ZEKUR reviews

Chloé
31-10-2014

Zeer slecht

Premie van 1 maand kon niet op tijd worden afgeschreven daarvoor altijd op tijd betaald. Vervolgens zonder herinnering een brief in de bus dat de polis is opgezegd door de verzekeraar wegens wanbetaling. En dat voor € 8,04 per maand. Heel bijzonder...

Bernice
14-10-2014

ZWAAR KL*TE

Heb voor de zorg unive zekur extra genomen, in de hoop dat ik meer dingen vergoed zou krijgen, onder andere tandverzorging en fysio

Nou krijg ik van elk tandarts bezoek een rekening van 25 euro, zelfs die ene keer controle zit er niet bij

nou heb ik voor mijn voeten steunzolen gekregen, dit zou vergoed worden tot 249 euro. Das mooi dacht ik want mijn totale plaatje zou 226 euro gaan kosten

heb de nota thuis gekregen en netjes opgestuurd voor declaratie

krijg ik een paar weken later opeens een brief de rekening was deels betaald en er moest nog een deel betaald worden, echter omdat ik veels te laat was kwam daar nog eens 40 euro boven op

ik natuurlijk bellen en vragen om uitleg, het enige wat de NIET vriendelijke vrouw zegt, tjah dat had u zelf maar moeten weten!

ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden! nou moet ik dus een rekening plus een extra bedrag betalen omdat hun niet even de moeite hebben kunnen nemen om een brief of mail te sturen met de mededeling dat er nog een bedrag open stond

HEEL ERG BEDANKT VOOR NIKS! Kan niet wachten tot het einde van het jaar dan ben ik heel SNEL WEG bij deze AMATEURS

Mercelino
02-09-2014

Afwikkeling claim (auto diefstal)

Tot mijn verbazing is in de nacht van18 op 19 juli 2014 mijn auto voor de deur onder een lantaarnpaal ontvreemd. Gelukkig was mijn auto Allrisk verzekerd bij Extra Zekur Auto (dochteronderneming van Unive). Dus ook voor diefstal.

Jammer genoeg kwam ik erachter dat gedurende een periode van 30 dagen er een vergoeding van 15,00 euro werd uitgekeerd voor vervangend vervoer. Daar kun je nog geen brommer voor huren. Ik had natuurlijk beter moeten opletten bij het afsluiten van de verzekering inzake vervangend vervoer/vergoeding.

Ik heb op zaterdag 19 juli gelijk aangifte gedaan en de alarmcentrale van Zekur gebeld omdat de kantoor gesloten was. De persoon die opnam zou de schade melden en ik zou maandag weer contact hebben met Zekur. Maandagmorgen (21 juli) om 9:00 21 heb ik gelijk gebeld. Aangifte schade per mail gestuurd en een formulier die ik per mail heb ontvangen van Zekur uitgeprint en ingevuld geretourneerd. Men wist helaas niks af van de schademelding van de Alarmcentrale. Hier begon ik al de kriebels te krijgen.

Pas op maandag 25 augustus (rond 15:00) kreeg ik een mail dat de claim naar Bovemij is gestuurd ter verdere behandeling. Bovemij is blijkbaar een externe partij die hier over gaat. Dat is dus op dag 37 na aangifte diefstal. Dit vond ik zelf heel vreemd. Ik was in de veronderstelling dat dit al op dag 31 zou gebeuren. Ik zag de bui al hangen dat het nog lang kan duren voordat het geld eindelijk op mijn rekening gestort zou worden. Volgens de polisvoorwaarden kan het namelijk nog 30 dagen duren na ontvangst van alle kentekendelen, sleutels en getekend akte waarbij ik afstand neem van de auto voordat ik iets op mijn rekening gestort werd.

