Bol.com reviews

4
Deze pagina is samengesteld na analyse van 6.559 recente reviews uit 3 bronnen.
ErvaringenErvaringen ReviewsReviews BetrouwbaarheidBetrouwbaarheid
8 jaar geleden

Al járen klant. Nooit problemen. Snelle leveringen. Doen wat ze beloven. Slechts één keer probleem met huistelefoon gehad (net geen jaar in gebruik). Gebeld. Moest het ding opsturen voor reparatie (kon kostenloos). Nooit aangekomen. Weer gebeld. Geld werd binnen paar dagen teruggestort op de rekening. Waar vind je dat nog? Nooit gezeur, niks.gewoon SUPER!

8 jaar geleden

Op zich een fijne webshop. Prijzen zijn er over het algemeen wat duurder dan op andere websites, maar er is veel keuze en de verzendkosten zijn niet extreem. Een aandachtspunt vind ik wel de verzendtijd: heb nu al meerdere keren meegemaakt dat het allemaal wat langer duurde met vertragingen die wel twee weken kunnen duren, beetje teveel tijd vind ik dat. De kortingsacties zijn vaak ook wat zielig: dan krijg je een korting van 2 euro ofzoiets.bij besteding van 50 euro.maarja hier hoef je natuurlijk geen gebruik van te maken.

8 jaar geleden

Ik ben al jaren trouwe klant bij bol.com en ben tot nu toe zeer tevreden. Ik had eens een cadeau besteld die uiteindelijk niet aankwam. Via de online chatfunctie van bol had ik het diezelfde dag nog gemeld en direct al antwoord terug. De volgende dag had ik het cadeautje in de bus. Top dat bol deze service bied.

8 jaar geleden

De levertijd houdt bol.com niet altijd aan. Dat is tot nu mijn enige minpunt voor bol.com. Ik zou bol.com een hogere cijfer geven als bol.com hun tekst aanpassen betreft de levertijd. Het is naar mijn mening misleidend als ze iets niet altijd waar kunnen maken.

8 jaar geleden

Afgelopen maanden 3 keer iets besteld bij Bol. Nu de derde keer dat ik een mail ontvang dat het artikel vertraging heeft opgelopen. Voor 23u besteld, volgende dag in huis is een lokkertje.

8 jaar geleden

Heel erg blij met bol.com! Ik bestel hier al sinds 2010, ruim zes jaar dus, en nog nooit problemen gehad. Ook erg blij met de grote keuze op de site. Prima webshop waar ik een trouwe klant ben en blijf :).

8 jaar geleden

Levertijd: Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis na twee dagen nog niets ontvangen. bol.com : Uit je mail begrijp ik dat je zending vertraagd is. Goed dat je ons contacteerd. Op de site wordt voor elk artikel een levertijd verbonden waar wij ons uiteraard graag aan willen houden. Echter geven wij op het artikel pagina tevens aan dat het door omstandigheden helaas vertraagd kan raken. oftewel die levertijd is een nep garantie

8 jaar geleden

Bol.com stond altijd hoog in mijn aanzien. Wat sales betreft goede klantenservice. Wat vragen en klachten betreft kan het beter, met name minder doorverwijs-mailtjes sturen. De reviews is een ander verhaal. Reviews worden gemodereerd en het is totaal onduidelijk of en hoe jouw review op producten wordt gepubliceerd. (Met name negatieve feedback wordt volgens mij uitgefilterd). Wat leveranciers management betreft is het een groot drama. Niet nakomen van levertijden, onbeschaamd op bol.com 10-25% bovenop de prijs gooien in vergelijking met wat de prijs is op de site van de leverancier zelf. Bovendien is het nagenoeg onmogelijk een leverancier te beoordelen. Bol is verantwoordelijk voor de gehele customer experience op haar site. Het is een beetje flauw van haar dat, in geval van negatieve ervaringen, te verwijzen naar de leverancier. Ik koop bij bol.com en niet via bol.com bij de leverancier! 1 ster

8 jaar geleden

Ik heb het zojuist even nagekeken. Ik heb sinds maart 2007 zo'n 230 items besteld bij Bol van goedkope tot dure zaken (kom bijna nooit meer in een fysieke winkel...). Heb dus in 9 jaar bijzonder veel ervaring met het bedrijf opgedaan. Ik kan alleen maar zeggen dat deze ervaringen vrijwel altijd zeer positief zijn. Bol is makkelijk met retourneren en heeft een vriendelijke en hulpvaardige klantenservice als er een enkele keer iets mis is. Ook de betaalopties zijn makkelijk. (P.s. ik heb geen aandelen in Bol en werk er ook niet :))

