Menzis reviews

3.7
An
27-03-2024

20 jaar naar volle tevredenheid bij Anderzorg gezeten maar plotesling maakte het Moederbedrijf Anderzorg flink duurder dus maar voor de lage prijs in de val van Menzis gestapt. Helaas na 1 week al spijt. Menzis stuurt allerlei declaraties van spullen die je niet gebruikt hebt en dan moet je het zlef maar recht zien te brijen in die digitale hoop van Menzis. Valt vies tegen en kost veel tijd. Ipv dat je gewoon ergens aan kunt geven wat het geval is moet je zelf overal aantonen dat je het niet geweest bent.

Afrader.

Arev
14-02-2024

Oplichters, slechte maatschappij. Keren vergoedingen waar je recht op hebt niet uit. Klantenservice/ klachtenservice praat tegen je alsof je een kleuter bent. Spijt van de overstap. Volgend jaar maar weer terug naar mijn oude verzekeraar, dan maar wat meer premie betalen.

Maarten
30-01-2024

Mijn zorgpremie wordt elke maand ruim op tijd betaald vanuit mijn Ioaw uitkering door de Gemeente Den Haag die ik hiervoor een machtiging rechtstreekse automatische doorbetaling heb gegeven. Het blijkt dat Menzis al enkele jaren verrekeningen uitvoerd met het bedrag van mijn zorgpremie zonder medeweten en informatie te geven waarom en waarmee er wordt verekend. Ondanks het voor de rechter is geweest, mei 2022, gaat Menzis gewoon door met onrechtmatige handelingen. Ik wordt steeds opnieuw geconfronteerd met brieven en aanmaningen dat ik achterstand heb. De ene keer is het 2 maanden dan weer 4 maanden, in januari ontving ik bericht dat ik 4 maanden of meer achterstand heb en ik hiervan op de hoogte zou zijn. Het enigste waarvan ik op de hoogte bent dat is het feit dat ik met zekerheid weet dat de zorgpremies zijn betaald en dat kan bewijzen. Wat Menzis doet is werkelijk schandalig en puur machtsmisbruik.

31-08-2023

Coöperatie zonder winstoogmerk, "dan met zonder " gaat om zoveel geld binnen te halen.

Ilona
16-07-2023

Ik loop nu bijna 1,5 jaar hard. Ben in de tijd ook begonnen met de SamenGezond app. Om mijn prestaties goed te registreren en vergelijken heb ik een Garmin gekocht. Deze meet keurig mijn gemaakte stappen per dag. Nu train ik inmiddels 3 tot 4 keer per week en kan dan gelukkig mijn mobiel bij mij dragen voor stappen registraties. Maar de overige dagen ben ik niet in de gelegenheid mijn mobiel constant bij mij te dragen (kan niet op het werk) en kom ik nu al een aantal weken niet aan mijn 5 dagen 2000 (terwijl mijn Garmin standaard aangeeft dat ik mínímaal 4000 stappen per dag maak). Het is zo mega mega mega frustrerend als je wel je 200min beweegtijd per wk haalt, maar toch geen 100% krijgt om dat SamenGezond geen koppeling wil maken met m’n Garmin. Heb zo lang elke week mijn best gedaan, maar inmiddels begint het mij behoorlijk tegen te staan.

Ria
23-02-2023

Ik heb de samen gezond app gebruikt maar hij werkt niet. Heel frustrerend, het ene moment ben je te lang inactief geweest terwijl je nog geen moment stil staat. Dan heb je weer te hard gelopen zo word de wandeling weer afgekeurd. Ben er ook maar mee GESTOPT

Alice
05-01-2023

De stappenteller is zeer slecht. Telt niet de tijd die je werkelijk hebt gelopen. Mijn instellingen staan goed. Mijn gewone stappenteller geeft wel de juiste tijd en afstand. Ik wil hem een paar weken gebruiken maar vind hem op dit moment zeer slecht. Je kunt ook niet van doel veranderen. Nu ik beweeg doel heb gekozen zit ik hier aan vast. Als de stappenteller niet op korte termijn niet wordt verbeterd ga ik er mee stoppen. Jammer want ik dacht dat deze app zou kunnen helpen.

