ING Verzekeringen46 ervaringen

Laura
15-08-2019

En/of rekening

Ruim 1 maand geleden naar ING kantoor houten geweest voor het aanvragen van een gezamenlijke rekening. Keurig geholpen door deze medewerker.

Ruim 2.5 week later ben ik toch gaan bellen gezien het enige spoed had en de passen binnen 5 werkdagen in de brievenbus hadden moeten liggen.

Ondertussen de klantenservice aan de lijn gehad die alleen maar onbeschoft doen, je uitlachen, zelfs liegen dat de pasjes onderweg zijn! En gewoon ophangen nadat je de vraag stelt! . En ze ook allemaal nog andere antwoorden geven.

Toen met enige spoed naar het ING kantoor Culemborg geweest, hier aantal uur vrij voor moeten nemen. Deze medewerker begreep mij volkomen en heeft mij uitstekend geholpen! Zelfs een bosje bloemen nagestuurd!. We hoefde ons nu geen zorgen meer te maken want nu was alles geregeld.

Maarja, we zijn ondertussen weer 1.5 week verder. en je raad het al: nog niks ontvangen!

Dus maar weer de klantenservice bellen, eindelijk na 4 mensen, iemand aan de lijn gekregen die mij een soort van wou/kon helpen. Hij zou het desbetreffende kantoor bellen voor de huidige status van de aanvraag en zou mij diezelfde dag terugbellen, wat uiteraard nooit gebeurd is!

De volgende dag begon ik mijn geduld te verliezen na al dit gedoe en onbeschofte medewerkers die nog te simpel zijn om serieus werk te leveren lijkt mij?. Hierop heb ik weer gebeld, weer het zelfde verhaaltje als bovenstaand, en weer niet gebeld!

Vandaag wederom weer 3 keer gebeld, elke medewerker zegt wat anders. Uiteindelijk een aardige mevrouw aan de telefoon gehad en zij gaf aan dat ze nu 'echt'zijn aangevraagd en binnen 5 dagen binnen zijn. Ik ben erg benieuwd of dit ook gaat gebeuren.

Ik vind dit tegenover een nieuwe klant echt schandalig en totaal geen reclame. Ik zou de ING nooit aanraden!

Wes
01-08-2019

Niets dan goed

Tweemaal een probleem gehad:

- Blessure bij het wintersporten
Binnen een aantal dagen kreeg ik de kosten van één dag terug op mijn rekening.
- Mobiel en iPod gestolen in Vietnam
Door de Vietnamese regelgeving kon ik geen aangifte doen. Door een brief te laten schrijven vanuit het hotel dat ik werkelijk beroofd ben, werd het bedrag toch gestort op mijn rekening.

Ik zie ING als een zeer betrouwbare partij, die naar een oplossing zoekt.

Elena
30-07-2019

Geen vergoeding

Niet blij met me verzekering van 20€ per maand die ik al 2 jaar betaal, me iPhone van 1500€ hebben mijn kindjes op de grond gegooid en is kapot en dat vergoeden zij niet, mijn kast valt plotseling uit elkaar, willen ze ook niet vergoeden, ik vraag me af voor wat ik deze verzekering heb, als ik een keer een claim heb dan willen ze er niks mee doen, je inboedel is zogenaamd verzekerd, maar pas op de kleine lettertjes 😁 ik ga hem gelijk eindigen en een betere verzekering nemen.

Memo
23-05-2019

Inboedelverzekering

Voor het eerst beroep willen doen op de inboedelverzekering ivm waterschade.
ervaring:
slechtste inboedelverzekering wat je kan hebben. houden je weken bezig en vervolgens met een rotsmoes niet betalen. heb meteen alle verzekeringen en rekeningnummer opgezegd

Karel
28-01-2019

Woonpakket verzekering

Al meer dan 10jr verzekerd bij ING (voorheen Postbank) vorig jaar is ING overgegaan naar een nieuw systeem maar mijn woonpakket is niet overgezet en daardoor is de verzekering niet meer geldig. Ondanks dat het hun fout is geven ze niet thuis bij een waterschade aan het pakket. Beloven veel maar terugbellen/uitzoeken ho maar. Ben nu weg naar een maatschappij die wel overal antwoord op geeft als ze dat beloven.

