Menzis281 ervaringen

Pascal
19-06-2019

Achterstand weggewerkt ? Snelle uitbetaling tandartsrekening.

Naar mijn idee zijn ze bij Menzis bij met de achterstand met het verwerken van de nota's.
Ik had 2 declaraties van de tandarts ingediend.

Een op 20-05-2019 ingediend en op 23-05-2019 uitbetaald.

De ander op 13-06-2019 ingediend en op 19-06-2019 uitbetaald.

Prakash
04-06-2019

Menzis weigert onterechte aanvullende verzekering terutg te storten

Menzis weigert aanvullende verzekering op te heffen ondanks dat de hoofdverzekerde overgestapt is naar een collectieve verzekering via werkgever. Menzis beweert dat de aanvullende verzekering afzonderlijk opgezegd had moeten worden. dit betekent dus dat er 2 aanvullende verzekerigen door 1 persoon wordt betaald waarvan 1 bij Menzis . wie kan zich dat voorstellen? geen zorgverzekering maar wel een aanvullende verzekering bij Menzis? wat kun je eraan doen?

Menzis heeft Prakash een privebericht gestuurd.
Surekha
Surekha
04-06-2019

Declaratie

Hallo

Mijn declaratie staat al meer dan een maand bij jullie open er wordt helemaal niks aangedaan. Ik heb zoveel keer al gebeld. Dit jaar toch maar overstappen naar een andere zorgverzekering.

Marianne
Marianne
02-06-2019
Deze klacht is opgelost

Declaratie niet op tijd afgewerkt

Op 20 - 04 -2019 een rekening gedeclareerd en heb al meerdere malen via messenger contact gehad. Word heel laat op gereageerd en jah dan is de desbetreffende afdeling weer gesloten. Zitten nu op 2 juni en is nog steeds in behandeling maar wel van 1 bedrag eigen risico alvast afgetrokken terwijl ik dat allang heb opgebruikt, sta nu op € 429,56 eigen risico. Al zeker 40 jaar Menzis klant maar moet toch maar is omkijken naar een andere verzekering. Ben op dit moment echt woest op ze want het is geen klein bedrag waar het omgaat en wat we zelf maar even moesten voorschieten! Het zou afgelopen maandag afgehandeld worden en voor de Hemelvaart op onze rekening staan, mooi dus niet. Menzis begint op de Belastingdienst te lijken , moet je betalen dan wel voor die datum maar moet je wat van hun terug krijgen mag het heel lang duren. Krijg ik ook rente over het betreffende bedrag? Declaraties van Fysiotherapie , Apothekers e.d worden wel gelijk betaald!

Gea
Gea
24-05-2019

Slechtste verzekeraar ooit nooit heen gaan

Ook mijn declaraties duren enorm lang 5 weken.
Schandalig dit en dit gaat al vanaf januari mensen!
Het is nu eind mei en het probleem is nog niet opgelost steeds enorme achterstanden.
Dit gaat jullie klanten kosten moet uz elf voorstellen dat u zelf veel moet voorschieten.
Ik zou niet eens voor zo n bedrijf willen werken opdoeken en mensen ga volgend jaar opzoek na een goede zorgverzekeraar die na komt wat hij beloofd en die problemen snel oplossen en geen 5 maanden laat duren.
Walgelijk dit

Erik
23-05-2019

Drukte bij menzis

Je wilt zorg verlenen als zorgverlener maar menzis denkt dat je het gewoon zelf wel kan voorschieten. Zij vergoeden slecht en veel te weinig, tevens moet je als cliënt ook nog eens 5 weken wachten voordat je je geld hebt.
Voor beide kanten, zorgverlener en zorgverzekerde, een zeer slechte verzekeraar.
Ik raad iedereen af om hiermee in zee te gaan.

Alie
22-05-2019

Wachten op antwoord

Na ruim 4 weken gewacht te hebben op een verwachte uitbetaling van declaraties voor logopedische hulp voor mijn vriendin die als gevolg van een CVA niet kan spreken noch voor zichzelf opkomen, worden de declaraties afgewezen zonder enige uitleg. In privé bericht verzocht om uitleg op 19 mei, maar helaas nog geen reactie. Lijkt kort maar als je al weken wacht en dan een afwijzing krijgt zonder uitleg, terwijl de hulpverlener ook zijn geld wil, wordt de druk erg vervelend. Menzis alsjeblieft reageer, vertel waarom de declaraties zijn afgewezen en wat ik kan doen om alsnog recht te verkrijgen op uitbetaling.

20-05-2019

Achterstand in uitbetaling vergoedingen.

