Zilveren Kruis271 ervaringen

Katja
13-01-2020

Verlening machtiging zorgverlener

Deze zorgverzekeraar geeft niets om de mens (client) en de zorgverleners! Al sinds oktober zijn wij bezig om een nieuwe (verlengde) machtiging te verkrijgen van het Zilveren Kruis voor mijn moeder haar thuiszorg (hulp bij wassen en aankleden). Hoezo 'machtiging afgekeurd'? Opnieuw aanvragen dan maar, omdat het Zilveren Kruis het zo wilt, je bent zo een maand verder en inmiddels is het oude contract verlopen. De zorgverlener gaat door met zorgverlener, maar het Zilveren Kruis stopt de betaling! Moeten het personeel van de zorgverlener ook niet gewoon betaald krijgen Zilveren Kruis? De zorgverlener heeft een hart voor de client, de Zilveren Kruis absoluut niet!
Meerdere malen contact met het Zilveren Kruis, maar daar krijg je bij de klantenservice nul op request. Waardeloos!
Omdat de Zilveren Kruis maar een vergoeding van 75% geeft met de verzekering die mijn moeder heeft, hebben we de polis overgesloten naar een restitutiepolis voor een 100% vergoeding voor die fantastiche zorgeverlener. Die al die tijd 25% van de rekeningen heeft kwijtgescholden.
Inmiddels zijn we 3! maanden verder en heeft het Zilveren Kruis nog weken nodig om een machtigingsaanvraag voor een verlening te behandelen. SCHANDALIG!
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat haar zorgverlener gaat stoppen met clienten die verbonden zijn aan het Zilveren Kruis. Inmiddels zijn we belandt in het nieuwe jaar en kan mijn moeder dus niet meer overstappen naar een andere zorgverzekering… wat nu… met handen en voeten gebonden aan het Zilveren Kruis, gedwongen naar een andere zorgverlener met alle ongemakken van dien.
Waar gaat het heen met deze zorgverzekeringsmaatschappij? Moeten wij zelf mijn moeder gaan wassen of kunnen we deze hulp gewoon blijven inkopen met behulp van deze verzekeringsmaatschappijen?

Bob
11-01-2020

Hoge premies en weinig vergoed

Sinds een aantal jaar ben ik aangesloten bij Zilveren Kruis, doordat ik gedurende deze periode amper gebruik heb hoeven maken van de zorg. Is het mij nooit opgevallen dat ze nauwelijk iets uitkeren wanneer hier gebruik van wordt gemaakt. Vanwege de hoge premie kosten ben ik er altijd vanuit gegaan dat ze veel vergoeden wanneer hier gebruik van wordt gemaakt en dit is absoluut niet het geval.

Zilveren Kruis valt absoluut af te raden en in mijn ogen zijn het oplichters. Ze profiteren over de rug van mensen die de zorg hard genoeg nodig hebben. Het is tijd voor de politiek om hierin keihard in te gebruiken en dit grondig te gaan reguleren. De zorg loopt op deze manier volledig uit de hand!

Rinus
03-01-2020

Zilver kruis doet weinig voorbestaande klanten

Mijn ervaring is dat wanneer je een trouwe klant ben nu reeds al 6 jaar en nog nooit echt is gedeclareedt.
Zilver kruis niks doet aan een vorm van cash back of korting op een polis.

Daarnaast is de klanten klachten service zeer slecht geven ook nooit antwoord op je antwoord en doen ook hier niks mee. Telefonische wachtrijen van langer als 45 minuten.

Ans
03-01-2020

Slechte verzekeraar met een wanordelijke administratie

DRIE jaar in de schuldsanering gezeten, omdat ik door een fout in hun administratie zelf mijn ziekenhuisrekening moest betalen! Kon er toentertijd werk van maken, mnaar mijn vader kwam te overlijden, mijn moeder kreeg een infarct en zelf was ik herstellende van twee klaplongen.Nu checkte ik of mijn eigen risico daar opgebruikt was, NEE dus, maar bij telefonische opheldering gewoon afgeserveerd door een onvriendelijke medewerkster, wat een WANVERTONING

Lisa
30-12-2019

Administratieve puinhoop & slechte klantenservice

Administratieve puinhoop met facturen en correctiefacturen die keer op keer niet kloppen. Slecht bereikbare klantenservice met lange wachttijden en onvriendelijk/onbekwaam personeel. Voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd binnen de organisatie, uiteindelijk zonder oplossing. Kortom een dure verzekering met slechte service in vergelijking met andere zorgverzekeraars. Geen aanrader en vandaag daarom overgestapt! De

Terry
18-12-2019

Klacht over contracten van Zilveren Kruis

Het Zaans Medisch Centrum blijkt door Zilveren Kruis nog niet te zijn gecontracteerd. De indruk die bij ons bestaat is dat dat komt door het gegraai van de directie van Zilveren Kruis dat daarvoor de lat extreem hoog heeft gelegd. Daarom moet ik als klant dus mijn verzekering opzeggen in december, zonder duidelijkheid wanneer ik de goedkoopste basisverzekering zal vinden, terwijl ik 5 min. van dit ziekenhuis afwoon? Wanneer wordt er nu eens geregeld dat contracten voor 15 november geregeld zijn, desnoods onder dwang. Het zijn elke keer weer de verzekerden die hier van de dupe zijn.

