Anderzorg ervaringen

115 ervaringen
Ivo
Deze klacht is opgelost
15-02-2018

Ik beveel anderzorg niet aan

Heb verleden een aanvullend pakket genomen voor fysio en lenzen! Heb ik een aanvraag gedaan bij Anderzorg is het afgewezen omdat hun de regels per 1 januari 2018 hebben veranderd. Naar alleen bij eyewish en pearl maar dit stond er verleden jaar niet bij

Conclusie: Wijzigingen plaatsen achteraf! Of niet vermelden op de website, Nog beweren dat dat al op hun website was gemeld! (Zo niet waar) dus kan nu fluiten naar de declaratie waar ik verleden jaar waarschijnlijk wel recht ophad. En nu komen met alleen bij eyewish en pearl!

Patrick
31-01-2018

Brillenverzekering

Ik wilde vandaag graag een nieuwe bril halen bij de opticien. Ik heb in totaal al 3-4 jaar bij Anderzorg gezeten zonder problemen, en heb ik mij daarom dit jaar extra aanvullend verzekerd voor tand en bril. Na een nieuwe oogmeting en een bijna klaar te zijn bij de opticien, werd na mijn zorgverzekering gevraagd. Ik kwam toen te horen dat Anderzorg sinds 1 Januari 2018 niet langer meer brillen verzekerd, alleen maar bij een of andere vage online opticien waar ik nog nooit van heb gehoord. Anderzorg heeft dit alleen NIET vermeld in hun aanvullende pakketten.

Zie: "Anderzorg Jong.

Daarnaast per 2 kalenderjaren 100% enkelvoudige bril of halfjaarpakket lenzen of multifocale bril met € 150 bijbetaling en 100% vergoeding voor voorbehoedsmiddelen (vanaf 21 jaar)"Wel staat dit vermeld in de "vergoedingen" op een hele andere plek op hun website, waar ik dus achteraf achter kom na enig zoekwerk. Als je een pakket bestel dat letterlijk zegt dat mijn brillen vergoed worden, zonder enige kleine lettertjes, verwacht ik dat dit gewoon waar wordt gemaakt. Belachelijke actie. Geld verspild. Ik stap volgend jaar weer over.

Arie
31-01-2018

In Groningen geen bril te krijgen

Ik ben hoog aanvullen verzekerd, wan tik wil niet voor onverwachte "verassingen" komen te staan. Ik woon in Groningen en stond bij een opticien in Groningen en wilde de oogmeting doen, maar toen de opticien vroeg waar ik verzekerd ben was het al klaar, want dan moet ik dus naar Amsterdam oid voor een nieuwe bril om voor de declaratie in aanmerking te komen. Tsja een aardbevingsgebied en nu mag ik als iemand die in de WW zit of een bril van een plaatje uitzoeken of hoge onkosten maken om, wat natuurlijk veel beter is, een bril normaal uitzoeken. Kom mij niet aanzetten met Uw verhaal over premies enz, want die ken ik zo langzamerhand wel. Erg slecht zoals U wederom met de Noordelingen omgaat!

Erkje
31-12-2017

Effeciënt maar niet altijd positief

Je kunt heel makkelijk je declaratie indienen, en vervolgens krijg je verassend snel je geld terug. Ik kreeg net mijn nieuwe polis en daar in stond dat ik mijn bril nog maar bij 1 opticiën mag kopen die ik niet ken, sterker nog, ik kan een halve dag met het openbaar vervoer reizen als ik dan naar de opticiën moet! Lenzen moet ik bij een keten kopen wasr ik al helemaal niet heen wil, en dan geb ik ook nog de keuze uit wel twee soorten! Pfff met andere woorden, als je iets meer problemen met je ogen hebt dan heb je pech, zo niet reëel! Haal dan de premie iets omlaag en vergoed het voor niemand. Een zorgverzekering mag NOOIT bepalen welke zorg voor mij het beste is!

