Bewuzt reviews

4.4
Gedupeerde
29-09-2023

Als Bewuzt nu naar de klant gegevens doet vragen.

Zal zij eerst hun klachten moeten beantwoorden. Waar hun klachten afhandeling niet of nauwelijks weten te beanrwoorden. Maar het plegen in hun Zorgverzekeringen per verzekeringsmemer dat heeft Bewuzt weten te verrichten.

Waar Bewuzt het art. 225 van SR zeer goeg kunnen overtreden door hun leugens goed kenbaar te maken.

Ferdinand
16-11-2022

Verschrikkelijke communicatie. Geen vriendelijke medewerkers en al helemaal niet hulpvaardig. Deze zorgaanbieder raad ik echt af.

Magda
24-02-2022

Hebben maar bij weinig zorginstellingen contracten afgesloten. Ik moet ver reizen om bij een gecontracteerd ziekenhuis terecht te kunnen. Het is echt oplichterij. Niet doen! Ook zitten er plafons bij wie je terecht kan. In het begin van het jaar lukt het nog daarna niet mee.

EBR
15-02-2022

Wij wachten al 2 jaar op teruggave van teveel betaalde premie.

In diverse brieven van Bewuzt geven ze aan terug te betalen.

Helaas weten ze bij Bewuzt niet hoe dat moet we weten ze hoe snel af te schrijven en dan hoe ze fouten niet oplossen.

waardeloze firma

Patricia
08-02-2022

Mijn oma wordt helemaal uitgebomen door deze mensen! Zij wilde een verzekering afsluiten bij de Friesland verzekering maar die zeggen dat zij er 1 heeft bij Bewuzt terwijl zij nog nooit van hun bestaan heb gehoord, laat staan iemand gesproken erover. Zij is 85 jaar en heeft 2 jaar geleden een hartinfarct gehad en zit totaal in de stress. Als zij contact opneemt doen ze net of het haar eigen schuld is en dat zij alle info en polisblad van hun heeft ontvangen nou nooit gekregen!

Vieze vuile oplichters zijn het en als mijn oma het weer aan haar hart krijgt hou ik jullie hiervoor aansprakelijk!

Een boze kleindochter

Petra
28-01-2022

Wij zijn overgestapt naar een andere zorgverzekering en wachten nog steeds op de teruggave van de teveel betaalde premie. Al weken zoeken wij contact met bewuzt (via de chat en telefonisch), maar dit lost niets op. Via de chat word je eruit gegooid als het te moeilijk wordt en telefonisch sta je eerst een half uur in de wacht. Al die tijd wordt er beloofd de premie terug te storten, maar elke keer is dat op een andere datum. Nog steeds hebben wij niks ontvangen, maar. we hoeven ons absoluut geen zorgen te maken.

Vandaag hebben we te horen gekregen dat de administratie nog lang niet bij is, dus dat het nog wel een tijdje zal gaan duren.

Kortom: Bewuzt heeft een ontzettend slechte service en komt zijn beloftes niet na!

Aj
22-01-2022

Nog even terugkomen op bewuzt.

Na arjan te hebben gesproken heb het niks geholpen. Ze hebben wel geld eraf gehaald, maar die hebben we terug gehaald. Nog een keer gebeld maar weer zolang moeten wachten voor contact en maar opgehangen. Ze zeiden dat je kon inloggen via de app of site maar inloggen kon niet meer. Wachtwoord en email klopte niet. Ze gooien je er gelijk uit, zodat je niet kon zien of het nu geannuleerd was. Voor ons geen bewuzt meer. NOOIT MEER.

Ana
20-01-2022

Moeilijk/niet bereikbaar, zowel online als telefonisch (lange wachttijden). Op de website wordt je in rondgeleid terug bij af als je wilt wijzigen/opzeggen. Je komt geen stap verder. Klacht ingediend, nu afwachten. Waardeloos!

Jeffry
29-10-2021

Nadat ik over ben gestapt van een duurdere zorgverzekering, ben ik met Bewuzt er alleen maar duurder op uitgelopen! Nog nooit ben ik door mijn Eigen Risico heen gegaan over de jaren heen, en nu wist Bewuzt binnen drie kwart van een jaar al mijn Eigen Risico erdoor heen te jagen, er stond dat een zorgverlener zonder contract 65 % vergoed en met contract 100 % vergoed. Mijn ziekenhuis werd 100% vergoed, niet dus, en moest ik na een operatie, nog eens 258 betalen!

