AliExpress reviews

1.9

Christof
28-03-2017

Buyer's protection?

Pakket nooit aangekomen. Na talloze mails en bewijs dat ik niets heb ontvangen is het geld toch uitbetaald aan de verkoper. De buyer's protection is een Loze belofte.

Phil
27-03-2017

Rekening blokeren

Blijf ervan weg, zodra ze het geld hebben ontvangen is de kans groot dat je, daarvoor waardeloze of totaal geen goederen ontvangt. De kopersbescherming is een lachertje, na een dispute wordt steeds voor de verkoper gekozen en is de kans zelf zeer groot dat Aliexpress je rekening gewoon afsluit, zodat niks meer kunt doen.

Pierre
27-03-2017

Gewoon oke.

Krijg alles binnen ja soms moet ik inklaringskosten betalen maar dat is dan gewoon pech. alles altijd binnen en krijg ik het niet op tijd altijd geld terug.

Ken
26-03-2017

Goedkoop shoppen

Ik lees hier heel veel negatieve ervaringen over Aliexpress, maar ik heb juist veel goede ervaringen. Je moet ook goed kijken naar de ervaringen van andere gebruikers. Als ik voor een paar euro iets bestel en het raakt kwijt tijdens de verzending, dan is het pech. Ik open een dispute en vertel mijn verhaal aan de verkoper. Soms krijg ik heel snel een antwoord en soms pas na een week. Meestal krijg ik mijn geld terug na een paar maanden of een nieuwe opgestuurd. Als ik geen reactie krijg, laat ik een negatieve feedback achter en dat houdt mij niet tegen om nog een te bestellen (uiteraard bij een andere verkoper), aangezien het verschil tussen de prijzen op Aliexpress velen malen lager is dan hier in Nederland. Inmiddels heb ik al 450 bestellingen gedaan en 10 daarvan zijn niet aangekomen. Meestal zijn dat spullen tussen de 0,20 en 5 euro. Ik heb wel eens gehad dat de pakketjes binnen 1 week al binnen zijn en de meeste variëren van 2 weken tot 2 maanden. Let op: naast free shipping kan je ook kiezen voor een betaalde shipping. Veel bekende bedrijven zoals DHL, TNT, Fedex en UPS kunnen in de lijst staan. Wil je meer zekerheid en bereid zijn om extra te betalen, selecteer dan een ander postbedrijf naar keuze met "tracking information available".

Bianca
25-03-2017

Artikel NOOIT ontvangen

Bestelling van 40,- nooit ontvangen, geprobeerd op diverse manieren contact met hun te maken, chat enz maar tot 0,00 resultaat. 40,- lichter!

Guy
24-03-2017

Oplichterij is meer regel dan uitzondering en Aliexpress doet gewoon mee.

Laatst een hydaulische ontkoppeling (hendel+leiding+slave cilinder) besteld voor een pitbike of andere ATV. Ik wist dat dit wel eens niet zou kunnen passen of dat de kwaliteit behoorlijk slecht kon zijn. Ik ontving niet de bestelde lengte van 900mm (staat duidelijk in de info van m'n bestelling!) maar een lengte van 1200mm. Nu komt het: Ik open een dispute en ik stuur 2 foto's waar duidelijk op te zien is (met een rolmeter ernaast) dat het de verkeerde lengte is. Maar: Aliexpress bepaalde ZELF dat ik onvoldoende bewijs had en sloot de klacht éénzijdig af met de volgende reden in heel gebrekkig Engels. 'Dear buyers, we see you order is 120cm products, so can not support to you, thank you for your understanding!' Het is dus duidelijk dat dit pure oplichterij is want ik MOEST binnen de 3 dagen tegenreactie geven. Ik was niet in de mogelijkheid om binnen 3 dagen een tegenreactie te geven op deze domme commentaar die een volledig leugen is (de foto was duidelijk genoeg). Na die 3 dagen is de klacht door AI dus éénzijdig afgesloten. Volgens mij is dit georganiseerde oplichterij waar AI een behoorlijke vinger in de pap heeft. Als AI op deze manier voort doet zullen ze geen cliënteel meer overhouden in Europa want Europeanen pikken dit niet.

