Zilveren Kruis240 ervaringen

Aaa
16-12-2018

ZIlveren Kruis spekt de portemonnee van Achmea.

Zilveren Kruis is niet voor patiënten, maar vooral voor de portemonnee van Achmea.

Chris
10-12-2018

Wachttijd tandarts/orthodontie van 1 jaar

Jaren al verzekerd bij Zilveren Kruis, heb je contact over aanpassen van polis ivm beugel voor je kind begin dit jaar, wordt er aangegeven dat ik dat voor einde van het jaar kan aanpassen. Hebben ze de voorwaarde aangepast augustus dit jaar en geldt er een wachttijd van 1 jaar. Sorry mevrouw dat is landelijk ingevoerd. Nou niks landelijk er zijn gewoon verzekeraars die geen wachttijd hanteren. Slechte service!

Nynke
08-12-2018

Prima

Geen specifieke ervaringen. Voordeel vind ik een goed bereikbare klantenservice en verder een duidelijk overzicht als je inlogt op de website. Alles is heel helder en de vergoedingen verlopen vlot.

Bertje
03-12-2018

Zilveren Kruis naait patiënten en personeel

Zilveren Kruis naai de patiënten en het personeel van het Slotervaart ziekenhuis door het bewust de nek om te draaien. Patiënten en personeel in de kou!
Verzeker je hier niet en zeg je verzekering op als je toch hier verzekerd bent.
Stelletje losers.

Sezgin
01-12-2018

Uitermate tevreden

Tot nu toe zeer tevreden. Wordt vriendelijk te woord gestaan en respectvol behandeld. Ook denken ze met de klant mee. Declaraties worden snel betaalt.

Rob
27-11-2018

Zogverzekering en ap

Ik heb vorig jaar ivm een bovenprothesse info geapt met de zk ap wat voor tandarts verzekering ik nodig had een prothese is 900 ik had een verzekering van 250 per jaar 15.25 per maand ik vroeg welke tandverzekering mij werd aanbevolen via de ap u moet een duurdere verzekering afsluiten die van 28.95 deze gaat tot 500 per jaar .
Een prothese gaat via de basisverzekering niet via de tand.
Mij is duidelijk gemaakt dat ze 7 euro duurder zijn bij berekening is het 9 euro niet alles is meer verzekerd.
Er staat ook mocht u vragen hebben kunt u ons een apje sturen dat deed ik als antwoord wij kunnen u privicie niet garanderen dus voor vragen bel ons ik heb dat gedaan ze weten van niks ik ben 3x uitgelachen ik zij ik vind het zeer ombeschoft en haal die ap uit de lucht heeft u verder nog vragen fijne dag en ze hing op ik apte dat ik mijn zorgverzekering ging beeindigen als waardering 0.0 zeer tot zeer slecht

Amber
26-11-2018

Vreselijke miscommunicatie en geen spoedig respons.

Pas kreeg ik een mail van zk (zilveren kruis.)
Hierin stond dat afschrijven van mijn rekening niet luktte, hierom moest ik het geld dus zelf overmaken.
Zo gezegd zo gedaan.
Maaaaaarrrrr.
Vervolgens krijg ik 3 dagen erna bankmail, waar in staat dat ze nogmaals een bedrag van meer dan 100 euro af willen schrijven! (dit zou dan morgen al gebeuren)
Het is van de zotte.
Ik netjes een mail gestuurd, met bewijs van betaling etc etc.
Krijg ik vervolgens een automatische mail terug dat het gewoon minimaal 3 werkdagen duurt voor ik een respons krijg.
Of terwijl, morgen word voor de 2e keer geld afgeschreven van mijn rekening wat ik hen niet verschuldigd ben en er word gewoon helemaal niets mee gedaan.
Of misschien pas 2 of meer dagen erna "respons".
Ik hoef geen "respons"!
Ik eis mijn geld terug!

Dorine
18-11-2018

Waardeloze app

Online declareren via de app gaat gewoon via de website, en die ligt er weer eens uit.
ben nu 2 weken bezig. zucht.

Chada
16-11-2018

Zeer slecht! CORRUPTIE!

