Anderzorg reviews

4.3
Positief28%
Neutraal10%
Negatief62%
PeriodeLaatste 12 maanden202220212020
Lid
Stijn
Deze klacht is opgelost
30-01-2023

Klantenservice een drama. Whatsappnummer niet meer in gebruik, mailadres niet meer in gebruik. Robot bij het bellen van de klantenservice functioneert niet goed. Wachtrij bij de klantenservice ontzettend lang.

Willem
30-12-2022

Altijd trouwe klant geweest bij Anderzorg t/m 2022.

De premie is extreem gestegen. Mijn nieuwe bedrag zou €114,75 euro per maand worden. Afgelopen jaar betaalde ik €88,50 euro per maand. Dit betekent dus dat ik serieus ELKE maand €26,25 extra kwijt ben, waar ik niets aan kan veranderen. En dat terwijl ik niet meer geld te besteden heb. Jullie geven zelf aan dat jullie premies marktconform zijn, ik citeer:

De premiestijging van Anderzorg Basis is marktconform. We zien dat andere verzekeraars ook de premies met circa € 15 hebben verhoogd.

Mooie woorden, maar €26,25 is geen €15.

Dit is een grote teleurstelling in jullie als verzekeraar.

Veel andere verzekeraars zijn ook verhoogd, maar zo'n stijging als bij Anderzorg is ongekend.

Jullie besluit om Anderzorg Compact af te schaffen is een grote fout geweest.

Hierbij zijn jullie mij als trouwe klant kwijt.

Christiaan
15-11-2022

Ik was altijd tevreden over Anderzorg maar dat is nu voorbij.

A) de budget variant (Anderzorg Compact) hebben ze voor het welzijn van de klant laten vervallen en nu krijg je de Anderzorg Basis. De heeft dezelfde beperking van slechts 60% vergoeding bij niet gecontracteerde zorgverleners en daarbij nog maar een korting van € 20,- voor een verhoogd eigen risico in plaats van 26,50. Per saldo ben ik per maand € 25,- duurder uit. Ik zie de vooruitgang niet.

B) Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, maandag 14 november 20 minuten in de wacht gestaan en vandaag weer zonder gehoor. de chat werkt niet ivm drukte.

Voor iedereen die een basis zorgverzekering met een hoog eigen risico wil stap over! Over een paar jaar zal het 'label' Anderzorg komen te vervallen en zit je bij Menzis want om die reden zit Anderzorg voorwaarden zo negatief aan te passen zodat ze moeiteloos de klanten naar het label van Menzis kunnen overhevelen.

Ajuu Anderzorg!

Ashley
18-04-2022

Wat een vreselijke zorgverzekering,

Ze vergoeden amper wat en als je iets te laat hebt betaald kan je het onduidelijk terug vinden op de website omdat, daarop staat dat je geen openstaande bedragen hebt maar toch krijg je weer een mail dat er een automatische incasso poging is gedaan voor iets wat je allang betaald hebt. Navraag bij de klantenservice is zeker al waardeloos want de mensen daar zijn zeer onvriendelijk en beschikken ook over weinig kennis en geven maar onduidelijke antwoorden. Al met al niet aan te raden en zullen blij zijn in december over te kunnen stappen naar een andere zorgverzekering. Eentje waarbij het wel goed geregeld is en wel een vriendelijke klantenservice hebben.

Kies wijs en kies zeker geen Anderzorg daar krijg je zeker spijt van.

Iris
27-03-2022

Verzekeren operaties niet wat ze wel zouden moeten vergoeden. En als je naar aanleiding daarvan contact zoekt geven ze geen gehoor. Je betaalt hier echt voor niks je zorg. Niet bij gaan!

Mayke
21-02-2022

Bijzonder. Nadat ik per 2022 ben overgestapt naar een andere zorgverzekering dan Anderzorg krijg ik ineens een factuur van 398,- voor een behandeling van 01-02-2021. Had ik deze factuur ook gekregen als ik klant was gebleven? Vreemde zaken, dit ga ik uitzoeken!