31-12-2017

Onterechte incasso fordering via deurwaarder

Zolang ik bij Anderzorg verzekert ben heb ik mijn premie altijd betaald met de melding betaling maandpremie komende maand. Eind juli 2017 ben ik gebeld door Anderzorg dat ze graag hadden dat ik in de toekomst via Ideal zou betalen en ik zou dan de factuur via mijn mail krijgen ingaande voor de maand september 2017 omdat ik op 21 juli de premie voor de maand augustus al had betaald. voor de maanden september, oktober en november heb ik de factuur dan ook via de mail ontvangen en dacht en ging er van uit dat alles goed ging. Niets is echter minderwaar Anderzorg is gestopt met het sturen via de mail en kreeg ik een schrijven van de deurwaarder LAVG. Ik had volgens de deurwaarder de premie maand augustus niet voldaan en mocht ik nu even € 160. en een beetje gaan betalen. Ik heb dit niet gedaan en heeft de deurwaarder mij gevraagd het bewijs van betaling over de maand Augustus middels een bankafschrift naar hun toe te sturen. Ik heb een uitdraai geprint van mijn bankafschriften waarop alle betaling aan Anderzorg staan ook de maand augustus staan er duidelijk in vermeld in de 9 maanden voor augustus zijn alle maandpremies betaald met de melding maandpremie komende maand en mijn polis nummer. Nu komen met het verwijt dat Anderzorg in hun systeem niets kan met de vermelding maandpremie komende maand en het polis nummer en blijven de incasso vordering handhaven. 9 Maanden lang is het geen probleem geweest en de 10e maand kan het systeem er ineens niets mee. Anderzorg heeft mij daarover nooit benadert geen herinnering gestuurd maar gelijk de deurwaarder LAVG die nu dreigt omdat ik weiger te betalen via een andere deurwaarder mij via de rechtbank te laten betalen. Indien er meer slachtoffers zijn van deze praktijken van Anderzorg en deurwaarder LAVG dan zou ik graag van jullie een mail willen ontvangen waarmee ik dan in een eventuele rechtszitting kan aantonen hoe Anderzorg en LAVG te werk gaan mijn mail adres is : (e-mailadres verwijderd) te meer mail des te sterker komen we met elkaar te staan. Alvast bedankt Henk

Saskia
06-12-2017

Komen hun polisvoorwaarden niet na

Anderzorg weigert de tandarts behandeling van mijn autistische zoon onder narcose te vergoeden. Heel vreemd als in je polisvoorwaarden staat dat een geestelijke aandoening reden is om dit wel te vergoeden. Ook heb ik voordat alles in gang werd gezet gebeld en vertelde de mevrouw me aan de telefoon dat het geen probleem zou zijn en de tandarts gewoon de aanvraag in kan dienen. Nu is er blijkbaar een interne tandarts die het niet wenselijk vindt om jonge kinderen (hij is al 8,5) onder narcose te laten behandelen. Nee logisch! Denken ze dat ik het voor mijn plezier laat doen. Maar wat iemand persoonlijk vindt interesseert mij niet. Ze hebben zich aan de polisvoorwaarden te houden! Daarnaast zijn de woorden begrip en inlevingsvermogen niet bekend bij deze afdelingen denk ik. Maar het zal wel komen omdat het december is en de potjes zullen wel weer leeg zijn. Maar zo makkelijk komen ze niet van mij af! En nu maar op zoek naar een andere verzekering voor 2018.

Kristiyan
05-12-2017

Extra incassokosten

Hierbij schrijf ik over een probleem met een betaling van Anderzorg eigenfactuur. Op 29 november heb ik een email van LAVG (incasso organisatie) gekregen dat ik een bedraag van meer dan 1000 EUR moet betalen. Dit bedraag is de Anderzorg factuur plus de incassokosten. Van de e-mail heb ik begrepen dat een brief van LAVG opgesturd was. Helaas in november was ik buitenland geweest en ik heb de brief tot 27 Nov niet gezien.