Vardo
25-11-2022

Belachelijk, mijn man dacht korting bij Pearle tr krijgen van samen gezond, hij is bij menzis verzekerd maar de extra vergoeding zou ook zeer welkom zijn. hij is mijn mantelzorger , werk soms nog maar loopt dus niet de stappen om puntrn te scoren. en 25 pt ,heeft net account gekoppeld , wat een dooddoener zeg , extra korting. niet dus , bah

Nick
15-11-2022

Neem een fatsoenlijke verzekering. De afdeling klachten van Menzis is als een slager die zijn eigen vlees keurt. Komen afspraken niet na, communiceren onbeschoft en laten je maanden wachten op een antwoord.

Menzis is erg duur, maar dan heb je ook niets.

Enrico
04-11-2022

Nieuwe ontwikkelingen samengezond platform.

Als trouwe gebruiker van de app was ik al zeer teleurgesteld dat een aantal jaren geleden voor activiteiten de app verplicht gebruikt moest worden en niet meer via oa gekoppelde Runkeeper kon. Dus al m'n sportactiviteiten hardlopen, spinnen, crossfit etc telde al niet meer mee. Vervolgens verdwenen de leuke akties uit de webshop (oa pathe bonnen). En nu kun je ook al niet meer sparen voor je premiekorting. Ten onder gegaan in hun eigen succes? Ik vind het belachelijk, dit is niet stimuleren maar mensen naar de concurrent wegjagen.

31-10-2022

Nieuwe opzet www.samengezond.nl "Van sparen naar winnen"

Alsof winacties mensen meer motiveert om gezonder te leven.

En nergens lees je ook wat er met de €10,- korting gebeurt die je 2x bij elkaar kon sparen met punten.

Daniel
06-09-2022

Na tientallen jaren gezond te zijn geweest is mijn moeder helaas geconstateerd met de ziekte ALS. Vervolgens heeft ze haar spaargeld gebruikt om medische kosten tijdelijk te vergoeden er vanuit gaande dat ze dit middels haar verzekering weer kan krijgen.

Belangrijk om te weten bij Menzis:

Er wordt uitsluitend gecommuniceerd door de door hun ontwikkelde app. Waarbij een declaratie goedkeuring/afkeuringsproces gemiddeld 1,5 week duurt. Daarnaast wordt er 0,0 meegedacht qua ziektebeeld van de patiënt en zal diegene wie de communicatie met Menzis moet doen (in dit geval zoon) van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Ik kan tal van voorbeelden opnoemen, maar daarvoor is de tekst te lang. Kortom de ziekte van de patiënt is totaal geen zaak voor Menzis. Maar één ding staat voorop. Dat is zo weinig mogelijk uitkeren door zoveel mogelijk excuses/mazen uit de wet te gebruiken.

Frits
08-08-2022

Hier longpatiënt moet nu zelf door de long specialist voor geschreven medicatie slijm oplosser voor In de vernevelaar zelf betalen .ga aan het eind van het jr is goed kijken of ik wel bij deze zorgverzekering blijf .

Desiree
10-06-2022

Waardeloos! Had een vraag of iets is binnen gekomen wat digitaal naar de menzis is gestuurd krijg je na een half uur iemand aan de telefoon. Het antwoord was nee dat mag niet want ik heb toestemming nodig van U man. Maar die zit in het verzorgingshuis.

Dus zijn we uitgepraat. Zo gefrusteerd dit.

Massy
30-04-2022

Ik ben twee keer gebeld door menzis medewerkers , ivm mijn klachten over zorgverleners.hoofdzaak(mijn klacht) wordt niet gehoord wel mijn mening gebruiken om functionering van een medewerker in twijfel brengen.

