Anderzorg149 ervaringen

Goos
25-11-2019

Uitbetalen?

Ook als Anderzorg belooft om uit te betalen doen ze dat niet, iedere keer weer een andere smoes om er onderuit te komen dat je je maar iets willen betalen.
15 jaar een gezonde klant, nu nog altijd gezond en een gehoortoestel krijg je ineens geen vergoeding voor. Ik wil geen klant meer bij Anderzorg zijn, na 1,5 jaar, na iedere keer weer een andere smoes, naar steeds weer alles op te sturen, betalen ze niets, schaamjeogenuitjekop Anderzorg.
Ergste is dat je tussen tijds wel belooft om te betalen. Hobby club? Stage lopers? Waar ligt dit aan? verz nummer 155705,

17-10-2019

Getreiter ter voorkoming van zorgkosten vanuit basispakket

Na 2 beoordelingen kaakchirurgen die aangeven dat Anderzorg adviseert om te vergoeden in de basisverzekering moet ik nu weer naar een derde specialist om te beoordelen of die de noodzaak wil afkeuren. Ik wist niet dat Anderzorg zo treitert en corrupt is. Wat dat is het.

Lucie
04-09-2019

Declaratie 2x teruggestuurd

Wat een drama. Zorgkosten in het buitenland. Behandeling in buitenland na overleg met Anderzorg. Later bij thuiskomst alles opgestuurd naar het declaratie adres Postbus 1177 7500 BD Enschede. Anderhalf maand later komt de brief (geopend en in envelop gedaan) onbehandeld retour. Bij navraag zegt Anderzorg dat het adres correct is, maar dat er fouten zijn gemaakt bij KPN. Die alles weer retour stuurt. Dus, vorige week weer het hele pakket naar hetzelfde adres gestuurd, ook weer met 3 postzegels, en korte reactie en vraag om spoedige behandeling. Wat schetst mijn verbazing; ligt vandaag de envelop ongeopend weer in mijn brievenbus. Ik ben zo boos!😖😖 En wat nu? Met de trein naar Enschede en daar afgeven? Zeg het maar! Groet Lucie

Ramon
18-08-2019

Nergens voor verzekerd!

Anderzorg is absoluut 100% de goedkoopste zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt! DE FOUT van mijn leven om zo'n risico te nemen. Ervaring: bij huisartsenpost geweest ivm pijn in keel en erg ziek. Medicijnen gekregen en zelf 60 euro betaald. Op de maandag erna naar huisarts geweest en verzocht me om in ziekenhuis Venlo 2 spuitjes te laten zetten wat 10 minuten duurde. 1 week later de rekening BAM.650 euro! Dit was bij VGZ niet gebeurd waar ik altijd klant was en voor paar tientjes ben gegaan🙈. Anderzorg vind dit normaal,mocht niet mogen zoiets! 100% verschil met VGZ, in januari ben ik weer klant.

07-08-2019

Brillen vergoeding

Eerst kon je bij iedere opticien een bril aan laten meten.
Nu kan ik alleen naar ace die zit alleen in grote steden.
Als ik een bril wil gaan halen is de dichts bijzijn de plaats Breda
Dat is 40 km heen en moet ook nog terug 80 km om een bril uit te zoeken. contact gehad met anderzorg er is een Tool op internet waarmee je zelf je ogen kan meten en dan de bril oline bestellen via internet, wat in service
andezorg ,menzis en hema is 1verzekering ik raad deze verzekering niemand aan .
Goedkoop maar verwacht er ook niets van

Marcel
03-07-2019

Aanmaning sturen via e-mail

Anderzorg lapt de wet aan zijn laars door ingebrekestellingen via de email te sturen. Dit is wettelijk niet toegestaan maar ze doen het toch.

Lekker gemakkelijk alles via de mail en een stuk goedkoper maar wel erg vervelend als je die mails dus echt niet ontvangen hebt. Vervolgens krijg je van hun incassobureau een brief met incassokosten a 40 euro.

Egbert
28-06-2019

Slechte service

Blijkbaar is er een factuur niet betaald in maart. In plaats van een herinnering te sturen per post (zoals ze normaal alles bij mij per post sturen want ik heb geen DigiD en dit is bekend bij ze) komt er niks per post maar verdwijnt dit in de SPAMbox. Vervolgens heb ik een deurwaarderskantoor achter me aan en ik weet helemaal van niks!

