5.2van de 10

Anderzorg123 ervaringen

Aanbevolen48
Neutraal17
Afgeraden58
Filter

reviews

Peter
15-06-2018

Anderzorg met name Tand aanvullend

Heb al 2 keer een discussie met Anderzorg over de dekking van de aanvullende Tandartsverzekering. Uiteindelijk via allerlei kleine lettertjes dekken ze niets. En je kan er niets tegen doen. Weet u als consument het verschil tussen een T43 en een M03? Wij niet. Echt de allerschlechtste verzekering ooit. Gaan weer snel terug aan het einde van het jaar naar een wel betrouwbare verzekering

Sevdan
Deze klacht is opgelost
13-06-2018

Mensiz of Anderzorg

Ik krijg brieven van Anderzorg en envelopen waren van Mensiz , dit is meer dan slordigheid ,klanten worden niet meer serieus genomen En persoonlijk contact is niet wenselijk, omdat ze beetje rabot achtige reacties geven DigiD niet inloggen en dus maar geen contact

Herman
06-06-2018

Goedkope verzekering

Prima zorgverzekering voor mensen met een krappe beurs en die eigenlijk nooit ziek zijn. Ik ben al jaren bij Anderzorg klant en heb een ER van €885,-, maar betaal gelukkig wel maar een premie van €78,-. De online service is prima en je kunt qua vergoedingen alles wel vinden op hun pagina. Heb tot nu toe nog nooit een vervelende ervaring gehad met deze zorgverzekeraar. Ik hoop ook dat dat zo blijft uiteraard.

Nathalie
01-06-2018

Neem hier geen verzekering!

Na jaren trouwe klant te zijn geweest en ze nu eindelijk een keer nodig heb vergoeden ze ortho niet van mijn dochter. Ze schrijven dat je kind dezelfde zorg krijgt als waar jij voor verzekerd bent, dat is dus niet zo. Ja zeggen ze, vanaf 18 jaar, maar dan is ze geen kind meer en moet ze zelf premie betalen!

Rinske
Rinske
21-05-2018

Kraamzorg & onoverzichtelijke website + Slecht contact

Er is moeilijk contact te krijgen met Anderzorg. Website is onlogisch en werkt vaak niet goed. Voor kraamzorg is er weinig geregeld en extra verzekeren is niet mogelijk. Gekozen voor deze verzekering omdat het de goedkoopste was, maar tot nu toe veel kopzorgen en frustratie opgeleverd, volgende x toch maar weer wat meer betalen!

Conny
12-05-2018

Slechte service en slechte service

Wat heb ik mij vergist in Anderzorg zeg! Toen ik met veel paniek en angstaanvallen een goede GGZ nodig had. Heel weinig contracten met goede GGz’s en als een zorgaanbieder aanbood de 35% voor eigen rekening te nemen werdt ik nog geweigerd. Ook de haptotherapeut was ineens van 75% vergoeding ineens bijna helemaal geschrapt uit het “zogenaamde goedkopere pakket” Mijn situatie is hierdoor ernstig verslechterd! Ik neem nooit meer een verzekering bij Anderzorg of Menzis!

Patricia
Patricia
11-04-2018

Kinderbril

Wat een gedoe zeg om via Anderzorg een kinderbril aan te schaffen. Op de site van Anderzorg verwijzen ze voor een bril naar een firma dat Ace of tate heet. Nog nooit van gehoord maar dat terzijde. Deze firma verkoopt geen kinderbrillen. En nu dan? Mijn ex heeft informatie gevraagd over waar wij dan wel een bril voor onze zoon konden kopen. Alle gegevens doorgespeeld naar Anderzorg. Maar ik (moeder) moest contact opzoeken met Anderzorg ivm privacy. Wat is er nu zo moeilijk aan om door te geven dat we bij Pearl of Eyewish terecht konden? Is dit zo privacygevoelig? Staat ook nergens op hun website. Ondertussen geen reactie van Anderzorg gekregen. Ook niet op de vraag om telefonisch contact met mij op te nemen. Inmiddels konden wij onze zoon niet meer zonder bril rond te laten lopen. Wij hebben een bril aangeschaft bij de opticien waar ik vorig jaar nog wel mijn lenzen vergoed kreeg. Waardeloze service van Anderzorg. Slechte vermelding op de website. O ja, hadden wij wel een bril aangeschaft bij Pearl of Eyewish hadden we een voucher gekregen van max. 50 euro. Schandalig! Zeker voor mensen die het financieel niet breed hebben een flinke duit in portemonnee. Anderzorg bedankt! Klachtenbrief is in de maak. En voor volgend jaar de overstap naar een andere zorgverzekering.

