Zilveren Kruis reviews

4.1

Angelique
17-06-2019

Foutieve informatieverstrekking

Ik heb het Zilveren Kruis regelmatig om informatie verzocht. Een keer zelfs schriftelijk een bevestiging gevraagd.

Helaas is dit altijd nodig bij het Zilveren Kruis want zonder schriftelijk bewijs ( zelfs met schriftelijk bewijs) komen ze niet aan de door hen toegezegde vergoeding tegemoet.

De medewerkers zijn lang niet allemaal goed onderlegd en bij het verstrekken van foute informatie trekt de klant aan het kortste eind.

Advies: laat elke toezegging schrijftelijk bevestigen of neem het op en meldt vooraf dat je het gesprek opneemt.

Ben
06-06-2019

Vergoedingswijzer onbetrouwbaar

Ik heb mijn reisvaccinaties gedeclareerd bij ZK, blijk ik slechts een deel terug te krijgen. De Vergoedingswijzer zal je doen geloven dat je hele bedragen vergoed krijgt, helaas is dit niet het geval. Pas na dieper onderzoek en gebeld te hebben met ZK kom je erachter dat je slechts een deel vergoed krijgt, al doet de Vergoedingswijzer je geloven dat je het hele bedrag vergoed krijgt.

Ondoorzichtige bende is het, goed op letten voordat je iets denk te kunnen laten vergoeden door Zilveren Kruis! Laat je niet achteraf verassen.

06-06-2019

Onbetrouwbare club

Zilverenkruis behoort tot Achmea, als particulier kun je er niets tegen beginnen, tenzij je heel veel energie en tijd hebt. Anders sturen ze je met allerlei flauwekul antwoorden weg.

JD
03-06-2019

Verzekering annuleren

I.v.m. verhuizing naar buitenland even snel info willen opvragen , en vragen of de verzekering gecanceld kon worden.

Ik belde rodn een uur of half 3 vandaag, amper wachttijd, en een superbehulpzame en leuke vrouw die vlotjes alles kon uitleggen. Heel fijn. Topservice.

Lajla
24-05-2019

Onbeschoft aan de telefoon

Werd doorverbonden naar de financiele afdeling,mevrouw bleef maar doordrammen en hoewel ik uiteraard zeer correct bleef aan de telefoon zei mevrouw:ga maar eens diep ademhalen en over je(!)leven nadenken fijn weekend.En verbrak de verbinding.Eind van het jaar overstappen!

Char
20-05-2019

Communicatie met de klant is slecht

De regels van deze organisatie staan mooi op de website maar wanneer je verder informeert of een bepaalde behandeling vergoed wordt krijg verschillende antwoorden van verschillende medewerkers en aan het end moet jij toch uit je eigen zak betalen voor de behandeling

Er wordt geen duidelijke uitleg gegeven van de waarom en hoe. Terwijl jij zoveel jaren heel veel geld betaald zonder echt gebruik te maken van de verzekering. Mijn partner en ik zijn momenteel ook hard op zoek naar een ander provider. Mensen ga je elders verzekeren. These people do not care about your well being, it is all about the bottom line. And that's the money.

Anne
10-05-2019

Tandartsverzekering maar niks wordt vergoed

Speciaal een tandartsverzekering met 3 sterren genomen, omdat ik een implantaat nodig had. Ik word door mijn eigen tandarts doorverwezen naar het ziekenhuis waar een implantoloog gevestigd zit. Implantaat is netjes betaald, maar alle foto's (bij elkaar zo'n 700 euro!) moest ik ineens zelf betalen, terwijl in de polisvoorwaarden staat dat alle röntgenfotos betaald zouden worden. 100x gebeld en conclusie: omdat ik de foto's bij een implantoloog in het ziekenhuis heb laten maken ipv bij een implantoloog bij een tandarts, terwijl de fotos èn zelfs de naam van de foto's PRECIES HETZELFDE zijn als bij de tandartscodes, wordt er niets vergoed! Uit ervaring van familieleden weet ik dat andere verzekeringen die wèl vergoeden na netjes overleg met het ziekenhuis.

Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk een andere verzekering. Het lijkt allemaal leuk en goed voor elkaar, maar uiteindelijk ben je een stuk duurder uit dan als je bij de "duurdere" verzekering zit. Ik adviseer ieder ander hetzelfde.

12-04-2019

DIGID verslaving

Veel te gecompliceerd inlogsysteem voor declaraties.

Moet van de overheid zeggen ze ,en er zijn veel klachten.

OK, zorg dan dat je de declaraties via een antw. nr. zonder postzegel kan indienen voordat het systeem gebruiksvriendelijker wordt.

Chee Ow
31-03-2019

Administratief niet in orde

Zilverenkruis ben ik maanden bijna een jaar mee bezig een eigenrisico factuur. Mijn fout was dat ik verkeerde betalingskenmerk had vermeld, maar het werd verrekend en ze informeren je niets over. De eigenrisico factuur is van 2017, ik was er tot november 2018 mee bezig om inzicht te krijgen van de berekeningen.