Als je dan contact zoekt krijg je te horen dat ze nóóit wat per post sturen (yeah right neem een kijkje in mijn administratie map, allemaal post van Anderzorg!) en dat je gewoon moet betalen. Lekker makkelijk incasso kosten opstrijken als je het mij vraagt! Echt schandalig. Mijn partner is al 14 jaar verzekerd bij Anderzorg daarom ben ik ook hier naartoe gegaan maar per januari 2020 ben ik weg.

Lisa
07-06-2019

Traag met het verwerken van declaraties

Het duurde maarliefst 6 weken voordat mijn declaratie van een huisarts bezoek was verwerkt. Absurd!

Cella
Cella
09-05-2019

Contactlenzen

De Friesland vergoedde m'n lenzen niet meer omdat ik ze online bestelde en dat was geen erkende opticien.
Anderzorg gebeld die dat "dikke onzin" vond en uiteraard naar Anderzorg gegaan.
Eenmalig hebben ze het vergoed (als lokkertje/binnenhaler) buiten hun polisvoorwaarden om en nu vergoeden ze ineens niets meer.

Nee, ik moet naar de Pearl/Eyewish en daar betaal ik drie keer zoveel voor dezelfde lensjes waardoor per saldo ik net zo duur uit ben.
Daarbij moet ik daarvoor 80 km rijden (keer twee).
Wel de aanvullende premie incasseren maar iets vergoeden ho maar!
Terwijl het toch duidelijk afgesproken was.

Nu weer een declaratie ingediend. Ze zeggen dat het wel 5 weken kan duren en ondertussen zijn we al 8 weken verder en het is "nog steeds" in behandeling.

Slechte zaak!

Willem
19-04-2019

Anderzorg = Rotzorg.

- helpdesk geeft andere info over vergoedingen dan
uiteindelijk uitgevoerd wordt.
- verstrekt niet volledige argumentatie over het
besluit waarom ze niet vergoeden.
- na een bezwaar tegen eerste afwijzing komen ze
met nieuwe argumenten.
- ondanks dat 3 professionals van mening zijn dat
vergoeding gerechtvaardigd is, beslist dit az zooitje
om niet te vergoeden.
- dit is geen zorgverzekeraar maar een rotzorg
veroorzaker.
- het verdienmodel bestaat uit tegenstrijdige en
onvolledige informatie verstrekking, de zaken
mooier voorspiegelen dan ze uiteindelijk blijken te
zijn.

Frie
Frie
05-04-2019

Wat een drama

Het Anderzorg drama: Afgelopen jaar overgestapt voor de zorgverzekering van ONVZ naar Anderzorg. Oei oei, wat een stommiteit van mijn kant. Ik begrijp nu wat ze met Anderzorg bedoelen. Al 19 jaar heeft mijn vrouw op medische indicatie iets nodig waar ze de rest van haar leven niet zonder kan. Toch blijft Anderzorg vragen om aanvullende informatie, een machtiging van de vorige verzekeraar zien (durf je alleen geen beslissing te nemen?) wil haar opnieuw naar een longarts sturen (hoewel wonderbaarlijke genezingen alleen in Lourdes gebeuren en niet in Made) en zo nog een en ander dat al uit en te na is opgestuurd, doorgesproken en uitgekauwd. Nog geprobeerd om een en ander te bespreken met een dame van Anderzorg maar die heeft helaas de cursus "hoe laat ik de klant uitspreken" nog niet gevolgd. Wel het zinnetje dat ze begrijpt dat het me dwars zit dat er zoveel moeite gedaan moet worden voor het verkrijgen van de machtiging maar dat helpt echt niet als je dat 3 keer door mijn betoog heen tettert. Heb je al meer mee te maken gehad zeker? Weet je wat je kunt doen met die machtiging Anderzorg? Mooi, dan hoef ik hier geen onwelvoeglijke woorden te gebruiken. We betalen het zelf wel. En nee, ik geloof niet dat wij volgend jaar nog bij Anderzorg verzekerd zijn.

Wouter
15-03-2019

Slechte service

Totaal niet klantvriendelijk. Communicatie is heel lastig.

Wijnand
12-03-2019

Verhoogt premies na 1 mailtje en communiceert ondermaats

Ook ik heb sinds vorige week de eerste rekening voor de tandartskosten gehad. Stom verbaasd, want ik ben al jaren verzekerd bij AnderZorg en nog nooit een rekening gehad. Wat blijkt, de tandarts vergoeding is verlaagd van 100% tot 500 EUR naar 75% tot 500 EUR. Snel de polis en communicatie erbij gezocht en inderdaad 1 mail gevonden met de gewraakte poliswijziging.