8 jaar geleden

dit sluit aan mijn klachten van vorige week: pakket is vrijdag 29 in Italie afgeleverd en echt bizarre; op de doos stond sticker met PostNL track&trace code 3SEPPP9...... maar om onbekende reden wist bol niets van en konden ze dus aan mij niet de track doorgeven (met alle ongemak daarvan want ontvanger kon niet weten waneer zou pakket bezorgd worden) Bol.com hebben excuses en een goede voorstelling aangeboden voor het veroorzaakt probleem. Dus het is goed wat goedt eindigt.

8 jaar geleden

Ik ben de doorsnee online consument. Niet leverancierstrouw en vergeet de winkel van zodra ik het product heb ontvangen en focus me op het product. Vandaag heeft bol.com me ENORM verrast. Historiek: - 1,5 jaar geleden een Miele koffiezet gekocht bij bol.com - Tot een maand geleden werkte die prima. Hij stond ook steeds aangeschakeld - Toen leek ie defect. Hij leek electrisch niet aangesloten… dus ik bel klantendienst bol.com en die vragen om 'm op te sturen. - 2 weken later ontvang ik hem terug, met de melding dat de ON-OFF knop op… OFF stond. - Schaamrood op mijn wangen - Ik sluit 'm aan en merk dat het lekbakje dat ik meegestuurd had er niet terug bij zat - Ik durf Bol.com niet goed te bellen (en hen nog eens lastig te vallen) - Ik vind dat onderdeel niet apart te koop op de site van Miele, dus ik bel met Bol.com, bied m'n excuses aan en leg de situatie uit en zeg dat ik bereid ben van het transport voor het lekbakje te betalen - De supportmedewerker zegt “we gaan dit voor u oplossen” - Vandaag, een week later, zit er een nieuw lekbakje in mijn brievenbus Conclusie: - Ik voel me niet enkel een klant van Bol.com op het moment dat ik mijn VISA gegevens intyp bij een nieuwe aankoop, maar blijf een klant, ook in geval van problemen - Ik ben op verschillende momenten (ook 's avonds en in het weekend) vriendelijk verder geholpen door een support medewerker, zelfs bij deze onnozele vergissing - Ik zou fier zijn om te mogen werken voor een merk als Bol.com Het is heel moeilijk om klantentrouw te hebben als online bedrijf, want de concurrent zit 1 klik verwijderd, maar ik kom terug, Bol, door deze ervaring!

8 jaar geleden

Ik had een boek verkocht en de klant die hem had gekocht wilde hem retouren. Geen probleem, alleen 3 weken nog steeds geen boek terug. Eerst zelf de klant gemaild, maar geen reactie. Daarna Bol.com gemaild.. je krijgt een reactie waarin ze zeggen dat ze binnen 48 uur een reactie geven. Na drie dagen, maar weer gemaild dat de 48 uur toch echt voorbij zijn en mijn boek terug wil of mijn geld. Ik wacht nog steeds. Heb nooit problemen met Bol.com gehad en heb ook vaker wat verkocht wat wel goed ging, maar vind dit wel teleurstellend.

8 jaar geleden

Ik had op aanraden van Bol.com mijn product twee keer besteld aangezien de eerste betaling niet binnen was gekomen. (In praktijk bleek dat de eerste bestelling betaald en afgeleverd ging worden.) Maar GOED, vanwege hun goeie CMS die aangaf dat de hij nog steeds "openstaand" was dus nogmaals besteld. Uiteindelijk heb ik dit product twee keer binnen gekregen en twee keer betaald. Als klap op vuurpijl mocht ik het zelf brengen naar een post.nl punt. Meer dan een slechte ervaring als het gaat om afhandeling. Onbeleefd en kortaf. Slechte interne communicatie ook. Ze kunnen niks terugvinden als het gaat om andere afdelingen. Dit alles heeft meer dan twee maanden geduurd, Ik heb meerdere screenshots van de dubbele transacties opgestuurd. Als ik wist van te voren hoeveel tijd me dit had gekost had ik waarschijnlijk zelfs de 179 euro opgegeven. Ik heb dit persoonlijk nog NOOIT meegemaakt. ! Nooit meer Bol.com