Natuurlijk vroeg ik me af waarom Anderzorg heeft besloten om in dit geval samen met LAVG te werken , ik was tot nu toe altijd een goede klant van de verzekeraar geweest (voor 6 jaar heb ik altijd op tijd min rekeningen betaald). Nadat ik met een medewerker van Anderzorg heb gesproken was de situatie duidelijk. Op Mijn Anderzorg pagina kan ik wel mijn huidige adres zien, die automatisch veranderd was, toen ik ergens anders ging wonen (het komt direct van mijn DigiD). Er is eigenlijk nog een postadres die op Mijn Anderzorg helemaal niet zichtbaar is - dat is dus mijn oude adres van 4 jaar geleden. Het is tegelijkertijd heel raar dat mijn vrouw al 2 brieven van Anderzorg heeft ontvangen op onze huidige adres en we zijn samen verzekerd. Dat is de reden waarom ik op tijd niet heb gereageerd om mijn rekening te betalen omdat ik alleen de laatste brief van u heb ontvangen en de rest was waarschijnlijk op mijn oude adres gestuurd, waar al heel lang iemand anders woont.

Ik vind het echt erg voor de fout van Anderzorg extra te betalen. En na 6 jaar als Anderzorg klant ga ik een andere verzekeraar zoeken.

Tom
29-11-2017

Klantvriendelijk en Gemakkelijk Digitaal

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Anderzorg. Inmiddels al een paar jaar klant en ik ben zeer positief. Dit jaar ook een aanvullende verzekering afgesloten en ook dit bevalt me prima. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. Alles is gemakkelijk digitaal te regelen en de klantenservice is uitermate vriendelijk. Zelfs via Whatsapp is het mogelijk om contact op te nemen. Daarnaast is het ook nog zo dat je gewoon in alle ziekenhuizen terecht kan, in plaats van alleen een aantal geselecteerde ziekenhuizen, zoals soms bij andere budget-verzekeringen het geval is. Het is zelfs mogelijk om een verzekering af te sluiten met €40 cashback via de volgende link: https://mgmco.nl/zitog/pp Kortom, ik ben een erg tevreden klant!

Hedzer
Hedzer
27-11-2017

Waardeloos als je ze nodig hebt

Onlangs wilde ik overstappen van huisarts. Daar veel huisartsen me niet aannamen omdat ik buiten hun regio woon heb ik mijn probleem bij Anderzorg voorgelegd. Nog diezelfde middag werd ik teruggebeld, ze had voor mij een lijst met huisartsen (die ik zelf ook al op internet gevonden had) die GEEN wachtlijst zouden hebben. Daarbij beveelde ze mij 1 huisarts in het bijzonder aan gezien mijn huidige situatie. Dus direct naar betreffende huisarts gelopen om in te schrijven, blijkt dat ze een wachtlijst van ruim een maand hadden. Uiteraard dit terug gekoppeld aan Anderzorg, nu kwamen ze met de smoes dat ze niet met me konden communiceren omdat ze geen telefoonnummer van me hebben. Dus. wellicht gaat het betalen van alle rekeningen prima en zijn ze ook niet duur qua premie maar als je vraagt om (wachtlijst)bemiddeling, dan kan niks van deze club verwachten

Karlijn
26-09-2017

Goede ervaring

Ik had vragen rondom mijn poliklinische bevalling en de kosten daarvan. Heel spoedig geholpen via whatsapp. Voelde erg persoonlijk door tevens ontvangen felicitaties door Anderzorg en de goede uitleg over de zorgkosten

Frank
Deze klacht is opgelost
02-08-2017

Tandkunde

Mijn tandheelkunde bij Anderzorg is voor 100% gedekt met een enigenrisico van €100,-

Nu zijn mijn verstandskiezen verwijderd en valt nu onder enigenrisico, blijkt. Ik moet nu zelf 431,- betalen en wordt binnen 2 weken automatisch geïncasseerd.