Je krijgt geen antwoorden op je vraag en achteraf foutieve informatie dat je het kan terugzien in de berichtenbox.

Na de dagvaarding komen ze uiteindelijk met een uitleg wat natuurlijk duidelijkheid opbrengt, maar de extra kosten dat ik moet betalen voor de dagvaarding? ik vind het leuk en aardig van hun en vooral professioneel hoe hun te werk gaan. Klanten woren de dupe van hun professionele manier van handelen en daarna bij elke antwoord "wij zijn niet verkeerd". Het lijkt wel een kleuterklas bij hun van welles en nietes.

Ze denken niet dat ze fout hebben gehandeld en denken alleen van hun kant uit. Hoe kan ik nou ruiken hoe het verrekend is en als ze na de dagvaarding de uitleg eerder hadden gegeven was het niet zover gekomen.

Ik ben er helemaal klaar mee met deze een van de grootste zorgverlener in nederland waar ze met zo een klantonvriendelijke manier klanten duperen.

Ik wil best al de communicatie stukken hier online plaatsen tussen ons waar jullie kunnen zien dat zilverenkruis alleen vanuit hun kant kijken en de schuld afschuift bij de klant.

Ook wat zo vriendelijk is dat de sociale raadslieden om gesprekopname vroeg zal ze sturen maar nooit ontvangen. Wat ik wel kreeg is de chat gesprekken, waar ik ook twijfels op heb of het bewerkt is.

Chat gesprekken kunnen ze wel terughalen van maanden of zelfs jaar geleden, maar een gespreksopname niet.

Voor mij is het nu dat onterechte kosten ook betalen en voor mij nooit meer zilveren kruis!

Dirk
28-03-2019

Vriendelijk, maar inhoudelijk slecht en chaotisch

+ medewerkers die vriendelijk hun best doen, en zelfs een keer een bosje rozen opgestuurd gekregen na herhaaldelijk verkeerde declaraties

maar. dat gelikte bosje rozen weegt nooit op tegen:

- systeem is een chaos: verschillende medewerkers in verschillende gaven toe dat ze niet konden verklaren waarom een bepaald medicijn ineens niet meer vergoed werd, en gaven ook toe dat een bepaald medicijn bestaande uit 2 pillen om de juiste dosering te krijgen niet op de zelfde datum in hun systeem ingevoerd konden worden en dat het daarom steeds mis ging. Daar moet je dan als klant vervolgens steeds weer achter aanbellen en opnieuw uitleggen dat hun eigen systeem niet klopt.

- erg duur en minimale vergoedingen

- gaan op de stoel van specialist zitten: ondanks een duidelijk behandelbesluit van een specialist meende ZK zelf een ander beleid te kunnen voeren en wees daarbij de apotheker aan als deskundige om te verantwoorden dat er toch een ander medicijn gebruikt ging worden dan de specialist had voorgeschreven.

- vragen aan ons als klant hele specifieke informatie, maar in hun systeem valt niet direct terug te vinden waar een incasso precies uit bestaat: er wordt dan van je verwacht dat je zelf gaat uitvissen wat de tandarts bijvoorbeeld allemaal op een rekening heeft staan.

Conclusie: ZK is niet met het realiseren van randvoorwaarden voor goede zorg bezig, maar met geld (verdienen/ bewaken). Een jammerlijk voorbeeld waarom competitie en markt in de randvoorwaarden van zorg fundamenteel fout is.

Alice
15-03-2019

Administratie niet op orde

Zilveren Kruis heeft rond de verzekeringwissel aan het einde van het jaar haar administratie niet op orde waardoor ex klanten facturen met incassokosten krijgen opgestuurd. Voor ons nooit meer Zilveren Kruis. Wat een onmenselijke organisatie.

Nathalie
11-03-2019

Belachelijk

Bij alle verzekeraars kan je, je verzekering wijzigen indien je zwanger blijkt te zijn.

Maar, ja je raad het al zilveren kruis niet.

Werkt hier absoluut niet aan mee.

Beetje jammer vanaf mijn 18de al bij jullie verzekerd maar, dat is nu laatste jaar.

Never nooit meer zilveren kruis voor mij.

Debbie
02-02-2019

Te hoge eigenrisico, en een raare systeem ??‍♀️.

Je betaald elke maand je zorgverzekering, je gaat naar de dokter/ziekenhuis voor iets kleins dan toch een hoge bedrag voor eigen risico. Doesn't make sense???‍♀️.

Maargoed ik kon die eigenrisico niet in een keer betalen dus had in het jaar 2018, een betalingsregeling geregeld. Maar het leek maarrrrrrr niet afbetaald te woorden?.

Had in de maand December contact opgenomen met Zilverenkruis en gevraagd hoeveel er nog afgelost moest worden.Hebben ze me verteld wanneer ik het geld kan versturen etc.

