ING Verzekeringen reviews

3.6
John
06-01-2022

Een grote puinhoop, horror!

Na de vorige dag 11 uur op een industrieterrein in de kou te hebben gewacht (auto kreeg in de ochtend pech), kregen we pas de volgende dag een andere auto aangeboden. Deze hebben we alleen aangenomen omdat ons verzekerd is dat we hiermee naar naar nederland kunnen reizen. Avond voor vertrek horen we dat de auto tóch niet naar nederland mag. Al onze belangrijke afspraken moeten afzeggen. Er wordt geen alternatief geregeld, niemand die iets weet en niemand die helpt. We worden met kluitjes het riet ik gestuurd en met smoesjes zoet gehouden: beter niet verzekerd dan wel bij ing, verschrikkelijk!

Daarnaast doet de alarmcentrale niks: zodra je duidelijk maakt dat je het zat bent en dat het zo niet kan, wordt je door een chagrijnige kerel opgehangen. Je bent machteloos en geheel afhankelijk: niemand die ons helpt. Slechtste ervaring ooit!

Tiemo
25-11-2021

Er was bij me ingebroken! Schade expert is langs geweest! Heb een inboedel all risk. Via ing. Super geregeld. Heb vandaag te horen gekregen dat de claim is geaccepteerd. Er Werd ook niet moeilijk gedaan, omtrent spullen die niet meer aantoonbaar waren. De eerste keer dat ik met een verzekering te maken heb gehad om iets te claimen. Mijn vertrouwen is hier niet in beschadigd! Goed bezig ing! Ga zo door

Ellen
24-11-2021

Helaas mijn reis moeten annuleren, wegens Corona bij mijn moeder van 95 jaar. Ik ben mantelzorger.

Zeer vriendelijk en menselijk te woord gestaan.

De claim werd snel afgehandeld!

Bedankt Dina en Patrick voor de vriendelijkheid!

21-10-2021

Schandalig hoe ING meent een woonverzekering te kunnen opereren.

Had blikseminslag op 7 Aug jl. Diverse electronica kapot, telefoon en internet weg, TV kapot, versterker kapot, CD speler kapot, diverse trafo's doorgebrand, PC's kapot, monitoren doorgebrand, modem en switches van netwerk doorgebrand. Totale schade minimaal € 2000 waarbij manuren nog niet eens zijn meegeteld.

Als je dan ING wilt verwittigen kom je niet verder dan een website waar je dan per item op kan geven wat er defect is en krijg je vervolgens de vraag waarom je geen bon kan overleggen.

Is dit een schade verzekering of wil ING alleen maar premie innen?

Bovendien meent ING direct te moeten melden dat zij schade ook meldt bij een partij die fraude moet constateren. Waaaaatttt?

Is dit de Nieuwe Wereld Orde?

Rik
20-10-2021

Ik krijg geen autoverzekering omdat ik een handicap aan een hand heb. Dit zeggen ze niet zo letterlijk maar wanneer ik alle gegevens bij aanvragen identiek invul maar alleen het vinkje bij het gedeelte handicaps uitzet dan is een autoverzekering afsluiten ineens wel mogelijk. Medewerkers verschuilen zich achter `zo is het systeem nu eenmaal en kunnen we niks aan doen´. of `het systeem is bepalend´. en daar kan ik het dan mee doen. Ik heb reeds 16 jaar mijn B rijbewijs en rijd al die jaren al schadevrij. De enige vereiste is het hebben van stuurbekrachtiging. ING blijft onbuigzaam. Discriminatie op grond van gezondheid naar mijn mening.

Patrick
Patrick
23-06-2021

Super snelle afwikkeling schade aan mijn auto.

Op de a73 steken vanuit de begroeide middenberm ineens 3 ganzen over terwijl ik op de linker rijbaan aan kom rijden en niet kan uitwijken omdat ik iemand aan het inhalen ben.

