Menzis293 ervaringen

Arjen
09-12-2019

Meer dan 2 maanden wachten op een afhandeling

In september heb ik drie maal toe contact gehad met Menzis per telefoon, waarbij tot 3 maal toe er een verschillend antwoord werd gegeven over de behandeling van een brief aan de medisch adviseur.
Op 1 oktober werd mij gezegd dat de brief van mijn internist aan de medisch adviseur wel binnen gekomen was, maar dat men nog niet verder was dan het verwerken tot en met 19 september. Op 4 oktober werd mij verteld dat men op die datum nog niet verder was dan 16(!) september. Op 7 oktober werd mij verteld dat de internist de brief moest mailen om het sneller afgehandeld te krijgen.
Op deze manier verloor ik behoorlijk vertrouwen in het juist functioneren van o.a. de administratie! Want wanneer er zo wordt omgesprongen met brieven van artsen aan de organisatie, geeft mij dat het gevoel dat er niet serieus met mij als klant wordt omgegaan. Daarnaast (we schrijven 9 DECEMBER) is het nog steeds niet verwerkt en afgehandeld!

Lydia
08-12-2019

Maar samengezond is wel minder prettig geworden

De verzekering bij menzis bevat op zich prima. Duur is het helaas overal wel.
Samengezond vind ik eigenlijk heel prettig. Maar ik vind het tegenwoordig veel lastiger dan paar jaar geleden. Ik loop niet zo veel, en als ik loop dan vergeet ik het als activiteit aan te zetten. Dat voelt best zuur als je net kilometer gelopen hebt en de app heeft het weer niet geregistreerd :-( Kunnen jullie dit ajb verbeteren?! Please!

Em
21-10-2019

Verzeker je nooit bij menzis

Ik had een verzekering bij menzis
Ik was 1 keer te laat met mijn premie betalen
Het zou per maand geincasseerd worden
Echter hadden ze dit niet gedaan
2 weken later krijg ik ineens een brief van incasso
50 euro extra erbovenop
Ik een regeling getroffen om per maand terug te betalen
En toen ineens 2 weken later dagvaarding ja ik moet nu een rekening betalen die was 110 euro en nu 295 euro
Echt belachelijke gang van zaken

Wil
16-10-2019

Declaraties Buitenland

Ze geven geen bewijs vooraf dat je bent verzekerd voor zorgkosten in buitenland waardoor je alles vooraf moet betalen. Achteraf krijg je niets vergoed omdat bonnen niet duidelijk is voor Menzis. Bovendien duurt het minimaal 3 maanden voordat je antwoord krijgt.
Dit jaar ga ik overstappen!

Ruud
24-09-2019

Niet voor diabetes

Het middel Tolbutamide gebruik ik ongeveer 18 jaar. Dit is altijd vergoed door CZ. Dit jaar naar Menzis overgestapt. In februari is dit middel volledig vergoed. In mei gedeeltelijk vergoed en in augustus niets vergoed. Volgens Zorginstituur Nederland zit dit geneesmiddel in de basisverzekering maar kan een zorgverzekeraar een eigen bijdrage vragen. Voor mij na dit jaar geen Menzis meer.

Alie
11-09-2019

Bureaucratisch inferno

Al sinds maart bezig om logopedie vergoed te krijgen voor mijn partner met afasie. Uiteindelijk klacht ingediend en het is om te huilen wat er dan gebeurt: mijn partner die niet meer kan praten noch lezen ontvangt een mail dat haar partner een negatieve opmerking heeft gemaakt over het vereiste toestemmingsformulier om medische gegevens op te mogen vragen, terwijl Menzis haar juist willen helpen. In dezelfde mail communiceert Menzis dat de declaraties niet uitbetaald gaan worden door ontbrekende gegevens waarover de klacht nu juist ging omdat er elke keer nieuwe gegevens gevraagd werden. Sterker nog de klachtencommissie voegt er nog een eis aan toe. Het is te triest voor woorden.

Anne
30-08-2019

Verwerking nota's snel.

Ik diende afgelopen dinsdag mijn nota online in. Ik las, dat er een achterstand was en de verwerkingstijd tot 5 weken kon duren. Oeps, dacht ik. Binnen 3 werkdagen stond het te vergoeden bedrag, zoals gebruikelijk, echter op mijn bankrekening. Dat is vandaag, vrijdag 30 augustus.
Bij mij gaat het met de terugbetalingen gelukkig nog heel erg snel en goed!

