Menzis258 ervaringen

Remco
13-12-2018

Graaien

Elk jaar duurder en elk jaar minder zorg vergoed. Hoe gaat dat in de toekomst? Alles zelf betalen? En dan ook nog maandelijks een vast bedrag?! Stelletje graaiers! Jullie hebben teveel macht! Ziek land leven wij bah!

Mehmet Harun
29-11-2018

Slecht

Mensiz denk alleen eigen voor de buitanders erg slecht voor mijn zoon hebben ze niet betaald voor mijn vrouw niet betaald voor mij niet betaald ik roep alle buitenland ers menzis is niet goed de mensen buitenland gaat

Mari
15-11-2018

Menzis denkt niet aan mensen maar alleen aan geld

Het niet vergoeden van een noodzakelijke hartoperatie, aangeboren hartprobleem, asd van 2,7 cm en dyspeneu. De verzekeringsarts mening gaat boven die van de specialist. Schande. Specialist gaf aan levensbedreigend en gelijk overheen , verzekeringsarts vond wel meevallen. Hoge restschuld aan overgehouden voor levensreddende operatie. Boos ben ik ook over het niet vergoeden van fysiotherapie, medicijnen en behandelingen.verschuilen achter regels en rekken. En dat met een doodzieke patient. Walgelijk. En nu de av 4 dekking laten vervullen.

12-11-2018

Menzis is een Verzekeraar geen Zorgverzekeraar

Menzis handeld zelf in medicijnen en verkoop deze duur door. Medicijnen vergoeden met op recept noodzaak wordt niet vegoed. Dat is het belijd van Menzis. Dus FNV ers weg bij deze verzekeraar.

Wim
04-11-2018

Menzis denk alleen aan zich zelf.

Menzis is een ordinere zorgverzekeraar denk alleen maar aan geld en verantwoording afschuiven bij de apotheker. Wat ze moeten vele miljoenen verdienen over de ruggen van de mensen. Dat had boven hun verzekering moeten staan. Bij een fout geen uitkering ze zijn niet verantwoordt voor.

Miranda
26-10-2018

Aanvullend?

Ik was cliënt bij azivo, nooit geen klachten gehad eigenlijk. Menzis neemt het over en ik ga ipv 135,- premie nu 165.- euro per maand betalen. Ik heb voor mezelf de tandarts naar beneden gedaan, om kosten te besparen, maar nog genoeg voor orthodontie voor mijn dochter. dit blijkt nu dus niet! ik moet me nu per januari 2019 bij gaan verzekeren en in 2020 ( als mijn dochter bijna 16 is) heeft ze recht op vergoeding🤔 ach als de "directeuren" het maar goed hebben. What the fuck met het "klootjes" volk. Wat als de mens op nr 1 komt te staan ipv de €£¥$. Ik zeg ja!

Nl
22-10-2018

Zeer ontevreden

Slecht bereikbaar, geen goede uitleg, komt afspraken niet na

Erin
Erin
17-10-2018

Nooit problemen

Menzis is een verzekering die waar geeft voor je geld. Ik krijg een hoop zorg terug voor mijn premie en eigen risico, vooral omdat ik vele fysieke problemen heb. Nog nooit gedoe gehad met declaraties en de klantenservice geeft duidelijke informatie. Word altijd op tijd ingelicht over het eigen risico en de mogelijkheid van een betalingsregeling. Overzichtelijke website.

Astrid
Astrid
10-10-2018

Ooglid correctie niet vergoed

Ooglid correctie gehad behandelend arts moest 3 vragen in vullen 1 was of ik een aangeboren afwijking in het gezicht had. dus was een nee antwoord nu geen vergoeding op 1 nee vraag, soort gelijke behandeling word wel vergoed bij het Zilvere kruis.

Michel
09-10-2018

Kinderachtige tandarts rekening & medicijn onduidelijkheid

Onze dochter is onlangs 18 jaar geworden, Menzis heeft haar in het totaal plaatje meegenomen zonder extra tandarts dekking. Nu krijgen wij een rekening van 45,78 nagestuurd over haar 1e controle sinds ze 18 is, erg kinderachtig Menzis. Ook voor haar PDD NOS gebruikt ze abilify, want dit goedje is niet te pas en te onpas verzekerd. Dit heeft puur te maken met de dosis en vorm, het ene jaar is een pil vergoed, het andere jaar de vloeibare variant. Ook hier is een dikke rekening uit gekomen, wat ons vandaag overgehaald heeft om over te stappen naar een ander. En dat is gelukt, met een zwaardere tandarts verzekering zijn we nu ruim 50 euro per maand goedkoper uit.

Manuela
28-09-2018

Menzis gatver

Betaal al sinds 2000 schuld af bij menzis en op wonderbaarlijke wijze tot op heden nog niet afbetaald!

Sarah
26-09-2018

MENZIS, slechte zorgverzekeraar!

Er werd onjuiste informatie door de medewerkers verstrekt. Ik heb een klacht ingediend en er werd mij verteld dat ze niks voor me kunnen betekenen. Wat een slecht bedrijf! Het wordt hoog tijd om naar een andere zorgverzekeraar te gaan.

Michiel
18-08-2018

Menzis neemt zorgprofessionals niet serieus

Menzis denkt beter te weten hoe depressies en angst behandeld kunnen worden dan de verpleegkundigen, behandelaren en psychiaters met jarenlange ervaring in de zorg. Deze zorgverzekeraar verliest uit het oog wie uiteindelijk de expert is en voert 'wie betaalt bepaalt' tot extremis door. Treffend voor de algemene dienstverlening van Menzis.