Maar toevallig 24 december, moesten ze geld overschrijven van mij rekening voor de premie van December. Maar ik had niet genoeg doordat ik niet werd betaald door DUO studiefinanciering (foutje van de gemeente).

Had ik weer contact met

zilverenkruis opgenomen en verteld hoe en wat. Op 29ste van December het geld overgemaakt met netjes een mededeling, waarvoor alles was enzo met relatie nummer etc ( betalingsregeling voor eigenrisico en premie ). Ik dacht yaaaaaaasss eindelijkkkkk, ben Zilverenkruis niets meer schuldig??. (Te hard gejuicht?) Want 2 januari kreeg ik mijn premie die ik ze heb betaald, teruggeboekt in mijn rekening. Ik heb Zilveren Kruis gebeld en gevraagd waarom het geld is teruggeboekt naar mij.

Antwoord: mevrouw u heeft geen openstaande bedragen meer. Ik vraag meneer weet u het zeker? meneer checkt systeem en zegt hij is er zeker van.Ik zeg oke prima.?

2 weken later ofs, krijg ik toch een betalingsherinnering dat ik toch wel geld schuldig ben ( door de premie van December). Heb ze gebeld ze zeiden dat kwam, omdat het systeem het zelf uit mijn rekening wou overschrijven en niet dat ik het zelf ging overschrijven naar hun??‍♀️, ( al werd er eerst tegen me gezegd dat ik het zelf kon overschrijven als ik maar de mededeling erbij zet ?) Ze moeten hun systeem aanpassen want geld is gewoon geld, anders kunnen mensen in de schuld raken hierdoor. Zoals ik nu WEER hun geld schuldig ben?. Naja gelukkig optijd een betalingsregeling kunnen regelen anders weer 10/15 euro erbij.

Conclusie: Goedkopere eigenrisico, en zorgverzekering voor studenten, zoals ze in belgie hebben. En hun systeem aanpassen.

Alexandra
21-01-2019

Rommelige rekeningen en kunnen niet rekenen

Sinds jaar en dag verzekerd bij ZK.

Meestal nette overzichtelijke en kloppende rekeningen gehad.

Maar waarom ze nu zo idioot administratief bezig zijn.?! Joost mag het weten.

Ik moet nu voor volgende maand al voor de 2e keer premie bij betalen maar dat klopt naar mijn mening niet. De premie voor January wordt in December al berekend 3n die heb ik keurig betaald. Vorige week rekening voor februari gekregen + bijbetalings verzoek (omdat het nog een oude berekening was? Terwijl ik 2 weken eerder al mij polis telefonisch heb moeten aanpassen omdat het via de website niet lukte? En ze dus prima de tijd hadden om het goede bedrag in rekening te brengen!? En ik nu nog wwn extra bij betaling verwacht omdat het nog steeds niet klopt?!)

Als ik alles optel betaal ik voor januari de permie die ik sinds 14 dagen geleden met hun heb vastgesteld en dus pas vanaf februari moet betalen. En voor februari betaald ik bij voor January vanwege de aanpassing?!

Ook nog dyslectie ofzo bij ZK?!

Kortom: ik begrijp er al niks meer van. Maar hun zeker weten niet.

Marcus
30-12-2018

Geen klagen

An sich heb ik geen klachten over Zilveren Kruis.

Declaraties gaan snel en zonder rompslomp.

Vergoedingen zijn niet slechter dan anderen

Aaa
16-12-2018

ZIlveren Kruis spekt de portemonnee van Achmea.

Zilveren Kruis is niet voor patiënten, maar vooral voor de portemonnee van Achmea.

10-12-2018

Wachttijd tandarts/orthodontie van 1 jaar

Jaren al verzekerd bij Zilveren Kruis, heb je contact over aanpassen van polis ivm beugel voor je kind begin dit jaar, wordt er aangegeven dat ik dat voor einde van het jaar kan aanpassen. Hebben ze de voorwaarde aangepast augustus dit jaar en geldt er een wachttijd van 1 jaar. Sorry mevrouw dat is landelijk ingevoerd. Nou niks landelijk er zijn gewoon verzekeraars die geen wachttijd hanteren. Slechte service!

Nynke
08-12-2018

Prima

Geen specifieke ervaringen. Voordeel vind ik een goed bereikbare klantenservice en verder een duidelijk overzicht als je inlogt op de website. Alles is heel helder en de vergoedingen verlopen vlot.

Bertje
03-12-2018

Zilveren Kruis naait patiënten en personeel

Zilveren Kruis naai de patiënten en het personeel van het Slotervaart ziekenhuis door het bewust de nek om te draaien. Patiënten en personeel in de kou!

Verzeker je hier niet en zeg je verzekering op als je toch hier verzekerd bent.

Stelletje losers.

Sezgin
01-12-2018

Uitermate tevreden

Tot nu toe zeer tevreden. Wordt vriendelijk te woord gestaan en respectvol behandeld. Ook denken ze met de klant mee. Declaraties worden snel betaalt.