Er wordt aangegeven dat de tandarts mij hier beter over had moeten informeren, lekker makkelijk vind ik!

Ze hadden naar mijn inziens de tandarts kunnen bellen of dit aangegeven is bij cliënten en dit zwart op wit staat. Is dit niet het geval dan dienen deze kosten verhaald te worden bij hun. Ik verwacht meer ondersteunen vanuit Anderzorg vanuit hun expert rol. Dit hoef je dus niet te verwachten!

Verrast de klant is zeker niet gelukt, integendeel!

Sas
08-07-2017

Oplichters!nooit zo'n K!@#$ verzekering gehad!

Ik had een verzekering bij anderzorg automatisch incasso dus dacht oke. Niet oke ! 1 oktboer krijg ik bericht dat de automatisch incasso niet lukt dus ik maak voor de zekerheid op 8 oktober voor 2 maanden de premie over ik meld dit en heb telefonisch contact ik moet nog wel 1x de kosten voor acceptgiro betalen, dus dat maak ik 11 oktober over. Ik krijg 17 oktober weer een acceptgiro voor november ik meld dat ik de premie 8 oktober al betaald heb , 20 oktober stort AZ 64,50 terug en geeft de incasso door aan LAVG omdat ik de premie niet betaald zou hebben! vervolgens gaan de andere automatisch incasso's vanaf december weer gewoon door. Ik heb heel vaak contact gehad met AZ maar ze blijven stug volhouden dat ik de premie niet betaald heb, ze gaan zelfs zover dat ze mij als wanbetaler wegzetten en beweren dat ze nooit een bedrag hebben teruggestort en dat ik maar moet zorgen dat er geld genoeg op mijn rekening staat! met LAVG telefonisch contact gehad en binnen de afgesproken tijd betaald zodat ik niet voor de extra kosten zou hoeven betalen. AZ blijft echter stug vasthouden dat ik volgens hen niet op tijd mijn premie betaald heb! Terwijl ze heel goed wisten dat dat wel zo was en dat ze WEL 1,50 af kunnen boeken voor de premie van november maar niet de overgebleven 64,50,! Hoe ziek ben je dan als verzekeraar! En nu eist AZ dat ik bij hen verzekerd blijf tot ik alle kosten heb voldaan! Bij zo'n walgelijke verzekering wil ik NIET verzekerd blijven onbetrouwbare slordige onbeschofte trutverzekering die liegt bedriegt bedreigd en oplicht. En ja dit wordt een hoger beroep, want de uitspraak is onterecht en door valse beweringen van AZ verkregen Omdat ik dit bijzonder onterecht vind en hun onbeschofte reacties naar mij beu ben wil ik overstappen. met veel gelieg en gedraai en verdraaien van feiten, data, en gegevens hebben ze bij een rechtszaak aangespannen.

Corne
19-04-2017

Slechte service

Er wordt totaal niet geluisterd naar de klant. Ze zouden zich moeten inzetten om zorgkosten te verlagen door te hoge rekeningen van ziekenhuizen niet te accepteren. Dit doen ze totaal niet en luisteren ook niet. Contact met leidinggevende ook op geen enkele manier mogelijk.

Robin Anne
Robin Anne
07-02-2017

Te laat betaald

Helaas heb ik mijn rekening precies 7 dagen later betaald dan de bedoeling was. Ik moest vóór 31 januari de betaling voldoen. Ik ben een arme student :p. En heb hierdoor zo net pas mijn rekening betaald.

Volgen er consuqenties? Ik was van plan morgen even te bellen. Maar aangezien ik een stresskip ben, zou ik het graag willen weten.

Tevens betaal ik normaal gesproken altijd netjes alles meteen en gaat alles goed, maar wegens een krappe maand is dit niet helemaal goed gegaan!