Christiaan
04-04-2018

Geen buitenlandverklaring (E111 formulier)

Ik ben jaren verzekerd geweest bij Anderzorg en was toen zeer tevreden omdat ik altijd een E111 formulier kreeg als ik hierom vroeg. Verzekeringsjaar 2017 was ik elders verzekerd en daar kreeg ik geen E111 formulier. Voor 2018 had ik twee opties. Ziezo selectief of Anderzorg. Bij Ziezo kreeg ik de melding dat zij gewoon een E111 formulier afgeven en bij Anderzorg heb ik dit niet nagevraagd in verband met de ervaringen in het verleden. Nu wilde ik vandaag dus een E111 formulier aanvragen en deze geven zij niet meer af. Ik vind dit waardeloos want ik wil niet in geval van calamiteiten eerst contact moeten leggen met een alarmcentrale! Want wat als de accu van je telefoon leeg? Of als er een storing is in het buitenland, bij de provider of bij de Alarmcentrale? Ziekenhuizen in het buitenland doen zonder de bevestiging nl. niks. Eind dit jaar stap ik en mijn familie die ook deze verklaring nodig hebben dus over naar Zilveren Kruis / Ziezo Selectief waar wel een E111 formulier wordt afgegeven. Slechte service Anderzorg.

Sonja
01-04-2018

Bril vergoeding

Nieuwe regels bij anderzorg over de bril vergoeding. Ik zit al een aantal jaren bij Ander zorg maar ben nu zo boos dat ik 100% volgend jaar overstap. Onder het mom van kosten besparend hebben de klanten van anderzorg nu maar keus uit één opticien ipv twee of drie. Deze zaak zit in Nederland maar op 8 locaties als je Groningen woont dan heb je gewoon pech. O ja dan zeggen ze je kan online vier brillen proberen ( wie doet dan de oogmeting en wie stelt je bril dan af waarschijnlijk de kaboutertjes). Ik snap en krijg ook geen antwoord op de vraag wat is voor ons het verschil 150€ korting bij een pearle/eyewish enz of 150€ korting bij ace&tate. De verzekering is minder om hoog gegaan maar ze hebben het niet over de extra kosten die de klanten nu moeten maken extra reiskosten, minder keus aan brilen geen actie’s dus 1bril ipv twee brillen voor de prijs van één enz. Ik heb vit jaar vijf nieuwe klanten aangebracht deze mensen hebben mij al laten weten volgend jaar weer weg te gaan. Top gedaan ander zorg. Maar zoals ze zeggen contract is contract en stom dat wij als vaste klanten vertrouwen hadden in anderzorg. Leuk al die kleine lettertjes zo licht je de mensen ook het makkelijkste op. Anderzorg nooit meer ik hoop dat er veel mensen weg gaan .

Ivo
Deze klacht is opgelost
15-02-2018

Ik beveel anderzorg niet aan

Heb verleden een aanvullend pakket genomen voor fysio en lenzen! Heb ik een aanvraag gedaan bij Anderzorg is het afgewezen omdat hun de regels per 1 januari 2018 hebben veranderd. Naar alleen bij eyewish en pearl maar dit stond er verleden jaar niet bij

Conclusie: Wijzigingen plaatsen achteraf! Of niet vermelden op de website, Nog beweren dat dat al op hun website was gemeld! (Zo niet waar) dus kan nu fluiten naar de declaratie waar ik verleden jaar waarschijnlijk wel recht ophad. En nu komen met alleen bij eyewish en pearl!