Zilveren kruis zijn behoorlijk slecht. Ik had een foute diagnose gekregen en wou ik een second opinion laten doen, ik krijg 1 uur vergoeding terwijl ik 100% recht op een vergoeding heb. Zilveren kruis zijn corruptie en gaan achter de rug om veel afspraken maken zonder dat de cliënt ervan weet. Ik had een zitting tegen een besluit van het uwv. Voor de zitting werd ik dood ziek wegens een vierus in de oor. Zilveren kruis hebben op mijn blad een melding gezet voor alle artsen en hulpverlener om mij niet ziek te gaan verklaren en geen juiste medicijnen te geven die bewijst dat ik echt ziek ben. Een hulpverlener heeft mijn blad geopend en zag de melding en zei gelijk tegen mij ik kan je niet helpen en geen medicijnen geven. Uiteindelijk kon ik een afspraak bij de kno arts krijgen die heeft bewezen dat ik heel ziek ben en moest ik een zware medicijnen slikken. Zilveren kruis zijn heel laag en gemene mensen. Wij gaan van hun weg naar een eerlijke zorgverzekering.

Martin
12-11-2018

Beroepsvereniging

Acupunctuur wordt vergoed, maar dan wel door de juiste beroepsvereniging. Deze indient en werd geweigerd, de acupuntuur gaf een nadere bon waar wel de juiste beroepsvereniging staat en werd toe wel vergoed.
Laatste 2 notá waren weer een nota met verkeerde beroepsvereniging en weer geweigerd. Ik bel op en ze meldt dat het de verkeerde beroepsvereniging is. Ik zeg dat klopt, maar als u de vorige nota's bekijkt is dezelfde acupunctuur met met de juiste beroepsvereniging. Nu moet ik weer 2 nieuwe notá gaan vragen voor dezelfde acupunctuur. Ze maken het gebruikers wel erg moeilijk. Ik ga op zoek naar een andere zorgverzekering die minder moeilijk doet. Nog tips? Groeten, Martin

11-11-2018

Zilveren kruis heeft een waardeloze instelling

Voor een oudere mevrouw was ik notarieel gevolmachtigde. Mevr was 94 volgens zk in staat om zelfstandig haar broodmaaltijd te maken, dat was een utopie . Zorgmedewerkers planden een moment in maar werd geschrapt uit haar zorgmoment, kosten 700 euro per maand. Moest de zorgverlener haar laten zitten nee natuurlijk niet maar zk heeft volgehouden mevr kan dat zelf. Wat een waardeloze mentaliteit. Ik woon in den haag en mevr woonde in Wageningen, moest ik soms naar Wageningen om de boterham van mevrouw te smeren, ik ben van 4tal kwetsbare ouderen gevolmachtigd en ga hen voor eind 2018 overzetten naar een zorgverzekeraar die wel menz heeft voor kwetsbare ouderen. Zilveren kruis je moet je schamen

Paul
02-11-2018

Misstanden bij zilveren kruis

Echt een enorme administratieve bende daar,niet telefonisch te bereiken. Ben nu aangemeld bij cak terwijl ze 0,00 van mij tegoed hebben,en dan dat geval van die ziekenhuissluiting waar ze ook debet aan zijn. In een woord schandalig.

HABCDE
27-10-2018

GEEN BEGRIP OF SERVICE

Geen enkel begrip voor de klant alleen de winst telt!ze wten het daar beter als de specialist en doen maar en staan kennelijk boven de specialisten.alleen de winst telt voor deze club!

Bert
26-10-2018

De raad en daad van het zilveren kruis

Als je te oud word wil zilveren kruis je wel kwijt ,dan ga je te veel kosten,in plaats dat je wat opbrengt administratie en verwerking van premie betalingen worden slecht verwerkt onnodig op extra kosten,digid niet in te loggen als je geen mobiel hebt telefonisch 15 min. wachten goed als je aandelen heb bij aegis of achmea

Bianca
25-09-2018

0.Nooit meer in mijn leven naar Zilverenkruis

Schandalig! Mijn hele leven Kom ik niet meer terug naar zilveren kruis ook mensen die deze probleem kennen willen ze niet meer deze verzekering! voor een mevr van boven 80 jaar met zware klachten door deze probleem ze is nog erger gewoorden!in plaats van hulp te regelen heben ze gemaakte de zorg kosten dat ze hebben verleden tijd betaald hebben terug gevraagd, vreselijk (justice triumphs in the end.)

RQ
05-09-2018

Declaratie app

Binnen 48 uur na het indienen van de declaratie de vergoeding op mijn rekening ontvangen!

