Menzis reviews

3.7
Lid
Massy
30-04-2022

Ik ben twee keer gebeld door menzis medewerkers , ivm mijn klachten over zorgverleners.hoofdzaak(mijn klacht) wordt niet gehoord wel mijn mening gebruiken om functionering van een medewerker in twijfel brengen.

Als ik aangeef dat zorgverleners , maken misbruik van eigenrisico (patiënt met de chronische aandoening moet toch iedere jaar volle eigen risico betalen) ,zegt Menzis medewerker:

Zij moeten kunnen overleven.cliché uitspraak van Appotheek,ziekenhuis.,,

Zorgsysteem lijdt van verborgen commerciële instelling en chronische patiënten worden er dupe van.

Marian
13-04-2022

Menzis zelf vind ik oke. De app van Samen gezond is waardeloos(geworden) Minder leuke waarderingen, alleen punten. Geen bonnen van cool blue of hema meer. Ook teruggave voor aanvullende verzekering is gehalveerd.

Tot slot werkt de app geregeld niet. Zelfs al is deze keurig geüpdatet. Wil je vertrekken voor wen wanfeling ben je eerst meer dan een kwartier kwijt om de app gestart te krijgen. Helemaal klaar mee, gaat zometeen van mijn telefoon af.

Robbie
08-04-2022

Nvt

Deze klacht is opgelost

Discussie gehad over een declaratie met een dame van Menzis, pittige discussie, deze dame verbrak de verbinding, onbeschoft dus. Klacht ingediend, krijg je weken later een medewerker aan de lijn die partij trekt voor haar collega, het eerste gesprek was niet opgenomen, zo lust ik er wel een. Kan niet wachten op 1 januari 2023 zodat ik Menzis kan verlaten.

Marion
11-03-2022

Ook zo ziek van Menzis? Ik wel!

Mijn zoon heeft vorig jaar toestemming gevraagd om zich in de US te laten behandelen en de toesteming gekregen. Operatie kost veel geld en hij zou rond de 2500 euro vergoed krijgen. ok dat zijn de verzekeringvoorwaarden daar zul je me niet over horen. Ook al dekt het bij lange na niet de kosten. De vliegtickets en hotelkosten waren al duurder. Na toestemming de financial agreement ( zo werkt dat nou eenmaal in de US ) getekenden betaald. Zoonlief is in december geopereerd en ja nu wil Menzis natuurlijk niet over de brug komen. We kunnen duidelijk aantonen dat de operatie heeft plaatsgevonden, er is de financial agreement, operatieverslag van de arts en alle afschrijvingen/betaalbewijzen. Maar ze willen een factuur…. Ten eerste is het te gek voor woorden dat je naar het buitenland moet. Krijg je toestemming … en dan zijn ze de toestemmingsbrief kwijt, loze beloftes en nooit terugbellen etc. Er ligt nu een klacht. Per 1 jan zijn we daar weg,

La
08-02-2022

Omdat ik teveel moeite heb moeten doen om de service en zorg te krijgen waar ik recht op heb.

Deze klacht is opgelost

Ik zit al sinds 10 januari te wachten op akkoord voor een urgente zorgaanvraag en ik zit nog steeds te wachten. 4x gebeld, 2 klachten ingediend maar tot op heden nog niemand kunnen spreken die er echt over gaat. Dit zijn geen acceptabele termijnen. Heb dit nog nooit met geen enkele verzekeraar meegemaakt. Zonder dit akkoord kan ik geen behandeling krijgen, ik ben nu gewoon de dupe van achterstanden en personeelstekort. Dan te bedenken dat ik nog een restitutiepolis heb ook, echt onacceptabel!

Petre
04-02-2022

Nee

Deze klacht is opgelost

Vanaf dit jaar (2022) ben ik verzekerd bij een andere zorgverzekeringsmaatschappij (Ditzo). Ik heb contact opgenomen met Menzis om mijn account te deactiveren en mijn persoonlijke gegevens te verwijderen, dit is mijn recht op grond van de AVG, plus er is geen reden om een ​​gebruikersaccount bij Menzis te blijven hebben zolang ik verzekerd ben bij een ander zorgverzekeringsmaatschappij. Ze kunnen nog steeds frauduleus facturen sturen en geld vragen voor diensten die niet gecontroleerd kunnen worden. Niet voor niets staat het smerigste bedrijf op de lijst, er zijn duizenden klachten van burgers.

