Zilveren Kruis264 ervaringen

William
30-10-2019

Geweigerd bij ziekenhuis door idioot krappe inkoop

Mijn vrouw heeft heeft ernstige vitiligo in het gezicht en is dood ongelukkig. (witte vlekken op de huid) ze werkt 40 uur in Hengelo. Aleen ZGT behandeld "s avondsg en dat moet 3x per week. Nu is ze geweigerd bij #ZGT omdat verzekeraar #FBTO van #Zilverenkruis achterlijk weinig behandelingen heeft ingekocht en dit niet wil herstellen.

Komt u 2020 maar terug.

Heeeel snel een nieuwe verzekeraar!

Paulina
Paulina
30-09-2019

Klager is een kans, zolang je dat ook goed aangeeft

En dat neemt Zilveren Kruis Achmea gelukkig wel serieus. Goed klachtenformulier waarin ze al aangeven wat je als oplossing wilt zien. Binnen 48 uur telefonisch contact. Pittig gesprek-helaas teveel emotie-met uiteindelijk goede oplossing. Tip:zorg dat je alles vast laat leggen en laat ze precies herhalen wat ze geregistreerd hebben. Tip voor ZK:hou vooral je bestaande klanten in de gaten. Zeker diegenen die nooit of zelden klagen. Een klager is juist een kans.

Gino
20-09-2019

Erg klantontvriendelijke zorgverzekering!

Zilveren kruis is vrij goedkope zorgverzekering, wat een voordeel is.
Ik heb 1x zorgkosten gemaakt in het buitenland, deze kosten zijn meeverzekerd. Alles ingescand en opgestuurd. Ik kreeg een klein gedeelte van de aanvraag terug, andere deel konden ze niet 'lezen'. Duidelijker dan inscannen kan je het niet, verder willen ze er niet meer moeite insteken en is het maar jammer voor je.
Erg klantontvriendelijke zorgverzekering!

Ed
30-07-2019

Zeer klantonvriendelijk

Zilveren Kruis vertikt het om rekeningen te sturen waardoorcer continu gebeld moet worden met ze voor betalingskenmerken. Tevens vergoed ZK klakkeloos declaraties van de apotheek. In dit geval medicatie twv ruim € 200,00 welke nooit is geleverd. Vervolgens worden deze zonder pardon op verzekerde verhaald. Geen discussie mogelijk, niet betalen is deurwaarder. Walgelijke zorgverzekeraar

Fatima
26-07-2019

Een zeer slechte zorgverzekeraar!

Ik had een paar declaraties ingediend voor zorgkosten in het buitenland en voordat ik maar een kleine deel van het bedrag had gezien, moest ik 3 maanden lang telefoontjes blijven plegen en wachten op antwoord. Ook de medewerkers met wie ik aan de telefoon sprak waren onvriendelijk en toonden totaal geen begrip. Ik heb nooit zo een slechte zorgverzekeraar meegemaakt. Ik raad mensen af om zich bij zilveren kruis in te schrijven.

Marie
25-07-2019

Als kwetsbare klant moet je snel wegwezen

ZK is een en al paarse krokodil, verschuilen zich achter ondoorzichtige en eigen verzonnen procedures welke niet voor de klant inzichtelijk zijn, walgelijk!

Frank
09-07-2019

Walgelijke klantenservicemedewerker

Je wordt door de klantenservice van deze verzekering gewoon beledigd wanneer je niet direct kunt vinden of snapt wat er bedoeld wordt. Vervolgens wilde de persoon in kwestie mij ook niet meer verder helpen terwijl ik gewoon inhoudelijke vragen stelde. Ben je op zoek naar service? Dan moet je in ieder geval niet bij achmea zilveren kruis zijn.

Jay
08-07-2019

Goede service

Heel respectvol personeel. Ze nemen de tijd voor je

Brenda
29-06-2019

Administratie niet op orde

Administratie niet op orde!
Medewerkers daar slapen , sommige geven zelf toe dat de administratie daar een grote chaos is dat ze er zelf niks van snappen . Sturen steeds betalingsherineringen met verhogingen , terwijl je hebt betaald . Spook nota’s en ga zo door . Ook incasseren ze al 2 maanden vooruit . Belachelijk! Mij ben je kwijt als klant oplichters

Ramo
27-06-2019

Waardeloos - Verschrikkelijke organisatie!

In twee dagen bijna uur in de telefonische wachtstand!

