CZ120 ervaringen

William
26-10-2020

Waanzin

Mijn zus is al jaren rug patiënt , dit gaat van kwaad tot erger. Nu is ze via een kennis terecht gekomen bij dokter Wissels in Belgie. Die zegt dat hij haar kan helpen. Zijn zkh in Belgie heeft een contract met cz en er is tevoren toestemming gevraagd of ze daar naartoe mocht. Dat was akkoord. Nu puntje bij paaltje komt weigert cz te vergoeden en ze wordt dus niet geholpen. Inmiddels is het zo slecht met haar gesteld dat ze al 4 weken thuis op bed ligt en er niet uit kan. Ze krijgt thuiszorg, en fysio aan huis. Ook is ze 2 weken geleden met de ambulance afgevoerd en in het JB zkh een pijnblokkade gehad. Die werkt echter maar matig en is sowieso n tijdelijke oplossing. cz volhard in zijn standpunt om niet de oplossing ( operatie ) te vergoeden. Dus als over twee maanden de matig werkende pijnblokkade is uitgewerkt kunnen weer alle registers open om haar te helpen en lapmiddelen toe te passen met ook alle kosten van dien. Bij cz geeft niemand thuis , wat voor waanzin is dit? Afz William Kivits

Lu
24-09-2020

Tegenovergestelde duurzaam

Als je kijkt naar de Eerlijke Geldwijzer zie je dat CZ (waaronder ook CZdirect, Delta Lloyd en OHRA vallen), als slechtste scoort op alle vlakken. Dit is belachelijk in een tijd waarin we willen streven naar een duurzame toekomst. Bij deze stap ik ook over naar een andere verzekering die zich wel inzet voor de toekomst van de aarde en mensheid.

Cocky
24-09-2020

Copie van Jaarnota

Cz weigert na 14 dagen en diverse schriftelijke verzoeken een kopie van de jaarnota te verzenden. Dit voor een dame van meer dan 72 jaar die geen computer heeft omdat ze bijna blind is. Kan ook niets zien op computer. En heeft niet eens een computer. ze weigeren dit te verzenden. Want ze kunnen niet bij deze gegevens.
Mevr. Moet maar een computer aanschaffen en het digitaal downloaden. Vraag maar aan de thuiszorg of die een digi d voor u aanvragen .dit is toch te gek voor woorden! een superieur krijg je niet te spreken.en in houten op het hoofdkantoor zit niemand want ze werken van uit huis. Schandelijk! advies dus nooit cz

Cris
08-09-2020

Geen goeie verzekeraar

Mijn cz is onduidelijk, je weet niet waar je betalingen naar toe gaan, declaraties kloppen voor geen meter

Rhoula
28-08-2020

CZ doet er álles aan om onder de vergoeding uit te komen

Een nota gedeclareerd van een niet gecontracteerde zorgverlener. Notabedrag plm. 853 euro. Telefonisch had ik voor aanvang van de behandeling geïnformeerd naar de vergoeding. Dit zou 568 euro zijn. Daar is notitie van gemaakt. Zonder enige verklaring 0,- vergoeding gekregen. In telefoongesprek mij uitgelegd dat de vergoeding 0,- was omdat het gedeclareerde tarief van 2019 was en niet van 2020. Ik had recht op 568,- dat kon de medewerker in de notitie zien. De zorgverlener heeft vervolgens het tarief aangepast. Opnieuw gedeclareerd. Vergoeding: 183,-
CZ haalt alles uit de kast om maar niet te betalen!

23-07-2020

Een pluim voor Lianne van Els!

Via de klantenservice heb ik een vraag gesteld. Ik ben ontzettend lief geholpen door Lianne van Els en ik heb zelfs helemaal een kaartje in de brievenbus gekregen.

Persoonlijker wordt het niet meer :)

Dankjewel voor je hulp en kaart Lianne!

Groet,

Paolo
Paolo
23-06-2020

Tandarts verzekering

Ik had tandarts verzekering ik had heel erg pijn in me tand toen ik naar tandarts geweest ze hadden gezegd ik had geen tandarts verzekering ik kom terug met pijn thuis toen ik cz gebeld ze hebben gezegd je hebt premie achterstand terwijl ik elke maand achterstand aan het betalen de achterstand komt omdat ze hadden niet automatisch afgeschreven. Ik zit nu met pijn nogsteeds. Vind brutaal terwijl ik aan het betalen ben en ze hebben zonder overleg met mij tandarts verzekering weggehaald onbetrouwbaar

Jasper
02-05-2020

Erg goed geholpen!

Wij als gezin zijn al geruime tijd verzekerd bij CZ. De service richting de klant is van zeer hoog niveau.