Ik heb alle rekeningen betaald aan Menzis voor vorige jar (2021) en ze weigeren het account en de persoonsgegevens te verwijderen. De volgende stap is een weg naar rechtbank.

Cher
29-12-2021

Heb me jaren blauw betaald aan hun (190)tot dat er aan het licht kwam dat onze tweeling een beperking hebben. Daardoor moesten we wel minder werken prima … dit ook door gegeven aan Menzis … dat ik in de financiële problemen komt door Dat ik minder moest werken ( daar hadden ze geen boodschap aan enkel dat ik snel

Moest betalen )… nou prima

Aangemeld bij de CAK hier weer telefonisch contact gehad met een medewerker met de vraag als er een mogelijkheid was dat ze de aanmelding opschorten , zodat ik geen extra rekeningen zou krijgen…. (vind het best pittig werken in de zorg en thuis kids hebben met extra zorg)

De desbetreffende medewerker gaf aan ja dat ga ik regelen maarja is nooit gebeurd

Nu zit ik met extra rekeningen

Er is geen ruimte als jij met wat zit of je wilt hulp maar anders om …….

Dus mijn advies is : verzeker jezelf NEVER NOOIT bij menzis

Het schilt je echt stress als je weg blijft

Robbert
03-12-2021

SamenGezond voor het jaar 2022 nog maar 2x € 10,00 cashen ipv 3x € 20,00 in 2021 op je aanvullende verzekering. In de loop der jaren steeds verder uitgekleed. Wij gaan overstappen.

Sanne
15-11-2021

Ben al jaren verzekerd bij Menzis. Ook doe ik al tijden mee aan de Samen Gezond app. In de loop der tijd is de app veranderd. Begrijpelijk de wereld verandert ook.

Beloning werd steeds minder, op gegeven moment alleen punten. Sinds een week of 5 weer keuze Hema bon van 3 euro of Samen Gezond bon van 3 euro. Sinds vandaag weer alleen punten. Jammer. Begrijp het niet: vandaag overstap periode van de zorgverzekeraar begonnen. Overweeg om over te stappen. Menzis lijkt maar wat te doen wat heb uitkomt. Jammer hoor

Thea
28-09-2021

Waarom vergoedt Menzis een bepaalde operatie niet in Spanje en andere maatschapijen wel.

Alleen Spoed en dan valt het onder de ANWB Alarm centrale.

Zelfs de specialist vertelde mij, Mevrouw U zit bij de slechtste Verzekering wat betreft buitenland.

Ik was een tevreden klant maar moet door een lang verblijf in Spanje goed verzekerd zijn en stap dus over. Zsm.

Jeanine
09-07-2021

Buitenland vergoeding

Na jaren trouwe klant word mijn man aan zijn lot overgelaten nu hij kanker heeft

inmiddels behandeld in Duitsland met goede resultaten …alles voorgeschoten en Menzis betaald niks terwijl volgens hun voorwaarden ze na Nederlandse maatstaven horen te vergoeden.

de strijd die ik met hun voer is te zwaar en ik zorg liever voor mijn man dus nu moest ik een advocaat hiervoor aan nemen

Ka
26-05-2021

Samengezond app

Als ik mensiz was zou ik mijn naam niet aan de samengezond app willen verbinden maar heel snel loskoppelen. In dit digitale tijdperk zo een slechte app op de markt brengen. De vorige versie was 100 keer beter

Govert
04-05-2021

App is volledig uitgekleed Erg teleurgesteld

Vroeger kreeg je kadobonnen van Hema of coolblue, daar had je wat aan! nu alleen maar bonuspunten waarmee je kleine korting kunt krijgen op veel te dure producten. De app belooft een heel grote verbetering maar geeft alleen maar teleurstelling! Geheugenvervuiling op m’n smartphone!

