Zilveren Kruis285 ervaringen

Niels
22-09-2020

Leeftijdskorting oneerlijk

Deze week maakten minister Tamara van Ark (Medische zorg) aan de Tweede Kamer bekend dat het vanaf 2023 niet meer is toegestaan dat zorgverzekeraars hun klanten een korting geven op de basispremie, omdat ze als groep een zorgverzekering aanschaffen.

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis liet aan de media weten ‘verbaasd’ te zijn over het voornemen van de VVD-bewindsvrouw. “De maatregel veegt de jarenlange investeringen in preventie en gezondheid voor werknemers, patiënten en chronisch zieken, senioren en mensen met een laag inkomen in één keer van tafel.” beweert de zorgverzekeraar.

Diezelfde zorgverzekeraar hanteert bij zijn aanvullende pakketten een leeftijdskorting. Dat oneerlijk is en verboden zou moeten worden. Bij een ZieZo fysio en tand zit een totaal verschil van 3,50 euro per maand. Als je tussen de 18 en 29 jaar bent ben je 3,50 euro per maand goedkoper uit dan als je 30 jaar en ouder bent.

Alita
Alita
22-06-2020

Een ronduit criminele organisatie

Al mijn hele leven lang verzekerd bij zilveren kruis Achmea. Wat een vergissing. Een wassen neus wat op hun site staat. Onmenselijke geldwolven. Grote organisatie die zich zo kan opstellen: onbereikbaar of je nu in je recht staat of niet.

Arthur
08-06-2020

Luie kennisloze medewerkers

Dat ik tot 5x toe contact moet hebben inzake een vergoeding van een beroepsgroep welke bij jullie op de lijst voor vergoedingen staat (bron: www.zilverenkruis.nl) En nog steeds niet uitgekeerd heb gekregen
1e keer was d behandelcode niet vermeldt?
2e miste de AGB code?
3e keer onjuiste registratie?
4e keer stond het in Vectis niet goed?
5e keer quote medewerkster ‘ja sorry meneer dit had voorkomen kunnen worden wanneer het direct in Vectis was opgenomen’ klopt niets van want hoe kan ik anders 2 afwijzingen op schrift van jullie hebben ontvangen met verschillende redenen?

Zilveren Kruis is in mijn beleving het contact met haar klanten verloren, denkt niet mee en komt al helemaal niet met oplossingen.

Derhalve bij dezen een officieel verzoek voor onderzoek naar de moraliteit en capaciteit van jullie medewerksters die mij te woord hebben gestaan alsmede een toetsing op kennisniveau van de functie. Wat een ongeorganiseerde bende

Oh ja en de oplossing? Vrij simpel, de klant (ik dus) bij het 1e belletje compleet informeren, meedenken en zorgen dat jullie systemen goedstaan zodat de declaratie er vlot doorheen loopt, hoort bij je werk toch? En wordt je er zelf ook niet meer gelukkig van ga dan wat anders doen met je leven is mijn advies.

Arthur

Wesley
07-06-2020

Opgezadeld ten onterechte incassokosten.

Het is vaker dit jaar en vorige jaar voorgekomen dat er onterechte incassokosten bij mij zijn berekend. Omdat er bij de automatische incasso iets fout is gegaan waarvoor ik meerdere malen heb gebeld om de datum te laten veranderen maar blijkbaar word er niets me gedaan.

Wytse Pyt
14-05-2020

Zadelen je onterecht op met hoge kosten

Heeft Achmea wellicht aandelen in het incassobureau Flanderijn? Hoewel ik volledig in mijn recht sta, kan er geen vordering meer teruggetrokken worden door Zilveren Kruis, aldus de verzekeraar. Heel vreemd! Absoluut geen aanrader en zeer onheuse 'klant'-benadering!

16-04-2020

Zadelen je op met incassokosten

Sturen je betalingsherinneringen per email zonder dat je weet dat dat is ingesteld door hen. Na 2 maanden kom je per brief uiteindelijk erachter dat er een betalingsachterstand is met bijhorende kosten. Zeer slecht geregeld dit en totaal niet vanuit klantbelang gedacht. Maak je instellingen duidelijker voor klanten.

Rochel
15-04-2020

Niet klantvriendelijk voor bestaande klanten!