Truus
07-08-2018

Nep verzekering, begin er niet aan

Na 13 jaar trouw elke maand een betaling aan de ing voor de doorlopende reisverzekering. Hadden we deze vakantie pech en werd er een ruit ingetikt van onze huurauto en werd de strandtas uit de kofferbak gestolen. Dit alles bij een lookoutpoint op curaçao.we stonden er heel dicht bij maar hebben het echt niet gemerkt. Na 7 weken is de ing eruit, je mag geen kostbaarheden in de auto achterlaten en reader fototoestelletje en bleutoothboxje zijn kostbaarheden dus worden niet vergoed. Basta, en verder graag even bonnen overleggen voor de badkleding, badlakens etc. Ja , zo weet je zeker dat je niet hoeft uit te betalen😠😡👹. Na heen en weer gebel uiteindelijk 100 euro en een beetje als schadeloosstelling ontvangen en dat na 13 jaar trouw betalen en nooit ook maar iets geclaimd te hebben. Dus meteen opgezegd en aangezien mond tot mond reclame waardevol is hierbij.ing weg ermee!

Nikie
12-06-2018

Waterschade

3 jaar geleden hebben wij een lekkage gehad door een gebarste waterleiding in het plafond van de benedenverdieping. De keiding was gebarstenop 3 plaatsen en Het kwam zowel in de toilet, in de hal en in de woonkamer met bakken naar beneden. Om de lekkage op te sporen en te verhelpen is door de spoedloodgieter de badkamervloer open gebroken, gigantische gaten in de muren geboord in de slaapkamer en wasruimte en op diversen plekken in de vloeren van de slaapkamers. De lekkage was verholpen en de ravage gigantisch. ING gebeld om de schade te melden en we jregen direct toestemming om een nooddouche te laten plaatsen door een aannemer. Een week later is er een schademanager langs geweest en we hebben alle kosten van de schade en van alle aangetastte schade vergoedt gekregen. Dit was een nieuwe badkamer, nieuwe toiletvloer, nieuw parket in de slaapkamers, nieuwe laminaatvloer op de complete bendenverdieping, stukadoorswerk en schilderwerk en de kosten van de loodgieter en alle kosten van de aannemer inclusief afvalcontainer. De vergiedung is binnen 3 weken na de schade al vergoedt. Zeer tevreden met de service. Wij hebben de schade telefonisch gemeld.

Mar
13-02-2018

ING Reisverzekering

Op de site adverteert ING met 15 euro korting op de reisverzekering met rentepunten. Ik klik op het logo en kom in het programma afsluiten verzekering. Ik doorloop het hele programma en de verzekering wordt afgesloten. Nergens wordt iets vermeld over de korting. Ik denk: dat zal wel automatisch gaan. Aan het eind blijkt dat ik de verzekering heb afgesloten en geen korting heb gekregen. Ik ga bellen met ING en dan blijkt dat ik zelf had moeten bedenken om naar de ING rentepuntenwinkel te gaan en daar een voucher aan te vragen en die erna in te vullen en te retourneren aan ING waarna ik 15 euro korting retour krijg op mijn rekening. Wanneer ik hierover een klacht indien zegt de klantenservice: Wij gaan ervan uit dat iedereen wel weet hoe het werkt met de rentepunten en korting. Ik zeg dat ik het schandalig vindt maar de klantenservice blijft volhouden dat het helemaal ok is op deze manier. Ze zullen het intern doorgeven dat ik er niet blij mee ben en het niet begreep. Kortom de verantwoordelijkheid voor hun frauduleuze gedrag wordt bij mij neergelegd. Ik ga mijn rekening opheffen bij ING. Het alsnog verzilveren van de rentepunten was bijna een half uur werk met alles wat ik ervoor moest doen. Reclame Code Commissie bestaan jullie nog? Consumentenrechtenorganisaties?

