Fonq.nl reviews

6.6
Laura
29-12-2023

Voor onze verhuizing kregen we van vrienden een giftcard van €20,- van fonQ. We hebben verschillende keren bij verschillende producten geprobeerd deze giftcard in te zetten - lampen, sierkussen, tuinmeubulair - en iedere keer de melding dat de kaart voor deze producten niet in te zetten is. De giftcard blijkt maar voor een deel van de producten die fonQ aanbiedt te gebruiken (en dat moet maar net zijn wat je nodig hebt of mooi vindt). Dat gecombineerd met een zeer beperkte gebruiksperiode (1,5 jaar) heeft ertoe geleid dat we ons tegoed nu kwijt zijn, terwijl we meerdere keren hebben geprobeerd hem te gebruiken. Vanuit de klantenservice van fonQ komt er geen enkele coulance. Ter vergelijking: bij bol.com kan je een giftcard inzetten voor het gehele assortiment, inclusief producten van andere aanbieders die via hun platform verkopen.

Wij vinden wat er bij fonQ gebeurt pure oplichting en diefstal: een giftcard-verdienmodel waar de klant de dupe van is.

Jack
17-12-2023

Niet goed.

Ik heb bij FonQ een bestelling geplaatst. Bij de bestelling stond dat het de volgende dag geleverd zou worden.Maar na 3 weken (23 november )kregen wij een bestelling. In de brievenbus zat een kaartje waar in stond dat we de bestelling moeten ophalen bij Shoeby in Goirle. maar daar bleek het pakket nooit te zijn aangekomen want wat bleek het pakket stond voor de vooerdeur zonder aan te bellen wnt er was iemand thuis. Geef ons maar een winkel waar we spullen kunnen halen ipv van online bestellen. Levering van onze totale bestelling 1000,- euro we missen nog produkten. Leveringen worden door bezorgers over de poort gegooid! of gewoon aan de straat gezet . Hoe moeten klanten bewijzen dat ze producten ontvangen hebben. Zeer slechte service. Levering niet geleverd? Verkoop door Flinders Onze verkooppartner Flinders bezorgt de onderstaande producten op het vermelde bezorgmoment. Design House Stockholm Knot Sierkussen Ø 30 cm (291007) Creme 1 stuk € 107,2 Niet geleverd?

13-12-2023

Een cadeaukaart is doorgaans leuk om te schenken en ontvangen .

behalve die van Fonq.

Je kunt met de kaart alleen kiezen uit een kleine selectie (5%) van hun slecht verkoopbare producten en bovendien zijn die producten erg duur.

Kortom: Fonq bedondert je met hun cadeaubon!

Traveler
16-08-2023

Bestelde producten zijn niet leverbaar. Hierover word je niet geïnformeerd, hier moet jezelf achteraan!

Contact opgenomen met de klantenservice, gevraagd of hetzelfde product (andere kleur) geleverd kan worden. Dit is mogelijk, maar tegen een meerprijs! Zie in andere recensies dat ik niet de eerste ben waarbij FonQ de mist in gaat met hun stocktelling. Had ik dat maar eerder geweten, winkelen bij FonQ is verspilde tijd.

Ciyanthe
28-12-2022

Koop absoluut geen giftcard. Er staat niet duidelijk en van te voren vermeld dat je niet bij andere aanbieders binnen Fonq de giftcard mag besteden. Een Fonq gift card is dus kat in de zak. Wat je nu hebt is voor rommeltjes te kopen die je niet nodig hebt. De aanbieders binnen Fonq hebben betere keuze, maar helaas is het niet inwisselbaar.

Mirko
10-12-2022

Zeer slechte ervaring met Fonq. Tafel besteld als “buitenkansje”, volgens Fonq in goede staat met “slechts” een beschadigde verpakking. Nadat de bezorging drie keer niet is komen opdagen en het pakket in twee delen geleverd werd (ruim een week na bestellen in huis), blijkt de tafel beschadigd te zijn. Fonq weigert reparatie of vervanging omdat het gaat om een afgeprijsde tafel terwijl deze op voorraad is. Vreemd genoeg staat op hun eigen site wel dat “Buitenkansjes” onder dezelfde voorwaarden vallen. Conclusie: je krijgt veel te laat een kapotte tafel, mag een aantal dagen thuisblijven en dan zelf zorgen voor terugzending. Ik dacht dat Fonq een nette onderneming is, volgens mij is het, zeker gezien de hoeveelheid producten van andere winkels slechts dropshipping met een mooie website. Trap er niet in!

Jonas
24-10-2022

Triestig bedrijf met slechte tot geen communicatie.

Weken moeten wachten op ontbrekende onderdelen om die uiteindelijk zelf te moeten voorzien.

Krijgen dan zelf geen terugbetaling omdat ik de bonnetjes niet bijhouden heb. Dat we ondertussen 3 weken geen bruikbare zetel hadden (met 2 kleine kinderen) vinden de normaalste zaak van de wereld.

Kitty
20-07-2022

Tot 3x de afgesproken leveringstijd via Budbee door hen geabnuleerd heb nog steeds niets ontvangen.

Slecht koeriersbedrijf!

Alleen pakketje dat door brievenbus kon werd geleverd.

PB
17-02-2022

Omdat ik ook best wel wat positieve ervaringen lees, moet je blijkbaar geluk hebben bij FONQ. Want als er wel iets mis gaat, bijvoorbeeld met de levering (in mijn geval Extra Home Service, wel betaald maar niet gekregen) of een defect product (bureau met productiefout) dan ben je simpelweg je geld kwijt. FONQ komt niet met oplossingen en na retour komt het beloofde geld niet terug. Je krijgt enkel steeds dezelfde mailtjes waarin staat hoe vervelend ze het allemaal voor je vinden. Waarschijnlijk van een chatbot.

Ilse
14-02-2022

Snelle service, heel overzichtelijk.

Vaak ook goede aanbiedingen.

Danielle
27-01-2022

Snelle levering, duidelijke productfoto’s en erg goede service, kortom geweldig!

Hugo
13-01-2022

Prima levering en contact

Dick
09-01-2022

Goede service en een juiste prijs- en kwaliteitverhouding

Harry
08-01-2022

Verzendkosten betalen om op vrijdagavond te laten bezorgen. Nu 24 uur later nog niets binnen

Ivo
07-01-2022

Prima informatie, correcte communicatie en goede bezorging. Ook de prijs is OK en het assortiment groot en vaak exclusief.

Joop
27-12-2021

De bestelde vaatdoekhouder werd snel en goed verpakt verzonden.

Lucie
20-12-2021

Wij zijn iedere keer weer verrast hoe snel er geleverd wordt. Super aan ieder aan te raden. Lucie Loijens

Donovan
17-12-2021

Top bedrijf en levert zeer snel en accuraat.

Maurice
13-12-2021

Goede snelle service en altijd een ruim aanbod

Nicole
28-11-2021