CZ reviews

6.2
PeriodeLaatste 12 maanden202020192018
Ano niem
28-07-2021

Dubbel eigen risico ondanks telefonische navraag

In 2020 een intakegesprek gehad bij een specialist. 2021 behandeling gestart. Eind van het verhaal? 700 euro eigen risico in 3 maanden tijd. Ondanks dat de verzekeraar vooraf aangaf dat er per jaar gerekend zou worden is zowel 2020 als 2021 berekend. Direct weg bij deze verzekeraar!

Ari
20-05-2021

Komen aan met rekening van premie van 10 jaar geleden

Zou niet verjaard zijn, oorspronkelijke bedrag 3 keer verdubbeld. Witte boordcriminelen zijn het

Ingo

Monique
Deze klacht is opgelost
30-04-2021

Let op de afschrijvingen

Mijn zoon en dochter zijn allebei overgestapt naar CZ

Mijn dochter kreeg al snel bericht dat ze 0,01 moest overmaken en eenmalig het bedrag van januari zelf moest overmaken.

Mijn zoon kreeg pas eind januari de melding van 0,01 en heeft deze ook meteen overgemaakt en ook het bedrag van januari betaald

Helaas kreeg hij in april een brief van het incassobureau dat hij de maand februari niet had betaald of hij deze wil overmaken met een boete van jawel € 40,-

Dus 2 maanden niet betaald en meteen een flinke boete. Ben je net 18 en dan krijg je dit! Geen herinneringen per post. Dus let op!

31-03-2021

Ontzettend teleurgesteld in CZ

Het betreft het niet vergoeden van medicijnen. Een langslepend verhaal. CZ verschuilt zich achter de apotheker en de apotheker achter CZ. Ieder met een eigen verhaal en de dupe is de persoon die verzekerd is. De apotheker zegt dat een bepaald medicijn niet betaald wordt door CZ (en dat ze daarop verlies lijden) en CZ zegt dat de apotheek bepaalt en zij niets kunnen doen. Als het nou om duidende euro's ging? Nee, het betreft een paar tientjes. Ontzettend slecht zeg. Ik voel dat ik de risico's voor CZ overneem ipv dat de zorgverzekeraar dit doet.

Martin
Martin
08-03-2021

Declaratie buiten het zorgpakket

CZ heeft een declaratie gehonoreerd van Fysius physiopraktijk en kiest niet mij als ex verzekeraar bij te staan maar de kant van de behandelaar. Van hun interne afdeling kreeg ik de mededeling dat er alsnog 1 behandeling buiten het vergoedingspakket moet worden betaald. Mijn ervaring is zeer klantonvriendelijk en raad een ieder af met deze verzekeraar een verbintenis aan te gaan.

Anna
02-02-2021

Valt niet mee te communiceren

Als er iets mis gaat, qua vergoeding of betaling, dan wordt het na lang smeken nog niet opgelost. Je hangt uren wachttijd aan de telefoon bij hen, alleen dat al kost je hopen geld. En dan nog weten ze steeds opnieuw van niets. Heel slechte klantenservice. Erg goed in vriendelijk overal overheen praten, maar de fouten in het systeem worden niet opgelost. Uiteindelijk ligt het bij voorkeur aan jou, dat is het gemakkelijkst voor ze.

Christiaan
19-01-2021

Just van CZ

Sinds 1 januari 2021 heb ik mijn zorgverzekering ondergebracht bij Just van CZ.

Scherpe premie voor de basis met een maximaal eigen risico van € 885,00 en de aanvullende pakketten met fysio en tandarts en tenminste nog iets van korting (2%) als je de premie per jaar betaald.

Die betalingskorting van 2% zou wel omhoog kunnen wat mij betreft want hoe fijn is het als verzekeraar om voor 1 januari al de volledige jaarpremie binnen te hebben? Dus in het verlengde hiervan, als de korting omlaag gaat eind dit jaar, dan zou ik wel overwegen om de polis daar niet te prolongeren.

Tim
04-01-2021

In 1 woord , superslecht

Deze verzekering CZ , doen zo moeilijk met uitbetalen. Ze willen gewoon niet uitbetalen.

Dus mensen let op en sluit niks af bij deze oplichters

Jos
26-12-2020

Gaat hard achteruit.

2019 cz top, 34 Fysio behandelingen. 2020 cz top 24 Fysio behandelingen, 2021 cz top, 20 Fysio behandelingen, noemen ze dit eerste lijns zorg in stand houden, om duurdere verwijzingen te voorkomen? Zorgverzekering is business, geen mensen werk, geen sociale verantwoordelijkheid , uitkleden en verhogen da's het verdienmodel. Bonus voor Directie gegarandeerd.

Bianca
Bianca
23-12-2020

Advies specialist volgen ze niet

Heb al jaren n maagband, gezet in Maaseik en vele kilo's afgevallen. Door problemen met de band, helaas weer 40 kilo aangekomen. Nu wilt de specialist (ben jaren geleden doorverwezen door CZ naar deze specialist) een gastric sleeve uitvoeren. maar je begrijpt t al, CZ wilt niet vergoeden, terwijl op de site wel aangegeven wordt dat met problemen met de maagband je wel in aanmerking kan komen voor zo'n operatie. zelfs mer de rechtsbijstand erbij houden ze voet bij stuk. stelletjes schoften. ik moet eerst dus terug naar 140 kilo voordat ze me willen helpen.