Aleksandra
10-12-2019

Administratieve puinhoop!

Ik kreeg een brief, ondertekend door Ditte Hak, dat mijn gemeente zogenaamd Zilveren Kruis had geïnformeerd dat ik niet op mijn adres ingeschreven sta, dus ze hebben mij per direct uitgeschreven maar toch wel een premie incasseren!
De mevrouw Ditte Hak heeft haar afdeling totaal niet op orde. De brief die ik heb gekregen is heel arrogant en zelfs onbeschoft. Zo ga je niet om met VASTE klanten. Volgens mijn gemeente sta ik nog steeds ingeschreven en ze hebben nooit een aanvraag gekregen van Zilveren Kruis over mijn woonadres.
Zilveren Kruis gaat zeer slecht om met zijn klanten, sterke afrader voor toekomstige klanten!

William
30-10-2019

Geweigerd bij ziekenhuis door idioot krappe inkoop

Mijn vrouw heeft heeft ernstige vitiligo in het gezicht en is dood ongelukkig. (witte vlekken op de huid) ze werkt 40 uur in Hengelo. Aleen ZGT behandeld "s avondsg en dat moet 3x per week. Nu is ze geweigerd bij #ZGT omdat verzekeraar #FBTO van #Zilverenkruis achterlijk weinig behandelingen heeft ingekocht en dit niet wil herstellen.

Komt u 2020 maar terug.

Heeeel snel een nieuwe verzekeraar!

Paulina
Paulina
30-09-2019

Klager is een kans, zolang je dat ook goed aangeeft

En dat neemt Zilveren Kruis Achmea gelukkig wel serieus. Goed klachtenformulier waarin ze al aangeven wat je als oplossing wilt zien. Binnen 48 uur telefonisch contact. Pittig gesprek-helaas teveel emotie-met uiteindelijk goede oplossing. Tip:zorg dat je alles vast laat leggen en laat ze precies herhalen wat ze geregistreerd hebben. Tip voor ZK:hou vooral je bestaande klanten in de gaten. Zeker diegenen die nooit of zelden klagen. Een klager is juist een kans.

Gino
20-09-2019

Erg klantontvriendelijke zorgverzekering!

Zilveren kruis is vrij goedkope zorgverzekering, wat een voordeel is.
Ik heb 1x zorgkosten gemaakt in het buitenland, deze kosten zijn meeverzekerd. Alles ingescand en opgestuurd. Ik kreeg een klein gedeelte van de aanvraag terug, andere deel konden ze niet 'lezen'. Duidelijker dan inscannen kan je het niet, verder willen ze er niet meer moeite insteken en is het maar jammer voor je.
Erg klantontvriendelijke zorgverzekering!

Ed
30-07-2019

Zeer klantonvriendelijk

Zilveren Kruis vertikt het om rekeningen te sturen waardoorcer continu gebeld moet worden met ze voor betalingskenmerken. Tevens vergoed ZK klakkeloos declaraties van de apotheek. In dit geval medicatie twv ruim € 200,00 welke nooit is geleverd. Vervolgens worden deze zonder pardon op verzekerde verhaald. Geen discussie mogelijk, niet betalen is deurwaarder. Walgelijke zorgverzekeraar

Fatima
26-07-2019

Een zeer slechte zorgverzekeraar!

Ik had een paar declaraties ingediend voor zorgkosten in het buitenland en voordat ik maar een kleine deel van het bedrag had gezien, moest ik 3 maanden lang telefoontjes blijven plegen en wachten op antwoord. Ook de medewerkers met wie ik aan de telefoon sprak waren onvriendelijk en toonden totaal geen begrip. Ik heb nooit zo een slechte zorgverzekeraar meegemaakt. Ik raad mensen af om zich bij zilveren kruis in te schrijven.

Marie
25-07-2019

Als kwetsbare klant moet je snel wegwezen

ZK is een en al paarse krokodil, verschuilen zich achter ondoorzichtige en eigen verzonnen procedures welke niet voor de klant inzichtelijk zijn, walgelijk!

