Vandaag, 20-09-2023: een mailtje van ervaringen.nl: Goed nieuws.
Fruugo wil mijn klacht in behandeling nemen, maar dan moet ik wel een klant nummer doorgeven. Aangezien ik geen klant nummer heb, maar wel:
een bestelnummer, een transactie nummer en een trackingnummer,
ben ik zeer benieuwd of men hier voldoende aan heeft om de klacht in behandeling te nemen. Heb nu alleen het bestelnummer doorgegeven.
Zijn er meer mensen, die deze zelfde ervaring hebben? Hoor graag jullie reactie
Op 6 augustus een bestelling geplaatst van een bal voor mijn hond. Echter tot op heden niets ontvangen. Verzender vacati houd je maar aan het lijntje en Fruugo laat gewoon niets van zich horen. Website geeft gewoon een foutmelding als je wil aangeven dat je je bestelling niet ontvangen hebt.
Waardeloos bedrijf Fruugo. Koop niets op deze website.
B Driessen.
Ik heb anderhalf maand geleden een bestelling geplaatst maar nog steeds niet ontvangen. Telefonisch zijn ze al weken niet bereikbaar en via de site krijg je een foutmelding!
Oplichters geld ben je kwijt geen zaken met doen
Nadat ik voor €50,- ben opgelicht door Fruugo (product nooit geleverd, geld niet terug gehad, contact met Fruugo onmogelijk) heb ik via de Consumentenbond een jurist in de arm genomen.
Fruugo is gevestigd in Engeland en valt daarom buiten het Europees recht. Juridisch zijn ze daarom vrijwel onschendbaar, tenzij je een rechtszaak in Engeland tegen ze begint. Wat kan je dan wel doen in Nederland? Twee opties, die ik iedereen wil aanraden:
1) Doe aangifte bij de politie. Er ligt daar een dossier met verzamelde aangiftes/klachten tegen Fruugo.
2) Maak een officiële melding bij de Autoriteit Consument en Markt (makkelijk telefonisch te bereiken). Zij hebben een dossier aangemaakt en zijn gerechtigd boetes uit te delen.
Beste mensen, doe dit a.u.b. Alleen samen kunnen we een einde maken aan dit malafide bedrijf.
Een bestelling gedaan op 09/08/2023 de verwachte leveringsdatum tussen 23/08 en 31/08/2023 vandaag 6 september en nog steeds niets ontvangen kan zelfs de zending niet meer volgen sinds 24 augustus en laten niets weten gewoon schandalig en we spreken wel over een behoorlijk bedrag . ( Indien geen antwoord dienen we een klacht in )
Ik had een love on tour hoodie besteld want hij was op alles uitverkocht, zag er priem uit op de foto maar alles is verkeerd geschreven. Beschadigingen van de letters, hoe verkopen ze dit nog? Dit is toch erg. En ik kan hem ook niet terugsturen want de kosten naar china toe zijn heel duur.
Bestellen gaat makkelijk, verzending duurt heeeeel lang, bezorging hierdoor niet te voorspellen, artikel niet ontvangen, geld kwijt. Je kunt geen contact opnemen behalve via een chatbot. Niets bestellen hier!
Niet bezorgd en geen geld terug. Afzetters!
Ik heb een mooie tas besteld en door al deze negatieve reacties gaf ik de hoop op dat mijn tas niet zou arriveren.tot mijn verbazing heb ik mijn tas netjes op tijd ontvangen.en ik ben er heel erg blij mee.ik vind het zo jammer dat sommige negatieve reacties fruugo ten gronde richten.
Let op. Niets bestellen hier. Zelfs voor een klein bedrag wordt je later opgelicht voor de douanekosten.
Ik heb 2 tassen besteld maar nog niks gehad.
wel een trackingscode ontvangen maar de zending is niet terug te vinden om de code niet goed is. fruugo zelf is niet te bereiken.
wat een kut bedrijf!
Ik had voor mijn zoontje een fotocamera besteld en betaald. Deze is nooit aangekomen. Je kunt dan als klant een mail sturen, maar je krijgt alleen maar een automatisch antwoord om rond het huis te zoeken, bij de buren te vragen en na vraag te doen bij het postkantoor. Schandalig vind ik het. KOOP er NOOIT meer iets.
Hard disk besteld. Het is niet geleverd maar ik krijg een email dat het afgeleverd is.
Geen kans om te emailen of bellen.
Het is een frauduleuze website.
Slechte onbetrouwbaar bedrijf! heb een artikel besteld wat uit china kwam en niet goed is! wil(de) het terug sturen, maar dat lukt(e) niet! kon fruugo niet bereiken! en nu na drie maanden krijg ik bericht dat ze niets voor mij kunnen doen! het zijn ladelichters, geboefte van de hoogste plank!
Niets bij hun kopen en/of bestellen!
Bij hun bestellen is door hun worden bestolen!
Mijn product bij Fruugo besteld en nooit ontvangen. Via een google search lees ik ergens dat Fruugo zegt dat je zelf de verkoper moet benaderen als je het product niet hebt ontvangen. Nou mijn verkoper zit in China en behalve een Chinese naam, zit er geen contactgegevens bij oid. denk dus dat ik opgelicht ben 😅
Dusss Fruugo, No Go!
NIET bestellen hier!
Alles komt uit china waardoor het weken duurt voordat je je artikel binnen krijgt en indien niet goed moet ook weer retour naar China. Belachelijke retourkosten.
NIET bestellen hier!
2 maanden gewacht,niets geleverd,geen contact mee te krijgen. Oplichters
Er wordt niet geleverd. Twee keer een bericht gestuurd. Krijg je als antwoord dat je binnen 48 uur een reactie krijgt. Niet dus. Nog maar keer geprobeerd. Kijken of het nu wel lukt.
Mijn geld ben ik kwijt. Nooit meer bestellen hier.
Slecht. Niet bij hun bestellen. Ik heb mijn product nooit ontvangen. Ze zijn ook niet bereikbaar om dit na te gaan.