Tweak.nl reviews

4.4

Ria
05-11-2017

Waardeloze provider

Telefoonlijn stoort enorm. E-mails worden niet beantwoord. Het TV pakket is ook waardeloos. Interactieve tv, pauzeren werkt niet en opnemen werkt wel maar reclame kan je niet doorspoelen. Ik ga zo snel mogelijk naar andere provider.

Remko
03-11-2017

Van kastje naar muur

Sinds nieuwe TV-box uitgegeven niets anders dan problemen. Kastjes slaan achter elkaar vast; haperen; slecht beeld; zappen gaat langzaam; niet te zien welke kanalen je wel of niet hebt, zodat je de helft van de kanalen voor niks bekijkt; zeer felle LEDS die hele nacht doorknipperen ondanks dat kastje "uit" staat. Helpdesk is totaal onbereikbaar, duurt ca 30 seconden voor je wordt opgehangen omdat het te druk is. Na ca 40 pogingen in 2 weken eindelijk in de wachtrij gekomen. Dan 35 minuten wachten om te horen dat ze je niet kunnen helpen: komt binnenkort update uit, probeer dat maar. Vervolgens weer 1,5 week bezig om te ze pakken te krijgen. Nu mag ik weer modem resetten, herstellen, etc en hopen dat alles maar blijft werken. Daarna weer testen en naar alle waarschijnlijkheid weer hele week proberen ze te bereiken. TV inmiddels opgezegd. Op vragen en probleem wordt per mail helaas niet gereageerd. Verwerkingstijd opzeggen TV duurt 6 weken. Al die tijd lekker betalen, terwijl je niet eens kunt kijken. Waardeloos bedrijf; wees verstandig en maak GEEN gebruik van Tweak.

05-09-2017

Pas op bij overstappen van abonnement bij Tweak!

Als klant van het eerste uur (ja ja ik heb nog een tweakdsl e-mailadres) heb ik een aantal maanden geleden mijn abonnement over laten zetten naar 1000Mbit voor €365 per jaar. Wat schetste mijn verbazing dat Tweak gewoon door bleef gaan met 21,95 euro per maand afschrijven voor Sparql tv terwijl ik hier allang geen gebruik meer van maak. Reactie van Tweak dat ik apart het Sparql tv gedeelte uit mijn oude abonnement moet beëindigen. Erg vreemde benadering van Tweak en totaal geen coulance voor een klant van het eerste uur die ze heel wat nieuwe klanten heeft bezorgd afgelopen jaren. Ik zet mijn abonnement internet/tv/telefoon over naar een abonnement internet/telefoon en dan krijg je later te horen dat je het tv gedeelte apart moet gaan opzeggen?! Geen informatie hierover van te voren van Tweak, gewoon stiekem doorgaan met afschrijven en er zelf moeten achter komen. Ik noem dit wanpraktijken en het riekt naar oplichterij. Uiteindelijk is je voordeel weg en betaal ik zelfs op jaarbasis 10 euro meer dan het oude abonnement. Tweak beloofde mijn tv-gedeelte per direct op te zeggen maar inmiddels hebben ze na een maand weer doodleuk 21,95 afgeschreven van mijn rekening. Dus afspraken die op mail staan worden kennelijk ook niet nagekomen door Tweak.

Iedereen is gewaarschuwd, blijf scherp bij Tweak en verwacht het onverwachte.

Jammer dat zo'n leuk en mooi bedrijf door zijn succes ten ondergaat en nu niks meer is dan één van die vele andere internetaanbieders. Doodzonde!

Biomus
09-08-2017

1000MB/s internet okay, Service ZEER slecht!

Ik heb een paar weken internet bij Tweak,nl. Dit ging niet allemaal van een leien dakje. Internet via kabel werkt, maar vooralsnog werkt 2.4 GHz internet niet goed bij de Fritz!Box 5490. Het probleem ligt natuurlijk bij mij en niet bij de Fritz!Box. Vreemd wel, dat een oude Fritz!box 7071 als wel een Zyxel P2602 WH-D1A wel goed werken, als je deze erachter hangt! Doordat er totaal geen kennis is van de materie en men een lijstje afwerkt, kom je er dom weg niet verder. De technische helpdesk is niet telefonisch bereikbaar! Mijn oplossing zal zijn om mijn eigen WERKENDE MoDem/Router aan te schaffen en de Fritz!bxz 5490 maar stof te laten happen in de kast, tot dat ik weer vertrek bij Tweak.