Patrick
31-01-2018

Brillenverzekering

Ik wilde vandaag graag een nieuwe bril halen bij de opticien. Ik heb in totaal al 3-4 jaar bij Anderzorg gezeten zonder problemen, en heb ik mij daarom dit jaar extra aanvullend verzekerd voor tand en bril. Na een nieuwe oogmeting en een bijna klaar te zijn bij de opticien, werd na mijn zorgverzekering gevraagd. Ik kwam toen te horen dat Anderzorg sinds 1 Januari 2018 niet langer meer brillen verzekerd, alleen maar bij een of andere vage online opticien waar ik nog nooit van heb gehoord. Anderzorg heeft dit alleen NIET vermeld in hun aanvullende pakketten.

Zie: "Anderzorg Jong.

Daarnaast per 2 kalenderjaren 100% enkelvoudige bril of halfjaarpakket lenzen of multifocale bril met € 150 bijbetaling en 100% vergoeding voor voorbehoedsmiddelen (vanaf 21 jaar)"Wel staat dit vermeld in de "vergoedingen" op een hele andere plek op hun website, waar ik dus achteraf achter kom na enig zoekwerk. Als je een pakket bestel dat letterlijk zegt dat mijn brillen vergoed worden, zonder enige kleine lettertjes, verwacht ik dat dit gewoon waar wordt gemaakt. Belachelijke actie. Geld verspild. Ik stap volgend jaar weer over.

Arie
Arie
31-01-2018

In Groningen geen bril te krijgen

Ik ben hoog aanvullen verzekerd, wan tik wil niet voor onverwachte "verassingen" komen te staan. Ik woon in Groningen en stond bij een opticien in Groningen en wilde de oogmeting doen, maar toen de opticien vroeg waar ik verzekerd ben was het al klaar, want dan moet ik dus naar Amsterdam oid voor een nieuwe bril om voor de declaratie in aanmerking te komen. Tsja een aardbevingsgebied en nu mag ik als iemand die in de WW zit of een bril van een plaatje uitzoeken of hoge onkosten maken om, wat natuurlijk veel beter is, een bril normaal uitzoeken. Kom mij niet aanzetten met Uw verhaal over premies enz, want die ken ik zo langzamerhand wel. Erg slecht zoals U wederom met de Noordelingen omgaat!

Erkje
31-12-2017

Effeciënt maar niet altijd positief

Je kunt heel makkelijk je declaratie indienen, en vervolgens krijg je verassend snel je geld terug. Ik kreeg net mijn nieuwe polis en daar in stond dat ik mijn bril nog maar bij 1 opticiën mag kopen die ik niet ken, sterker nog, ik kan een halve dag met het openbaar vervoer reizen als ik dan naar de opticiën moet! Lenzen moet ik bij een keten kopen wasr ik al helemaal niet heen wil, en dan geb ik ook nog de keuze uit wel twee soorten! Pfff met andere woorden, als je iets meer problemen met je ogen hebt dan heb je pech, zo niet reëel! Haal dan de premie iets omlaag en vergoed het voor niemand. Een zorgverzekering mag NOOIT bepalen welke zorg voor mij het beste is!