Vincent
16-08-2018

Geen medeleven

Ik ben aangenomen bij coolblue en moest binnen 7 dagen mijn gegevens doorsturen. Nu kwam het een beetje ongelegen aangezien ik mijn eigen huis uit werd gezet op mijn 17e en heb ik het 1 dag te laat gestuurd met mijn welgemeende excuses waarom het zo laat was. Dit konden ze natuurlijk niet accepteren en ik ben zonder pardon weggestuurd.

Louise
31-07-2018

Afwijzing kilometervergoeding

In april stond mijn wereld op z'n kop. Er werd een kwaadaardige tumor in mijn blaas gevonden. Gelukkig kon ik snel terecht in het Antoniusziekenhuis in Sneek voor een operatie. Hierna moest ik elke week terug voor een chemospoeling/immuun therapie. Na vijf keer werd dit een keer per maand (tot november). Verder gaan ze eind augustus via een kijkoperatie kijken of alles weg is. Nu belde ik Menzis voor de vergoeding van de reiskosten. Wat bleek: deze chemo wordt niet vergoed! Je krijgt nogmaals een klap in je gezicht. Het is dus bij Menzis zo dat ze per kankersoort een vergoeding toepassen. Of het al niet erg genoeg is. Ik vind het onmenzis.

Nes
25-07-2018

Vreselijk bedrijf

Ik ben al vanaf mijn 18e verzekerd geweest bij Menzis en Anderzorg. Geen 1 keer een betalingsachterstand.

Wegens alle zware omstandigheden ben ik gedwongen om in het buitenland een IVF traject te beginnen. En dat omdat de zorg in Nederland zo achter ligt. Ik moet al hoge kosten betalen voor reis en verblijf en dan wil Menzis ook niet volledig de zorgkosten betalen. Dit omdat ik niet het juiste verzekering zou hebben. Zij hebben geen idee hoeveel de psychische last is als je geen kind kan krijgen. Ik ben er depressief van. En dan krijg ik het advies dat ik tot januari moet wachten, zonder te weten hoe zwaar dan de komende 5 maanden voor me zal zijn. Ik heb therapie moeten nemen.

En ik verwacht nu ook een reactie " wij blijven op onze stand punt mevrouw, als u niet eens bent moet u naar de geschillen commissie. Ik plaats dit bericht ook zodat mensen weten waar ze aan toe bij dit vreselijk bedrijf, je bent een nummertje en geen mens. 1 ding is zeker ik zal januari zeker geen client meer van hun zijn, samen met mijn man, moeder en zus.

Monika
24-07-2018

Buitenland zorg moet met nederlandse regels zijn!

Voor idereen we heeft in de buitenland naar de doctor gegaan en wil geld terug krijgen in Nl bij Menzis is heel moeilijk! Elke land is anders en elke land heeft andere regels - zorg regels. Voor Menzis dit is niet belangrijk! Als willen julli geld terug krijgen moeten julli Nl regels volgen! Anders geen geld terug! Ik betaal bijna 150eu per maand! Het is mijn eerste en laaste jaar bij Menzis!

Christine
06-07-2018

Minima problemen eigen risico regeling

Elk jaar probeer ik doordat ik chronisch ziek ben en van een uitkering moet leven een gespreide betalingsregeling te treffen voor eigen risico.je moet hiervoor in Januari bellen.Omdat ik 1 dag te laat was gaf dit enorm veel problemen en kon ik alweer geen betalingsregeling treffen voor het komende jaar.Ik heb nu een betalingsregeling getroffen over het bedrag over 2017, zon 40 euro permaand bovenop de gewone zorgtoeslag.ondertussen komen er acceptgiro's binnen voor ziekenhuis bezoek onlangs?Ik vind het uitermate verwarrend allemaal en ben intelligent genoeg ,dus neem aan dat de fout bij menzis ligt.Ze maken het zo moeilijk om voorag regelingen te treffen die datum en maand gebonden zijn.(alleen in januari kunnen bellen om nieuwe regelingen te treffen)Ze verwchten dat mensen met een uitkering van zon 900 euro per maand, honderden euos per maand afdragen voor waardeloze zorg.

Gijsbertus
08-06-2018

Declareren? Wat een vreselijk ramp

App's installeren & Digi- D installeren op je telfoon & foto's maken. Die hele meuk bij elkaar zien te krijgen op hun formuliertje. Daar alles zelf nóg een keer invullen. Als alles in 1 keer werkt is het nog een trieterklus.Menzis waar zijn jullie toch mee bezig? E-mailen kan niet meer. Bellen wel en daar krijg je dan in hele nette bewoordingen te horen dat dit allemaal service is in het belang van de klant. Ja daag! Ik denk zelf dat wij nu gewoon het hele administratiewerk voor de Menzis medewerkers zelf aan het doen zijn. Kom op zeg!

Update van 11/06/2018:
Nog 1 laatste vraag: Als een declaratie per ouderwetse brief wél kan worden gedeclareerd ,waarom volstaat dan een scan of foto van de rekening via email niet ? Waarom moeten we dan opeens een heel bataljon programma's/app's lostrekken en alles via diverse programma's bij elkaar zien te wrotten om het U? naar het zin te maken ?

Maria
31-05-2018

Leugenaars

Bij Menzis werken leugenaars en dieven. In april heb ik namens een vriendin gebeld die de nederlandse taal niet geheel machtig is en nu hebben ze het hele telefoontje niet geregistreerd en draait zij voor extra kosten op.

Meer Menzis reviews
Welk cijfer geef jij Menzis?