Resumé: Als je geen technische kennis hebt van (draadloze) netwerken, kun je deze provider maar beter links laten liggen, te meer TV (Sparql TV) ook niet goed schijnt te werken!

Niklas
09-08-2017

Goed internet, belabberde service

1 jaar heb ik via een aanbieding waar je voor het hele jaar vooruit betaald internet bij Tweak gehad. Toen ik het jaar daarop, 2 maanden na de vernieuwing en betaling, verhuisde kreeg ik ook een creditfactuur voor een terugbetaling van het tegoed. Echter, 4 maanden later kan ik nog steeds fluiten naar mijn geld. Op de borg voor de router hebben ze ook nog eens migratiekosten ingehouden die ik nooit heb aangevraagd. De boekhoudafdeling is onbereikbaar, schijnbaar ook voor Tweak zelf. Op aangetekende brieven reageren ze niet. Het internet is leuk, maar de rompslomp eromheen is het echt niet waard.

Desmond
30-03-2017

Jammer

Jarenlang trouwe klant geweest. Echter nadat men overging naar SPARQL is de TV er niet op vooruit gegaan. Het enige voordeel was dat HBO erbij zat. Na verloop van tijd constant problemen met beide SPARQL Boxen die vervolgens na een reset naar fabrieksinstellingen het soms weer even deden. Hierover een klacht ingediend, maar men weigerde de SPARQL boxen om te ruilen. Daar betaal je dan maandelijks huur voor :-(

Uiteindelijk na veel discussie heen en weer besloten om ze in gebreke te stellen. Toen ook hier geen oplossing op kwam het abonnement opgezegd. Ondertussen dus wel enkele maanden betaalt voor TV ontvangers die niet werken.

Hun reactie op de opzegging: "Bedankt" Niets meer, niets minder.

Uiteindelijk ook nog een aanmaning dat ik de apparatuur nog terug moest sturen. Waar ik gezien de voorgaande ervaringen erg terughoudend op was. Uiteindelijk retour gestuurd. Nu na ruim 2 maanden krijg ik (na zelf navraag gedaan te hebben) reactie dat ik blijkbaar te laat was en naar de borg kan fluiten.

Jack
15-03-2017

Internet is perfect! Maar die TV is bagger

Sparql box is daadwerkelijk in een woord waardeloos! Continu restarts nodig, start traag op, zapt in 12 sec. Als overmaat van ramp, werkt het nu helemaal niet meer (zojuist 5x restart gedaan).

Duidelijk een simpel ontvangertjes draaiende op Linux. Leuk als hobby, maar niet voor betalende gebruikers. Zelfs een simpele PI is sneller.

Tweak doe hier iets aan!

Herman
20-02-2017

Snel internet maar beroerde digitale TV

Vanaf het begin blij met supersnel internet, volgens mij is Tweak nog steeds de enige die 1000MBit aanbiedt. Na verloop van tijd Digitenne opgezegd en ook digitale TV genomen van Tweak. Dat was helaas een slechte keus: de Sparql box reageert traag op afstandsbediening, of soms helemaal niet. En minimaal 1x per avond bevriest het beeld even, duurt een minuut of zo. Enige oplossing van helpdesk is firmware upgraden, maar daar stond al laatste versie op. Dus feitelijk factory reset uitgevoerd. Dat leek even te helpen, maar TV kijken is nog steeds een ergernis. Heeeeeel jammer, want je betaalt er wel voor. Bah. :(

Ben
19-12-2016

Belabberde service

Augustus van dit jaar op 2 adressen over gegeaan op tweak Contstant haperende tv en internet verbinding. Uit eindelijk na tig x problemen melden en monteurs aan huis tweak in gebreke gesteld. Hierop werd 1 dag voordat de termijn van de in gebreke stelling pas op gereageerd. Nu alleen nog wachten op terugbetaling van geld voor bepaalde abbonementen dat vooruit betaald moest worden.

-zeer onprofessionele klantenservice, problemen worden niet opgelost en mails worden niet gelezen. -Enigste provider met deze problemen in deze wijk.