Helaas schade aan de voorkant vd auto. Door garage schade laten vaststellen. Daarna gebeld met ing verzekeren. Het blijkt dat bij aanrijding met "wild" de no-claim niet achteruit gaat. Kon auto direct laten repareren, stuurde nota op en de volgende dag (!) bericht dat mijn schadebedrag is beoordeeld en naar mij zal worden overgemaakt.

Zéér in tegenstelling met onderstaande bericht ben ik dus zéér tevreden met ing verzekeren!

P. Breuring

Hassan
10-09-2020

Autoverzekeringen.

Bij ING verzekeren is niet verstandig. U kunt ook beter niet bij deze verzekering informeren.

In de afgelopen maanden werd ik/ mijn auto een paar keer aangereden. De eerste keer stond mijn auto geparkeerd voor mijn huis, en werd door iemand aangereden ( de schade is erkend en vergoed door de tegenpartij) 2e keer Bij het winkelcentrum, werd mijn auto en nog drie andere auto's door iemand aangereden ( schade is erkend en vergoed). 3e keer stond ik voor het rode stoplicht en andere auto botst op de achterkant van mijn auto omdat de remmen het niet deden (schade is erkend en vergoed). de volgende moest ik stoppen voor mensen die op zebrapad overstaken en ja hoor, werd door iemand die haast had van achteren aangereden. ( schuld is erkend en de schade vergoed). De eerste auto was al totaalloss. de tweede veel schade, daarom koos ik om een andere auto te kopen. Ik heb een auto gekocht en belde ING verzekering om de auto te verzekeren. Op de vraag of ik schade heb veroorzaakt, zei ik nooit. Er is wel schade aan mijn auto toe gebracht.

Het heeft lang geduurd voordat ik iets te horen kreeg. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik een paar schaden heb gehad. Ik zei het klopt, maar niet veroorzaakt. Toen deed men moeilijk. Ik moest via mail alles beschrijven en zou binnen drie dagen antwoord krijgen. Het is inmiddels twee weken en geen antwoord.

Het is erg vreemd. Als ik schade had veroorzaakt, zou ik denken oké, ik ben fout. Ik heb al meer dan 40 jaar gereden en nog nooit een schade veroorzaakt. De auto is inmiddels al verzekerd elders. Als ik op ING wacht, dan zal het een paar maanden duren voordat ik een antwoord krijg. ING moet met concrete argumenten komen, in plaats van zwijgen en geen antwoord geven.

Voor diegene het niet weten. ING doet zijn verzekeringen bij Nationale Nederlanden, deze zijn bekend met leugens en verzinsels

Fielder
14-08-2020

Top

Vakantie in Nederland moeten annuleren. Viel niet onder de annuleringsverzekering maar toch het bedrag terug gekregen en zowel telefonisch als via de mail werd er medeleven getoond. Top!

AJ
11-06-2020

Annuleren vanwege Corona

Een reis geboekt naar Noorwegen in januari van dit jaar. Corona was geheel niet in beeld. Toen kwam Corona, ok voorwaarden bekeken van doorlopende annuleringsverzekering en op site van ING.

Dit wordt er vermeld op de site: Je hebt de annuleringsverzekering vóór 12 maart 2020 bij ons afgesloten,

Je hebt de reis geboekt vóór 12 maart 2020,

Op het moment van het afsluiten van de annuleringsverzekering en/of van het boeken van de reis kon je niet zien aankomen dat je bestemming zou worden getroffen door het coronavirus,

Er een negatief reisadvies naar het betreffende gebied geldt van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat

Deze situatie geldt binnen 30 dagen voor vertrek, Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of je medeverzekerden.

Alle voorwaarden waren voor ons van toepassing, dan dus claimformulier invullen. Tot 2 keer toe, en tot 2 keer toe de claim afwijzen. Als ze de kleine letters niet kunnen vinden dan maken ze deze nog wel ff tussendoor. Het beroemde afschuiven naar anderen is begonnen, Echt waardeloos

Sophie
08-04-2020

Netjes en snel

In oktober een patellaluxatie gehad in het buitenland. hoewel mijn eigen zorgverzekering en de ANWB veel heeft geregeld heeft de ING vervangend hotel en belkosten snel vergoed.

