Anderzorg132 ervaringen

Niels
13-12-2018

Slechte bemiddeling

Dit jaar problemen gehad met mijn vorige tandarts. Uiteindelijk van de inspectie en ANT gelijk gekregen. Bij een onterechte declaratie doet AnderZorg te weinig voor zijn klanten. Omdat de tandarts geen contract had heeft AnderZorg na wat bellen en mailen de handdoek in de ring gegooid.

Renate
12-12-2018

Betrouwbaar en duidelijk

Ik ben 12 jaar verzekerd geweest bij Anderzorg en altijd naar volle tevredenheid. Nooit problemen gehad met vergoedingen en makkelijk contact te leggen via de website, inzicht in declaraties en betaalregelingen aanvragen. Ze waren lang de goedkoopste, nu helaas niet meer en daarom ga ik er weg. Ergens een beetje met tegenzin.

Tamar
Tamar
15-11-2018

Coulance regeling op doorlopende zorg kinderfysiotherapie

Mijn dochter heeft al een aantal jaren fysiotherapie vanwege hypermobiliteit, iets wat chronisch is en waar ze dus ook al een tijd voor onder behandeling stond bij een geweldige praktijk. In 2018 besloot Anderzorg het contract niet te verlengen, wat volgens de wetgeving geen gevolgen zou hebben voor de doorlopende behandeling van mijn dochter. Dit was volgens Anderzorg echter niet zo.volgens hen viel behandeling ineens onder niet gecontracteerde zorg. Ik heb het wetboek inclusief sub artikel moeten noemen om uiteindelijk een coulance vergoeding te krijgen voor het oude gecontracteerde bedrag. Dus €15 per week voor eigen rekening. Logischerwijs stap ik direct over in 2019. Slechte service en duidelijk schurken, die proberen onder de wetgeving uit te komen!

Sander
13-11-2018

Nekklachten of een scheef gebit, kies maar

Je mag bij anderzorg de dekking voor orthodontie & fysiotherapie niet combineren. En daar kom ik dus achter nadat ik een heel jaar heb geinvesteerd in mijn gebit en plots nekklachten krijg. Dus ik moet kiezen tussen deze problemen, want no way dat anderzorg me kan bijstaan met beide. Wat. Een. Onzin.

Nick
19-10-2018

Extra verzekerd voor bril vergoeding

Waardeloos om online een bril uit te zoeken zonder duidelijk bekend te maken dat ze de brilverzekering zo gewijzigd hebben. What.s app je met ze sturen ze ook nog smiley.s en nog wel met een zonnebril.

Ik weet genoeg. oplichters horen achter de tralies

Raysing
03-09-2018

Misleidende informatie, slechte service en er wordt weinig vergoed

Pluspunten: Nihil

Minpunten - weinig vergoed - slechte service ( niet klantvriendelijk) - misleidende informatie

Conclusie: Ultimo 2018 overstappen naar een andere zorgverzekeraar en met mij 5 andere personen, dus dat zegt genoeg!

Anne
Anne
03-08-2018

Coulance over eigen risico

Aan het eind van vorig jaar heb ik met Anderzorg gebeld dat ik mijn eigen risico wilde verlagen naar €385,- ivm psychische klachten. Hier zowel over gechat als over gebeld. Tot mijn schrik zag ik in juni van dit jaar dat mijn eigen risico nog steeds op €885,- stond. Na een belletje met de klachtenafdeling werd dit vanuit coulance toegekend, met terugwerkende kracht. Chapeau! Heel fijn opgelost.

Dick
18-07-2018

Anderzorg volledig ONBETROUWBAAR!

Premie een jaar vooruit betaald, toch gaat Anderzorg een schuld opbouwen, die wordt overgedragen aan de asociale agressieve bloedhonden van LAVG en CAK. Zelfs na herhaald aandringen weigert Anderzorg hun fout te erkennen en te corrigeren!

Monique
18-07-2018

Anderzorg geeft klant liever een stoma dan medicijnen

Na jaren pijn en ellende heb ik via MDL arts een medicijn gekregen wat mij gelukkig helpt, echter wordt dit niet vergoedt (Zilveren Kruis vergoed dit wel grotendeels, en Rijksvoorlichtingsdienst geeft aan dat de verzekeraars vrij zijn of ze het willen vergoeden).De brief van mijn MDL arts was duidelijk als ik dit medicijn niet kan hebben rest mij niks anders dan een stoma. Anderzorg heeft mijn aanvraag al 3x geweigerd, zij doen niet aan coulance maar duwen hun klanten liever het ziekenhuis in voor een operatie die mijn kwaliteit van leven ernstig zal gaan beïnvloeden, nog niet te spreken over risico's en alle ellende en kosten van een stoma. Ik kan mij dus niet aan de indruk onttrekken dat ik een te grote kostenpost ben, en door halsstarrig te blijven vasthouden aan niet vergoeden weten ze dat ik wel overstap dan. En dan via de chat schrijven dat onze neuzen dezelfde kant opstaan en als ze kunnen helpen dat zeker zullen doen. Pff ja helpen het ziekenhuis in.