Mocht er ooit iets zijn dan doen ze oprecht hun best om mee te denken en gaan oplossingsgericht te werk. Hierbij staat de klant centraal en wordt serieus genomen.
De vriendelijkheid van de medewerkers is heel bijzonder en heb dit bij andere bedrijven helaas wel eens anders ervaren.

Ga zo door!

Tess
26-02-2020

Onbeschofte klantenservice

Ik ben overgestapt van Zekur naar CZ ivm de vergoeding voor de maandelijkse premie prijs. Ik vind €150 p/m best redelijk ook al ben ik student. Nu lukte mij het gewoon even niet om de maand februari op tijd te betalen, dus ik bellen naar de klantenservice om een betalingsregeling te treffen. Vervolgens krijg ik een ongelofelijke arrogante mevrouw aan de lijn die mij wel VIJF keer even de les wou lezen door te zeggen dat “zorgverzekeringen horen bij de vaste lasten en ik dit gewoon op tijd iedere maand hoor te betalen” én zij mij DRIE keer vroeg waarom ik deze maand niet kon betalen. Nou sorry hoor, maar zelf werk ik als bijbaantje voor het Zilveren Kruis Financieel en er is mij altijd nadrukkelijk verteld nooit dit soort dingen te vragen. Wees blij dat mensen bellen om een regeling te treffen en het niet uit de hand laten lopen tot een incasso. Eind 2020 stap ik zeer zeker weer over.

Rick
Rick
25-02-2020

Betalen voor een aanvullend pakket wat niet eens meer bestaat!

Nu na de jaarwisseling ben ik erachter gekomen dat ze mij nog steeds laten betalen voor CZdirect extra, een aanvullend pakket van ongeveer 17 euro wat ik nergens meer op de site kan terugvinden. Dit pakket is duurder als het CZdirect aanvullend pakket van de hoogste categorie.

Zowiezo zware bullshit dat het per jaar gaat en niet per maand. Let je even niet op bij de jaarwisseling en zetten je ze meteen vast.

Kunnen ze weer die extra paar tientjes per maand vangen.

Rijk
21-02-2020

Traag met uitbetaling van declaraties

Vorig jaar ging het nog redelijk snel met het uitbetalen van de voorgeschoten behandelingen echter is het vanaf het begin van dit jaar dramatisch slecht!

Jas
04-02-2020

Onvriendelijk en onbetrouwbaar

Meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice van CZ. Mijn problemen worden voor mijn gevoel niet serieus genomen en er wordt onredelijk gehandeld.

Robert
25-01-2020

Wat slecht georganiseerd is CZ!

Kinderen die komend jaar 18 jaar worden, worden standaard op een veel te dure verzekering gezet met jaarbetaling. Wanneer je die laat omzetten naar maandbetaling ontvang je betalingsherinneringen omdat de jaarbetaling niet ontvangen zou zijn. Wat slecht geregeld.

Farah
24-01-2020

Slechte service/ traag met hun administratie

Ik sloot voor 1 januari een verzekering af bij CZ, op 30 december annuleerde ik deze eind Januari krijg ik nog betaallinkjes via de mail en op de post gestuurd. Als ik bel word er erg arrogant gesproken en moet ik maar lekker geduld hebben? Ik ben super blij dat ik bij mijn oude zorgverzekering ben gebleven!

Cas
29-10-2019

Declaraties worden slecht behandeld

Sinds 2 maanden ben ik bezig om 2 declaraties in te dienen bij CZ. Op het begin heb ik dit via de post gedaan, toen kreeg ik na 2 WEKEN gehoor dat ik niet vergoed kreeg zonder enige reden. gebeld; ze hadden akkoord verklaring 'over het hoofd' gezien. Nu had ze hem en zou ze het gaan invoeren. weer 2 weken gewacht, geen gehoor. gebeld; Er is weer geen akkoordverklaring, waarschijnlijk kwijtgeraakt. Opnieuw alles ingevoerd, dit keer via de app want zal me niet nog keer gebeuren dat ze me voor de gek houden. na 4 werkdagen te horen dat ik niks vergoed kreeg. gebeld; ze hebben geen akkoordverklaring, terwijl ik die als eerste ingestuurd heb zodat het 'geordend' afgehandeld kon worden. lijkt logisch toch? niet voor CZ. WEER alles opnieuw moeten insturen, nogmaals via de app gedaan. Uiteindelijk krijg ik de akkoordverklaring echter staat hier weer op dat het voor TAXI vervoer is en niet voor eigen vervoer. daar komt bericht bij dat de rekening voor eigen bijdrage is. gebeld; dit klopt natuurlijk niet, veel fout gegaan. goede man zou alles regelen maar tevergeefs. uiteindelijk krijg ik 1 van de 2 ingestuurde nota's uitbetaald en krijg ik vervolgens 3 dagen later dat de laatste nota niet vergoed word zonder uitleg. gebeld; zogenaamd was de akkoordverklaring nog niet rond en hebben ze de nota al uitgewerkt echter heb ik de nota's opnieuw opgestuurd NADAT de akkoordverklaring er al was. nu is het weer afwachten. wat een ellende, dit is toch geen service? ze maken het je zo moeilijk mogelijk om ook maar iets te betalen en hopen met een mail dat er niet betaald word van je af te komen. typisch CZ