Johan
13-10-2017

Ing reisverzekering afgeraden

Tijdens onze vakantie op de Canarische eilanden is onze huurauto leeg gehaald, er was geen braak schade en wij vermoeden dat het autoverhuurbedrijf hier wat mee te maken heeft gehad.

Omdat er geen braakschade was vergoed de ING reisverzekering helemaal niks, onze vakantie was dus zowel tijdens als na een grote hel.

Met deze reisverzekering ben je voor niets verzekerd en zou ik dus zeker niet afsluiten, wij hebben hem ook per direct opgezegd.

Bart
10-10-2017

Ing reisverzekering zeer slechte ervaring!

Tijdens mijn vakantie in portugal is er ingebroken in mijn camper en zijn er spullen gestolen twv 3500 euro. deze worden niet vergoed door ING omdat in de polisvoorwaarde vermeld wordt dat diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten die zich in of rondom een motorvoertuig, caravan of aanhanger bevonden uitgesloten worden. dit houdt in dat alles wat je als kostbaarheden meeneemt zoals laptop, iphone, navigatie, horloges,sireaden ed, of terwijl zo'n beetje alles NIET VERZEKERD ZIJN!

- de bagage was opgeborgen in een afgesloten bagageruimte, en - er verder geen bagage van buitenaf zichtbaar was, en - u of de verzekerde aantoont dat braakschade aan het motorrijtuig, de caravan of aanhanger aanwezig was.

ondanks dit zegt ING aan het eind van het artikel 11: Diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten blijft in alle in artikel 11 genoemde situaties uitgesloten.

samengevat: je sluit als consument een reisverzekering af om je kostbaarheden teverzekeren terwijl je in feite niets verzekerd! belachelijke gang van zaken die gang naar de rechter wat mij betreft legetimeert.

Djordi
17-08-2017

ING Kortlopende reisverzekering

Onze reis naar Turkije eindigde met een 12 uur durende vertraging op Antalya. We zaten al in het vliegtuig maar moesten er met spoed weer uit omdat er een onderdeel kapot was. Mijn man doet zijn gehoorapparaten uit tijdens het vliegen en deze gingen dan ook in het doosje. Door alle hectiek kwamen we er later achter dat het doosje onvindbaar bleek. Paniek! Maar eenmaal thuis de ING gebeld met het verhaal en nu twee weken later wordt het totale bedrag gestort. Dus wij kunnen ons totaal niet vinden in onderstaande ervaringen.

Joke
06-06-2017

Echt een afrader

Al jaren heb ik het woonzekerpakker van ING. Dien je een keer een claim in hoor je helemaal niks meer van ze. Dus na 3 weken de boel nogmaals ingevuld op internet. Je raad het al, ze reageren niet eens. Helemaal niets meer van ING gehoord. Echt een afrader dus!

Marcella
Marcella
09-09-2016

Vroegtijdig vertrokken vanaf vakantie

Hallo, Ik zie veel negatiever reacties, en wij waren (bijna) erg ontevreden maar na het schrijven van een brief is alles volledig en zeer snel afgehandeld. We waren 2 weken naar Portugal en mijn schoonvader werd ploteseling erg ziek.op een gegeven moment was zeer moeilijk vanaf die afstand te bepalen of we wel/niet eerder weg moesten. Toch maar gedaan, verzekering gebeld en en we kregen via ANWB alarm centrale snel contact, alles voorgelegd etc. Helaas vond het ziekenhuis het niet erg genoeg (geen levensbedreigende situatie) dus alles zelf betaal, 3 vliegtickets 1000 euro. Gelukkig krabbelde mijn schoonvader weer op.toch een brief geschreven want thuis gekomen vertelde de huisarts dat de situatie toch wel accuut was geweest.(gaat over man van 82 jaar met vele klachten). En ook omdat ING nogal adverteerde met de zinsnede.' ernstige ziekte van directe familie' vonden wij dat wij wel konden claimen. We zijn niet voor de ' lol' eerder naar huis gegaan. Nadat wij de brief hadden geschreven met het volledige verhaal (langer dan hier uiteraard) , moesten we alles mailen (qua kosten) en zou men het geld storten. Dit hadden we al 1 dag later op de rekening! In eerset instantie waren we zeer ontevreden maar achteraf is het allemaal prima gegaan. De reden is mis-communicatie tussen ziekenhuis en afdeling ING. Daarom hebben we nog een brief gekregen van de huisarts als extra 'bewijs' indien dat nodig was.

