Fruugo reviews

1.4
Positief3%
Neutraal2%
Negatief95%
Laatste 12 maanden202220212020
Geen lid

Recente Fruugo ervaringen

Esther
06-02-2023

Mijn pakket zou al hier moeten zijn, nog steeds niets ontvangen.

Blijkt als ik op de tracking kijk dat het nog in China is.

Eens maar nooit meer hier bestellen.

Nawal
05-02-2023

Ik heb vorig jaar augustus 2022 een stijltang besteld en betaald we zitten nu in februari 2023, nog steeds niks ontvangen. Heel slecht bereikbaar. Oplichters. Nooit daar iets bestellen.

Eem
02-02-2023

Slechte service. Product besteld in oktober. Begin november melding ontvangen dat product geleverd was. Echter NIKS ontvangen tot 6 weken later. Product niet meer nodig, dus contactformulier op de website ingevuld omdat retour niet meer mogelijk zou zijn omdat termijn is verlopen (ondanks product nog niet binnen was!)

Denken niet mee in mogelijkheden voor probleem wat is ontstaan door eigen na latigheid! Onjuiste administratieve gegevens van levering.

Tineke
01-02-2023

Ik heb 22 nov.2 pakketjes besteld, nooit gekregen.Mijn klacht zou verholpen worden, nooit meer iets gehoord.Koop niet via dit fruugo

Nicole
01-02-2023

Oplichters fruugo. Van mij krijgt fruugo eigenlijk nog geen 1 cijfer. Slechtste bedrijf ever. Fruugo zijn oplichters. Ben al een jaar bezig en ben door meerdere kosten ondertussen € 216,= kwijt en t pakketje in china ligt bij de douane. Wekelijks gevraagd of ze contact met mij kunnen opnemen dat doen ze niet.honderden mail gestuurd ook op fruugo site geschat. Zelfs mail gestuurd naar uk hoofdkantoor. Niks hebben ze van zich laten horen. Wel hebben ze 't naar incassobureau gestuurd. Terwijl ze totaal niks deden om te achterhalen. Ik heb postnl ingeschakeld die hadden het pakketje gevonden bij de douane en fruugo kon dit zo oplossen. Maar nee hoor na jaar veel frustratie gehad. Heb ik de oplopende kosten uiteindelijk betaald. Geen pakketje en geld kwijt. Oplichters fruugo

Mateusz
30-01-2023

Een week na de bezorgdatum en het pakket is nog steeds in china

Pascal
29-01-2023

Besteld massage apparaat knie,de dieven van Fruugo, nooit iets ontvangen.

Dacht goed te zitten gedaan via Klarna.

Hoop stress,zijn eerst zgn lief,maar toch betalen.Anders incasso, met hoge kosten,plus bkr.,Wat een maffia praktijken,en krijgen geen straf.Stom, niet gekeken naar ervaringen,want als eerste ziet men veel positieve sterren.

Weer gelukt iemand van 80 op te lichten.

Van mij mag de corona daar weer hoogtij vieren.Nog maals, Klarna speelt het spelletje ook mee. Gegroet,. Pascal.

Erik
27-01-2023

Wireless keyboard tbv ipad besteld voor 200,-

Werkt na 4 weken niet meer. 1 keer reactie van de leverancier uit China dat ik het product al maanden heb en het maar goed moet opladen.

Zelfs na 2 keer invullen klantenservice formulier geen reactie meer van Fruugo gehad.

Onbetrouwbare organisatie. Wijze les; Betaal iets meer bij een wel betrouwbare Nederlandse leverancier waar je gebruik kunt maken van de garantie regeling.

Marc
27-01-2023

Onesie gekocht bij Fruugo van rond de 50€ . heel vlot in huis maar niet mijn ding, zeer synthetisch. Retourformulier via de mail ontvangen, mooi toch…

Retour sturen via DHL kost meer dan €60 . geen optie dus .

Viva China…maar sta er toch even bij stil voordat je bestelt…

Vrolijke groet … M.

Remko
24-01-2023

Hier helemaal 'NIETS' bestellen!

Wanneer je iets wilt retourneren, dan mag je zelf contact opnemen met iemand in China. Je kan beter zelf bestellen bij Aliexpress, want dat doen zij namelijk ook. Je besteld zogenaamd bij hun, maar ze zetten je bestelling gewoon door naar China en bij retourneringen zijn ze plots niet meer thuis. Maar. wanneer je ze beticht van oplichterij, dan zijn ze ineens wel thuis en ontvang je wel een geagiteerd mailtje. Blijkbaar slaan ze dan wel aan op een mail. Een vreemd selectief beleid van mailtjes beantwoorden ;-) Ik had beter moeten weten, maar was iets te makkelijk met bestellen en heb nu de deksel op mijn neus gekregen en zit met een nepapparaat van goedkope makelij en zeker niet wat ik besteld had. Tsja, ik noem dat oplichting en Fruugo noemt dat handel. Omdat het een relatief laag bedrag was (€ 60,-) heb ik ze niet gecheckt qua reviews. DOM!