Emma
07-02-2017

Niet klantvriendelijk, niet oplossingsgericht

Op 1 januari van dit jaar overgestapt naar Anderzorg. Deze firma lukt het binnen twee weken je vertrouwen volledig te verspelen, door onterechte incasso's en door niet te luisteren naar de argumenten van de klant waarom deze afschrijving onterecht is. het contact is verder zeer onpersoonlijk, niet respectvol en niet oplossingsgericht. het liefst zou ik de verzekering met terugwerkende kracht opzeggen, maar dat kan na twee weken niet meer. Zeker is al dat ik volgend jaar weer overstap.

Nick
26-01-2017

Money money money.

Voor een zorgverzekeraar hebben ze behoorlijk weinig begrip voor mensen die met hoge zorgkosten zitten. Klantenservice geeft bovendien tegenstrijdige informatie (drie verschillende keren meegemaakt). Niet flexibel.

Toevoeging N.A.V. verzoek verzekerdennummer: fijn dat jullie zeggen mijn klacht op te willen lossen, maar ik ben al overgestapt per 1 januari. Ik heb inmiddels ook al een eigen oplossing gevonden voor de betaling. Jullie klantenservice benadrukte overigens meerdere malen dat er geen oplossing was en dat ik me had aan te passen, dus dat heb ik ook gedaan. Volgende keer meteen service aanbieden IPV nadat ik een negatieve review schrijf.

Shirley
24-01-2017

Slechte service bij anderzorg

Ik heb niet op tijd van anderzorg bericht gehad over de premie die omhoog was gegaan en kon ik niet meer overstappen op een goedkopere zorgverzekeraar. Ik was gewend dat je tot half jan. van het nieuwe jaar kon overstappen en dat is nog maar tot eind dec. Normaal gesproken kreeg ik een online acceptgiro een week voor het eind van de maand en die hadden zij nu ook niet toegestuurd. Toen ik er om vroeg kreeg ik elke keer een ander antwoord. Ik was ooit tevreden over anderzorg maar niet meer. Ik heb het idee dat het hun alleen om het geld gaat. Ik kreeg per email een tevredenheid onderzoek in te vullen maar toen ik mijn ontevredenheid gemeld had gaf die ineens een storing en heb ik hun hierover geschreven maar nog altijd geen antwoord gehad. Ik heb mezelf nu al afgemeld dan ben ik op tijd maar heb van hun geen antwoord hierover gehad.

Maurice
16-01-2017

Afmelding Anderzorg

Eind December heb ik mij via de website afgemeld bij Anderzorg. Ik vraag 10 januari om een bevestiging, men stelt dat zij mijn afmelding nooit hebben ontvangen en dus niet heeft plaatsgevonden. Anderzorg vertrouwt zijn klanten dus blijkbaar niet of heeft een website die niet deugt. Vervolgens zit ik dus nog een jaar aan Anderzorg vast! Wie kan mij helpen?

Marijke
22-11-2016

Amerikaanse toestanden

Aanvullende verzekering bij Anderzorg stelt niets voor. De normale en meest voorkomende behandeling bij een mondhygiëniste wordt niet vergoed. Zeer misleidende verzekering . Voor alle behandelingen in het ziekenhuis moet eerst met de verzekering overlegd worden en ook al hebben ze een contract met een ziekenhuis dan betekent het niet dat de behandeling daar kan plaatsvinden want voor iedere ingreep is een apart contract.

Nooit weer Anderzorg en ook niet Independer die hier aan meewerkt. Bovendien vind ik het erg slecht en onbegrijpelijk dat ik tussentijds niet van verzekering kan veranderen . Gelukkig is het jaar bijna om en kan ik overstappen.

Elmer
11-11-2016

Anderzorg is het niet waard.

Anderzorg.

Het is een verzekering die alle declaratie afwijst en niet uitlegt waarom.

Chronische zorg betalen ze niet eens uit.

Een typisch voorbeeld van waarom in hemelsnaam ben ik verzekerd. Kan beter gewoon alles zelf sparen en betalen.

Kan anderzorg niet echt aanraden!

Meer Anderzorg reviews
Welk cijfer geef jij Anderzorg?