Henk
31-12-2017

Onterechte incasso fordering via deurwaarder

Zolang ik bij Anderzorg verzekert ben heb ik mijn premie altijd betaald met de melding betaling maandpremie komende maand. Eind juli 2017 ben ik gebeld door Anderzorg dat ze graag hadden dat ik in de toekomst via Ideal zou betalen en ik zou dan de factuur via mijn mail krijgen ingaande voor de maand september 2017 omdat ik op 21 juli de premie voor de maand augustus al had betaald. voor de maanden september, oktober en november heb ik de factuur dan ook via de mail ontvangen en dacht en ging er van uit dat alles goed ging. Niets is echter minderwaar Anderzorg is gestopt met het sturen via de mail en kreeg ik een schrijven van de deurwaarder LAVG. Ik had volgens de deurwaarder de premie maand augustus niet voldaan en mocht ik nu even € 160. en een beetje gaan betalen. Ik heb dit niet gedaan en heeft de deurwaarder mij gevraagd het bewijs van betaling over de maand Augustus middels een bankafschrift naar hun toe te sturen. Ik heb een uitdraai geprint van mijn bankafschriften waarop alle betaling aan Anderzorg staan ook de maand augustus staan er duidelijk in vermeld in de 9 maanden voor augustus zijn alle maandpremies betaald met de melding maandpremie komende maand en mijn polis nummer. Nu komen met het verwijt dat Anderzorg in hun systeem niets kan met de vermelding maandpremie komende maand en het polis nummer en blijven de incasso vordering handhaven. 9 Maanden lang is het geen probleem geweest en de 10e maand kan het systeem er ineens niets mee. Anderzorg heeft mij daarover nooit benadert geen herinnering gestuurd maar gelijk de deurwaarder LAVG die nu dreigt omdat ik weiger te betalen via een andere deurwaarder mij via de rechtbank te laten betalen. Indien er meer slachtoffers zijn van deze praktijken van Anderzorg en deurwaarder LAVG dan zou ik graag van jullie een mail willen ontvangen waarmee ik dan in een eventuele rechtszitting kan aantonen hoe Anderzorg en LAVG te werk gaan mijn mail adres is : (e-mailadres verwijderd) te meer mail des te sterker komen we met elkaar te staan. Alvast bedankt Henk

Saskia
06-12-2017

Komen hun polisvoorwaarden niet na

Anderzorg weigert de tandarts behandeling van mijn autistische zoon onder narcose te vergoeden. Heel vreemd als in je polisvoorwaarden staat dat een geestelijke aandoening reden is om dit wel te vergoeden. Ook heb ik voordat alles in gang werd gezet gebeld en vertelde de mevrouw me aan de telefoon dat het geen probleem zou zijn en de tandarts gewoon de aanvraag in kan dienen. Nu is er blijkbaar een interne tandarts die het niet wenselijk vindt om jonge kinderen (hij is al 8,5) onder narcose te laten behandelen. Nee logisch! Denken ze dat ik het voor mijn plezier laat doen. Maar wat iemand persoonlijk vindt interesseert mij niet. Ze hebben zich aan de polisvoorwaarden te houden! Daarnaast zijn de woorden begrip en inlevingsvermogen niet bekend bij deze afdelingen denk ik. Maar het zal wel komen omdat het december is en de potjes zullen wel weer leeg zijn. Maar zo makkelijk komen ze niet van mij af! En nu maar op zoek naar een andere verzekering voor 2018.

Kristiyan
05-12-2017

Extra incassokosten

Hierbij schrijf ik over een probleem met een betaling van Anderzorg eigenfactuur. Op 29 november heb ik een email van LAVG (incasso organisatie) gekregen dat ik een bedraag van meer dan 1000 EUR moet betalen. Dit bedraag is de Anderzorg factuur plus de incassokosten. Van de e-mail heb ik begrepen dat een brief van LAVG opgesturd was. Helaas in november was ik buitenland geweest en ik heb de brief tot 27 Nov niet gezien.

Natuurlijk vroeg ik me af waarom Anderzorg heeft besloten om in dit geval samen met LAVG te werken , ik was tot nu toe altijd een goede klant van de verzekeraar geweest (voor 6 jaar heb ik altijd op tijd min rekeningen betaald). Nadat ik met een medewerker van Anderzorg heb gesproken was de situatie duidelijk. Op Mijn Anderzorg pagina kan ik wel mijn huidige adres zien, die automatisch veranderd was, toen ik ergens anders ging wonen (het komt direct van mijn DigiD). Er is eigenlijk nog een postadres die op Mijn Anderzorg helemaal niet zichtbaar is - dat is dus mijn oude adres van 4 jaar geleden. Het is tegelijkertijd heel raar dat mijn vrouw al 2 brieven van Anderzorg heeft ontvangen op onze huidige adres en we zijn samen verzekerd. Dat is de reden waarom ik op tijd niet heb gereageerd om mijn rekening te betalen omdat ik alleen de laatste brief van u heb ontvangen en de rest was waarschijnlijk op mijn oude adres gestuurd, waar al heel lang iemand anders woont.