Datum van ervaring: 02 januari 2023

Marcel
23-01-2023

Nadat ik voor €50,- ben opgelicht door Fruugo (product nooit geleverd, geld niet terug gehad, contact met Fruugo onmogelijk) heb ik via de Consumentenbond een jurist in de arm genomen.

Fruugo is gevestigd in Engeland en valt daarom buiten het Europees recht. Juridisch zijn ze daarom vrijwel onschendbaar, tenzij je een rechtszaak in Engeland tegen ze begint. Wat kan je dan wel doen in Nederland? Twee opties, die ik iedereen wil aanraden:

1) Doe aangifte bij de politie. Er ligt daar een dossier met verzamelde aangiftes/klachten tegen Fruugo.

2) Maak een officiële melding bij de Autoriteit Consument en Markt (makkelijk telefonisch te bereiken). Zij hebben een dossier aangemaakt en zijn gerechtigd boetes uit te delen.

Beste mensen, doe dit a.u.b. Alleen samen kunnen we een einde maken aan dit malafide bedrijf.

José
22-01-2023

Ook ik bestelde in december 2022 iets bij Fruugo.

Het leek betrouwbaar.

Dom dat ik niet eerst de reviews heb gelezen, want inmiddels zijn we vele weken verder met vele smoesjes, maar dit was de eerste en ook de laatste keer dat ik er bestel.

Laura
22-01-2023

Ze sturen de helft van de bestellingen en totaal anders dan op de afbeelding Chinese rommel.

Terugsturen kan niet omdat ik de helft niet heb ontvangen en ze hebben veel geld van mij gestolen. Ze reageren niet op de klantenservice daar zitten Chinezen achter die niet goed kunnen vertalen en snappen niets van de vraag die je stelt en zeggen alleen symbolen te kunnen lezen

Jacqueline
20-01-2023

Begin December bestelling. Hele waslijst met punten waar mijn bestelling zou zijn. Na weken niets ontvangen. Op de lange lijst staat afgeleverd, alleen waar? Heel raar bedrijf met reacties @ op tickets nummers. Verwezen mij weer naar Klarna, die verwees me 1e instantie naar Fruugo.

Helaas vertrouwen is helemaal .

Daan
19-01-2023

Beste mensen, PAS OP!

Er staat .NL achter fruugo, dit is echter een dozen schuiver uit China, de spullen zijn gewoon dezelfde als bij Aliexpress alleen dan de prijs x3, ik zelf heb mijn pakket nooit ontvangen en klantenservice die reageerd met een automatisch bericht om vervolgens in alle talen te zwijgen, persoonlijk vind ik dat bedrijven zoals dit bestraft zouden moeten worden, het gaat namelijk niet alleen om het geld waar je naar kunt fluiten maar het maakt ook vertrouwen kapot als het aankomt op online shoppen.

Een 0 staat er niet bij, vandaar 1 ster voor jullie fruugo helden, ik hoop dat jullie nog een keer goed onderuit gaan

Per
17-01-2023

Artikel niet geleverd. Vooruit betaald. Duizend belofte, vragen en commentaren, maar als verzender ben je aansprakelijk. En omdat ze niet terugbetalen ben ik genoodzaakt te gaan dagvaarden. Wat ik zal doen, maar het is ronduit schandalig. Deze site zou in Nederland verboden moeten worden. Behandelen klanten als vuil in de hoop dat ze geld kunnen innen voor iets wat niet deugd of niet geleverd wordt.

En verschuilen zich bovendien (ten onrechte) achter Chinese leveranciers.

Roland
16-01-2023

Motorfietsuitlaat besteld op 12/12/2022, is niet op te volgen met track and trace, status veranderd niet. Wel 209€ armer

Sido
16-01-2023

NIET DOEN!

Oplichters! Ze sturen je Chineese troep wat stuk is en vervolgens beschuldigen ze jou.

Zie ook reviews Google.

Niet eens een ster waardig.

Bijzonder dat Trustpilot een 3.8 geeft op hun eigen site, niet vertrouwen.

Janet
15-01-2023

NIET bestellen bij deze site!

Annet
15-01-2023

Nooit een artikel bestellen van een leverancier uit China. Ze leveren zelf vanuit Nederland met Nederlandse verzendkosten. Als het artikel niet correct/goed is, en je wilt retourneren, moet je het terugsturen naar China, met enorm hoge retourneringskosten voor je eigen rekening. De correspondentie gaat via Google translate en je wordt tegengewerkt / vragen worden niet/nauwelijks beantwoord. De klantenservice idem. Die reageren ook niet correct.

Meer Fruugo reviews