Menzis269 ervaringen

René
René
10-04-2019

Mens staat niet centraal bij Menzis

Mijn 85 jarige moeder heeft sinds 2012 een, door zorginstelling en arts geadviseerde, persoonlijk alarm.
Zij heeft dit omdat ze ernstige osteoporose heeft en zeer slecht ter been is. In de polisvoorwaarden staat, dat als zij deze aandoening heeft, ze daarvoor een vergoeding kan krijgen. Ik bel met Menzis en ze vertellen dat ik rekeningen tot 3 jaar terug kan declareren. Nadat ik de rekeningen aan Menzis heb doen toekomen, beginnen de problemen. Ze vertellen me dat ze de declaraties niet ontvangen hebben terwijl ik een ontvangstbevestiging in de bus heb liggen. Na diverse keren contact te hebben gehad dien ik een klacht in. De klachten afhandeling vertelt mij doodleuk dat het niet vergoed gaat worden omdat mijn moeder levensbedreigend ziek moet zijn. Dit staat echter niet in de polisvoorwaarden maar dan zegt degene van de klachtenafhandeling dat deze voorwaarden door de overheid opgesteld zijn en dat Menzis daar niets aan kan doen.Uiteraard heb ik deze feiten nagelopen en er klopt niets van. Ook verwijst Menzis mij naar de gemeente om daar de vergoeding te claimen. De claim wordt afgewezen aangezien mijn moedr volgens Menzis niet voldoet aan de eisen. Als ik echter de klachtenmedewerker screenshots van de overheid en de eigen polisvoorwaarden toestuur laat de medewerker weten dat ze de claim heroverwegen. Een week later krijg ik het bericht dat ze de vergoeding uit coulance goedkeuren, mijn moeder voldoet immers aan alle voorwaarden. De declaraties worden door Menzis niet uitbetaald omdat zij de aanvraag in 2012 niet zouden hebben binnen gekregen. Nadat ik de medewerker er op heb gewezen dat ik hun alle stukken heb doen toekomen inclusief aanvraag zorginstelling komen ze weer met het argument dat destijds de aanvraag werd afgewezen doordat mijn moeder in 2012 niet aan de voorwaarden zou hebben voldaan. In de situatie van mijn moeder is echter niets veranderd maar Menzis blijft bij haar besluit en draait en verdraait voortdurend de feiten om maar niet te hoeven uitkeren.

Atalie
09-04-2019

Geen vergoeding terwijl in basispakket zit

Geen vergoeding van katoenen verband terwijl dit in de basispakket zit. Mijn handen zitten vol met wonden en ongemakken. Moet uit me eigen zakken iets betalen wat notabene in het zorgverzekeringspakket zit, is te zotte voor woorden menzis en hun zieke handelen. Waardeloos zorgverzekering. Regering helpt uitmelkers een handje mee.

Peek
28-03-2019

Menzis heeft de macht over de mensen als je niet betaalt dan dreigen zemet een deurwaarder ggn de grooste oplichters bende die er bestaat of het c.a.k dreigen ze meeik waarschuw menzis ga nooit dreigen met een instantie ongeacht want dan hebben ze het in enschede en wageningen nog nooit zo goed had ik ga eens een brief naar de minister van volks gezond heid sturen om deze kliek onder de loep te nemen

El
El
26-01-2019

Minder vergoedingen

Ik was lang tevreden klant, maar nu sinds dit jaar zijn er zoveel vergoedingen uit of verminderd, dat ik had gewild dat ik overgestapt was naar de concurrent. Balen, maar ging uit dan het principe "wat goed is, zal goed blijven". Volgend jaar stap ik over!

Nola
24-01-2019

Slecht bereikbaar service.

Bij menzis moet je lang wachten op een antwoord voor een groen licht simpele behandeling. heb toestemming nodig voor kleine hulpmiddelen en tot op heden geen reactie. vorig jaar hadden ze nog de chat maar die hebben ze bijna eind 2018 afgesloten wat zeer jammer is want daarbij werd je sneller geholpen als het niet een ingewikkelde kwestie was. Heb met spoed hulpmiddel nodig maar blijf maar wachten. weet niet of menzis weinig werknemers in dienst heeft of het is hun protocol wat waardeloos is, neem dan wat werklozen aan en geef hun brood/onderdak en worden wij als klanten ook weer fijn geholpen. Ze kunnen misschien vanuit huis werken, ook mensen met een handicap. Voor de rest is hun gratis 0800 nummer ook verdwenen, kost me dus meer geld per minuut, lekker klantonvriendelijk. ook een tijdje geleden was hun contactformulier verdwenen van de site, zelfs emailadres was niet te vinden, had toen pma moeten benaderen voor verdere info. Heb nu hulp nodig en is de vraag of dit ooit komt maar wel lekker per maand verplicht moeten betalen anders een boete van de regering en dwang zorgverzekering, lekkere democratie dit land.

Hajo
24-01-2019

Lang lang wachten aan de telefoon, en dan.

Eerst ruim 12 minuten aan de telefoon wachten tot er eindelijk iemand beschikbaar is. Vervolgens gaat de lijn dood na 1 minuut.hoor niks meer, terwijl de verbinding er nog is. Vervolgens werd ik teruggebeld (hey, toch best goed misschien?), krijg ik een automatische stem met een keuzemenu dat zo snel gaat dat reageren niet mogelijk is en vervolgens wordt de verbinding weer verbroken.
Gestoord hoe slecht jullie je zaken op orde hebben. Voor mij reden om volgend jaar op te stappen en iets beters te zoeken. Als ik terug denk aan Zilveren Kruis, wow die waren professioneel.

