6.5

Engie.nl
reviews

Ervaringen met de communicatie van Engie.nl

Communicatie is een belangrijk aspect in de klantbeleving bij Engie.nl. Er zijn zowel positieve (7%) als negatieve (6%) ervaringen gedeeld over de algemene communicatie. De informatieverstrekking krijgt zowel lof (8%) als kritiek (6%), wat duidt op inconsistentie. Telefonische bereikbaarheid is een punt van zorg met meer negatieve (13%) dan positieve (3%) feedback, en de algemene bereikbaarheid wordt ook als onvoldoende ervaren (1%).

Samengevatte reviews

5766
10
26 oktober 2023

Weet waar je aan toe bent.

10
21 oktober 2023

Overzichtelijke app. Dagelijks verbruik inzien. Maandtermijnen aanpassen. Persoonlijke gegevens aanpassen. Voordeligste energiemaatschappij.

10
18 oktober 2023

Makkelijk. Overzichtelijk.

8
18 oktober 2023

Goede informatie. Duidelijke aanbieding.

2
10 oktober 2023

Opdringerig. Fout ingelicht.

6
09 oktober 2023

Moeilijk telefonisch contact. Lang in de wacht. Helder.

2
08 oktober 2023

App werkte niet voor verlengen. Geen pc voorhanden om in te loggen. Halfbakken antwoord bij bellen.

10
03 oktober 2023

Goede informatie.

10
01 oktober 2023

Duidelijk en helder. Makkelijk te regelen. Zelf aanpassen.

2
28 september 2023

Slechte klantenservice. Oplichtingsbedrijf. Onjuiste informatie. Moeilijk om geld terug te krijgen.

10
24 september 2023

Geïnformeerd worden.

4
13 september 2023

Verkeerde inschatting termijnbedrag. Onverwachte bijbetaling.

2
13 september 2023

Slechte info over jaarafrekening. Geen advies in de app. Jaarafrekening duurt te lang opmaken.

8
06 september 2023

Prijs nu omhoog gaat. Nette prijs. Handige app.

10
05 september 2023

Overzichtelijk. Gebruiksvriendelijk.

10
04 september 2023

Snel antwoord op vragen. Duidelijk en eerlijk antwoord. Goed te volgen op de app. Inzicht in betaalstatus. Verbruiksinzicht in vergelijking met vorig jaar.

10
30 augustus 2023

Alles lekker makkelijk te regelen. Overzichtelijk.

8
20 augustus 2023

Goede leverancier. Eerlijke afspraken. Eerlijke prijzen.

6
15 augustus 2023

Persoonlijk contact lastig. Lange wachttijd. Onvriendelijk personeel. Digitaal prima.

10
05 augustus 2023

Duidelijk contract. Goede website met goede informatie. Heel makkelijk om wijzigingen aan te brengen. Eenvoudig hulp te vragen bij Engie.

6
04 augustus 2023

Kan mijn termijnbedrag niet inzien.

10
04 augustus 2023

Duidelijke en begrijpbare taal. Reële maand prijs.

6
03 augustus 2023

Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Lang aan de telefoon gehangen. Melding om op een andere tijd terug te bellen. Uitleg contract toch nog door moeten vragen. Niet duidelijk. Goed werkende app.

2
03 augustus 2023

Gebrek aan telefonische of e-mailcommunicatie. Moeilijk bereikbaar per telefoon.

10
03 augustus 2023

Vaste tarieven. Goede communicatie. App werkt prima.

6
03 augustus 2023

Duidelijke uitleg van de rekening. Nakomen van het contract.

10
03 augustus 2023

Makkelijk contact. Goed geregeld.

8
02 augustus 2023

Geen opdringerige telefoontjes. Duidelijke overzichten. Geven ook interessante informatie. Goed inzicht in het verbruik.

8
02 augustus 2023

Trouwe klanten. Heldere uitleg. Goed prijsgevoel. Elk probleem voorleggen.

10
02 augustus 2023

Goed aanbod. Zeer goede app. Makkelijk aan te passen.

8
02 augustus 2023

Ruim voor einddatum met een voorstel kwam. Weloverwogen keuze.

2
28 juli 2023

Hoge facturen. Geen uitleg. Geen duidelijke specificatie. Verdrievoudiging van gasprijs. Verviervoudiging van elektriciteitsprijs. Incassobureau. Zakkenvullers. Rotbedrijf.

10
25 juli 2023

Goed. Snel. Goede informatie.

10
21 juli 2023

Goede service. Makkelijk bereikbaar.

6
14 juli 2023

Snel met facturen sturen. Traag met terugbetalen. Niet competetief met tarieven. Geen moeite doen om klanten te behouden.

2
12 juli 2023

Communicatie. Wachten. Dummy meter. Foutief overgenomen. Oude energiemaatschappij. Spoor bijster.