8 jaar geleden

Op 25 mei 2016 heb ik een tweedehands boek besteld bij Bol.com. Het boek werd door de koper omschreven als nieuw. Echter toen ik het boek op 28 mei ontving was bijna elke bladzijde gemarkeerd met roze en gele stift. Op deze dag heb ik contact opgenomen met klantservice Bol.com met betrekking dat het boek meer gebruikssporen bevatte dan in de productomschrijving. Met de Bol.com medewerker is er toen afgesproken dat ik het boek gratis mocht behouden en ter compensatie van dit ongemak een cadeaubon van 8 euro zal ontvangen. Tot mijn verbazing ontving ik 11 juni een aanmaning van de betaling. Ik heb toen 12 juni contact opgenomen met Bol.com. In dit gesprek gaf de medewerker van Bol aan dat de gemaakte afspraak op 28 mei niet geldig is en dat ik het boek moet betalen of moet gaan retourneren en dat ik hierover een mail zal ontvangen. Daarnaast vond de medewerker van Bol mijn situatie hilarisch. In deze mail stond er totaal niks over de verzendkosten. Toen ik heb weer contact opgenomen met Bol.com met betrekking tot verzendkosten. Ik gaf aan dat ik niet van plan ben om nog retour kosten te betalen, aangezien dat het boek in slechte staat was. Uiteindelijk duurde het een kwartier voordat Bol met een oplossing kwam (ik mocht boek houden, maar cadeaubon werd geblokkeerd). Daarna duurde volgende kwartier om de medewerker te kunnen overtuigen om deze afspraak per mail te bevestigen. Kortom, Bol behandelt klanten op een onprofessionele manier: er zijn afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, de klanten service is arrogant en men durft geen verantwoordelijkheid te nemen om de gemaakte afspraken te bevestigen.

8 jaar geleden

Bol.com is een zeer slecht bedrijf! klantenservice is ook zeer slecht! Geld van je rekening afhalen kunnen ze wel maar producten leveren is blijkbaar niet mogelijk!

8 jaar geleden

Ze reageren niet op uw klachten en weten nooit van iets. Pure onzin dus.

8 jaar geleden

ik pas 2 samsung led televisies gekocht waren alle 2 kapot terug gestuurd wordt er volgens niks mee gedaan ik zou een waardebon krijgen nooit gehad.ook nog op me geld moeten wachten. en nu een powerbank besteld en krijg je een chinees imitatie ding zeer slechte service ik bestel er nooit meer wat

8 jaar geleden

Vaak met bol meegemaakt dat de producten op hun site als " original brand" maar als je de helft van de producten thuis in ontvangst neemt en eens goed bekijkt slaan dat alle toeters en bellen aan het rinkelen. Bol bied verschillende producten aan van verschillende verkopers soms van het bedrijf bol zelf maar 80% van de tijd niet, de verkopers garanderen dan dat het van een echt merk is maar daar is vaak helaas 90% niks van waar en is het dus namaak. Al eens eerder dit aan bol doorgegeven maar er wordt hier blijkbaar niet naar omgekeken, conclusie SLECHTE WEBSITE!

8 jaar geleden

Als er een probleem is met een aankoop wordt men slecht geholpen. Contact opnemen is moeilijk, maar lukt wel, en als je blijft aandringen voor een oplossing sluiten ze elk contact en antwoorden ze op niks meer. Daar sta je dan met uw probleem! Zeer klant onvriendelijk. Ik en mijn familie kopen NOOIT meer bij BOL.COM.

9 jaar geleden

Vordering van een incassoburo gekregen (heel ander buro dan op de bol-site staat, dat is al niet vertrouwenwekkend) voor een aankoop die ik nooit gedaan heb! Bol.com beaamt dat de aankoop in hun administratie inderdaad niet voorkomt, en dat ik mijn aankopen altijd netjes betaal, vooraf n.b. Ook beaamt Bol.com dat zij geen rekening of betalingsherinnering hebben gestuurd. (Allicht) Desondanks weigert Bol.com mij te helpen met het ongedaan maken van de vordering. Bol.com zegt dat dat niet kan als het eenmaal bij het incassoburo ligt. Daar geloof ik niets van. Bol.com is toch de opdrachtgever van het incassoburo? Dat buro bevestigt het: als Bol de opdracht intrekt stoppen ze met vorderen. Twee konklusies: 1. Bol.com heeft een gecorrumpeerd bestelsysteem, dat bestellingen op andermans naam toelaat. Erg onprofessioneel voor een ICT-winkel (uitkijken!) 2. Bol.com weigert klanten die daar de dupe van worden, te helpen. Nu moet ik bewijzen dat ik niets gekocht heb. Omkering van de bewijslast noemt een jurist dat, valt onder kwalijke praktijken. Bol.com moet bewijzen dat ik iets gekocht heb. Het verschuilt zich achter een incassoburo, dat slechts een instrument is en maakt er zo een kafkaiaanse brei van. Zeer onklantvriendelijk dus. P.A.J. Glasbergen Amsterdam