Willem
25-08-2018

Nieuwe tanden maar niet heus

Ik heb altijd aanvullende verzekering betaald dat als er wat met mijn gebied zou gebeuren en ja hoor mijn gebit gaat helemaal kapot door de medicijnen ik dacht goed verzekert toch heel mijn gebit werd onder narcose verweidert totaal pakket bij prakken uit Emmen en en had van te voren al gemeld dat ik geen losse dingen in mijn mond kon verdragen gewoon een gebit maken die ik niet in kan hebben en mij gaan vertellen dat ik nu geen tanden meer heb geestelijk in de war ben menig maal met het silverenkruis gebeld ook al toen ik nog tanden had antwoord geen enkel probleem iplantaten je bent goed verzekert en nog meer van die lul verhalen die ik moest aanhoren van die geboren leugenaars klachten in dien helpt niets je kunt de middenvinger krijgen en meer niet resultaat dat ik nu al van af 2015 zonder tanden loop bedank silverenkruis alleen dat kruis is heel er roestig geworden

NM
16-08-2018

Geen kans op vergoeding orthodontist

Zilveren kruis heeft ongemerkt een nieuwe regeling ingevoerd dit jaar: zk vergoedt geen behandelingen door orthodontist meer; dan dien je minstens een vol jaar aanvullend verzekerd te zijn tot drie sterren. Al ben je jarenlang klant, dan moet je dus zeker een vol jaar wachten voordat je vergoeding kunt indienen. Deze regeling hebben ze ergens verstopt op hun site gezet, niet gecommuniceerd. Betekent de facto voor iedereen met kinderen in leeftijd van 9 jaar: ga switchen of verzeker bij! want anders moet je twee jaar wachten voordat je een vergoeding krijgt. Voor meeste orthondontische behandelingen kun je namelijk niet twee jaar wachten.

Ik heb hierover klacht ingediend, en die werd op zeer betuttelende wijze afgehandeld.

Werner
16-08-2018

Verzekerd. van ellende!

Dit verstaat Zilveren Kruis onder dienstverlening:

- Je krijgt regelmatig berichten, waarin wordt aangekondigd dat een bedrag zal worden afgeschreven, zoals laatst bij ons: € 456,05! Het hoe en waarom staat er niet bij; zoek dat zelf maar uit. Maar log je in op je account en controleer je je postvak, dan blijkt dat dit niet klopt en dit bedrag is gecorrigeerd naar € 71,05. Maar hiervan hebben wij geen bericht ontvangen. Wat moeten we nu geloven? Je komt dus 's avonds thuis, leest je mail en schrikt je wezenloos. De avond is naar de knoppen. Klantenservice erkent dat veel mensen hierover klagen. Men 'geeft het door'.

- Als je één keer een gespreide betaling eigen risico storneert wordt direct de hele regeling opgeheven. Naar de reden van stornering wordt niet gevraagd. Zo zadel je mensen op met financiële problemen en een barrière voor de gezondheidszorg.

- Heb je een reguliere zorgpolis, dan krijg je een gewone zorgpas waar alleen 'Zorgpas' op staat. Maar heb je geen bijzondere dingen nodig en neem je dus een budgetpolis, zoals wij dit jaar deden, dan staat dat op de pas vermeld, in een rode driehoek met witte letters, zodat dit goed opvalt. Ook staat er bovenaan de pas 'Zorgpas Basis Budget'. Bedoeling is waarschijnlijk dat mensen zich schamen om de pas bij huisarts, poli of tandarts te tonen en het volgende jaar kiezen voor een duurdere polis.

-Om in te loggen op je account heb je altijd je mobieltje nodig, omdat je een code krijgt toegestuurd. En omdat wij nog van de generatie zijn die dat ding niet overal mee naar toe sleept, is dat soms behoorlijk onhandig. Alternatief is het scannen van een QR-code, een speciale app en een pincode. Heel gemakkelijk allemaal.

Deze vier feiten zijn voor ons aanleiding geweest de polis bij Zilveren Kruis (Achmea) op te zeggen.

Paul
18-07-2018

Criminele organisatie

Deze verzekeraar haalt alles uit de kast om maar niet te hoeven uitbetalen. Zij is op de stoel van de arts gaan zitten en bepaalt zelf welke zorg er wordt verleent ondanks herhaaldelijke terechtwijzingen van de rechtbank. Dat maakt ZK tot een criminele club en komen er ook nog mee weg. Ik beschouw mijzelf als niet verzekerd omdat alle kosten voor eigen rekening zijn.

Meer Zilveren Kruis reviews
Welk cijfer geef jij Zilveren Kruis?