Stelletje prutsers. De eerste 2 reminders niet ontvangen per mail. Vervolgens 3e reminder per brief gekregen inclusief een boete. Eerste 2 reminders NOOIT ontvangen, maar oke de boele toch maar betaald. Vervolgens maaStelletje prutsters. De eerste 2 reminders niet ontvangen per mail. Vervolgens 3e reminder per brief gekregen inclusief een boete. Eerste 2 reminders NOOIT ontvangen, maar oke de boele toch maar betaald. Vervolgens maak ik het geld over voor heel het jaar. Krijg ik daarna een mail dat ik weer geld terug ontvang het het ZK. Omdat ze het zonder reden naar een maandbetaling hebben gewijzigd. Zonder enig overleg. Echt NIET klantvriendelijk. k ik het geld over voor heel het jaar. Krijg ik daarna een mail dat ik weer geld terug ontvang het het ZK. Omdat ze het zonder reden naar een maandbetaling hebben gewijzigd. Zonder enig overleg. Echt NIET klantvriendelijk.

Sayf
Sayf
24-03-2020

Duurder uit door lage dekking

Je betaalt per maand minder maar betaalt achteraf veel meer.
- Slechte dekking
- Beperkte aanbod ziekenhuis waardoor je achteraf apart aan zorgvelener erbij moet betalen

Doe het gewoon niet!

Anton
16-03-2020

Ze houden zich niet aan de basisverzekering

De cursus die mij van het roken afhielp willen ze niet vergoeden terwijl die vergoeding onder de basisverzekering valt. Er was een rechter voor nodig om mijn gelijk te krijgen. Nog steeds vergoeden ze niet aan anderen. Wat een commerciële honden!

Lenn
04-03-2020

7 maanden

Na een fout van de zorgverzekeraar in september 2019. hebben zij 10 december 2019 bekend schuldig te zijn aan een fout.

Dit alles zou voor 17 december geregeld zijn. Ik heb in de tussentijd wel al een dagvaarding en meerdere deurwaarders aan de deur gehad.

Inmiddels is het 4 maart 2020 en zijn we nog steeds op het punt van sept 2019. Ik heb nog nooit zo een zooitje meegemaakt bij een zorgverzekeraar. Echt krankzinnig slecht!

Danielle
24-02-2020

Slechte klantenservice

De mevrouw aan de lijn vond mijn vraag over de declaraties ook gek maar wist niet hoe het kwam. ‘Heel gek, misschien moet je het ziekenhuis maar bellen. ik heb geen idee. Oké dag!’ Er werd niet echt meegedacht of uitgelegd hoe zo’n berekening tot stand kwam.

Janneke
19-02-2020

Hoge premie, weinig vergoed

Dure verzekeringen, maar vanwege collectiviteit toch afgesloten. Ook aanvullende tandartsverzekering, maar dan blijkt dat de vergoeding echt zeer beperkt is en de informatie hieromtrent erg misleidend is, waardoor de klant denkt dat er meer vergoed wordt, dan dat er daadwerkelijk wordt vergoed. Volgend jaar andere verzekering

ES
07-02-2020

Hoge premie, weinig vergoeding

De maandelijkse kosten van aanvullende polissen / modules kost meer dan de behandelingen zelf.
ZK hanteert maximum vergoedingen (bijv. 480 euro per jaar voor alternatieve geneeswijzen), maar betalen een maximum van 40 euro per keer uit.
Een behandeling (gemiddeld 1x 120 euro per 4 weken) krijg je dus never nooit vergoed; aan die 480 euro komen de meeste mensen dus niet.
De behandelingen zonder de 40 euro vergoeding waren voor mij goedkoper geweest als je uitrekent wat deze polis per jaar kost.
Ik heb nooit bij een andere zorgaanbieder gezeten dan ZK, 2020 is absoluut het laatste jaar.

Dirk
06-02-2020

Zilveren Kruis maakt fouten en laat klant er voor opdraaien

Hierbij mijn net ingediende officiële klacht over zk.
Het volgende speelt op dit moment, ik wordt keer op keer "het bos” ingestuurd, de fout ligt bij zk, is toegegeven maar de zaak wordt niet opgelost.
Er moet € 1.231,01 worden terugbetaald, wij hebben als particulier rekeningen te voldoen en hebben het geld niet! nu word ik weer afgescheept en moet wachten tot een onderzoek is afgerond terwijl 100% duidelijk is dat er foutief terugbetaald is op een verkeerd onbekend rekeningnummer.
Ik ben het slachtoffer van hun interne fouten en men neemt niet de verantwoording het slachtoffer direct schadeloos te stellen zodat deze zijn rekeningen kan betalen! een schande.