Bij het indienen van mijn declaratie kwam de vermelding dat wegens drukte de uitbetaling 5 weken gaat duren.
Ik vind het niet acceptabel dat dit zo lang moet duren. Kennelijk is het bedrijf niet in staat om maatregelen te treffen om dit te voorkomen.
De uitleg “wegens drukte” is toch wel heel summier. Wellicht schakelt men over op een nieuw systeem, maar voorlopig vind ik de uitleg beneden de maat.

Ma.
09-05-2019

Regels, regels, regels en een hoop PROBLEMEN

1. Voor het aangaan van deze verzekering, aangeboden door de gemeente voor mensen met een laag inkomen, heb ik gebeld voor informatie over de voor mij lopende machtiging vervoer.

De machtiging zou overgenomen worden! Dus met de via de gemeente extra aangeboden vergoedingen leek deze optie passend.

De verzekering is per januari ingegaan en toen ik eind januari belde hoe ik de declaratie voor vervoer ik kon dienen kreeg ik te horen dat er GEEN machtiging was.

Hierna volgde 9 maanden getouwtrek over de verkeerde informatie die afgegeven was en of er nou wel of niet een machtiging was. De afdeling klachtenbehandeling heeft uiteindelijk alle wetten nagekeken en na 9 maanden bleek dat er WEL een machtiging overgenomen moest worden en dat deze wettelijk gezien tot het einde van een behandeling duurt.

In deze maanden heb ik geen gebruik kunnen maken van de taxi opties en heb ik ontzettend veel moeite moeten doen om in het ziekenhuis te komen.

2. In december ben ik geopereerd aan mijn knie. Voor de behandelingen liep er een machtiging voor vervoer. van en naar het ziekenhuis en nog een aantal locaties.

Naar het ziekenhuis komen was dan ook geen probleem maar ontslagen worden wel!
Ik mocht namelijk niet met de taxi naar de revalidatie afdeling gebracht worden.
Ik stond dus letterlijk op de gang!

Mij op laten halen was niet mogelijk want het vervoer moest geregeld worden door speciaal vervoer.

Na twee dagen in conclaaf met de afdelingen klachtbehandeling mocht ik met een ambulance vervoert worden en werd ik eindelijk ontslagen.

(kosten rolstoeltaxi max. €150,- / kosten ambulance vervoer €323,04 euro basistarief + 4,16 euro per km)

3.Na een knieoperatie is er een machtiging fysiotherapie afgegeven van een jaar. Door complicaties en een ongelukje zijn er een hoop periodes geweest waar in ik niet kon revalideren, de fysiotherapie is dus ook minimaal gebruikt.
Op advies van de orthopeed is in december geadviseerd een verlenging aan te vragen.

De klantenservice medewerker van Mezis heeft duidelijk uitgelegd hoe dit gedaan moest worden
-orthopeed een formulier invullen met de aanvraag
-fysiotherapie een duidelijke onderbouwing met de klachten
Dit moest naar een speciaal mailadres gemaild worden en zou behandeld worden. Zo gezegd zo gedaan.

De behandeling van de aanvraag heeft enkele tijd geduurd en werd in februari, het nieuwe verzekeringsjaar(!) direct afgewezen
Toen ik daar over belde kreeg ik te horen dat de aanvraag te minimaal was en er een duidelijkere omschrijving van de klachten moest worden aangeleverd.

Dat heb ik gedaan, een lange brief met het hele verhaal.
Weer ging er een periode overheen en toen was het antwoord dat er NOOIT een verlenging aangevraagd kan worden, en er alleen een verlenging gegeven wordt bij een nieuwe operatie.

Ook zegt Menzis dat er nooit is gezegd dat er een verlening gegeven kon worden, maar op de vraag waarom zij iemand dan al deze moeite laten doen als er toch nooit een verlening afgegeven wordt kunnen zij geen duidelijk antwoord geven.

Op advies van de dame van klachtbehandeling(!) is hier een klacht bij het SKGZ over ingediend.

Feit is wel dat ik nu al maanden minimale fysiotherapie krijg en steeds meer pijn.

4. Vanwege lichamelijke en cognitieve klachten krijg ik al langere tijd paracetamol in 1000mg tablet vorm voorgeschreven van mijn arts.
Tot eind 2018 werd dit vergoed door de basisverzekering.
Vanaf 2019 is dit uit de basis verzekering gehaald en heeft Menzis in de aanvullende gemeente polis, voor mensen met een laag inkomen, de paracetamol in verschillende vormen opgenomen en vergoeden zij dit.