Joop
17-12-2020

CZ Politie Zorgpolis

Zo eindelijk de knoop is door de kerk en deze maand eindelijk na jaren voor ons beiden besloten de zorgverzekering van CZ Politie Zorgpolis op te zeggen. Moet je ook doen mensen want bespaart je een hoop geld. CZ Politie zorgpolis doet namelijk geen ruk juist voor deze beroepsgroep met hoog risico op lichamelijk letsel!. Slechts 550 Fysiotherapie oftewel 12 behandelingen per jaar aanvullend verzekerd met de Plus PZP verzekering en de collectiviteitskorting stelt ook niks meer voor. Deze 12 behandelingen fysio ben je gauw doorheen en de rest mag je zelf bijbetalen! Nu voor hetzelfde maandelijkse bedrag overgestapt naar DSW met 27 behandelingen Fysio! Toedeledokie CZ Politie Zorgpolis, jammer!.

Juliare
11-12-2020

De specialist achter de laptop ?

Dat is makkelijk een operatie afwijzen door wie? Ja een specialist achter de laptop. Hallo we leven 2020. Waardeloze verzekering.

Jos
02-12-2020

Prima ziekenfonds verzekering.

We zijn bij CZ klant zolang ze bestaan.

Wij zijn beiden 65 jaar, en niet de gezondste mensen.

Nog nooit hebben we problemen gehad. We hebben vaker contact met de klantenservice gehad, en altijd netjes geholpen. We stappen niet over, omdat we zeer tevreden zijn.

William
26-10-2020

Waanzin

Mijn zus is al jaren rug patiënt , dit gaat van kwaad tot erger. Nu is ze via een kennis terecht gekomen bij dokter Wissels in Belgie. Die zegt dat hij haar kan helpen. Zijn zkh in Belgie heeft een contract met cz en er is tevoren toestemming gevraagd of ze daar naartoe mocht. Dat was akkoord. Nu puntje bij paaltje komt weigert cz te vergoeden en ze wordt dus niet geholpen. Inmiddels is het zo slecht met haar gesteld dat ze al 4 weken thuis op bed ligt en er niet uit kan. Ze krijgt thuiszorg, en fysio aan huis. Ook is ze 2 weken geleden met de ambulance afgevoerd en in het JB zkh een pijnblokkade gehad. Die werkt echter maar matig en is sowieso n tijdelijke oplossing. cz volhard in zijn standpunt om niet de oplossing ( operatie ) te vergoeden. Dus als over twee maanden de matig werkende pijnblokkade is uitgewerkt kunnen weer alle registers open om haar te helpen en lapmiddelen toe te passen met ook alle kosten van dien. Bij cz geeft niemand thuis , wat voor waanzin is dit? Afz William Kivits

Lu
24-09-2020

Tegenovergestelde duurzaam

Als je kijkt naar de Eerlijke Geldwijzer zie je dat CZ (waaronder ook CZdirect, Delta Lloyd en OHRA vallen), als slechtste scoort op alle vlakken. Dit is belachelijk in een tijd waarin we willen streven naar een duurzame toekomst. Bij deze stap ik ook over naar een andere verzekering die zich wel inzet voor de toekomst van de aarde en mensheid.

Cocky
24-09-2020

Copie van Jaarnota

Cz weigert na 14 dagen en diverse schriftelijke verzoeken een kopie van de jaarnota te verzenden. Dit voor een dame van meer dan 72 jaar die geen computer heeft omdat ze bijna blind is. Kan ook niets zien op computer. En heeft niet eens een computer. ze weigeren dit te verzenden. Want ze kunnen niet bij deze gegevens.

Mevr. Moet maar een computer aanschaffen en het digitaal downloaden. Vraag maar aan de thuiszorg of die een digi d voor u aanvragen .dit is toch te gek voor woorden! een superieur krijg je niet te spreken.en in houten op het hoofdkantoor zit niemand want ze werken van uit huis. Schandelijk! advies dus nooit cz

Cris
08-09-2020

Geen goeie verzekeraar

Mijn cz is onduidelijk, je weet niet waar je betalingen naar toe gaan, declaraties kloppen voor geen meter

Rhoula
28-08-2020

CZ doet er álles aan om onder de vergoeding uit te komen

Een nota gedeclareerd van een niet gecontracteerde zorgverlener. Notabedrag plm. 853 euro. Telefonisch had ik voor aanvang van de behandeling geïnformeerd naar de vergoeding. Dit zou 568 euro zijn. Daar is notitie van gemaakt. Zonder enige verklaring 0,- vergoeding gekregen. In telefoongesprek mij uitgelegd dat de vergoeding 0,- was omdat het gedeclareerde tarief van 2019 was en niet van 2020. Ik had recht op 568,- dat kon de medewerker in de notitie zien. De zorgverlener heeft vervolgens het tarief aangepast. Opnieuw gedeclareerd. Vergoeding: 183,-

CZ haalt alles uit de kast om maar niet te betalen!

23-07-2020

Een pluim voor Lianne van Els!

Via de klantenservice heb ik een vraag gesteld. Ik ben ontzettend lief geholpen door Lianne van Els en ik heb zelfs helemaal een kaartje in de brievenbus gekregen.

Persoonlijker wordt het niet meer :)

Dankjewel voor je hulp en kaart Lianne!

Groet,

Meer CZ reviews