Fonq.nl29 ervaringen

Nooit meer bestellen kups

Mecht
10-03-2020

Nooit meer

Wij hebben bij Fonq duo rolgordijnen besteld. De levering was vlot en op tijd. Helaas zat er kleur verschil in. Onze fout niet goed gekeken.
Toen begon de ellende. We willen twee van de vier gordijnen om ruilen voor de goede kleur. Bellen, bellen ,bellen zonder succes. Uiteindelijk in de auto gestapt en naar de showroom gereden. De dame achter de balie daar hielp ons op weg. Er zou worden uitgezocht of omruilen mogelijk was. Nee natuurlijk dat zou te makkelijk zijn.
Toen begon de lijdensweg pas echt. We hebben 3 weken gewacht om ons geld terug te krijgen. We hebben 5 uur gedocumenteerd besteed aan deze kwestie en nog de nodige tijd ongedocumenteerd om ons geld terug te krijgen en twee volledige nieuwe rolgordijnen (die op voorraad waren)geleverd te krijgen. We hebben 10 verschillende personen gesproken.
Uiteindelijk hebben wij dit dossier bij de teamleider Martine van Fonq gedeponeerd (dossier met namen tijden en voorvallen) en haar om een reactie gevraagd.
Er kwam een reactie terug. Sorry voor het ongemak gelukkig is nu alles in orde en we bespreken het met de betrokkenen. Eh sorry we hadden een wat meer inhoudelijke reactie verwacht en een mening over de exorbitante tijdsinvestering die wij hebben gedaan om het goed te krijgen. Dus wij reageren met een mail waarin we zeggen dat haar collega’s ook heel goed in sorry zeggen zijn maar niet in oplossen en dat we iets meer reactie terug hadden verwacht.
Reactie ze bieden ons een tegoedbon van 20 euro aan als we voor 40 euro gaan bestellen. En of we even willen laten weten of we daar gebruik van willen maken.
We voelen ons zwaar beledigd en zijn nu nog bozer op Fonq dan we al waren. Een klacht gebruiken om omzet te generen is onethisch, beledigend en onaanvaardbaar. En net als je denkt dat het niet erger kan krijgen we een berichtje dat ze ons coulance halve ook wel een bon van 20 euro willen sturen. Wel even bevestigen graag. We hebben beleefd bedankt voor deze coulance met de mededeling dat ze het niet helemaal goed begrepen heeft. Coulance halve je moet maar durven.
Voor ons nooit meer Fonq. Jammer hun spullen zijn leuk maar de klantenservice is om te janken.

Ries
Ries
10-12-2019

Zo slecht, echt kansloos de fonQ klantenservice!

Dat dit bedrijf nog bestaat?! Nog nooit heb ik zo een slechte service ervaren bij een klantenservice! De dame die ik aan de telefoon had, geen empathie, dacht niet mee en was ongeïnteresseerd. Zij kon alleen de regels op de website oplezen. Daarna nooit meer iemand aan de lijn gehad, er wordt een automatisc bandje afgespeeld als je naar de klantenservice belt. Zij zijn naar eigen zeggen, wegens grote drukte niet in staat de telefoon te beantwoorden. Ik krijg geen inhoudelijke reactie op de e-mail, alleen automatische e-mails. Ik hoop ooit nog mijn geld terug te krijgen. Ik bestel NOOIT meer bij Fonq en ik raad het iedereen af!

Anne
09-12-2019

Bestel hier niet!

Mijn bank had 2,5 week geleden al binnen moeten zijn. Er is totaal geen communicatie over de vertraging van de verzending geweest. Ik heb wel (veel te laat) de bijpassende feautill binnen gekregen en heb daaraan ook gemerkt dat de geadverteerde meubelservise alleen maar een lokkertje is. Ik mocht het zelf uitpakken en de verpakking zien kwijt te raken, en zo kan ik nog wel tig punten opnoemen die mis gingen. Ook al loop ik nu een leuker korting mis, ik heb hem geannuleerd en ergens anders besteld. Voor mij nooit met Fonq

Floortje
27-11-2019

SLECHT!

Drie maanden wacht ik al op kussens omdt die niet zijn meegeleverd met de tuinset. Maar ondertussen wordt er niks geregeld.