Ik heb nu al 3 mailtjes gestuurd afgelopen week of men de claim kan bespoedigen om wat druk te zetten. Aangezien ik geen geen enkele reactie hierop heb gehad ben ik maar gaan bellen. Ik betaal 15 cent per minuut en heb minstens 10 minuten in de wacht gestaan. Eenmaal iemand te pakken kreeg ik geen bevredigend antwoord. Men kon mij niet vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat de claim werd afgewikkeld. Onderbezetting en drukte bij Bovemij kreeg ik als antwoord. Dat is toch niet mijn probleem denk ik dan! Meneer wilt/mag mij de contactgegevens van de claimbehandelaar niet doorgeven maar beloofde mij wel dat hij een reminder ging sturen naar Bovemij. Het is nu al dag 44 na aangifte diefstal en schademelding en nog steeds geen uitsluitsel.

Zoals het er nu uit gaat zien zal ik mijn centjes pas ergens in oktober 2014 wellicht krijgen. Verder moet ik ook nog hopen dat ik nog een reëel bedrag krijg. Dat is dus ongeveer 3 maanden na schademelding. Ik vind dit echt te zot voor woorden. Ondertussen heb ik meerdere klachten ingediend bij Unive; 1 trage claimafhandeling 2 geen reacties op mijn mailtjes 3 bereikbaarheid klantenservice en als ik dan iemand te pakken krijg kan die persoon mij niet met tevredenheid verder helpen.

Nee voor mij nooit meer Zekur/Unive. Daar plukt u de vruchten van! Is hun slogan. Dan zit ik waarschijnlijk bij de verkeerde boom te plukken want ik pluk alleen maar rotte appelen.

Boverhof
17-08-2014

GA NIET IN ZEE MET ZEKUR ZORGVERZEKERINGEN

Ik kan niet anders zeggen dan dan ZEKUR Zorgverzekeringen een zeer amateuristische club is. Ik heb naderhand gezinsleden aangemeld via hun website en daar ook een bevestiging van gekregen. Echter de nieuwe polis met deze aanpassing nooit gekregen. Hier verschillende malen achteraan gebeld en gemaild en het mag allemaal niet baten. Nu zijn er inmiddels zorgkosten gemaakt van rond de €1200,- en men weigert dus deze zorgkosten aan mij uit te betalen. De betreffende gezinsleden zijn namelijk niet bij hun verzekerd. En zo gaat dit getouwtrek al anderhalf jaar aan. Zodra de mogelijkheid zich voordoet ben ik weg van deze waardeloze club. Laat een rechter zich er maar over buigen.

Shannah
25-02-2014

Na afgelopen week een betalingsregeling aangevraagd te hebben ivm een rekening van de GGZ die na 2 jaar ineens op mijn bord ligt en kosten van de kaakchirug - welke best netjes was afgehandeld- kreeg ik vandaag alsnog ineens een rekening van 136 euro op mn bord! ik ben een studentje die net aan rond kan komen op water en rijst, en mijn eigen opleiding en alles zelf betaal. ik heb dan ook snel gebeld om verdere informatie omdat ik toch zou zweren dat die betalingsregeling om het gehele bedrag ging van de kaakchirurg als de ggz rekening. kreeg ik vrolijk te horen dat de kosten van de kaakchirurg nog niet bekend waren bij ze en dat deze dus niet bij de betalingsregeling inbegrepen zit! waar betaal ik dan ongeveer 600 euro voor ? jan met de korte achternaam !? en waarom word mij dan eerst vrolijk verteld dat alles wel in de betalingsregeling zit?!!

Nee zekur, jullie zijn helemaal niet zeker.

blij dat ik ben overgestapt op CZ.

18-02-2014

Zeer slechte zorgverzekering. Als ze geld moet terugstorten doen ze dat niet en ze zijn niet klantvriendelijk

Ilja
17-02-2014

Zolang je niets mankeert, of hooguit een bezoekje brengt aan de huisarts, is dit een prima verzekering. Maar als je een behandeling ondergaat, dan gaat het mis.

De rekeningen zijn zo beknopt dat je je eigen betalingen niet kunt checken op juistheid. Ook een eigen bijdrage (let op, geen eigen risico) die voor ontzettend veel behandelingen geldt bij Unive Zekur, kun je niet op juistheid controleren.