03-05-2021

Toegevoegde waarde wordt slechter

"Verbeterede" app van Samengezond biedt steeds minder toegevoegde waarde. Kan alleen nog samnegezond punten sparen en niet meer "stapelsparen" bij Hema of CoolBlue. Ik heb nu meer dan 5000 spaarpunten en kan er maximaal 750 inleveren bij aankoop van één artikel. Betekent dus dat ik 7 artikelen moet kopen uit een beperkt assortiment waar eigenlijk niets bij zit voor mij

Johan
Johan
25-04-2021

Samen gezond volledig uitgekleed

De app beloningen zijn volledig uitgekleed. Eerst kon je bij het behalen van je weekdoel een Coolblue cadeaubon of Hema bon van Eur 3 krijgen, toen alleen nog een Hema cadeaubon van Eur 2 en nu is ook die niet meer te verdienen. Alleen nog maar punten voor de eigen webshop. en dan wordt dan groots aangekondigd als "verbeteringen" in de app.

Maurice
22-02-2021

Goedekope troep laat mij gestrand

Heb me hele leven al een ernstige rugbbeschadiging en sindskort 4/5 maamd een hernia erbij gekregen

Sinds een maandje kon ik weer me eigen boodschappen doormiddel achter me eigen rolstoel beetje bij beetje te lopen dat ging goed met de morfine teva

Nu heb ik sinds het weekend andere gekregen want dit is goedkoper

Morfine van centrafarm

En dat merk je direct want die troep werkt niet en plus je gaat je raar voelen met een fokse koppijn

Dus bedankt lieve verzekering dat ik weer naar de wc mag kruipen en niet meer bij de winkel in de buurt kan komen

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest

Nogmaals bedankt voor deze buitenkans dat ik de pijn weer mag herbeleven

Daniel
22-01-2021

Snel en duidelijk

Ik ben tevreden met mijn overstap. Menzis biedt snel en duidelijke informatie over hun diensten. Declaraties worden binnen 1 a 2 dagen uitgekeerd. Er wordt hierover heel helder gecommuniceerd. Als ik iets zoek of wil dan heb ik snel antwoord. Ik ben erg tevreden.

Charlotte
09-01-2021

Schrijven premie af, ook als je er niet meer verzekerd bent

Stap je over naar een andere zorgverzekering, heb je notabene een uitschrijving gekregen. schrijven ze gewoon alsnog de jaarpremie af!

Nienke
Nienke
09-01-2021

Samen gezond

Hoewel de Samen gezond app aantrekkelijke beloftes maakt, zit er een onhandigheid in de app zelf. De activiteiten tracker, die het aantal gelopen kilometers tijdens een wandeling bijhoudt, werkt niet constant en registreert daarom beduidend minder km dan in werkelijkheid gelopen is (1,7 op 6 km, dag 2 300 meter op 4,5 km) zo kom

S Mooring
21-12-2020

Onterecht beslag

Ik heb menzis jaren gehad en ben al 5 jaar bezig om van ze af te komen.Vanaf 2015 ben ik al niet meer verzekerd bij de menzis ,ondanks dat ik in de schuldsanering heb gezeten meent menzis dat er nog een schuld open stond van 2013. Nadat menzis eerst onterecht beslag gelegd had op mijn zorgtoeslag terwijl ik al een andere zorgverzekering had ,zonder deurwaarder noch een aangetekende brief. Vervolgens als een rekening afbetaald was en ik weer zorgtoeslag kreeg ,werd er na 2 maanden wederom beslag gelegd op mijn zorgtoeslag ,dit ging jaren door ,ook de rekening uit 2013 die al verjaard was werd gewoon geint via de zorgtoeslag. Het gevolg dat ik al meer dan 5 jaar een cak premie betaal voor de bestuursrechtelijke premie ,mijn zorgtoeslag (zonder aangetekende brief) beslag gelegd word en ik een nieuwe schuld heb bij mijn huidige zorgverzekering omdat ik dacht dat ik nog steeds bij menzis verzekerd was gezien die beslag legde op mijn zorgtoeslag. Ik ga al het geld terug eisen met een schadevergoeding , dat is 5 jaar zorgtoeslag. Ik adviseer zelf mijn vijanden niet om menzis te nemen.

Meer Menzis reviews