Stefan
Stefan
20-11-2019

Slecht bedrijf

Wat een verschrikkelijk bedrijf zeg , van de week wat besteld wat op voorraad is. Aangegeven dit vandaag te laten bezorgen. Vandaag geen bericht , dus dacht laat ik bellen , 17 minuten later na in de wacht te hebben gestaan vriendelijk te woord gestaan door een dame . Ze ging het uitzoeken en me mailen want kon even duren , inmiddels 4 uur later niks steeds niks gehoort maar wel speciaal thuis gebleven voor de bestelling, ddus dacht laat ik maar weer eens bellen inmiddels 7 x gebeld lang in de wacht gezeten elke keer de lijn er uit geknikkerd , vind dit geen goede communicatie naar de klant toe klant kan gewoon niet terecht en na hier wat te lezen is mij idee dat hun standaard antwoordt sorry we hebben het erg druk is, lijkt me wel een makkelijk antwoord om je achter te verschuilen

Tonny
07-11-2019

Luchtbevochtiger

Slechte service bij FonQ, 24 okt. Luchtbevochtiger besteld, keurig op tijd geleverd, helaas is het apparaat defect, retour aanvraag gedaan, kreeg 2 dagen daarna een barcode toegestuurd via mail, direct via PostNL teruggestuurd, 28 okt. Door FonQ in ontvangst genomen, daarna nooit meer iets gehoord, telefonisch onbereikbaar, via diverse mails, standaard antwoord, zullen spoedig contact opnemen, maar hoor niets. Geld terugstorten blijft ook achterwegen. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Bram
06-11-2019

Waardeloos!

Bestelde lamp wordt niet geleverd, klantenservice onbereikbaar, via de mail komt er ook geen antwoord. We wachten nu al 2 weken terwijl het de dag na bestellen geleverd zou worden. Fonq is compleet onbereikbaar dus geld terug krijgen zal ook niet makkelijk worden.

Xavière
Xavière
06-11-2019

Zeer slechte ervaring met Fonq

Producten niet ontvangen, direct aan de bel getrokken. Fonq zegt dat het wel geleverd is.mijn woord tegen die van hen en de discussie eindigt dat ze er niets meer over gaan zeggen. Schandalig! Mensen open de dozen alvorens.iets in ontvangst te nemen! Had via afterpay besteld. Ga niet betalen voor items die ik niet in mijn.bezit heb.

Martje
01-11-2019

Slechte levering, klantenservice niet te bereiken!

Vorige week een stoel besteld bij FonQ, eerste keer dat ik hier wat heb besteld, tevens de laatste keer!
De stoel uitgepakt om hem inelkaar te zetten, toen de laatste poot gemonteerd moest worden bleek dat er rechterpoten meegeleverd waren, met de schroefzijde aan dezelfde kant, waardoor de stoel niet verder inelkaar gezet kon worden.
De stoel weer helmaal uitelkaar geschroefd en weer in originele verpakking terug moeten verpakken.
Na 10 minuten in de wacht bij de telefonische klantenservice, werd er middels een automatisch antwoord gezegd mijn retourzending online aan te melden. Nogmaals geprobeerd te bellen, met hetzelfde resultaat. Hierna mijn retour aangemeld, (welke je overigens zelf naar een DHL punt moet brengen ; stoel in doos!, welke niet eens achter in mn fiat past.), hierop een ticketnummer per mail ontvangen in afwachting van de verdere retourprocedure. Nu inmiddels een week verder, hier nog geen reactie op gekregen, weer proberen te bellen met de klantenservice.wat denk je?! Zelfde resultaat als vorige keer.10 minuten in de wacht met zelfde muziekje die ik inmiddels wel kan dromen!
Voor mij geen bestelling meer via fonQ!

Leonie
22-10-2019

Slechte service

Hele slechte ervaring wat betreft service. Er wordt niet sensitief gereageerd op een probleem, er wordt geen aandacht besteed aan een probleem, er worden geen excuses aangeboden, er wordt geen oplossing geboden. Voor een probleem wat door Fonq is ontstaan.
Ze bieden mooie producten, maar ik ga voortaan kijken of ik diezelfde producten ergens anders kan kopen. Dat is me zelfs een hogere prijs bij andere verkopers waard.