Sem
27-03-2020

Topverzekering

Tot twee keer toe lekkage gehad in mijn woning, beide keren netjes schade vergoed gekregen. Top service en afhandeling!

Carola
27-03-2020

Beoordelen en lezen van een Claim -> Iets wat ING niet doet.

Een 1 is eigenlijk nog te hoog, maar gezien je een 0 niet kan kiezen. Deze verzekering zou ik zeer zeker niet aanbevelen. Wij hebben vanwege de corona uitbraak de reis moeten annuleren, gezien het pretpark dicht ging. Dit een dag voor onze verwachte aankomstdatum. Wij dus netjes geannuleerd, ook in overleg met Center Parcs. En inderdaad een dag voor ons geplande vertrek heeft Center Parcs besloten om de parken in Frankrijk ook te sluiten, dit nog voordat er code oranje is afgegeven. Nu beroept ING zich op het feit dat er geen negatief reisadvies is gegeven. Nee dat klopt, maar ons verblijf en het doel van onze reis zijn gesloten. Dus dan kunnen we leuk naar Frankrijk rijden en voor een gesloten deur staan. Daarbij beroepen ze zich op negatief reisadvies (welke pas gegeven is op 17maart 2020). Ze doen er dus alles aan om trouwe en vaste klanten nergens mee te helpen. Zelfs hebben we aangegeven dat we de gekochte kaarten voor het park niet kunnen gebruiken omdat het dicht is, zelfs dat scharen ze onder negatief reisadvies. Je kan dus zeggen dat ze niet goed naar je claim kijken en ook niet met een klant om kunnen gaan. Daarentegen heeft de reisverzekering van onze andere reisgenoten wel netjes en snel gehandeld en het deel van hun reis wel vergoed. Want er was inderdaad sprake van rechtmatige annulering. ING, daar kunnen jullie nog wat van leren. De klant is voor een heel groot deel jullie bestaansrecht, ga daar dan ook netjes mee om!

Marloes
28-02-2020

ING opstalverzekering

Al jaren zijn we verzekerd bij de ING voor onze opstalverzekering.

We hebben nog nooit iets geclaimd, tot nu toe.

Nu bleek er in de kruipruimte een rioolbuis kapot te zijn gegaan, waardoor alles van de keuken (gootsteen en wasmachine) rechtstreek op de grond van de kruipruimte terecht kwam.

Niet iets waar je zelf iets aan kan doen, en ook geen zicht op hebt.

Dus je komt er altijd te laat achter.

Een rioolbedrijf ingehuurd om de boel weer te repareren en leeg te pompen.

Kosten, zo'n 1600 euro.

Geprobeerd de schade te verhalen op de opstalverzekering, maar omdat er geen betonnen vloer, maar een grond vloer in de kruipruimte ligt, wordt er bijna niks uitgekeerd.

Veel meer als een schamele 75 euro hoeven we niet te verwachten.

Als verzekeraar kun je blijkbaar allerlei kut regels bedenken waardoor je niks hoeft uit te keren! Wat een vieze tegenvaller.

Waar betalen we eigenlijk elke maand voor?

Wij gaan snel op zoek naar een andere opstalverzekering.

Rene
23-02-2020

Woonverzekering

Niet doen!

Heb net een huis gekocht, via ING

Daar valt niks over te zeggen. Dat is prima.

2 weken terug storm gehad, vervolgens sta ik in de woonkamer op de 1e verdieping en zie een water spoor op mijn plafond.

Ik de verzekering gebeld.

“Help help water op de 1e Verdieping, moet er een expert komen?”

Het antwoord is nee, eerst een lekdetectie bedrijf laten komen, hij stelt een rapport op wat naar de verzekering gaat.