Zeer slechte klantenservice!

Ziekenhuizen worden zonder de klant in te lichten opeens niet meer gedekt! verander je verzekering betaal ik meer achteraf 3 maand later krijg je nog rekening want ik was te laat verzekering wijzegen?!? waarom betaal ik meer dan? ik kan net zo goed niet wijzigen dat heeft me minder gekost dan nu! nooit meer zilver kruis!

Sjors
19-06-2019

Verschrikkelijke organisatie

Vorig jaar overgestapt naar Zilveren Kruis maar heb grote spijt.
Vorig jaar al meerdere keren met dit probleem gezeten maar Zilveren Kruis leek het uiteindelijk opgelost te hebben en had mij beloofd dat het niet weer zou gebeuren, maar dit jaar toch weer hetzelfde probleem:
Zilveren Kruis stuurt mij brieven waarin zij melden dat mijn adres zoals hij bij de gemeente staat niet zou kloppen. Als ik dit niet binnen 4 weken oplos dreigen zij mijn zorgverzekering stop te zetten!
Echter bij de gemeente (ik moet elke keer bij hen langs gaan om dit te na te vragen, wat veel tijd kost) klopt mijn adres gewoon. Het probleem ligt dus bij Zilveren Kruis. Echter wanneer ik telefonisch contact met Zilveren Kruis heb kunnen zij mij niet helpen. Zij zeggen steeds dat ik het met de gemeente moet regelen. Wanneer ik uitleg dat ik met de gemeente niets kan regelen omdat alles daar klopt zeggen zij alsnog dat ik naar de gemeente moet gaan om het op te lossen! Wanneer ik vraag of Zilveren Kruis zelf contact met mijn gemeente wil opnemen om dit uit te zoeken willen zij dat niet doen.
Deze organisatie heeft hun zaken niet op orde en behandeld zijn klanten ronduit schofterig. Als je tijd en gezondheid je iets waard zijn moet je vooral niet met Zilveren Kruis in zee gaan!

Angelique
17-06-2019

Foutieve informatieverstrekking

Ik heb het Zilveren Kruis regelmatig om informatie verzocht. Een keer zelfs schriftelijk een bevestiging gevraagd.
Helaas is dit altijd nodig bij het Zilveren Kruis want zonder schriftelijk bewijs ( zelfs met schriftelijk bewijs) komen ze niet aan de door hen toegezegde vergoeding tegemoet.
De medewerkers zijn lang niet allemaal goed onderlegd en bij het verstrekken van foute informatie trekt de klant aan het kortste eind.
Advies: laat elke toezegging schrijftelijk bevestigen of neem het op en meldt vooraf dat je het gesprek opneemt.

Ben
06-06-2019

Vergoedingswijzer onbetrouwbaar

Ik heb mijn reisvaccinaties gedeclareerd bij ZK, blijk ik slechts een deel terug te krijgen. De Vergoedingswijzer zal je doen geloven dat je hele bedragen vergoed krijgt, helaas is dit niet het geval. Pas na dieper onderzoek en gebeld te hebben met ZK kom je erachter dat je slechts een deel vergoed krijgt, al doet de Vergoedingswijzer je geloven dat je het hele bedrag vergoed krijgt.

Ondoorzichtige bende is het, goed op letten voordat je iets denk te kunnen laten vergoeden door Zilveren Kruis! Laat je niet achteraf verassen.

Patrick
06-06-2019

Onbetrouwbare club

Zilverenkruis behoort tot Achmea, als particulier kun je er niets tegen beginnen, tenzij je heel veel energie en tijd hebt. Anders sturen ze je met allerlei flauwekul antwoorden weg.

JD
JD
03-06-2019

Verzekering annuleren

I.v.m. verhuizing naar buitenland even snel info willen opvragen , en vragen of de verzekering gecanceld kon worden.

Ik belde rodn een uur of half 3 vandaag, amper wachttijd, en een superbehulpzame en leuke vrouw die vlotjes alles kon uitleggen. Heel fijn. Topservice.

Kleijnen
24-05-2019

Onbeschoft aan de telefoon

Werd doorverbonden naar de financiele afdeling,mevrouw bleef maar doordrammen en hoewel ik uiteraard zeer correct bleef aan de telefoon zei mevrouw:ga maar eens diep ademhalen en over je(!)leven nadenken fijn weekend.En verbrak de verbinding.Eind van het jaar overstappen!

