Menzis300 ervaringen

31-03-2020

Menzis is schandalig

Menzis zijn vuile oplichters. Ik krijg een brief van een incasso bureau omdat ik 1 rekening blijkbaar niet heb betaald.
Dus ik bel ze netjes op, maar wordt keer op keer hondsbrutaal behandelt. Nou beweerd menzis dat ze de rekeningen per post naar mij gestuurd hebben.
Ik zeg ik heb nooit niks gehad en ik dacht dat we hadden afgesproken dat alles via de mail ging?
Menzis geeft mij daar gelijk in want in mijn dossier staat dat alles via de mail moet.
Dus menzis erkend dat ze het fout hebben gedaan maar verwacht toch dat ik incasso kosten ga betalen.
Wat een gore oplichters zijn het daar toch.
Dit speelt nu al een maand en ze willen totaal geen kant op nadat hun een fout hebben gemaakt.
Het zou over mijn eigen risico gaan en dat terwijl ik door een fout van hun in 2019, 764 euro eigen risico heb betaald,
Ook daarvan beweren ze dat dat niet is maar mijn afschrifte zeggen toch echt iets anders.
Volgend jaar ga ik zeker overstappen. Menzis zijn oplichters trap er niet in

Monica
09-03-2020

Kleine lettertjes

Zeer slechte ervaring, en pas dit jaar overgestapt. Erg veel spijt van. Ik was in de veronderstelling dat kosten bij een volledige aangevulde verzekering voor het komen van mijn kind (juli 2020) allemaal vergoed zouden worden. maar nu blijkt alleen de bevalling in het ziekenhuis te worden vergoed. cursussen die door verschillende verzekeringsmaatschappijen vergoed worden even als de NIPT test vallen bij Menzis overal buiten. Ik ben nu voor 170,- per maand verzekerd en moet dus steeds alles zelf betalen. Ik heb spijt dat ik bij de Friesland ben weg gegaan, en zou erg graag mijn poli willen stoppen maar dat gaat dus niet meer.

Cor
23-02-2020

Dental zorg

Ik moet 2 x keer per tandsteen laten verwijderen door een Mondhygiënist omdat ik dat kalksteen heel snel aanmaak in mijn gebit en hoe dat komt geen idee maar dat schijnt met mijn speeksel te maken hebben, het voordeel van dit verwijderen van het tandsteen is dat ik maar één keer per jaar naar de controle van de tandarts hoef omdat mijn gebit er voor de rest nog steeds perfect uitziet ik ben inmiddels 70, nu werden deze kosten van het tandsteenverwijdering door mijn vorige verzekering voor 75 procent vergoed maar bij Menzis houden ze daar een hele andere mening op na zij zeggen dat een Mondhygiënist niet onder Dental care valt dit heeft volgens hun niets met het gebit te maken ik wil de leiding van Menzis erop dat tandsteen verwijdering geen manicure of pedicure behandeling is maar een behandeling aan het gebit en voor de rest niets anders, zoals veel van mij mede reviews schrijvers vind ik Menzis na 2 maanden al een oplichtings instituut waar je naar van wordt en zal zo snel mogelijk deze oplichters bende verlaten.

Amanda
19-02-2020

Raar maar waar

Partner heeft bij menzis in 2019 een betalingsregeling getroffen deze loopt via ggn. Het bedrag voor de betalingsregeling bedroeg ALLE schulden die hij gemaakt had. Maand premie en betalingsregeling worden keurig iedere maand betaald en TOCH komt er vandaag weer een nieuwe brief van ggn dat er bijna 600 nieuwe schuld is bij menzis. Tover maar raak, dat ze maar eerst eens vanuit menzis netjes contact opnemen met de klant ipv gelijk ggn op het dak sturen. Om gek van te worden dit!

Kim
13-02-2020

Zeer slechte zorgverzekeraar

Menzis is een zeer slechte zorgverzekeraar, nooit klachten gehad met vorige zorgverzekering.
Spijt van overstappen en ga weer terug naar Zilveren Kruis, want Menzis doet niets, weet niets en kan niets.
Werken samen met het grooste oplichters incasso bedrijf GGN , Menzis weet dit.