Ik vind het echt erg voor de fout van Anderzorg extra te betalen. En na 6 jaar als Anderzorg klant ga ik een andere verzekeraar zoeken.

Tom
29-11-2017

Klantvriendelijk en Gemakkelijk Digitaal

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Anderzorg. Inmiddels al een paar jaar klant en ik ben zeer positief. Dit jaar ook een aanvullende verzekering afgesloten en ook dit bevalt me prima. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. Alles is gemakkelijk digitaal te regelen en de klantenservice is uitermate vriendelijk. Zelfs via Whatsapp is het mogelijk om contact op te nemen. Daarnaast is het ook nog zo dat je gewoon in alle ziekenhuizen terecht kan, in plaats van alleen een aantal geselecteerde ziekenhuizen, zoals soms bij andere budget-verzekeringen het geval is. Het is zelfs mogelijk om een verzekering af te sluiten met €40 cashback via de volgende link: https://mgmco.nl/zitog/pp Kortom, ik ben een erg tevreden klant!

Hedzer
Hedzer
27-11-2017

Waardeloos als je ze nodig hebt

Onlangs wilde ik overstappen van huisarts. Daar veel huisartsen me niet aannamen omdat ik buiten hun regio woon heb ik mijn probleem bij Anderzorg voorgelegd. Nog diezelfde middag werd ik teruggebeld, ze had voor mij een lijst met huisartsen (die ik zelf ook al op internet gevonden had) die GEEN wachtlijst zouden hebben. Daarbij beveelde ze mij 1 huisarts in het bijzonder aan gezien mijn huidige situatie. Dus direct naar betreffende huisarts gelopen om in te schrijven, blijkt dat ze een wachtlijst van ruim een maand hadden. Uiteraard dit terug gekoppeld aan Anderzorg, nu kwamen ze met de smoes dat ze niet met me konden communiceren omdat ze geen telefoonnummer van me hebben. Dus. wellicht gaat het betalen van alle rekeningen prima en zijn ze ook niet duur qua premie maar als je vraagt om (wachtlijst)bemiddeling, dan kan niks van deze club verwachten

Karlijn
26-09-2017

Goede ervaring

Ik had vragen rondom mijn poliklinische bevalling en de kosten daarvan. Heel spoedig geholpen via whatsapp. Voelde erg persoonlijk door tevens ontvangen felicitaties door Anderzorg en de goede uitleg over de zorgkosten

Frank
Deze klacht is opgelost
02-08-2017

Tandkunde

Mijn tandheelkunde bij Anderzorg is voor 100% gedekt met een enigenrisico van €100,-

Nu zijn mijn verstandskiezen verwijderd en valt nu onder enigenrisico, blijkt. Ik moet nu zelf 431,- betalen en wordt binnen 2 weken automatisch geïncasseerd.

Er wordt aangegeven dat de tandarts mij hier beter over had moeten informeren, lekker makkelijk vind ik!

Ze hadden naar mijn inziens de tandarts kunnen bellen of dit aangegeven is bij cliënten en dit zwart op wit staat. Is dit niet het geval dan dienen deze kosten verhaald te worden bij hun. Ik verwacht meer ondersteunen vanuit Anderzorg vanuit hun expert rol. Dit hoef je dus niet te verwachten!

Verrast de klant is zeker niet gelukt, integendeel!

Meer Anderzorg reviews
Welk cijfer geef jij Anderzorg?
12345
67
8910

AfradenAanraden