Char
20-05-2019

Communicatie met de klant is slecht

De regels van deze organisatie staan mooi op de website maar wanneer je verder informeert of een bepaalde behandeling vergoed wordt krijg verschillende antwoorden van verschillende medewerkers en aan het end moet jij toch uit je eigen zak betalen voor de behandeling

Er wordt geen duidelijke uitleg gegeven van de waarom en hoe. Terwijl jij zoveel jaren heel veel geld betaald zonder echt gebruik te maken van de verzekering. Mijn partner en ik zijn momenteel ook hard op zoek naar een ander provider. Mensen ga je elders verzekeren. These people do not care about your well being, it is all about the bottom line. And that's the money.

Anne
Anne
10-05-2019

Tandartsverzekering maar niks wordt vergoed

Speciaal een tandartsverzekering met 3 sterren genomen, omdat ik een implantaat nodig had. Ik word door mijn eigen tandarts doorverwezen naar het ziekenhuis waar een implantoloog gevestigd zit. Implantaat is netjes betaald, maar alle foto's (bij elkaar zo'n 700 euro!) moest ik ineens zelf betalen, terwijl in de polisvoorwaarden staat dat alle röntgenfotos betaald zouden worden. 100x gebeld en conclusie: omdat ik de foto's bij een implantoloog in het ziekenhuis heb laten maken ipv bij een implantoloog bij een tandarts, terwijl de fotos èn zelfs de naam van de foto's PRECIES HETZELFDE zijn als bij de tandartscodes, wordt er niets vergoed! Uit ervaring van familieleden weet ik dat andere verzekeringen die wèl vergoeden na netjes overleg met het ziekenhuis.

Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk een andere verzekering. Het lijkt allemaal leuk en goed voor elkaar, maar uiteindelijk ben je een stuk duurder uit dan als je bij de "duurdere" verzekering zit. Ik adviseer ieder ander hetzelfde.

Jeroen
12-04-2019

DIGID verslaving

Veel te gecompliceerd inlogsysteem voor declaraties.
Moet van de overheid zeggen ze ,en er zijn veel klachten.
OK, zorg dan dat je de declaraties via een antw. nr. zonder postzegel kan indienen voordat het systeem gebruiksvriendelijker wordt.

Chee Ow
31-03-2019

Administratief niet in orde

Zilverenkruis ben ik maanden bijna een jaar mee bezig een eigenrisico factuur. Mijn fout was dat ik verkeerde betalingskenmerk had vermeld, maar het werd verrekend en ze informeren je niets over. De eigenrisico factuur is van 2017, ik was er tot november 2018 mee bezig om inzicht te krijgen van de berekeningen.

Je krijgt geen antwoorden op je vraag en achteraf foutieve informatie dat je het kan terugzien in de berichtenbox.

Na de dagvaarding komen ze uiteindelijk met een uitleg wat natuurlijk duidelijkheid opbrengt, maar de extra kosten dat ik moet betalen voor de dagvaarding? ik vind het leuk en aardig van hun en vooral professioneel hoe hun te werk gaan. Klanten woren de dupe van hun professionele manier van handelen en daarna bij elke antwoord "wij zijn niet verkeerd". Het lijkt wel een kleuterklas bij hun van welles en nietes.

Ze denken niet dat ze fout hebben gehandeld en denken alleen van hun kant uit. Hoe kan ik nou ruiken hoe het verrekend is en als ze na de dagvaarding de uitleg eerder hadden gegeven was het niet zover gekomen.

Ik ben er helemaal klaar mee met deze een van de grootste zorgverlener in nederland waar ze met zo een klantonvriendelijke manier klanten duperen.

Ik wil best al de communicatie stukken hier online plaatsen tussen ons waar jullie kunnen zien dat zilverenkruis alleen vanuit hun kant kijken en de schuld afschuift bij de klant.

Ook wat zo vriendelijk is dat de sociale raadslieden om gesprekopname vroeg zal ze sturen maar nooit ontvangen. Wat ik wel kreeg is de chat gesprekken, waar ik ook twijfels op heb of het bewerkt is.
Chat gesprekken kunnen ze wel terughalen van maanden of zelfs jaar geleden, maar een gespreksopname niet.

Voor mij is het nu dat onterechte kosten ook betalen en voor mij nooit meer zilveren kruis!

Meer Zilveren Kruis reviews
Welk cijfer geef jij Zilveren Kruis?