23-03-2017

NOOIT MEER

Bestelling gedaan. Na 6 weken douane kosten moeten betalen. Bestelling niet volgens foto op website. Dispute geopend. Na veel mailtjes en chatgesprekken geen reactie. Ali Express is er blijkbaar voor de verkoper en niet voor de klant. Uiteindelijk waren de producten duurder dan dat ik ze hier had gekocht. Oplichters zijn het dus NOOIT MEER. En U BENT GEWAARSCHUWD.

22-03-2017

5 producten besteld 2 ontvangen

Van de 5 bestelde producten 2 ontvangen.

Bij de 3 niet ontvangen producten staat nu bij de tracking lost

De verkopers geven geen gehoor.

Voor mij niet meer!

20-03-2017

Bestelling niet ontvangen

Veel bij aliexpress gekocht en ontvangen , maar de laatste tijd geen gehoor en ontvang niets meer , wel betaald. Weet iemand een oplossing om geld terug te krijgen? De bestelling die ik had gedaan is ook niet nog eens te bestellen en er staat niet meer leverbaar. Heb het helemaal gehad met oplichterij

Tessa
20-03-2017

Super

Hele fijne app

Lian
19-03-2017

2016 Dock Oplader Sync Docking cradle voor iphone 5 5 s se 6 6 s 7 Plus

Na 5 weken werd de oplader geleverd en na 6 weken deed deze oplader niet meer opladen, hij deed decharging. Na heel veel mails en foto's werd dit probleem niet opgelost door ali, vervelende mail en niks geen garantie. Nooit meer!

Maarten
18-03-2017

Oplichters website

Als je de beloften leest lijkt het een goed systeem met kopersbescherming, maar als je een paar keer te maken hebt gehad met hoe het systeem functioneert zul je hier al snel van terugkomen. Het contact met verkopers is zeer slecht. We hebben het hier over zakelijke communicatie, maar ik ben aangesproken met 'schat', 'liefje', 'lieveling' en zo nog wat dergelijke kreten, in Nederlands en Engels, die thuishoren in een zeer intieme relatie en in een zakelijke verhouding zelfs zeer ongepast en onprofessioneel zijn. Meer dan eens heb ik meegemaakt dat ik producten heb ontvangen die gewoon niet bruikbaar zijn voor het doel waarvoor ze worden verkocht en het is vaak onmogelijk om duidelijk te maken dat als het product niet bruikbaar is, dat dat een probleem is. Je zou denken:Je kunt toch een dispute openen? Nou, dat lijkt zo, maar de website geeft je 500 tekens om gedetailleerd te omschrijven wat er mis is, maar dat gaat in de praktijk niet werken, want je kunt vaak amper de trefwoorden vermelden, laat staan uitleggen wat er mis is. Er wordt gevraagd om bewijs toe te voegen, maar het aantal foto's is zeer gelimiteerd en video's wordt geweigerd, je kunt deze niet uploaden. En dan wordt aan de hand van een zeer bekrompen beschrijving en de helft van het bewijs, altijd kant gekozen van de verkoper en zul je voor een volledig onbruikbaar product, hooguit een klein bedrag vergoed krijgen en steekt de verkoper nog steeds een bedrag in zijn zak dat niet in het minst in verhouding staat tot het product wat je hebt ontvangen. Daarnaast, het escaleren van een dispuut wordt niet op gereageerd, dus je trekt altijd aan het kortste eind. Maar je kunt een review schrijven? Nou, niet helemaal. De verkopers kunnen je namelijk blokkeren van het schrijven van een review. Maar als er iets mis gaat kun je toch contact opnemen met de website? Ook niet. De contactopties zijn, om te beginnen erg verwarrend en je wordt bijna altijd via een omweg teruggeleid naar het opnemen van contact met de verkoper, of het openen van een dispuut. Maar zijn de producten dan origineel? Er staat heel netjes op de site alleen originele producten toelaat en dat je namaak merken en dergelijke kunt melden en dan zou je altijd je geld terugkrijgen, maar dit is niet waar. Ik heb verschillend items binnen gekregen die duidelijk niet origineel zijn, maar als je de verkoper erop aanspreekt beweerd deze het tegendeel en wil je hooguit nieuwe namaak sturen. Het melden van deze werkwijze loopt, net als alle andere vormen van melden, op niks uit. Kortom, de verkopers worden volledig ingedekt door de site, naar de klanten wordt net genoeg geluisterd om te laten lijken dat de site iets voor hen doet, maar je kunt er als klant enkel op rekenen dat je aan het kortste eind trekt. Mijn advies: Koop hooguit objecten van een paar centen, waarvan je niet teleurgesteld kunt zijn als blijkt dat je het meteen in de vuilnisbak kunt gooien. Neem geen contact op met verkopers, er wordt vaak niet gereageerd, de reacties zijn vaak erg onzakelijk, niet duidelijk en geven geen antwoord op de vraag en hierop doorgaan levert enkel een hoop frustraties op. Ben slim en betaal die paar euro meer om via fatsoenlijke websites te kopen. Het bedrag wat je op Aliexpress verdient is alle tijd die je erin steekt, alle frustraties en de teleurstellingen die het oplevert, niet waard.