Het betreft de zorgverzekering van dochterlief.
Als student betalen wij haar premie van mijn rekening.
Om aan de verplichtingen naar zk te voldoen is de hele jaarpremie voor 01-01-2020 door ons betaald.
Dochter uiteindelijk toch gekozen voor andere verzekeraar
Het gaat hier om € 1231,01, geen broodje kaas!
Geen probleem dacht ik, wordt snel opgelost.
Zelf ben ik verzekerd bij de onvz, precies hetzelfde vorig jaar meegemaakt, de premie had ik op 5 januari van onvz terug op mijn bankrekening.
Inmiddels is het 6 februari, het jaar is 5 weken oud en de premie is niet terugbetaald door zk!
Ik heb daarover 6 x gebeld.
Klantenservice antwoorden vanaf half januari;
1- het wordt deze week nog teruggestort.
2- voor eind januari moet het op uw rekening staan.
3- vanaf 1 februari gaat het betaald worden.
4- op 4 februari, het geld is betaald.
5- op 5 februari, geef het nog een paar uur, uiterlijk morgen moet het op uw rekening staan. Betalingen gaan in een cluster als verzamelbetalingen naar de ing en worden ’s-nachts afgehandeld.
6- het is 4 februari betaald, kan nog dagen duren.

Ik ging niet akkoord, steeds andere verhalen van klanten-"service" maar geen terugbetaling ontvangen.
Tegenwoordig wordt interbankier geld binnen seconden overgemaakt, 24/7 ook voor bedrijven.
Zk gebruikt ing bank, ik bankier met abnamro.

Na flink aandringen en mijn ongenoegen geuit te hebben dan toch doorverbonden met de financiële afdeling die dit behartigd.
Een dame aan de lijn. Na wat “gehakketak” zag zij ineens iets in haar systeem wat niet klopte, ze vroeg mij even geduld zodat ze e.e.a. Kon uitzoeken.
Zk bleek het bedrag op een verkeerde rekening te hebben terugbetaald, waarschijnlijk een onbekende geluksvogel.

Dan denk je toch, gelukkig, fijn dat ik bleef aandringen en niet opgaf, het is om moedeloos van te worden maar de aanhouder wind en het lek is boven, vandaag uiterlijk morgen zal zk dit recht hebben gezet en het bedrag zijn bijgeschreven op mijn openstaande andere rekening kan betalen.

Niets is minder waar!

Doodleuk vertelde deze dame mij dat ik nog tot uiterlijk eind volgende week moet wachten voordat e.e.a. Is terugbetaald. Wat?
Ja, de dame kon er ook niets aan veranderen, vond het zelf ook erg raar, had aangedrongen dat ik niet kon wachten, maar diegene die hier over moet beslissen had haar medegedeeld dat er nu eerst een onderzoek zal gaan plaatsvinden en als dat is afgerond zal er terugbetaald gaan worden en tot die tijd moet meneer maar fluiten naar zijn centen en nog langer wachten, jammer dan!
En wie gaat hier de rekeningen betalen? is dit nog acceptabel terwijl de fout boven tafel is en die 100% bij zk zelf ligt.
Elk normaal en reëel denkend mens is het dan toch met de stelling eens dat je in zo’n geval een groot excuus aanbied en als een speer zorgt dat er een uitbetaling plaatsvind om die persoon schadeloos te stellen en het probleem aan die kant, los van dat interne onderzoek, oplost.
Nee dus. Zk zegt dood leuk, zak maar verder in de modder en je wacht maar!
Ik ga niet akkoord met deze handelswijze, de dame aan de lijn gaf mij het advies een klacht in te dienen wat ik heb gedaan maar dit hoort ook buiten zk bekend gesteld te worden en dit review is er 1 van.
Ik heb de dame verteld dat een (interne)klacht niet zal helpen, ik krijg daar mijn geld niet mee terug.
Dit verhaal hoort naar buiten te gaan zodat potentiële verzekerden zich wel drie keer zullen bedenken alvorens met een bedrijf als zk een overeenkomst te sluiten want dit is onacceptabel en bot.