9 jaar geleden

Via bol.com een stofzuiger bij externe leverancier gekocht. Deze bleek kapot. Vervolgens veel moeite gekost om te weten wat ik moest doen. Afgesproken kapotte machine op te sturen zonder de functionerende delen. Vervolgens moet toch weer de rest worden opgestuurd. Klantenservice Bol.com en externe verkoper spreken elkaar tegen. Geen fijne ervaring

9 jaar geleden

Makkelijk alles te vinden. Breed aanbod. Klantenservice is ook heel vriendelijk. Vergelijking is ook makkelijk te vinden. Heb nooit problemen gehad met Bol.com en ik zal er zeker vaker bestellen. Het fijne is ook dat er verschillende betaal mogelijkheden zijn

9 jaar geleden

ik bestel al ruim 3 jaar diverse items bij bol.com. Ik heb nooit problemen gehad met de verzending. Alleen toen ik er 1 keer een cadeau voor mijn vriend met kaart kocht kreeg ik een kaart met Gefeliciteerd met je verjaardag lieve bas liefs mama en papa Het punt in mijne stond Lieve Tho Alweer 1,5 jaar samen Ik hou van je ! Liefs van mij ;D Dus dat is het enige minpunt ooit.. En daar ben ik voor gecompenseerd door het geld van de kaart terug te krijgen.

9 jaar geleden

SERVICE BOL.COM SLAAT ALLE DIEPTE RECORDS *****************0 STERREN******************** HET WOORD SERVICE EN KLANTTEVREDENHEID STAAT BIJ DIT BEDRIJF NIET IN HET WOORDENBOEK. NOG NOOIT EEN ORGANISATIE MEEGEMAAKT DIE ZULKE SLECHTE SERVICE VERLEENT. DE LINKERHAND WEET NIET WAT DE RECHTERHAND DOET EN NIEMAND DIE KLAARBLIJKELIJK DE VERANTWOORDING NEEMT. SERVICE REFERENTIES WORDEN VERWERKT IN CASENUMMERS MAAR HEB JE EEN VRAAG OVER EEN CASE NUMMER DAN OPENT ER AUTOMATISCH EEN NIEUW CASE NUMMER.....KORTOM EEN WARE CHAOS IN HET SERVICE SYSTEEM. WACHTEN OP EEN WERKELIJK GOED ONAFHANKELIJKE BEOORDELINGSONDERZOEK VAN DE SERVICE AFDELING .... MISSCHIEN DAT BOL.COM DAN WAKKER WORDT.

9 jaar geleden

Norton internet security voor 3 pc's 1 jaar : Dit artikel was heel goedkoop .... 27 euro! Dan heb ik het aangeschaft ! Het was van een externe verkoper. Na vier maanden wou ik de code invoeren ... Maar het gaf aan dat het niet doet ! Dan heb ik contact opgenomen met bol.com .... Tot mijn grote verbazing nemen ze geen verantwoording en zeggen ze dat ik zou het contact van bewuste verkoper moeten afwachten.... Ik ben opgelicht . Klaar

9 jaar geleden

Driekwart van mijn bestellingen bij Bol.com komt later dan beloofd of wordt op den duur ineens geannuleerd. Al te vaak geen cadeautje gehad op een verjaardag. Ze nemen het probleem niet serieus, ook niet na klachten. Ze leggen alle schuld bij de partijen waarmee ze samenwerken ("externe verkopers") maar dat is nogal makkelijk. Als je iets op je site aanbiedt, moet je dat ook binnen de beloofde levertijd leveren. Geen slappe excuses, zeker niet als het continu gebeurt.