Niek
16-03-2017

Verkeerd berzorgd

Ik krijg sinds 2 weken bijna dagelijks pakketjes via AliExpress die ik NIET besteld heb. In meeste gevallen is het rommel waar ik niets mee kan en waarvan ik niet snap dat mensen dat in China bestellen maar dat terzijde. Vervelende is dat AliExpress er niets aan doet (zeggen veel plezier met de Gifts) en ondertussen zijn er dus veel mensen die wachten op spullen die ze betaald hebben maar nooit ontvangen omdat het bij mij op een berg beland. Ondertussen heb ik al ca 30 pakketjes ontvangen!

Ben
15-03-2017

Goed en snel

Al heel wat bestelt en geen klachten over de leveringen.

Brit
13-03-2017

Goede Chinese winkel type Bol.com.

Ik heb al heel wat dingen besteld en alles ontvangen, je moet wel geduld hebben, want het snelst was 10 dagen, maar 2 maanden is ook gebeurd.

David
13-03-2017

Slecht contact

Ik hwb shirts en vesten besteld het pakketje is terug gestuurd omdat volgens hin het adres niet klopte oemand enig idee hoe je contact krijgt met ali express want anders is dir me laatste keer dat ik hier bestel

E Meis
10-03-2017

Super snelle levering

Wat is dit een top bedrijf. Levertijd werd vermeld van tussen de 19 en 36 dagen maar nu hebben wij het product netjes geleverd gekregen na 14 dagen. Het product was netjes en goed verpakt. Dus ze hebben er een klant bij!

Marie

Super Ali????????????????

Alles is perfect gedaan met mijn besteling! Zeer tevreden

Carel
07-03-2017

Wacht al 5 maanden op een levering !

In okt 2016 4 items besteld. Na een week of 8 3 items geleverd. Nu, maart 2017, moet het laatste item nog steeds geleverd worden. Ik vrees dat die nooit meer komt. En probeer nu maar eens door het doolhof van sites en service "mogelijkheden" contact te krijgen. Blijk onmogelijk. Het was mijn eerste order bij aliexpress en gelijk ook mijn laatste. Zeer teleurgesteld mede door het feit dat aliexpress de order heeft afgesloten in de veronderstelling dat alles is geleverd. Zeer teleurstellend.

Errol
07-03-2017

Waardeloos eens en altijd waardeloos

Bestel er al geruime tijd spullen. simpele dingen kunnen goed zijn maar zijn meestal ook waardeloos. en wil je je geld terug vragen omdat het product compleet niet werkt of aan de verwachtingen doet dan kan je gewoon naar je geld fluiten. het duurt ruim 2 maanden voor er eindelijk een oordeel is en in het gunstigste geval krijg je net de helft terug. en voor de mensen die zeggen dat dat niet zo is: dat is me nu al voor de 6e keer overkomen. ben der helemaal klaar mee, bestel er nooit meer wat. en de kopersgarantie die je zou hebben is ook onzin. wat een verkoper beslist is definitief. dus als die niks wilt geven dan krijg je gewoon niks. waardeloze **** site