Wim
04-02-2020

Waardeloze App van Menzis

Elke keer als je App wil gebruiken om iets na te kijken moet je opnieuw met DiGi D inloggen.maar dat werkt niet, als je met DiGi D je gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld krijg je een SMS met een beveiligingscode code, als je de SMS opend voor de code te kunnen inzien en invoeren is de DiGi D verdwenen!.dus weer opnieuw gepoogd na 3 pogingen maar mee gestopt. lukt met geen mogelijkheid op mij mobiel.doe hier wat aan ICT van MENZIS. zo moeilijk is dat niet!
groet Wim

Jeroen
27-12-2019

Afrader

Vorig jaar veel discussie gehad over het wel of niet aanwezig zijn van een wachttijd bij een overstap vanuit een collectief. 5 mensen van Menzis gesproken, steeds een ander verhaal. Nu weer de hele orthodentie op zijn kop. Ook nu weer gesproken met de helpdesk die zelf niet weet hoe het zit. Verschillende bedragen, vergoedingen, ze hebben geen idee waarover het gaat. Nu opgezegd, niet eens "jammer dat u gaat". Ongeïnteresserde tent, snel wegwezen, elders goedkoper en beter. Wel blij dat ik ga! Advies: niet Menzis kiezen!

Arjen
09-12-2019

Meer dan 2 maanden wachten op een afhandeling

In september heb ik drie maal toe contact gehad met Menzis per telefoon, waarbij tot 3 maal toe er een verschillend antwoord werd gegeven over de behandeling van een brief aan de medisch adviseur.
Op 1 oktober werd mij gezegd dat de brief van mijn internist aan de medisch adviseur wel binnen gekomen was, maar dat men nog niet verder was dan het verwerken tot en met 19 september. Op 4 oktober werd mij verteld dat men op die datum nog niet verder was dan 16(!) september. Op 7 oktober werd mij verteld dat de internist de brief moest mailen om het sneller afgehandeld te krijgen.
Op deze manier verloor ik behoorlijk vertrouwen in het juist functioneren van o.a. de administratie! Want wanneer er zo wordt omgesprongen met brieven van artsen aan de organisatie, geeft mij dat het gevoel dat er niet serieus met mij als klant wordt omgegaan. Daarnaast (we schrijven 9 DECEMBER) is het nog steeds niet verwerkt en afgehandeld!

Lydia
08-12-2019

Maar samengezond is wel minder prettig geworden

De verzekering bij menzis bevat op zich prima. Duur is het helaas overal wel.
Samengezond vind ik eigenlijk heel prettig. Maar ik vind het tegenwoordig veel lastiger dan paar jaar geleden. Ik loop niet zo veel, en als ik loop dan vergeet ik het als activiteit aan te zetten. Dat voelt best zuur als je net kilometer gelopen hebt en de app heeft het weer niet geregistreerd :-( Kunnen jullie dit ajb verbeteren?! Please!

Em
21-10-2019

Verzeker je nooit bij menzis

Ik had een verzekering bij menzis
Ik was 1 keer te laat met mijn premie betalen
Het zou per maand geincasseerd worden
Echter hadden ze dit niet gedaan
2 weken later krijg ik ineens een brief van incasso
50 euro extra erbovenop
Ik een regeling getroffen om per maand terug te betalen
En toen ineens 2 weken later dagvaarding ja ik moet nu een rekening betalen die was 110 euro en nu 295 euro
Echt belachelijke gang van zaken

Wil
16-10-2019

Declaraties Buitenland

Ze geven geen bewijs vooraf dat je bent verzekerd voor zorgkosten in buitenland waardoor je alles vooraf moet betalen. Achteraf krijg je niets vergoed omdat bonnen niet duidelijk is voor Menzis. Bovendien duurt het minimaal 3 maanden voordat je antwoord krijgt.
Dit jaar ga ik overstappen!

Ruud
24-09-2019

Niet voor diabetes

Het middel Tolbutamide gebruik ik ongeveer 18 jaar. Dit is altijd vergoed door CZ. Dit jaar naar Menzis overgestapt. In februari is dit middel volledig vergoed. In mei gedeeltelijk vergoed en in augustus niets vergoed. Volgens Zorginstituur Nederland zit dit geneesmiddel in de basisverzekering maar kan een zorgverzekeraar een eigen bijdrage vragen. Voor mij na dit jaar geen Menzis meer.

Alie
11-09-2019

Bureaucratisch inferno

Al sinds maart bezig om logopedie vergoed te krijgen voor mijn partner met afasie. Uiteindelijk klacht ingediend en het is om te huilen wat er dan gebeurt: mijn partner die niet meer kan praten noch lezen ontvangt een mail dat haar partner een negatieve opmerking heeft gemaakt over het vereiste toestemmingsformulier om medische gegevens op te mogen vragen, terwijl Menzis haar juist willen helpen. In dezelfde mail communiceert Menzis dat de declaraties niet uitbetaald gaan worden door ontbrekende gegevens waarover de klacht nu juist ging omdat er elke keer nieuwe gegevens gevraagd werden. Sterker nog de klachtencommissie voegt er nog een eis aan toe. Het is te triest voor woorden.

Anne
30-08-2019

Verwerking nota's snel.

