Zorgzaam Verzekerd reviews

2.3
Dirk
08-03-2024

Het gaat eigenlijk bijna altijd goed, maar afgelopen maand gebeurde er toch iets merkwaardig. Echtgenote heeft gehoorapparaten en ging naar Schoonenberg voor hulpapparaat voor gehoorondersteuning bij tv-kijken, een tv-connector, die €150 kost. Na twee weken op proef stuurt Schoonenberg een rekening van €200 naar Zorgzaam. Die betaalt de rekening, maar omdat het eigen risico nog niet is opgebruikt, moeten wij zorgzaam €200 betalen, dus €50 meer dan de winkelprijs van Schoonenberg, en dat komt omdat Zorgzaam met Schoonenberg een hogere vergoeding heeft afgesproken. De zorgkosten (en dus ook de premie) zijn hoog omdat Zorgzaam blijkbaar niet scherp onderhandelt, en Schoonenberg meer krijgt dan dat de prijs eigenlijk is. Heel merkwaardig, en geen wonder dat de zorgkosten de pan uit rijzen! En misschien verklaart dat ook waarom sommige zorgverzekeraars lagere premie kunnen aanbieden, lang leve de marktwerking.

Martijn
20-02-2024

We zeggen zorgzaam maar eigenlijk gaat het hier om VGZ. Wij zijn 4 ster verzekerd. Mijn vrouw is naar de fysio geweest waar we altijd heen gaan. Omdat zorgzaam daar geen overeenkomst mee heeft krijg je maar 17,50 euro vergoed. Je betaald dus bijna 70 euro per maand extra en als je dan naar de fysio gaat krijg je niet een reeel standaard bedrag maar 17,50 euro. Gewoon oplichting. ook 3000,- max bij orthodontie is niet heel veel. Als het iets te land duurt bij je kind ben je al door het budget heen en kun je zelf aftikken. Mijn advies ga noooooooit bij VGZ verzekeren of zorgzaam. Het zijn gewoon oplicht praktijken.

Lynn
14-04-2023

Ronduit vreselijke zorgverzekeraar. Houden betalingen niet bij zodat je ondanks dat je ruim voor vervaldatum betaald, lastig gevallen blijft worden met herinneringen. Daarnaast wordt er praktisch niets vergoed, ondanks torenhoge polis krijg je je eigen bijdrages en daarna gewoon nog een dikke factuur voor medicijnen die je nodig hebt. Geen hulp voor wachttijden. en wanneer je dan om tekst en uitleg vraagt . is er niemand die je duidelijkheid kan geven, alles wordt van een tafel flipovertje voorgelezen. Niets persoonlijke aanpak. Triest gesteld . Wat wordt er wel gedaan van al dat geld dat maandelijks ruim op tijd wordt betaald.

11-05-2021

Medicatie wordt plots niet meer vergoed

Ik heb een 3 sterren polis.

Al jaren krijg ik op voorschrift van de arts een medicatie van het merk Samdoz. Plots besluit Zorgzaam dat deze niet meer wordt vergoed en dat ik maar een ander merk moet nemen waar ik niet goed op reageer! Te triest voor woorden voor zo'n dure verzekering ! Volgend jaar overstappen dus!