De dienstverlening van de apotheek, die totaal werd vergoed, halen ze ook van je Eigen Risico af, als een van mijn medicijnen 2 euro is en vergoed, wordt er 7,22 van mijn Eigen Risico gehaald. Oftewel, ze proberen zoveel mogelijk van je Eigen Risico af te halen zodat die leeg loopt en je zelf rekeningen moet betalen.

DB
10-08-2021

Slecht te woord staan

Soms heb je mazzel met een normaal persoon aan de telefoon maar helaas is het altijd wel een probleem.

Wel telkes prijzen verhogen en rekeningen blijven sturen maar als je een week later wilt betalen heb je een probleem.

Ik betaal helemaal niks meer zak in de stront ik neem wel een buitenlandse verzekering stelletje oplichters

Erwin
05-05-2021

Schrijven ten onterechte geld af

Schrijven ten onrechte geld af geven dat ook toe maar betalen het niet terug . De dame van de complexe klachtafdeling Sabine J zal het wel even regelen. Nooit 1 euro terug gezien van deze slecht bereikbare onbeschofte oplichters bende

Mellanie
29-03-2021

SUPER SLECHT !

Ik had vandaag een meneer aan de lijn en ik werd gewoon belachelijk gemaakt. Ik kreeg een erg dure rekening van maar liefs 418 euro , ik was al bang dat het plaatsen van een spiraal veel zou kosten maar van dit bedrag schrok ik enorm. Het is een rekening van vorig jaar , maar het was meer dan mijn eigen risico. Ik dus gevraagd hoe het kwam dat het meer was dan mijn eigen risico , dit kwam dus omdat het van vorig jaar was en ik de rekening nu pas krijg en ik moest ook nog even 46 euro voor de apotheek afrekenen terwijl de dame van de apotheek mij had verteld dat de rekening vergoed zou worden door mijn zorgverzekering. Dit bleek dus minder waar. Al hoewel ik op hun site duidelijk heb gelezen 'plaatsen of verwijderen vergoed' en hier niet bij staat of dit door de huisarts of door de gynaecoloog gedaan moet worden. Ook staat op hun website zorgverlener zonder contract 65 % vergoed en met contract 100 % vergoed. Ik zit met me handen in het haar omdat ik het bedrag super hoog vind en ik dus denk dat Bewuzt meer moet vergoeden omdat dit ZO op hun website staat maar dit dus niet willen doen. Waar ik me het meeste druk over maakte was de toon van de heer die mij aansprak. Toen ik vroeg hoe het kwam dat ik zoveel moest betalen kreeg ik als antwoord : iedereen in Nederland moet betalen ik betaal ook en mijn moeder ook. Waarop ik antwoorde oké maar ik bel toch voor mijzelf? Niet voor u? Ik vraag toch hoe dit komt en niet dat ik het moet betalen. Ook voelde ik mezelf super dom omdat hij vond dat ik wel moest weten dat wanneer ik doorverwezen word naar het ziekenhuis door mijn huisarts dat ik alsnog alle kosten voor me eigen rekening zou krijgen. Nogmaals ik bel voor uitleg niet voor kritiek. Toen ik Dhr aansprak op zijn neerbuigende toon kreeg ik ook nog te horen dat hij vond dat ik er gewoon onderuit wilde komen en het toch gewoon zou moeten betalen.

Ik ben hier zo van geschrokken. Ik zou hier graag per direct weg willen maar moet helaas nog tot 1 januari wachten.

Heel jammer dit , ook omdat bij hun op de site geen slechte review te vinden is omdat hun die niet accepteren. Als ik geweten had dat ik zo benaderd zou worden en ook nog zo slecht verzekerd zou zijn had ik hier nooit heen gegaan.

Vera
16-01-2021

Bizar

Schrijven geld af terwijl je er niet meer verzekerd bent, hier moet je zelf achteraan. Zij storten niets terug. En zo gaat heel je geld eraan.

Omer
22-12-2020

Niet Doen. Laat je niet troggelen!

Wie zegt dat bewuzt goed is een leugenaar!