Na contact met de klantenservice teruggebeld door de klachtenafdeling. Hoewel ik fatsoenlijk te woord ben gestaan werd ik er maar even op gewezen dat dit hun goed recht was, dat 1 mail voldoende communicatie is en dat zij met mij van mening verschillen over wat fatsoenlijk is bij dit soort wijzigingen.

Ik ben jaren klant geweest bij AnderZorg zonder significate premiewijzigingen. Door het kopen van een huis ben ik dit jaar er even niet op verdacht geweest dat de premies zo flink zouden stijgen. Het zou AnderZorg sieren als ze hun communicatie wat beter op orde zouden hebben zodat ze gezien zouden hebben dat ik de mail niet geopend heb en dan nog een mail ter attentie erachteraan zouden sturen. Ze zijn tenslotte een internet verzekeraar.

Raoul
08-03-2019

Gevoelloos

Sinds een paar weken ligt onze zoon in het ziekenhuis. Nu kom je er achter dat ik eigenlijk over had moeten stappen. Geen vergoeding Ronald mc Donald huis, geen compensatie voor de gereden km van huis naar het ziekenhuis. Zeer onpersoonlijk! En ik kreeg gelukkig nog een fijne dag toe gewenst via de Whatsapp terwijl mijn zoon doodziek, kriperend van de pijn in zijn bed ligt te vechten voor zijn leven.

Jacob
04-03-2019

Anderzorg is incompetent

Anderzorg wil dat je bij betaling het betalingskenmerk bijvoegt maar doet daar dan vervolgens niets mee. Gevolg is dat betalingen en data niet meer kloppen.
Als je ze dan vervolgens hierover navraag doet bij Anderzorg, snappen ze je vraag niet eens en komen ze met een antwoord wat totaal niet relevant voor de vraag is. Ook geven ze dan nog eens betalingskenmerken van ander klanten door. Dit kost mij onzinnige tijd om de boel weer uit te zoeken, die moet Anderzorg maar eens gaan vergoeden.

Burak
Burak
19-02-2019

Zeer slecht, misleidend en onprofessioneel

Zo krijg je van Anderzorg nadat je bent overgestapt een factuur. Wat blijkt nou? Je betaald van je eigen risico bij de tandarts terwijl je een aanvullende verzekering hebt. Blijkbaar vragen ze het verschil van wat de tandarts heeft gerekend en wat zij vergoeden. Schandalig dit. Dit stond nergens toen ik mij bij hun had aangemeld. Dieven.

Roy
27-01-2019

Vergoeding tandarts van 100% naar 75%

Ik ben begin januari naar de tandarts geweest en ontving vorige week ineens een rekening van Anderzorg terwijl ik een tandartsverzekering heb (had)
die 100% vergoed.
Wat blijkt nou? Ze hebben de tandartsverzekering veranderd en de vergoeding is nog maximaal 75%.
En wat denk je? De premie is hetzelfde gebleven.
Dat betekent voor mij dat ik alles zelf betaal of er nog geld op toe moet leggen als ik pech heb.
Schandalig! Dat is dus mijn laatste jaar bij Anderzorg.

Izak
04-01-2019

Anderzorg houdt zich niet aan de wet.

Wie in Nederland woonachtig is, is verplicht verzekerd, of men ingeschreven is in de GBA of niet. Anderzorg weigert mensen te verzekeren die niet ingeschreven staan. Verder intimideert Anderzorg verzekerden met een achterstand van een maand al met deurwaarder, aanmelden referentiebestand Zorgverzekeringswet. Dit kan pas bij een achterstand van 2 maanden. Anderzorg overtreedt hiermee de wet, en reageert niet op klachten.

Niels
21-12-2018

Niet serieus

Deze klacht is opgelost

Slechte bemiddeling

Dit jaar problemen gehad met mijn vorige tandarts. Uiteindelijk van de inspectie en ANT gelijk gekregen. Bij een onterechte declaratie doet AnderZorg te weinig voor zijn klanten. Omdat de tandarts geen contract had heeft AnderZorg na wat bellen en mailen de handdoek in de ring gegooid.

Renate
12-12-2018

Betrouwbaar en duidelijk

Ik ben 12 jaar verzekerd geweest bij Anderzorg en altijd naar volle tevredenheid. Nooit problemen gehad met vergoedingen en makkelijk contact te leggen via de website, inzicht in declaraties en betaalregelingen aanvragen. Ze waren lang de goedkoopste, nu helaas niet meer en daarom ga ik er weg. Ergens een beetje met tegenzin.

Meer Anderzorg reviews
Welk cijfer geef jij Anderzorg?