Ik diende afgelopen dinsdag mijn nota online in. Ik las, dat er een achterstand was en de verwerkingstijd tot 5 weken kon duren. Oeps, dacht ik. Binnen 3 werkdagen stond het te vergoeden bedrag, zoals gebruikelijk, echter op mijn bankrekening. Dat is vandaag, vrijdag 30 augustus.
Bij mij gaat het met de terugbetalingen gelukkig nog heel erg snel en goed!

Tineke
24-08-2019

Leugens van Menzis

Menzis wil absoluut niets vergoeden de huisarts heeft een brief geschreven en dan krijg ik een brief terug met andere benamingen alleen maar om het zolang mogelijk te laten duren en de hoop dat ik het opgeef
Ben naar de huisarts geweest die heeft me datgene wat ze heeft geschreven laten lezen maar Menzis blijft alles maar anders noemen
Maar ik blijf vechten voor mn rechten

Max
07-08-2019

Hun ontwijken hun problemen

Als het erom gaat dat hun geld vangen staan ze elke dag bij je te hijgen maar als ze moeten terug betalen kun je bellen en doen wat je wilt ze nemen toch niet op.
Niet voor deze oplichters kiezen is de beste keuze.
Dat dit uitschot bedrijf nog mag doorgaan met oplichten is niet normaal. Maarja wat verwacht je van VVD`ers

Pk
07-08-2019

Wacht al 7 weken op een declaratie

Onduidelijkheid over de declaraties, er word alleen gezegd dat je moet wachten. Ik ben er klaar mee. Ik ga overstappen

MN
24-07-2019

Samen gezond wat een giller!

3 keer een Pathe voucher geprobeerd te verzilveren. Elke keer gaat dit mis.code is reeds verzilverd worden of schijnt niet te werken. Als dit op een gegeven moment wel lukt nadat je elk nummer heb geprobeerd die op de site wordt aangegeven en al je belminuten zijn verbruikt en na over en weer gemaild te hebben krijg je een code in juni 2019 die in april 2019 al verzilverd is.sta je daar in de Pathe met je goede gedrag! Nu 22 juli gaat dit weer verkeerd.Waardeloos!

Dick
19-07-2019

Chaos en van het kastje naar de muur

Ten bate van een blinde klant proberen we vergoeding door Menzis van een voorleesapparaat te regelen. Eerst werd de aanvraag afgekeurd maar na onze volharding werd uiteindelijk de vergoeding toegezegd. Echter nu na 3 maanden heeft de klant (of wij) nog steeds het geld niet ontvangen. Inmiddels hebben de klant en wij als leverancier circa 20 mailtjes en ook telefoontjes achter de rug. Daarbij word je van het kastje naar de muur gestuurd met onzin argumenten, miscommunicatie en enorme bureaucratie. Telkens beantwoord weer een andere medewerker bij Menzis de mailtjes. Dan weer moeten wij de aanvraag afronden, dan weer de klant, ondanks het feit dat we nadrukkelijk vooraf hebben gecheckt wat de correcte procedure is.
Al met al zijn we al twee werkdagen met deze zaak bezig. Het product zelf kost maar 300 Euro, maar door de poespas eromheen is al meer dan 1000 Euro aan urenkosten er doorheen gejaagd. Geen wonder dat de zorgkosten landelijk uit de klauwen lopen en blinden en slechtzienden steen en been klagen over hoe ze bij de verzekeringsmaatschappijen worden behandeld. Samenvattend: Menzis is een chaos organisatie dat van loszand aan elkaar hangt. Het is om te huilen.

Eva
17-07-2019

Gesprekken WEG in belang van Menzis

Al maanden ben ik met Menzis bezig om een (chronische) behandeling verlengd en vergoed te krijgen.
Meerdere keren heb ik hierover gebeld en meerdere keren hebben zij in deze gesprekken signalen afgegeven dat hier een mogelijkheid toe was.

Helaas was dit niet het geval dus op advies van de klachtbehandelaar van Menzis ben ik naar de SGKZ gestapt.

Zij hebben geprobeerd te bemiddelen.
De gespreksopnames zijn opgevraagd zodat mijn verhaal van de afgegeven signalen beoordeeld konden worden.

Nu blijkt na weken wachten op een reactie van Menzis(want zij zijn zo druk!) dat de gesprekken niet opgenomen zijn. dat is wel erg toevallig.

Er is ook maar van 1 gesprek een notitie gemaakt, De rest is weg. Vreemd!

Ik ben erg benieuwd of ze mijn testgesprek wel opnemen. komende week maar eens uitproberen!

TIP: Neem de gesprekken op die je met Menzis voert.

Meer Menzis reviews
Welk cijfer geef jij Menzis?