Slechtste zorgverzekeraar ooit!
Te duur,onvriendelijk personeel,telefonistes,belachelijk lange wachttijden telefonisch,onprofessioneel,onterechte dubbel afschrijvingen!
Kortom een grote chaos.
Hoop dat zilveren kruis snel van het toneel verdwijnt.
Geen zorgverzekeraar waardig!
Orthodontist ivm beugel kinderen, vroeger moest je hier 6jaar aaneengesloten klant zijn toen 2 jaar wachttijd met 3 sterren aanvullende basisverzekering en nu 1 jaar. Kortom wij zijn al sinds dag 1 klant van het ZK. En dachten het goed op orde te hebben. Nu had ik zelf de fout gemaakt dat ik dus al twee jaar 3 sterren tandarts aanvullend was ipv 3* basisverzekering. Maar goed het is ook verwarrrend en daar doen ze het om natuurlijk. Want er stond vroeger als 1 vd ouders aanvullend 3* is hebben de kinderen recht op een beugelvergoeding. Nu blijkt dus achteraf ook dat je goed moet zorgen dat je kinderen op de polis staan van degene die aanvullend 3* is verzekerd, want anders kom je ook niet in aanmerking voor de beugel vd kinderen. Hier kwam ik achter na contact met de klantenservice, ik had aangeboden om evt nog een bedrag te betalen om van mijn kant mijn fout te compenseren.Dus mensen let op dat de kinderen op de polis staan van degene met de beste verzekering!
Gr Michael
Door Fraude plegers toe te laten, is Zilveren Kruis geen Zorgverzekerings Maatschappij meer voor mij. Als zij mij op 21 April 2022 zonder enige voorwaarde doen uitschrijven . Waarop 27 Mei 2022 vermelden zonder mijn toestemming doen activeren. Blijkt dat Zilveren Kruis niet meet aan hun eigen voorwaarde weten te houden. Waar hun eihen leugens op de naam van de verzekeringsnemer doen vermelden door hun leugens te verkondigen tegen over Flanderijn. als zij zelf nu alles haan terug betalen aan mij omdat Zilveren Kruis niet aan beveiliging voldoet wegens fraudfe plegers toe te laten in ander mans dossier(s)
Als grensarbeider moet je een S1-formulier regelen zodat je vanuit het woonland zorgkosten kan verrekenen met de buitenlandse zorgverstrekker. Het Zilveren kruis moet dit formulier dus aanleveren. Bij andere organisaties (bv CZ) was dit in het verleden nooit een probleem maar Zilveren Kruis beweer dat een S1-formulier voor België niet nodig is. Als je ze belt geven ze je gewoon een nummer dat je moet doorgeven aan de Belgische zorgverzekeraar.
Daar kennen ze het probleem (ze hebben een S1-formulier nodig, maar Zilveren kruis wil het niet aanleveren) en leggen me direct uit dat ze al heel vaak contact hebben opgenomen met Zilveren Kruis om het probleem te bespreken. Zilveren kruis weigert echter actie te ondernemen en laat de grensarbeiders in de kou staan. De Belgische zorgverzekeraar heeft me moeten begeleiden door achterpoortjes in hun website (want ook daar staat dat een S1-formulier voor België niet nodig is) om het formulier aan te vragen. Ronduit triest.
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Het verschil tussen EHBO en REANIMATIE
Ze weten daar het verschil niet thuis een ehbo cursus en een reanimatie cursus. beide zal ik vergoed moeten krijgen . maar ze boeken de reanimatie cursus in op ehbo cursus met omschrijving ; deze nota hebben we al verwerkt. nee dat hebben jullie niet.
want dit is REANIMATIE … als vijf keer ingediend maar telkens het zelfde. wordt tijd dat het personeel bij jullie de declaraties eens goed lezen en niet denken is ehbo .
Wordt er echt niet goed van.
Vertrouw nooit op deze gezondheidszorg, het is volledig crimineel en opgelicht omdat je te veel geld aanneemt, ik raad je ten zeerste aan dit te vermijden! ga met een andere zorg zoals ditzo zijn aan te raden of anderen!