15-06-2018

Anderzorg met name Tand aanvullend

Heb al 2 keer een discussie met Anderzorg over de dekking van de aanvullende Tandartsverzekering. Uiteindelijk via allerlei kleine lettertjes dekken ze niets. En je kan er niets tegen doen. Weet u als consument het verschil tussen een T43 en een M03? Wij niet. Echt de allerschlechtste verzekering ooit. Gaan weer snel terug aan het einde van het jaar naar een wel betrouwbare verzekering

Sevdan
Deze klacht is opgelost
13-06-2018

Mensiz of Anderzorg

Ik krijg brieven van Anderzorg en envelopen waren van Mensiz , dit is meer dan slordigheid ,klanten worden niet meer serieus genomen En persoonlijk contact is niet wenselijk, omdat ze beetje rabot achtige reacties geven DigiD niet inloggen en dus maar geen contact

Herman
06-06-2018

Goedkope verzekering

Prima zorgverzekering voor mensen met een krappe beurs en die eigenlijk nooit ziek zijn. Ik ben al jaren bij Anderzorg klant en heb een ER van €885,-, maar betaal gelukkig wel maar een premie van €78,-. De online service is prima en je kunt qua vergoedingen alles wel vinden op hun pagina. Heb tot nu toe nog nooit een vervelende ervaring gehad met deze zorgverzekeraar. Ik hoop ook dat dat zo blijft uiteraard.

Nathalie
01-06-2018

Neem hier geen verzekering!

Na jaren trouwe klant te zijn geweest en ze nu eindelijk een keer nodig heb vergoeden ze ortho niet van mijn dochter. Ze schrijven dat je kind dezelfde zorg krijgt als waar jij voor verzekerd bent, dat is dus niet zo. Ja zeggen ze, vanaf 18 jaar, maar dan is ze geen kind meer en moet ze zelf premie betalen!

Rinske
Rinske
21-05-2018

Kraamzorg & onoverzichtelijke website + Slecht contact

Er is moeilijk contact te krijgen met Anderzorg. Website is onlogisch en werkt vaak niet goed. Voor kraamzorg is er weinig geregeld en extra verzekeren is niet mogelijk. Gekozen voor deze verzekering omdat het de goedkoopste was, maar tot nu toe veel kopzorgen en frustratie opgeleverd, volgende x toch maar weer wat meer betalen!

Conny
12-05-2018

Slechte service en slechte service

Wat heb ik mij vergist in Anderzorg zeg! Toen ik met veel paniek en angstaanvallen een goede GGZ nodig had. Heel weinig contracten met goede GGz’s en als een zorgaanbieder aanbood de 35% voor eigen rekening te nemen werdt ik nog geweigerd. Ook de haptotherapeut was ineens van 75% vergoeding ineens bijna helemaal geschrapt uit het “zogenaamde goedkopere pakket” Mijn situatie is hierdoor ernstig verslechterd! Ik neem nooit meer een verzekering bij Anderzorg of Menzis!

Patricia
Patricia
11-04-2018

Kinderbril

Wat een gedoe zeg om via Anderzorg een kinderbril aan te schaffen. Op de site van Anderzorg verwijzen ze voor een bril naar een firma dat Ace of tate heet. Nog nooit van gehoord maar dat terzijde. Deze firma verkoopt geen kinderbrillen. En nu dan? Mijn ex heeft informatie gevraagd over waar wij dan wel een bril voor onze zoon konden kopen. Alle gegevens doorgespeeld naar Anderzorg. Maar ik (moeder) moest contact opzoeken met Anderzorg ivm privacy. Wat is er nu zo moeilijk aan om door te geven dat we bij Pearl of Eyewish terecht konden? Is dit zo privacygevoelig? Staat ook nergens op hun website. Ondertussen geen reactie van Anderzorg gekregen. Ook niet op de vraag om telefonisch contact met mij op te nemen. Inmiddels konden wij onze zoon niet meer zonder bril rond te laten lopen. Wij hebben een bril aangeschaft bij de opticien waar ik vorig jaar nog wel mijn lenzen vergoed kreeg. Waardeloze service van Anderzorg. Slechte vermelding op de website. O ja, hadden wij wel een bril aangeschaft bij Pearl of Eyewish hadden we een voucher gekregen van max. 50 euro. Schandalig! Zeker voor mensen die het financieel niet breed hebben een flinke duit in portemonnee. Anderzorg bedankt! Klachtenbrief is in de maak. En voor volgend jaar de overstap naar een andere zorgverzekering.

