Zilveren Kruis reviews

4.2
20-02-2024

Erg onvriendelijk aan de telefoon en te beroerd om uitleg te geven.

Roy
05-04-2023

Slechte basisverzekering, lijkt allemaal prima zolang je er geen echt gebruik van hoeft te maken. Ongeluk gehad, geen keuze voor welk ziekenhuis want werd gewoon door de ambulance ergens naartoe gebracht en natuurlijk valt dat ziekenhuis niet onder hun regeling.

Te belachelijk voor woorden, iedere zorgverzekering die niet standaard alle ziekenhuizen in hun regeling hebben moeten verboden worden.

Mensen hebben niet altijd de keuze om te kiezen naar welk ziekenhuis ze gaan, vaak is het belangrijker om ervoor te zorgen dat je niet dood gaat. Bij zilveren kruis hebben ze niet dezelfde instelling.

Joep
09-01-2023

Slechtste zorgverzekeraar ooit!

Te duur,onvriendelijk personeel,telefonistes,belachelijk lange wachttijden telefonisch,onprofessioneel,onterechte dubbel afschrijvingen!

Kortom een grote chaos.

Hoop dat zilveren kruis snel van het toneel verdwijnt.

Geen zorgverzekeraar waardig!

Michael
30-06-2022

Hdhdj

Orthodontist ivm beugel kinderen, vroeger moest je hier 6jaar aaneengesloten klant zijn toen 2 jaar wachttijd met 3 sterren aanvullende basisverzekering en nu 1 jaar. Kortom wij zijn al sinds dag 1 klant van het ZK. En dachten het goed op orde te hebben. Nu had ik zelf de fout gemaakt dat ik dus al twee jaar 3 sterren tandarts aanvullend was ipv 3* basisverzekering. Maar goed het is ook verwarrrend en daar doen ze het om natuurlijk. Want er stond vroeger als 1 vd ouders aanvullend 3* is hebben de kinderen recht op een beugelvergoeding. Nu blijkt dus achteraf ook dat je goed moet zorgen dat je kinderen op de polis staan van degene die aanvullend 3* is verzekerd, want anders kom je ook niet in aanmerking voor de beugel vd kinderen. Hier kwam ik achter na contact met de klantenservice, ik had aangeboden om evt nog een bedrag te betalen om van mijn kant mijn fout te compenseren.Dus mensen let op dat de kinderen op de polis staan van degene met de beste verzekering!

Gr Michael

Willie
27-05-2022

Door Fraude plegers toe te laten, is Zilveren Kruis geen Zorgverzekerings Maatschappij meer voor mij. Als zij mij op 21 April 2022 zonder enige voorwaarde doen uitschrijven . Waarop 27 Mei 2022 vermelden zonder mijn toestemming doen activeren. Blijkt dat Zilveren Kruis niet meet aan hun eigen voorwaarde weten te houden. Waar hun eihen leugens op de naam van de verzekeringsnemer doen vermelden door hun leugens te verkondigen tegen over Flanderijn. als zij zelf nu alles haan terug betalen aan mij omdat Zilveren Kruis niet aan beveiliging voldoet wegens fraudfe plegers toe te laten in ander mans dossier(s)

Thomas
27-04-2022

Als grensarbeider moet je een S1-formulier regelen zodat je vanuit het woonland zorgkosten kan verrekenen met de buitenlandse zorgverstrekker. Het Zilveren kruis moet dit formulier dus aanleveren. Bij andere organisaties (bv CZ) was dit in het verleden nooit een probleem maar Zilveren Kruis beweer dat een S1-formulier voor België niet nodig is. Als je ze belt geven ze je gewoon een nummer dat je moet doorgeven aan de Belgische zorgverzekeraar.

Daar kennen ze het probleem (ze hebben een S1-formulier nodig, maar Zilveren kruis wil het niet aanleveren) en leggen me direct uit dat ze al heel vaak contact hebben opgenomen met Zilveren Kruis om het probleem te bespreken. Zilveren kruis weigert echter actie te ondernemen en laat de grensarbeiders in de kou staan. De Belgische zorgverzekeraar heeft me moeten begeleiden door achterpoortjes in hun website (want ook daar staat dat een S1-formulier voor België niet nodig is) om het formulier aan te vragen. Ronduit triest.

