CZ reviews

5.4
Selena
11-03-2024

Oplichters en frauders! Ze vergoeden bijna niks en verduisteren maar veel te veel geld van je.

01-03-2024

Chat zou binnen 5 minuten worden beantwoord, na 20 minuten wachten maar gestopt. Telefonische wachttijd is volgens het bandje 40 minuten, ik ben aan het wachten, zal ook wel niet kloppen. Dit mag geen klantenservice heten. Stap per 2025 over naar een andere aanbieder.

14-02-2023

Weinig communicatie vanuit cz, vooral rondom belangrijke dingen, wanneer ik ze bel krijg ik iemand aan de telefoon die compleet incompetent is (na natuurlijk eerst een kwartier te moeten wachten) en mij niet verder kan helpen en over het algemeen extreem overpriced voor de lage kwaliteit die geboden wordt. Ik zal ook zeker zsm mijn verzekering aanpassen maar helaas gaat dat maar 1 keer per jaar zo ver ik weet. Oh en ze maken van hun fouten jouw probleem door te weigeren iets te doen aan de situatie.

Sluit niet af bij cz, wees gewaarschuwd

Fatima
13-01-2023

Ik heb een verzekering genomen bij cz op 30 december, die ik op 31 december weer telefonisch had opgezegd. Toen ik bij dr dokter was gaf die aan dat ik verzekerd was bij cz, wat ik raar vond. Ik belde toen op 5 en bleek dat ik inderdaad nog steeds verzekerd was en er valse beloftes waren gedaan. Niemand had er werk van grmaakt. Nu was er dan weer de belofte gedaan er wrrk van te maken, waar ik al niet meer in vertrouwde. Ontving ik een brief van de verzekering die ik wrl wilde hebben, met de mededeling uw verzekering is opgezegd wat jammer. Ik denken huh en bellen met hen. Bleek dat cz mijn verzekering heeft opgezegd, absurd voor woorden. Ik dus op 11 januari weer bellen met cz, heb ff in je achterhoofd dat je echt elke keer een uur eerst in de wacht staat voordat iemand uberhaupt opneemt. Bleek dus dat er inderdaad nog steeds geen werk van was gemaakt en niemand heeft doorgegeven om mijn verzekering op te zeggen. Ik was laaiend. Dat meisje heeft wederom gezegd er werk van te maken en

Irene
10-01-2023

Op 9-12-2022 een declaratie ingediend. Nog steeds niets ontvangen! Meerdere keren gebeld, steeds een uur in de wacht. Diverse mailtjes en klachtenformulier ingevuld. Geen enkele reactie.

Waardeloos!

Herwin
04-01-2023

Geen reactie op declaraties en geen contact te krijgen.

Merlijn
12-12-2022

Na telefonisch contact is ons beloofd dat 70 procent van onze ivf behandeling in Duitsland vergoed wordt. Na het indienen van de rekeningen blijken ze met allemaal voorwaarden te komen. Uiteindelijk hebben we ongeveer 1 procent vergoed gekregen.

Kaoutar
08-12-2022

Dieven zijn het. Betalen doen ze niet graag terwijl ik nauwlijks wat verbruik. Wanneer je opeens naar het zienhuis moet voor je kaak, bepalen ze ook dat mijn orthoverzekering niet meer gevuld kan zijn terwijl ik 40 euro extra betaal om dat vergoedt te krijgen.

Samantha
07-10-2022

Beetje sneu organisatie eerlijk gezegd. Hebben zich ten doel gesteld om klanten (veel) te laten betalen maar doen er ook echt alles aan om niet te hoeven betalen.

Meike
01-10-2022

Ga alsjeblieft niet in zee met CZ. Als je ze nodig hebt, laten ze je vallen. De medewerkers zijn aardig maar ze hebben nergens verstand van. Ik kan geen enkel positief punt bedenken. Je betaald veel maar krijgt niets.

Sabrina
06-09-2022

Maanden wachten tot ze je declaraties terugbetalen. Zogezegd hebben ze een contract met AZ Nikolaas maar telkens opnieuw hebben we een akkoordverklaring nodig voor een operatie met verwijsbrieven, kostenraming etc. die je zelf allemaal moet regelen en vervolgens nog maanden moet wachten op een akkoord. Puntje bij paaltje krijg je maar een deel terug betaald.

Henry
08-08-2022

Al 5 weken op een declaratie aan t wachten waar ik recht op heb ze weigeren gewoon om dit uit te betalen al verschillende keren gebeld je word gewoon voor gelogen door al die medewerkers 1 grote schand e dat hele cz.heb nu inmiddels de rechtsbijstand ingeschakeld

Chelsea
05-08-2022

Oplichters.