Jessica
08-08-2016

Doorlopende reisverzekering ING

Tijdens onze vakantie in Portugal werd mijn tas gestolen. Ik heb hiervan aangifte gedaan bij de plaatselijke politie. Wij zijn verzekerd middels een ING doorlopende reisverzekering. Gelukkig zat er niet heel veel waardevols in mijn tas. Mijn telefoon zat er bijvoorbeeld niet in. Wel mijn rijbewijs, een aantal Bankpassen en een klein bedrag aan geld (40 Euro). Terug in Nederland heb ik een claim ingediend bij ING. Van alle kanten hoorde ik dat ik vooral meer moest opgeven dan ik kwijt was omdat verzekeringsmaatschappijen slechts een klein deel terug betalen. Maar zo zit ik niet in elkaar: naar eer en geweten heb ik de claim ingediend, inclusief de kosten voor de aanvraag van het nieuwe rijbewijs met de bon. Groot was mijn verbazing dat mijn totale claim wordt afgewezen omdat ik de bon van mijn tas niet kan vinden. Ook op de kosten van het nieuwe rijbewijs wordt niet ingegaan. Ik vind dit ongelofelijk. Als ik de verzekering had willen oplichten dan had ook mijn telefoon erin gezeten en tal van andere kostbare zaken. Maar dat zat er allemaal niet in en heb ik dus ook niet opgegeven. Er wordt gehoopt dat je je hierdoor afgepoeierd voelt zodat er niets hoeft te worden betaald. ING verzekeringen: schaam je! Zo creeer je mensen die frauderen omdat je op de eerlijke manier niets terugkrijgt. Zelf kan ik het helaas niet over mijn hart verkrijgen om te frauderen dus als eerlijk mens ben ik nu de dupe...

Wesley
Wesley
26-07-2016

ING BAGGER SERVICE

Ik heb een credit card gehad bij de ING. Na een aantal jaar werd deze vervangen door een nieuw exemplaar. Twee maanden voordat ik op vakantie zou gaan heb ik ze netjes gebeld om de kaart te activeren en te controleren of alles in orde was. Over de telefoon een vriendelijke dame gesproken. Ja alles was goed.

Kreeg ik 1 dag voor vertrek een brief dat mijn creditcard was komen te vervallen! Ik heb de klantenservice gebeld en daar kreeg ik op een zeer onvriendelijke manier te horen dat IK de kaart niet had geactiveerd. En dat het DUS mijn probleem was.

Fouten kunnen gemaakt worden. Dus dat is niet het einde van de wereld. Maar de manier waarop ik werd aangesproken was ronduit onbeschoft.

Ik gaf dat ik na mijn vakantie mijn rekeningen en verzekeringen bij de ING zou opzeggen en overzetten naar een andere bank. Het antwoord daarop: MOET U ZEKER DOEN MENEER... klik... Tuut tuut tuut

Wat een service... Wat een manier van communiceren. WAARDELOOS. DOEI ING.

A.y
22-07-2016

Ing woonverzekering inbraak

Waardeloos.

8 maanden geleden ingebroken, dan komt er een expert dan komt een extern expert dan komt er weer een expert dan komt er weer een extern expert.

Ben nu 8 maanden verder en nog niets uitgekeerd gekregen. Als je ze belt is de gene niet aanwezig die het behandeld. Klachten afdeling geeft ook enkel de kLacht door naar de behandelaar. Nu ligt het dossier ter info bij hun jurist.

Ik loop al 8 maanden achter deze verzekering aan. Men komt niet zelf met stand van zaken. Niemand die je iets laat weten als je zelf niet achter aan gaat.

Premie? Ja die moet je maandelijks wel betalen 46 euro ing woon en opstal.