Gertjan
11-02-2022

Bij Anderzorg gaan preferente medicijnen van het eigen risico af. Bij bijvoorbeeld Unive is dat niet zo. Dit is niet duidelijk door Anderzorg aangegeven. Helaas 1 januari overgestapt naar Anderzorg. Ik dacht dat dit een goedkope zorgverzekeraar was, maar nu blijkt is dit 1 van de duurdere. Pas op bij Anderzorg dus met preferente medicijnen!

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Tiemo
04-01-2022

Zware amateurs! Ben hier 10 jaar klant geweest! En als ze een beetje professioneler waren, was ik nog steeds klant! Ik kreeg ineens een aanmaning voor 2 maanden zorg vooruit! Dus ik heb ze een mailtje gestuurd wat hier de bedoeling van is! Ik heb nooit een reactie gekregen. Ik heb na 1 week besloten om alles vooruit te betalen en direct een andere zorgverzekering af te sluiten. kwa polis ga ik er zwaar op vooruit en maandelijks ook al 10 euro minder! Echt wat een amateurs die anderzorg slechte service overpriced slechte polis voorwaarden! Ik kan het weten ben er 10 jaar klant geweest Achtermekaar. nooit meer in ieder geval

XXXXX
02-02-2022

trage communicatie, na lang aandringen en dreigen met officiele klacht is men eindelijk in beweging gekomen

Deze klacht is opgelost

Wegens noodzaak naar Belgie moeten gaan om daar medicatie te kopen. In nederland niet op voorraad. Volgens alles vergoeden ze 65% van het nederlandse tarief over buitenlandse medicatie. Ik heb voor ruim € 1000 medicatie moeten kopen ruim 3 maanden lang. Wat doet anderzorg? 1ste declaratie vergoeden ze circa 65%, tweede variërend 28% tot 41%. Ik ben de logica ff kwijt. Daarnaast wachten we ruim een maand op de uitbetaling. Slecht bereikbare klantenservice en reactietijd komen ze niet na. Bar en Bar slecht. Jarenlang klant geweest, maar niet meer dus. In 2022 overgestapt, beetje klaar mee. Jarenlang gelukkig geen noodzaak gehad om gebruik te maken van de verzekering, nu het wel zover is laten ze het afweten. Zakkenvullers!

Rik
17-11-2021

De zoveelste die niet bereikbaar is als je iets wil regelen wat hun niet goed uitkomt. pfff

Nico
30-06-2021

Anderzorg laat je in steek

Vandaag contact gehad met Anderzorg. Word behandelt als een nummertje. Werd ook gezegd: het maakt niet uit of je nu een jaar bij ons zit of 15 jaar. We bieden je geen oplossing!

Zou niemand aanraden bij deze zorgverzekeraar.

Marieke
Marieke
02-06-2021

Contact start soms wat stroef, maar alles wordt toch netjes opgelost

Deze klacht is opgelost

Incasso termijn niet aangepast en klacht wordt niet gelezen

Op 1 januari incasso op maandbetaling gezet, dit ook bevestigd gekregen. Desondanks proberen ze tot 2x toe een jaarbedrag af te schrijven! Wederom contact gezocht, bevestigd gekregen dat ze nu alsnog per maand gaan incasseren, doen dit ook maar vergeten 2 maanden te incasseren en leggen dit direct met opslag bij een incassobedrijf neer. Meer dan 10 jaar klant, maar geen enkele coulance mogelijk. Klacht indienen heeft geen zin, die lezen ze niet. Je krijgt een standaard brief met enkele punten waarin ze je daadwerkelijke klacht gewoon helemaal links laten liggen.

Gilson
22-02-2021

Meer betalen maar minder vergoed?!?!

Ik betaal €6 meer maar kwam vandaag achter na langs geweest te zijn bij de mondhygiënist dat ik tot 75% vergoed ben bij me tandarts. Vind Anderzorg een slechte zorgverzekering en ga hier ook zeker weg!

Helaas moet ik het hele jaar volmaken, betaal €127,50 per maand en als ik naar de tandarts ga ben ik niet %100 verzekerd!?!?! Niet normaal!