Als je naar het ziekenhuis gaat of naar de huisarts, tandarts, dan brengen ze je kosten in rekening en betalen ze weer duur
Die gezondheidszorg zijn volledig oppassen en fraude!
Nooit gebruik deze zilveren kruis, ik ben niet blij voor dit en had ervaning slechte zo.
Zilveren Kruis doet alles om de declaratie maar niet te hoeven betalen en zoeken tussen de regels door, om de buitenlandse ziekenhuis opname niet te hoeven betalen.
Accepteren geen nota bedrag, geen betalings bewijs, geen ziekenhuis informatie.
De nota moet op de cent gespecificeerd zijn, anders geen betaling pppffffff
Nooit meer zilveren Kruis
Slechte hulp, weinig keuze in ziekenhuizen.
Zelf veel betalen ondank hoge premie
Huisarts moet ALS patiënt laten inslapen omdat het Zorgkantoor Zilveren Kruis het budget voor de zorg niet verlengd.
Dat is wat Zilveren Kruis voor onze broer kan betekenen.
Nooit meer Zilveren Kruis, zoveel is ons nu duidelijk. Inmiddels zijn we al ruim een halfjaar bezig om een rekening van ~3000 euro aan medicijnen vergoed te krijgen. Zilveren Kruis zoekt de ene na de andere reden om niet te vergoeden, van "u had geen toestemming voor de behandeling" (hadden we wel), via "maar deze medicijnen worden volgens Medicijnkosten.nl helemaal niet vergoed, kijk maar" (3/4e van de medicijnen wordt wel vergoed volgens die website) naar "Oh, maar een apotheek heeft deze medicijnen vergoed, dan vergoeden we niet". *zucht*
Het is duidelijk dat ZK maar 1 doel heeft: niet vergoeden, koste wat het kost. Maar we houden vol, zelfs bemiddeling van SKGZ (de onbudsman zorgverzekeringen) mocht niet baten. En als je om je heen eens om ervaringen vraagt, reageert medisch personeel allemaal hetzelfde: ohja, ZK keurt standaard 10% van onze declaraties af. Daarvoor hebben we speciaal iemand in dienst om de onterecht afgewezen declaraties toch gedeclareerd te krijgen".
Namens mijn schoonvader contact opgenomen met ZK.
omdat hij declaraties kreeg op zijn naam van een ander persoon ( met toevallig dezelfde achternaam en geboortedatum)
nadat ik ( niet overdreven) 13 x met hun gebeld heb.
en 2 maanden verder ben , komt het erop neer dat ik zelf maar contact moet zoeken met iedereen die op de declaratie nota staat.
zodat hun een credit nota kunnen sturen naar ZK.
want hun kunnen er niks aan doen .
wat een schandelijk bedrijf, ben je klant bij hun betaal je netjes elke maand je zorg premie.
Mag je fouten bij hun in het systeem zelf gaan oplossen. En de houding van de medewerkers bij de klanten service is ronduit onbeschoft
op 1 na (reinier pijnenborg)
het probleem is overigens op dit moment nog steeds niet opgelost
hopelijk lukt dat allemaal snel. anders komt het incasso bureau maar langs en laat ik het voor de rechter komen .
ik zou iedereen aanraden niet bij Zilveren Kruis
een verzekering af te sluiten .
Omdat regels regels zijn vergoeden ze o.a. De tacxikosten niet die 1 jan gemaakt zijn ipv ambulancecdie niet snel genoeg hier kon zijn. Deze waren bezet.
Dus taxi gebeld en direct naar seh. Wordt niet vergoed omdat het eerst aangevraagd moet worden.
Hoe. 1 jan zijn ze er niet. Dus wachten tot 2 jan. Er was spoed.
Wat een verzekering. Nooit meer en ook niet van hun moederbedrijf of andere dochters.
Ze werken voor en met mensen en dankzij mensen.
Ik kreeg zomaar een brief dat ik als wanbetaler was aangemerkt.
omdat iets van 100 euro niet was betaald.
