CZ reviews

5.6
PeriodeLaatste 12 maanden20212020
Samantha
07-10-2022

Beetje sneu organisatie eerlijk gezegd. Hebben zich ten doel gesteld om klanten (veel) te laten betalen maar doen er ook echt alles aan om niet te hoeven betalen.

Meike
01-10-2022

Ga alsjeblieft niet in zee met CZ. Als je ze nodig hebt, laten ze je vallen. De medewerkers zijn aardig maar ze hebben nergens verstand van. Ik kan geen enkel positief punt bedenken. Je betaald veel maar krijgt niets.

Sabrina
06-09-2022

Maanden wachten tot ze je declaraties terugbetalen. Zogezegd hebben ze een contract met AZ Nikolaas maar telkens opnieuw hebben we een akkoordverklaring nodig voor een operatie met verwijsbrieven, kostenraming etc. die je zelf allemaal moet regelen en vervolgens nog maanden moet wachten op een akkoord. Puntje bij paaltje krijg je maar een deel terug betaald.

Henry
08-08-2022

Al 5 weken op een declaratie aan t wachten waar ik recht op heb ze weigeren gewoon om dit uit te betalen al verschillende keren gebeld je word gewoon voor gelogen door al die medewerkers 1 grote schand e dat hele cz.heb nu inmiddels de rechtsbijstand ingeschakeld

Chelsea
05-08-2022

Oplichters.

Vergoeden weinig tot niks terwijl je je wel blauw betaald. Negeren je e-mails en nemen niet op. Schandalig, ze mogen zich schamen.

Amdokamal
16-07-2022

Ik ben al 4 jaar klant bij CZ. Mijn verzekering vergoedde de tandarts elk jaar. Dit jaar weigerde CZ onder een vreemd voorwendsel de kosten van een tandarts te dekken: "Komt niet voor vergoeding in aanmerking. Cliënt heeft geen dekking voor prestatie Betreft Betreft eigen bijdrage." Ik heb mijn verzekering gecontroleerd en deze vergoedt de kosten van een tandarts.

Claudia
12-07-2022

Begin (7 juni) mijn declaratie van tandartskosten ingediend waarvoor ik verzekerd ben

Meerdere malen nu contact met cz dmv telefoon en mail opgenomen

Te horen gekregen dat het door nieuw systeem nu 20 werkdagen duurt voordat declaratie verwerkt word

Op zicht alle begrip voor maar nu inmiddels nog steeds aan het wachten en mijn geduld raakt op

Ik laat me extra voor tandarts verzekeren en moet bedelen om mijn kosten vergoed te krijgen

Dit moet niet de bedoeling zijn om klanten met hun probleem op te zadelen

Jaan
24-06-2022

Al maanden een puinhoop met declaraties, herinzending medio mei: nog niets gehoord 26.06! Bellen: Half uur in de wacht, 20 minuten doorschakelen 10 minuten in gesprek: "u heeft geluk, het staat nu klaar voor verwerking" dat was 3 weken geleden, en begin deze week.

Dan nog een zorgacceptatie waar na een maand een onvolledige toewijzing op kwam, na verzoek om correctie nu een maand geen enkele reactie.

Maandag de rechtsbijstand eens bellen.

Leo
24-06-2022

Een simpele tandarts nota ingediend op 14/6. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt bij CZ, volgens hun eigen website, momenteel maar liefst 20 werkdagen, dus bijna een maand. Slechte service. Een vriend van mij had bij zijn zorgverzekeraar een consult aan een huisarts in het buitenland ingediend en de volgende dag was het geld al op zijn rekening bijgeschreven.

Jacqueline
21-06-2022

Sinds half mei heeft CZ een beleidswijziging doorgevoerd waardoor ik mijn tandartsverzekering eerst zelf maar moet betalen, en dan kan ik de nota indienen bij CZ! WAARDELOOS. Intussen hebben ze ook nog een nieuwe declaratiesysteem in het leven geroepen wat voor geen meter werkt. Ik ben ontzettend boos en een ding is zeker; per 1 januari stap ik over op een zorgverzekeraar. Op 27 mei heb ik al een factuur ingediend die tot op de dag van vandaag nog steeds niet betaald is. Dit gaat niet over enkele tientjes maar over bijna € 150,-. Lang leve CZ maar voor mij NOOIT en dan ook NOOIT meer.

Ruud
01-06-2022

Schandalig wat er maandelijks betaald mag worden ( mijn keuze om een ruim pakket te nemen) maar dan verlang ik wel dat ik ontzorgd word en niet dat ik bovenop de maandelijkse premie nu ook nog een factureren zelf moet gaan declareren en voor moet gaan schieten omdat CZ het te druk heeft om ze gelijk in behandeling te nemen. Moet je eens tegen hun zeggen als een rekening niet goed uitkomt bij jou. Maar goed erg jammer dat CZ dit weer in het leven heeft geroepen.