Katja
13-01-2020

Verlening machtiging zorgverlener

Deze zorgverzekeraar geeft niets om de mens (client) en de zorgverleners! Al sinds oktober zijn wij bezig om een nieuwe (verlengde) machtiging te verkrijgen van het Zilveren Kruis voor mijn moeder haar thuiszorg (hulp bij wassen en aankleden). Hoezo 'machtiging afgekeurd'? Opnieuw aanvragen dan maar, omdat het Zilveren Kruis het zo wilt, je bent zo een maand verder en inmiddels is het oude contract verlopen. De zorgverlener gaat door met zorgverlener, maar het Zilveren Kruis stopt de betaling! Moeten het personeel van de zorgverlener ook niet gewoon betaald krijgen Zilveren Kruis? De zorgverlener heeft een hart voor de client, de Zilveren Kruis absoluut niet!
Meerdere malen contact met het Zilveren Kruis, maar daar krijg je bij de klantenservice nul op request. Waardeloos!
Omdat de Zilveren Kruis maar een vergoeding van 75% geeft met de verzekering die mijn moeder heeft, hebben we de polis overgesloten naar een restitutiepolis voor een 100% vergoeding voor die fantastiche zorgeverlener. Die al die tijd 25% van de rekeningen heeft kwijtgescholden.
Inmiddels zijn we 3! maanden verder en heeft het Zilveren Kruis nog weken nodig om een machtigingsaanvraag voor een verlening te behandelen. SCHANDALIG!
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat haar zorgverlener gaat stoppen met clienten die verbonden zijn aan het Zilveren Kruis. Inmiddels zijn we belandt in het nieuwe jaar en kan mijn moeder dus niet meer overstappen naar een andere zorgverzekering… wat nu… met handen en voeten gebonden aan het Zilveren Kruis, gedwongen naar een andere zorgverlener met alle ongemakken van dien.
Waar gaat het heen met deze zorgverzekeringsmaatschappij? Moeten wij zelf mijn moeder gaan wassen of kunnen we deze hulp gewoon blijven inkopen met behulp van deze verzekeringsmaatschappijen?

Bob
11-01-2020

Hoge premies en weinig vergoed

Sinds een aantal jaar ben ik aangesloten bij Zilveren Kruis, doordat ik gedurende deze periode amper gebruik heb hoeven maken van de zorg. Is het mij nooit opgevallen dat ze nauwelijk iets uitkeren wanneer hier gebruik van wordt gemaakt. Vanwege de hoge premie kosten ben ik er altijd vanuit gegaan dat ze veel vergoeden wanneer hier gebruik van wordt gemaakt en dit is absoluut niet het geval.

Zilveren Kruis valt absoluut af te raden en in mijn ogen zijn het oplichters. Ze profiteren over de rug van mensen die de zorg hard genoeg nodig hebben. Het is tijd voor de politiek om hierin keihard in te gebruiken en dit grondig te gaan reguleren. De zorg loopt op deze manier volledig uit de hand!

Rinus
03-01-2020

Zilver kruis doet weinig voorbestaande klanten

Mijn ervaring is dat wanneer je een trouwe klant ben nu reeds al 6 jaar en nog nooit echt is gedeclareedt.
Zilver kruis niks doet aan een vorm van cash back of korting op een polis.

Daarnaast is de klanten klachten service zeer slecht geven ook nooit antwoord op je antwoord en doen ook hier niks mee. Telefonische wachtrijen van langer als 45 minuten.

Ans
03-01-2020

Slechte verzekeraar met een wanordelijke administratie

DRIE jaar in de schuldsanering gezeten, omdat ik door een fout in hun administratie zelf mijn ziekenhuisrekening moest betalen! Kon er toentertijd werk van maken, mnaar mijn vader kwam te overlijden, mijn moeder kreeg een infarct en zelf was ik herstellende van twee klaplongen.Nu checkte ik of mijn eigen risico daar opgebruikt was, NEE dus, maar bij telefonische opheldering gewoon afgeserveerd door een onvriendelijke medewerkster, wat een WANVERTONING

Lisa
30-12-2019

Administratieve puinhoop & slechte klantenservice

Administratieve puinhoop met facturen en correctiefacturen die keer op keer niet kloppen. Slecht bereikbare klantenservice met lange wachttijden en onvriendelijk/onbekwaam personeel. Voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd binnen de organisatie, uiteindelijk zonder oplossing. Kortom een dure verzekering met slechte service in vergelijking met andere zorgverzekeraars. Geen aanrader en vandaag daarom overgestapt! De

Terry
18-12-2019

Klacht over contracten van Zilveren Kruis

Het Zaans Medisch Centrum blijkt door Zilveren Kruis nog niet te zijn gecontracteerd. De indruk die bij ons bestaat is dat dat komt door het gegraai van de directie van Zilveren Kruis dat daarvoor de lat extreem hoog heeft gelegd. Daarom moet ik als klant dus mijn verzekering opzeggen in december, zonder duidelijkheid wanneer ik de goedkoopste basisverzekering zal vinden, terwijl ik 5 min. van dit ziekenhuis afwoon? Wanneer wordt er nu eens geregeld dat contracten voor 15 november geregeld zijn, desnoods onder dwang. Het zijn elke keer weer de verzekerden die hier van de dupe zijn.

Meer Zilveren Kruis reviews
Welk cijfer geef jij Zilveren Kruis?