Wanneer je hier contact over zoekt, loop je tegen een muur aan. Ik ben nu al 6 maanden bezig om duidelijkheid te krijgen in hoge rekeningen die ik moet betalen. Ik krijg geen antwoord via de mail en telefoon en inmiddels kijkt er ook een deurwaarder mee. Niemand krijgt Univé Zekur aan het werk.

Tip: betaal een paar euro meer, en ga naar een andere zorgverzekering.

Koos
27-01-2014

Slechte verzekering

Echt een hele slechte verzekering. Schadeafhandeling duurt ontzettend lang, en het is maar te hopen dat het me ooit nog lukt om van de automatische incasso af te komen.

Mike
19-11-2013

Ik had tot voor kort een woonverzekering. door omstandigheden heb ik de premies even over het hoofd gezien. Let op, dit gaat over een bedrag van totaal nog geen 30,- euro. Nu wilde ik laatst een autoverzekering afsluiten, en wat bleek, Zekur/Aevitae/Unive had mij gemeld als zijnde wanbetaler. Hierdoor krijg ik nergens meer een normale autoverzekering en wordt behandelt als een crimineel! En dat voor nog geen 30,- euro. Geen waarschuwing niks dat zij mij gingen melden als wanbetaler.Ook op een email wat ik gestuurd heb, wordt niet gereageerd. Ik vind dit schandalig dat je zo weggezet wordt. Ik geef toe dat ik de premies gewoon moet betalen, en heb daar ook geen problemen mee. Maar bij iedereen kan er wel eens wat tussen komen. Schandalig hoe men de mensen hier behandelt bij ZEKUR (niet)

Ellen
24-07-2013

Ik zou deze verzekering niet aanraden.

Dit komt omdat als je naar een ziekenhuis moet, ze maar een bepaalt aantal ziekenhuis vergoeden. En als je dan de pech heb dat deze niet in je eigen woonplaats zit komt er een hoop reiskosten bij. Wij wonen bv in noord Holland, dan moet je naar Amsterdam Almere Utrecht of omgeving Rotterdam Groningen. Dit is toch te bespottelijk voor woorden moet je niet mobiel zijn. Of geen vervoer hebben dan wordt het ziekenhuis in je eigen woonplaats niet vergoed.

Nou wij weten dat we niet bij zekur blijven, en zo goed koop zijn ze en ook weer niet. Vooral als je wat gaat mankeren dan rijzen de kosten de pan uit.

03-06-2013

veel moet je zelf betalen en sluit hier vooral geen zorgverzekering af als je jonge kinderen hebt want waar de meeste verzekeraars kinderen tot 18 jaar volledig meeverzekeren moet je bij zekur extra betalen om jonge kinderen aanvullend te verzekeren.

wij zijn nu een paar jaar bij zekur en iedere keer als wij een declaratie insturen hebben ze wel wat.

vanaf januari 2014 zijn wij ZEKUR weg bij deze verzekeraar

19-01-2013

Ik ben jaren geweest bij Zekur, maar ik ben afgelopen december bij ze weggegaan.

En wel om de volgende reden: ik heb een schildklier die te traag werkt en daarvoor slik het medicijn Thyrax. Nu ben ik bij Zekur verplicht dat medicijn te bestellen bij een internet apotheek en anders moet ik 20% extra betalen over het medicijn voor administratiekosten.

Eerst dacht ik oke, ik declareer gewoon mijn medicijn gebruik niet meer, maar dat is niet mogelijk. Want als chronisch zieke krijg je jaarlijks een bedrag terug van de CAK. En het is de zorgverzekering die doorgeeft aan de CAK wie wat gebruikt.

Dus ik had geen andere keus mijn medicijnen te bestellen bij de internet apotheek.

Mijn apotheek kan beter ophouden te bestaan, vindt Zekur (dochter van Unive) zeker.

