CZ115 ervaringen

23-07-2020

Een pluim voor Lianne van Els!

Via de klantenservice heb ik een vraag gesteld. Ik ben ontzettend lief geholpen door Lianne van Els en ik heb zelfs helemaal een kaartje in de brievenbus gekregen.

Persoonlijker wordt het niet meer :)

Dankjewel voor je hulp en kaart Lianne!

Groet,

Paolo
Paolo
23-06-2020

Tandarts verzekering

Ik had tandarts verzekering ik had heel erg pijn in me tand toen ik naar tandarts geweest ze hadden gezegd ik had geen tandarts verzekering ik kom terug met pijn thuis toen ik cz gebeld ze hebben gezegd je hebt premie achterstand terwijl ik elke maand achterstand aan het betalen de achterstand komt omdat ze hadden niet automatisch afgeschreven. Ik zit nu met pijn nogsteeds. Vind brutaal terwijl ik aan het betalen ben en ze hebben zonder overleg met mij tandarts verzekering weggehaald onbetrouwbaar

Jasper
02-05-2020

Erg goed geholpen!

Wij als gezin zijn al geruime tijd verzekerd bij CZ. De service richting de klant is van zeer hoog niveau.

Mocht er ooit iets zijn dan doen ze oprecht hun best om mee te denken en gaan oplossingsgericht te werk. Hierbij staat de klant centraal en wordt serieus genomen.
De vriendelijkheid van de medewerkers is heel bijzonder en heb dit bij andere bedrijven helaas wel eens anders ervaren.

Ga zo door!

Tess
26-02-2020

Onbeschofte klantenservice

Ik ben overgestapt van Zekur naar CZ ivm de vergoeding voor de maandelijkse premie prijs. Ik vind €150 p/m best redelijk ook al ben ik student. Nu lukte mij het gewoon even niet om de maand februari op tijd te betalen, dus ik bellen naar de klantenservice om een betalingsregeling te treffen. Vervolgens krijg ik een ongelofelijke arrogante mevrouw aan de lijn die mij wel VIJF keer even de les wou lezen door te zeggen dat “zorgverzekeringen horen bij de vaste lasten en ik dit gewoon op tijd iedere maand hoor te betalen” én zij mij DRIE keer vroeg waarom ik deze maand niet kon betalen. Nou sorry hoor, maar zelf werk ik als bijbaantje voor het Zilveren Kruis Financieel en er is mij altijd nadrukkelijk verteld nooit dit soort dingen te vragen. Wees blij dat mensen bellen om een regeling te treffen en het niet uit de hand laten lopen tot een incasso. Eind 2020 stap ik zeer zeker weer over.

Rick
Rick
25-02-2020

Betalen voor een aanvullend pakket wat niet eens meer bestaat!

Nu na de jaarwisseling ben ik erachter gekomen dat ze mij nog steeds laten betalen voor CZdirect extra, een aanvullend pakket van ongeveer 17 euro wat ik nergens meer op de site kan terugvinden. Dit pakket is duurder als het CZdirect aanvullend pakket van de hoogste categorie.

Zowiezo zware bullshit dat het per jaar gaat en niet per maand. Let je even niet op bij de jaarwisseling en zetten je ze meteen vast.

Kunnen ze weer die extra paar tientjes per maand vangen.

Rijk
21-02-2020

Traag met uitbetaling van declaraties

Vorig jaar ging het nog redelijk snel met het uitbetalen van de voorgeschoten behandelingen echter is het vanaf het begin van dit jaar dramatisch slecht!

Jas
04-02-2020

Onvriendelijk en onbetrouwbaar

Meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice van CZ. Mijn problemen worden voor mijn gevoel niet serieus genomen en er wordt onredelijk gehandeld.

Robert
25-01-2020

Wat slecht georganiseerd is CZ!

Kinderen die komend jaar 18 jaar worden, worden standaard op een veel te dure verzekering gezet met jaarbetaling. Wanneer je die laat omzetten naar maandbetaling ontvang je betalingsherinneringen omdat de jaarbetaling niet ontvangen zou zijn. Wat slecht geregeld.

Farah
24-01-2020

Slechte service/ traag met hun administratie

Ik sloot voor 1 januari een verzekering af bij CZ, op 30 december annuleerde ik deze eind Januari krijg ik nog betaallinkjes via de mail en op de post gestuurd. Als ik bel word er erg arrogant gesproken en moet ik maar lekker geduld hebben? Ik ben super blij dat ik bij mijn oude zorgverzekering ben gebleven!

