Fonq.nl47 ervaringen

Lamp

Mooie lamp gekocht. Heel tevreden

Rianka
31-08-2020

Goede productweergave en snelle levering

De klok werd de volgende dag geleverd, zelfs gratis in de avond en correcte aflevering.
Goede foto’s, juiste weergave van het product.

Erik
26-08-2020

Snel geleverd voor de beste prijs!

Plafondventilator besteld bij Fonq.nl. Deze werd de volgende dag reeds geleverd in een stevige verpakking. Het artikel functioneert perfect en Fonq.nl had de beste prijs.

Pien
26-08-2020

Supersnelle levering, goed verpakt

Zoals beloofd: volgende dag in huis. Bericht met track&trace; in the spot te volgen. Supergoed verpakt.

Olena
24-08-2020

Volgende dag leveren? NOOIT!

Volgende dag leveren? NOOIT!
Never again!
Ik was bbq besteld voor cadeautje. Bijna een maand later - geen bbq ontvangen.
NOOOOIT!

Marjan
22-08-2020

Wat is er met Fonq aan de hand?

Op een zondag 2 artikelen besteld die volgens de info op de site op voorraad waren en de volgende werkdag thuis bezorgd zouden kunnen worden. Ik wilde ze echter ophalen in de showroom in Utrecht. Na 6 dagen nog steeds geen bericht. Telefonische bereikbaarheid zero. Wat gaat hier fout?

Overigens was ik in het verleden altijd heel tevreden over Fonq. Snelle levering (toen ook zelf ophalen) en geen gedoe bij retourneren. Dus wat is er aan de hand?

Sanne
21-08-2020

Wij bestellen volgende keer weer bij Fonq

Handig zoeken naar een pannenset met de gewenste criteria, in een paar klikken besteld en vlot binnen. Prima service!

Ano
13-08-2020

Niet doen!

Op woensdag avond 5-8 een bbq van €600 besteld.
2 op voorraad levertijd 1-3 werkdagen op de bevestiging staat zelfs 1-2 werkdagen.
Na betaling krijg ik pas 48 uur later op vrijdagavond laat te horen dat e.e.a. er een vervoerder is ingeschakeld. Geen contactgegevens en Track en trace werkt pas op de dag van leveren! Uiteindelijk pas woensdag de BBQ ontvangen.
Tussendoor is FonQ telefonisch niet te bereiken en op de voorgestelde e-mail wordt niet gereageerd.
ADVIES: Zoek gewoon de winkel van hun zakenpartner op en bestel daar!

Janine
12-08-2020

Slechte service, nooit meer

Bestelde een salontafel Hk Living, na lang wachten en diverse oproepen, ieder keer in wacht ca.10 minuten, werd de tafel geleverd. Twee Franstalige bezorgers , beschadigde doos. Bij het openen slechts 2 van de 4 benodigde schroeven ergens los in de doos. Het riet was beschadigd is waarschijnlijk een vorige retour van een klant geweest. Klacht ingediend en na 5 telefoontjes en diverse mails krijg ik een mail waarop ik de foto's moet doorsturen. Lukt me echter niet. Hopeloos 😡 Nooit meer .

Rudi
08-07-2020

Grote boevenclub

Fonq verkoopt wel parasols, incasseert het geld en bij problemen schuiven ze het af op hun verkooppartner(vidaxl), zelfs als parasol (na zeer slechte uitlevering vorig jaar, de zomer was al deels om) binnen een jaar stuk gaat, en op levensgevaarlijke wijze doormidden breekt; kortom compleet waardeloze service en ontloopt elke verantwoordelijkheid
Jammer dat ik ze géén nul sterren kan geven.want meer verdienen ze daar echt niet, nooit meer fonq en nooit meer vidaxl want die proberen alleen maar te discussiëren via mail in de hoop dat je uiteindelijk opgeeft

Caroline
Caroline
06-07-2020

Kapot geleverd artikel en Fonq geeft niet thuis!

Dure BBQ van €500,- bij Fonq gekocht. Tijdens in elkaar zetten bleek 1 onderdeel defect te zijn. Nu al ruim 3 weken bezig om een nieuw onderdeeltje te krijgen.

Zij verschuilen zich achter Campingaz (die zou niet reageren) en Campingaz (die op mijn mails wel reageert) verwijst mij naar Fonq. Zo neemt niemand zijn verantwoording. Als ik de klantenservice (via FB messenger, want telefonisch en mail onbereikbaar) van Fonq moet geloven ligt het niet aan hen, maar aan alle leveranciers waar zij mee samenwerken, want die reageren allemaal niet.Yeah right.