Tineke
24-08-2019

Leugens van Menzis

Menzis wil absoluut niets vergoeden de huisarts heeft een brief geschreven en dan krijg ik een brief terug met andere benamingen alleen maar om het zolang mogelijk te laten duren en de hoop dat ik het opgeef
Ben naar de huisarts geweest die heeft me datgene wat ze heeft geschreven laten lezen maar Menzis blijft alles maar anders noemen
Maar ik blijf vechten voor mn rechten

Max
07-08-2019

Hun ontwijken hun problemen

Als het erom gaat dat hun geld vangen staan ze elke dag bij je te hijgen maar als ze moeten terug betalen kun je bellen en doen wat je wilt ze nemen toch niet op.
Niet voor deze oplichters kiezen is de beste keuze.
Dat dit uitschot bedrijf nog mag doorgaan met oplichten is niet normaal. Maarja wat verwacht je van VVD`ers

Pk
07-08-2019

Wacht al 7 weken op een declaratie

Onduidelijkheid over de declaraties, er word alleen gezegd dat je moet wachten. Ik ben er klaar mee. Ik ga overstappen

MN
24-07-2019

Samen gezond wat een giller!

3 keer een Pathe voucher geprobeerd te verzilveren. Elke keer gaat dit mis.code is reeds verzilverd worden of schijnt niet te werken. Als dit op een gegeven moment wel lukt nadat je elk nummer heb geprobeerd die op de site wordt aangegeven en al je belminuten zijn verbruikt en na over en weer gemaild te hebben krijg je een code in juni 2019 die in april 2019 al verzilverd is.sta je daar in de Pathe met je goede gedrag! Nu 22 juli gaat dit weer verkeerd.Waardeloos!

Dick
19-07-2019

Chaos en van het kastje naar de muur

Ten bate van een blinde klant proberen we vergoeding door Menzis van een voorleesapparaat te regelen. Eerst werd de aanvraag afgekeurd maar na onze volharding werd uiteindelijk de vergoeding toegezegd. Echter nu na 3 maanden heeft de klant (of wij) nog steeds het geld niet ontvangen. Inmiddels hebben de klant en wij als leverancier circa 20 mailtjes en ook telefoontjes achter de rug. Daarbij word je van het kastje naar de muur gestuurd met onzin argumenten, miscommunicatie en enorme bureaucratie. Telkens beantwoord weer een andere medewerker bij Menzis de mailtjes. Dan weer moeten wij de aanvraag afronden, dan weer de klant, ondanks het feit dat we nadrukkelijk vooraf hebben gecheckt wat de correcte procedure is.
Al met al zijn we al twee werkdagen met deze zaak bezig. Het product zelf kost maar 300 Euro, maar door de poespas eromheen is al meer dan 1000 Euro aan urenkosten er doorheen gejaagd. Geen wonder dat de zorgkosten landelijk uit de klauwen lopen en blinden en slechtzienden steen en been klagen over hoe ze bij de verzekeringsmaatschappijen worden behandeld. Samenvattend: Menzis is een chaos organisatie dat van loszand aan elkaar hangt. Het is om te huilen.

Eva
17-07-2019

Gesprekken WEG in belang van Menzis

Al maanden ben ik met Menzis bezig om een (chronische) behandeling verlengd en vergoed te krijgen.
Meerdere keren heb ik hierover gebeld en meerdere keren hebben zij in deze gesprekken signalen afgegeven dat hier een mogelijkheid toe was.

Helaas was dit niet het geval dus op advies van de klachtbehandelaar van Menzis ben ik naar de SGKZ gestapt.

Zij hebben geprobeerd te bemiddelen.
De gespreksopnames zijn opgevraagd zodat mijn verhaal van de afgegeven signalen beoordeeld konden worden.

Nu blijkt na weken wachten op een reactie van Menzis(want zij zijn zo druk!) dat de gesprekken niet opgenomen zijn. dat is wel erg toevallig.

Er is ook maar van 1 gesprek een notitie gemaakt, De rest is weg. Vreemd!

Ik ben erg benieuwd of ze mijn testgesprek wel opnemen. komende week maar eens uitproberen!