02-01-2013

In november van het afgelopen jaar leek het mij een goed idee,over te stappen naar een andere zorgverzekeraar

Ik koos voor Zekur voor de lage premie,alles ingevuld en verzonden

Ik kreeg een bevestigingsmail,dat alles zo snel mogelijk geregeld zou worden

We zijn nu 3 januari 2013,en nog steeds niks gehoord van Zekur,geen mail,geen post,totaal niks

Ik heb er nu al spijt van,dat ik overgegaan ben naar Zekur

Zeker ook na het lezen van de overige ervaringen

Nee,dan maar mijn oude zorgverzekering houden,maar ga,indien het nog kan,wel mijn eigen risico verhogen,zodat ik een lage premie per maand betaal

Want zeg nou zelf,bijna 100 euro per maand betalen voor een lullig pasje,wat stof ligt te happen in mijn portemonnee,da,s toch van de zotte?

29-12-2012

Toen ik de verzekering afsloot, kreeg ik een bericht dat ik alle gegevens per post toegestuurd zou krijgen, en dan alsnog kon aangeven of ik akkoord ging of niet. Dit heb ik nooit gekregen, wel is er een maand later premie van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik sinds het afsluiten niets meer vernomen had. Ik was hier niet blij mee en was achteraf liever bij mijn oude zorgverzekeraar gebleven. Dit alsnog uitgevoerd en na heel wat moeite gezorgd dat ik afgemeld was bij Zekur en na wat minder moeite weer aangemeld bij mijn oude zorgverzekeraar. Uiteindelijk een halve maand later een brief gekregen dat ik officieel was uitgeschreven bij Zekur. Hier bleef het alleen niet bij, weer een maand later kreeg ik een brief dat "mijn zorgverzekering was aangepast" en werd er opnieuw premie van mijn rekening afgeschreven. Met de klantenservice gebeld, blijkt dat ze me twee maanden ingeschreven hadden staan in plaats van één, terwijl ze mij altijd het idee hadden gegeven dat ik maar één maand klant was geweest. Nu was ik in de tweede maand dus ook dubbel verzekerd, "maar dat kan helemaal niet", dus het was echt mijn schuld. Ik hoop dat ik er nu echt vanaf ben. De service is verschrikkelijk, aan het begin dus al te weinig informatie gekregen, verder is de klantenservice allerminst behulpzaam. Verschillende afdelingen werken niet samen en ze zijn blijkbaar tot alles bereid om wat geld binnen te krijgen. Bovendien hebben ze meestal de boodschap dat het je eigen schuld is, dat je het zelf allemaal op moet lossen en dat zij er niks aan kunnen doen.

02-02-2012

Ik ben erg ontevreden met zekur en kan het dan ook iedereen ten strengste afraden. De reden dat ik voor de zorgverzekering koos was vanwege de goedkope premie. Echter zijn ze tegenwoordig ook niet meer de goedkoopste. Bij uitschrijving moest ik nota bene nog 73,50 euro betalen om mij uit te schrijven. Te gek voor woorden! Dit was zelfs aan het einde van het jaar. Overigens is de administratie niet goed op orde en ontvang ik elke brief die ik van hen ontvang dubbel, wat dus ook niet erg geordend staat.

Waardeloos, en absoluut niet aan te raden.

30-11-2011

Ik zie hier allemaal negatieve ervaringen met zekur. Hier kan ik mij helemaal niet in vinden. Vorig jaar heb ik gekozen voor zekur omdat deze basispremie lekker goedkoop was en ik toch amper gebruik maak van mijn zorgverzekering. Dit jaar ook enkel naar de tandarts geweest (wat ik zelf moet betalen) en eenmaal naar de dokter, wat dan wel weer vergoed werd. De facturatie verliep allemaal geruisloos. Ook de afschrijvingen waarover ik hier slechte ervaringen lees zijn bij goed gegaan.

Zelf ben ik student en mij komt zo'n goedkope verzekering toch echt wel van pas. Ik ga niemand vertellen dat zij zekur moeten nemen, dat bepaald iedereen lekker zelf maar. Maar ik raad het niemand af!

