit zo'n onbeschoft bedrijf gezien die weigerd een antwoord te geven. Er zijn bij hun fouten gemaakt waardoor er misverstanden waren als zij een antwoord hadden gegeven had ik er nog wel begrip voor maar nu totaal niet meer dus nooit geen Vodafone meer.

Mireille
20-08-2019

Belachelijk

Wat een bagger slechte service biedt Vodafone. Mijn telefoon zou vandaag tussen 8:00 - 13:00 geleverd worden. Door een storing bij Vodafone zit er vertraging op de levering (wat betekent dat ik totaal niet bereikbaar ben, bestel niet voor niets een abonnement met telefoon). Krijg je van de klantenservice te horen dat ze het gaan doorgeven aan de betreffende afdeling en ik binnen 5 dagen een reactie ontvang! Daarmee ga ik niet akkoord. Dan zit ik dalijk op vakantie zonder telefoon. Woon alleen, ben totaal niet bereikbaar nu! Dan wil ik mijn order annuleren, maar ook dit gaat niet omdat de order onderweg is. WTF is dit voor een kromme shit en dat terwijl de fout bij Vodafone zit. Dus ik moet maar afwachten en ondertussen pech? Daarmee gaan we dus absoluut niet akkoord!

Harcura
14-08-2019

Bestelling betaald maar ja, waar is die?

Vrijdag een telefoon besteld met abonnement. Deze zou de volgende dag geleverd worden. Echter om onduidelijke reden kon het niet geleverd worden. Telefonisch contact is zo goed als onmogelijk. Je wordt doorverbonden, je wacht meer dan een kwartier en dan wordt de verbinding verbroken. Je mag de koop annuleren maar dit is onmogelijk, omdat je geen contact krijg. Wel genoeg tijd tijdens het wachten om een review te schrijven.

Tim
08-08-2019

Gebrek aan empathie met klant

Door een fout van mijzelf had ik een dubbel abonnement lopen. Ik ging er vanuit dat een nieuw abonnement afsluiten bij de concurrent automatisch zou leiden tot het beëindigen van een abonnement bij Vodafone. Helaas bleek dit niet zo te zijn. Mijn eigen fout.

Uit de rekening specificaties van Vodafone blijkt dat ik 0 belminuten en 0 mb's heb gebruikt in de afgelopen 5 maanden. Aan de telefoon met de klantenservice vroeg ik om enige coulance, maar die verlenen ze niet.

Het gebrek aan inleving met de klant is in deze case een ergernis. Ik kan me niet voorstellen dat een partij als Coolblue op dezelfde manier met haar klanten zal omgaan.

Ook al is het mijn eigen fout, het blijft een erg teleurstellende ervaring met zo'n grote en professionele organisatie als Vodafone.

In het vervolg zal ik niet snel met zo'n organisatie in zee gaan door het gebrek aan service die zij verlenen.

Amber
06-08-2019

Slechte ervaring

Vorige week dinsdag online een mobiel besteld + eenmalige kost van bijna €200, nooit een bevestigingsmail van aankoop gekregen of een bevestiging van betaling. Vervolgens meerdere keren geprobeerd te bellen, maar telkens wordt er verteld dat er storing is ivm een nieuw systeem en dat ik de volgende dag maar even terug moet bellen. Vervolgens is de storing volgens de verkoopmedewerkster vrijdag afgelopen. Ik was er btw woensdag (de dag erna) al klaar mee en heb toen mijn bestelling geannuleerd. Hun zouden dit doorgeven in het systeem, dit is ook gebeurd. Vervolgens nooit bericht van annuleringsbevestiging gehad. Wederom gebeld zaterdag om te checken of het echt geannuleerd was, ja was geannuleerd, nou mooi. Het bedrag zou met 3 werkdagen terug gestort worden. (we wachten af🙄)
Denk je alles te hebben afgerond. Krijg ik gisteren een mail met: bedankt voor uw bestelling. Ik heb uiteraard geen nieuwe bestelling geplaatst en toch krijg ik weer een mail met nota bene ook nog een ander order nummer. Ik gelijk weer bellen en het hele verhaal uitgelegd van alle ellende. Wederom geannulleerd en wederom geen bevestiging van annulering. En ook nog steeds niet de eenmalige betaling terug van de eerste order, wat morgen 1 week geleden is.
Ik heb er een hard hoofd in dat het zich vanzelf oplost. Dus ze kunnen wel weer een belletje verwachten, maar dan wat minder vriendelijk. Aangezien er nog nooit ook maar 1 keer een excuses is gekomen voor alle ongemakken.

Nooit meer vodafone

Godo
25-07-2019

Verschillende addressen die niet van mij zijn

Fakturen gekregen via kontrakten die ik nooit getekend heb met verschillende addressen. Als je niet betaald volgt de incasso, dus moest ik iets betalen waarvoor ik niet getekend heb. Via advokaten en allerlei toestanden moeten ze me nu geld terugbetalen en het kostte zeker 6 maanden om iets op te zeggen. Geen verontschuldigingen, vele koste via notaris en advokaat. Nooit meer Vodafone.

Corrie

Buitenland

Wij zijn iedere dag onderweg in buitenland, Duitsland Frankrijk, Spanje, Portugal. En we ondervinden meestal slecht bereik , geen internetverbinding, normaliter krijgen we een sms’je welkom in Duitsland, maar dat krijgen we meestal niet binnen, of een dag erna, maar dan zitten we alweer in Spanje.Dus geen bereik.en voor onsterk toch heel belangrijk. Gebeld met vodafone. Dan wordt er gezegd dat het niet aan vodafone ligt, we moeten maar handmatig een provider zoeken. Daar sta je dan. en als je zegt ( wat mijn gevoel zegt)dat hun verhaal van maar verkooppraatjes zijn worden ze ook eens boos.