Vergoeden weinig tot niks terwijl je je wel blauw betaald. Negeren je e-mails en nemen niet op. Schandalig, ze mogen zich schamen.

Amdokamal
16-07-2022

Ik ben al 4 jaar klant bij CZ. Mijn verzekering vergoedde de tandarts elk jaar. Dit jaar weigerde CZ onder een vreemd voorwendsel de kosten van een tandarts te dekken: "Komt niet voor vergoeding in aanmerking. Cliënt heeft geen dekking voor prestatie Betreft Betreft eigen bijdrage." Ik heb mijn verzekering gecontroleerd en deze vergoedt de kosten van een tandarts.

Claudia
12-07-2022

Begin (7 juni) mijn declaratie van tandartskosten ingediend waarvoor ik verzekerd ben

Meerdere malen nu contact met cz dmv telefoon en mail opgenomen

Te horen gekregen dat het door nieuw systeem nu 20 werkdagen duurt voordat declaratie verwerkt word

Op zicht alle begrip voor maar nu inmiddels nog steeds aan het wachten en mijn geduld raakt op

Ik laat me extra voor tandarts verzekeren en moet bedelen om mijn kosten vergoed te krijgen

Dit moet niet de bedoeling zijn om klanten met hun probleem op te zadelen

Jaan
24-06-2022

Al maanden een puinhoop met declaraties, herinzending medio mei: nog niets gehoord 26.06! Bellen: Half uur in de wacht, 20 minuten doorschakelen 10 minuten in gesprek: "u heeft geluk, het staat nu klaar voor verwerking" dat was 3 weken geleden, en begin deze week.

Dan nog een zorgacceptatie waar na een maand een onvolledige toewijzing op kwam, na verzoek om correctie nu een maand geen enkele reactie.

Maandag de rechtsbijstand eens bellen.

Leo
24-06-2022

Een simpele tandarts nota ingediend op 14/6. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt bij CZ, volgens hun eigen website, momenteel maar liefst 20 werkdagen, dus bijna een maand. Slechte service. Een vriend van mij had bij zijn zorgverzekeraar een consult aan een huisarts in het buitenland ingediend en de volgende dag was het geld al op zijn rekening bijgeschreven.

Jacqueline
21-06-2022

Sinds half mei heeft CZ een beleidswijziging doorgevoerd waardoor ik mijn tandartsverzekering eerst zelf maar moet betalen, en dan kan ik de nota indienen bij CZ! WAARDELOOS. Intussen hebben ze ook nog een nieuwe declaratiesysteem in het leven geroepen wat voor geen meter werkt. Ik ben ontzettend boos en een ding is zeker; per 1 januari stap ik over op een zorgverzekeraar. Op 27 mei heb ik al een factuur ingediend die tot op de dag van vandaag nog steeds niet betaald is. Dit gaat niet over enkele tientjes maar over bijna € 150,-. Lang leve CZ maar voor mij NOOIT en dan ook NOOIT meer.

01-06-2022

Schandalig wat er maandelijks betaald mag worden ( mijn keuze om een ruim pakket te nemen) maar dan verlang ik wel dat ik ontzorgd word en niet dat ik bovenop de maandelijkse premie nu ook nog een factureren zelf moet gaan declareren en voor moet gaan schieten omdat CZ het te druk heeft om ze gelijk in behandeling te nemen. Moet je eens tegen hun zeggen als een rekening niet goed uitkomt bij jou. Maar goed erg jammer dat CZ dit weer in het leven heeft geroepen.

Martyna
06-05-2022

In Nederland ben ik bij de meeste artsen in verband met mijn rug geweest, UMC Utrecht UMC Leidschendam, Bronovo, Erasmus MC Rotterdam. De laatste optie was operatie in het buitenland, een van de beste artsen gevonden in Duitsland. Aanvraag gedaan bij Cz.nl voor de vergoeding van de operatie. Aanvraag is afgewezen, er waren genoeg documenten en bewijsstukken gestuurd.

Maar hun hebben zo belangrijke aanvraag beoordeeld alleen door 1 brief met MENING van 1 arts uit HMC Bronovo, die niks te maken had met de rug en die ik in mijn leven maar 4 min lang heb gezien. Hij zei dat hij vindt dat vreemd, en onnodig om naar buitenland te gaan want als Nederlandse artsen geen optie zien voor verbetering dan bestaat die optie ook niet.

Ze houden liever die geld in hun zak dan dat ze iemand gaan helpen met het vergoeden van behandeling in het buitenland die dagelijks leven kan verbeteren en pijn verminderen.

Meer CZ reviews