20-11-2011

BIjna twee jaar ononderbroken bezig moeten zijn om Zekur tot het inzicht te brengen dat door mij niet verzekerde tandartskosten niet van mijn rekening mogen worden afgeschreven.. Zekur maakte aanhoudend misbruik van de door mij afgegeven betalingsmachtiging voor verstrekkingen uit het basispakket. Nadat Zekur eindelijk inzag dat zijn beleid onjuist en onwettig was en het gevolg van een en ander mede was dat ik naar een andere tandarts moest omzien , begon precies hetzelfde geduvel met rekeningen van de nieuwe tandarts. Weer schuimde Zekur mijn rekening af voor die niet verzekerde tandartskosten. Een klacht bij het toezichthoudend instituut van zorgverzekeraars in Zeist , waarin Zekur uiteraard in het ongelijk werd gesteld , had geen effect. De verzekeraar Zekur die zich wel onderworpen had aan de uitspraken van dit klachteninstituut , trekt zich dus , als het er op aan komt , niets van diens uitspraken aan.

Nog steeds boekte Zekur de van mijn rekening ten onrechte afgeboekte bedragen niet terug. Eerst na heel veel brieven en e-mails bood een nieuw Raad van.Bestuurslid , de oud Zorgverzekeraars Nederland' Directeur Martin , onder excuses mij aan om als er weer eens iets gebeurde dat onjuist is hem rechtstreeks te benaderen.

Ik raad dus een ieder aan die ontevreden is over deze wanhoopmaatschappij in zorgverzekeraarsland , en dat doen jullie allemaal maar uit mijn naam , de Heer Martin rechtstreeks te benaderen. Dan is het effect mogelijk op den duur dat deze club eindelijk eens wat verbetert in zijn contacten met de zo gewaardeerde klant.en ook eens wat gaat doen aan opleiding van zijn medewerkers. Het peil daarvan van directie tot jongste medewerker is werkelijk om te huilen!

20-10-2011

Mijn ervaring met ZEKUR zijn heel goed. Ik ben aanvullend verzekerd en tot nu toe krijg ik echt alles vergoed (wat ik voorheen bij andere verzekeraars net vergoed kreeg), voor deze prijs kan ik geen betere verzekering wensen. Krijg zelfs korting op de sportschool via ZEKUR.

Die problemen waar de anderen overschrijven met afsluiten heb ik helemaal niet gehad, het ging juist heel makkelijk op 30 december nog even snel via bellen en mailen geregeld!

Janneke de Sluis
14-10-2011

Compleet

Compleet en goedkoop pakket van inboedel en aansprakelijkheidsverzekering!

06-05-2011

18 november --> aangemeld voor de zorgverzekering, en hier een bevestigingsmail van ontvangen. Het ZEKUR team zal de aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen

28 januari --> Na niks gehoord te hebben, navraag gedaan. De aanvraag was niet verwerkt, ze gingen zorgen dat die alsnog per 1 januari zou gebeuren. Ze zouden dan ook de uitruil en of overschrijving regelen.

2 februari --> Bevestiging dat Zekur de uitruil zou regelen, het zou maximaal 1 maand kosten, en de teveel betaalde premie zou terugbetaald worden.

10 februari, 23 maart --> Mail contact gehad over de status, na niks te horen van Zekur. op 23 maart zou ik binnen een week terug gemaild worden met de status van de aanmelding.

13 april --> Reactie: Helaas neemt een uitruil procedure vaak veel tijd in beslag, we doen ons best om het zo snel mogelijk af te ronden.

3 mei --> Na wederom navraag gedaan te hebben kreeg ik de volgende reactie: Op 4 februari is uw aanvraag doorgestuurd naar de verwerkende afdeling. Op 29 maart is het verzoek verstuurd naar mijn huidige zorgverzekering.( bijna 2 maanden later dus). Helaas is het niet meer mogelijk om me uit te schrijven dus wordt mijn aanmelding bij Zekur geannuleerd.

Conclusie: Ik heb me op 18 november aangemeld, en 7 maanden later besluit Zekur om geen verdere moeite te doen om me aan te melden. Achteraf ben ik dus blij dat ik nu bij mijn huidige verzekering kan blijven want als dit een voorbode is hoe het gaat als je iets geregeld wil hebben (bijv declaratie) dan heb ik er weinig vertrouwen in!

Gr Nico