Ok, ik dat lekdetectie bedrijf gebeld.

Zij zeggen: “ Eerst een loodgieter laten komen”

*grom* ok, loodgieter laten komen.

Kon niks vinden want keek een kwartier rond en kon niks vinden.

Dus dat lekdetectie bedrijf weer gebeld.

Toen zijn ze wel gekomen, super netjes.

Dat rapport heb ik naar de ING verstuurd.

Waarop de knul van dat lekdetectie bedrijf zei: “oh dat komt wel goed hoor. Vorige week ook zo’n case gehad bij een andere woning. En hij kreeg het gewoon vergoed”

Dat hielp

Tot mijn enorme ergernis heeft de ING gereageerd dat uit het rapport bleek dat, buiten dat mijn plafond een scheur van heb ik jou daar heeft, een kozijn een kitrand heeft.

“De kitrand hoorde er niet en dat valt onder slecht onderhoud” “al het andere zijn voorziene zaken”

“Wij vergoeden uw geleden schade niet”

Nu dus een huis gekocht om een dak boven mijn hoofd te hebben, maar waarom eigenlijk.

Als het er toch binnen regent en ik bij elke regenbui kranten moet plaatsen.

Top service ING.

Ooit overkomt het jou, en dan baal je

Md
13-01-2020

Super slechte verzekering!

Ik ben bestolen, overal goed voor verzekerd. Maar ING/NN wilt ons niet tegemoet komen. Super slechte service! Hier betaal je dan maandelijks voor ??‍♀️ Ik raad niemand deze verzekering aan.

Våhìd
Våhìd
09-12-2019

Leugenaars!

3x problemen tegen gekomen en nooit wat vergoed en komen ze met een nieuwe voorwaarden. De laatste keer zouden ze een tv die mijn zoon kapot gemaakt €63 ??? vergoeden terwijl die tv was €1200 op de markt. Ik heb 3x fout gemaakt dat ik nog steeds bij ing verzekering gebleven. Per direct gestopt en overstapt naar andere verzekering. Mensen als je mij veraagt nooit bij ING verzekeren ?.

Jurgita
28-10-2019

Nooit meer verzekering bij ING / NN

Schade claim op mijn reisverzekering van ING gedaan. Is op 15 September geweest. Expert van CED begin oktober langs geweest om de schade vast te stellen.8 oktober heeft deze expert zijn afhandeling per e-mail bevestigd, de hoogte van de schade bepaald en zal alles stukken doorzetten naar de verzekeraar ter uitbetaling. Vandaag is 28 oktober. Ik ben 2 e-mails naar ING, 5 telefoontjes waar ik 10 min in de rij stond en maar op gaf, verder. Geen reactie van ING, geen antwoord, geen schade uitkering! En het gaat om heel hoog bedrag voor mij.

Triest, schandalig.heb geen woorden.

Cynthia
02-10-2019

Reisverzekering

Ik heb al jaren en jaren de ING reisverzekering en dacht dat ik daarmee goed verzekerd was voor gebeurtenissen op/tijdens de reis. Immers: een annuleringsverzekering is voor vóórdat je op vakantie gaat en een reisverzekering voor tijdens je vakantie. Ik heb kanker gehad en door de behandeling ervan schade opgelopen. Dus durf niet meer naar het buitenland op vakantie, ook omdat ik daardoor in de rolstoel terecht gekomen ben. Ook ben ik door afkeuring financiël flink achteruit gegaan. Van mijn eerste vakantiegeld had ik dan ook een huisje van landal in Nederland gehuurd. Zodat ik er toch even uit kon, helaas echter val ik en loop daarbij een gecompliceerde bovenbeen breuk op.