Cas
29-10-2019

Declaraties worden slecht behandeld

Sinds 2 maanden ben ik bezig om 2 declaraties in te dienen bij CZ. Op het begin heb ik dit via de post gedaan, toen kreeg ik na 2 WEKEN gehoor dat ik niet vergoed kreeg zonder enige reden. gebeld; ze hadden akkoord verklaring 'over het hoofd' gezien. Nu had ze hem en zou ze het gaan invoeren. weer 2 weken gewacht, geen gehoor. gebeld; Er is weer geen akkoordverklaring, waarschijnlijk kwijtgeraakt. Opnieuw alles ingevoerd, dit keer via de app want zal me niet nog keer gebeuren dat ze me voor de gek houden. na 4 werkdagen te horen dat ik niks vergoed kreeg. gebeld; ze hebben geen akkoordverklaring, terwijl ik die als eerste ingestuurd heb zodat het 'geordend' afgehandeld kon worden. lijkt logisch toch? niet voor CZ. WEER alles opnieuw moeten insturen, nogmaals via de app gedaan. Uiteindelijk krijg ik de akkoordverklaring echter staat hier weer op dat het voor TAXI vervoer is en niet voor eigen vervoer. daar komt bericht bij dat de rekening voor eigen bijdrage is. gebeld; dit klopt natuurlijk niet, veel fout gegaan. goede man zou alles regelen maar tevergeefs. uiteindelijk krijg ik 1 van de 2 ingestuurde nota's uitbetaald en krijg ik vervolgens 3 dagen later dat de laatste nota niet vergoed word zonder uitleg. gebeld; zogenaamd was de akkoordverklaring nog niet rond en hebben ze de nota al uitgewerkt echter heb ik de nota's opnieuw opgestuurd NADAT de akkoordverklaring er al was. nu is het weer afwachten. wat een ellende, dit is toch geen service? ze maken het je zo moeilijk mogelijk om ook maar iets te betalen en hopen met een mail dat er niet betaald word van je af te komen. typisch CZ

Theo
22-10-2019

Bij CZ (let wel) is belangrijk dat het geld binnen binnen komt!

CZ heb ik al eerder genoemd als een niet te vertrouwen instelling. Er zit geen enkele flexibiliteit in de werkwijze van deze chaotische instelling. Nog nooit een geneesmiddel gebruikt om te declareren. Die gebruik ik namelijk niet ; is allemaal vergif. Daar hoor je ze niet over! Wel geven ze een reactie als je door omstandigheden een factuur mist door foutieve bezorging of helemaal niet bij je aankomt. Meerprijs dan € 40,- Lekker geld verdienen, Schaamteloos. Hier wordt je WEL ziek van. Moet van deze markt verwijdert worden!

Bas
19-09-2019

CZ vergoed niet

De arts wil me behandelen en zegt dat dit enkel kan middels een operatie. Volgens cz is de behandeling echter niet doelmatig. Lekker makkelijk gezegd. Wie is hier nou de arts? als het op innen aankomt kan het allemaal wel, maar zodra zij moeten betalen kan het niet. Oplichters eerste klas!

Man
07-06-2019

Wat een arrogantie, wat een misselijke ondertoon in gesprekken!

CZ beëindigde mijn verzekering met terugwerkende kracht omdat ik geen adres meer bezat in Nederland.
Omdat ik echter inkomsten heb uit arbeid in Nederland heb ik toch recht op een zorgverzekering.
Daarom heb ik CZ gemeld dat ik weer verzekerd wilde worden.
CZ heeft mij weer opgenomen in hun verzekering en nu, enkele maanden later, ontvang ik een rekening voor verschuldigde premie over de periode dat ik niet verzekerd was.?
Ik heb CZ hierover gebeld en de betreffende medewerkster gaf aan dat ik met terugwerkende kracht ook over die vier maanden weer verzekerd ben.
Ik heb haar aangegeven dat men mij gemeld had dat ik niet verzekerd was en dat ik alle eventuele medische kosten zelf zou moeten dragen.
Dat ik geen medische kosten gemaakt heb in de maanden dat ik niet verzekerd was en dat ik niet wil betalen voor een periode waarin ik niet verzekerd was.
Zij vond het echter heel normaal om mij voor de maanden alsnog te laten betalen en wenste me heel sarcastisch nog een fijne dag.