De 1000mg paracetamol hebben zij ingekocht maar alleen in een zetpil vorm.
Omdat ik een chronische darmziekte heb en geen zetpil kan verdragen heb ik gevraagd of deze als uitzondering toch geleverd kan worden.

Deze tablet is goedkoper en kan geleverd worden door de betreffende apotheek!
Toch houdt Menzis zich keurig aan de regels en kijken zij niet naar de kosten, welke in dit geval bespaard kunnen worden. En niet naar de persoon zijn/haar gezondheid.

P Schr
06-05-2019

Slechte afhandeling van ingediende declaraties

Eind maart heb ik een tandarts declaratie ingediend, begin april was hij inzichtelijk en ben nu al 4 weken aan het wachten op een uitbetaling. Ik heb via de WhatsApp eens geïnformeerd naar de achterstand van afhandelen, en dan krijg je een mailtje vol smiley's en het bericht "ja we hebben inderdaad een achterstand".

Daar was ik dus ook achter gekomen.
Al met al heb ik de gehele tandartskosten kunnen voorschieten en nu maar wachten wanneer ik eindelijk eens een deel van de kosten terug krijg.

Dit is mijn eerste en tevens laatste jaar bij Menzis!

Menzis heeft P Schr een privebericht gestuurd.
Es.
04-05-2019

1 is nog teveel!

Wat een waardeloze verzekering!
Zij doen toezeggingen in Dec. en in Jan. zijn de regels "opeens" anders!

Eigen regels(die andere verzekeraars niet hebben!) die nergens in hun 100 pagina's dikke voorwaarden te vinden is. Nu ligt er voor de DERDE(!) keer iets bij de afdeling klachten.

Het standaard mailtje bij het indienen van een klacht is "Een team van speciaal opgeleide mensen neemt uw vraag of klacht in behandeling. We streven ernaar uw klacht binnen 3 weken af te handelen. We nemen bij voorkeur telefonisch contact met u op. Als de afhandeling van uw klacht meer tijd in beslag neemt, zullen we u hierover informeren"

Maar na een maand wachten en meerdere telefoontjes hoor je nog NIKS.

Mensen lees deze reviews alstublieft goed voor u bedenkt over te stappen want het is echt een grote drama organisatie die er niet voor de MENS is.!

Waarom
04-05-2019

Als mij van te voren de slechte service bekend was geweest, had ik nooit de overstap gedaan eind vorig jaar. Op papier geweldig, in praktijk waardeloos.
Menzis heeft een grote achterstand met terugbetalingen en daardoor moet je minimaal 3 tot 4 weken wachten voordat je eindelijk je vergoeding teruggestort wordt. Ze maken hiermee hun probleem tot jouw probleem.
Kan niet wachten met opzeggen aan het einde van dit jaar.

René
René
10-04-2019

Mens staat niet centraal bij Menzis

Mijn 85 jarige moeder heeft sinds 2012 een, door zorginstelling en arts geadviseerde, persoonlijk alarm.
Zij heeft dit omdat ze ernstige osteoporose heeft en zeer slecht ter been is. In de polisvoorwaarden staat, dat als zij deze aandoening heeft, ze daarvoor een vergoeding kan krijgen. Ik bel met Menzis en ze vertellen dat ik rekeningen tot 3 jaar terug kan declareren. Nadat ik de rekeningen aan Menzis heb doen toekomen, beginnen de problemen. Ze vertellen me dat ze de declaraties niet ontvangen hebben terwijl ik een ontvangstbevestiging in de bus heb liggen. Na diverse keren contact te hebben gehad dien ik een klacht in. De klachten afhandeling vertelt mij doodleuk dat het niet vergoed gaat worden omdat mijn moeder levensbedreigend ziek moet zijn. Dit staat echter niet in de polisvoorwaarden maar dan zegt degene van de klachtenafhandeling dat deze voorwaarden door de overheid opgesteld zijn en dat Menzis daar niets aan kan doen.Uiteraard heb ik deze feiten nagelopen en er klopt niets van. Ook verwijst Menzis mij naar de gemeente om daar de vergoeding te claimen. De claim wordt afgewezen aangezien mijn moedr volgens Menzis niet voldoet aan de eisen. Als ik echter de klachtenmedewerker screenshots van de overheid en de eigen polisvoorwaarden toestuur laat de medewerker weten dat ze de claim heroverwegen. Een week later krijg ik het bericht dat ze de vergoeding uit coulance goedkeuren, mijn moeder voldoet immers aan alle voorwaarden. De declaraties worden door Menzis niet uitbetaald omdat zij de aanvraag in 2012 niet zouden hebben binnen gekregen. Nadat ik de medewerker er op heb gewezen dat ik hun alle stukken heb doen toekomen inclusief aanvraag zorginstelling komen ze weer met het argument dat destijds de aanvraag werd afgewezen doordat mijn moeder in 2012 niet aan de voorwaarden zou hebben voldaan. In de situatie van mijn moeder is echter niets veranderd maar Menzis blijft bij haar besluit en draait en verdraait voortdurend de feiten om maar niet te hoeven uitkeren.