Ik heb dit direct gemeld bij ING. Ik ben opgenomen in ziekenhuis en geopereerd. En moest al heel snel het ziekenhuis weer uit. Omdat ik in Den Haag geen mantelzorg, noch geen verzorging had voor mijn 2 honden kon ik niet naar huis. Het ging om 10 dagen voordat mijn mantelzorger ook weer thuis zou zijn. Gelukkig zijn mijn honden en ik opgenomen door kennissen welke nu vrienden zijn geworden.

Eenmaal weer thuis in Den Haag alles opgestuurd naar de verzekering. Behalve een beetje benzinekosten krijg ik niks terug! Nee mevrouw dan had u maar een annuleringsverzekering moeten nemen. .

Ik: maar dat is toch een verzekering die je afsluit voor als je vakantie niet doorgaat?

Nee mevrouw, u heeft gewoon geen recht op teruggave, helaas pech

Geen coulance, gewoon helemaal niks.

En de openingszin was deze: ik moet u erop wijzen dat dit gesprek word opgenomen.

Wat een koude, kille en gevoelloze mensen werken er bij ING.

Mijn 1100 euro ben ik kwijt. Mijn vakantiegeld ben ik kwijt, maar vooral mijn vertrouwen in de mens ben ik kwijt.Als je denkt goed verzekerd te zijn en je hebt niks

Laura
15-08-2019

En/of rekening

Ruim 1 maand geleden naar ING kantoor houten geweest voor het aanvragen van een gezamenlijke rekening. Keurig geholpen door deze medewerker.

Ruim 2.5 week later ben ik toch gaan bellen gezien het enige spoed had en de passen binnen 5 werkdagen in de brievenbus hadden moeten liggen.

Ondertussen de klantenservice aan de lijn gehad die alleen maar onbeschoft doen, je uitlachen, zelfs liegen dat de pasjes onderweg zijn! En gewoon ophangen nadat je de vraag stelt! . En ze ook allemaal nog andere antwoorden geven.

Toen met enige spoed naar het ING kantoor Culemborg geweest, hier aantal uur vrij voor moeten nemen. Deze medewerker begreep mij volkomen en heeft mij uitstekend geholpen! Zelfs een bosje bloemen nagestuurd!. We hoefde ons nu geen zorgen meer te maken want nu was alles geregeld.

Maarja, we zijn ondertussen weer 1.5 week verder. en je raad het al: nog niks ontvangen!

Dus maar weer de klantenservice bellen, eindelijk na 4 mensen, iemand aan de lijn gekregen die mij een soort van wou/kon helpen. Hij zou het desbetreffende kantoor bellen voor de huidige status van de aanvraag en zou mij diezelfde dag terugbellen, wat uiteraard nooit gebeurd is!

De volgende dag begon ik mijn geduld te verliezen na al dit gedoe en onbeschofte medewerkers die nog te simpel zijn om serieus werk te leveren lijkt mij?. Hierop heb ik weer gebeld, weer het zelfde verhaaltje als bovenstaand, en weer niet gebeld!

Vandaag wederom weer 3 keer gebeld, elke medewerker zegt wat anders. Uiteindelijk een aardige mevrouw aan de telefoon gehad en zij gaf aan dat ze nu 'echt'zijn aangevraagd en binnen 5 dagen binnen zijn. Ik ben erg benieuwd of dit ook gaat gebeuren.

Ik vind dit tegenover een nieuwe klant echt schandalig en totaal geen reclame. Ik zou de ING nooit aanraden!

Wes
01-08-2019

Niets dan goed

Tweemaal een probleem gehad:

- Blessure bij het wintersporten

Binnen een aantal dagen kreeg ik de kosten van één dag terug op mijn rekening.

- Mobiel en iPod gestolen in Vietnam

Door de Vietnamese regelgeving kon ik geen aangifte doen. Door een brief te laten schrijven vanuit het hotel dat ik werkelijk beroofd ben, werd het bedrag toch gestort op mijn rekening.

Ik zie ING als een zeer betrouwbare partij, die naar een oplossing zoekt.

Meer ING Verzekeringen reviews