Kris
23-06-2020

Opgelicht?

Onlangs barbecue besteld bij Fonq, deze werd netjes geleverd. Plots krijg ik bericht van hen dat er een dubbele levering zou gebeurd zijn, of ik deze 2e barbecue wil bijbetalen, of retourneren. Moeilijk iets terug te sturen dat je niet hebt, en dubbel betalen ben ik ook niet van plan!
Vermits ik eerst dacht dat hun mail een phishing mail was heb ik aangifte gedaan bij de politie, maar blijkbaar meenden ze het?
Ik denk dat ik werd opgelicht!

Justin
22-06-2020

Bbq besteld 1-3 dagen levertijd. Na een week nog niets

Leverdatum blijft verschuiven. Fonq niet bereikbaar. Bandje met melding na 10 minuten wordt de verbinding verbroken wegens drukte. En idd na 10 minuten is het klaar. Van den heuvel transport kan er ook niets mee en is afhankelijk van hen. Nooit meer Fonq voor ons. Liever Bol.com

Eric
22-06-2020

Betaald Niet Geleverd Niemand te Bereiken Niet Terug Gemaild

Waardeloos. Nog nooit zoiets meegemaakt. Dacht een gerenommeerd bedrijf uitgekozen te hebben. Een maand geleden een BBQ gekocht als cadeau voor een zorginstelling.
Eerst niet geleverd; het zou twee weken later komen dan verwacht. Daarna nooit meer iets gehoord behalve na diverse mails (telefonisch sowieso niet bereikbaar) een algemeen bericht over drukte enz.
De zorginstelling wacht nog steeds op de mooie elektrische BBQ .
Daar niets kopen totdat ze de boel weer onder controle hebben!

Andre
Andre
16-06-2020

Ongelofelijk slecht

Sinds 26 april wacht ik op een reeds betaalde lamp, alle standaard reacties over corona en post.nl gehad, zou klaar staan, bestelling staat niet in acound en op vraag waarom wordt niet ingegaan. Met bellen kom je er niet doorheen. Nu voorgesteld de lamp te komen halen en een concreet geloifwaardige actie verwacht. , benieuwd wat daar op terug komt als antwoord. Klantencervice geeft wel reactie, maar is echt niet gericht op de afhandeling. slecht cultuur daar bij Fonq, maar bij mij is de Fonq er wel uit. Andre

Johan
15-06-2020

Nee, gewoon niet hier bestellen.

Eigenlijk is zeer slecht nog een compliment voor deze ballen tent. Mijn advies aan een ieder die dit leest; Zoek je producten ergens anders!
Bijna een maand geleden een tafel besteld, levertijd was gewoon 1-3 werkdagen volgens de site. Na ruim een week zonder enige vorm van communicatie, anders dan een orderbevestiging contact op proberen te nemen, dat bleek per telefoon vrijwel onmogelijk. Per contactformulier/mail kregen we een reactie in de richting van "ow uw zending staat nog hier en wanneer we deze leveren weten we niet. ow en we vinden het jammer.". Naderhand een klacht in gediend en weer geprobeerd te bellen. Nu eindelijk iemand aan de lijn gekregen en de zending zou spoedig worden verstuurd. Het zou aan een systeemstoring hebben gelegen en Corona. De tafel werd vlot daarna geleverd (ruim 2 weken later) waarbij de transporteur hem netjes heeft afgeleverd en het verpakkingsmateriaal mee genomen. Het onderstel moest zelf onder de tafel worden gezet maar al snel bleek dat de tafel een defect/schade had. Daarop weer moeizaam contact met Fonq, initieel leek het alsof ze de schade wilde bestempelen als "onze schuld" maar gingen uiteindelijk akkoord met ophalen en vervangen van de tafel voor een nieuwe.
Daarvoor moesten we wel even zorgen dat de tafel verpakt was in plastic (a 20,-) om ervoor te zorgen dat de tafel zonder schade vervoerd kon worden. We hoefden niet op een compensatie te rekenen, dat werd al vrij snel duidelijk. De "defecte tafel" lag vervolgens weer een week in de weg voor deze werd opgehaald. Nu zijn we weer een week verder en hebben we nog niks gehoord van de nieuwe tafel. bellen heeft geen zin. De tijd die we eraan kwijt zijn is niet meer in verhouding met de kortingsbon die we hadden. Nogmaals, mijn advies aan iedereen die dit leest; Koop uw spullen ergens anders! Communiceren, net als tijdig leveren of een tegemoetkoming van welke aard dan ook doet deze firma niet.