9 jaar geleden

Ik bestel regelmatig producten bij bol.com en lees tot mijn verbazing dat veel mensen problemen ondervinden bij hun bestelling. Het is mij zelf nog nooit overkomen. Het enige wat er ooit een beetje mis is gegaan gebeurde vandaag. Ik kreeg een mail dat mijn product verzonden was maar dat er geprobeerd was de bestelling te annuleren. Ik belde dus de klantenservice en kreeg meteen iemand aan de lijn. Bleek dus dat het een automatisch mailtje was die verkeerd was verzonden. Uiteindelijk dus niks aan de hand. Krijg altijd mijn bestellingen netjes op tijd en in een goede verpakking.

10 jaar geleden

Bestelde iets, betaalde, zag over het hoofd dat het ipv direct leverbaar een levertijd van enkele dagen had. Na twee weken belde ik waar het kadootje voor dochters vriendinnetje bleef: kwam eraan ik had misschien wel gezien dat levertijd iets langer was? Tot zover alles ok, maar daags na mijn bezorgde telefoontje kreeg ik bericht dat het product niet leverbaar was. Voor niets zo lang op gewacht. Slordig.

10 jaar geleden

Tijdens de kerstperiode, had ik geen zin om tussen al de drukte de cadeautjes te gaan halen in de winkelstraten. Toen ik opeens een reclame op de radio hoorde van Bol.com, dat alles de dag nadien geleverd werd, wat je voor 23u bestelde. Ondertussen waren we al maandag, woensdag kerstmis, ik dacht ' dit komt als geroepen! '. Zo heb ik al mijn cadeautjes via bol.com gekocht, met de hoop dinsdag alles te krijgen, dinsdag niets, woensdag niets, dus dag cadeautjes voor kerstmis! Ik had een bestelling van €200! Krijg ik ineens een mail dat al 1 product niet meer in voorraad was, dat ik dat 17januari ging krijgen (ongeveer!), ja dankje, daar gaat mijn kerstcadeau.. heb ik dat 1 product laten annuleren, nu 1 maand verder, na 50 mails, 10 telefoons, en 10 gesprekken met die online mensen, heb ik nog altijd mijn 50€ niet terug! En ik blijf maar van de hak op de tak lopen, iedereen geeft een ander antwoord, hebben mijn betaling niet ontvangen, heb bankuitreksels gestuurd, bevestiging van mijn bestelling gestuurd, facturen, en toch nog steeds geen geld gezien! Ik wacht deze week nog af, anders contacteer ik advocaten bureau. Mijn andere cadeaus heb ik aangekregen, 1 week nadien, leuke kerstcadeaus seg! Goede reclame maken kunnen ze wel! Ik koop nooit niks meer bij jullie, en zal ook bij niemand voor jullie goede reclame maken!

11 jaar geleden

Waarschuwing tweedehands boekenverkoop Bol.com! Let op bij het verkopen van tweedehands boeken via Bol.com. Dit kan nl. in uw nadeel uitpakken door de hoge portokosten PostNL. Deze zijn nl. inclusief bij uw verkoopprijs Ieder verkoper die nl. een boek aanbiedt onder de 5.50 euro moet minstens 0.15 euro bijbetalen + onkosten verpakking en factuur afdrukken. Bol.com houdt er echter wel ca. 4.00 euro aan over. De koper mag nl. 2.00 euro servicekosten betalen en u betaald zelfs 15% provisie over de portokosten. Bol.com maant u ook iedere maand aan de verkoopprijs bij te stellen. U houdt dan steeds minder over, maar Bol.com verkoopt steeds meer gezien de lage prijs. Een groot nadeel is ook, dat de besteller het boek mag retourneren. De verkoper is daarbij wel z'n porto + verpakkingskosten kwijt, die kunnen oplopen tot 5.00 euro. Bol.com levert service op rekening van de verkoper! Mijn eigen ervaring is dan nog, dat de boeken niet worden geretourneerd of zodanig dat ze niet meer te verkopen zijn.. Dus ook nog je boek kwijt. Reactie van Bol.com in het algemeen: We vinden het heel vervelend voor u, maar het boek zal bij de retourzending verloren zijn gegaan. Het zogenaamde garantiefonds stelt helemaal niets voor. De verkoper heeft er pas recht op als Bol.com bepaalt dat de verkoper er recht op heeft. Dat hangt o.a. af van het presteren van de verkoper!? Feitelijk is het een garantiefonds zonder garantie. De kleine verkoper valt hier meestal buiten. Advies: Geef boeken beneden een verkoopwaarde 10.00 euro Bol.com weg aan een goed doel of zoek een andere site!

Meer Bol.com reviews