Ik heb alles betaald zover ik weet en hun weten het ook nu.
toch willen ze me niet afmelden en ik betaal nu al twee maanden 150 euro zorgtoeslag aan hun.
Ze zouden me een verslag sturen wat nu gebeurt.
nou dat is als weken gelden.
Dit is gewoon niet normaal.
Schaam je!
Als hulp behoevende vecht je tegen het systeem dat zilveren kruis heet, het is vergelijkbaar met de belastingdienst! Vanaf haar tweede levensjaar bekend met een chronische ziekte, de ziekte is 1 ding maar het vragen of misschien moet ik wel zeggen vechten om hulp is wat ons de meeste zorgen en verdriet heeft gegeven. Het continue 'bewijzen' het maakt moe. participatie maatschappij . geloof me je komt er niet aan toe. Nu wederom OP TIJD herindicatie aangevraagd. gewoon een brief vanuit het niets wij hebben langer nodig voor beoordeling en stellen uit tot 16 augustus. zorg stopt niet op 24 augustus! Pech dan . verantwoordelijkheid nemen dat kennen ze niet. lukt ons niet en . de dupe is diegene die afhankelijk is van mensen die zich schuilen achter REGELS. vergelijkbaar met de belastingdienst, SCHANDALIG
Na het verplicht afnemen van insulinenaalden bij Apotheekzorg, waardoor je een middag thuis moet blijven om op de pakketbezorger te wachten, weet ZK nu ook ineens beter welke insuline voor jou het beste werkt.
In plaats van de door een competente internist/endocrinoloog voorgeschreven FIASP moet de apotheek plotseling Aspart van Sanofi leveren. Dit is door een schrijftafelkwakzalver van ZK bedacht zonder ook maar één patient gezien te hebben. Welke invloed dit heeft op je gezondheid is totaal onbekend. FIASP kun je nog wel krijgen als je er maar voor betaald. De kosten voor FIASP kun je wel krijgen € 48,75 per doosje.
ZK is duidelijk bereid om in jacht op meer winst de patient daaraan ondergeschikt te maken.
Wat is de volgende stap? De internist niet meer vergoeden? De groenteboer kan het ook wel?
Word je gelokt als student om je bij hen te verzekeren, lekker goedkoop. Pak je ook nog n hoger eigen risico. blijkt het reguliere ziekenhuis niet in hun pakket te vallen, mag je 550€ betalen voor een onstoken teen. Grote schande Zilveren Kruis, criminelen zijn jullie van de hoogste categorie. Raad iedereen aan om niet met hen in zee te gaan
Ik belde over een operatie die ik wil ondergaan bij een privékliniek, een internationaal zeer goed aangeschreven kliniek waar ook het koningshuis patiënt is en met talloze onderscheidingen. Riep de vrouw aan de telefoon uit dat die kliniek totaal onbekend was bij hen en dat ik niks vergoed zou krijgen, en zeker niet als de operatie ook waarschijnlijk nog zou mislukken. En dat de prijs voor de operatie belachelijk hoog was. Echt, deze mensen zijn totaal niet geïnteresseerd in de gezondheid van hun cliënten, alleen in hun geld. Ik ben op leeftijd, maar ik wacht graag met deze operatie tot volgend jaar via een goede zorgverzekeraar. Ze moeten zich schamen.
De Budgetpolis wordt aangeboden als een studentenverzekering. Slogans als "Studenten Goed Verzekerd" en "Kom erbij". In een studentenstad als Nijmegen blijken in de verre omtrek geen contracten te zijn afgesloten met reguliere ziekenhuizen, zodat studenten hierdoor ernstig gedupeerd kunnen worden wanneer ze zorg nodig hebben. Dit is misleidend.
Een aantal keer gebeld met zilveren kruis over een vergoeding van een behandeling. Elke keer een ander antwoord gekregen. Heel erg frustrerend. Als je vraagt of je het antwoord zwart op wit kunt krijgen, is het antwoord nee en dan wordt je verwezen naar de zorgwijzer. Kortom, ik zou nooit aanraden om voor deze zorgverzekeraar te kiezen en ik zal dan ook nooit meer bij deze verzekeraar een verzekering afsluiten. Ze zijn heel erg onprofessioneel.