TIP: Neem de gesprekken op die je met Menzis voert.

Egbert
28-06-2019

Menzis ervaring!

Ingediende declaraties worden niet betaald.Wacht nu al 2 maanden op uitbetaling. Telrfonisch contact levert niets op. Je word met een kluitje in het riet gestuurd met de opmerkingen "u krijgt het een dezer dagen op uw rekening gestort".Volgend jaar maar op zoek naar een andere zorgverzekering.

Pascal
19-06-2019

Achterstand weggewerkt ? Snelle uitbetaling tandartsrekening.

Naar mijn idee zijn ze bij Menzis bij met de achterstand met het verwerken van de nota's.
Ik had 2 declaraties van de tandarts ingediend.

Een op 20-05-2019 ingediend en op 23-05-2019 uitbetaald.

De ander op 13-06-2019 ingediend en op 19-06-2019 uitbetaald.

Prakash
04-06-2019

Menzis weigert onterechte aanvullende verzekering terutg te storten

Menzis weigert aanvullende verzekering op te heffen ondanks dat de hoofdverzekerde overgestapt is naar een collectieve verzekering via werkgever. Menzis beweert dat de aanvullende verzekering afzonderlijk opgezegd had moeten worden. dit betekent dus dat er 2 aanvullende verzekerigen door 1 persoon wordt betaald waarvan 1 bij Menzis . wie kan zich dat voorstellen? geen zorgverzekering maar wel een aanvullende verzekering bij Menzis? wat kun je eraan doen?

Menzis heeft Prakash een privebericht gestuurd.
Surekha
Surekha
04-06-2019

Declaratie

Hallo

Mijn declaratie staat al meer dan een maand bij jullie open er wordt helemaal niks aangedaan. Ik heb zoveel keer al gebeld. Dit jaar toch maar overstappen naar een andere zorgverzekering.

Marianne
Marianne
02-06-2019
Deze klacht is opgelost

Declaratie niet op tijd afgewerkt

Op 20 - 04 -2019 een rekening gedeclareerd en heb al meerdere malen via messenger contact gehad. Word heel laat op gereageerd en jah dan is de desbetreffende afdeling weer gesloten. Zitten nu op 2 juni en is nog steeds in behandeling maar wel van 1 bedrag eigen risico alvast afgetrokken terwijl ik dat allang heb opgebruikt, sta nu op € 429,56 eigen risico. Al zeker 40 jaar Menzis klant maar moet toch maar is omkijken naar een andere verzekering. Ben op dit moment echt woest op ze want het is geen klein bedrag waar het omgaat en wat we zelf maar even moesten voorschieten! Het zou afgelopen maandag afgehandeld worden en voor de Hemelvaart op onze rekening staan, mooi dus niet. Menzis begint op de Belastingdienst te lijken , moet je betalen dan wel voor die datum maar moet je wat van hun terug krijgen mag het heel lang duren. Krijg ik ook rente over het betreffende bedrag? Declaraties van Fysiotherapie , Apothekers e.d worden wel gelijk betaald!

Gea
Gea
24-05-2019

Slechtste verzekeraar ooit nooit heen gaan

Ook mijn declaraties duren enorm lang 5 weken.
Schandalig dit en dit gaat al vanaf januari mensen!
Het is nu eind mei en het probleem is nog niet opgelost steeds enorme achterstanden.
Dit gaat jullie klanten kosten moet uz elf voorstellen dat u zelf veel moet voorschieten.
Ik zou niet eens voor zo n bedrijf willen werken opdoeken en mensen ga volgend jaar opzoek na een goede zorgverzekeraar die na komt wat hij beloofd en die problemen snel oplossen en geen 5 maanden laat duren.
Walgelijk dit

Erik
23-05-2019

Drukte bij menzis

Je wilt zorg verlenen als zorgverlener maar menzis denkt dat je het gewoon zelf wel kan voorschieten. Zij vergoeden slecht en veel te weinig, tevens moet je als cliënt ook nog eens 5 weken wachten voordat je je geld hebt.
Voor beide kanten, zorgverlener en zorgverzekerde, een zeer slechte verzekeraar.
Ik raad iedereen af om hiermee in zee te gaan.

Meer Menzis reviews
Welk cijfer geef jij Menzis?