Ik ga deze zaak uit handen geven. Na 8 maanden nog geen betaling van de schade. Ze hebben steeds geprobeerd te zakken met de schade bedragen.

Heb je bonnen ingeleverd men komt ook nog eens vragen of je foto's hebt of of u kun bewijzen hebt van je bank terwijl alles op adres en naam staat. Ik vind dit zo belachelijk. Ook zegt de expert waarom.je iets buiten je eigen woonstad hebt gekocht terwijl het op naam en adres staat. Ik moet toch zelf weten waar ik iets koop. Erg veel argwanend komen ze over je wordt enorm onder druk gezet als of je een crimineel bent maar ik ben er uit heel Internet staat vol met dit soort ervaringen van ing klanten ing wat ben je waardeloos

Kifid inschakelen. Advocaat erop.

Geloof me mensen nog verzekeringen is een slechte keus. Men laat je in de kou staan. Houdt je nergens van op de hoogte. Slechter dan dit heb ik nooit ervaren. Top service . Spelen met de klant behandelen als stront dat is waar de ing goed in is

Pklaris
23-05-2016

Wat een ramp

Mijn moeder van bijna 80 heeft een reisverzekering lopen bij de ing, nou gaat ze verhuizen en wilt ze het doorgeven. Dus gaat ze naar de ing in Schiedam spaland, daar zeggen ze U moet bellen, dat heb ik (dochter) maar gedaan, na een paar keer te zijn doorverbonden waren ze eruit we moesten een brief sturen, oke brief verstuurd en na een week brief terug neeee U moet geen brief sturen u moet langs gaan bij de ing. Al met al zijn we een maand verder 2 keer langs geweest brief verstuurd,gebeld en nog steeds kunnen ze het adres niet veranderen, ze moet nu voor de derde keer! Langs bij de ing, we stoppen er maar mee gaan gewoon waar ze de andere verzekeringen heb lopen 1 belletje en alles is geregeld, als ze de schade ook zo behandelen moet er niet aan denken!

Theo
22-04-2016

Waardeloze creditcard

Al een paar keer vakantie verknald door het onverwachts blokkeren van de creditcard. Of je nu in Italië zit of Amerika maakt niet uit. Als je de kaart wilt gebruiken wordt dat onmiddelijk als verdacht gezien en geblokt. Waar is die kaart dan voor als je in het buitenland bent en je kunt hem niet gebruiken. Moet je op onmogelijke tijd de fraudedienst bellen om vervolgens 20 minuten lang door zo'n slome medewerker te woord gestaan worden om hem weer gedeblokkeerd te krijgen, MET de mededeling dat het weer kan gebeuren. Gewoon het ongemak eat je op het moment hebt als je moet betalen interesseert ze geen zak. De ING is wel de onvriendelijkste instelling wat dit betreft. Ook vooraf mededelen geeft geen garantie dat hij niet geblokkeerd wordt. Oplossing: Alle creditcards opzeggen (scheelt nog geld ook) en genoeg contant meenemen. Wat mij betreft kan de ING aan het gas.

Kurt
Kurt
11-03-2016

Slechtste verzekeraar ooit

Mijn schadegeval is reeds 3e jaargang aangevat,nog steeds geen overeenkomst,ING geeft niet thuis,nu ja,ik heb ondertussen alles reeds overgezet naar andere banken,heb wat gawacht met autoverzekering,maar ondertussen nog goedkoper ergens anders verzekerd(ik kan niet zeggen of het beter is,dat zal de tijd wel uitwijzen als er een voorval voordoet. Vele groeten,

Mike
14-01-2016

Top verzekering

Is.een hele goede verzekering probleem is dat de meeste mensen hier zelf de voorwaarden niet lezen bij mij stond het bedrag wat ik terug kreeg de volgende dag al op mijn rekening zonder gezeur omdat ik een extra dekking heb op mijn inboedel verzekering lees de voorwaarden goed dat zal echt een hoop schelen

Meer ING reviews
Welk cijfer geef jij ING Verzekeringen?