Suzan
27-04-2020

Kreeg ander artikel als op foto website

Kreeg goedkoper en ander artikel als op website.
Bestel broodmes en kreeg een klein mesje vol met schimmel.
Werd 9 werkdagen later bezorgd.
Kreeg als antwoord, kunt het artikel retourneren,
heeft wel goed op de site gestaan,vervelend,bla bla. mensen goede raad : bestel ergens anders want er is geen klantenservice die uw
probleem zal/wil/kan oplossen! Wat een verschikking
dit bedrijf!

Dennis
16-04-2020

Giftcard = waardeloos

In de zomer van 2019 heb ik 2 ligbedden besteld, maar helaas ging 1 ligbed naar 1 dag al kapot. Dit viel onder garantie en FonQ heeft het ligbed netjes omgeruild, maar helaas ging het nieuwe ligbed ook direct kapot. Oftewel kwalitatief ondeugdelijke producten. In overleg met de klantenservice heb ik een giftcard geaccepteerd. Dit omdat het einde zomer was en er online bij FonQ nog zeer beperkt ligbedden verkrijgbaar waren. Wij willen nu met het aanstaande voorjaar nieuwe ligbedden bestellen, maar de ligbedden die wij graag zouden willen bestellen worden enkel aangeboden door partners van FonQ. Dit betekent dat de giftcard dan niet ingewisseld kan worden. Het is dus zo dat wij nu met een giftcard van 250€ zitten en hier dus helemaal niks mee kunnen. De klantenservice van FonQ zegt dat ze niks voor ons kunnen betekenen en dat wij geen geld terug kunnen krijgen. Mijn advies voor jou (mocht je in een vergelijkbare situatie komen) is om NOOIT een giftcard te accepteren! Enkel geld terug vragen indien je aankoop een ondeugdelijk product betreft.

Kus
30-03-2020

Ontzettend slechte garantie service

Nooit meer bestellen kups

Mecht
10-03-2020

Nooit meer

Wij hebben bij Fonq duo rolgordijnen besteld. De levering was vlot en op tijd. Helaas zat er kleur verschil in. Onze fout niet goed gekeken.
Toen begon de ellende. We willen twee van de vier gordijnen om ruilen voor de goede kleur. Bellen, bellen ,bellen zonder succes. Uiteindelijk in de auto gestapt en naar de showroom gereden. De dame achter de balie daar hielp ons op weg. Er zou worden uitgezocht of omruilen mogelijk was. Nee natuurlijk dat zou te makkelijk zijn.
Toen begon de lijdensweg pas echt. We hebben 3 weken gewacht om ons geld terug te krijgen. We hebben 5 uur gedocumenteerd besteed aan deze kwestie en nog de nodige tijd ongedocumenteerd om ons geld terug te krijgen en twee volledige nieuwe rolgordijnen (die op voorraad waren)geleverd te krijgen. We hebben 10 verschillende personen gesproken.
Uiteindelijk hebben wij dit dossier bij de teamleider Martine van Fonq gedeponeerd (dossier met namen tijden en voorvallen) en haar om een reactie gevraagd.
Er kwam een reactie terug. Sorry voor het ongemak gelukkig is nu alles in orde en we bespreken het met de betrokkenen. Eh sorry we hadden een wat meer inhoudelijke reactie verwacht en een mening over de exorbitante tijdsinvestering die wij hebben gedaan om het goed te krijgen. Dus wij reageren met een mail waarin we zeggen dat haar collega’s ook heel goed in sorry zeggen zijn maar niet in oplossen en dat we iets meer reactie terug hadden verwacht.
Reactie ze bieden ons een tegoedbon van 20 euro aan als we voor 40 euro gaan bestellen. En of we even willen laten weten of we daar gebruik van willen maken.
We voelen ons zwaar beledigd en zijn nu nog bozer op Fonq dan we al waren. Een klacht gebruiken om omzet te generen is onethisch, beledigend en onaanvaardbaar. En net als je denkt dat het niet erger kan krijgen we een berichtje dat ze ons coulance halve ook wel een bon van 20 euro willen sturen. Wel even bevestigen graag. We hebben beleefd bedankt voor deze coulance met de mededeling dat ze het niet helemaal goed begrepen heeft. Coulance halve je moet maar durven.
Voor ons nooit meer Fonq. Jammer hun spullen zijn leuk maar de klantenservice is om te janken.

Meer Fonq.nl reviews
Welk cijfer geef jij Fonq.nl?