Evelienbuil
15-03-2022

Het verschil tussen EHBO en REANIMATIE

Ze weten daar het verschil niet thuis een ehbo cursus en een reanimatie cursus. beide zal ik vergoed moeten krijgen . maar ze boeken de reanimatie cursus in op ehbo cursus met omschrijving ; deze nota hebben we al verwerkt. nee dat hebben jullie niet.

want dit is REANIMATIE … als vijf keer ingediend maar telkens het zelfde. wordt tijd dat het personeel bij jullie de declaraties eens goed lezen en niet denken is ehbo .

Wordt er echt niet goed van.

Saya dern
03-03-2022

Vertrouw nooit op deze gezondheidszorg, het is volledig crimineel en opgelicht omdat je te veel geld aanneemt, ik raad je ten zeerste aan dit te vermijden! ga met een andere zorg zoals ditzo zijn aan te raden of anderen!

Als je naar het ziekenhuis gaat of naar de huisarts, tandarts, dan brengen ze je kosten in rekening en betalen ze weer duur

Die gezondheidszorg zijn volledig oppassen en fraude!

Nooit gebruik deze zilveren kruis, ik ben niet blij voor dit en had ervaning slechte zo.

Dick
04-02-2022

Zilveren Kruis doet alles om de declaratie maar niet te hoeven betalen en zoeken tussen de regels door, om de buitenlandse ziekenhuis opname niet te hoeven betalen.

Accepteren geen nota bedrag, geen betalings bewijs, geen ziekenhuis informatie.

De nota moet op de cent gespecificeerd zijn, anders geen betaling pppffffff

Nooit meer zilveren Kruis

Mien
11-12-2021

Slechte hulp, weinig keuze in ziekenhuizen.

Zelf veel betalen ondank hoge premie

03-12-2021

Huisarts moet  ALS patiënt laten inslapen omdat het Zorgkantoor Zilveren Kruis het budget voor de zorg niet verlengd.

Dat is wat Zilveren Kruis voor onze broer kan betekenen.

René
18-10-2021

Nooit meer Zilveren Kruis, zoveel is ons nu duidelijk. Inmiddels zijn we al ruim een halfjaar bezig om een rekening van ~3000 euro aan medicijnen vergoed te krijgen. Zilveren Kruis zoekt de ene na de andere reden om niet te vergoeden, van "u had geen toestemming voor de behandeling" (hadden we wel), via "maar deze medicijnen worden volgens Medicijnkosten.nl helemaal niet vergoed, kijk maar" (3/4e van de medicijnen wordt wel vergoed volgens die website) naar "Oh, maar een apotheek heeft deze medicijnen vergoed, dan vergoeden we niet". *zucht*

Het is duidelijk dat ZK maar 1 doel heeft: niet vergoeden, koste wat het kost. Maar we houden vol, zelfs bemiddeling van SKGZ (de onbudsman zorgverzekeringen) mocht niet baten. En als je om je heen eens om ervaringen vraagt, reageert medisch personeel allemaal hetzelfde: ohja, ZK keurt standaard 10% van onze declaraties af. Daarvoor hebben we speciaal iemand in dienst om de onterecht afgewezen declaraties toch gedeclareerd te krijgen".

Hen
10-09-2021

Schandalige klanten service

Namens mijn schoonvader contact opgenomen met ZK.

omdat hij declaraties kreeg op zijn naam van een ander persoon ( met toevallig dezelfde achternaam en geboortedatum)

nadat ik ( niet overdreven) 13 x met hun gebeld heb.

en 2 maanden verder ben , komt het erop neer dat ik zelf maar contact moet zoeken met iedereen die op de declaratie nota staat.

zodat hun een credit nota kunnen sturen naar ZK.

want hun kunnen er niks aan doen .

wat een schandelijk bedrijf, ben je klant bij hun betaal je netjes elke maand je zorg premie.

Mag je fouten bij hun in het systeem zelf gaan oplossen. En de houding van de medewerkers bij de klanten service is ronduit onbeschoft

op 1 na (reinier pijnenborg)

het probleem is overigens op dit moment nog steeds niet opgelost

hopelijk lukt dat allemaal snel. anders komt het incasso bureau maar langs en laat ik het voor de rechter komen .

ik zou iedereen aanraden niet bij Zilveren Kruis

een verzekering af te sluiten .

03-08-2021

Willen noodzakelijke vervoerskosten (was ipv ambulance) niet vergoeden

Omdat regels regels zijn vergoeden ze o.a. De tacxikosten niet die 1 jan gemaakt zijn ipv ambulancecdie niet snel genoeg hier kon zijn. Deze waren bezet.

Dus taxi gebeld en direct naar seh. Wordt niet vergoed omdat het eerst aangevraagd moet worden.