Bewuzt naait je waar je bij staat! geen hulp, nemen na een eeuwigheid op, helpen je niet, sturen je van het kastje naar de muur. Ze geven alleen maar om geld en niks om jou!

De nieuwe troggel methode van bewuzt is de "no claim korting". Hun no claim korting zult je nooit krijgen. Waarom? nou omdat de korting alleen geld voor jouw aanvullende beurs. Dus wanneer jij een jaar lang geen aanspraak maakt op die aanvullende beurs van je waar je honderden euro's voor betaald jaarlijks, dan zult je een miezerige korting volgend jaar krijgen. Deze mensen zijn niet dom of gek! wie een aanvullende beurs fyshio bijvoorbeeld neemt, zal daar ook 100% zeker gebruik van maken! in 1% van de gevallen neemt iemand een aanvullende beurs voor het geval dat die weer het nodig zal hebben, maar we hebben het hier over mensen die zorg nodig hebben en daarom die aanvullende beurs nemen.

Dit allemaal wordt niet verteld en achter gehouden. Pas na zoeken kom je er achter dat die zogenaamde "no claim korting"niet op je basis of gehele verzekering is, maar alleen op je aanvullende beurs.

Stelletje criminelen! afzetters!

30-07-2020

Wederom wordt je beduveld!

Veranderen medicijn vergoedinglijst zonder je daarvan op de hoogte te brengen: geven aan dat je een recept van de huisarts nodig hebt met medische noodzaak en vergoeden dan vervolgens NIETS het zijn daar gewoon een stelletje ongeïnteresseerde oplichters!

Marga
18-06-2020

Niet doen!

Zeer slecht bereikbaar.

Bij wel bereik: onbeschoft.

Probeerde ruim 200 euro te innen. Onterecht.

26-05-2020

Zeer dubieus inzake vergoedingen medicijnen!

Van het ene op het andere moment worden medicijnen niet meer vergoed en moet je genoegen nemen met een medicijn waarvan Bewuzt vindt dat je dat maar moet slikken ook al heb je eerdere slechte ervaringen ermee!

Remon
21-04-2020

Slecht slechter het slechtst

Zij hebben mijn gekoppeld aan een ader persoon en ik krijg de rekeningen, speelt al vanaf 2016 maar ik ben daar nooit verzekerd geweest zit al vanaf 200 bij cz. mensen zeg je verzekering bij hun op en neem een ander en laat deze oplichters bende met hun groot bakkes voor wat het is. heey lompe blonde als je dit leest ren naar een ander

Mike
30-03-2020

Geen communicatie

Mijn vriendin's zorgpolis is zonder enige vorm van communicatie, of zonder geldige reden opgezegd. Ze kan de app niet gebruiken omdat ze niet met sms kan verifiëren via digid. Omdat ze in België woont maar in NL werkt. Aan de telefoon zijn ze totaal onbehulpzaam.

Ze is Poolse dus haar Nederlands is niet optimaal, maar denk maar niet dat als jij namens haar belt, met haar gegevens, dat ze dan helpen, verschuilen ze zich laf achter de privacy wetgeving. Triest bedrijf.

Brian
13-03-2020

Plots een eigen bijdrage waarvan nooit op de hoogte gesteld!

Een teleurgestelde klant. Wij zijn bewust (met een s) overgestapt omdat deze verzekeraar het best aansloot bij onze gezins situatie. Alleen konden wij niet terugvinden of de medicatie die onze zoon krijgt vergoed zou worden. Dus heb ik telefonisch contact gezocht voordat wij de keuze hadden gemaakt. Er werd mij meegedeeld dat ik online een lijst kon vinden van medicatie gepubliceerd door de overheid. Als daar de medicatie en docering instonden, dan zou dit gewoon vergoed worden. Verder geen informatie over een eigen bijdrage. Nu ineens een rekening in de bus van 179,- die nog oploopt tot 250,- Euro! Omdat er in één keer een eigen bijdrage blijkt te zijn. En uiteraard kun je die ergens terug vinden in de kleine letters. Toch jammer dat dit niet telefonisch werd meegedeeld op het moment dat ik nog een keuze kon maken. Ik heb namelijk verschillende verzekeraars gehad maar nog nooit een eigen bijdrage hoeven betalen.

Meer Bewuzt reviews