Erik
20-02-2021

Onbetrouwbaar

Anderzorg stopt halverwege het verzekeringsjaar zonder aankondiging met de vergoeding van het middel dat ik al negen jaar slik (en vergoed heb gekregen) i.v.m. een verhoogd risico op kanker. Op herhaalde klachten reageren zij met steeds nieuwe uitvluchten en hele en halve leugens (aantoonbaar). Zij zeggen o.a. dat de verantwoordelijkheid over welk middel gebruikt wordt bij de apotheek ligt; maar in volgende brief geven ze zelf aan dat zij de apothekers onder druk zetten. In zo’n situatie even overleggen met de verzekerde zelf doen ze niet; ze laten je gewoon stikken.

Bahar
18-02-2021

Ze maken van hun fout jouw fout!

Lekker verkeerd geïnformeerd door anderzorg zelf dat ik elk kalenderjaar vergoed zal krijgen. Denk ik nou mooi laat ik mij verzekerd bij anderzorg, krijg ik achteraf te horen dat het een fout is en het voor gehele verzekeringsduur is. Moet ik alle behandelingen uit eigen zak gaan betalen! lachwekkend. Slap excuus gekregen wat heb ik daar nou aan. Is jullie eigen schuld! nooit meer anderzorg voor mij

Iris
12-02-2021

Ronduit treurig

Zelden zo'n slechte klantenservice meegemaakt. Zaken in rekening brengen kunnen ze heel goed, maar als je vervolgens uitleg vraagt en de vordering betwist, hoor je niets meer terug. Ik ben al 4 maanden(!) bezig een antwoord te krijgen op een relatief simpele vraag, maar het enige wat je krijgt zijn loze beloftes. Er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn, doe het niet.

Bjorn
28-01-2021

NIET DOEN! Beter iets meer betalen dan dit!

Dit is echt een hele slechte dienstverlener. Afschrijven van geld, daar zijn ze heel goed in. Bij een declaratie zijn ze in staat je van het kastje naar de muur te sturen en proberen ze je moedeloos te maken, zodat je het opgeeft door telkens nieuwe gegevens op te vragen. Aan de telefoon heel vriendelijk (als je ze te pakken krijgt), maar kunnen ze niets voor je doen. Per mail krijg je eerder de enquête over het antwoord dan het antwoord zelf. Echt beste mensen, zoek een andere verzekering. Als je niets hebt is het prima, als het lastig wordt ben je de klos.

Prakash
11-01-2021

Afspraak niet nakomen

Zolang je niets mankeert krijg je geen problemen. mensen met een afbetalingsregeling, na ziekenhuis opnamen, zijn de klos. Regeling wordt na verloop van tijd, niet na gekomen, en vervolgens wordt een deurwaarder gestuurd, voor een bedrag van 37 euro, ondanks afspraak. Communicatie verloopt slecht, en begint met een door een software programme bepaalde, eerste regels, die vervolgens worden ingevuld. Klachtenafdeling, doet alsof ze het snappen, maar ook die moeten weer hun baan proberen te behouden, door de opdrachten na te komen. De ene blunder na de andere, en uiteindelijk een klacht ingediend bij stichting klachten geschillen. Deze loopt op dit moment. Anderzorg, nooit meer. De nieuwe zorg verzekering, beloofde rekening te houden met de situatie. Anderzorg, NOOIT meer.!

Andre
08-01-2021

2x jaarpremie afschrijven op vrijdagmiddag

2x jaarpremie afschrijven op vrijdagmiddag~,bellen.geen oplossing Prettig weekend! Tsja.

Hans
07-12-2020

Anderzorg: zéér onbetrouwbaar

Was onlangs in Portugal en nam met Covid achtige klachten contact op met de Anderzorg Whatsapp dienst. Medewerker adviseerde mij contact op te nemen met hun alarmcentrale. Die konden mij niet helpen, maar ik moest maar met de RIVM contact opnemen. Die stuurde mij door naar de NL ambassade in Lissabon en die waren ivm Covid gesloten.

Dus maar zelf naar ziekenhuis gegaan en Covid test laten afnemen. Declaratie wordt nu door Anderzorg afgewezen. Schandalig ☹️

Meer Anderzorg reviews