Edwin
12-12-2016

Vaak problemen met Sparql, service zeer slecht

Met grote regelmaat werkt de Sparql box niet of is traag en moet dan weer eens gereset worden. Nu heeft de sparql box het helemaal begeven. Na lang wachten aan de telefoon belooft de servicedesk dat het maximaal twee werkdagen duurt voordat een nieuwe box wordt geleverd. Na twee werkdagen niets. Wel een brief dat ik nieuwe spullen heb ontvangen en of ik de kapotte spullen zsm terug wil sturen. Kan gebeuren. Derde dag, niets ontvangen. Bellen met de servicedesk, lang wachten dus. Moment ik zoek het uit meneer! Hij is er waarschijnlijk over twee dagen, zo niet dan even weer bellen. Grrrr, tweak.nl is echt een drama geworden. Ik ga over een paar maanden verhuizen, als dat niet het geval was geweest dan was ik gisteren nog op zoek gegaan naar een betere provider.

Pressilla
05-10-2016

Frustrerend

Ik zit momenteel "million dollar listing" te kijken op Fox. Terwijl er in de gids staat dat we al halverwege Judge Judy zijn! Dit is niet de eerste keer dat ik dit constateer, en ik ben er klaar mee. Ook werkt SparQl zelf niet optimaal. De "Pauze" functie zet het programma wel op pauze, maar wil ik verder kijken, loop hij vast op de zender en moet ik heen en weer zappen waardoor ik een deel van een programma mis. (Hij slaat het stuk wat gepauzeerd stond over.)

Daarbij is het behoorlijk traag, continu updates zonder dat er om gevraagd word zodat ik NOGMAALS delen van mijn programma's mis. Er wordt niet uitgeled waarvoor de updates zijn en 9/10 keer zijn de veranderingen niet zichtbaar/veranderen niks aan kijkwijze.

Ook is het enorm frustrerend dat de afstandsbediening niet compatibel is met andere aparaten en sparQl geen andere afstandsbedieningen ondersteund, waardoor ik dus met 2 afstandsbedieningen moet werken. Plus hij start er traag op en sluit ook erg traag af.

Door deze ervaringen zijn wij opzoek naar een andere tv-provider.

Ik raad SparQl hierom ook af voor alle mensen die fatsoenlijk TV willen kijken.

(Yay! Einde van judge Judy! . Ohnee. Storage Wars Canada begint nu.)

Bram
21-09-2016

Goed internet doch ramp televisie

Al eerder gereviewed doch uitblijvende reactie van tweak op onze klacht en die van vele anderen. De internet verbinding (1 gig) functioneert prima. Idem vaste telefonie. Dat geldt helaas niet voor de TV-provider Sparql. Afstandsbediening onverkort waardeloos. Herhaaldelijk beeldstoringen en bijna non-stop niet functioneren van de functie opname. Als dit niet gauw verholpen overstap naar andere provider.

Mario
10-08-2016

Tweak.nl BEGIN ER NOOI AAN u bent gewaarschuwd

Tweak.nl heeft mij ongevraagd afgesloten van internet.

Eerst een hoop geklier met Tweak.nl over terug betalen van het teveel betaalde geld aan Tweak.nl

Nu beginnen ze te zeuren over een modem die ik in Maart 2016 ontvangen zou hebben.

Ik heb nooit iets gevraag of ontvangen of getekend dus waar halen ze deze onzin weer vandaan.

Gachte heer Veldhuis,

Begin maart dit jaar hebben wij u een Zyxel VMG 8324 gestuurd. Deze verwachten wij nog retour.

Met dit antwoord hoop ik u voldoende van dienst te kunnen zijn. Heeft u toch nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Job

Tweak

Mijn antwoord hier op was:

Dan moet u uw administratie op order brengen ik heb nooit een modem gehad Tweakdsl.

Ik heb altijd van begin af aan eerst met een copperjet gezeten,

en later met een Zyxel p-2602hw-d1a die ik zelf gekocht heb.

Dus waar jij die onzin vandaan haalt mag Joost weten.

Dus nogmaals ik heb geen modem van jullie .

Ik heb nooit een modem aangevraagd en nooit een modem ontvangen en nooit ergens voor getekend.

Tweakdsl met name Job je bekijkt het er maar mee.

Groeten Mario Veldhuis.

Rianne
03-08-2016

Jammer!