Brenda
Brenda
25-07-2019

Simkaart voor mijn dochter bij mijn abonnement

En toen begonnen de problemen.
Ineens zijn onze telefoonnummers omgewisseld, mijn abonnement staat op haar naam en andersom.
Veel te hoge rekeningen ’en bedragen die echt niet kloppen (€300!)
Blokkades op mijn abonnement omdat er volgens Vodafone bewindvoering op zit.
Toestel en telefoonblokkades door foute rekeningen van Vodafone die ik niet kan betalen en meerdere verzoeken gedaan dit uit te zoeken, elke x gemeld en gevraagd hoe dit dan nu weer met die blokkades gaat als antwoord krijg je dat dat allemaal goed zit en vervolgens weer geblokkeerd €44! En nu komt het mooie van Vodafone: door hun nu achteraf blijkbaar te mooie aanbieding een simkaart voor Mn dochter toe te voegen aan mijn abonnement;
Dus Vodafone blokkeert dan ook gelijk haar nummer dus nog eens €44!
Dat is elke maand €88 extra voor Vodafone.
Vervolgens krijg ik een brief over te betalen aansluitkosten ivm blokkades €22 van Vodafone.
Dus die €44 word je ook nog mee genaaid x2!
Verder bedragen van toestel accessoires etc. Geen idee wat dat dan mag zijn.
Bij de klantenservice word je van de een naar de ander door verbonden en je komt nooit terug naar degene die het wel even zou regelen, dus elke x moet je alles opnieuw uitleggen, vervolgens zeggen
Ze dat ze het snappen maar ze snappen er geen reet van en mijn probleem word ook niet opgelost!
Dus ik wil van Vodafone af.
Met mijn eigen abbo kan dat niet ivm contract
Die van Mn dochter ook niet omdat Vodafone haar op mijn contract heeft gezet (geen idee hoe? En dat snappen ze bij Vodafone blijkbaar ook niet!))) dus ik kom er niet van af.
De nieuwe rekening staat nu klaar dik €180!: 1x raden: weer kosten ivm toestelblokkade 2x en weer op beide het dubbele in rekening gebracht , iets van accessoires. En ik ben nu ineens een abonnement van Vodafone rijker! Dus 2 abonnementen op 1 nummer (mijn nummer) en een abbo van Mn dochter die ze hebben gekoppeld aan mijn nummer.
Vieze smerige ratten daar bij Vodafone!
En dat sinds mijn 15de klant te zijn bij Vodafone (ik ben nu 34)
Nooit weer Vodafone voor mij! En raad deze ook echt af

Çağatai
Çağatai
07-07-2019

Laatste tijd veel problemen

Ik ben er binnenkort klaar mee. Andere familieleden ga ik ook afraden om hun contract te verlengen. In Harderwijk heb ik als laatst veel problemen ervaren en contact opgenomen met de klantenservice om te vermelden dat ik een probleem had met het Vodafone 4G netwerk, namelijk geen internet in mijn woonplaats (2 km radius). Laat staan dat ze hun fout accepteren, ze probeerden mij te belazeren en onderuit te komen door te zeggen dat ze een netwerk reset hebben gegeven. Dat klinkt als: laten we even iets verzinnen om niet- technische mensen in de maling te nemen. Ineens accepteerden ze hun fout wanneer ik een compensatie verzoek heb ingediend op de website van u heeft 1 week lang geen internet gehad op locatie. Goh, hebben jullie dat zelf niet kunnen zien in de monitoring dat er problemen waren? Even stilletjes niks zeggen of niet? Hebben ze ook andere klanten in Harderwijk automatisch gecompenseerd als ik vragen mag?Je betaald wel een rekening namelijk voor afgesproken dekking/verbinding. Ik heb zo een gevoel dat ze flink zitten te bezuinigen in Nederland, zowel personeel als netwerk. Erg jammer dit, al jaren lang een tevreden klant geweest, maar ik ga zeker overstappen.

Adriaan
05-07-2019

Fuck de klant

Echt hele slechte dienstverlening. Word je naar de winkel gestuurd, hebben ze een systeemstoring, dus kom je voor jan lul. Blijken ze achteraf toch tegen mijn zin een nieuw contract opgevoerd te hebben. Als ik dat binnen een week cancel blijken ze toch een maand opzegtermijn te hanteren, maar mij geen sim kaart te verstrekken. Wat een slecht bedrijf zware afrader

Willem
30-06-2019

Jammer dat je geen "0" kunt geven

Ongelofelijk onlogisch, onvriendelijk & onbereikbaar

Pieter
28-06-2019

Fout sim kaart gekregen

Na meer als week bellen en chatten met ze nog steeds niet goed. Door de telefoon kunnen ze alleen een ding zeggen . Namelijk we kunnen niets. Smoes na smoes van ziek vakantie en storing er is bij Vodafone niemand die iets kan ze liegen doen verder overdreven nep aardig. Bah stop met calcenters geef je klant waar hij recht op heeft een deskundig iemand aan de lijn. En niet iemand die zegt ik kan niets. Dus kijk uit voor je overstapt na ze bah

Meer Vodafone reviews
Welk cijfer geef jij Vodafone?