Na wat twijfelen toch besloten over te gaan naar Zilveren Kruis. Bij Basis Budget heb je een beperkt aanbod ziekenhuizen en zorgverleners om uit te kiezen, iets wat volgens mij al eerder uitzondering dan norm is. Om wat vragen beantwoord te hebben, belde ik voor het afsluiten van de premie met de klantenservice van Zilveren Kruis waar mijn vragen goed beantwoord werden wat resulteerde in het besluit mijn zorgverzekering hier af te sluiten.
Eenmaal verzekerd, kwamen mijn eerste doorverwijzingen. Toch nog even gecontroleerd bij de zorgzoeker van Zilveren Kruis of het daadwerkelijk vergoed zou worden bij bepaalde zorgverleners en hier kwamen allerlei vragen van. Bij een zorgverlener stond voor de ene doorverwijzing 'Contract in behandeling'. Bij de andere doorverwijzing stonden er kosten bij een gecontracteerde zorgverlener en bij de derde doorverwijzing stond 'gecontracteerd met afspraken' Afspraken betreffend een omzetplatform. Iets wat ik al vrij bijzonder vond. Maar goed, duidelijke antwoorden op de vragen die ik had, vond ik hier niet dus besloot ik te bellen met de klantenservice en die ervaring is nog geen 1 ster waard.
Ik vroeg de meneer van de klantenservice hoe het zat met de contracten en zorgverleners. De betreffende meneer las vervolgens op wat ik zelf ook al kon lezen bij de zorgzoeker. Na wat antwoorden die ik zelf al op de site vond, vroeg ik of ik doorverwezen kon worden met iemand die de antwoorden wel had. Dat kon niet zei hij. Ook zei hij dat hij ook niet meer kon vinden dan ik, omdat hij zelf ook gebruik maakt van de website. Toen ik vroeg of ik ergens anders terecht kon met vragen over mijn verzekering waarvan ik de antwoorden niet online kon vinden, gaf hij aan dat ik nergens anders terecht kon. Daarop vroeg ik weer waarom hij mij die antwoorden niet kon geven, want hij is tenslotte de klantenservice die je belt wanneer je er zelf niet uitkomt. Daarop zei hij dat hij daar zit voor geldzaken en verder niets "We kunnen moeilijk elke vraag die de klant heeft beantwoorden" Werkelijk waar té gek voor woorden vind ik dat! Ik moest maar bellen met de betreffende zorgverlener. Verbijsterd besloot ik dat maar te doen en zij waren net zo verbaasd als ik. Zij konden me helaas ook niet alles duidelijk maken, maar van hen kreeg ik nog meer informatie over mijn verzekering dan dat ik van mijn verzekeraar blijkbaar kan krijgen.
Voor vragen over mijn verzekering, kon ik dus niet terecht bij mijn verzekeraar. Maar ja, niemand anders heeft alle informatie over mijn verzekering, behalve ikzelf en de verzekeraar. Je verwacht toch dat als je er zelf niet uitkomt, je terecht kan bij de verzekeraar die je betaalt voor hun zorg en diensten. Niet dus, bij Zilveren Kruis, kan dit blijkbaar niet.
Gelukkig zat ik nog in de eerste 14 dagen van mijn polis, waardoor ik me kon beroepen op het herroepingsrecht. En dit heb ik gedaan bij een medewerker genaamd Fiona. Laat ik nou bij haar heel erg tevreden zijn over de afhandeling. Jammer dat het zo erg wisselt van service, niet betrouwbaar waardoor ik me niet meer zeker voelde bij Zilveren Kruis. Nogmaals, een erg slechte ervaring gehad met de klantenservice die nog geen 1 ster waard was, gevolgd door een erg vriendelijke en behulpzame mevrouw. Dit tenzamen met het feit dat ik geen vertrouwen heb in de verzekering resulteert in 2 sterren.