Jd
15-01-2019

Telefonisch niet bereikbaar

Ik heb de hele dag aan de telefoon gezeten.
Ik kreeg te horen dat alle medewerkers zijn bezet.
Maar helaas kreeg ik niemand te woord.
Wat een asociale instelling is dit!

Harrold
14-01-2019

Het is zinloos om Menzis te bellen.

Ik moest Menzis bellen om een antwoord te krijgen op een redelijk belangrijke vraag. Ik heb drie keer gebeld gedurende de periode van een week. Drie keer wachtte ik gedurende meer dan tien minuten op iemand om te antwoorden. Niemand nam op. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag! Schokkend, vooral gezien het feit dat de telefoon niet gratis is!

Waarom geen een online chatsysteem Menzis?!?!?

Marjon
Marjon
11-01-2019

Lang wachten aan telefoon

Ben nu al de heledag aan het bellen met menzis maar het enige wat je hoort is een ogenblik geduld u wordt zo snel mogelijk te woord gestaan nou mooi niet echt slecht dit om mensen zo lang te laten wachten.

Anne
07-01-2019

Second opinion.

Ik begrijp iets niet wat de second opinion aangaat. Voor een second opinion is er bij Menzis een verwijzing van de behandelaar nodig. Geeft deze de verwijzing niet, dan moet ik de behandeling stoppen en met een verwijsbrief van de huisarts elders opnieuw beginnen. Maar waarom kan ik dan niet met een verwijzing van de huisarts een second opinion krijgen? Of heb ik de mevrouw aan de telefoon niet goed begrepen?

Marianne
30-12-2018

Menzis en 45 miljoen winst

Mijn zoon heeft epipen voor voedselallergieen menzis wil dat hij goedkopere epipen moet gebruiken maar die risico neem ik niet want als het niet werkt gaat hij dood want zijn hele lichaam zwelt helemaal op zeggen menzis kun je heuns wel 2 weken proberen ongeloofelijk maar wel miljoenen inversteren in brogen vertex gileard onder de mon medicijnen goedkoper nou echt niet de 3 duurste bedrijven inversteerd menzis dat is toch heel raar

Remco
13-12-2018

Graaien

Elk jaar duurder en elk jaar minder zorg vergoed. Hoe gaat dat in de toekomst? Alles zelf betalen? En dan ook nog maandelijks een vast bedrag?! Stelletje graaiers! Jullie hebben teveel macht! Ziek land leven wij bah!

Mehmet Harun
29-11-2018

Slecht

Mensiz denk alleen eigen voor de buitanders erg slecht voor mijn zoon hebben ze niet betaald voor mijn vrouw niet betaald voor mij niet betaald ik roep alle buitenland ers menzis is niet goed de mensen buitenland gaat

Mari
15-11-2018

Menzis denkt niet aan mensen maar alleen aan geld

Het niet vergoeden van een noodzakelijke hartoperatie, aangeboren hartprobleem, asd van 2,7 cm en dyspeneu. De verzekeringsarts mening gaat boven die van de specialist. Schande. Specialist gaf aan levensbedreigend en gelijk overheen , verzekeringsarts vond wel meevallen. Hoge restschuld aan overgehouden voor levensreddende operatie. Boos ben ik ook over het niet vergoeden van fysiotherapie, medicijnen en behandelingen.verschuilen achter regels en rekken. En dat met een doodzieke patient. Walgelijk. En nu de av 4 dekking laten vervullen.

12-11-2018

Menzis is een Verzekeraar geen Zorgverzekeraar

Menzis handeld zelf in medicijnen en verkoop deze duur door. Medicijnen vergoeden met op recept noodzaak wordt niet vegoed. Dat is het belijd van Menzis. Dus FNV ers weg bij deze verzekeraar.

Wim
04-11-2018

Menzis denk alleen aan zich zelf.

Menzis is een ordinere zorgverzekeraar denk alleen maar aan geld en verantwoording afschuiven bij de apotheker. Wat ze moeten vele miljoenen verdienen over de ruggen van de mensen. Dat had boven hun verzekering moeten staan. Bij een fout geen uitkering ze zijn niet verantwoordt voor.

Miranda
26-10-2018

Aanvullend?

Ik was cliënt bij azivo, nooit geen klachten gehad eigenlijk. Menzis neemt het over en ik ga ipv 135,- premie nu 165.- euro per maand betalen. Ik heb voor mezelf de tandarts naar beneden gedaan, om kosten te besparen, maar nog genoeg voor orthodontie voor mijn dochter. dit blijkt nu dus niet! ik moet me nu per januari 2019 bij gaan verzekeren en in 2020 ( als mijn dochter bijna 16 is) heeft ze recht op vergoeding🤔 ach als de "directeuren" het maar goed hebben. What the fuck met het "klootjes" volk. Wat als de mens op nr 1 komt te staan ipv de €£¥$. Ik zeg ja!

Nl
22-10-2018

Zeer ontevreden

Slecht bereikbaar, geen goede uitleg, komt afspraken niet na

Erin
Erin
17-10-2018

Nooit problemen

Menzis is een verzekering die waar geeft voor je geld. Ik krijg een hoop zorg terug voor mijn premie en eigen risico, vooral omdat ik vele fysieke problemen heb. Nog nooit gedoe gehad met declaraties en de klantenservice geeft duidelijke informatie. Word altijd op tijd ingelicht over het eigen risico en de mogelijkheid van een betalingsregeling. Overzichtelijke website.

Astrid
Astrid
10-10-2018

Ooglid correctie niet vergoed

Ooglid correctie gehad behandelend arts moest 3 vragen in vullen 1 was of ik een aangeboren afwijking in het gezicht had. dus was een nee antwoord nu geen vergoeding op 1 nee vraag, soort gelijke behandeling word wel vergoed bij het Zilvere kruis.

Meer Menzis reviews
Welk cijfer geef jij Menzis?