Martyna
06-05-2022

In Nederland ben ik bij de meeste artsen in verband met mijn rug geweest, UMC Utrecht UMC Leidschendam, Bronovo, Erasmus MC Rotterdam. De laatste optie was operatie in het buitenland, een van de beste artsen gevonden in Duitsland. Aanvraag gedaan bij Cz.nl voor de vergoeding van de operatie. Aanvraag is afgewezen, er waren genoeg documenten en bewijsstukken gestuurd.

Maar hun hebben zo belangrijke aanvraag beoordeeld alleen door 1 brief met MENING van 1 arts uit HMC Bronovo, die niks te maken had met de rug en die ik in mijn leven maar 4 min lang heb gezien. Hij zei dat hij vindt dat vreemd, en onnodig om naar buitenland te gaan want als Nederlandse artsen geen optie zien voor verbetering dan bestaat die optie ook niet.

Ze houden liever die geld in hun zak dan dat ze iemand gaan helpen met het vergoeden van behandeling in het buitenland die dagelijks leven kan verbeteren en pijn verminderen.

Joyce
05-04-2022

Kut verzekering eerste klas! Moest een jaar lang verzekerd zijn voor orthodontie. Betaal een dure verzekering maar toen mijn dochter een beugel moest bleek ik niet verzekerd te zijn. Ze hadden een fout gemaakt intern dus dit is recht getrokken. De rekeningen die ik ingediend heb werden opnieuw beoordeeld. Puntje bij paaltje toch bericht dat ze het niet gingen vergoeden. Weer gebeld…nee mevrouw u heeft helemaal gelijk. We beoordelen het op opnieuw en ze liggen klaar om in behandeling te nemen. En dat duurt maar een duurt maar en elke keer het riedeltje opnieuw als je belt. Maar vervolgens moeten wel die kosten betaald worden en krijg ik straks herinneringskosten voor mijn kiezen. Ook terug bellen zoals beloofd gebeurd niet. Waardeloos!

Kamila
17-03-2022

Ik betaal de duurste verzekering en toch moet ik betalen voor alle bloedonderzoeken, zelfs als ik zwanger ben, ook al zouden ze in theorie gratis moeten zijn!

Vera
19-02-2022

Altijd tandarts collectief verzekering gehad, 100% vergoeding voor alle behandelingen, nu ineens 80% en dat terwijl je je al scheel betaald aan premie voor deze verzekering. Rekening gehad voor mondhygiëniste, voor het eerst. Gaatje vullen nu ook maar 80%. Ik heb deze verzekering al jaren, uitmelken! Schandalig!

Marc
10-02-2022

Sluit hier ajb geen aanvullende zorgverzekering af. Jaar op jaar worden de premies verhoogd en de inhoud uitgehold.

Verder als je belt wordt je zeer getraind vriendelijk te woord gestaan maar verder geen oplossing zoeken.

Kortom NIET doen! Echter het gras zal bij de andere partijen vast niet groener zijn.

John
08-02-2022

Asociale verzekering

Na ruim 6 jaar wordt het spoelmiddel Natrium Chloride voor wond verzorging plotseling niet meer vergoed. Dat dit spoelmiddel noodzakelijk is na een mislukte operatie vind CZ niet relevant.

Géén communicatie vooraf, gewoon van de ene op de andere dag géén vergoeding meer.

Mijn echtgenote is compleet overstuur, waarvoor dank.

Doet me denken aan eerder optreden van CZ

Overhangende oogleden? Wel verzekerd maar niet vergoed, want de oogleden hangen niet ver genoeg over, dus zelf betalen.

Littekencorrectie na operatie aan de neus? Wel verzekerd maar niet vergoed, want het litteken is niet breed genoeg, dus zelf betalen.

Lekker clubje, is óók nog een van de duurdere verzekeraars.

Lis
11-11-2021

Sturen onterecht deurwaarder omdat ze zelf administratie niet op orde is .

Verzekeraar moet het zelf maar aantonen en oplossen.

Omgekeerde wereld.

Markeren je als wanbetaler zodat je niet kunt overstappen.

Komen niet met een oplossing en zoeken het ook niet uit!

Rene
26-10-2021

Sturen je van kastje naar de muur en terug. Medicijn met medische noodzaak vastgelegd mag opeens niet meer. CZ zegt bepaald de apotheek en de apotheek verwijst naar CZ. Kortom de patient de dupe, heeft nu veel bijwerkingen en kan nergens terecht. En dit allemaal voor een euro winst.

Evert
24-10-2021

Verzekering keert maar weinig tandarts vergoeding uit. Bedrag mag je 10 % zelf betalen beginnen te berkenen met 90 %,daarna is vergoeing 75% maar je mag 35% van 75% zelf betalen want er is geen contract met des bereffende tandarts. Vind dit pure oplichting de wet heeft geregeld dat 75% word vergoed van een prothese, vind niet dat cz eigenregels mag maken.

Dus conclusie 1e keer cz maar nooit weer oplichters zijn het. Andere woorden kan ik niet bedenken.

Meer CZ reviews