Atalie
09-04-2019

Geen vergoeding terwijl in basispakket zit

Geen vergoeding van katoenen verband terwijl dit in de basispakket zit. Mijn handen zitten vol met wonden en ongemakken. Moet uit me eigen zakken iets betalen wat notabene in het zorgverzekeringspakket zit, is te zotte voor woorden menzis en hun zieke handelen. Waardeloos zorgverzekering. Regering helpt uitmelkers een handje mee.

Peek
28-03-2019

Menzis heeft de macht over de mensen als je niet betaalt dan dreigen zemet een deurwaarder ggn de grooste oplichters bende die er bestaat of het c.a.k dreigen ze meeik waarschuw menzis ga nooit dreigen met een instantie ongeacht want dan hebben ze het in enschede en wageningen nog nooit zo goed had ik ga eens een brief naar de minister van volks gezond heid sturen om deze kliek onder de loep te nemen

El
El
26-01-2019

Minder vergoedingen

Ik was lang tevreden klant, maar nu sinds dit jaar zijn er zoveel vergoedingen uit of verminderd, dat ik had gewild dat ik overgestapt was naar de concurrent. Balen, maar ging uit dan het principe "wat goed is, zal goed blijven". Volgend jaar stap ik over!

Nola
24-01-2019

Slecht bereikbaar service.

Bij menzis moet je lang wachten op een antwoord voor een groen licht simpele behandeling. heb toestemming nodig voor kleine hulpmiddelen en tot op heden geen reactie. vorig jaar hadden ze nog de chat maar die hebben ze bijna eind 2018 afgesloten wat zeer jammer is want daarbij werd je sneller geholpen als het niet een ingewikkelde kwestie was. Heb met spoed hulpmiddel nodig maar blijf maar wachten. weet niet of menzis weinig werknemers in dienst heeft of het is hun protocol wat waardeloos is, neem dan wat werklozen aan en geef hun brood/onderdak en worden wij als klanten ook weer fijn geholpen. Ze kunnen misschien vanuit huis werken, ook mensen met een handicap. Voor de rest is hun gratis 0800 nummer ook verdwenen, kost me dus meer geld per minuut, lekker klantonvriendelijk. ook een tijdje geleden was hun contactformulier verdwenen van de site, zelfs emailadres was niet te vinden, had toen pma moeten benaderen voor verdere info. Heb nu hulp nodig en is de vraag of dit ooit komt maar wel lekker per maand verplicht moeten betalen anders een boete van de regering en dwang zorgverzekering, lekkere democratie dit land.

Hajo
24-01-2019

Lang lang wachten aan de telefoon, en dan.

Eerst ruim 12 minuten aan de telefoon wachten tot er eindelijk iemand beschikbaar is. Vervolgens gaat de lijn dood na 1 minuut.hoor niks meer, terwijl de verbinding er nog is. Vervolgens werd ik teruggebeld (hey, toch best goed misschien?), krijg ik een automatische stem met een keuzemenu dat zo snel gaat dat reageren niet mogelijk is en vervolgens wordt de verbinding weer verbroken.
Gestoord hoe slecht jullie je zaken op orde hebben. Voor mij reden om volgend jaar op te stappen en iets beters te zoeken. Als ik terug denk aan Zilveren Kruis, wow die waren professioneel.

Jd
15-01-2019

Telefonisch niet bereikbaar

Ik heb de hele dag aan de telefoon gezeten.
Ik kreeg te horen dat alle medewerkers zijn bezet.
Maar helaas kreeg ik niemand te woord.
Wat een asociale instelling is dit!

Harrold
14-01-2019

Het is zinloos om Menzis te bellen.

Ik moest Menzis bellen om een antwoord te krijgen op een redelijk belangrijke vraag. Ik heb drie keer gebeld gedurende de periode van een week. Drie keer wachtte ik gedurende meer dan tien minuten op iemand om te antwoorden. Niemand nam op. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag! Schokkend, vooral gezien het feit dat de telefoon niet gratis is!

Waarom geen een online chatsysteem Menzis?!?!?

Meer Menzis reviews
Welk cijfer geef jij Menzis?