Madelon
17-09-2019

Bestel hier nooit iets!

Ik wacht ondertussen al twee maanden op mijn horloge van over de 200 euro, dat ik teruggestuurd hebt, omdat het leer losliet. Fonq geeft aan dat ze het horloge zijn kwijtgeraakt! ze komen maar niet met een oplossing.

Bestel hier nooit iets!

Loe
Loe
16-09-2019

Fonq! Slechte garantieafhandeling!

Heb op 11 september een verzoek ingediend om mijn defecte apparaat (FoodSaver FSV005 Profi Line gekocht op 19 december 2018) te retourneren. Zoals altijd . je hebt het apparaat dringend nodig en dan gaat hij stuk. Tot op heden geen enkele reactie ontvangen van Fonq. Verkoop van een product is bij Fonq zo gebeurd, aftersales is zonder meer slecht te noemen. Ik denk niet dat ik hier nog ooit itets bestel. Zal jullie op de hoogte houden van de voortgang ):

Naomi
30-08-2019

Helaas geen oplossing.

Afgelopen week had ik een e-mail naar fonq.NL verzonden met de vraag ofdat mijn GIFTCARD nog geldig was aangezien ik deze na een tijd weer had terug gevonden. Eerste antwoord was ja tot het jaar 2045. Vervolgens had ik nog een e-mail gestuurd waarom mijn code niet werkte en vervolgens kreeg ik een nieuw antwoord met de vermelding dat de geldigheid al verlopen is. Ik heb enkel een excuses ontvangen maar geen oplossing of een middenweg. Zij hebben het geld immers al ontvangen en naar mijn inziens heeft geld geen houdbaarheidsdatum. Mvg.

Liz
24-08-2019

Retour verwerking te lang

Dit bedrijf doet minimaal 2 tot 3 weken over een retourzending. Dan na nog een aantal werkdagen, krijg je eindelijk je pas het geld terug! Ook de klantenservice is erg traag.

Mar
18-07-2019

Onbetrouwbaar en leveren niet

Bestel hier NIET!
Levertijden kloppen niet, zeer slechte communicatie.
Klachtenprocedure wordt niet netjes afgehandeld. Kortom, pas op!

Gert
15-07-2019

Niet te bereiken

Heb een bestelling geplaatst, niet de volgende dag geleverd en niet compleet. Heb verleden week een mail geschreven en nog niets gehoord. Heb al wel 10 keer gebeld en wordt er door drukte (wachttijd 10 minuten) de verbindeing verbroken. Vanmiddag uiteindelijk contact, dacht ik, mocht blijven hangen en na. 5 minuten stopte de muziek, bingo dacht ik! Daarna grote stilte, ben nog 2 minuten blijven hangen heb toen de hoop maar opgegeven dat ik geholpen zou worden, en opgehangen. Eens maar nooit meer Fonq!

12-07-2019

Kweektafel besteld

Kweektafel gekocht,bij het monteren misten er 2

onderdelen,zijn nageleverd maar de maat is niet goed,antwoord via mail duurt dagen en telefonisch zijn ze onbereikbaar,zij hebben mijn geld te pakken maar service krijg je niet,het is net geen oplichterij maar grenst er wel aan,hopeloos slecht bedrijf

Odin
08-07-2019

Bestellingen niet de volgende dag geleverd!

Nu 2 keer iets besteld. Ruim voor 23:00 maar beide keren niet de volgende dag geleverd.
Eerste keer ook geen mail gehad over de vertraging (staat in de voorwaarden). Zelf een mail gestuurd naar de klantenservice krijg je na 4 dagen antwoord dat de klantenservice te druk is om mails te beantwoorden.
Na 1 week wel reactie dat het artikel inmiddels geleverd is.
Slechte service, slechte communicatie.

Frank
02-07-2019

Prachtig assortiment, erg trage service

Prachtig assortiment, maar erg trage service. Retouren zijn traag en klantenservice moeilijk bereikbaar.

Meer Fonq.nl reviews
Welk cijfer geef jij Fonq.nl?