Frank
09-07-2019

Walgelijke klantenservicemedewerker

Je wordt door de klantenservice van deze verzekering gewoon beledigd wanneer je niet direct kunt vinden of snapt wat er bedoeld wordt. Vervolgens wilde de persoon in kwestie mij ook niet meer verder helpen terwijl ik gewoon inhoudelijke vragen stelde. Ben je op zoek naar service? Dan moet je in ieder geval niet bij achmea zilveren kruis zijn.

Jay
08-07-2019

Goede service

Heel respectvol personeel. Ze nemen de tijd voor je

Brenda
29-06-2019

Administratie niet op orde

Administratie niet op orde!
Medewerkers daar slapen , sommige geven zelf toe dat de administratie daar een grote chaos is dat ze er zelf niks van snappen . Sturen steeds betalingsherineringen met verhogingen , terwijl je hebt betaald . Spook nota’s en ga zo door . Ook incasseren ze al 2 maanden vooruit . Belachelijk! Mij ben je kwijt als klant oplichters

Ramo
27-06-2019

Waardeloos - Verschrikkelijke organisatie!

In twee dagen bijna uur in de telefonische wachtstand!

Zeer slechte klantenservice!

Ziekenhuizen worden zonder de klant in te lichten opeens niet meer gedekt! verander je verzekering betaal ik meer achteraf 3 maand later krijg je nog rekening want ik was te laat verzekering wijzegen?!? waarom betaal ik meer dan? ik kan net zo goed niet wijzigen dat heeft me minder gekost dan nu! nooit meer zilver kruis!

Sjors
19-06-2019

Verschrikkelijke organisatie

Vorig jaar overgestapt naar Zilveren Kruis maar heb grote spijt.
Vorig jaar al meerdere keren met dit probleem gezeten maar Zilveren Kruis leek het uiteindelijk opgelost te hebben en had mij beloofd dat het niet weer zou gebeuren, maar dit jaar toch weer hetzelfde probleem:
Zilveren Kruis stuurt mij brieven waarin zij melden dat mijn adres zoals hij bij de gemeente staat niet zou kloppen. Als ik dit niet binnen 4 weken oplos dreigen zij mijn zorgverzekering stop te zetten!
Echter bij de gemeente (ik moet elke keer bij hen langs gaan om dit te na te vragen, wat veel tijd kost) klopt mijn adres gewoon. Het probleem ligt dus bij Zilveren Kruis. Echter wanneer ik telefonisch contact met Zilveren Kruis heb kunnen zij mij niet helpen. Zij zeggen steeds dat ik het met de gemeente moet regelen. Wanneer ik uitleg dat ik met de gemeente niets kan regelen omdat alles daar klopt zeggen zij alsnog dat ik naar de gemeente moet gaan om het op te lossen! Wanneer ik vraag of Zilveren Kruis zelf contact met mijn gemeente wil opnemen om dit uit te zoeken willen zij dat niet doen.
Deze organisatie heeft hun zaken niet op orde en behandeld zijn klanten ronduit schofterig. Als je tijd en gezondheid je iets waard zijn moet je vooral niet met Zilveren Kruis in zee gaan!

Angelique
17-06-2019

Foutieve informatieverstrekking

Ik heb het Zilveren Kruis regelmatig om informatie verzocht. Een keer zelfs schriftelijk een bevestiging gevraagd.
Helaas is dit altijd nodig bij het Zilveren Kruis want zonder schriftelijk bewijs ( zelfs met schriftelijk bewijs) komen ze niet aan de door hen toegezegde vergoeding tegemoet.
De medewerkers zijn lang niet allemaal goed onderlegd en bij het verstrekken van foute informatie trekt de klant aan het kortste eind.
Advies: laat elke toezegging schrijftelijk bevestigen of neem het op en meldt vooraf dat je het gesprek opneemt.

Ben
06-06-2019

Vergoedingswijzer onbetrouwbaar

Ik heb mijn reisvaccinaties gedeclareerd bij ZK, blijk ik slechts een deel terug te krijgen. De Vergoedingswijzer zal je doen geloven dat je hele bedragen vergoed krijgt, helaas is dit niet het geval. Pas na dieper onderzoek en gebeld te hebben met ZK kom je erachter dat je slechts een deel vergoed krijgt, al doet de Vergoedingswijzer je geloven dat je het hele bedrag vergoed krijgt.

Ondoorzichtige bende is het, goed op letten voordat je iets denk te kunnen laten vergoeden door Zilveren Kruis! Laat je niet achteraf verassen.

Meer Zilveren Kruis reviews
Welk cijfer geef jij Zilveren Kruis?