6
11 juli 2023

Klantenservice telefonisch bereiken. Goed geregeld. Overzichtelijke app.

10
10 juli 2023

Vast contract. Goed functionerende website. Goede communicatie. Klantvriendelijkheid.

10
06 juli 2023

Duidelijke App. Goede communicatie.

10
05 juli 2023

Goed op de hoogte gehouden van alle veranderingen.

10
04 juli 2023

Goed bereikbaar. Antwoord op mijn vragen. Goede begeleiding.

8
04 juli 2023

Fijne app. Alles kunnen terugvinden. Alles kunnen regelen.

6
03 juli 2023

Telefonisch onbereikbaar. Niet kunnen verlengen via app of site. Moeilijkheid om contract te verlengen. Gaslicht.com verdiend eraan. Prima bedrijf.

8
03 juli 2023

Goed telefonisch contact. 3 jarig contract afgesloten. Tarief naar beneden bijgesteld.

4
02 juli 2023

Niet teruggebeld. Onbevredigende klantenservice. Hogere prijs dan concurrent.

8
30 juni 2023

Aanvankelijke aanbod verdwenen. Informatief. Zorgt voor inzicht.

10
29 juni 2023

Duidelijke afspraken. Goede informatie. Top app.

8
28 juni 2023

Prettig bedrijf. Goede info. Prettige app.

9
28 juni 2023

Betrouwbaar. Goede positie op de energiemarkt. Goede app.

10
27 juni 2023

Uitstekende service. Online chat functie. Snel duidelijkheid.

7
24 juni 2023

Telefonische bereikbaarheid. Via chat. Prettig.

8
24 juni 2023

Goed bereikbaar. Vriendelijk te woord gestaan.

8
24 juni 2023

Goede overzichtelijke app. Constant op de hoogte gehouden van verbruik.

7
23 juni 2023

Ruim van tevoren communicatie.

8
22 juni 2023

Goede app. Mijn verbruik inzichtelijk. Goede prijzen.

10
21 juni 2023

Prima ervaringen. Bij veranderingen tijdig een bericht hierover.

10
21 juni 2023

Goed overzicht.

4
20 juni 2023

Onbekend nummer. Telefonische dure colportage. Netjes per email.

10
19 juni 2023

Goed op de hoogte gehouden van dagelijks en maandelijks verbruik. Kunnen anticiperen op verbruik. Goede service.

10
17 juni 2023

Keurig afgehandeld. Jaarlijkse bijstelling n.a.v. verbruik.

6
16 juni 2023

Goed. Begrijpelijk te woord.

8
16 juni 2023

Mogelijkheden bekijken.

8
14 juni 2023

Telefonische bereikbaarheid. Lange wachttijden. Wekt info niet optimaal. Geen opbrengst zonnepanelen.

7
12 juni 2023

Bereikbaarheid (telefonisch half uur in de wacht). Positief.

10
09 juni 2023

Duidelijkheid.

8
09 juni 2023

Teveel adviezen. Advies verbruik is niet in relatie met je eigen verbruik. Goed. Kwaliteit.

8
07 juni 2023

Goed voorgelicht.

6
06 juni 2023

Betere info mbt groter maandbedrag. Goed.

10
03 juni 2023

Vertrouwen. Goede tarieven. Duidelijke en overzichtelijke app.

9
02 juni 2023

Gemakkelijk. Aanbieding krijgen. Accepteren.

8
30 mei 2023

Contact via de robot is minder. Heel veel vragen worden niet begrepen. Uitgebreide app. Telefonisch snel bereikbaar. Redelijke tarieven.

8
29 mei 2023

Jullie contacten niet terug. Erg jammer. Content.

2
25 mei 2023

Slechte service. Onwetendheid. Onduidelijkheid. Gebrek aan communicatie. Onprofessioneel gedrag.

10
16 mei 2023

Snelheid. Transparantie. Gemak van gebruik.

8
14 mei 2023

Lang wachten. Wachten voordat je iemand aan de telefoon krijgt. Goed geholpen.

8
11 mei 2023

Wachttijden telefoon.

8
11 mei 2023

Netjes te woord gestaan. Duidelijk antwoord.

10
08 mei 2023

Vast energie contract. Geen verrassingen. Duidelijk uitgelegd in de mail. Telefonisch contact is altijd zeer vriendelijk en behulpzaam.

8
04 mei 2023

Maandelijkse cijfers fijn om te zien.

8
02 mei 2023

Goede snelle informatie.

Engie.nl Communicatie

Veel bekeken energieleveranciers webshops

6.2
Budget Thuis
1.083 reviews
5.7
Delta
827 reviews
4.5
Eneco
1.578 reviews
2.6
Energiedirect.nl
242 reviews
2.4
Essent
271 reviews