Als ik aangeef dat zorgverleners , maken misbruik van eigenrisico (patiënt met de chronische aandoening moet toch iedere jaar volle eigen risico betalen) ,zegt Menzis medewerker:

Zij moeten kunnen overleven.cliché uitspraak van Appotheek,ziekenhuis.,,

Zorgsysteem lijdt van verborgen commerciële instelling en chronische patiënten worden er dupe van.

Marian
13-04-2022

Menzis zelf vind ik oke. De app van Samen gezond is waardeloos(geworden) Minder leuke waarderingen, alleen punten. Geen bonnen van cool blue of hema meer. Ook teruggave voor aanvullende verzekering is gehalveerd.

Tot slot werkt de app geregeld niet. Zelfs al is deze keurig geüpdatet. Wil je vertrekken voor wen wanfeling ben je eerst meer dan een kwartier kwijt om de app gestart te krijgen. Helemaal klaar mee, gaat zometeen van mijn telefoon af.

Robbie
08-04-2022

Nvt

Discussie gehad over een declaratie met een dame van Menzis, pittige discussie, deze dame verbrak de verbinding, onbeschoft dus. Klacht ingediend, krijg je weken later een medewerker aan de lijn die partij trekt voor haar collega, het eerste gesprek was niet opgenomen, zo lust ik er wel een. Kan niet wachten op 1 januari 2023 zodat ik Menzis kan verlaten.

Marion
11-03-2022

Ook zo ziek van Menzis? Ik wel!

Mijn zoon heeft vorig jaar toestemming gevraagd om zich in de US te laten behandelen en de toesteming gekregen. Operatie kost veel geld en hij zou rond de 2500 euro vergoed krijgen. ok dat zijn de verzekeringvoorwaarden daar zul je me niet over horen. Ook al dekt het bij lange na niet de kosten. De vliegtickets en hotelkosten waren al duurder. Na toestemming de financial agreement ( zo werkt dat nou eenmaal in de US ) getekenden betaald. Zoonlief is in december geopereerd en ja nu wil Menzis natuurlijk niet over de brug komen. We kunnen duidelijk aantonen dat de operatie heeft plaatsgevonden, er is de financial agreement, operatieverslag van de arts en alle afschrijvingen/betaalbewijzen. Maar ze willen een factuur…. Ten eerste is het te gek voor woorden dat je naar het buitenland moet. Krijg je toestemming … en dan zijn ze de toestemmingsbrief kwijt, loze beloftes en nooit terugbellen etc. Er ligt nu een klacht. Per 1 jan zijn we daar weg,

La
08-02-2022

Omdat ik teveel moeite heb moeten doen om de service en zorg te krijgen waar ik recht op heb.

Ik zit al sinds 10 januari te wachten op akkoord voor een urgente zorgaanvraag en ik zit nog steeds te wachten. 4x gebeld, 2 klachten ingediend maar tot op heden nog niemand kunnen spreken die er echt over gaat. Dit zijn geen acceptabele termijnen. Heb dit nog nooit met geen enkele verzekeraar meegemaakt. Zonder dit akkoord kan ik geen behandeling krijgen, ik ben nu gewoon de dupe van achterstanden en personeelstekort. Dan te bedenken dat ik nog een restitutiepolis heb ook, echt onacceptabel!

Petre
04-02-2022

Nee

Vanaf dit jaar (2022) ben ik verzekerd bij een andere zorgverzekeringsmaatschappij (Ditzo). Ik heb contact opgenomen met Menzis om mijn account te deactiveren en mijn persoonlijke gegevens te verwijderen, dit is mijn recht op grond van de AVG, plus er is geen reden om een ​​gebruikersaccount bij Menzis te blijven hebben zolang ik verzekerd ben bij een ander zorgverzekeringsmaatschappij. Ze kunnen nog steeds frauduleus facturen sturen en geld vragen voor diensten die niet gecontroleerd kunnen worden. Niet voor niets staat het smerigste bedrijf op de lijst, er zijn duizenden klachten van burgers.

Ik heb alle rekeningen betaald aan Menzis voor vorige jar (2021) en ze weigeren het account en de persoonsgegevens te verwijderen. De volgende stap is een weg naar rechtbank.

Meer Menzis reviews