Sinds 1,5 jaar Tweak voor internet en tv. Over internet heel tevreden, nooit problemen. Alleen erg erg jammer van tv. Het beeld staat vaak stil. De Sparql box moet dan uit en aangezet worden. Toch wel erg vervelend. Toch wel een reden om naar andere providers te kijken.

Bram
05-05-2016

Tweak moet betere TV provider kiezen.

Sinds kort hebben wij na 20 jaar Ziggo nu Tweak glasvezel. De ervaringen met Internet (1 gig) en telefoon zijn goed . Helaas minder tevreden over Sparql. de TV provider en de Sparql-box. De box heeft een zeer gebruiksonvriendelijke afstandsbediening en je betaalt 5,- per maand voor de functie opnemen die het de helft van de tijd niet doet.

Ook kun je niet herhaald opname plannen (bijvoorbeeld de dagelijkse series) zodat je die mist bij vakanties.

Hoop dat tweak hierop ingrijpt. Mijn vrouw wil al terug naar Ziggo !

Franc
31-03-2016

Slechte service, achterhaald modem

Sinds 2003 klant (redelijk van het eerste uur dus). Al eens een upgrade van het modem gehad wegens internet + bellen. 2015: Storing. Sorry meneer, we kunnen niet in uw modem kijken. Waarom niet? Dat is te oud. Is het dan niet aan u om te zorgen dat ik een actueel modem heb? Zo kunt u me toch geen goede service bieden? Ja, dat kan wel, voor €50 euro borg en €25 administratiekosten krijgt u een nieuw modem. WAT? Ik ben 12 jaar klant bij jullie en ik moet borg betalen voor iets wat gewoon in m'n abonnement zou moeten zitten (een actueel modem)? En dan nog administratiekosten terwijl jullie me prima kennen? De facturen komen altijd wel aan! Antwoord Tweak: ja. Mijn reactie: XS4ALL.

En dan nog even op de valreep een storing eind maart. Misschien al vooruitlopend op mijn overstap op 7 april? Op mijn verzoek statusupdate. 'Ticket' is ingediend bij de partij waar mijn lijn vandaan komt. Zal wel KPN zijn, ondertussen is internet 24 uur down, geen nieuws...

Grrrr.. ging ooit naar Tweak vanwege klein bedrijf, goede service, persoonlijke relatie. Intussen blijkbaar klantvijandig, inflexibel en onpersoonlijk.... afrader.

23-03-2016

Na jaren nog steeds goede ervaring

ok overstap was wat rommelig geef ik toe veel gemopper op tv beeld etc rest werkte prima

nu heb ik 2 data kabels gelegd 1 voor tv ontvanger en 1voor de rest beeld bleef steeds staan na de kabels te hebben omgewisseld opeens prima tv en geen storingen meer ......het kan dus ook aan een zelf gemaakte kabel liggen

nu al weer maanden geen storing meer

opmerking over helpdesk ....perfect

dus blijf nog wel even bij deze club .

Grad
19-03-2016

Fantastische glasvezel

Nu een maand of 6 klant van een 1gbps verbinding. Al deze tijd 0,0 storingen of uitval. Werkelijk goed product.

We hebben de glasverbinding doorgetrokken naar een L2 switch mrt spf fiber connectie (TL-SG3216) en hebben een RS140 linux server die verder alles afhandelt. Wat een snelheid voor 30 euro/mnd !

Telefoneren doen we via voipbuster dus daar geen ervaring mee. Tv gaat via sat dus ook daar geen ervaring mee.

Mr Stone
17-03-2016

Onafhankelijk van de grote aanbieders

ik vind het goed een alternatief te hebben die onafhankelijk is van de grote aanbieders. inet is met glasvezel heel betrouwbaar en synchroon up/down is heel fijn. bovendien gratis usenet erbij (als ik maar informatie kan vinden hoe) en dat voor een echt goedkope prijs. Bovendien nog een super router. Ik ben er heel tevreden.

Geen idee hoe het met televisie is, kijk ik toch niet.

02-02-2016

Laatste tijd erg slecht

internet traag en moet af en toe de boel resetten omdat er niet meer mee te werken valt , sparql tv staat regelmatig stil en tv gids regelmatig niet beschikbaar. ik ga opzoek naar iets beters .