Christiaan
04-04-2018

Geen buitenlandverklaring (E111 formulier)

Ik ben jaren verzekerd geweest bij Anderzorg en was toen zeer tevreden omdat ik altijd een E111 formulier kreeg als ik hierom vroeg. Verzekeringsjaar 2017 was ik elders verzekerd en daar kreeg ik geen E111 formulier. Voor 2018 had ik twee opties. Ziezo selectief of Anderzorg. Bij Ziezo kreeg ik de melding dat zij gewoon een E111 formulier afgeven en bij Anderzorg heb ik dit niet nagevraagd in verband met de ervaringen in het verleden. Nu wilde ik vandaag dus een E111 formulier aanvragen en deze geven zij niet meer af. Ik vind dit waardeloos want ik wil niet in geval van calamiteiten eerst contact moeten leggen met een alarmcentrale! Want wat als de accu van je telefoon leeg? Of als er een storing is in het buitenland, bij de provider of bij de Alarmcentrale? Ziekenhuizen in het buitenland doen zonder de bevestiging nl. niks. Eind dit jaar stap ik en mijn familie die ook deze verklaring nodig hebben dus over naar Zilveren Kruis / Ziezo Selectief waar wel een E111 formulier wordt afgegeven. Slechte service Anderzorg.

Sonja
01-04-2018

Bril vergoeding

Nieuwe regels bij anderzorg over de bril vergoeding. Ik zit al een aantal jaren bij Ander zorg maar ben nu zo boos dat ik 100% volgend jaar overstap. Onder het mom van kosten besparend hebben de klanten van anderzorg nu maar keus uit één opticien ipv twee of drie. Deze zaak zit in Nederland maar op 8 locaties als je Groningen woont dan heb je gewoon pech. O ja dan zeggen ze je kan online vier brillen proberen ( wie doet dan de oogmeting en wie stelt je bril dan af waarschijnlijk de kaboutertjes). Ik snap en krijg ook geen antwoord op de vraag wat is voor ons het verschil 150€ korting bij een pearle/eyewish enz of 150€ korting bij ace&tate. De verzekering is minder om hoog gegaan maar ze hebben het niet over de extra kosten die de klanten nu moeten maken extra reiskosten, minder keus aan brilen geen actie’s dus 1bril ipv twee brillen voor de prijs van één enz. Ik heb vit jaar vijf nieuwe klanten aangebracht deze mensen hebben mij al laten weten volgend jaar weer weg te gaan. Top gedaan ander zorg. Maar zoals ze zeggen contract is contract en stom dat wij als vaste klanten vertrouwen hadden in anderzorg. Leuk al die kleine lettertjes zo licht je de mensen ook het makkelijkste op. Anderzorg nooit meer ik hoop dat er veel mensen weg gaan .

Ivo
Deze klacht is opgelost
15-02-2018

Ik beveel anderzorg niet aan

Heb verleden een aanvullend pakket genomen voor fysio en lenzen! Heb ik een aanvraag gedaan bij Anderzorg is het afgewezen omdat hun de regels per 1 januari 2018 hebben veranderd. Naar alleen bij eyewish en pearl maar dit stond er verleden jaar niet bij

Conclusie: Wijzigingen plaatsen achteraf! Of niet vermelden op de website, Nog beweren dat dat al op hun website was gemeld! (Zo niet waar) dus kan nu fluiten naar de declaratie waar ik verleden jaar waarschijnlijk wel recht ophad. En nu komen met alleen bij eyewish en pearl!

Patrick
31-01-2018

Brillenverzekering

Ik wilde vandaag graag een nieuwe bril halen bij de opticien. Ik heb in totaal al 3-4 jaar bij Anderzorg gezeten zonder problemen, en heb ik mij daarom dit jaar extra aanvullend verzekerd voor tand en bril. Na een nieuwe oogmeting en een bijna klaar te zijn bij de opticien, werd na mijn zorgverzekering gevraagd. Ik kwam toen te horen dat Anderzorg sinds 1 Januari 2018 niet langer meer brillen verzekerd, alleen maar bij een of andere vage online opticien waar ik nog nooit van heb gehoord. Anderzorg heeft dit alleen NIET vermeld in hun aanvullende pakketten.

Zie: "Anderzorg Jong.

Daarnaast per 2 kalenderjaren 100% enkelvoudige bril of halfjaarpakket lenzen of multifocale bril met € 150 bijbetaling en 100% vergoeding voor voorbehoedsmiddelen (vanaf 21 jaar)"Wel staat dit vermeld in de "vergoedingen" op een hele andere plek op hun website, waar ik dus achteraf achter kom na enig zoekwerk. Als je een pakket bestel dat letterlijk zegt dat mijn brillen vergoed worden, zonder enige kleine lettertjes, verwacht ik dat dit gewoon waar wordt gemaakt. Belachelijke actie. Geld verspild. Ik stap volgend jaar weer over.

Meer Anderzorg reviews
Welk cijfer geef jij Anderzorg?