Hoe. 1 jan zijn ze er niet. Dus wachten tot 2 jan. Er was spoed.

Wat een verzekering. Nooit meer en ook niet van hun moederbedrijf of andere dochters.

Ze werken voor en met mensen en dankzij mensen.

Bmc
23-06-2021

Wat een zooitje mij aanmelden als wanbetaler terwijl er niks openstaat.

Ik kreeg zomaar een brief dat ik als wanbetaler was aangemerkt.

omdat iets van 100 euro niet was betaald.

Ik heb alles betaald zover ik weet en hun weten het ook nu.

toch willen ze me niet afmelden en ik betaal nu al twee maanden 150 euro zorgtoeslag aan hun.

Ze zouden me een verslag sturen wat nu gebeurt.

nou dat is als weken gelden.

Dit is gewoon niet normaal.

Schaam je!

Marie
09-06-2021

Herindicatie zorg

Als hulp behoevende vecht je tegen het systeem dat zilveren kruis heet, het is vergelijkbaar met de belastingdienst! Vanaf haar tweede levensjaar bekend met een chronische ziekte, de ziekte is 1 ding maar het vragen of misschien moet ik wel zeggen vechten om hulp is wat ons de meeste zorgen en verdriet heeft gegeven. Het continue 'bewijzen' het maakt moe. participatie maatschappij . geloof me je komt er niet aan toe. Nu wederom OP TIJD herindicatie aangevraagd. gewoon een brief vanuit het niets wij hebben langer nodig voor beoordeling en stellen uit tot 16 augustus. zorg stopt niet op 24 augustus! Pech dan . verantwoordelijkheid nemen dat kennen ze niet. lukt ons niet en . de dupe is diegene die afhankelijk is van mensen die zich schuilen achter REGELS. vergelijkbaar met de belastingdienst, SCHANDALIG

Ed
07-06-2021

Gevaar voor je portemonee en gezondheid

Na het verplicht afnemen van insulinenaalden bij Apotheekzorg, waardoor je een middag thuis moet blijven om op de pakketbezorger te wachten, weet ZK nu ook ineens beter welke insuline voor jou het beste werkt.

In plaats van de door een competente internist/endocrinoloog voorgeschreven FIASP moet de apotheek plotseling Aspart van Sanofi leveren. Dit is door een schrijftafelkwakzalver van ZK bedacht zonder ook maar één patient gezien te hebben. Welke invloed dit heeft op je gezondheid is totaal onbekend. FIASP kun je nog wel krijgen als je er maar voor betaald. De kosten voor FIASP kun je wel krijgen € 48,75 per doosje.

ZK is duidelijk bereid om in jacht op meer winst de patient daaraan ondergeschikt te maken.

Wat is de volgende stap? De internist niet meer vergoeden? De groenteboer kan het ook wel?

Sandra
06-05-2021

Crimineel

Word je gelokt als student om je bij hen te verzekeren, lekker goedkoop. Pak je ook nog n hoger eigen risico. blijkt het reguliere ziekenhuis niet in hun pakket te vallen, mag je 550€ betalen voor een onstoken teen. Grote schande Zilveren Kruis, criminelen zijn jullie van de hoogste categorie. Raad iedereen aan om niet met hen in zee te gaan

Ch
26-04-2021

Criminelen, hebben ten slotte ook het Slotervaart om zeep geholpen

Ik belde over een operatie die ik wil ondergaan bij een privékliniek, een internationaal zeer goed aangeschreven kliniek waar ook het koningshuis patiënt is en met talloze onderscheidingen. Riep de vrouw aan de telefoon uit dat die kliniek totaal onbekend was bij hen en dat ik niks vergoed zou krijgen, en zeker niet als de operatie ook waarschijnlijk nog zou mislukken. En dat de prijs voor de operatie belachelijk hoog was. Echt, deze mensen zijn totaal niet geïnteresseerd in de gezondheid van hun cliënten, alleen in hun geld. Ik ben op leeftijd, maar ik wacht graag met deze operatie tot volgend jaar via een goede zorgverzekeraar. Ze moeten zich schamen.

Fr.
02-02-2021

Basisbudget polis studenten

De Budgetpolis wordt aangeboden als een studentenverzekering. Slogans als "Studenten Goed Verzekerd" en "Kom erbij". In een studentenstad als Nijmegen blijken in de verre omtrek geen contracten te zijn afgesloten met reguliere ziekenhuizen, zodat studenten hierdoor ernstig gedupeerd kunnen worden wanneer ze zorg nodig hebben. Dit is misleidend.

Meer Zilveren Kruis reviews