Wat een tuig werkt er daar in die callcentra bij dat bedrijf!

Dennis
28-05-2019

EIGEN RISICO

Ik heb 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad door een kopstaartbotsing er waren twee auto's bij mij achterop gereden sindsdien heb ik een whiplash opgelopen.
De bedrijfsarts heeft mij doorverwezen naar een revalidatiecentrum voor een multidisciplinair revalidatie traject bij Symphony waar ik maanden moest revalideren maar na 2 jaar bleef ik helaas niet klachtenvrij en tweede revalidatie traject werd geadviseerd bij Winnonck.
Na veel telefoontjes met cz werd mij verteld dat alle kosten vallen uit de basisverzekering.
Dus ik had een onderzoek gehad bij winnock maar ik kwam niet in aanmerking voor revalidatie.
Na 4 maanden kreeg ik de rekening gepresenteerd van cz van € 282,62 die voortvloeid uit het eigen risico terwijl ik geen traject heb gehad.
SCANDALIG van cz.
Het zijn dieven!

Mary
16-05-2019

CZ erg moeilijk met vergoeden

Begrijp dat een zorgverzekaar bewijs nidig heeft voor vergoeden. CZ slaat hier erg in door. Ik hen me nij ze aangemeld wegens behandelibgen die zij(zogenaamd) vergoeden. Ondanks ik verwijzingen heb, word het niet vergoed. Ze hebben overal een tegen antwoord op. Ikvind dit indirect misleiding en oplichterij. Erg arrogant en centenpikkers.

Nour
Nour
10-04-2019

Geldwolven

Cz doet zich voor alsof je bij aanvullendverzekeren, je bepaalde behandelingen een mooi bedrag vergoedt krijg. Bij het declareren ben ik erachter dat ze overal een smoes voor verzinnen om je de vergoedind niet te geven. CZ staat alles behalve voor de medemens. Het is een
"Graaicultuur" geld, geld, geld. Service komt bij CZ niet in het woordenboek voor. Helaas zit ik dit jaar aan ze vast. Maar ik raad jullie aan om verre weg van CZ te blijven!

Caroline
03-02-2019

Je komt er pas echt achter hoe CZ is als je ziek bent.

Echt waar CZ maakt mij nog zieker dan ik al ben. Per definitie al een afwijzing en dan dien ik vaak een klacht in en na veel gezeur en gezeik komen ze dan met een coulance verhaal. Zeker zoals ik met een zeer zeldzame ziekte. Dokters op afstand achter een buro beoordelen mij terwijl de artsen in het Erasmus waar ik zomaar 30 x per jaar kom soms met handen in t haar zitten. Je wordt behandeld als een nummertje en echte inleving staat niet in hun woordenboek. Zolang je past met je ziek zijn in hun voorwaarden zal het geen probleem opleveren. Maar Ohhh wee als je buiten de standaard regeltjes valt kan je het bekijken. Als ik dan vraag geef mij de dokter aan de telefoon die over mij oordeelt kan dat niet. Wil ik langs komen bij die dokter kan dat niet. Is toch raar. Wel beslissen over mijn zorg maar mij nog nooit gezien hebben. Troosteloos die hele CZ. Ga nu na dit laatste incident Kassa of Radar inschakelen. Ben het zo zat.

Eric
25-01-2019

Bureacratisch en log

Helpdesk heeft geen antwoord op vragen. Wordt vaak intern doorverwezen.

Sema
21-12-2018

In verwachting

Ik gaf aan via de chat dat ik in verwachting ben. Ik krijg nodige informatie. Paar dagen later heb ik een kaartje ontvangen voor felicitatie van de medewerker die ik via de chat heb gesproken
Super aardig!

Paulien
20-12-2018

Lekker bezig

Ik heb reuma gekregen, en heb methotrexaat spuit nodig, omdat ik niet tegen de pillenvorm kan.
het was een gevulde automatische spuit heel makkelijk.
nu krijg ik een gewone spuit die ik iedere week bij de assistent moet laten inspuiten. ten eerste kan dat maar op bepaalde tijden. en heel erg handig als je last heb van ontstoken gewrichten en pezen.
dus last van reuma andere verzekering nemen.

Meer CZ reviews
Welk cijfer geef jij CZ?