Theo
22-10-2019

Bij CZ (let wel) is belangrijk dat het geld binnen binnen komt!

CZ heb ik al eerder genoemd als een niet te vertrouwen instelling. Er zit geen enkele flexibiliteit in de werkwijze van deze chaotische instelling. Nog nooit een geneesmiddel gebruikt om te declareren. Die gebruik ik namelijk niet ; is allemaal vergif. Daar hoor je ze niet over! Wel geven ze een reactie als je door omstandigheden een factuur mist door foutieve bezorging of helemaal niet bij je aankomt. Meerprijs dan € 40,- Lekker geld verdienen, Schaamteloos. Hier wordt je WEL ziek van. Moet van deze markt verwijdert worden!

Bas
19-09-2019

CZ vergoed niet

De arts wil me behandelen en zegt dat dit enkel kan middels een operatie. Volgens cz is de behandeling echter niet doelmatig. Lekker makkelijk gezegd. Wie is hier nou de arts? als het op innen aankomt kan het allemaal wel, maar zodra zij moeten betalen kan het niet. Oplichters eerste klas!

Man
07-06-2019

Wat een arrogantie, wat een misselijke ondertoon in gesprekken!

CZ beëindigde mijn verzekering met terugwerkende kracht omdat ik geen adres meer bezat in Nederland.
Omdat ik echter inkomsten heb uit arbeid in Nederland heb ik toch recht op een zorgverzekering.
Daarom heb ik CZ gemeld dat ik weer verzekerd wilde worden.
CZ heeft mij weer opgenomen in hun verzekering en nu, enkele maanden later, ontvang ik een rekening voor verschuldigde premie over de periode dat ik niet verzekerd was.?
Ik heb CZ hierover gebeld en de betreffende medewerkster gaf aan dat ik met terugwerkende kracht ook over die vier maanden weer verzekerd ben.
Ik heb haar aangegeven dat men mij gemeld had dat ik niet verzekerd was en dat ik alle eventuele medische kosten zelf zou moeten dragen.
Dat ik geen medische kosten gemaakt heb in de maanden dat ik niet verzekerd was en dat ik niet wil betalen voor een periode waarin ik niet verzekerd was.
Zij vond het echter heel normaal om mij voor de maanden alsnog te laten betalen en wenste me heel sarcastisch nog een fijne dag.

Wat een tuig werkt er daar in die callcentra bij dat bedrijf!

Dennis
28-05-2019

EIGEN RISICO

Ik heb 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad door een kopstaartbotsing er waren twee auto's bij mij achterop gereden sindsdien heb ik een whiplash opgelopen.
De bedrijfsarts heeft mij doorverwezen naar een revalidatiecentrum voor een multidisciplinair revalidatie traject bij Symphony waar ik maanden moest revalideren maar na 2 jaar bleef ik helaas niet klachtenvrij en tweede revalidatie traject werd geadviseerd bij Winnonck.
Na veel telefoontjes met cz werd mij verteld dat alle kosten vallen uit de basisverzekering.
Dus ik had een onderzoek gehad bij winnock maar ik kwam niet in aanmerking voor revalidatie.
Na 4 maanden kreeg ik de rekening gepresenteerd van cz van € 282,62 die voortvloeid uit het eigen risico terwijl ik geen traject heb gehad.
SCANDALIG van cz.
Het zijn dieven!

Mary
16-05-2019

CZ erg moeilijk met vergoeden

Begrijp dat een zorgverzekaar bewijs nidig heeft voor vergoeden. CZ slaat hier erg in door. Ik hen me nij ze aangemeld wegens behandelibgen die zij(zogenaamd) vergoeden. Ondanks ik verwijzingen heb, word het niet vergoed. Ze hebben overal een tegen antwoord op. Ikvind dit indirect misleiding en oplichterij. Erg arrogant en centenpikkers.

Meer CZ reviews
Welk cijfer geef jij CZ?